PRAVILNIK O IZOBRAZBI, UVJETIMA I NAČINU POLAGANJA ISPITA ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti, obveze i odgovornosti vezane uz pohađanje izobrazbe, nositelj provedbe izobrazbe, uvjeti i način polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor, provedba praktične izobrazbe, vođenje dokumentacije o provedbi izobrazbe te stalno stručno usavršavanje ovlaštenih unutarnjih revizora u javnom sektoru.
(2) Izobrazba za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor (u daljnjem tekstu: izobrazba) provodi se prema Programu izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor (u daljnjem tekstu: Program izobrazbe) koji se nalazi u Prilogu 1 i sastavni je dio ovoga Pravilnika.
II. UVJETI, OBVEZE I ODGOVORNOSTI VEZANE UZ POHAĐANJE IZOBRAZBE
Članak 2.
(1) Pravo pohađanja izobrazbe ima osoba (u daljnjem tekstu: polaznik) koja ispunjava sljedeće uvjete:
a) ima završen odgovarajući preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij i
b) stjecanje stručnog ovlaštenja ministra financija za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru (u daljnjem tekstu: stručno ovlaštenje) uvjet je za obavljanje poslova radnog mjesta na koje je raspoređena.
(2) Za upućivanje polaznika na pohađanje izobrazbe odgovorna je odgovorna osoba institucije u kojoj je polaznik zaposlen.
(3) Polaznik je dužan prilikom prijavljivanja za pohađanje izobrazbe Ministarstvu financija, ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za harmonizaciju aktivnosti razvoja sustava unutarnjih kontrola (u daljnjem tekstu: Središnja harmonizacijska jedinica) dostaviti:
a) dokaz da je stjecanje stručnog ovlaštenja uvjet za obavljanje poslova radnog mjesta na koje je polaznik raspoređen (presliku rješenja o rasporedu na radno mjesto u unutarnjoj reviziji ili ugovora o radu na poslovima unutarnje revizije na neodređeno radno vrijeme).
b) popunjen i potpisan obrazac Prijavnica za pohađanje izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor koji se nalazi u Prilogu 2 i sastavni je dio ovoga Pravilnika
c) uvjerenje da se protiv polaznika ne vodi kazneni postupak, u izvorniku koji ne smije biti stariji od šest mjeseci od datuma podnošenja prijavnice za pohađanje izobrazbe.
(4) Troškovi izobrazbe podmiruju se sukladno odluci ministra financija kojom se utvrđuje visina troškova izobrazbe, način i oslobođenje od podmirenja troškova izobrazbe. Odluka se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva financija.
(5) U slučaju poduzimanja disciplinskih mjera, premještaja ili otpuštanja polaznika s radnog mjesta iz članka 2. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika za vrijeme trajanja izobrazbe, institucija u kojoj je polaznik zaposlen, obvezna je pisanim podneskom o tome obavijestiti Središnju harmonizacijsku jedinicu, radi obustave pohađanja izobrazbe zbog izmijenjenih okolnosti uslijed kojih je polaznik upućen na pohađanje izobrazbe.
(6) Ako uslijed izmijenjenih okolnosti polazniku bude obustavljeno pohađanje izobrazbe sukladno odredbama ovoga Pravilnika, institucija u kojoj je polaznik zaposlen nema pravo na povrat sredstava uplaćenih Ministarstvu financija za troškove izobrazbe iz stavka 4. ovoga članka.
Članak 3.
(1) Polaznik ima sljedeće obveze i odgovornosti:
a) biti nazočan aktivnostima predviđenima Programom izobrazbe iz članka 1. stavka 2. ovoga Pravilnika
b) izvršavati obveze značajne za uspješan završetak Programa izobrazbe zadane od strane osoba koje provode izobrazbu
c) izvršiti sve obveze propisane ovim Pravilnikom.
(2) Polaznik je obvezan u roku od godine dana od dana početka izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor steći stručno ovlaštenje.
(3) Sa svim obvezama i odgovornostima koje proizlaze iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, polaznik se mora upoznati prije upućivanja na pohađanje izobrazbe.
III. NOSITELJ PROVEDBE IZOBRAZBE
Članak 4.
(1) Nositelj provedbe izobrazbe je Središnja harmonizacijska jedinica.
(2) Provedbu izobrazbe čini: izrada sadržaja izobrazbe, neposredna provedba teoretskog dijela izobrazbe, koordinacija provedbe praktičnog dijela izobrazbe i praćenje i ocjena kvalitete sadržaja izobrazbe.
(3) Nositelj provedbe izobrazbe odgovoran je za provedbu Programa izobrazbe iz članka 1. stavka 2. ovoga Pravilnika.
Programsko vijeće za izobrazbu unutarnjih revizora u javnom sektoru
Članak 5.
(1) U cilju osiguranja razvoja i kvalitete izobrazbe unutarnjih revizora u javnom sektoru, osniva se Programsko vijeće za izobrazbu unutarnjih revizora u javnom sektoru (u daljnjem tekstu: Programsko vijeće).
(2) Programsko vijeće je savjetodavno tijelo Središnje harmonizacijske jedinice i nema upravljačke ovlasti.
(3) Rukovoditelj Središnje harmonizacijske jedinice je predsjednik Programskog vijeća.
(4) Članove Programskog vijeća, na prijedlog rukovoditelja Središnje harmonizacijske jedinice, imenuje ministar financija iz kruga osoba s iskustvom u području sustava unutarnjih kontrola i financijskog upravljanja, unutarnje revizije ili revizije.
(5) Članove Programskog vijeća imenuje se na razdoblje od četiri godine.
(6) Zadaće Programskog vijeća su davanje preporuka i mišljenja vezanih uz razvoj i osiguranje kvalitete izobrazbe unutarnjih revizora u javnom sektoru.
(7) Način rada i odlučivanja te druga pitanja od važnosti za rad Programskog vijeća utvrđuju se poslovnikom o radu Programskog vijeća.
(8) Programsko vijeće saziva se prema potrebi, a najmanje dva puta godišnje.
IV. UVJETI, OBVEZE I ODGOVORNOSTI ZA PROVEDBU IZOBRAZBE
Izrada sadržaja izobrazbe
Članak 6.
(1) Središnja harmonizacijska jedinica odgovorna je za izradu sadržaja izobrazbe.
(2) Programsko vijeće ima savjetodavnu ulogu u razvoju i osiguranju kvalitete sadržaja izobrazbe.
Neposredna provedba izobrazbe
Članak 7.
(1) Izobrazba se sastoji od teoretskog i praktičnog dijela, sadržaj kojih je utvrđen Programom izobrazbe.
(2) Teoretski dio izobrazbe sastoji se od tri modula a provodi se u obliku predavanja i vježbi.
(3) Praktični dio izobrazbe sastoji se od dvije uspješno obavljene praktične revizije uz stručnu pomoć mentora.
Provedba teoretskog dijela izobrazbe
Članak 8.
(1) Osobe koje provode teoretski dio izobrazbe su predavači o čijem odabiru odlučuje i odgovara rukovoditelj Središnje harmonizacijske jedinice.
(2) Predavač iz stavka 1. ovoga članka može biti državni službenik ili druga osoba koja posjeduje odgovarajuća znanja, vještine ili sposobnosti potrebne za ostvarivanje svrhe Programa izobrazbe.
(3) Za svaki od modula koji se provode u sklopu teoretskog dijela izobrazbe jedan od predavača imenuje se voditeljem modula.
Članak 9.
(1) Za provedbu teoretskog dijela izobrazbe mogu se angažirati osobe zaposlene na poslovima unutarnje revizije ili revizije, financija i računovodstva ili drugog srodnog područja koje imaju odgovarajuća znanja, vještine ili sposobnosti potrebne da polaznicima omoguće usvajanje znanja potrebnih za ostvarivanje cilja izobrazbe.
(2) Osobe koje provode teoretski dio izobrazbe moraju zadovoljavati sljedeće uvjete:
a) moraju imati najmanje pet godina radnog iskustva u području u kojemu će provoditi izobrazbu i
b) moraju imati objavljene članke u stručnim publikacijama ili održane prezentacije, odnosno izlaganja u tuzemstvu i inozemstvu.
Članak 10.
Osobe koje se angažiraju za provedbu teoretskog dijela izobrazbe imaju sljedeće obveze i odgovornosti:
a) provoditi izobrazbu u skladu sa ciljem i sadržajem izobrazbe
b) pripremiti materijale za izobrazbu
c) pridržavati se uputa nositelja provedbe izobrazbe
d) stručno provesti izobrazbu
e) sastaviti izvještaj o provedenoj izobrazbi.
Članak 11.
Osobe koje se angažiraju za provedbu teoretskog dijela izobrazbe imaju pravo na naknadu za rad na izobrazbi sukladno odredbama o visini naknada utvrđenih odlukom Vlade Republike Hrvatske.
Praćenje i ocjena kvalitete sadržaja i provedbe teoretskog dijela izobrazbe
Članak 12.
Zaposlenici Središnje harmonizacijske jedinice prate i ocjenjuju kvalitetu sadržaja teoretskog dijela izobrazbe i njene provedbe na temelju ocjena od strane polaznika i povremenom izravnom prisutnošću za vrijeme provođenja teoretskog dijela izobrazbe.
Provedba praktičnog dijela izobrazbe
Članak 13.
(1) Svakom polazniku se u svrhu usmjeravanja i nadziranja rada te utvrđivanja rezultata u vezi s obavljanjem praktičnih revizija određuje mentor. O odabiru mentora odlučuje te o njihovom izboru odgovara rukovoditelj unutarnje revizije institucije koja je polaznika uputila na izobrazbu.
(2) Mentor mora ispunjavati sljedeće uvjete:
a) imati stručno ovlaštenje ministra financija za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru
b) imati obavljene najmanje tri unutarnje revizije, nakon što je stekao stručno ovlaštenje
c) imati istaknute rezultate u radu sukladno posebnim propisima kojima se uređuju postupak i kriteriji ocjenjivanja zaposlenika, odnosno potvrđene od strane odgovorne osobe institucije
d) ne smije biti kažnjavan za teže povrede službene dužnosti i/ili težu povredu obveza iz radnog odnosa, nakon što je stekao stručno ovlaštenje.
(3) Ako se radi o polazniku kojega je na pohađanje izobrazbe uputila institucija koja nema imenovanog rukovoditelja unutarnje revizije ili osobu koja ispunjava uvjete za mentora iz stavka 2. ovoga članka, polaznik će predložiti mentora iz druge institucije kojeg prethodno treba odobriti odgovorna osoba institucije koja je polaznika uputila na izobrazbu.
(4) Mentor neposredno daje polazniku zaduženja, smjernice i objašnjenja u vezi s poslovima unutarnje revizije i ocjenjuje uspjeh polaznika u obavljanju praktičnog dijela izobrazbe u skladu s Uputom o provođenju praktične izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor koju donosi Središnja harmonizacijska jedinica.
(5) Mentor je dužan najaviti rukovoditelju unutarnje revizije svoju odsutnost s radnog mjesta u trajanju duljem od trideset dana. U tom slučaju će rukovoditelj unutarnje revizije polazniku odrediti novog mentora, do povratka odsutnog mentora te o tome obavijestiti Središnju harmonizacijsku jedinicu.
(6) Rukovoditelj unutarnje revizije može u svakom trenutku razriješiti mentora te dužnosti ukoliko utvrdi da na zadovoljavajući način ne obavlja svoje obveze, ako mu prestane radni odnos u instituciji ili na zahtjev mentora.
IV. UVJETI I NAČIN POLAGANJA ISPITA ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA
Članak 14.
(1) Za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor polaže se pismeni i usmeni ispit (u daljnjem tekstu: ispiti) sukladno odredbama ovoga Pravilnika.
(2) Temeljem zaprimljene dokumentacije za pristupanje ispitu, Središnja harmonizacijska jedinica utvrđuje ispunjava li polaznik uvjete za polaganje ispita.
(3) Polaznike koji ispunjavaju uvjete za polaganje ispita Središnja harmonizacijska jedinica obavještava o datumu, vremenu i mjestu održavanja ispita, najkasnije petnaest radnih dana prije datuma održavanja ispita.
(4) Središnja harmonizacijska jedinica će o rezultatima ispita pisanim podneskom obavijestiti polaznika i rukovoditelja unutarnje revizije.
Ispitno povjerenstvo
Članak 15.
(1) Za provođenje ispita imenuje se Ispitno povjerenstvo (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje čini predsjednik i tri člana.
(2) Predsjednik i članovi Povjerenstva su zaposlenici Središnje harmonizacijske jedinice i/ili osobe koje sudjeluju u provedbi teoretskog dijela izobrazbe.
(3) Predsjednika i članove Povjerenstva imenuje rukovoditelj Središnje harmonizacijske jedinice.
(4) Predsjednik Povjerenstva dužan je upoznati polaznike s pravilima polaganja ispita, njihovim pravima i obvezama, nadzirati regularnost provođenja ispita, u slučaju neprimjerenog ponašanja odnosno nepoštivanja pravila ispita udaljiti polaznika s ispita, odobriti ispitne rezultate te obavljati administrativne i tehničke poslove za Povjerenstvo.
(5) Članovi Povjerenstva utvrđuju ispitne rezultate i na temelju rezultata koje je polaznik ostvario na ispitu odlučuju o uspjehu polaznika na ispitu, u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
(6) Predsjednik Povjerenstva sastavlja zapisnik o polaganju ispita u koji unosi ispitne rezultate koji uz predsjednika potpisuju i članovi Povjerenstva.
(7) Polaznik ima pravo zatražiti uvid u ispitnu dokumentaciju najkasnije pet radnih dana od datuma obavijesti o ispitnim rezultatima koju dostavlja Središnja harmonizacijska jedinica. Uvid u zapisnik o polaganju ispita i ispitnu dokumentaciju omogućit će se u prostorijama Središnje harmonizacijske jedinice uz nazočnost predsjednika i najmanje jednog člana Povjerenstva.
(8) Predsjednik i članovi Povjerenstva potpisuju Izjavu o čuvanju podataka i informacija koje su im stavljene na raspolaganje tijekom rada u Povjerenstvu.
Obveze polaznika prilikom pristupanja ispitu
Članak 16.
(1) Polaznik je dužan, prilikom pristupanja ispitu, na zahtjev predsjednika Povjerenstva pokazati osobnu ispravu kojom se može potvrditi njegov identitet.
(2) Polaznik može odustati od polaganja ispita, ali o tome mora do datuma određenog za održavanje ispita obavijestiti pisanim podneskom Središnju harmonizacijsku jedinicu uz dostavu dokaza o opravdanosti razloga odustajanja od polaganja ispita najkasnije tri radna dana od datuma održavanja ispita.
(3) Ako polaznik ne pristupi ispitu bez dostave dokaza o opravdanosti razloga, smatrat će se da ispit nije položio.
(4) Ako polaznik odustane od započetog polaganja ispita ili ga predsjednik Povjerenstva zbog neprimjerenog ponašanja, odnosno nepoštivanja pravila ispita udalji s ispita, smatrat će se da ispit nije položio.
(5) U slučajevima iz stavka 3. i 4. ovoga članka, predsjednik Povjerenstva u zapisnik o polaganju ispita upisuje razlog zbog kojeg polaznik nije položio ispit.
Pismeni ispit
Članak 17.
(1) Pismenom ispitu pristupa polaznik nakon završenog teoretskog dijela izobrazbe sukladno odredbama ovoga Pravilnika.
(2) Za polaganje pismenog ispita polaznik je dužan Središnjoj harmonizacijskoj jedinici dostaviti popunjen i potpisan obrazac Prijavnica za polaganje pismenog ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor, koji se nalazi u Prilogu 3 i sastavni je dio ovoga Pravilnika, najkasnije pet radnih dana prije datuma određenog za održavanje pismenog ispita.
(3) Ako polaznik pristupa ponovnom polaganju pismenog ispita u cijelosti ili djelomično, dužan je Središnjoj harmonizacijskoj jedinici uz prijavnicu iz stavka 2. ovoga članka dostaviti i potvrdu o uplaćenim troškovima ponovnog polaganja ispita, sukladno odluci iz članka 2. stavka 4. ovoga Pravilnika, najkasnije pet radnih dana prije datuma određenog za održavanje pismenog ispita.
Članak 18.
Pismeni ispit se sastoji od tri ispitna područja tematski vezana uz module teoretskog dijela izobrazbe.
Članak 19.
(1) Pitanja za svako ispitno područje sastavlja voditelj modula, a odabir pitanja za ispit obavlja Središnja harmonizacijska jedinica.
(2) Pismeni ispit se sastoji od ukupno sedamdeset i pet pitanja. Za svako ispitno područje predviđeno je dvadeset i pet pitanja na koja se odgovara odabirom jednog ili više ponuđenih odgovora.
(3) Svaki točan odgovor vrednuje se jednim bodom.
Članak 20.
(1) Pismeni ispit traje dva sata.
(2) Pismeni ispit polaznik polaže pod šifrom, čime se osigurava povjerljivost tijekom provođenja ocjenjivanja.
Članak 21.
(1) Uspjeh polaznika na pismenom ispitu ocjenjuje se s "položio" ili "popravni ispit" ili "nije položio".
(2) Pismeni ispit je položio onaj polaznik koji postigne prag prolaznosti koji uključuje dvadeset i više bodova, odnosno osamdeset posto i više u svakom od tri ispitna područja.
(3) Polaznik koji nije ostvario prag prolaznosti iz najviše jednog ispitnog područja, upućuje se na „popravni ispit“ iz ispitnog područja iz kojeg nije ostvario prag prolaznosti.
(4) Polaznik koji nije ostvario prag prolaznosti iz dva ispitna područja ili sva tri ispitna područja, nije položio ispit i može pristupiti ponovnom polaganju cijelog pismenog ispita, u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
(5) Polaznika se obavještava o ispitnom rezultatu u pravilu pet radnih dana od dana polaganja ispita.
(6) Pismeni ispit se može polagati najviše tri puta.
(7) Ako polaznik nakon trećeg polaganja ne položi ispit u cijelosti gubi pravo na pohađanje izobrazbe.
Članak 22.
Iznimno od članka 14. ovoga Pravilnika polaznik iz članka 2. ovoga Pravilnika koji je stekao certifikat ovlaštenoga državnog revizora nema obvezu obavljanja praktične izobrazbe i polaganja usmenog ispita sukladno odredbama ovoga Pravilnika, već nakon položenog pismenog ispita stječe uvjete za dobivanje stručnog ovlaštenja za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru koje dodjeljuje ministar financija.
Praktična izobrazba
Članak 23.
(1) Nakon položenog pismenog ispita polaznik je dužan obaviti praktični dio izobrazbe, koji se sastoji od dvije uspješno obavljene revizije.
(2) Rad polaznika tijekom obavljanja praktičnog dijela izobrazbe nadzirat će mentor.
Članak 24.
(1) Praktična izobrazba obavlja se u instituciji u kojoj je polaznik zaposlen.
(2) Polaznik je dužan u roku od deset radnih dana od datuma položenog pismenog ispita, Središnjoj harmonizacijskoj jedinici dostaviti popunjen i potpisan obrazac Obavijest o nazivima revizija i mentoru koji se nalazi u Prilogu 5 i sastavni je dio ovoga Pravilnika.
Članak 25.
(1) Uspjeh polaznika u obavljanju praktičnog dijela izobrazbe ocjenjuje se s "položio" ili "nije položio".
(2) Praktični dio izobrazbe je uspješno obavio onaj polaznik koji je po svakoj od obavljenih revizija ispunio osamdeset posto i više kriterija za evaluaciju obavljene revizije u skladu s Uputom o provođenju praktične izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor koju donosi Središnja harmonizacijska jedinica i koja se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva financija.
(3) Ako polaznik ne obavi uspješno jednu ili dvije revizije ocjenjuje se s "nije položio" i pristupa ponovnom obavljanju jedne ili dvije revizije.
(4) Za ponovno obavljanje praktične izobrazbe polaznik je dužan Središnjoj harmonizacijskoj jedinici dostaviti:
a) Potvrdu o ostvarenim rezultatima polaznika u obavljanju praktičnog dijela izobrazbe koja je sastavni dio Upute o provođenju praktične izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor i
b) popunjen i potpisan obrazac Obavijest o nazivima revizije i mentoru (prijavljuje jednu ili dvije revizije, ovisno o uspjehu u obavljanju revizija).
(5) Praktična izobrazba se može ponavljati ukupno tri puta.
(6) Ako polaznik i nakon trećeg ponavljanja praktične izobrazbe ne obavi uspješno obje revizije sukladno stavku 2. ovoga članka gubi pravo na pohađanje izobrazbe, o čemu Središnja harmonizacijska jedinica pisanim podneskom obavještava polaznika, rukovoditelja unutarnje revizije i odgovornu osobu institucije u kojoj je polaznik zaposlen.
Usmeni ispit
Članak 26.
(1) Usmenom ispitu može pristupiti polaznik koji je položio pismeni ispit i uspješno obavio praktični dio izobrazbe sukladno odredbama ovoga Pravilnika i Programa izobrazbe.
(2) Za polaganje usmenog ispita polaznik je dužan Središnjoj harmonizacijskoj jedinici dostaviti:
a) popunjen i potpisan obrazac Prijavnica za polaganje usmenog ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor koji se nalazi u Prilogu 4 i sastavni je dio ovoga Pravilnika
b) Potvrdu o ostvarenim rezultatima polaznika u obavljanju praktičnog dijela izobrazbe sukladno članku 13. stavku 4. ovoga Pravilnika
c) dva konačna revizijska izviješća s obveznim obrascima u elektroničkom obliku
d) uvjerenje da se protiv polaznika ne vodi kazneni postupak, u izvorniku koji ne smije biti stariji od šest mjeseci od datuma podnošenja prijavnice za polaganje usmenog ispita.
(3) Polaznik koji pristupa ponovnom polaganju usmenog ispita dužan je Središnjoj harmonizacijskoj jedinici uz dokumentaciju iz stavka 2. ovoga članka dostaviti i potvrdu o uplaćenim troškovima ponovnog polaganja ispita, sukladno odluci iz članka 2. stavka 4. ovoga Pravilnika, najkasnije pet radnih dana prije datuma određenog za održavanje usmenog ispita.
Članak 27.
Usmeni ispit se sastoji od deset pitanja, koja postavljaju članovi Povjerenstva radi provjere znanja polaznika o metodologiji rada i primjeni Međunarodnih standarda za stručnu provedbu unutarnje revizije.
Članak 28.
(1) Usmeni ispit traje četrdeset pet minuta.
(2) Članovi Povjerenstva utvrđuju ispitne rezultate i ocjenjuju uspjeh polaznika temeljem odluke većine članova Povjerenstva.
Članak 29.
(1) Članovi Povjerenstva ocjenjuju uspjeh polaznika na usmenom ispitu s "položio ili "nije položio".
(2) Polaznik je položio usmeni ispit ako većina članova Povjerenstva na temelju usmenih odgovora, na osam i više pitanja utvrdi da je polaznik pokazao zadovoljavajuće poznavanje ispitnog područja.
(3) Polaznik ocijenjen s "položio" ispunio je uvjete za dobivanje stručnog ovlaštenja za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru koje dodjeljuje ministar financija, a kojim se stječe zvanje "ovlašteni unutarnji revizor za javni sektor" (u daljnjem tekstu: ovlašteni unutarnji revizor).
(4) Ako polaznik na usmenom ispitu ne pokaže zadovoljavajuće poznavanje ispitnog područja usmenim odgovorom na osam i više pitanja ocjenjuje se s "nije položio" i upućuje ga se na obavljanje jedne dodatne revizije.
VI. DOKUMENTACIJA O PROVEDBI IZOBRAZBE
Članak 30.
Dokumentacija koja se odnosi na provedbu izobrazbe u nadležnosti je Središnje harmonizacijske jedinice i čuva se trajno u Ministarstvu financija.
VII. STALNO STRUČNO USAVRŠAVANJE OVLAŠTENIH UNUTARNJIH REVIZORA
Članak 31.
(1) Ovlašteni unutarnji revizori dužni su, nakon stjecanja stručnog ovlaštenja, stalno se usavršavati i održavati stručnost i kvalitetu svojih usluga.
(2) Ministar financija će uputom utvrditi sadržaj i postupak vrednovanja stalnog stručnog usavršavanja te utvrđivanje statusa unutarnjih revizora. Uputa se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva financija.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 32.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o izobrazbi, uvjetima i načinu polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor od 1. listopada 2015. (KLASA: 011-01/15-01/415, URBROJ: 513-08-03-15-1).
Članak 33.
(1) Odredbe ovoga Pravilnika primjenjuju se na polaznike koji su započeli pohađati izobrazbu nakon stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
(2) Polaznici koji su započeli pohađati izobrazbu prema Pravilniku o izobrazbi, uvjetima i načinu polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor od 1. listopada 2015. (KLASA: 011-01/15-01/415, URBROJ: 513-08-03-15-1) dužni su, završiti izobrazbu u skladu s navedenim Pravilnikom najkasnije do 31. prosinca 2021. ili gube pravo pohađanja izobrazbe.
Članak 34.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR FINANCIJA
dr. sc. Zdravko Marić
Prilog 1
PROGRAM IZOBRAZBE ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
Svrha provođenja Programa izobrazbe je stjecanje znanja, vještina i sposobnosti u području unutarnje revizije kako bi se osigurala stručna sposobnost, učinkovitost i djelotvornost rada unutarnjih revizora u obavljanju poslova unutarnje revizije.
Izobrazba se sastoji od teoretskog i praktičnog dijela.
TEORETSKA IZOBRAZBA
Teoretska izobrazba sastoji se od tri modula a provodi se u obliku predavanja i vježbi:
1. Uvod u unutarnju reviziju i sustav unutarnjih kontrola u javnom sektoru
2. Metodologija rada unutarnje revizije
3. Financijsko upravljanje i računovodstvo.
Moduli imaju sljedeći sadržaj:
1. Modul – Uvod u unutarnju reviziju i sustav unutarnjih kontrola u javnom sektoru:
a) Pojam, svrha i obuhvat poslova unutarnje revizije te okruženje unutarnje revizije
b) Pregled propisa kojima se uređuje unutarnja revizija u javnom sektoru
c) Međunarodni okvir profesionalnog djelovanja i okvir za rad unutarnje revizije u javnom sektoru Republike Hrvatske
d) Profesionalna etika unutarnjih revizora i uloga unutarnje revizije u otkrivanju i sprječavanju nepravilnosti
e) Sustav unutarnjih kontrola u javnom sektoru te uloga unutarnje revizije u procjeni i razvoju sustava unutarnjih kontrola
2. Modul – Metodologija rada unutarnje revizije:
a) Planiranje rada unutarnje revizije
b) Obavljanja pojedinačne unutarnje revizije
c) Primjena metodologije rada unutarnje revizije na praktičnim primjerima
d) Komunikacijske vještine
e) Organizacija i upravljanje aktivnostima unutarnje revizije u javnom sektoru
3. Modul – Financijsko upravljanje i računovodstvo:
a) Općenito o računovodstvu
b) Proračunsko računovodstvo
c) Financijsko upravljanje u javnom sektoru
d) Poduzetničko računovodstvo
e) Analiza računovodstvenih podataka
f) Računovodstveno evidentiranje projekata koji se financiraju iz fondova Europske unije
g) Javna nabava
h) Troškovno i upravljačko računovodstvo
Teoretska izobrazba po pojedinom modulu traje pet radnih dana, odnosno 7 školskih sati po radnom danu, ukupno 35 sati tjedno.
Teoretska izobrazba se odvija u prostorijama Ministarstva financija ili u drugoj državnoj instituciji nadležnoj za provedbu stručnog osposobljavanja i usavršavanja.
Po potrebi, Središnja harmonizacijska jedinica može organizirati provedbu teoretskog dijela izobrazbe i u drugim odgovarajućim oblicima (e-učenje, webinari, video konferencije i sl.).
PRAKTIČNA IZOBRAZBA
Praktična izobrazba sastoji se od dvije uspješno obavljene praktične revizije pod nadzorom mentora, u instituciji u kojoj je polaznik zaposlen.
Uputom o provođenju praktične izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor utvrđuju se obveze, odgovornosti i način obavljanja praktične izobrazbe, ocjenjivanje uspjeha polaznika praktične izobrazbe i vođenje dokumentacije o obavljanju praktične izobrazbe.
Prilog 2
PRIJAVNICA ZA POHAĐANJE IZOBRAZBE ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
OSOBNI PODACI O POLAZNIKU
Ime
Prezime
OIB
Adresa prebivališta
Ulica
Poštanski br.
Mjesto
Podaci o rođenju
Država
Mjesto
Datum rođenja
PODACI O ZAPOSLENJU
Naziv institucije
Adresa institucije
Ulica
Poštanski br.
Mjesto
Naziv ustrojstvene jedinice
Naziv radnog mjesta
Datum zaposlenja
E-mail
Telefon
Mobitel
PODACI O OBRAZOVANJU
Stručna sprema
Naziv smjera
Naziv institucije
Datum izdavanja diplome
CERTIFIKATI MEĐUNARODNIH I NACIONALNIH INSTITUCIJA TE STRUKOVNIH UDRUŽENJA (iz područja revizije, financija ili računovodstva)
Naziv certifikata
Certifikat izdan od
Datum izdavanja certifikata
IZJAVA I POTPIS
Potvrđujem da su podaci istiniti. Razumijem da netočni podaci u prijavnici mogu dovesti do odbijanja pristupa izobrazbi i ispitu.
Suglasan sam s korištenjem, obradom i pohranom mojih osobnih podataka od strane zaposlenika Središnje harmonizacijske jedinice.
Datum podnošenja
Potpis polaznika
Potpis odgovorne osobe institucije
Prilog 3
PRIJAVNICA ZA POLAGANJE PISMENOG ISPITA ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
OSOBNI PODACI O POLAZNIKU
Ime
Prezime
OIB
PODACI O ZAPOSLENJU
Naziv institucije
Naziv ustrojstvene jedinice
Naziv radnog mjesta
E-mail
Telefon
Mobitel
IZJAVA I POTPIS
Potvrđujem da su podaci istiniti. Razumijem da netočni podaci u prijavnici mogu dovesti do odbijanja pristupa ispitu.
Datum podnošenja
Potpis polaznika
Prilog 4
PRIJAVNICA ZA POLAGANJE USMENOG ISPITA ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
OSOBNI PODACI O POLAZNIKU
Ime
Prezime
OIB
PODACI O ZAPOSLENJU
Naziv institucije
Naziv ustrojstvene jedinice
Naziv radnog mjesta
E-mail
Telefon
Mobitel
PRAKTIČNA IZOBRAZBA
Obavljene revizije
Naziv revizije
Ime i prezime mentora
Revizija 1.
Revizija 2.
IZJAVA I POTPIS
Potvrđujem da su podaci istiniti. Razumijem da netočni podaci u prijavnici mogu dovesti do odbijanja pristupa ispitu.
Datum podnošenja
Potpis polaznika
Prilog 5
OBAVIJEST O NAZIVIMA REVIZIJA I MENTORU
OSOBNI PODACI O POLAZNIKU
Ime
Prezime
OIB
PODACI O ZAPOSLENJU
Naziv institucije
Naziv ustrojstvene jedinice
Naziv radnog mjesta
E-mail
Telefon
Mobitel
PRAKTIČNA IZOBRAZBA
Naziv revizije
Ime i prezime mentora
Revizija 1.
Revizija 2.
IZJAVA I POTPIS
Potvrđujem da su podaci istiniti. Razumijem da netočni podaci u prijavnici mogu dovesti do odbijanja pristupa ispitu.
PRAVILNIK O IZOBRAZBI, UVJETIMA I NAČINU POLAGANJA ISPITA ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti, obveze i odgovornosti vezane uz pohađanje izobrazbe, nositelj provedbe izobrazbe, uvjeti i način polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor, provedba praktične izobrazbe, vođenje dokumentacije o provedbi izobrazbe te stalno stručno usavršavanje ovlaštenih unutarnjih revizora u javnom sektoru.
(2) Izobrazba za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor (u daljnjem tekstu: izobrazba) provodi se prema Programu izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor (u daljnjem tekstu: Program izobrazbe) koji se nalazi u Prilogu 1 i sastavni je dio ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
II. UVJETI, OBVEZE I ODGOVORNOSTI VEZANE UZ POHAĐANJE IZOBRAZBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 2.
(1) Pravo pohađanja izobrazbe ima osoba (u daljnjem tekstu: polaznik) koja ispunjava sljedeće uvjete:
a) ima završen odgovarajući preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij i
b) stjecanje stručnog ovlaštenja ministra financija za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru (u daljnjem tekstu: stručno ovlaštenje) uvjet je za obavljanje poslova radnog mjesta na koje je raspoređena.
(2) Za upućivanje polaznika na pohađanje izobrazbe odgovorna je odgovorna osoba institucije u kojoj je polaznik zaposlen.
(3) Polaznik je dužan prilikom prijavljivanja za pohađanje izobrazbe Ministarstvu financija, ustrojstvenoj jedinici nadležnoj za harmonizaciju aktivnosti razvoja sustava unutarnjih kontrola (u daljnjem tekstu: Središnja harmonizacijska jedinica) dostaviti:
a) dokaz da je stjecanje stručnog ovlaštenja uvjet za obavljanje poslova radnog mjesta na koje je polaznik raspoređen (presliku rješenja o rasporedu na radno mjesto u unutarnjoj reviziji ili ugovora o radu na poslovima unutarnje revizije na neodređeno radno vrijeme).
b) popunjen i potpisan obrazac Prijavnica za pohađanje izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor koji se nalazi u Prilogu 2 i sastavni je dio ovoga Pravilnika
c) uvjerenje da se protiv polaznika ne vodi kazneni postupak, u izvorniku koji ne smije biti stariji od šest mjeseci od datuma podnošenja prijavnice za pohađanje izobrazbe.
(4) Troškovi izobrazbe podmiruju se sukladno odluci ministra financija kojom se utvrđuje visina troškova izobrazbe, način i oslobođenje od podmirenja troškova izobrazbe. Odluka se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva financija.
(5) U slučaju poduzimanja disciplinskih mjera, premještaja ili otpuštanja polaznika s radnog mjesta iz članka 2. stavka 1. točke b) ovoga Pravilnika za vrijeme trajanja izobrazbe, institucija u kojoj je polaznik zaposlen, obvezna je pisanim podneskom o tome obavijestiti Središnju harmonizacijsku jedinicu, radi obustave pohađanja izobrazbe zbog izmijenjenih okolnosti uslijed kojih je polaznik upućen na pohađanje izobrazbe.
(6) Ako uslijed izmijenjenih okolnosti polazniku bude obustavljeno pohađanje izobrazbe sukladno odredbama ovoga Pravilnika, institucija u kojoj je polaznik zaposlen nema pravo na povrat sredstava uplaćenih Ministarstvu financija za troškove izobrazbe iz stavka 4. ovoga članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 3.
(1) Polaznik ima sljedeće obveze i odgovornosti:
a) biti nazočan aktivnostima predviđenima Programom izobrazbe iz članka 1. stavka 2. ovoga Pravilnika
b) izvršavati obveze značajne za uspješan završetak Programa izobrazbe zadane od strane osoba koje provode izobrazbu
c) izvršiti sve obveze propisane ovim Pravilnikom.
(2) Polaznik je obvezan u roku od godine dana od dana početka izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor steći stručno ovlaštenje.
(3) Sa svim obvezama i odgovornostima koje proizlaze iz stavaka 1. i 2. ovoga članka, polaznik se mora upoznati prije upućivanja na pohađanje izobrazbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
III. NOSITELJ PROVEDBE IZOBRAZBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 4.
(1) Nositelj provedbe izobrazbe je Središnja harmonizacijska jedinica.
(2) Provedbu izobrazbe čini: izrada sadržaja izobrazbe, neposredna provedba teoretskog dijela izobrazbe, koordinacija provedbe praktičnog dijela izobrazbe i praćenje i ocjena kvalitete sadržaja izobrazbe.
(3) Nositelj provedbe izobrazbe odgovoran je za provedbu Programa izobrazbe iz članka 1. stavka 2. ovoga Pravilnika.
Programsko vijeće za izobrazbu unutarnjih revizora u javnom sektoru
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 5.
(1) U cilju osiguranja razvoja i kvalitete izobrazbe unutarnjih revizora u javnom sektoru, osniva se Programsko vijeće za izobrazbu unutarnjih revizora u javnom sektoru (u daljnjem tekstu: Programsko vijeće).
(2) Programsko vijeće je savjetodavno tijelo Središnje harmonizacijske jedinice i nema upravljačke ovlasti.
(3) Rukovoditelj Središnje harmonizacijske jedinice je predsjednik Programskog vijeća.
(4) Članove Programskog vijeća, na prijedlog rukovoditelja Središnje harmonizacijske jedinice, imenuje ministar financija iz kruga osoba s iskustvom u području sustava unutarnjih kontrola i financijskog upravljanja, unutarnje revizije ili revizije.
(5) Članove Programskog vijeća imenuje se na razdoblje od četiri godine.
(6) Zadaće Programskog vijeća su davanje preporuka i mišljenja vezanih uz razvoj i osiguranje kvalitete izobrazbe unutarnjih revizora u javnom sektoru.
(7) Način rada i odlučivanja te druga pitanja od važnosti za rad Programskog vijeća utvrđuju se poslovnikom o radu Programskog vijeća.
(8) Programsko vijeće saziva se prema potrebi, a najmanje dva puta godišnje.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
IV. UVJETI, OBVEZE I ODGOVORNOSTI ZA PROVEDBU IZOBRAZBE
Izrada sadržaja izobrazbe
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 6.
(1) Središnja harmonizacijska jedinica odgovorna je za izradu sadržaja izobrazbe.
(2) Programsko vijeće ima savjetodavnu ulogu u razvoju i osiguranju kvalitete sadržaja izobrazbe.
Neposredna provedba izobrazbe
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 7.
(1) Izobrazba se sastoji od teoretskog i praktičnog dijela, sadržaj kojih je utvrđen Programom izobrazbe.
(2) Teoretski dio izobrazbe sastoji se od tri modula a provodi se u obliku predavanja i vježbi.
(3) Praktični dio izobrazbe sastoji se od dvije uspješno obavljene praktične revizije uz stručnu pomoć mentora.
Provedba teoretskog dijela izobrazbe
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 8.
(1) Osobe koje provode teoretski dio izobrazbe su predavači o čijem odabiru odlučuje i odgovara rukovoditelj Središnje harmonizacijske jedinice.
(2) Predavač iz stavka 1. ovoga članka može biti državni službenik ili druga osoba koja posjeduje odgovarajuća znanja, vještine ili sposobnosti potrebne za ostvarivanje svrhe Programa izobrazbe.
(3) Za svaki od modula koji se provode u sklopu teoretskog dijela izobrazbe jedan od predavača imenuje se voditeljem modula.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 9.
(1) Za provedbu teoretskog dijela izobrazbe mogu se angažirati osobe zaposlene na poslovima unutarnje revizije ili revizije, financija i računovodstva ili drugog srodnog područja koje imaju odgovarajuća znanja, vještine ili sposobnosti potrebne da polaznicima omoguće usvajanje znanja potrebnih za ostvarivanje cilja izobrazbe.
(2) Osobe koje provode teoretski dio izobrazbe moraju zadovoljavati sljedeće uvjete:
a) moraju imati najmanje pet godina radnog iskustva u području u kojemu će provoditi izobrazbu i
b) moraju imati objavljene članke u stručnim publikacijama ili održane prezentacije, odnosno izlaganja u tuzemstvu i inozemstvu.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 10.
Osobe koje se angažiraju za provedbu teoretskog dijela izobrazbe imaju sljedeće obveze i odgovornosti:
a) provoditi izobrazbu u skladu sa ciljem i sadržajem izobrazbe
b) pripremiti materijale za izobrazbu
c) pridržavati se uputa nositelja provedbe izobrazbe
d) stručno provesti izobrazbu
e) sastaviti izvještaj o provedenoj izobrazbi.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 11.
Osobe koje se angažiraju za provedbu teoretskog dijela izobrazbe imaju pravo na naknadu za rad na izobrazbi sukladno odredbama o visini naknada utvrđenih odlukom Vlade Republike Hrvatske.
Praćenje i ocjena kvalitete sadržaja i provedbe teoretskog dijela izobrazbe
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 12.
Zaposlenici Središnje harmonizacijske jedinice prate i ocjenjuju kvalitetu sadržaja teoretskog dijela izobrazbe i njene provedbe na temelju ocjena od strane polaznika i povremenom izravnom prisutnošću za vrijeme provođenja teoretskog dijela izobrazbe.
Provedba praktičnog dijela izobrazbe
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 13.
(1) Svakom polazniku se u svrhu usmjeravanja i nadziranja rada te utvrđivanja rezultata u vezi s obavljanjem praktičnih revizija određuje mentor. O odabiru mentora odlučuje te o njihovom izboru odgovara rukovoditelj unutarnje revizije institucije koja je polaznika uputila na izobrazbu.
(2) Mentor mora ispunjavati sljedeće uvjete:
a) imati stručno ovlaštenje ministra financija za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru
b) imati obavljene najmanje tri unutarnje revizije, nakon što je stekao stručno ovlaštenje
c) imati istaknute rezultate u radu sukladno posebnim propisima kojima se uređuju postupak i kriteriji ocjenjivanja zaposlenika, odnosno potvrđene od strane odgovorne osobe institucije
d) ne smije biti kažnjavan za teže povrede službene dužnosti i/ili težu povredu obveza iz radnog odnosa, nakon što je stekao stručno ovlaštenje.
(3) Ako se radi o polazniku kojega je na pohađanje izobrazbe uputila institucija koja nema imenovanog rukovoditelja unutarnje revizije ili osobu koja ispunjava uvjete za mentora iz stavka 2. ovoga članka, polaznik će predložiti mentora iz druge institucije kojeg prethodno treba odobriti odgovorna osoba institucije koja je polaznika uputila na izobrazbu.
(4) Mentor neposredno daje polazniku zaduženja, smjernice i objašnjenja u vezi s poslovima unutarnje revizije i ocjenjuje uspjeh polaznika u obavljanju praktičnog dijela izobrazbe u skladu s Uputom o provođenju praktične izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor koju donosi Središnja harmonizacijska jedinica.
(5) Mentor je dužan najaviti rukovoditelju unutarnje revizije svoju odsutnost s radnog mjesta u trajanju duljem od trideset dana. U tom slučaju će rukovoditelj unutarnje revizije polazniku odrediti novog mentora, do povratka odsutnog mentora te o tome obavijestiti Središnju harmonizacijsku jedinicu.
(6) Rukovoditelj unutarnje revizije može u svakom trenutku razriješiti mentora te dužnosti ukoliko utvrdi da na zadovoljavajući način ne obavlja svoje obveze, ako mu prestane radni odnos u instituciji ili na zahtjev mentora.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
IV. UVJETI I NAČIN POLAGANJA ISPITA ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 14.
(1) Za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor polaže se pismeni i usmeni ispit (u daljnjem tekstu: ispiti) sukladno odredbama ovoga Pravilnika.
(2) Temeljem zaprimljene dokumentacije za pristupanje ispitu, Središnja harmonizacijska jedinica utvrđuje ispunjava li polaznik uvjete za polaganje ispita.
(3) Polaznike koji ispunjavaju uvjete za polaganje ispita Središnja harmonizacijska jedinica obavještava o datumu, vremenu i mjestu održavanja ispita, najkasnije petnaest radnih dana prije datuma održavanja ispita.
(4) Središnja harmonizacijska jedinica će o rezultatima ispita pisanim podneskom obavijestiti polaznika i rukovoditelja unutarnje revizije.
Ispitno povjerenstvo
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 15.
(1) Za provođenje ispita imenuje se Ispitno povjerenstvo (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje čini predsjednik i tri člana.
(2) Predsjednik i članovi Povjerenstva su zaposlenici Središnje harmonizacijske jedinice i/ili osobe koje sudjeluju u provedbi teoretskog dijela izobrazbe.
(3) Predsjednika i članove Povjerenstva imenuje rukovoditelj Središnje harmonizacijske jedinice.
(4) Predsjednik Povjerenstva dužan je upoznati polaznike s pravilima polaganja ispita, njihovim pravima i obvezama, nadzirati regularnost provođenja ispita, u slučaju neprimjerenog ponašanja odnosno nepoštivanja pravila ispita udaljiti polaznika s ispita, odobriti ispitne rezultate te obavljati administrativne i tehničke poslove za Povjerenstvo.
(5) Članovi Povjerenstva utvrđuju ispitne rezultate i na temelju rezultata koje je polaznik ostvario na ispitu odlučuju o uspjehu polaznika na ispitu, u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
(6) Predsjednik Povjerenstva sastavlja zapisnik o polaganju ispita u koji unosi ispitne rezultate koji uz predsjednika potpisuju i članovi Povjerenstva.
(7) Polaznik ima pravo zatražiti uvid u ispitnu dokumentaciju najkasnije pet radnih dana od datuma obavijesti o ispitnim rezultatima koju dostavlja Središnja harmonizacijska jedinica. Uvid u zapisnik o polaganju ispita i ispitnu dokumentaciju omogućit će se u prostorijama Središnje harmonizacijske jedinice uz nazočnost predsjednika i najmanje jednog člana Povjerenstva.
(8) Predsjednik i članovi Povjerenstva potpisuju Izjavu o čuvanju podataka i informacija koje su im stavljene na raspolaganje tijekom rada u Povjerenstvu.
Obveze polaznika prilikom pristupanja ispitu
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 16.
(1) Polaznik je dužan, prilikom pristupanja ispitu, na zahtjev predsjednika Povjerenstva pokazati osobnu ispravu kojom se može potvrditi njegov identitet.
(2) Polaznik može odustati od polaganja ispita, ali o tome mora do datuma određenog za održavanje ispita obavijestiti pisanim podneskom Središnju harmonizacijsku jedinicu uz dostavu dokaza o opravdanosti razloga odustajanja od polaganja ispita najkasnije tri radna dana od datuma održavanja ispita.
(3) Ako polaznik ne pristupi ispitu bez dostave dokaza o opravdanosti razloga, smatrat će se da ispit nije položio.
(4) Ako polaznik odustane od započetog polaganja ispita ili ga predsjednik Povjerenstva zbog neprimjerenog ponašanja, odnosno nepoštivanja pravila ispita udalji s ispita, smatrat će se da ispit nije položio.
(5) U slučajevima iz stavka 3. i 4. ovoga članka, predsjednik Povjerenstva u zapisnik o polaganju ispita upisuje razlog zbog kojeg polaznik nije položio ispit.
Pismeni ispit
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 17.
(1) Pismenom ispitu pristupa polaznik nakon završenog teoretskog dijela izobrazbe sukladno odredbama ovoga Pravilnika.
(2) Za polaganje pismenog ispita polaznik je dužan Središnjoj harmonizacijskoj jedinici dostaviti popunjen i potpisan obrazac Prijavnica za polaganje pismenog ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor, koji se nalazi u Prilogu 3 i sastavni je dio ovoga Pravilnika, najkasnije pet radnih dana prije datuma određenog za održavanje pismenog ispita.
(3) Ako polaznik pristupa ponovnom polaganju pismenog ispita u cijelosti ili djelomično, dužan je Središnjoj harmonizacijskoj jedinici uz prijavnicu iz stavka 2. ovoga članka dostaviti i potvrdu o uplaćenim troškovima ponovnog polaganja ispita, sukladno odluci iz članka 2. stavka 4. ovoga Pravilnika, najkasnije pet radnih dana prije datuma određenog za održavanje pismenog ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 18.
Pismeni ispit se sastoji od tri ispitna područja tematski vezana uz module teoretskog dijela izobrazbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 19.
(1) Pitanja za svako ispitno područje sastavlja voditelj modula, a odabir pitanja za ispit obavlja Središnja harmonizacijska jedinica.
(2) Pismeni ispit se sastoji od ukupno sedamdeset i pet pitanja. Za svako ispitno područje predviđeno je dvadeset i pet pitanja na koja se odgovara odabirom jednog ili više ponuđenih odgovora.
(3) Svaki točan odgovor vrednuje se jednim bodom.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 20.
(1) Pismeni ispit traje dva sata.
(2) Pismeni ispit polaznik polaže pod šifrom, čime se osigurava povjerljivost tijekom provođenja ocjenjivanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 21.
(1) Uspjeh polaznika na pismenom ispitu ocjenjuje se s "položio" ili "popravni ispit" ili "nije položio".
(2) Pismeni ispit je položio onaj polaznik koji postigne prag prolaznosti koji uključuje dvadeset i više bodova, odnosno osamdeset posto i više u svakom od tri ispitna područja.
(3) Polaznik koji nije ostvario prag prolaznosti iz najviše jednog ispitnog područja, upućuje se na „popravni ispit“ iz ispitnog područja iz kojeg nije ostvario prag prolaznosti.
(4) Polaznik koji nije ostvario prag prolaznosti iz dva ispitna područja ili sva tri ispitna područja, nije položio ispit i može pristupiti ponovnom polaganju cijelog pismenog ispita, u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
(5) Polaznika se obavještava o ispitnom rezultatu u pravilu pet radnih dana od dana polaganja ispita.
(6) Pismeni ispit se može polagati najviše tri puta.
(7) Ako polaznik nakon trećeg polaganja ne položi ispit u cijelosti gubi pravo na pohađanje izobrazbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 22.
Iznimno od članka 14. ovoga Pravilnika polaznik iz članka 2. ovoga Pravilnika koji je stekao certifikat ovlaštenoga državnog revizora nema obvezu obavljanja praktične izobrazbe i polaganja usmenog ispita sukladno odredbama ovoga Pravilnika, već nakon položenog pismenog ispita stječe uvjete za dobivanje stručnog ovlaštenja za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru koje dodjeljuje ministar financija.
Praktična izobrazba
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 23.
(1) Nakon položenog pismenog ispita polaznik je dužan obaviti praktični dio izobrazbe, koji se sastoji od dvije uspješno obavljene revizije.
(2) Rad polaznika tijekom obavljanja praktičnog dijela izobrazbe nadzirat će mentor.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 24.
(1) Praktična izobrazba obavlja se u instituciji u kojoj je polaznik zaposlen.
(2) Polaznik je dužan u roku od deset radnih dana od datuma položenog pismenog ispita, Središnjoj harmonizacijskoj jedinici dostaviti popunjen i potpisan obrazac Obavijest o nazivima revizija i mentoru koji se nalazi u Prilogu 5 i sastavni je dio ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 25.
(1) Uspjeh polaznika u obavljanju praktičnog dijela izobrazbe ocjenjuje se s "položio" ili "nije položio".
(2) Praktični dio izobrazbe je uspješno obavio onaj polaznik koji je po svakoj od obavljenih revizija ispunio osamdeset posto i više kriterija za evaluaciju obavljene revizije u skladu s Uputom o provođenju praktične izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor koju donosi Središnja harmonizacijska jedinica i koja se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva financija.
(3) Ako polaznik ne obavi uspješno jednu ili dvije revizije ocjenjuje se s "nije položio" i pristupa ponovnom obavljanju jedne ili dvije revizije.
(4) Za ponovno obavljanje praktične izobrazbe polaznik je dužan Središnjoj harmonizacijskoj jedinici dostaviti:
a) Potvrdu o ostvarenim rezultatima polaznika u obavljanju praktičnog dijela izobrazbe koja je sastavni dio Upute o provođenju praktične izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor i
b) popunjen i potpisan obrazac Obavijest o nazivima revizije i mentoru (prijavljuje jednu ili dvije revizije, ovisno o uspjehu u obavljanju revizija).
(5) Praktična izobrazba se može ponavljati ukupno tri puta.
(6) Ako polaznik i nakon trećeg ponavljanja praktične izobrazbe ne obavi uspješno obje revizije sukladno stavku 2. ovoga članka gubi pravo na pohađanje izobrazbe, o čemu Središnja harmonizacijska jedinica pisanim podneskom obavještava polaznika, rukovoditelja unutarnje revizije i odgovornu osobu institucije u kojoj je polaznik zaposlen.
Usmeni ispit
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 26.
(1) Usmenom ispitu može pristupiti polaznik koji je položio pismeni ispit i uspješno obavio praktični dio izobrazbe sukladno odredbama ovoga Pravilnika i Programa izobrazbe.
(2) Za polaganje usmenog ispita polaznik je dužan Središnjoj harmonizacijskoj jedinici dostaviti:
a) popunjen i potpisan obrazac Prijavnica za polaganje usmenog ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor koji se nalazi u Prilogu 4 i sastavni je dio ovoga Pravilnika
b) Potvrdu o ostvarenim rezultatima polaznika u obavljanju praktičnog dijela izobrazbe sukladno članku 13. stavku 4. ovoga Pravilnika
c) dva konačna revizijska izviješća s obveznim obrascima u elektroničkom obliku
d) uvjerenje da se protiv polaznika ne vodi kazneni postupak, u izvorniku koji ne smije biti stariji od šest mjeseci od datuma podnošenja prijavnice za polaganje usmenog ispita.
(3) Polaznik koji pristupa ponovnom polaganju usmenog ispita dužan je Središnjoj harmonizacijskoj jedinici uz dokumentaciju iz stavka 2. ovoga članka dostaviti i potvrdu o uplaćenim troškovima ponovnog polaganja ispita, sukladno odluci iz članka 2. stavka 4. ovoga Pravilnika, najkasnije pet radnih dana prije datuma određenog za održavanje usmenog ispita.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 27.
Usmeni ispit se sastoji od deset pitanja, koja postavljaju članovi Povjerenstva radi provjere znanja polaznika o metodologiji rada i primjeni Međunarodnih standarda za stručnu provedbu unutarnje revizije.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 28.
(1) Usmeni ispit traje četrdeset pet minuta.
(2) Članovi Povjerenstva utvrđuju ispitne rezultate i ocjenjuju uspjeh polaznika temeljem odluke većine članova Povjerenstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 29.
(1) Članovi Povjerenstva ocjenjuju uspjeh polaznika na usmenom ispitu s "položio ili "nije položio".
(2) Polaznik je položio usmeni ispit ako većina članova Povjerenstva na temelju usmenih odgovora, na osam i više pitanja utvrdi da je polaznik pokazao zadovoljavajuće poznavanje ispitnog područja.
(3) Polaznik ocijenjen s "položio" ispunio je uvjete za dobivanje stručnog ovlaštenja za obavljanje poslova unutarnje revizije u javnom sektoru koje dodjeljuje ministar financija, a kojim se stječe zvanje "ovlašteni unutarnji revizor za javni sektor" (u daljnjem tekstu: ovlašteni unutarnji revizor).
(4) Ako polaznik na usmenom ispitu ne pokaže zadovoljavajuće poznavanje ispitnog područja usmenim odgovorom na osam i više pitanja ocjenjuje se s "nije položio" i upućuje ga se na obavljanje jedne dodatne revizije.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
VI. DOKUMENTACIJA O PROVEDBI IZOBRAZBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 30.
Dokumentacija koja se odnosi na provedbu izobrazbe u nadležnosti je Središnje harmonizacijske jedinice i čuva se trajno u Ministarstvu financija.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
VII. STALNO STRUČNO USAVRŠAVANJE OVLAŠTENIH UNUTARNJIH REVIZORA
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 31.
(1) Ovlašteni unutarnji revizori dužni su, nakon stjecanja stručnog ovlaštenja, stalno se usavršavati i održavati stručnost i kvalitetu svojih usluga.
(2) Ministar financija će uputom utvrditi sadržaj i postupak vrednovanja stalnog stručnog usavršavanja te utvrđivanje statusa unutarnjih revizora. Uputa se objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva financija.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 32.
Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o izobrazbi, uvjetima i načinu polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor od 1. listopada 2015. (KLASA: 011-01/15-01/415, URBROJ: 513-08-03-15-1).
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 33.
(1) Odredbe ovoga Pravilnika primjenjuju se na polaznike koji su započeli pohađati izobrazbu nakon stupanja na snagu ovoga Pravilnika.
(2) Polaznici koji su započeli pohađati izobrazbu prema Pravilniku o izobrazbi, uvjetima i načinu polaganja ispita za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor od 1. listopada 2015. (KLASA: 011-01/15-01/415, URBROJ: 513-08-03-15-1) dužni su, završiti izobrazbu u skladu s navedenim Pravilnikom najkasnije do 31. prosinca 2021. ili gube pravo pohađanja izobrazbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Članak 34.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR FINANCIJA
dr. sc. Zdravko Marić
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Prilog 1
PROGRAM IZOBRAZBE ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
Svrha provođenja Programa izobrazbe je stjecanje znanja, vještina i sposobnosti u području unutarnje revizije kako bi se osigurala stručna sposobnost, učinkovitost i djelotvornost rada unutarnjih revizora u obavljanju poslova unutarnje revizije.
Izobrazba se sastoji od teoretskog i praktičnog dijela.
TEORETSKA IZOBRAZBA
Teoretska izobrazba sastoji se od tri modula a provodi se u obliku predavanja i vježbi:
1. Uvod u unutarnju reviziju i sustav unutarnjih kontrola u javnom sektoru
2. Metodologija rada unutarnje revizije
3. Financijsko upravljanje i računovodstvo.
Moduli imaju sljedeći sadržaj:
1. Modul – Uvod u unutarnju reviziju i sustav unutarnjih kontrola u javnom sektoru:
a) Pojam, svrha i obuhvat poslova unutarnje revizije te okruženje unutarnje revizije
b) Pregled propisa kojima se uređuje unutarnja revizija u javnom sektoru
c) Međunarodni okvir profesionalnog djelovanja i okvir za rad unutarnje revizije u javnom sektoru Republike Hrvatske
d) Profesionalna etika unutarnjih revizora i uloga unutarnje revizije u otkrivanju i sprječavanju nepravilnosti
e) Sustav unutarnjih kontrola u javnom sektoru te uloga unutarnje revizije u procjeni i razvoju sustava unutarnjih kontrola
2. Modul – Metodologija rada unutarnje revizije:
a) Planiranje rada unutarnje revizije
b) Obavljanja pojedinačne unutarnje revizije
c) Primjena metodologije rada unutarnje revizije na praktičnim primjerima
d) Komunikacijske vještine
e) Organizacija i upravljanje aktivnostima unutarnje revizije u javnom sektoru
3. Modul – Financijsko upravljanje i računovodstvo:
a) Općenito o računovodstvu
b) Proračunsko računovodstvo
c) Financijsko upravljanje u javnom sektoru
d) Poduzetničko računovodstvo
e) Analiza računovodstvenih podataka
f) Računovodstveno evidentiranje projekata koji se financiraju iz fondova Europske unije
g) Javna nabava
h) Troškovno i upravljačko računovodstvo
Teoretska izobrazba po pojedinom modulu traje pet radnih dana, odnosno 7 školskih sati po radnom danu, ukupno 35 sati tjedno.
Teoretska izobrazba se odvija u prostorijama Ministarstva financija ili u drugoj državnoj instituciji nadležnoj za provedbu stručnog osposobljavanja i usavršavanja.
Po potrebi, Središnja harmonizacijska jedinica može organizirati provedbu teoretskog dijela izobrazbe i u drugim odgovarajućim oblicima (e-učenje, webinari, video konferencije i sl.).
PRAKTIČNA IZOBRAZBA
Praktična izobrazba sastoji se od dvije uspješno obavljene praktične revizije pod nadzorom mentora, u instituciji u kojoj je polaznik zaposlen.
Uputom o provođenju praktične izobrazbe za stjecanje zvanja ovlaštenoga unutarnjeg revizora za javni sektor utvrđuju se obveze, odgovornosti i način obavljanja praktične izobrazbe, ocjenjivanje uspjeha polaznika praktične izobrazbe i vođenje dokumentacije o obavljanju praktične izobrazbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Prilog 2
PRIJAVNICA ZA POHAĐANJE IZOBRAZBE ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
OSOBNI PODACI O POLAZNIKU
Ime
Prezime
OIB
Adresa prebivališta
Ulica
Poštanski br.
Mjesto
Podaci o rođenju
Država
Mjesto
Datum rođenja
PODACI O ZAPOSLENJU
Naziv institucije
Adresa institucije
Ulica
Poštanski br.
Mjesto
Naziv ustrojstvene jedinice
Naziv radnog mjesta
Datum zaposlenja
E-mail
Telefon
Mobitel
PODACI O OBRAZOVANJU
Stručna sprema
Naziv smjera
Naziv institucije
Datum izdavanja diplome
CERTIFIKATI MEĐUNARODNIH I NACIONALNIH INSTITUCIJA TE STRUKOVNIH UDRUŽENJA (iz područja revizije, financija ili računovodstva)
Naziv certifikata
Certifikat izdan od
Datum izdavanja certifikata
IZJAVA I POTPIS
Potvrđujem da su podaci istiniti. Razumijem da netočni podaci u prijavnici mogu dovesti do odbijanja pristupa izobrazbi i ispitu.
Suglasan sam s korištenjem, obradom i pohranom mojih osobnih podataka od strane zaposlenika Središnje harmonizacijske jedinice.
Datum podnošenja
Potpis polaznika
Potpis odgovorne osobe institucije
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Prilog 3
PRIJAVNICA ZA POLAGANJE PISMENOG ISPITA ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
OSOBNI PODACI O POLAZNIKU
Ime
Prezime
OIB
PODACI O ZAPOSLENJU
Naziv institucije
Naziv ustrojstvene jedinice
Naziv radnog mjesta
E-mail
Telefon
Mobitel
IZJAVA I POTPIS
Potvrđujem da su podaci istiniti. Razumijem da netočni podaci u prijavnici mogu dovesti do odbijanja pristupa ispitu.
Datum podnošenja
Potpis polaznika
Komentirate u ime: Ministarstvo financija
Prilog 4
PRIJAVNICA ZA POLAGANJE USMENOG ISPITA ZA STJECANJE ZVANJA OVLAŠTENOGA UNUTARNJEG REVIZORA ZA JAVNI SEKTOR
OSOBNI PODACI O POLAZNIKU
Ime
Prezime
OIB
PODACI O ZAPOSLENJU
Naziv institucije
Naziv ustrojstvene jedinice
Naziv radnog mjesta
E-mail
Telefon
Mobitel
PRAKTIČNA IZOBRAZBA
Obavljene revizije
Naziv revizije
Ime i prezime mentora
Revizija 1.
Revizija 2.
IZJAVA I POTPIS
Potvrđujem da su podaci istiniti. Razumijem da netočni podaci u prijavnici mogu dovesti do odbijanja pristupa ispitu.
Datum podnošenja
Potpis polaznika
Prilog 5
OBAVIJEST O NAZIVIMA REVIZIJA I MENTORU
OSOBNI PODACI O POLAZNIKU
Ime
Prezime
OIB
PODACI O ZAPOSLENJU
Naziv institucije
Naziv ustrojstvene jedinice
Naziv radnog mjesta
E-mail
Telefon
Mobitel
PRAKTIČNA IZOBRAZBA
Naziv revizije
Ime i prezime mentora
Revizija 1.
Revizija 2.
IZJAVA I POTPIS
Potvrđujem da su podaci istiniti. Razumijem da netočni podaci u prijavnici mogu dovesti do odbijanja pristupa ispitu.
Datum podnošenja
Potpis polaznika
ODOBRIO
Datum odobrenja
Ime i prezime, funkcija
Potpis rukovoditelja unutarnje revizije
Komentirate u ime: Ministarstvo financija