PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI DRŽAVNE GEODETSKE UPRAVE ZA 2021. GODINU
DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA |
|||
Redni broj |
Naziv nacrta prijedloga zakona |
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske |
|
1. |
Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (RM) |
I. tromjesečje 2021. god. |
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA |
|||
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|||
Glavni ravnatelj:
Dr. sc. Damir Šantek, dipl.ing. geod .
Datum: 8. rujna 2020.
|
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Državna geodetska uprava |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina |
|
1.3. |
Datum: |
8.9. 2020. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Sektor za infrastrukturu prostornih podataka Tel: 01/ 6166 -533
|
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: Da
|
Naziv akta: /Akcijski plan za smanjenje neporeznih i parafiskalnih davanja 2020.
Opis mjere: / Mjera 2. Mjere smanjenja neporeznih i parafiskalnih davanja, među kojim mjerama je, između ostaloga, predviđena mjera pod rednim brojem 32. Ukidanje naplate stvarnih troškova uporabe podataka dokumentacije državne izmjere, katastra nekretnina, katastra infrastrukture, registra zgrada, registra prostornih jedinica i registra geografskih imena te za određena postupanja po zahtjevu stranaka , (dalje u tekstu: stvarni troškovi uporabe podataka) za koju mjeru je, kao tijelo nadležno za provedbu, zadužena Državna geodetska uprava. Također pod rednim brojem 33. predviđena je mjera Smanjenje/ukidanje upravnih pristojbi koje čine prihod državnog proračuna , za provedbu koje mjere je zaduženo Ministarstvo financija u suradnji s nadležnim tijelima, među kojima je i Državna geodetska uprava. Vezano uz navedenu mjeru potrebno je, uz niz ostalih propisa, uskladiti i Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (NN br. 112/18) sa planiranim izmjenama temeljnih propisa kojim se propisuje naplata upravnih pristojbi, a sve u svrhu horizontalne usklađenosti pozitivnih propisa koji reguliraju navedenu materiju.
|
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: Ne
|
Naziv pravne stečevine EU: / |
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Važeći Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (NN br. 112/18 ) u članku 171. st. 2., propisuje kako za izdavanje izvadaka, prijepisa, potvrda i preslika podataka iz članka 6. stavka 1. navedenog Zakona, ostvarenje uvida te za određena postupanja po zahtjevu stranaka, stranka plaća upravnu pristojbu i stvarne troškove. Sredstva ostvarena naplatom stvarnih troškova prihod su državnog proračuna. Vlada Republike Hrvatske je na 229. sjednici održanoj dana 7. svibnja 2020. godine donijela Zaključak kojim se prihvaća Akcijski plan za smanjenje neporeznih i parafiskalnih davanja 2020. (u daljnjem tekstu Akcijski plan) kojim je zadužila, među ostalim tijelima državne uprave, i Državnu geodetsku upravu, za provođenje pojedinih mjera iz Akcijskog plana.
Kako bi se provela mjera pod rednim brojem 32. iz Akcijskog plana i postiglo rasterećenje gospodarstva, potrebno je izmijeniti važeći Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina u dijelu u kojemu je propisana naplata stvarnih troškova uporabe podataka iz članka 6. stavak 1. navedenog Zakona. Ujedno će se izmijeniti i odredba zakona kojom je propisana naplata upravne pristojbe te će se na navedeni način važeći zakon uskladiti sa planiranim izmjenama temeljnih propisa kojim se propisuje naplata upravnih pristojbi, a sve u svrhu horizontalne usklađenosti pozitivnih propisa koji reguliraju navedenu materiju.
Također, važeći Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina u članku 71. i 91., propisuje da se geodetski elaborat može upotrebljavati za potrebe katastra nekretnina, katastra zemljišta te prevođenja katastarskih čestica u katastar nekretnina, samo kada nadležni područni ured za katastar odnosno ured Grada Zagreba potvrdi da je isti izrađen u skladu s geodetskim i katastarskim propisima i da odgovara svrsi za koju je izrađen. Članak 96. istoga Zakona propisuje da će se način pregledavanja i potvrđivanja geodetskih elaborata propisati pravilnikom. S obzirom da se u postupku pregleda i potvrđivanja elaborata donose zaključci kao dio neupravnog postupka pregleda i potvrđivanja elaborata te rješenja o odbijanju potvrđivanja elaborata na koja je dopuštena žalba, a sve kako je propisano važećim pravilnikom, to se ovim zakonom želi regulirati postupak pregleda i potvrđivanja geodetskih elaborata zakonskom normom, na način da bi se ovim zakonom pojedina pitanja pregleda i potvrđivanja elaborata zakonom uredila drugačije nego je propisano Zakonom o općem upravnom postupku (NN br. 47/09). Propisivanje gornjeg zakonom doprinijelo bi skraćivanju postupaka pregleda i potvrđivanja geodetskih elaborata te u konačnici bržom provedbom promjena temeljem geodetskih elaborata u katastarskom operatu.
Nadalje, važeći Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina u članku 7., propisuje da su podaci katastra nekretnina temelj za zemljišne knjige koje vode zemljišnoknjižni odjeli općinskih sudova. Člankom 54. istoga zakona propisano je da se izlaganje na javni uvid provodi istodobno i povezano s osnivanjem, obnovom ili dopunom zemljišne knjige.
U cilju ubrzanja postupaka izlaganja na javni uvid, nakon provedene katastarske izmjere, potrebno je uvesti dodatne mehanizme u postupcima izlaganja na javni uvid koji će uporabom instituta javnosti te objavom javnog poziva osigurati brže stavljanje u uporabu katastarskog operata, za razliku od dosadašnjeg normativnog uređenja, koji predviđa izravnu dostavu poziva na izlaganje na javni uvid.
|
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Izrada Nacrta prijedloga zakona potrebna je u svrhu:
-provođenja mjera iz Akcijskog plana i daljnjeg rasterećenja gospodarstva, - jasnijeg propisivanja postupka pregleda i potvrđivanja geodetskih elaborata, - ubrzanje postupaka izlaganja na javni uvid i stavljanja u službenu uporabu katastarskog operata. |
2.3 |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Iznos naplaćen na ime naplate stvarnih troškova uporabe podataka dokumentacije državne izmjere, katastra nekretnina, katastra infrastrukture, registra zgrada, registra prostornih jedinica i registra geografskih imena te za određena postupanja po zahtjevu stranaka , za 2018. godinu iznosi 16. 505. 544,08 kn (cca 26 504,00 podnesena zahtijeva) a za 2019. god., iznosi 11.235.068,81 kn (cca 19. 506,00 podnesenih zahtijeva).S obzirom na navedeno, a kako bi se doprinijelo rasterećenju gospodarstva, predviđeno je ukidanje naplate stvarnih troškova uporabe podataka. S obzirom da je naplata predviđena važećim zakonom potrebna je izmjena istog kako bi se ostvario navedeni cilj. Nadalje, izmjena zakona u djelu u kojem se navodi naplata upravne pristojbe potrebna je u svrhu usklađenja sa planiranim izmjenama Zakona o upravnim pristojbama ( NN br. 115/16) i izmjenom Uredbe o tarifi upravnih pristojbi ( NN br. 8/17, 37/17, 129/17, 18/19, 97/19 i 128/19). Zbog trenutnog normativnog uređenja pregledavanja i potvrđivanja geodetskih elaborata, u postupcima rješavanja žalbi na rješenja o odbijanju potvrđivanja geodetskog elaborata te nastavnim postupcima pred upravnim sudovima, dolazi do dugotrajnih postupaka koji imaju negativan utjecaj na ostvarivanje prava nositelja prava i drugih zainteresiranih stranaka u postupku izrade, pregleda i potvrđivanja te provedbe promjena u katastarskom operatu. Također, postupci izlaganja na javni uvid s istodobnim i povezanim osnivanjem, obnovom ili dopunom zemljišne knjige, traju neopravdano dugo. |
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Ovim normativnim rješenjem želi se postići: - rasterećenje gospodarstva, - ubrzanje postupaka pregleda i potvrđivanja geodetskih elaborata, - ubrzanje postupka izlaganja na javni uvid i stavljanja u službenu uporabu katastarskog operata. |
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Očekuje se rasterećenje gospodarstva – poslovnih subjekata, ali i građana, koji imaju potrebu za podacima iz članka 6. stavak 1. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina, s obzirom da za uporabu navedenih podataka više neće morati plaćati naknadu za stvarne troškove uporabe podataka. Nadalje, očekuje se ubrzanje postupaka pregleda i potvrđivanja geodetskih elaborata te ubrzanje postupka izlaganja na javni uvid i stavljanja u službenu uporabu katastarskog operata |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Oslobođenje od naknade plaćanja stvarnih troškova uporabe podataka, postići će se stupanjem na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina, dok će se ubrzanje postupaka pregleda i potvrđivanja geodetskih elaborata i postupka izlaganja na javni uvid i stavljanja u službenu uporabu katastarskog operata u cijelosti postići stupnjem na snagu podzakonskih akta koji će se donijeti temeljem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina.
|
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Izrada Nacrta prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina |
Obrazloženje: Materija koja je predmet nacrta prijedloga zakona može se urediti samo zakonom. |
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nenormativna rješenja nisu moguća. |
Obrazloženje: Ne postoji mogućnost da se nenormativnim rješenjem postigne cilj s obzirom da se radi o materiji koja se uređuje zakonom. |
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1. UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. Podatke za koje se ukida naplata stvarnih troškova uporabe podataka gospodarski subjekti u svom poslovanju često koriste kao podlogu za razvoj komercijalnih proizvoda (npr. aplikacija). Ukidanjem naplate stvarnog troška uporabe podataka smanjio bi se, ne samo trošak izrade novih proizvoda u gospodarstvu, nego bi se i ubrzao postupak izdavanja podataka, čime bi se povećala konkurentnost gospodarstva. Ukidanjem naplate stvarnih troškova uporabe podataka utvrđen je mali utjecaj na funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva, a sve s obzirom na godišnji broj podnesenih zahtjeva za izdavanje podataka. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: Važećim Zakonom o državnoj izmjeri i katastru nekretnina propisano je kako su od plaćanja naknada stvarnih troškova uporabe podataka oslobođena tijela državne uprave i druga državna tijela, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te javnopravna tijela koja se isključivo financiraju iz sredstava državnog proračuna. Ovim izmjenama zakona plaćanja naknade stvarnog troška uporabe podataka bile bi oslobođene sve pravne i fizičke osobe koje imaju potrebu za podacima iz članka 6. stavak 1. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina. Utvrđena je mala veličina adresata, a sve s obzirom na godišnji broj podnesenih zahtjeva za izdavanje podataka.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.2. UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: Pitanja koja se uređuju Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje.
|
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: Pitanja koja se uređuju nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih učinaka na tržišno natjecanje te stoga isti nema učinka na adresate iz točaka 5.2.6. do 5.2.16. |
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.3. UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: Pitanja koja se uređuju nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka. |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: Pitanja koja se uređuju Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih socijalnih učinaka te isti nema učinka na adresate iz točaka 5.3.9. do točke 5.3.19. |
||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.4. UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: Pitanja koja se uređuju Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih učinaka na rad i tržište rada. |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne
|
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. Pitanja koja se uređuju Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih učinaka na rad i tržište rada te isti nema učinka na adresate iz točaka 5.4.15. do točke 5.4.25. |
||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.5. UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Pitanja koja se uređuju Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša.
|
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. Pitanja koja se uređuju Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu okoliša te isti nema učinka na adresate iz točaka 5.5.12. do točke 5.5.22.
|
||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
5.6.UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: Pitanja koja se uređuju nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava.
|
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
|||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. Pitanja koja se uređuju Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina su takva da neće imati izravnih učinaka na zaštitu ljudskih prava te isti nema učinka na adresate iz točaka 5.6.12. do točke 5.6.22.
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
|
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina stavlja se izvan snage odredba članka 171. stavak 2.,važećeg Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina koja propisuje kako se za izdavanje izvadaka, prijepisa, potvrda i preslika podataka iz članka 6. stavka 1. navedenog Zakona, ostvarenje uvida te za određena postupanja po zahtjevu stranaka, stranka plaća stvarne troškove i upravnu pristojbu, čime će se postići rasterećenje gospodarstva. Ostale izmjene zakona, također ne utječu na povećanje administrativnih troškova za poduzetnike. Stoga ovaj propis nema nikakav učinak na male i srednje poduzetnike kroz administrativne troškove provedbe postupaka jer se njime ne propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina provode se mjere predviđene u Akcijskom planu te se istim postiže dodatno rasterećenje gospodarstva. |
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina neće imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije. |
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina ne uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te ne postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa. |
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina neće imati učinke na mikro poduzetnike kroz administrativne troškove provedbe postupaka s obzirom da se istim ne propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja, sve iz razloga kako je navedeno pod točkom 6.1.
|
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina stavlja se izvan snage odredba članka 171. stavak 2.,važećeg Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina koja propisuje kako za izdavanje izvadaka, prijepisa, potvrda i preslika podataka iz članka 6. stavka 1. navedenog Zakona, ostvarenje uvida te za određena postupanja po zahtjevu stranaka, stranka plaća upravnu pristojbu i stvarne troškove, čime će se postići rasterećenje gospodarstva. Ostale izmjene zakona, također ne utječu na povećanje administrativnih troškova za poduzetnike. Stoga ovaj propis nema nikakav učinak na male i srednje poduzetnike kroz administrativne troškove provedbe postupaka jer se njime ne propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja.
Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina provode se mjere predviđene u Akcijskom planu te se istim postiže dodatno rasterećenje gospodarstva.
|
7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
|
|
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model |
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
|
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata, u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9. PRILOZI
|
|
|
NE |
|
---------- |
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
|
|
|
Glavni ravnatelj:
Dr. sc. Damir Šantek, dipl.ing.geod.
Datum: 8. rujan 2020 god., Zagreb |
11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari