OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O KULTURNIM VIJEĆIMA I FINANCIRANJU JAVNIH POTREBA U KULTURI
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
PRILOG 1.
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE |
||||||||||||||||||||||||||||
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
|||||||||||||||||||||||||||
1.1. |
Stručni nositelj: |
MINISTARSTVO KULTURE I MEDIJA |
||||||||||||||||||||||||||
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O KULTURNIM VIJEĆIMA I FINANCIRANJU JAVNIH POTREBA U KULTURI |
||||||||||||||||||||||||||
1.3. |
KLASA: URBROJ:
Datum: |
023-03/20-01/0133 532-02-02/1-20-02
11. rujna 2020. |
||||||||||||||||||||||||||
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Sektor za normativne i upravno pravne poslove 01/4866 235 melita.holetic@min-kulture.hr
|
||||||||||||||||||||||||||
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: NE |
Naziv akta:
Opis mjere: |
|||||||||||||||||||||||||
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: NE |
Naziv pravne stečevine EU: |
|||||||||||||||||||||||||
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
|||||||||||||||||||||||||||
2.1. |
Što je problem koji zahtijeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Zakon o kulturnim vijećima („Narodne novine“, broj 48/04, 44/09 i 68/13), Zakon o financiranju javnih potreba u kulturi („Narodne novine“, broj 47/90, 27/93 i 38/09) te Zakon o upravljanju javnim ustanovama u kulturi („Narodne novine“, broj 96/1) su zakoni koji uređuju rad kulturnih vijeća kao savjetodavnih tijela u postupku vrednovanja kulturnih programa te slijedom toga financiranje programa koji su iskazani kao javna potreba u kulturi, a u što je uključeno i upravljanje javnim ustanovama, čiji se programi između ostaloga sufinanciraju kao javne potrebe u kulturi. Imajući u vidu razvoj suvremene umjetnosti, kulture i kreativnih industrija, a s ciljem postizanja cjelovitog uređenja područja financiranja javnih potreba u kulturi, kroz postupak vrednovanja, sufinanciranja i upravljanja resursima, potrebno je predmetnu materiju urediti kroz jedinstveni akt koji bi obuhvaćao sve aspekte javnih potreba u kulturi te kako bi se osigurala učinkovita raspodjela javnih sredstava, upravljanje i kontrola njihova korištenja. Zakonom o kulturnim vijećima uređuje se rad kulturnih vijeća koja daju stručne evaluacije programa javnih potreba u kulturi. Zakon o financiranju javnih potreba u kulturi je Zakon koji je donesen 1990. godine i pretrpio je izmjene na način da je većina odredbi brisana, a preostale odredbe ne zadovoljavaju potrebe novog načina rada i postupanja u financiranju javnih potreba u kulturi. Kroz novi jedinstveni akt potrebno je financiranje javnih potreba u kulturi prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja, novelirati obuhvat i definiciju javnih potreba u kulturi, uskladiti postupak dodjele sredstava za financiranje javnih potreba u kulturi i postupak donošenja odluka o financiranju na razini Republike Hrvatske i na razini jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, kao i druge mogućnosti financiranja javnih potreba u kulturi. Nadalje, potrebno je urediti pravila trošenja sredstava i osigurati transparentnost i kontrolu trošenja sredstava. Vezano uz naprijed navedeno, potrebno je novelirati sustav upravljanja javnim ustanovama u kulturi, sastav i način izbora članova upravnih vijeća, uvjete i način imenovanja ravnatelja javnih ustanova u kulturi te osnivanje stručnog vijeća. Uvjete za imenovanje ravnatelja potrebno je uskladiti s važećim Zakonom o akademskim i stručnim nazivima i akademskom stupnju (Narodne novine, broj 107/07 i 118/12) i Zakonom o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju (Narodne novine, broj 123/03, 198/03, 105/04, 174/04, 02/07, 46/07, 45/09, 63/11, 94/13, 139/13, 101/14 i 60/15). Također, sastav upravnog vijeća potrebno je uskladiti s Zakonom o radu („Narodne novine“ br. 93/14, 127/17 i 98/19) kako bi se osigurala zastupljenost svih radnika u upravnom vijeću.
|
||||||||||||||||||||||||||
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Novim jedinstvenim zakonom će se uskladiti postupak financiranja javnih potreba u kulturi na razini Republike Hrvatske i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i druge mogućnosti financiranja kulturnih djelatnosti, pravila trošenja sredstava te transparentnost i kontrola  rošenja sredstava. S obzirom na specifičnosti razvoja suvremene umjetnosti, kulture i kreativnih industrija, potrebno je redefinirati područje djelokruga i nazive kulturnih vijeća s ciljem jasnijeg preciziranja djelokruga rada kulturnih vijeća, propisati način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća te precizirati odredbe o izbjegavanju sukoba interesa. Potrebno je također na nov način urediti sustav upravljanja javnim ustanovama u kulturi, mandat i način izbora članova upravnih vijeća, način imenovanja ravnatelja javnih ustanova u kulturi te osnivanje stručnog vijeća. |
||||||||||||||||||||||||||
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Razvoj suvremene umjetnosti, kulture i kreativnih industrija kroz praksu pokazuje potrebu za uređenjem ovog područja kroz jedinstveni akt koji bi uređivao sve aspekte javnih potreba u kulturi. Zakon o financiranju javnih potreba u kulturi (Zakon o fondovima za kulturu) donesen je 1990. godine, a mijenjan 1993. i usklađen 2009. godine te ne odgovara suvremenim potrebama i načinima financiranja kulturnih djelatnosti. Analiza načina rada, konstituiranje i djelovanje kulturnih vijeća pokazalo je potrebu da se preciznije propiše način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća kao i odredbe o izbjegavanju sukoba interesa. Potrebno je promijeniti odredbe o sastavu upravnog vijeća javnih ustanova u kulturi te odredbe o postupku imenovanja ravnatelja javnih ustanova u kulturi i o uvjetima za imenovanje ravnatelja. |
||||||||||||||||||||||||||
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|||||||||||||||||||||||||||
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Zakon će se prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja kulturnih djelatnosti, što obuhvaća transparentnost u korištenju sredstava i kontrolu trošenja sredstava; izbor članova kulturnih vijeća prema stručnim kriterijima; definirat će se kriteriji za stručni rad i sprječavanje sukoba interesa; na nov način će se urediti sustav upravljanja javnim ustanovama u kulturi. |
||||||||||||||||||||||||||
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Prilagodba suvremenim potrebama i načinima financiranja kulturnih djelatnosti. Omogućit će se višegodišnje financiranje projekata što će omogućiti kontinuitet u višegodišnjem planiranju sredstava namijenjenih financiranju razvojnih (kapitalnih) projekata. Onemogućit će se dvostruko financiranje istih troškova iz državnog proračuna te proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. |
||||||||||||||||||||||||||
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
1. siječnja 2022. godine |
||||||||||||||||||||||||||
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
|||||||||||||||||||||||||||
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Novi Zakon o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi |
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Moguće normativno rješenje je donošenje novog Zakona o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi imajući u vidu razvoj suvremene umjetnosti, kulture i kreativnih industrija, a s ciljem postizanja cjelovitog uređenja područja financiranja javnih potreba u kulturi, kroz postupak vrednovanja, sufinanciranja i upravljanja javnim resursima. Slijedom navedenoga potrebno je predmetnu materiju urediti kroz jedinstveni akt koji bi obuhvaćao sve aspekte javnih potreba u kulturi te kako bi se osigurala učinkovita raspodjela javnih sredstava, upravljanje i kontrola njihova korištenja.
|
||||||||||||||||||||||||||||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
|
||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Nenormativno rješenje nije moguće jer je navedene Zakone, koji su radi razvoja suvremene umjetnosti, kulture i kreativnih industrija zastarjeli, potrebno prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja javnih potreba u kulturi. Također je potrebno urediti ulogu i rad kulturnih vijeća s aktualnim iskustvima iz prakse kao i upravljanje javnim ustanovama u kulturi. |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
Da |
Ne
|
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. Novim Zakonom će se predloženo normativno uređenje prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja javnih potreba u kulturi, jasnije će precizirati djelokrug rada kulturnih vijeća, propisati način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća te precizirati odredbe o izbjegavanju sukoba interesa, kao i upravljanje javnim ustanovama u kulturi, gospodarski učinak je neznatan. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: Novim Zakonom će se predloženo normativno uređenje prilagoditi suvremenim potrebama i načinima financiranja javnih potreba u kulturi, jasnije će precizirati djelokrug rada kulturnih vijeća, propisati način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća te precizirati odredbe o izbjegavanju sukoba interesa, kao i upravljanje javnim ustanovama u kulturi, gospodarski učinak je neznatan. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Odredbama ovoga Zakona ne utječe se na tržišno natjecanje s obzirom da se uređuje područje javnih potreba u kulturi.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Odredbama ovoga Zakona ne utječe se na tržišno natjecanje s obzirom da se uređuje područje javnih potreba u kulturi. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Odredbe ovoga Zakona ne proizvode socijalne učinke.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Odredbe ovoga Zakona ne proizvode socijalne učinke.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Odredbe ovoga Zakona nemaju učinka na rad i na tržište rada.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Odredbe ovoga Zakona nemaju učinka na rad i na tržište rada.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Odredbe ovoga Zakona nemaju utjecaja na zaštitu okoliša.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. Odredbe ovoga Zakona nemaju utjecaja na zaštitu okoliša. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.
|
|||||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Odredbe ovoga Zakona nemaju utjecaja na ljudska prava.
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Odredbe ovoga Zakona nemaju utjecaja na ljudska prava. |
|||||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Nije utvrđena ni jedna od navedenih kombinacija.
|
|||||||||||||||||||||||||||
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||||
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Ovim Zakonom se uređuju javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća, preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Ovim Zakonom se uređuju javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća, preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Ovim Zakonom se uređuju javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća, preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Ovim Zakonom se uređuje javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća, preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi. |
||||||||||||||||||||||||||||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: Ovim Zakonom se uređuje javne potrebe u kulturi, kao svi oblici poticanja i promicanja kulture i kulturnih djelatnosti što pridonose razvitku i unapređivanju svekolikog kulturnog života u Republici Hrvatskoj, jasnije se precizira djelokrug rada kulturnih vijeća, propisuje način izbora i razrješenja članova kulturnih vijeća, preciziraju odredbe o izbjegavanju sukoba interesa te upravljanje javnim ustanovama u kulturi. |
||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
|||||||||||||||||||||||||||
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
||||||||||||||||||||||||||
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
||||||||||||||||||||||||||
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
|||||||||||||||||||||||||
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
9. |
PRILOZI |
|
Ne |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Potpis: ministrica kulture, dr. sc. Nina Obuljen Koržinek
Datum: 11. rujna 2020. |
|||||||||||||||||||||||||||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari