NACRT ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga
Unaprjeđenje poduzetničke infrastrukture urbane aglomeracije Osijek
( referentni broj: KK.03.1.2.18)
Otvoreni postupak u modalitetu trajnog Poziva
Ministarstvo regionalnoga razvoja
i fondova Europske unije
Ovaj Poziv se financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj
SADRŽAJ
OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Primjena pravila o državnim potporama
Ulaganja koja se ne smatraju državnom potporom
Ulaganja koja predstavljaju državnu potporu
Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera
Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po Prijavitelju
Prihvatljive projektne aktivnosti:
Rok za predaju projektnog prijedloga
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
OPĆE INFORMACIJE (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)
Predmet Poziva: Ovim Pozivom definiraju se ciljevi, uvjeti i postupak dodjele bespovratnih sredstava namijenjenih razvoju poslovne infrastrukture i poduzetničkih inkubatora na teritoriju Urbane aglomeracije Osijek .
Svrha (cilj) Poziva:
Cilj ovog poziva je unaprijediti poduzetničke aktivnosti na urbanom području te povećati zaposlenost u poduzetništvu i ukupne rezultate poslovanja poduzetnika putem poticanja inovacija u poduzetništvu, zelenog poduzetništva i gospodarstva, ulaganja u obrazovanje i jačanje kapaciteta poduzetnika, povezivanje znanstvene zajednice s poduzetništvom te jačanje potpornih institucija i diverzifikaciju potpornih programa namijenjenih poduzetništvu.
U okviru ovog Poziva sredstva će se dodijeliti projektima usmjerenim na poboljšanje kvalitete poduzetničko poslovne infrastrukture i usluga koje doprinose poslovnoj uspješnosti, znanju i kompetencijama, inovativnosti i održivosti MSP-a na području Urbane aglomeracije Osijek.
Projekti će se u cijelosti provoditi na području jedinica lokalne samouprave (JLS) Urbane aglomeracije Osijek u čiji sastav ulaze Grad Osijek, Grad Belišće, Grad Valpovo, Općina Antunovac, Općina Bilje, Općina Bizovac, Općina Čeminac, Općina Čepin, Općina Darda, Općina Erdut, Općina Ernestinovo, Općina Kneževi Vinogradi, Općina Koška, Općina Petrijevci, Općina Punitovci, Općina Šodolovci, Općina Tordinci, Općina Vladislavci, Općina Vuka . Navedene jedinice lokalne samouprave utvrđene su temeljem Odluke o ustrojavanju Urbane aglomeracije Osijek od 24. studenoga 2015. godine (MRRFEU, KLASA: 011-01/15-02/4; URBROJ: 538-06-1-2/016-15-8).
Pokazatelji Poziva:
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati doprinos pokazateljima definiranima u Pozivu. Njihove konkretne vrijednosti potrebno je navesti u Prijavnom obrascu gdje je primjenjivo te u ostaloj za to predviđenoj dokumentaciji projektnog prijedloga izuzev doprinosa pokazatelju CO01-N kojega nije potrebno prikazivati jer o njemu Korisnik ne izvještava u tijeku provedbe projekta već se isti bilježi automatski u sustavu eFondovi iz ostvarene vrijednosti pokazatelja CO04-N.
Pokazatelje je potrebno realno kvantificirati, odnosno potrebno je utvrditi ciljnu vrijednost koja će se postići projektom. Prijavitelj u svom projektnom prijedlogu mora prikazati doprinos ostvarenju pokazatelja Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020. Doprinos pokazateljima koji su detaljno navedeni niže u tekstu projekt treba ostvariti najkasnije do isteka razdoblja provedbe projekta .
Pokazatelji neposrednih rezultata OPKK |
|||||
Oznaka |
Pokazatelj |
Jedinica mjere |
Polazišna vrijednost |
Učestalost izvještavanja |
Obrazloženje i dokaz postignuća |
CO01-N |
Proizvodno ulaganje: Broj poduzeća koja primaju potporu |
Poduzeća |
0 |
Korisnik ne izvještava o ovom pokazatelju u tijeku provedbe projekta već se isti bilježi automatski u sustavu eFondovi. |
Pokazatelj se generira iz vrijednosti pokazatelja CO04. |
CO04-N |
Proizvodno ulaganje: Broj poduzeća koja primaju nefinancijsku potporu |
Broj poduzeća |
0 |
Ostvarena vrijednost pokazatelja na razini Ugovora bilježi se po odobrenju ZNS-a. |
Pokazatelj se odnosi na broj poduzeća koja primaju potporu koja ne uključuje direktan financijski transfer (savjetovanje, poduzetnički inkubatori, itd.). Nefinancijska potpora podrazumijeva vođenje, savjetodavne i konzultantske usluge, edukacijske usluge, usluge informiranja i slično.
Dokazi postignuća: Potpisna lista i program kako bi se ustanovilo sudjelovanje i trajanje (za organizirana događanja), Izjava o trajanju sastanka s potpisom korisnika (predstavnika PPI) i poduzeća (za sastanke).
U izračun pokazatelja ulaze poduzeća (MSP) koja su korisnici navedenih aktivnosti u trajanju ukupno najmanje 5 sati, sastanaka, organiziranih događanja (informativne radionice, konferencije, umrežavanje) i sl. Trajanje potpore zbraja se kumulativno.
DODATNE NAPOMENE: • ukoliko su na nekom događanju bile 3 osobe iz jednog poduzeća, doprinos indikatoru je 1; • ukoliko su predstavnici istog poduzeća sudjelovali na više događanja tada se dotično poduzeće broji kao 1; • ukoliko je korisnik tijekom provedbe pružao savjetodavnu podršku istom poduzeću u više navrata, doprinos ovome pokazatelju je 1; • u vrijednost doprinosa ovom pokazatelju ubrajaju se samo poduzeća, odnosno u doprinos pokazatelju nije moguće ubrajati fizičke osobe kojima je pruženo savjetovanje. Kako bi se izbjeglo višestruko brojanje poduzeća koja ulaze u vrijednost ovog pokazatelja, korisnik je dužan sa svakim ZNS-om u kojem ostvaruje doprinos ovom pokazatelju poslati tablicu s popisom naziva i OIB-a poduzeća koja primaju nefinancijsku potporu sa napomenom da se posebno označe ona koja ulaze u pokazatelj CO05-N „Proizvodno ulaganje: Broj novih poduzeća koja primaju potporu). |
3a21-N |
Opremljena i/ili izgrađena fizička infrastruktura |
m2 |
0 |
Ostvarena vrijednost pokazatelja na razini Ugovora bilježi se po odobrenju Završnog ZNS-a. |
Pokazatelj mjeri površinu novoizgrađene, obnovljene i/ili opremljene poslovne fizičke infrastrukture po projektu kojim se nude usluge za poslovne subjekte. Kod izgradnje poduzetničke poslovne infrastrukture uzima se u obzir samo stvarno izgrađena funkcionalna površina. Kod opremanja se u obzir uzima samo površina koja je stvarno opremljena, a ne površina čitavog objekta.
Dokaz postignuća: Odobreni Završni ZNS. |
3a22-N |
Podržane organizacije za poslovnu podršku |
broj PPI-eva |
0 |
Ostvarena vrijednost pokazatelja na razini Ugovora bilježi se po odobrenju Završnog ZNS-a. |
Pokazatelj mjeri broj poduzetničkih potpornih institucija koje će primati potporu za pružanje usluga MSP-ima, u oblicima nepovratne izravne financijske potpore uvjetovane jedino dovršetkom projekta (bespovratne potpore). Dokaz postignuća: Odobreni Završni ZNS.
|
Ostvarenje pokazatelja neposrednih rezultata na razini projekta pratiti će PT2 (SAFU) i UT (MRRFEU).
U slučaju da korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u prijavi projektnog prijedloga, nadležno tijelo ima pravo od korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja, sukladno točki 5. i 6. Priloga 4. Pravila o financijskim korekcijama.
Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajnog Poziva.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 12.466.997,90 HRK.
Najniži odnosno najviši iznos bespovratnih sredstava pojedinačnog projektnog prijedloga koji može biti dodijeljen u okviru ovog Poziva je kako slijedi:
najniži iznos 500.000,00 HRK
najviši iznos 6.000.000,00 HRK.
Najviši mogući udio bespovratnih sredstava je maksimalno 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova Projekta, i to za ulaganja čije se sufinanciranje bespovratnim sredstvima ne smatra državnom potporom. Ukoliko se radi o ulaganjima koja sadrže element državne potpore sukladno članku 107., stavku 1. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (u daljnjem tekstu: UFEU), primijenit će se pravila za dodjelu državnih potpora, što uključuje pravila za izračun maksimalnog intenziteta potpore, kako je navedeno pod točkom 1.6 Uputa za prijavitelje te u skladu s Programom potpora (Prilog 9. ovih Uputa).
Ukupan iznos bespovratnih sredstava ne smije prijeći propisani najveći dopušteni iznos bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih izdataka koja se mogu dodijeliti temeljem Poziva odnosno Programa potpora.
Sufinanciranje projekta od strane prijavitelja/partnera u sklopu ovog Poziva je obvezno.
U sklopu ovog Poziva korisnik sredstava ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Razdoblje provedbe projekta
Razdoblje provedbe projekta započinje datumom početka obavljanja aktivnosti projekta koje u slučaju projekta koji ne sadrži državne potpore ne može biti ranije od xx. xx xxxx. godine te istječe datumom završetka obavljanja predmetnih aktivnosti pri čemu je inicijalni, očekivani krajnji rok za provedbu svih predmetnih aktivnosti xx. xx xxxx. godine . Razdoblje provedbe projekta može započeti datumom kada nastaje prvi trošak povezan s predloženim aktivnostima projekta, a za koje će korisnik tražiti nadoknadu iz bespovratnih sredstava ili ranije, pod uvjetom da početak razdoblja provedbe odnosno nastanak prvog troška nije raniji od xx. xx xxxx.
Projekt ne smije biti fizički niti financijski završen u trenutku podnošenja projektnog prijedloga.
U slučaju projekta koji sadrži državne potpore, iste mogu biti dodijeljene isključivo ako imaju učinak poticaja u skladu sa člankom 2. stavkom 2. Programa potpora. To znači da je Prijavitelj – podnositelj zahtjeva podnio pisani zahtjev za dodjelu potpore prije početka radova na projektu . (1) U skladu s člankom 2., točkom 23. Uredbe 651/2014, te člankom 4., stavkom 12. Programa potpora „početak radova” znači početak građevinskih radova povezanih s ulaganjem ili prva zakonski obvezujuća obveza za naručivanje opreme ili bilo koja druga obveza koja ulaganje čini neopozivim, ovisno o tome što nastupi prije. Kupnja zemljišta i pripremni radovi, primjerice ishođenje dozvola i provođenje studija izvedivosti, ne smatraju se početkom radova. U slučaju preuzimanja „početak radova” znači trenutak stjecanja imovine koja je izravno povezana sa stečenom poslovnom jedinicom. Stoga, u navedenom slučaju, kao i početak radova na projektu, razdoblje provedbe ne može započeti te prvi trošak ne može nastati prije datuma podnošenja projektnog prijedloga.
Primjena pravila o državnim potporama
Sredstva koja se u okviru ovog Poziva dodjeljuju jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (JLP(R)S), kao prihvatljivim prijaviteljima ili kao partnerima, ne predstavljaju državnu potporu iz članka 107. stavka 1 Ugovora o funkcioniranju Europske unije (u daljnjem tekstu: UFEU).
Sredstva koja se u okviru ovog Poziva dodjeljuju PPI-evima, bilo kao prihvatljivim prijaviteljima ili kao prihvatljivim partnerima, dodjeljuju se u skladu s Programom potpora (Prilog 9. ovih Uputa) koje je donijelo Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije.
NAPOMENA : Prijavitelj je dužan prilikom popunjavanja Prijavnog obrasca obavezno za svaki trošak navesti tko je nositelj troška u slučaju kada je u projekt uključen PPI.
Ulaganja koja se ne smatraju državnom potporom
JLP(R)S – PRIJAVITELJ, VLASNIK I UPRAVITELJ POSLOVNE INFRASTRUKTURE I PODUZETNIČKOG INKUBATORA (Poduzetnička infrastruktura)
Bespovratna sredstva koja će se JLP(R)S-u dodijeliti putem ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom u smislu članka 107. (1) UFEU jer JLP(R)S obavlja negospodarske aktivnosti te se samim time ne smatra poduzetnikom. Osim toga, JLP(R)S će sve eventualne koristi od projekta prenijeti na krajnje korisnike odnosno na MSP-ove.
Bespovratna sredstva dodjeljena po ovom Pozivu neće se smatrati državnom potporom ako su kumulativno ispunjeni sljedeći uvjeti:
a) Prijavitelj i jedini korisnik bespovratnih sredstava je JLP(R)S;
b) Poduzetnička infrastruktura koja je predmet ulaganja kao i zemljište na kojem se ista nalazi je u javnom vlasništvu (jedinica lokalne/područne (regionalne) samouprave ili država);
c) Predmet ulaganja je isključivo zajednička osnovna i dodatna poduzetnička infrastruktura te zelena infrastruktura koja je općeg karaktera, zajednička za sve korisnike infrastrukture (postojeće i buduće) te ni na koji način nije namijenjena unaprijed poznatom korisniku/korisnicima infrastrukture odnosno prilagođena njihovim specifičnim potrebama; (2) vidi Pojmovnik
d) Poduzetnička infrastruktura koja je predmet ulaganja je dostupna svim potencijalnim korisnicima na transparentnoj i nediskriminirajućoj osnovi;
e) Korisnici zajedničke poduzetničke infrastrukture nisu dužni sudjelovati u troškovima izgradnje predmetne infrastrukture niti je moguće na njih prenositi vlasništvo nad istom;
f) Svako eventualno davanje u koncesiju ili na upravljanje poduzetničke infrastrukture koncesionarima ili operaterima/upraviteljima dodjeljivat će se sukladno važećim propisima o koncesijama i/ili javnoj nabavi. Ukoliko će operater poduzetničke infrastrukture biti društvo ili ustanova koja je u većinskom vlasništvu javnog tijela i pod njegovom upravljačkom kontrolom, ne mora se provesti natječaj, ali poslovanje operatera mora biti transparentno i pod stalnom kontrolom javnog tijela isto kao da se radi o dijelu tog javnog tijela (unutarnji operator);
g) Korisnici bespovratnih sredstava (JLP(R)S) ne smiju ostvarivati prihod od poduzetničke infrastrukture, a ako se eventualno ostvari operativna dobit, JLP(R)S će takvu dobit uložiti u daljnji razvoj infrastrukture;
h) Parcele namijenjene poduzetničkim aktivnostima unutar zone nisu predmet ulaganja.
Ustupanje parcela namijenjenih poduzetničkim aktivnostima kao i sva druga odstupanja od gore navedenih uvjeta smatraju se državnom potporom u smislu članka 107. stavka 1. UFEU te podliježu pravilima o državnim potporama/potporama male vrijednosti ( de minimis potpore). (3) Primjer: poklanjanje, prodaja ili najam po povlaštenim cijenama parcela u vlasništvu korisnika bespovratnih sredstava, oslobođenja od ili popusti na komunalnu naknadu za poduzeća koja posluju ili će poslovati u zoni i sl.
VAŽNO : Ako JLP(R)S budu dodijeljivali de minimis potpore upravitelju ili krajnjim korisnicima koji nisu obuhvaćeni ovim Pozivom za obavljanje njihove gospodarske aktivnosti, u obvezi su pri dodjeli tih sredstava također primjenjivati pravila o potporama male vrijednosti donošenjem programa potpora sukladno uvjetima iz Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL EU L 352/2013) ili sredstva dodjeljivati prema tržišnim uvjetima oslobođenim od bilo kakve potpore (primjerice, korisnicima lokalne infrastrukture naplaćivati punu tržišnu cijenu korištenja ili kupnje te infrastrukture).
Način korištenja buduće poduzetničke infrastrukture, kao i eventualna namjera dodjele de minimis potpore upravitelju infrastrukture ili krajnjim korisnicima mora biti jasno razložena u studiji izvedivosti koja čini dio projektne prijave.
Moguća odstupanja od gore navedenih uvjeta mogu rezultirati financijskim korekcijama sukladno Prilogu 4. ovih Uputa (Pravila o financijskim korekcijama).
U odnosu na izvođače radova i dobavljače opreme primjenjuje se Zakon o javnoj nabavi. S obzirom da se radi o provedbi postupaka javne nabave sukladno Zakonu, u odnosu na pravila o državnim potporama isključuje se dodjela državnih potpora iz članka 107. stavka 1. UFEU jer se navedeni poduzetnici odabiru prema tržišnim uvjetima, odnosno pri financiranju izvođenja radova ili isporuke opreme za realizaciju rekonstrukcije/izgradnje inkubatora ne dodjeljuju se državne potpore .
NAPOMENA : u slučaju da je prijavitelj PPI, a vlasnik poduzetničke infrastrukture JLP(R)S ili drugo javno tijelo, tada PPI treba sklopiti Ugovor o korištenju infrastrukture s vlasnikom koji bi sadržavao prava i obveze jedne i druge strane, a sva eventualna dobit ostvarena iz korištenja infrastrukture mora se doznačiti vlasniku i/ili vlasnik može odrediti da se tako ostvarena dobit reinvestira isključivo u razvoj infrastrukture. PPI također mora voditi odvojeno knjigovodstvo za te poslove, naročito ako uz to obavlja i neku drugu gospodarsku i/ili negospodarsku aktivnost kako bi se spriječilo prelijevanje javnih sredstava koja dobiva PPI kao prijavitelj.
Ulaganja koja predstavljaju državnu potporu
U slučaju kada je partner PPI, sredstva se dodjeljuju u skladu s Programom potpora za sljedeće kategorije potpora:
a) potpore za ulaganje u lokalne infrastrukture;
b) potpore za usavršavanje.
Navedene kategorije potpora mogu se dodijeliti sukladno utvrđenim uvjetima iz Programa potpora te isključivo ako imaju učinak poticaja , odnosno uz uvjet da je podnositelj zahtjeva podnio pisani zahtjev za potporu prije početka rada na projektu.
Osnovne vrste aktivnosti po kategorijama ulaganja, a koje se odnose na državne potpore , prikazane su u tablicama a) i b):
a) Potpore za ulaganja u lokalne infrastrukture |
|
Vrsta ulaganja |
Potpore koje će se financirati odnose se na aktivnosti izgradnje ili nadogradnje lokalne infrastrukture kojom se na lokalnoj razini doprinosi poboljšanju poslovanja, te modernizaciji i razvoju industrijske baze. Poduzetnička infrastruktura dostupna je zainteresiranim stranama na otvorenoj, transparentnoj i nediskriminirajućoj osnovi i omogućuje stvaranje okruženja koje pogoduje privatnom ulaganju i rastu te tako pozitivno doprinosi ciljevima nacionalnih i europskih strateških dokumenata, uz ograničavanje rizika narušavanja tržišnog natjecanja. |
Uvjeti koji moraju biti ispunjeni |
Potpore iz ovog članka dodjeljivat će se PPI-u ukoliko su ispunjeni sljedeći uvjeti: Infrastruktura u koju se ulaže ili koja se izgrađuje i nadograđuje mora biti dostupna zainteresiranim korisnicima na otvorenoj, transparentnoj i nediskriminirajućoj osnovi; ne može se raditi o “namjenskoj infrastrukturi“ – onoj koja se gradi za poduzetnike koje je moguće utvrditi ex-ante provjerom i koja je prilagođena potrebama tih poduzetnika. Cijena koja se plaća za njezinu uporabu ili prodaju mora odgovarati tržišnoj cijeni; Ako se za vođenje/upravljanje tom infrastrukturom dodjeljuje koncesija ili drugo odobrenje trećim osobama to mora biti na transparentnoj i nediskriminirajućoj osnovi polazeći od propisa o javnoj nabavi. |
Prihvatljivi troškovi |
Troškovi ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu. (4) “Materijalna imovina” – imovina koja se sastoji od zemljišta, građevina i postrojenja te strojeva i opreme. (5) “Nematerijalna imovina” – imovina koja nema fizički ili financijski oblik, npr. patenti, licence, znanje i iskustvo ili druga vrsta intelektualnog vlasništva, i koja je podložna obračunu amortizacije. |
Iznos i intenzitet potpore |
Iznos potpore ne smije premašiti razliku između prihvatljivih troškova ulaganja i operativne dobiti od tog ulaganja. Operativna dobit oduzima se ex ante od prihvatljivih troškova na temelju razumnih predviđanja i mehanizmom povrata sredstava. Tako dobiveni iznos iz budućih godina treba diskontirati na sadašnju vrijednost. Izračun potpore računa se metodom financijskog jaza, s time što iznos iste ne može premašivati maksimalnu stopu sufinanciranja na razini OPKK koja iznosi 85% od ukupnih prihvatljivih troškova. (6) Ukupna potpora iz svih javnih izvora ne može biti veća od iznosa financijskog jaza. |
Izračun potpore i metoda financijskog jaza
Kada se radi o potporama za ulaganje u lokalnu infrastrukturu, pored svih gore navedenih uvjeta prihvatljivosti troškova, kao i uvjeta prihvatljivosti izdataka navedenih u točki 2.9. ovog Poziva, za izračun prihvatljivih troškova i potpore vrijede i sljedeći opći uvjeti (sukladno članku 8. stavcima 4. i 5. Programa potpora):
Za izračun intenziteta potpore i prihvatljivih troškova, svi iznosi koji se upotrebljavaju trebaju biti iznosi prije odbitka poreza ili drugih naknada. Prihvatljivi troškovi popraćuju se pisanim dokazima koji trebaju biti jasni, konkretni i ažurirani.
Potpore koje se isplaćuju u budućem razdoblju, uključujući i one koje se isplaćuju u više obroka, diskontiraju se na njihovu vrijednost u trenutku dodjele. Prihvatljive troškove treba diskontirati na njihovu vrijednost u trenutku dodjele. Kamatna stopa koju treba primjenjivati pri diskontiranju diskontna je kamatna stopa koja se primjenjuje u trenutku dodjele potpore.
F inancijski jaz (eng. funding gap) je maksimalni iznos potpore koja se može dodijeliti investiciji u lokalnu poduzetničku infrastrukturu (vrsta potpore prema Programu: a) Potpore za lokalne infrastrukture), a predstavlja pozitivnu razliku prihvatljivih troškova ulaganja i buduće operativne dobiti od investicije (članak 9. stavak 7. Programa potpora). Iznos potpore ne smije biti viši od razlike prihvatljivih troškova ulaganja i diskontirane operativne dobiti infrastrukture. Financijski jaz izračunava se ex ante na temelju razumnih predviđanja (prikaz i izračun u Studiji izvedivosti).
Operativna dobit (diskontirana) predstavlja razliku između ostvarenog prihoda i operativnih troškova infrastrukture za njenog trajanja ako je ta razlika pozitivna. Ukoliko financijski jaz premašuje 85% ukupnih prihvatljivih troškova, primjenjuje se maksimalna stopa sufinanciranja iz točke 1.4 ovog Poziva koja iznosi 85%.
Pri izračunu financijskog jaza, odnosno izradi financijske analize preporučava se uzeti sljedeća referentna razdoblja:
5 godina za opremljenu postojeću infrastrukturu
10 godina za rekonstruiranu infrastrukturu
15 godina za novoizgrađenu infrastrukturu
Pri izračunu operativne dobiti uzimaju se prihodi od korištenja infrastrukture i operativni troškovi korištenja infrastrukture (troškovi osoblja, materijala, energije, najma, ugovornih usluga i sl). Ukoliko PPI ujedno ostvaruje prihode i rashode od djelatnosti nepovezanih s korištenjem infrastrukture, prihodi i rashodi od takvih djelatnosti ne ulaze u izračun operativne dobiti infrastrukture i treba ih odvojeno knjigovodstveno voditi.
U slučaju da je operativna dobit procjenjena ex ante , manja od ostvarene operativne dobiti aktivirat će se mehanizam povrata tj. obaveza prijavitelja da vrati dio potpore razmjeran pozitivnoj razlici predviđene i ostvarene operativne dobiti.
Davatelj potpore (MRRFEU) zadržava pravo da u bilo kojem trenutku (za vrijeme trajanja referentnog razdoblja korištenja infrastrukture) od prijavitelja zatraži financijsko izvješće o ostvarenoj operativnoj dobiti infrastrukture.
b) Potpore za usavršavanje |
|
Vrsta ulaganja |
Potpore se dodjeljuju za usavršavanje zaposlenika PPI-a, isključujući usavršavanje koje se provodi radi osiguravanja sukladnosti s obveznim nacionalnim normama o usavršavanju. |
Uvjeti koji moraju biti ispunjeni |
Nema posebnih uvjeta. |
Prihvatljivi troškovi |
Prihvatljivi troškovi su sljedeći: a) Troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u usavršavanju; b) Troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, primjerice putni troškovi, troškovi materijala i potrošne robe izravno povezanih s projektom; c) Troškovi savjetodavnih usluga povezanih s projektom usavršavanja d) Troškovi osoblja polaznika usavršavanja i opći neizravni troškovi (administrativni troškovi, najam, režijski troškovi) za sate koje polaznici usavršavanja provedu u usavršavanju. |
Intenzitet potpore |
Intenzitet potpore po projektu ulaganja iznosi maksimalno 50% prihvatljivih troškova i za veliki PPI (velikim PPI-om se smatra i slučaj kada jedno ili više tijela javne vlasti zajedno ili samostalno, izravno ili neizravno upravlja s 25 % ili više kapitala ili glasačkih prava u dotičnom PPI-u). Intenzitet potpore može se povećati do maksimalno 70% od prihvatljivih troškova, kako slijedi: – Za 10 postotnih bodova ako se usavršavanje provodi za radnike s invaliditetom ili radnike u nepovoljnom položaju – Za 10 postotnih bodova ako se potpora dodjeljuje srednjem PPI-u i za 20 postotnih bodova ako se potpora dodjeljuje malomPPI-u. Bruto ekvivalent potpore u smislu ovog članka ne smije premašiti iznos od 2 milijuna EUR po poduzetniku, po projektu usavršavanja. |
Zbrajanje potpora
Državne potpore koje se dodjeljuju temeljem Programa potpore mogu se zbrajati s drugim potporama pod uvjetom da se te potpore odnose na različite prihvatljive troškove koje je moguće utvrditi.
Državne potpore dodijeljene u okviru ovog Poziva mogu se zbrajati s drugim državnim potporama za iste prihvatljive troškove, bez obzira da li se oni djelomično ili u cijelosti preklapaju, ali samo do maksimalnog inteziteta odnosno iznosa utvrđenog u ovom Poglavlju.
Nasuprot tomu, potpore u okviru ovog Poziva ne mogu se zbrajati s de minimis potporama u odnosu na iste prihvatljive troškove ako bi to zbrajanje dovelo do premašivanja intenziteta ili iznosa određene kategorije potpore u ovom Poglavlju odnosno iz Programa potpora.
Radi osiguranja poštivanja odredbi članka 17. Programa potpora o zbrajanju potpora, pri dodjeli potpora u okviru ovog Poziva u obzir se moraju uzeti svi iznosi potpora koji su dodijeljeni određenom poduzetniku, projektu ili aktivnosti iz državnih/javnih sredstava neovisno o izvoru tih sredstava, odnosno temeljem ITU mehanizma ili od strane drugih davatelja potpore s državne ili lokalne odnosno regionalne razine.
U svrhu utvrđivanja maksimalnog iznosa potpore kojeg korisnik može ostvariti dostavit će se Izjava o dodijeljenim državnim potporama (Obrazac 5 ovih Uputa).
Važno: U projektima koji sadrže državne potpore sve aktivnosti predviđene pojedinačnim projektnim prijedlogom moraju se uvrstiti u odgovarajuću kategoriju potpora i po pojedinim korisnicima potpore. Tijekom provedbe projekta nisu dozvoljene preraspodjele sredstava između različitih kategorija potpora i između pojedinih korisnika potpora.
Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva su:
Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na području Urbane aglomeracije Osijek ili
Poduzetničke potporne institucije (PPI) u javnom ili privatnom vlasništvu sukladno definiciji u članku 4., stavku 1., točki 6. Programa potpora, odnosno sukladno definiciji u članku 4. Zakona o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 93/13, 114/13, 41/14 i 57/18), osim centara kompetencija.
Prihvatljivi PPI mogu biti u javnom ili privatnom vlasništvu:
PPI u privatnom vlasništvu mogu biti mikro, mali ili srednji poduzetnici, kako je definirano čl. 5 Programa potpora, a u skladu s člankom 4., stavkom 1., točkom 10. Programa potpora.
(7) PPI dokazuje status mikro, malog ili srednjeg poduzetnika popunjenim Obrascem 6. Skupnom izjavom, koja je sastavni dio ovog Poziva.
Kategorija malih i srednjih poduzetnika („MSP”) sastoji se od poduzeća koja imaju manje od 250 zaposlenih i godišnji promet koji ne premašuje 50 milijuna EUR i/ili godišnju bilancu koja ne premašuje 43 milijuna EUR.
Unutar kategorije MSP-ova malo poduzeće definira se kao poduzeće koje ima manje od 50 zaposlenih, a čiji godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 10 milijuna EUR.
Unutar kategorije MSP-ova mikro-poduzeće definira se kao poduzeće koje ima manje od 10 zaposlenih, a čiji godišnji promet i/ili godišnja bilanca ne premašuje 2 milijuna EUR.
Povezana poduzeća smatraju se jednim poduzećem.
Poduzeće se ne može smatrati MSP-om ako jedno ili više tijela javne vlasti zajedno ili samostalno, izravno ili neizravno upravlja s 25 % ili više kapitala ili glasačkih prava u dotičnom poduzeću.
PPI u javnom vlasništvu mogu biti definirani i kao veliki poduzetnici, kako je definirano čl. 5 Programa potpora, a u skladu s člankom 4., stavkom 1., točkom 11. Programa potpora, sukladno s Prilogom I. Uredbe 651/2014 Definicija malih i srednjih poduzeća .
NAPOMENA : Ukoliko je prijavitelj PPI, isti mora biti upisan u Jedinstveni registar poduzetničke infrastrukture s datumom upisa ne kasnijim od 31. prosinca 2017. godine.
Ukoliko je prijavitelj PPI mora imati poslovnu jedinicu ili podružnicu na području Urbane aglomeracije Osijek u trenutku plaćanja potpore .
Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelj se na Poziv može prijaviti samostalno ili zajedno s partnerom/ima.
Pravni status Prijavitelja i (ako je primjenjivo) partnera provjeravat će se uvidom u Sudski registar . N ije primjenjivo na prijavitelje/partnere koji su jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave.
Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera
U okviru ovog Poziva, sredstva se ne mogu dodijeliti:
a) prijavitelju/partneru, ako se radi o PPI-u, koji je u teškoćama sukladno definiciji iz točke 20. Komunikacije Komisije - Smjernice o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje nefinancijskih poduzetnika u teškoćama (SL C 249/1, 31.7.2014.) , provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka
b) Prijavitelju i/ili partneru (ako je primjenjivo) od kojeg je, kako je navedeno u članku 1., točka 4.a) Uredbe (EU) br. 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava, provjerava se uvidom u Izjavu prijavitelja i partnera o istinitosti podataka (Obrazac 2).
c) ako je nad Prijaviteljem otvoren stečajni postupak, ako je nesposoban za plaćanje ili prezadužen, ili u postupku likvidacije, ako njegovom imovinom upravlja stečajni upravitelj ili sud, ako je u nagodbi s vjerovnicima, ako je obustavio poslovne aktivnosti ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim zakonima i propisima, ili koji se nalazi u postupku koji su, prema propisima države njegova sjedišta ili nastana kojima se regulira pitanje insolvencijskog prava, slični svim prethodno navedenim postupcima; provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka
d) ako je protiv prijavitelja/partnera koji ima poslovni nastan u Republici Hrvatskoj ili osobe koja je član njegovog upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora prijavitelja/partnera i koja je državljanin Republike Hrvatske izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela ;
sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, na temelju članka 328. (zločinačko udruženje) i članka 329. (počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja) iz Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17 , 118/18 , 126/19), članka 333. (udruživanje za počinjenje kaznenih djela) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12),
terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, na temelju članka 97. (terorizam), članka 99. (javno poticanje na terorizam), članka 100. (novačenje za terorizam), članka 101. (obuka za terorizam), članka 101.a (putovanje u svrhu terorizma) i članka 102. (terorističko udruženje) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19) i članka 169. (terorizam), članka 169.a (javno poticanje na terorizam) i članka 169.b (novačenje i obuka za terorizam) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12),
pranje novca ili financiranje terorizma, na temelju članka 98. (financiranje terorizma) i članka 265. (pranje novca) Kaznenog zakona (NN 125/2011, 144/2012, 56/2015, 61/2015, 101/2017, 118/18, 126/19) i članka 279. (pranje novca) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12),
dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima, na temelju članka 106. (trgovanje ljudima) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19) i članka 175. (trgovanje ljudima i ropstvo) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12),
korupciju, na temelju članka 252. (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 253. (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 254. (zlouporaba u postupku javne nabave), članka 291. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 292. (nezakonito pogodovanje), članka 293. (primanje mita), članka 294. (davanje mita), članka 295. (trgovanje utjecajem) i članka 296. (davanje mita za trgovanje utjecajem) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19) i članka 294.a (primanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 294.b (davanje mita u gospodarskom poslovanju), članka 337. (zlouporaba položaja i ovlasti), članka 338. (zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti), članka 343. (protuzakonito posredovanje), članka 347. (primanje mita) i članka 348. (davanje mita) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12),
prijevaru, na temelju članka 236. (prijevara), članka 247. (prijevara u gospodarskom poslovanju), članka 256. (utaja poreza ili carine) i članka 258. (subvencijska prijevara) Kaznenog zakona (NN, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19) i članka 224. (prijevara), članka 293. (prijevara u gospodarskom poslovanju) i članka 286. (utaja poreza i drugih davanja) iz Kaznenog zakona (NN, br. 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/01, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08, 57/11, 77/11 i 143/12).
Navedeno se provjerava uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka.
e) prijavitelju i partneru/osobi ovlaštenoj po zakonu za zastupanje koji je proglašen krivim zbog teškog profesionalnog propusta , provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka
(8) Profesionalni propust predstavlja postupanje protivno propisima iz područja prava koje uređuje obavljanje njegove djelatnosti, prava okoliša, socijalnog i radnog prava, uključujući kolektivne ugovore, a osobito obvezu isplate ugovorene plaće, prava tržišnog natjecanja, prava intelektualnog vlasništva te postupanje protivno pravilima struke.
f) u slučaju neispunjenja obveza isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj/partner i u kojoj će se provoditi Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja/partnera (ako oni nemaju poslovni nastan u Republici Hrvatskoj). U pogledu ove točke, smatra se prihvatljivim da prijavitelj/korisnik i partneri nisu udovoljili spomenutim obvezama, ako im, sukladno posebnom propisu, plaćanje tih obveza nije dopušteno ili im je odobrena odgoda plaćanja , provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka.
(9) Prema definiciji iz članka 2. točke 10. Uredbe (EU) br. 1303/2013 korisnik znači javno ili privatno tijelo ili fizička osoba koji su odgovorni za pokretanje operacija ili za pokretanje i provedbu operacija, i: (a) u kontekstu državne potpore, tijelo koje prima potporu; osim ako je potpora za pojedino poduzeće manja od 200 000 EUR, u kojim slučajevima dotična država članica može odlučiti da je korisnik tijelo koje dodjeljuje potporu, ne dovodeći u pitanje uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013, (EU) br. 1408/2013) i (EU) br. 717/2014; i (b) u kontekstu financijskih instrumenata iz glave IV. dijela drugog ove Uredbe, tijelo koje provodi financijski instrument ili fond fondova, ovisno o slučaju odnosno, uključuje osobe privatnog prava registrirane za obavljanje gospodarske djelatnosti i subjekte malog gospodarstva kako su definirani u članku 1. Priloga Preporuci Europske komisije 2003/361/EZ, koja je izravno odgovorna za pokretanje, upravljanje, provedbu i ostvarenje rezultata projekta. Korisnik provodi projekt samostalno ili u suradnji s jednim ili više partnera. U kontekstu shema državnih potpora, Korisnik je tijelo koje prima pomoć odnosno svaka pravna i fizička osoba koja, obavljajući gospodarsku djelatnost, sudjeluje u prometu roba i usluga, a prima državnu potporu/potporu male vrijednosti, bez obzira na njezin oblik i namjenu.
g) prijavitelju i partneru za kojeg je utvrđeno teško kršenje ugovora zbog neispunjavanja obveza iz Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstva koji je potpisan nakon provedbe drugog postupka dodjele bespovratnih sredstava postupka (su)financiranog sredstvima Europske unije, odnosno europskih strukturnih i investicijskih fondova; provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka
h) prijavitelju i partneru u sukobu interesa u predmetnom postupku dodjele bespovratnih sredstava; provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka
(10) Teško kršenje ugovora je kršenje ugovora u pogledu kojeg je nadležno tijelo izvršilo jednostrani raskid sukladno točkama d, e, f, h članka 26. Općih uvjeta, te je zatražen povrat cjelokupnog iznosa dodijeljenih sredstava, a radi se o sredstvima čiji povrat je po navedenoj osnovi zatražen u odnosu na bilo koji postupak dodjele bespovratnih sredstava iz bilo kojeg fonda EU.
(11) Općenito, radi se o situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.
i) prijavitelju/partneru koji nije izvršio povrat sredstava prema odluci nadležnog tijela računajući od:
zaprimanja rješenja Upravljačkog tijela kojim se odbija prigovor korisnika na Odluku o nepravilnosti kojom je utvrđen povrat sredstava, ili
od proteka roka za povrat sredstava na temelju raskida ugovora o dodjeli bespovratnih po bilo kojoj osnovi, ili
od proteka roka za povrat sredstava na temelju obavijesti o obvezi povrata predujma;
zakašnjenja uplate dospjelog obroka (u slučaju odobrenog obročnog plaćanja po osnovi obveze povrata ESI sredstava)
Provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka
j) prijavitelju/partneru koji je u postupku prisilnog povrata sredstava, provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka
k) prijavitelju i/ili partneru (ako je primjenjivo) koji su bili u blokadi ukupno više od 15 dana , od toga više od 5 dana u kontinuitetu, u proteklih 6 mjeseci prije dana predaje projektnog prijedloga ; navedeno se provjerava uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/ partnera o istinitosti podataka.
l) prijavitelju i/ili partneru (ako je primjenjivo) koji u trenutku plaćanja potpore nemaju poslovnu jedinicu ili podružnicu na području Urbane aglomeracije Osijek; navedeno se provjerava uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka.
m) prijavitelju/partneru koji ne udovoljava obvezama u skladu s odobrenom obročnom otplatom duga provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja /partnera o istinitosti podataka .
n) prijavitelju/partneru koji podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, u skladu s odredbom članka 1.točke 4. (a) Uredbe (EU) br. 651/2014
o) ako projekt uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je, ili je trebala biti, podložna postupku povrata sredstava u skladu s člankom 71. Uredbe (EU) br. 1303/2013 nakon promjene proizvodne aktivnosti izvan programskog područja.
Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po Prijavitelju
Prijavitelj po predmetnom Pozivu u postupku dodjele bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Postupak dodjele) može podnijeti maksimalno jedan projektni prijedlog .
Prijavitelj/partner (ako je primjenjivo) mogu sudjelovati u više projektnih prijava. Prijavitelj u jednoj projektnoj prijavi, može sudjelovati kao partner u drugoj projektnoj prijavi, ukoliko je u mogućnosti osigurati dovoljne kapacitete za provedbu projekta.
S jednim prijaviteljem se može sklopiti maksimalno 1 (jedan) Ugovor .
Prihvatljivost projekta
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim kriterijima prihvatljivosti, kako slijedi.
1. Projekt je u skladu s Operativnim programom Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., Prioritet 3 Poslovna konkurentnost, SC 3a2 „Omogućavanje povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva“ i slijedom toga odgovara predmetu i svrsi ovog Poziva (točka 1.3 ); provjerava se uvidom u Prijavni obrazac ;
2. Projekt je relevantan za Strategiju razvoja Urbane aglomeracije Osijek i doprinosi ostvarenju njezinih ciljeva; provjerava se uvidom u Prijavni obrazac ;
3. Projekt se provodi u potpunosti na teritoriju Urbane aglomeracije Osijek (točka 1.3 Uputa); provjerava se uvidom u Prijavni obrazac;
4. Aktivnosti projekta su u skladu s prihvatljivim aktivnostima u sklopu ovog Poziva (točka 2.7 Uputa); provjerava se uvidom u Prijavni obrazac ;
5. Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je, ili je trebala biti, podložna postupku povrata sredstava (u skladu s člankom 125. stavkom 3(f) Uredbe (EU) br. 1303/2013 odnosno odgovarajućim izmjenama sadržanima u Uredbi (EU) 2018/1046) nakon promjene proizvodne aktivnosti izvan programskog područja; provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka ;
6. Projekt je u skladu s odredbama svih relevantnih nacionalnih zakonodavnih akata te propisima EU, a u skladu je i sa specifičnim pravilima i zahtjevima primjenjivima na ovaj Poziv; provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/ partnera o istinitosti podataka;
7. Projekt je u skladu s odredbama o državnim potporama iz točke 1.6. primjenjivima na ovaj Poziv, provjerava se uvidom u Prijavni obrazac te uvidom u Studiju izvedivosti;
8. Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički niti financijski završen; provjerava se uvidom u Prijavni obrazaci u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/ partnera o i stinitosti podataka ;
9. Projekt se, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz OPKK-a (Prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom iz OPKK-a osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje cilja/ciljeva projekta; provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/ partnera o i stinitosti podataka te uvidom u Tablicu za izračun financijskog jaza (Obrazac 7.) ;
10. Projekt poštuje načelo nekumulativnosti, odnosno ne predstavlja dvostruko financiranje - prihvatljivi izdaci nisu prethodno (su)financirani bespovratnim sredstvima iz bilo kojeg izvora (uključujući iz Europske unije, odnosno Europskih strukturnih i investicijskih fondova) niti će isti biti više od jednom (su)financirani nakon potencijalno uspješnog okončanja dvaju ili više postupaka dodjele bespovratnih sredstava; provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka;
11. Projekt je u skladu s horizontalnim politikama EU o održivome razvoju, ravnopravnosti spolova i nediskriminaciji, tj. projekt mora doprinositi ovim politikama ili barem biti neutralan u odnosu na njih (točka 2.8 Uputa); provjerava se uvidom u Prijavni obrazac;
12. Stopa sufinanciranja i iznos traženih bespovratnih sredstava su u okviru zadanih veličina koje se odnose na maksimalnu stopu sufinanciranja, maksimalni i minimalni iznos bespovratnih sredstava po projektu (točka 1. 4 Uputa) te, u slučaju projekata koji sadrže državne potpore, u okviru maksimalnih intenziteta/iznosa po vrsti/ama potpore/a koje se primijenjuju na troškove (točka 1.6 Uputa); provjerava se uvidom u Prijavni obrazac ;
13. Dokazan je pravni interes za gradnju nad predmetom ulaganja ( primjenjivo na rekonstrukciju/izgradnju inkubatora ); provjerava se uvidom u :
- izvadak iz zemljišne knjige iz kojeg je vidljivo da je prihvatljivi korisnik vlasnik ili nositelj prava građenja ili nositelj prava služnosti na predmetnoj lokaciji; ili
- predugovor, ugovor ili ugovor sklopljen pod uvjetom, na temelju kojeg je prihvatljivi korisnik stekao pravo vlasništva, pravo građenja, pravo služnosti, koncesiju, zakup ili korištenje/uporabu za vrijeme koje ističe minimalno 10 godina nakon dovršetka projekta; i/ili
- predugovor, ugovor ili ugovor sklopljen pod uvjetom, a koji je sklopljen s vlasnikom predmetne nekretnine sukladno posebnim propisima te koje ovlašćuju prihvatljivog korisnika na provođenje prihvatljivih aktivnosti, sukladno dostavljenom projektnom prijedlogu za vrijeme koje ističe minimalno 10 nakon dovršetka projekta; i/ili
- odluku ili suglasnost nadležnog državnog tijela, izdanu na temelju posebnih propisa, a temeljem koje se prihvatljivi korisnik ovlašćuje na provođenje prihvatljivih aktivnosti sukladno dostavljenom projektnom prijedlogu.
14. Predmet ulaganja ima rješene imovinsko pravne odnose ( primjenjivo na poduzetničke zone ), zemljište/nekretnine koje su predmet ulaganja odnosno zemljišno knjižne čestice koje će spadati u obuhvat projekta su u vlasništvu prihvatljivog prijavitelja (JLS-a); iznimno, zemljišno-knjižne čestice koje će spadati u obuhvat projekta ne moraju biti u vlasništvu JLS kada je riječ o česticama koje imaju status općeg dobra, javnog dobra u općoj uporabi, javnog dobra u javnoj uporabi ili dobra od interesa za RH. - provjerava se uvidom u zemljišne knjige ili uvidom u dokumentaciju iz točke 3.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
15. Projekt je u skladu s Odlukom o obvezi provedbe prethodne (ex-ante) kontrole javnih nabava u okviru projekata koji se namjeravaju sufinancirati i sufinanciraju iz europskih strukturnih i investicijskih fondova u financijskom razdoblju 2014.-2020. (NN 87/18), odnosno prije eventualnog sklapanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava (tč. 4.4. Uputa) nije započela provedba postupka javne nabave koja nije bila predmet prethodne (ex-ante) kontrole od strane nadležnog tijela; provjerava se uvidom u prijavni obrazac i uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja/partnera o istinitosti podataka.
Prihvatljive projektne aktivnosti:
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
Razvoj poduzetničke infrastrukture
i) Ulaganja za poboljšanje (obnovu) postojeće poduzetničke infrastrukture, uključujući ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, u svrhu pružanja poslovnih usluga malim i srednjim poduzetnicima (što uključuje izradu projektno-tehničke dokumentacije, ishođenje potrebnih dozvola, rekonstrukciju, opremanje, upravljanje projektom gradnje, nadzor, koordinacija zaštite na radu);
ii) Ulaganja u stvaranje nove poslovne poduzetničke infrastrukture, uključujući ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, u svrhu pružanja poslovnih usluga malim i srednjim poduzetnicima (što uključuje izradu projektno-tehničke dokumentacije, ishođenje potrebnih dozvola, izgradnju, opremanje, upravljanje projektom gradnje, stručni nadzor, koordinacija zaštite na radu).
Razvoj poslovne poduzetničke infrastrukture – zone ( NAPOMENA : aktivnost je prihvatljiva za jedinice lokalne i područne/regionalne samouprave s područja Urbane aglomeracije Osijek )
i) Ulaganja u poslovnu infrastrukturu u svrhu razvoja osnovne i dodatne poduzetničke infrastrukture (energije, vodoopskrbe, odvodnje, javne rasvjete, prometa i veza) unutar postojećih poslovnih/poduzetničkih zona, gdje je manjak takve infrastrukture prepreka razvoju poduzetništva (što uključuje izradu projektno-tehničke dokumentacije, ishođenje potrebnih dozvola, radove, opremanje, upravljanje projektom gradnje, nadzor, koordinacija zaštite na radu).
Ulaganje u izgradnju ili opremanje zelenih infrastruktura vezanih uz obnovljene prostore/područja.
Podizanje razine vještina i znanja zaposlenih u PPI kako bi mogli pružati visokokvalitetne usluge MSP;
Aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta i rezultata (u skladu s točkom 5.6 ovih Uputa).
Upravljanje projektom i administracija
Aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela (u skladu s točkom 2.8. ovih Uputa).
Prihvatljivi troškovi
Sljedeće kategorije troškova smatraju se prihvatljivima:
Izravni troškovi:
Troškovi radova izgradnje nove, obnove ili nadogradnje postojeće poduzetničke infrastrukture;
Troškovi građenja osnovne i dodatne zajedničke infrastrukture;
Troškovi izgradnje i/ili opremanja zelenih infrastruktura;
Troškovi opremanja poduzetničke infrastrukture/zone/zelene infrastrukture (npr. nabava opreme, strojeva, alata, radnih vozila te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon);
Troškovi doprinosa i priključaka (npr. komunalni doprinos, vodni i energetski priključci, trošak dozvola i sl.);
Troškovi stručnog nadzora građenja i koordinacije zaštite na radu
Troškovi izrade projektne dokumentacije (npr. arhitektonski projekti, studije, elaborati, projektna prijava i sl.);
Troškovi voditelja projekta građenja;
Troškovi ulaganja u nematerijalnu imovinu: troškovi nabave licenci, patenata, autorskih prava, informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja te drugih vrsta intelektualnog vlasništva vezanog za uspostavu/unapređenje usluga za MSP-e (i ostala ulaganja u nematerijalnu imovinu PPI-a namijenjenu osiguranju uvjeta za pružanje visokokvalitetnih usluga MSP-ovima );
Troškovi usavršavanja i edukacije zaposlenika PPI-a:
a) troškovi vanjskih predavača za edukacije zaposlenika PPI-ja koje se održavaju u prostorijama PPI-ja;
b) troškovi sudjelovanja zaposlenika PPI-a u vanjskim programima edukacije (troškovi kotizacija, putni troškovi, troškovi edukativnih materijala);
Troškovi promidžbe i vidljivosti uključujući troškove organizacije predstavljanja projekta, izrade informacijskih i trajnih ploča, promidžbenih materijala (primjerice, publikacija, plakata, letaka) i sl.;
Trošak poreza na dodanu vrijednost za koji Prijavitelj/Korisnik nema pravo ostvariti odbitak; u opisu stavke troška potrebno je navesti da li je ista sa ili bez PDV-a te korištenu stopu PDV-a;
Troškovi revizije projekta;
Troškovi upravljanja projektom i administracije (mogu biti troškovi plaća osoblja prijavitelja i/ili partnera (ako je primjenjivo) i/ili vanjske usluge).
Neizravni troškovi
Neizravni troškovi planiraju se po fiksnoj stopi do visine od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja, sukladno članku 68 (1b) Uredbe (EU) br. 1303/2013. Neizravni troškovi odnose se na troškove uredskog prostora (režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, poštanske usluge, trošak kopiranja, uvezivanja i sl. te troškove potrošnog materijala za potrebe provedbe projekta).
Neprihvatljivi troškovi
Porez na dodanu vrijednost (PDV), osim ako PDV nije povrativ;
Kamate na dug;
Ulaganje radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ;
Troškovi poduzeća u poteškoćama, u skladu s pravilima Unije o državnim potporama;
(12) Iznimno, troškovi poduzeća s poteškoćama kako su definirana pravilima Unije o državnim potporama; poduzeća koja primaju potporu u skladu s Privremenim okvirom za mjere državne potpore (SL C 91, 20. 3. 2020.) ili Uredbom Komisije (EU) br. 1407/2013 ne smatraju se poduzećima s poteškoćama, kako je navedeno u članku 3. stavku 3. točki (d) Uredbe (EU) br. 1301/3013
Kupnja rabljene opreme;
Kupnja vozila koja se koriste u svrhu upravljanja projektom;
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu, nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;
Kazne, financijske globe, troškovi povezani s predstečajem, stečajem i likvidacijom;
Troškovi sudskih i izvansudskih sporova;
Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financisjke institucije, javnobilježnički trošak;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti,
Troškovi amortizacije;
Kupoprodaja zemljišta;
Izdatak jamstva koje izdaje banka ili druga financijska institucija;
Popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od Prijavitelja
DOKUMENT |
OBAVEZNO (DA/ako je primjenjivo) |
Studija izvedivosti (uključujući analizu troškova i koristi) |
DA |
Izjava o dodijeljenim državnim potporama i potporama male vrijednosti |
ako je primjenjivo |
Godišnje financijsko izvješće (GFI-POD) za fiskalnu godinu koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga ili posljednje dostupno razdoblje (što je prije primjenjivo) |
ako je primjenjivo |
- Izvadak iz zemljišne knjige iz kojeg je vidljivo da je prihvatljivi korisnik vlasnik ili nositelj prava građenja ili nositelj prava služnosti na predmetnoj lokaciji; - Predugovor, ugovor ili ugovor sklopljen pod uvjetom, na temelju kojeg je prihvatljivi korisnik stekao pravo vlasništva, pravo građenja, pravo služnosti, koncesiju, zakup ili korištenje/uporabu za vrijeme koje ističe minimalno 10 godina nakon dovršetka projekta; - Predugovor, ugovor ili ugovor sklopljen pod uvjetom, a koji je sklopljen s vlasnikom predmetne nekretnine sukladno posebnim propisima te koje ovlašćuju prihvatljivog korisnika na provođenje prihvatljivih aktivnosti, sukladno dostavljenom projektnom prijedlogu za vrijeme koje ističe minimalno 10 godina nakon dovršetka projekta; - Odluka ili suglasnost nadležnog državnog tijela, izdana na temelju posebnih propisa, a temeljem koje se prihvatljivi korisnik ovlašćuje na provođenje prihvatljivih aktivnosti sukladno dostavljenom projektnom prijedlogu. |
DA
|
Prethodno izrađena projektna dokumentacija (što i ako je primjenjivo): Akti kojima se dozvoljava građenje, ovisno o primjenjivosti: lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili akt na temelju kojeg se može pristupiti građenju odnosno izjava glavnog projektanta s obrazloženjem da dozvola nije potrebna Tehnička dokumentacija ovisno o stupnju razvijenosti: idejno rješenje, idejni projekt, glavni projekt s troškovnikom. |
kako je primjenjivo |
Odluka o odabiru najpovoljnijeg ponuditelja (odnosno drugi važeći jednakovrijedni dokument kojim se daje odobrenje za upravljanje infrastrukturom) |
ako je primjenjivo |
Dokument (akt) temeljem kojeg se utvrđuje iznos bruto plaće za novozaposlene djelatnike |
ako je primjenjivo |
Platne liste (IP1 obrazac) i bankovni izvod i JOPPD obrazac (stranica A i B) za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu |
ako je primjenjivo |
Specifikacija isplate plaće za banku u slučaju da se neto plaće isplaćuju zbirno za više zaposlenika (npr. zbrojni nalog, popis neto isplata prema banci), za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode projektnom prijedlogu |
ako je primjenjivo |
Akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti (ako je primjenjivo). |
ako je primjenjivo |
Rok za predaju projektnog prijedloga
Poziv se provodi kao otvoreni postupak u modalitetu trajnog Poziva do iskorištenja raspoloživih financijskih sredstava.
Projektni prijedlozi se obrađuju i ocjenjuju prema redoslijedu po kojem su predani, a istim redoslijedom se i potpisuju Ugovori za dodjelu bespovratnih sredstava, ovisno o ishodu vrednovanja projektnih prijedloga, do iskorištenja raspoloživih sredstava.
Poziv se obustavlja na određeno vrijeme, između ostalog, u trenutku kada iznos traženih bespovratnih sredstava zaprimljenih projektnih prijedloga, u odnosu na raspoloživu alokaciju bespovratnih sredstava, dosegne 200 % ukupno raspoloživog iznosa Poziva .
Ocjena kvalitete
Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku. Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga provodi Odbor za odabir kojeg osniva ITU PT koji se sastoji od neparnog broja članova, a cilj ocjene kvalitete je ocjenjivanje projektnog prijedloga prema pitanjima metodologije odabira.
Komentari