OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj
Nacrt prijedloga Zakona o institucionalnom okviru za EU fondove u Republici Hrvatskoj
PRILOG 1.OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE |
|||
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
||
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Nacrt prijedloga Zakona o institucionalnom okviru za EU fondove u Republici Hrvatskoj¹ |
|
1.3. |
Datum: |
Prvo tromjesečje 2021. godine² |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unijeUprava za strateško planiranje i koordinaciju EU fondovaSektor za programiranje, koordinaciju i strateško praćenje ESI fondovaSlužba za vrednovanje, strateško praćenje i regulatorni okvir na razini Sporazuma o partnerstvu+ 385 1 4569 138iva.novoselac@mrrfeu.hr |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne:DA |
Naziv akta:Nacionalni program reformi Hrvatske za 2019.g.Opis mjere:Preporuka Vijeća o Nacionalnom program reformi Hrvatske za 2019.g. ističe potrebu uklanjanja svih nedostataka u svrhu iskorištavanja sredstava EU fondove, te je s tim ciljem potrebno čim prije uspostaviti stabilan institucionalni okvir te dalje povećavati kapacitete nadležnih tijela za izradu i provedbu javnih projekata i politika |
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne:NE |
Nije primjenjivoEU pravna stečevina preuzimat će se pojedinim uredbama koje proizilaze iz ovog Zakona |
2. |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA |
||
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Ulaskom u novo financijsko razdoblje Europske unije za razdoblje od 2021. do 2027. godine, Republici Hrvatskoj otvorit će se mogućnosti korištenja financijskih sredstava iz EU fondova sukladno EU regulatornom okviru (prijedlog Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu plus, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i financijskih pravila za njih i za Fond za azil i migracije, Fond za unutarnju sigurnost i Instrument za upravljanje granicama i vize te prijedlozi uredbi za pojedini EU fond), koji je u ovom trenutku još u fazi pregovora. Uslijed okolnosti uzrokovanih pandemijom COVID-19, izgledno je kako mjerodavna EU regulativa u svom konačnom obliku neće biti usvojena do 1.siječnja 2021. godine, kada počinje novo financijsko razdoblje.Naime, upravo kašnjenje EU regulative, odnosno kasan dovršetak pregovora oko njenog konačnog oblika, u dosadašnjim financijskim razdobljima imalo je za posljedicu kašnjenje u uspostavi institucionalnog okvira za provedbu EU fondova pojedinog financijskog razdoblja, a u konačnici i kašnjenje u apsorpciji sredstva dodijeljenih pojedinom financijskom razdoblju.Slijedom navedenog, kao i iz iskustva drugih država članica, potrebno je čim prije definirati osnovne institucionalne pretpostavke za što lakši prelazak iz jednog u drugo financijsko razdoblje, te kontinuitet krovnih institucija, odnosno institucionalnog znanja.Konačno, jedna od preporuka Vijeća o Nacionalnom programu reformi Vlade Republike Hrvatske za 2019. ističe se i potreba uklanjanja svih nedostataka u svrhu iskorištavanja sredstava EU fondova, te je s tim ciljem potrebno čim prije uspostaviti stabilan institucionalni okvir te dalje povećavati kapacitete nadležnih tijela za izradu i provedbu javnih projekata i politika (npr. stvaranje poticajnog okruženja za pripremu, provedbu, praćenje, izvještavanje i vrednovanje EU fondova te uspostavu sustava planiranog, ciljanog i sveobuhvatnog obrazovanja svih zaposlenih u institucionalnom okviru). |
0
Komentiraj
¹ Pod fondovima EU obuhvaćeni su fondovi obuhvaćeni prijedlogom Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj (EFRR), Europskom socijalnom fondu plus (ESF+), Kohezijskom fondu (KF) i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo (EFPR) i financijskih pravila za njih i za Fond za azil i migracije (FAMI), Fond za unutarnju sigurnost (FUS) i Fond za integrirano upravljanje granicama (BMVI) kao i Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj (EAFRD). Usvajanje Uredbe očekuje se u prvoj polovini 2021. godine.
0
Komentiraj
² Datum upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske
|
|
|
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Upravo kašnjenje EU regulative, odnosno kasan dovršetak pregovora oko njenog konačnog oblika, u dosadašnjim financijskim razdobljima imalo je za posljedicu kašnjenje u uspostavi institucionalnog okvira za provedbu EU fondova pojedinog financijskog razdoblja, a u konačnici i kašnjenje u apsorpciji sredstva dodijeljenih pojedinom financijskom razdoblju.Slijedom navedenog, kao i iz iskustva drugih država članica, potrebno je čim prije definirati osnovne institucionalne pretpostavke za što lakši prelazak iz jednog u drugo financijsko razdoblje, te kontinuitet krovnih institucija, odnosno institucionalnog znanja.Zakonom bi se definirale krovne institucije i njihova nadležnost, dok bi se funkcije i odgovornosti, kako krovnih tako i institucija koje će obavljati funkcije tijela u pojedinim sustavima upravljanja i kontrole (uz utvrđivanje njihove nadležnosti), definirale kroz uredbu/e Vlade Republike Hrvatske. Ipak, konkretne funkcije i odgovornosti svih tijela u institucionalnom okviru, ovisit će o konačnom EU regulatornom okviru, te o odluci Vlade Republike Hrvatske o broju i sadržaju (operativnih) programa svakog financijskog razdoblja. O odluci Vlade ovisi i nadležnost pojedinih tijela državne uprave za obavljanje pojedinih funkcija u svakom od sustava upravljanja i kontrole. Na navedeni način, osigurao bi se kontinuitet kroz buduća financijska razdoblja (počevši od financijskog razdoblja koje počinje s 1. siječnja 2021. godine), čime bi uvijek, na odgovarajući način, bile osigurane pretpostavke za strateško planiranje, programiranje, uspostavu i nadzor institucionalnog okvira svakog pojedinog financijskog razdoblja. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Izrada nacrta prijedloga Zakona predstavlja osnovni preduvjet za korištenje alokacija koje će biti dodijeljene Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2021.-2027., odnosno za uspostavu i funkcioniranje institucionalnog okvira odnosno odgovarajućih sustava upravljanja i kontrole kroz provedbene propise. |
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
|
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):Nije primjenjivo. |
|||
Institucionalni okvir za EU fondove u Republici Hrvatskoj ustrojava se zakonom te podzakonskim aktima za svako novo financijsko razdoblje, te nenormativno rješenje nije moguće u ovom slučaju.
|
|||||
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
|||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
|
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
|||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
NE |
NE |
NE |
|
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
NE |
NE |
NE |
|
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
NE |
NE |
NE |
|
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
NE |
NE |
NE |
|
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
NE |
NE |
NE |
|
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
NE |
NE |
NE |
|
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
|
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
NE |
NE |
NE |
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.Samim Zakonom o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u razdoblju 2014.-2020., te utvrđuju se osnovna načela za jačanje kapaciteta institucionalnog okvira te se uspostavlja institucionalni okvir za EU fondove u Republici Hrvatskoj, na odgovarajući način određuju se vrste tijela u institucionalnom okviru te se definira nadležnost krovnih institucija. Zakon predstavlja temelj za donošenje podzakonskih akata kojima će se definirati pojedini sustavi upravljanja i kontrole (sustavi za provedbu EU fondova) pojedinog financijskog razdoblja, a ovisno o EU regulatornom okviru, za svako pojedino financijsko razdoblje. Zakon nema izravan gospodarski učinak, kao niti prethodni zakoni o uspostavi institucionalnih okvira financijskog razdoblja 2007.-2013. i 2014.-2020.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:Zakon nema izravan gospodarski učinak, dok su njegovi adresati posredno središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, javne ustanove itd., kroz podzakonske akte kojima će se propisati operacionalizacija osnovnih načela za jačanje kapaciteta institucionalnog okvira te nadležnosti, funkcije i odgovornosti tijela u institucionalnom okviru i pojedinim sustavima upravljanja i kontrole za provedbu EU fondova. |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKADa li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJADa li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: |
|||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. |
|||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. |
|||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i velikii poduzetnici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati: |
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. |
|||||||||||||||||||||||||
6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:veliki izravni učinak i mali broj adresataveliki izravni učinak i veliki broj adresatamali izravni učinak i veliki broj adresata.Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
|||||||||||||||||||||||||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
||||||||||||||||||||||||
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: |
||||||||||||||||||||||||||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: |
||||||||||||||||||||||||||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: |
||||||||||||||||||||||||||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
|||||||||||||||||||||||
Obrazloženje: |
||||||||||||||||||||||||||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
|||||||||||||||||||||||||
Obrazloženje:Nacrtom prijedloga Zakona utvrdit će se i uspostavit institucionalni okvir za provedbu fondova Unije koji će se provoditi u Republici Hrvatskoj u okviru podijeljenog upravljanja 3 , mjera koje se financiraju u okviru podijeljenog upravljanja u Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo, Fondu za azil i migracije, Fondu za unutarnju sigurnosti i Fondu za integrirano upravljanje granicama u financijskom razdoblju 2021.-2027. |
0
Komentiraj
3 Europski fond za regionalni razvoj (EFRR), Kohezijski fond (KF) i Europski socijalni fond plus (ESF+)
|
Temeljem predloženog zakonodavnog okvira, Vlada Republike Hrvatske će donijeti podzakonske propise, u obliku Uredbi, kojima će se razraditi Zakonom utvrđena prava i obveze, odnosno tijelima utvrđenim Zakonom dodijelit će se specifične funkcije u sustavima upravljanja i kontrole programa fondova Unije financijskog razdoblja 2021.-2027.Institucionalni okvir, kao i pojedini sustavi upravljanja i kontrole odnose se na tijela državne i javne uprave, te definiranje njihove uloge u okviru/sustavu nema izravnog učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
||
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model |
||
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENEAko je utvrđena barem jedna kombinacija:–veliki izravni učinak i mali broj adresata,–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,–mali izravni učinak i veliki broj adresata,u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9. |
PRILOZI |
|
|
|
|
||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
||
|
Potpis:Datum: |
||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
||
|
Uputa:Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
0
Komentiraj
Komentari