Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Zakonom o Hrvatskoj zakladi za znanost utvrđuje se njena temeljna svrha, uređuju se uvjeti za dodjelu financijskih sredstava za financiranje znanstvenih projekata i programa, ovlasti, imenovanje i razrješenje Upravnog odbora i izvršnog direktora, financijsko poslovanje i nadzor nar radom Hrvatske zaklade za znanost te način donošenja odluka i internih akata važnih za rad i funkcioniranje Hrvatske zaklade za znanost. Postojeća zakonska regulativa je zastarjela i ne regulira sustav financiranja znanosti na način koji bi bio usklađen sa svim zahtjevima trenutnog hrvatskog i europskog istraživačkog prostora. S obzirom na činjenicu da je važeći Zakon donesen 2012. godine, svojim odredbama uvelike više ne odgovara odredbama Zakona o zakladama (Narodne novine broj 106/18, 98/19) te su i u tom smislu potrebna adekvatna usklađenja.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Postojeća zakonska regulativa je zastarjela i više ne predstavlja adekvatan zakonski okvir, a također je potrebno i usklađenje sa zakonskim i podzakonskim odredbama koje reguliraju rad zaklada, kao i područje neprofitnog računovodstva.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
S obzirom da je trenutni Zakon stupio na snagu 2012. godine dolazi do određenih teškoća u razumijevanju i tumačenju, a stoga i na poteškoće u provedbi pojedinih odredbi Zakona. Prema nedavnoj analizi koju je Svjetska banka izradila za MZO u sklopu projekta „Pregled javnih rashoda za znanost, tehnologiju i inovacije“, programi Hrvatske zaklade za znanost analizirani su s aspekata funkcionalnosti i učinkoviti, te su donesene preporuke o dizajnu i provedbi programa financiranja znanstvene djelatnosti (https://mzo.gov.hr/vijesti/pregled-javnih-rashoda-za-znanost-tehnologiju-i-inovacije/3411).
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj je novog Zakona jasnija definicija pravnog statuta Hrvatske zaklade za znanost te načina njenog djelovanja. Također, potrebno je osuvremeniti programe koje Zaklada financira i definirati način financiranja predmetnih programa, odnosno same Zaklade, kako bi se povećala učinkovitost i funkcionalnost ulaganja u znanstvene projekte. Dodatno, cilj je uskladiti Zakon sa zakonskim i podzakonskim propisima koji reguliraju područje djelovanja neprofitnih organizacija i proračunskih korisnika, kao i odgovarajućim zakonskim i podzakonskim propisima koji reguliraju područje neprofitnog računovodstva.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Novim se Zakonom planira povećati kvaliteta i transparentnost financiranja znanstvenih projekata i programa, kako nacionalnih tako i međunarodnih. Nadalje, očekuje se jasnija definicija tijela Zaklade i njihovih ovlasti te nadzora nad radom Zaklade.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Kontinuirano od stupanja Zakona na snagu.
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Donošenje novog Zakona o Hrvatskoj zakladi za znanost.
Obrazloženje:
Postojeći Zakon je donesen 2012. godine, a brojne izmjene u sustavu znanosti te primjenjivim zakonskim i podzakonskim propisima utjecale su na njegovu tešku primjenjivost u sustavu. Novi Zakon će na jasniji j prohodniji način regulirati ključna pitanja u sustavu znanosti, odnosno financiranja znanstvenih projekata i programa u RH. Sukladno „Analizi učinkovitosti i funkcionalnosti javnih izdataka za znanost i inovacije“ (Svjetska banka i MZO), programi Zaklade nisu utemeljeni na detaljnoj dijagnostici i često im nedostaje ozbiljno razmatranje alternativnih instrumenata. Nadalje, dvostupanjski proces evaluacije u kojem djeluju kao filtar za međunarodnu recenziju
mogu nenamjerno isključiti nove ideje iz razmatranja, a nove ideje su najvažnija komponenta znanstvenih istraživanja. S obzirom na endogenu strukturu znanstvenih i stručnih povjerenstava Zaklade i malu istraživačku zajednicu u Hrvatskoj, ovakav ustroj provedbe programa Zaklade često pokreće pitanja povjerenja i percepcije sukoba interesa. Dodatno, sustav praćenja i evaluacije nedovoljno se koriste u učenju i donošenju odluka i više se usredotočuju na praćenje rezultata a manje na mjerenje ishoda i utjecaja javnog financiranja znanosti.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nije primjenjivo
Obrazloženje:
Nenormativno rješenje u ovom slučaju nije primjenjivo jer se planira donijeti temeljni Zakon koji uređuje funkcioniranje Zaklade, kao i sustav znanosti kroz sustav financiranja znanstvenih projekata i programa u RH.
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
da
ne
ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
ne
ne
ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
da
ne
ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
ne
ne
ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
ne
ne
ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
ne
ne
ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
ne
ne
ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
ne
ne
ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Novi Zakon o hrvatskoj zakladi za znanost neće imati izravni utjecaj na makroekonomsko okruženje RH, ali bi njegovom primjenom, s obzirom na planirano povećanje kvalitete financiranja znanstveno-istraživačkih programa i projekata koje Zaklada provodi potencijalno moglo doći do povećanja izdvajanja bruto domaćeg proizvoda za istraživanje i razvoj čime bi se povećala konkurentnost RH, te bi potencijalno moglo doći i do povećanja ulaganja poslovnog sektora u istraživanje i razvoj (business enterprise R&D expenditure (BERD)). Također, veći brojem i kvaliteta znanstvenih rezultata koje će Zaklada financirati dovest će do povećanja inovacija čime će povećati konkurentnost hrvatskog gospodarstva
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
da
ne
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
da
ne
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
ne
da
ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Novi Zakon o Hrvatskoj zakladi za znanost bit će usklađen s odredbama važećeg Zakona o zakladama te će jasnije biti utvrđen nadzor nad djelovanjem Zaklade. Nadalje, novi Zakon će omogućiti kontinuirano financiranje Zaklade iz Državnog proračuna, što će utjecati i na javne ustanove i institute čiji se projekti financiraju putem Zaklade. Učinkovitiji i funkcionalniji dizajn i provedba programa financiranja znanstvenih istraživanja dovest će do stvaranja inovacija, novih poduzeća i primjene novih tehnologija u gospodarstvu i društvenom razvoju.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
da
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
ne
ne
ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
ne
ne
ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Novim Zakonom se neće utjecati na postojanje i provedbu tržišnog natjecanja.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
ne
ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Zakon neće utjecati na nastanak diskriminatornih uvjeta ili pružanje povoljnih prava pojedinim interesnim skupinama ili pojedinim dionicima.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
ne
ne
ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
ne
da
ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
ne
ne
ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
ne
ne
ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
ne
ne
ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Donošenjem novog Zakona povećat će se istraživački kapaciteti znanstvenih organizacija koje će sudjelovati u natječajima Zaklade, povećat će se učinkovitost programa financiranja Zaklade što će dovesti do kvalitetnijih projekata . Projektno zapošljavanje u većoj će se mjeri odnositi na mlade istraživače (asistente i poslijedoktorande), koji će tako biti u mogućnosti nastaviti razvijati svoje obrazovanje i karijeru u i u javnom i u privatnom sektoru u Hrvatskoj te posredno i utjecati na poboljšanje demografske slike
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
Ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Novi Zakon će omogućiti povećanje istraživačkih kapaciteta znanstvenih organizacija koje će sudjelovati u natječajima Zaklade, a nerijetko će se takvo zapošljavanje, kao i do sada, odnositi na mlade istraživače (asistente i poslijedoktorande) koji će biti u mogućnosti nastaviti razvijati svoju karijeru u Republici Hrvatskoj te steći potrebno iskustvo za formiranje vlastite istraživačke grupe.
Na taj će se način podržati izvrsni mladi istraživači u stjecanju iskustva i uvjeta za napredovanje u karijeri, poticanje izvrsnosti u istraživanju, jačanje inovacijskih kapaciteta, stjecanje transverzalnih vještina te razvoj sustava mentorstva koji se temelji na visokokvalitetnom istraživanju. Nedovoljna mobilnost znanstvenika rezultira slabijom uključenošću u međunarodne znanstvene kolaboracije, programe i projekte. Stoga su, osim zadržavanja mladih istraživača, važni i uspostavljanje instrumenta za mobilnost istraživača kako bi se povećali apsorpcijski kapaciteti Republike Hrvatske za sudjelovanje u međunarodnim programima te uspostava novih kontakata na osobnoj i institucijskoj te domaćoj i međunarodnoj razini. Na taj će se način pridonijeti tomu da znanstveno-istraživački sustav u RH bude kompetitivniji kako u svakodnevnim aktivnostima tako i za prijave na Obzor 2020., odnosno u budućnosti Obzor Europa i slične međunarodne natječaje. Konačno, osnažit će se razvoj karijera mladih istraživača, razviti njihove transverzalne vještine, a time i povećati ljudski potencijali u području izvrsne znanosti i inovacija te primjene novih tehnologija u gospodarstvu.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
da
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
ne
da
ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
ne
da
ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
ne
ne
ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
ne
ne
ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
da
ne
ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
da
ne
ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
ne
ne
ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
da
ne
ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
ne
ne
ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
da
ne
ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
da
ne
ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
da
ne
ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
S obzirom da će novi Zakon omogućiti kontinuirano financiranje Zaklade, znanstvene organizacije i mladi istraživači koji se financiraju putem Zaklade moći će sudjelovati u nacionalnim i međunarodnim kompetitivnim natječajima te će se na taj način povećati broj radnih mjesta u sustavu znanosti i kvaliteta financiranih programa i projekata. Na taj će se način podržati izvrsni mladi istraživači u stjecanju iskustva i uvjeta za napredovanje u karijeri, poticanje izvrsnosti u istraživanju, jačanje inovacijskih kapaciteta, stjecanje transverzalnih vještina te razvoj sustava mentorstva koji se temelji na visokokvalitetnom istraživanju.
Učinkovitiji i funkcionalniji programi financiranja znanstvenih istraživanja Zaklade dovest će znanstvenih rezultata s većim učinkom na gospodarstvo i društvo, te doprinijeti većem broju inovacija i omogućiti primjenu novih tehnologija i razvoj novih tržišta i proizvoda.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
S obzirom da će novi Zakon omogućiti kontinuirano financiranje Zaklade, znanstvene organizacije i mladi istraživači koji se financiraju putem Zaklade, moći će sudjelovati u nacionalnim i međunarodnim kompetitivnim natječajima te će se na taj način povećati broj radnih mjesta u sustavu znanosti i kvaliteta financiranih programa i projekata.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
da
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
ne
ne
ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
ne
ne
ne
5.5.3.
Korištenje energije
ne
ne
ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
ne
ne
ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
ne
ne
ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
ne
ne
ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
ne
ne
ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
ne
ne
ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
ne
ne
ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Donošenje novog Zakona neće imati utjecaj na zaštitu okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
ne
ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Donošenje novog Zakona neće imati utjecaj na zaštitu okoliša.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
da
ne
ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
da
ne
ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
ne
ne
ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
ne
ne
ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
ne
ne
ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
ne
ne
ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
ne
ne
ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Donošenje novog Zakona neće imati značajniji utjecaj na ljudska prava.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.6.13.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Donošenje novog Zakona neće imati značajniji utjecaj na ljudska prava.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
da
mali
veliki
6. PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETODNI MSP TEST)
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
ne
Obrazloženje:
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
ne
Obrazloženje:
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
ne
Obrazloženje:
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
ne
Obrazloženje:
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje: Novi zakon nema utjecaja na male i srednje poduzetnike jer ne uvodi ni nova davanja ni nove prepreke ni nove administrativne troškove za navedene dionike.
7. UTVRĐIVANJE POTREBE ZA PROVOĐENJEM SCM METODOLOGIJE
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
NE
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
NE
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
NE
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
NE
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
NE
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
NE
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
NE
8.9.
Provođenje SCM metodologije
NE
9.
PRILOZI
NE
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
Datum: 1. rujna 2020. godine
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o Hrvatskoj zakladi za znanost
1.3.
Datum:
1.9.2020.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Uprava za znanost i tehnologiju
znanost@mzo.hr
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Zakonom o Hrvatskoj zakladi za znanost utvrđuje se njena temeljna svrha, uređuju se uvjeti za dodjelu financijskih sredstava za financiranje znanstvenih projekata i programa, ovlasti, imenovanje i razrješenje Upravnog odbora i izvršnog direktora, financijsko poslovanje i nadzor nar radom Hrvatske zaklade za znanost te način donošenja odluka i internih akata važnih za rad i funkcioniranje Hrvatske zaklade za znanost. Postojeća zakonska regulativa je zastarjela i ne regulira sustav financiranja znanosti na način koji bi bio usklađen sa svim zahtjevima trenutnog hrvatskog i europskog istraživačkog prostora. S obzirom na činjenicu da je važeći Zakon donesen 2012. godine, svojim odredbama uvelike više ne odgovara odredbama Zakona o zakladama (Narodne novine broj 106/18, 98/19) te su i u tom smislu potrebna adekvatna usklađenja.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Postojeća zakonska regulativa je zastarjela i više ne predstavlja adekvatan zakonski okvir, a također je potrebno i usklađenje sa zakonskim i podzakonskim odredbama koje reguliraju rad zaklada, kao i područje neprofitnog računovodstva.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
S obzirom da je trenutni Zakon stupio na snagu 2012. godine dolazi do određenih teškoća u razumijevanju i tumačenju, a stoga i na poteškoće u provedbi pojedinih odredbi Zakona. Prema nedavnoj analizi koju je Svjetska banka izradila za MZO u sklopu projekta „Pregled javnih rashoda za znanost, tehnologiju i inovacije“, programi Hrvatske zaklade za znanost analizirani su s aspekata funkcionalnosti i učinkoviti, te su donesene preporuke o dizajnu i provedbi programa financiranja znanstvene djelatnosti ( https://mzo.gov.hr/vijesti/pregled-javnih-rashoda-za-znanost-tehnologiju-i-inovacije/3411 ).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj je novog Zakona jasnija definicija pravnog statuta Hrvatske zaklade za znanost te načina njenog djelovanja. Također, potrebno je osuvremeniti programe koje Zaklada financira i definirati način financiranja predmetnih programa, odnosno same Zaklade, kako bi se povećala učinkovitost i funkcionalnost ulaganja u znanstvene projekte. Dodatno, cilj je uskladiti Zakon sa zakonskim i podzakonskim propisima koji reguliraju područje djelovanja neprofitnih organizacija i proračunskih korisnika, kao i odgovarajućim zakonskim i podzakonskim propisima koji reguliraju područje neprofitnog računovodstva.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Novim se Zakonom planira povećati kvaliteta i transparentnost financiranja znanstvenih projekata i programa, kako nacionalnih tako i međunarodnih. Nadalje, očekuje se jasnija definicija tijela Zaklade i njihovih ovlasti te nadzora nad radom Zaklade.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Kontinuirano od stupanja Zakona na snagu.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Donošenje novog Zakona o Hrvatskoj zakladi za znanost.
Obrazloženje:
Postojeći Zakon je donesen 2012. godine, a brojne izmjene u sustavu znanosti te primjenjivim zakonskim i podzakonskim propisima utjecale su na njegovu tešku primjenjivost u sustavu. Novi Zakon će na jasniji j prohodniji način regulirati ključna pitanja u sustavu znanosti, odnosno financiranja znanstvenih projekata i programa u RH. Sukladno „Analizi učinkovitosti i funkcionalnosti javnih izdataka za znanost i inovacije“ (Svjetska banka i MZO), programi Zaklade nisu utemeljeni na detaljnoj dijagnostici i često im nedostaje ozbiljno razmatranje alternativnih instrumenata. Nadalje, dvostupanjski proces evaluacije u kojem djeluju kao filtar za međunarodnu recenziju
mogu nenamjerno isključiti nove ideje iz razmatranja, a nove ideje su najvažnija komponenta znanstvenih istraživanja. S obzirom na endogenu strukturu znanstvenih i stručnih povjerenstava Zaklade i malu istraživačku zajednicu u Hrvatskoj, ovakav ustroj provedbe programa Zaklade često pokreće pitanja povjerenja i percepcije sukoba interesa. Dodatno, sustav praćenja i evaluacije nedovoljno se koriste u učenju i donošenju odluka i više se usredotočuju na praćenje rezultata a manje na mjerenje ishoda i utjecaja javnog financiranja znanosti.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nije primjenjivo
Obrazloženje:
Nenormativno rješenje u ovom slučaju nije primjenjivo jer se planira donijeti temeljni Zakon koji uređuje funkcioniranje Zaklade, kao i sustav znanosti kroz sustav financiranja znanstvenih projekata i programa u RH.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
da
ne
ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
ne
ne
ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
da
ne
ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
ne
ne
ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
ne
ne
ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
ne
ne
ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
ne
ne
ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
ne
ne
ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
ne
ne
ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Novi Zakon o hrvatskoj zakladi za znanost neće imati izravni utjecaj na makroekonomsko okruženje RH, ali bi njegovom primjenom, s obzirom na planirano povećanje kvalitete financiranja znanstveno-istraživačkih programa i projekata koje Zaklada provodi potencijalno moglo doći do povećanja izdvajanja bruto domaćeg proizvoda za istraživanje i razvoj čime bi se povećala konkurentnost RH, te bi potencijalno moglo doći i do povećanja ulaganja poslovnog sektora u istraživanje i razvoj (business enterprise R&D expenditure (BERD)). Također, veći brojem i kvaliteta znanstvenih rezultata koje će Zaklada financirati dovest će do povećanja inovacija čime će povećati konkurentnost hrvatskog gospodarstva
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
da
ne
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
da
ne
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
ne
da
ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
da
ne
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Novi Zakon o Hrvatskoj zakladi za znanost bit će usklađen s odredbama važećeg Zakona o zakladama te će jasnije biti utvrđen nadzor nad djelovanjem Zaklade. Nadalje, novi Zakon će omogućiti kontinuirano financiranje Zaklade iz Državnog proračuna, što će utjecati i na javne ustanove i institute čiji se projekti financiraju putem Zaklade. Učinkovitiji i funkcionalniji dizajn i provedba programa financiranja znanstvenih istraživanja dovest će do stvaranja inovacija, novih poduzeća i primjene novih tehnologija u gospodarstvu i društvenom razvoju.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
da
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
ne
ne
ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
ne
ne
ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
ne
ne
ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Novim Zakonom se neće utjecati na postojanje i provedbu tržišnog natjecanja.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
ne
ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Zakon neće utjecati na nastanak diskriminatornih uvjeta ili pružanje povoljnih prava pojedinim interesnim skupinama ili pojedinim dionicima.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
ne
ne
ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
ne
da
ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
ne
ne
ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
ne
ne
ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
ne
ne
ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Donošenjem novog Zakona povećat će se istraživački kapaciteti znanstvenih organizacija koje će sudjelovati u natječajima Zaklade, povećat će se učinkovitost programa financiranja Zaklade što će dovesti do kvalitetnijih projekata . Projektno zapošljavanje u većoj će se mjeri odnositi na mlade istraživače (asistente i poslijedoktorande), koji će tako biti u mogućnosti nastaviti razvijati svoje obrazovanje i karijeru u i u javnom i u privatnom sektoru u Hrvatskoj te posredno i utjecati na poboljšanje demografske slike
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
da
ne
Ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
da
ne
ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Novi Zakon će omogućiti povećanje istraživačkih kapaciteta znanstvenih organizacija koje će sudjelovati u natječajima Zaklade, a nerijetko će se takvo zapošljavanje, kao i do sada, odnositi na mlade istraživače (asistente i poslijedoktorande) koji će biti u mogućnosti nastaviti razvijati svoju karijeru u Republici Hrvatskoj te steći potrebno iskustvo za formiranje vlastite istraživačke grupe.
Na taj će se način podržati izvrsni mladi istraživači u stjecanju iskustva i uvjeta za napredovanje u karijeri, poticanje izvrsnosti u istraživanju, jačanje inovacijskih kapaciteta, stjecanje transverzalnih vještina te razvoj sustava mentorstva koji se temelji na visokokvalitetnom istraživanju. Nedovoljna mobilnost znanstvenika rezultira slabijom uključenošću u međunarodne znanstvene kolaboracije, programe i projekte. Stoga su, osim zadržavanja mladih istraživača, važni i uspostavljanje instrumenta za mobilnost istraživača kako bi se povećali apsorpcijski kapaciteti Republike Hrvatske za sudjelovanje u međunarodnim programima te uspostava novih kontakata na osobnoj i institucijskoj te domaćoj i međunarodnoj razini. Na taj će se način pridonijeti tomu da znanstveno-istraživački sustav u RH bude kompetitivniji kako u svakodnevnim aktivnostima tako i za prijave na Obzor 2020., odnosno u budućnosti Obzor Europa i slične međunarodne natječaje. Konačno, osnažit će se razvoj karijera mladih istraživača, razviti njihove transverzalne vještine, a time i povećati ljudski potencijali u području izvrsne znanosti i inovacija te primjene novih tehnologija u gospodarstvu.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
da
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
ne
da
ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
ne
da
ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
ne
ne
ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
ne
ne
ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
da
ne
ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
da
ne
ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
ne
ne
ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
da
ne
ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
ne
ne
ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
da
ne
ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
da
ne
ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
da
ne
ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
S obzirom da će novi Zakon omogućiti kontinuirano financiranje Zaklade, znanstvene organizacije i mladi istraživači koji se financiraju putem Zaklade moći će sudjelovati u nacionalnim i međunarodnim kompetitivnim natječajima te će se na taj način povećati broj radnih mjesta u sustavu znanosti i kvaliteta financiranih programa i projekata. Na taj će se način podržati izvrsni mladi istraživači u stjecanju iskustva i uvjeta za napredovanje u karijeri, poticanje izvrsnosti u istraživanju, jačanje inovacijskih kapaciteta, stjecanje transverzalnih vještina te razvoj sustava mentorstva koji se temelji na visokokvalitetnom istraživanju.
Učinkovitiji i funkcionalniji programi financiranja znanstvenih istraživanja Zaklade dovest će znanstvenih rezultata s većim učinkom na gospodarstvo i društvo, te doprinijeti većem broju inovacija i omogućiti primjenu novih tehnologija i razvoj novih tržišta i proizvoda.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
S obzirom da će novi Zakon omogućiti kontinuirano financiranje Zaklade, znanstvene organizacije i mladi istraživači koji se financiraju putem Zaklade, moći će sudjelovati u nacionalnim i međunarodnim kompetitivnim natječajima te će se na taj način povećati broj radnih mjesta u sustavu znanosti i kvaliteta financiranih programa i projekata.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
da
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
ne
ne
ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
ne
ne
ne
5.5.3.
Korištenje energije
ne
ne
ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
ne
ne
ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
ne
ne
ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
ne
ne
ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
ne
ne
ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
ne
ne
ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
ne
ne
ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
Donošenje novog Zakona neće imati utjecaj na zaštitu okoliša.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
ne
ne
ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
ne
ne
ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
ne
ne
ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
ne
ne
ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
ne
ne
ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Donošenje novog Zakona neće imati utjecaj na zaštitu okoliša.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
da
ne
ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
da
ne
ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
ne
ne
ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
da
ne
ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
ne
ne
ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
ne
ne
ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
ne
ne
ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
ne
ne
ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
ne
ne
ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Donošenje novog Zakona neće imati značajniji utjecaj na ljudska prava.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
ne
ne
ne
5.6.13.
Srednji i veliki poduzetnici
ne
ne
ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
da
ne
ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
da
ne
ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
ne
ne
ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
ne
ne
ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
da
ne
ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
da
ne
ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
da
ne
ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
ne
ne
ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
ne
ne
ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Donošenje novog Zakona neće imati značajniji utjecaj na ljudska prava.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
da
mali
veliki
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
6. PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETODNI MSP TEST)
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
ne
Obrazloženje:
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
ne
Obrazloženje:
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
ne
Obrazloženje:
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
ne
Obrazloženje:
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje: Novi zakon nema utjecaja na male i srednje poduzetnike jer ne uvodi ni nova davanja ni nove prepreke ni nove administrativne troškove za navedene dionike.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
7. UTVRĐIVANJE POTREBE ZA PROVOĐENJEM SCM METODOLOGIJE
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
NE
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
NE
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
NE
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
NE
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
NE
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
NE
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
NE
8.9.
Provođenje SCM metodologije
NE
9.
PRILOZI
NE
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
Datum: 1. rujna 2020. godine
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja