Na temelju članka 2. stavka 1. točke 51. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine«, br. 67/2008, 48/2010, 74/2011, 80/2013,158/2013, 92/2014 i 64/2015) ministar pomorstva, prometa i infrastrukture uz suglasnost ministra nadležnog za unutarnje poslove donosi ovaj Pravilnik.
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuju osnovni tehnički uvjeti, uvjeti uporabe i način stjecanja statusa natjecateljskog vozila, koje je posebno opremljeno, preinačeno i namijenjeno za sudjelovanje na automobilskim sportskim natjecanjima.
Članak 2.
Ovaj se Pravilnik primjenjuje na vozilo koje je tipno ili pojedinačno odobreno kao vozilo kategorije M1 i N1 sukladno Direktivi 70/156/EEZ, a koje je posebno opremljeno i preinačeno u svrhu sudjelovanja na automobilskim sportskim natjecanjima, i više ne ispunjava sve homologacijske zahtjeve Direktive 70/156/EEZ i odredbe posebnog propisa kojim se uređuju tehnički uvjeti vozila u prometu na cestama.
Članak 3.
U smislu ovoga Pravilnika pojedini pojmovi imaju slijedeće značenje:
-,,natjecateljsko vozilo,, je motorno vozilo koja je posebno opremljeno, preinačeno i namijenjeno za sudjelovanje na automobilskim sportskim natjecanjima,
-,,HAKS (Hrvatski Auto i Karting Savez),, je jedinstvena nacionalna udruga - nacionalni sportski savez hrvatskih automobilskih i karting sportova u koju su udruženi auto i karting sportski savezi županija i gradova, Grada Zagreba, te ostali auto i karting klubovi, u skladu sa posebnim zakonom,
-,,knjižica natjecateljskog vozila,, (u daljnjem tekstu: KNV) je dokument koji izdaje HAKS, označen jedinstvenim brojem kojim se dokazuje status natjecateljskog vozila,
-,,vozač natjecateljskog vozila,, je osoba koji ima vozačku licencu HAKS-a, a koja je regulirana posebnim pravilnikom HAKS-a,
-,,automobilska sportska natjecanja,, su odobrena natjecanja od HAKS-a, na kojima licencirani vozači upravljaju natjecateljskim vozilima,
-,,FIA (Fédération Internationale de l´Automobile),, je međunarodni automobilski savez koji objedinjuje nacionalne automobilske saveze,
-,,FIA Dodatak J,, je dodatak FIA Međunarodnom sportskom kodu (International Sporting Code) koji definira i propisuje tehničke zahtjeve za sve skupine natjecateljskih vozila, sigurnosne zahtjeve za vozila kao i druge odredbe koje se odnose na natjecateljska vozila,
-,,FIA Dodatak K,, je dodatak FIA Međunarodnom sportskom kodu (ISC) koji definira i propisuje tehničke, i sigurnosne zahtjeve za povijesna natjecateljska vozila,
-,,FIVA (Federation internationale des vehicules anciens),, je međunarodno udruženje oldtimer (starodobnih) vozila,
-,,pregled za izdavanje KNV,, (u daljnjem tekstu: Pregled) je pregled koji provodi osoba ovlaštena od HAKS-a, radi stjecanja statusa natjecateljskog vozila.
Članak 4.
(1) Natjecateljsko vozilo, mora u cijelosti odgovarati jednoj od propisanih skupina motornih vozila prema pravilnicima FIA-e ili HAKS-a.
(2) Propisane skupine motornih vozila iz stavka 1. ovoga članka su:
1) Međunarodne kategorije motornih vozila prema FIA Dodatku J:
a) Skupina A:
Preinačeni serijski automobili
b) Skupina N:
Serijski automobili
c) Skupina R – GT/WRC (reli:
Preinačeni serijski automobili za reli / GT / WRC reli
d) Super 1600 / Super 2000 Rallye:
Preinačeni serijski automobili za reli
e) Vozila odobrena prema FIA Dodatku K
Povijesna motorna vozila koja se identificiraju sa sljedećim dokumentima:
-knjižica povijesnog natjecateljskog vozila (HTP)
-knjižica povijesnog vozila za točnost (HRCP)
-FIVA iskaznica
2) Nacionalne HAKS kategorije motornih vozila
Skupina S:
Preinačeni serijski automobili za reli natjecanja
Članak 5.
(1) Da bi motorno vozilo dobilo status natjecateljskog vozila mora biti preinačeno i opremljeno te zadovoljavati tehničke uvjete na propisane u Prilogu ovoga Pravilnika koji je njegov sastavni dio.
(2) Utvrđivanje uvjeta iz stavka 1. ovoga članka provjerava se Pregledom koji obavlja Tehnička komisija HAKS-a.
(3) Ukoliko se Pregledom utvrdi da vozilo ispunjava uvjete za registraciju kao natjecateljsko vozilo, Tehnička komisija HAKS-a upisuje u KNV napomenu "ZA REGISTRACIJU" te ovjerava istu.
(4) Natjecateljsko vozilo s napomenom iz stavka 3. ovog članka registrira se sukladno posebnom propisu koji uređuje registraciju vozila i produženje važenja prometne dozvole.
(5) Tehnička ispravnost natjecateljskog vozila dokazuje se redovnim tehničkim pregledom koji sadržava osnovnu provjeru tehničke ispravnosti serijskih uređaja za označavanje i rasvjetu, uređaja za upravljanje, uređaja za kočenje, ovjesa osovina i kotača, te stanja vanjštine vozila i pričvršćenosti dijelova i uređaja na vanjštini vozila.
(6) Detaljniju uputu o provedbi redovnog tehničkog pregleda natjecateljskog vozila propisuje stručna organizacija ovlaštena za poslove organiziranja i jedinstvenog provođenja tehničkog pregleda vozila.
Članak 6.
KNV mora sadržavati najmanje slijedeće podatke:
1.Ime, prezime ili naziv vlasnika vozila
2.Adresa ili sjedište vlasnika vozila
3.Jedinstveni broj registra/evidencije HAKS-a u kojoj se natjecateljsko vozilo vodi
4.Natjecateljska kategorizacija motornog vozila,
5.Marka, tip i model tipno ili pojedinačno odobrenog vozila prije bilo koje preinake potrebne za natjecanje
6.Broj šasije
7.Obavezne preinake propisane Prilogom 1, a koje su na vozilu utvrđene Pregledom
8.Popis tehničkih karakteristika koje su promijenjene u odnosu na podatke u prometnoj dozvoli.
9. Ukoliko postoje, posebne uvjete za prometovanje po javnim cestama
Članak 7.
(1) Upravljanje natjecateljskim vozilom dopušteno je u svrhu:
- odlazak i dolazak s natjecanja i prometovanje na etapama natjecanja,
- odlazak i dolazak s ispitne / probne vožnje,
- odlazak i dolazak s Pregleda, popravka ili održavanja vozila.
(2) Pri upravljanju natjecateljskim vozilom na javnim prometnicama, u vozilu se uz licenciranog vozača smije nalaziti samo suvozač.
(3) U obavezne rubrike prometne dozvole natjecateljskog vozila upisuju se tehnički podaci tipno ili pojedinačno odobrenog vozila prije bilo koje preinake potrebne za natjecanje, u rubriku namjene vozila obavezno se upisuje „NATJECATELJSKO VOZILO“, a u napomenu prometne dozvole obavezno se upisuje jedinstveni broj KNV u obliku „HAKS-KNV BR. 123/2222“, gdje prvi broj označava redni broj u registru KNV HAKS-a, a drugi broj označava godinu u kojoj je KNV izdana. Tehničke karakteristike koje su promijenjene u odnosu na podatke u prometnoj dozvoli, trebaju biti navedene u KNV.
(4) Pri prometovanju natjecateljskog vozila na javnim prometnicama (etapama), između brzinskih ispita natjecanja koja se odvijaju na prometnicama zatvorenim za javni promet, natjecateljsko vozilo mora biti označeno registarskim pločicama sukladno posebnim propisima. U okviru registriranih, službenih natjecanja, na brzinskim ispitima na kojima je javni promet privremeno obustavljen, s natjecateljskog vozila je dozvoljeno skinuti registarske pločice, ali ih je potrebno imati u vozilu.
(5) Za vrijeme vožnje na javnim prometnicama ili natjecanjima u vozilu se mora nalaziti KNV, licenca vozača i prometna dozvola vozila.
Članak 8.
Vlasnik vozila, odnosno licencirani vozač dužan je bilo koje odstupanje od uvjeta propisanih u Prilogu ovoga Pravilnika, kao i uvjeta odobrenih sukladno članku. 6. stavku 3. ovog Pravilnika, evidentirati u KNV, podvrgavanje vozila dodatnom Pregledu. Odstupanje od uvjeta propisanih u Prilogu ovoga Pravilnika, kao i uvjeta odobrenih sukladno članku 6. stavku 3. ovoga Pravilnika, čini KNV nevažećom.
Članak 9.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu 30 dana od dana objave u ,,Narodnim novinama,,.
Klasa: 011-01/15-02/75
Urbroj: 530-05-1-1-2-1-5-1
Zagreb, 19. lipnja 2015.
MINISTAR
dr. sc. Siniša Hajdaš Dončić
Prilog
Osnovni tehnički uvjeti i obavezne preinake na natjecateljskom vozilu
Preinaka
Napomene i upute:
Zaštitni kavez / struktura za zaštitu kod prevrtanja
Obavezna je ugradnja zaštitnog kaveza i / strukture koja odgovara odredbama članka 253.8 FIA Dodatka J.
Sjedala i njihova sidrišta i nosači
Izgrađena su originalna sjedala.
Dozvoljena je ugradnja samo sjedala koja odgovaraju FIA normama prema odredbama važećeg članka 253.16 FIA Dodatka J.
Sidrišta sjedala i nosači također trebaju biti izvedeni u skladu odredbama navedenog članka.
Sigurnosni pojasevi
Izgrađeni su serijski sigurnosni pojasevi.
Dozvoljena je ugradnja samo sigurnosnih pojaseva koji odgovaraju FIA normama prema odredbama važećeg članka 253.6 FIA Dodatka J.
Njihova ugradnja također treba biti izvedena u skladu odredbama navedenog članka.
Obavezno je deaktiviranje odnosno odstranjivanje zračnih jastuka.
Zaštitne obloge na sigurnosnom kavezu
Mjesta gdje glava / kaciga vozača / suvozača može doći u dodir s kavezom trebaju biti obložena oblogom koja zadovoljava zahtjeve FIA norme 8857-2001 tip A.
Spremnik za gorivo
Preinaka koja nije obavezna, ali u slučaju zamjene ili dodavanja novog spremnika on treba zadovoljavati zahtjeve FIA norma FT3, FT3.5 ili FT5.
PRAVILNIK O NATJECATELJSKOM VOZILU
Na temelju članka 2. stavka 1. točke 51. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (»Narodne novine«, br. 67/2008, 48/2010, 74/2011, 80/2013,158/2013, 92 /2014 i 64/2015) ministar pomorstva, prometa i infrastrukture uz suglasnost ministra nadležnog za unutarnje poslove donosi ovaj Pravilnik.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuju osnovni tehnički uvjeti, uvjeti uporabe i način stjecanja statusa natjecateljskog vozila, koje je posebno opremljeno, preinačeno i namijenjeno za sudjelovanje na automobilskim sportskim natjecanjima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
Ovaj se Pravilnik primjenjuje na vozilo koje je tipno ili pojedinačno odobreno kao vozilo kategorije M1 i N1 sukladno Direktivi 70/156/EEZ, a koje je posebno opremljeno i preinačeno u svrhu sudjelovanja na automobilskim sportskim natjecanjima, i više ne ispunjava sve homologacijske zahtjeve Direktive 70/156/EEZ i odredbe posebnog propisa kojim se uređuju tehnički uvjeti vozila u prometu na cestama.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
U smislu ovoga Pravilnika pojedini pojmovi imaju slijedeće značenje:
- ,,natjecateljsko vozilo,, je motorno vozilo koja je posebno opremljeno, preinačeno i namijenjeno za sudjelovanje na automobilskim sportskim natjecanjima,
- ,,HAKS (Hrvatski Auto i Karting Savez),, je jedinstvena nacionalna udruga - nacionalni sportski savez hrvatskih automobilskih i karting sportova u koju su udruženi auto i karting sportski savezi županija i gradova, Grada Zagreba, te ostali auto i karting klubovi, u skladu sa posebnim zakonom,
- ,,knjižica natjecateljskog vozila,, (u daljnjem tekstu: KNV) je dokument koji izdaje HAKS, označen jedinstvenim brojem kojim se dokazuje status natjecateljskog vozila,
- ,,vozač natjecateljskog vozila,, je osoba koji ima vozačku licencu HAKS-a, a koja je regulirana posebnim pravilnikom HAKS-a,
- ,,automobilska sportska natjecanja,, su odobrena natjecanja od HAKS-a, na kojima licencirani vozači upravljaju natjecateljskim vozilima,
- ,,FIA (Fédération Internationale de l´Automobile),, je međunarodni automobilski savez koji objedinjuje nacionalne automobilske saveze,
- ,,FIA Dodatak J,, je dodatak FIA Međunarodnom sportskom kodu (International Sporting Code) koji definira i propisuje tehničke zahtjeve za sve skupine natjecateljskih vozila, sigurnosne zahtjeve za vozila kao i druge odredbe koje se odnose na natjecateljska vozila,
- ,,FIA Dodatak K,, je dodatak FIA Međunarodnom sportskom kodu (ISC) koji definira i propisuje tehničke, i sigurnosne zahtjeve za povijesna natjecateljska vozila,
- ,,FIVA (Federation internationale des vehicules anciens),, je međunarodno udruženje oldtimer (starodobnih) vozila,
- ,,pregled za izdavanje KNV,, (u daljnjem tekstu: Pregled) je pregled koji provodi osoba ovlaštena od HAKS-a, radi stjecanja statusa natjecateljskog vozila.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
(1) Natjecateljsko vozilo, mora u cijelosti odgovarati jednoj od propisanih skupina motornih vozila prema pravilnicima FIA-e ili HAKS-a.
(2) Propisane skupine motornih vozila iz stavka 1. ovoga članka su:
1) Međunarodne kategorije motornih vozila prema FIA Dodatku J:
a) Skupina A:
Preinačeni serijski automobili
b) Skupina N:
Serijski automobili
c) Skupina R – GT/WRC (reli:
Preinačeni serijski automobili za reli / GT / WRC reli
d) Super 1600 / Super 2000 Rallye:
Preinačeni serijski automobili za reli
e) Vozila odobrena prema FIA Dodatku K
Povijesna motorna vozila koja se identificiraju sa sljedećim dokumentima:
- knjižica povijesnog natjecateljskog vozila (HTP)
- knjižica povijesnog vozila za točnost (HRCP)
- FIVA iskaznica
2) Nacionalne HAKS kategorije motornih vozila
Skupina S:
Preinačeni serijski automobili za reli natjecanja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
(1) Da bi motorno vozilo dobilo status natjecateljskog vozila mora biti preinačeno i opremljeno te zadovoljavati tehničke uvjete na propisane u Prilogu ovoga Pravilnika koji je njegov sastavni dio.
(2) Utvrđivanje uvjeta iz stavka 1. ovoga članka provjerava se Pregledom koji obavlja Tehnička komisija HAKS-a.
(3) Ukoliko se Pregledom utvrdi da vozilo ispunjava uvjete za registraciju kao natjecateljsko vozilo, Tehnička komisija HAKS-a upisuje u KNV napomenu "ZA REGISTRACIJU" te ovjerava istu.
(4) Natjecateljsko vozilo s napomenom iz stavka 3. ovog članka registrira se sukladno posebnom propisu koji uređuje registraciju vozila i produženje važenja prometne dozvole.
(5) Tehnička ispravnost natjecateljskog vozila dokazuje se redovnim tehničkim pregledom koji sadržava osnovnu provjeru tehničke ispravnosti serijskih uređaja za označavanje i rasvjetu, uređaja za upravljanje, uređaja za kočenje, ovjesa osovina i kotača, te stanja vanjštine vozila i pričvršćenosti dijelova i uređaja na vanjštini vozila.
(6) Detaljniju uputu o provedbi redovnog tehničkog pregleda natjecateljskog vozila propisuje stručna organizacija ovlaštena za poslove organiziranja i jedinstvenog provođenja tehničkog pregleda vozila.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
KNV mora sadržavati najmanje slijedeće podatke:
1. Ime, prezime ili naziv vlasnika vozila
2. Adresa ili sjedište vlasnika vozila
3. Jedinstveni broj registra/evidencije HAKS-a u kojoj se natjecateljsko vozilo vodi
4. Natjecateljska kategorizacija motornog vozila,
5. Marka, tip i model tipno ili pojedinačno odobrenog vozila prije bilo koje preinake potrebne za natjecanje
6. Broj šasije
7. Obavezne preinake propisane Prilogom 1, a koje su na vozilu utvrđene Pregledom
8. Popis tehničkih karakteristika koje su promijenjene u odnosu na podatke u prometnoj dozvoli.
9. Ukoliko postoje, posebne uvjete za prometovanje po javnim cestama
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 7.
(1) Upravljanje natjecateljskim vozilom dopušteno je u svrhu:
- odlazak i dolazak s natjecanja i prometovanje na etapama natjecanja,
- odlazak i dolazak s ispitne / probne vožnje,
- odlazak i dolazak s Pregleda, popravka ili održavanja vozila.
(2) Pri upravljanju natjecateljskim vozilom na javnim prometnicama, u vozilu se uz licenciranog vozača smije nalaziti samo suvozač.
(3) U obavezne rubrike prometne dozvole natjecateljskog vozila upisuju se tehnički podaci tipno ili pojedinačno odobrenog vozila prije bilo koje preinake potrebne za natjecanje, u rubriku namjene vozila obavezno se upisuje „NATJECATELJSKO VOZILO“, a u napomenu prometne dozvole obavezno se upisuje jedinstveni broj KNV u obliku „HAKS-KNV BR. 123/2222“, gdje prvi broj označava redni broj u registru KNV HAKS-a, a drugi broj označava godinu u kojoj je KNV izdana. Tehničke karakteristike koje su promijenjene u odnosu na podatke u prometnoj dozvoli, trebaju biti navedene u KNV.
(4) Pri prometovanju natjecateljskog vozila na javnim prometnicama (etapama), između brzinskih ispita natjecanja koja se odvijaju na prometnicama zatvorenim za javni promet, natjecateljsko vozilo mora biti označeno registarskim pločicama sukladno posebnim propisima. U okviru registriranih, službenih natjecanja, na brzinskim ispitima na kojima je javni promet privremeno obustavljen, s natjecateljskog vozila je dozvoljeno skinuti registarske pločice, ali ih je potrebno imati u vozilu.
(5) Za vrijeme vožnje na javnim prometnicama ili natjecanjima u vozilu se mora nalaziti KNV, licenca vozača i prometna dozvola vozila.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 8.
Vlasnik vozila, odnosno licencirani vozač dužan je bilo koje odstupanje od uvjeta propisanih u Prilogu ovoga Pravilnika, kao i uvjeta odobrenih sukladno članku. 6. stavku 3. ovog Pravilnika, evidentirati u KNV, podvrgavanje vozila dodatnom Pregledu. Odstupanje od uvjeta propisanih u Prilogu ovoga Pravilnika, kao i uvjeta odobrenih sukladno članku 6. stavku 3. ovoga Pravilnika, čini KNV nevažećom.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 9.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu 30 dana od dana objave u ,,Narodnim novinama,,.
Klasa: 011-01/15-02/75
Urbroj: 530-05-1-1-2-1-5-1
Zagreb, 19. lipnja 2015.
MINISTAR
dr. sc. Siniša Hajdaš Dončić
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Prilog
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Osnovni tehnički uvjeti i obavezne preinake na natjecateljskom vozilu
Preinaka
Napomene i upute:
Zaštitni kavez / struktura za zaštitu kod prevrtanja
Obavezna je ugradnja zaštitnog kaveza i / strukture koja odgovara odredbama članka 253.8 FIA Dodatka J.
Sjedala i njihova sidrišta i nosači
Izgrađena su originalna sjedala.
Dozvoljena je ugradnja samo sjedala koja odgovaraju FIA normama prema odredbama važećeg članka 253.16 FIA Dodatka J.
Sidrišta sjedala i nosači također trebaju biti izvedeni u skladu odredbama navedenog članka.
Sigurnosni pojasevi
Izgrađeni su serijski sigurnosni pojasevi.
Dozvoljena je ugradnja samo sigurnosnih pojaseva koji odgovaraju FIA normama prema odredbama važećeg članka 253.6 FIA Dodatka J.
Njihova ugradnja također treba biti izvedena u skladu odredbama navedenog članka.
Obavezno je deaktiviranje odnosno odstranjivanje zračnih jastuka.
Zaštitne obloge na sigurnosnom kavezu
Mjesta gdje glava / kaciga vozača / suvozača može doći u dodir s kavezom trebaju biti obložena oblogom koja zadovoljava zahtjeve FIA norme 8857-2001 tip A.
Spremnik za gorivo
Preinaka koja nije obavezna, ali u slučaju zamjene ili dodavanja novog spremnika on treba zadovoljavati zahtjeve FIA norma FT3, FT3.5 ili FT5.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE