PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SPORTSKOJ INSPEKCIJI
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Nacionalnim programom reformi za 2019. u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“ utvrđena je mjera 1.4.4. „Decentralizacija i racionalizacija“. Slijedom navedene reformske mjere donesen je Zakon o sustavu državne uprave (Narodne novine, broj 66/19) čijim je prijelaznim i završnim odredbama članka 67. propisano da uredi državne uprave u županijama ustrojeni na temelju Zakona o sustavu državne uprave (Narodne novine, br. 150/11, 12/13 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 93/16 i 104/16) nastavljaju s radom do stupanja na snagu posebnih zakona kojima će se pojedini poslovi državne uprave iz nadležnosti ureda državne uprave povjeriti županijama izuzev poslova upravnog i inspekcijskog nadzora te nadzora zakonitosti općih akata koji će se, ovisno o upravnom području, staviti u nadležnost tijela državne uprave.
U skladu s navedenim donesen je Zakon o izmjenama Zakona o sportskoj inspekciji (Narodne novine, broj 98/19) odredbama kojega su poslovi inspekcijskog nadzora u prvom stupnju koji su bili u nadležnosti ureda državne uprave u županijama, odnosno Gradskog kontrolnog ureda Grada Zagreba stavljeni u nadležnost Središnjeg državnog ureda za šport.
Zbog potrebe žurnog usklađenja Zakona o sportskoj inspekciji (Narodne novine, broj: 86/12) sa odredbama Zakona o sustavu državne uprave, navedeni Zakon o izmjenama Zakona o sportskoj inspekciji donesen je po hitnom postupku u skladu s odredbom članka 204. stavka 1. Poslovnika Hrvatskog sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) te se nije prišlo i izmjenama onih zakonskih odredbi kojima je uređen sam postupak inspekcijskog nadzora, a koje izmjene su nužne zbog novog ustroja sportske inspekcije.
Obzirom da se postupanje sportskih inspektora u uredima državne uprave i Gradskom kontrolnom uredu Grada Zagreba u određenim stadijima postupka razlikovalo od postupanja državnih sportskih inspektora Središnjeg državnog ureda za šport, koji je prestao s radom danom stupanja na snagu Zakona o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave (Narodne novine, broj 85/20), a poslove iz njegova djelokruga preuzelo Ministarstvo turizma i sporta, sukladno ustrojstvu i djelokrugu propisanim tim Zakonom, potrebno je odredbe Zakona o sportskoj inspekciji, temeljem kojih je moguće donošenje različitih odluka o istim upravnim stvarima, precizirati i jasno definirati kako bi se osiguralo ujednačeno postupanje sportskih inspektora.
Nadalje, odredbe članka 18. Zakona o sportskoj inspekciji potrebno je uskladiti i sa odredbama Zakona o područjima i sjedištima sudova (Narodne novine, broj 67/18) koji je stupio na snagu 1. siječnja 2019., a temeljem kojega je provedeno spajanje općinskih i prekršajnih sudova u Republici Hrvatskoj.
U skladu s navedenim potrebno je izmijeniti, odnosno dopuniti odredbe članaka 9., 15.,16., 18., 22., 24., 31. i 32. Zakona o sportskoj inspekciji.
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SPORTSKOJ INSPEKCIJI
Članak 1.
U Zakonu o sportskoj inspekciji („Narodne novine“, br. 86/12 i 98/19) u članku 9. točki 6. iza riječi: „sa“ dodaju se riječi: „općim aktima“ i stavlja zarez.
Članak 2.
U članku 15. stavku 2. riječi: „Zakona o općem upravnom postupku“ zamjenjuju se riječima: „zakona kojim se uređuje opći upravni postupak“.
Članak 3.
U članku 16. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
„(4) U slučaju iz stavka 3. ovoga članka ne donosi se rješenje“.
Članak 4.
U članku 18. stavku 1. riječ: „prekršajnom“ briše se.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
„(3) Rješenje iz stavka 2. ovoga članka, inspektor je dužan donijeti najkasnije u roku od 15 dana od dana zaključenja zapisnika“.
U dosadašnjem stavku 3., koji postaje stavak 4., riječi: „Zakon o prekršajima“ zamjenjuju se riječima: „zakon kojim se uređuje prekršajni postupak“.
Članak 5.
U članku 22. stavku 1. iza točke 3. dodaje se točka 4. koja glasi:
„4. obavljanje sportske djelatnosti osobi koja nije upisana u registar sportskih djelatnosti“.
Članak 6.
U članku 24. iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
„(3) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, inspektor je dužan donijeti rješenje najkasnije u roku od osam dana od dana zaključenja zapisnika“.
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
U dosadašnjem stavku 4., koji postaje stavak 5.,brojka: „3“ zamjenjuje se brojkom: „4“.
U dosadašnjem stavku 5., koji postaje stavak 6., brojka: „4“ zamjenjuje se brojkom: „5“.
Dosadašnji stavak 6. postaje stavak 7.
Članak 7.
U Nazivu Glave V. riječ: „KAZNENE“ zamjenjuje se riječju: „PREKRŠAJNE“.
Članak 31. mijenja se i glasi:
„(1) Novčanom kaznom od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba u sustavu sporta ako:
1.ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako inspektoru ne pruži potrebne podatke i obavijesti (članak 14.)
2. ne postupi po rješenju inspektora ili ako u određenom roku ne izvijesti inspektora o ispunjenju obveze iz rješenja (članak 26. stavci 1. i 2.)
3. na bilo koji način sprječava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili poduzimanju mjera i radnji za koje je ovlašten (članak 28. stavak 2.).
(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 5000,00 do 10.000,00 kuna“.
Članak 8.
Članak 32. mijenja se i glasi:
„Novčanom kaznom od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba koja obavlja samostalnu djelatnost u sustavu sporta ako:
1.ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako inspektoru ne pruži potrebne podatke i obavijesti (članak 14.)
2. ne postupi po rješenju inspektora ili ako u određenom roku ne izvijesti inspektora o ispunjenju obveze iz rješenja (članak 26. stavci 1. i 2.)
3. na bilo koji način sprječava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili poduzimanju mjera i radnji za koje je ovlašten (članak 28. stavak 2.)“.
Članak 9.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Ovim člankom preciziran je inspekcijski nadzor usklađenosti pojedinačnih akata sa općim aktima pravnih osoba iz sustava sporta i Zakonom o sportu.
Uz članak 2.
U ovom članku u skladu s Jedinstvenim metodološko-nomotehničkim pravilima za izradu akata koje donosi Hrvatski Sabor, kod upućivanja na drugi propis kojim se uređujeopći upravni postupak, dosadašnji izričaj: „Zakona o općem upravnom postupku“ zamjenjuje se riječima: „zakona kojim se uređuje opći upravni postupak“.
Uz članak 3.
Ovim člankom je utvrđeno kako, u slučaju inspekcijskog nadzora kojim nisu nađene nepravilnosti, postupak nadzora završava zaključenjem zapisnika, bez obveze donošenja rješenja.
Uz članak 4.
U skladu s odredbama Zakona o područjima i sjedištima sudova (Narodne novine, broj 67/18) ovim člankom je određena stvarna nadležnost tijela za vođenje prekršajnih postupaka. Nadalje, ovim je člankom utvrđen rok za donošenje rješenja kojim se izriču upravne mjere kako bi se skratilo vrijeme trajanja postupka inspekcijskog nadzora. U ovom članku je u skladu s Jedinstvenim metodološko-nomotehničkim pravilima za izradu akata koje donosi Hrvatski Sabor, kod upućivanja na drugi propis kojim se uređuje prekršajni postupak dosadašnji izričaj zamijenjen riječima: „zakon kojim se uređuje prekršajni postupak“.
Uz članak 5.
Ovim člankom utvrđena je zabrana obavljanja sportskih djelatnosti osobi koja nije upisana u registar sportskih djelatnosti.
Uz članak 6.
Ovim člankom utvrđen je rok za donošenje rješenja kojim se izriču hitne mjere kako bi se skratilo vrijeme trajanja postupka inspekcijskog nadzora.
Uz članak 7.
Ovim člankom ispravno se precizira naslov Glave V. važećeg Zakonakoja nosi naziv: „KAZNENE ODREDBE“, na način da je riječ:“ „KAZNENE“ zamijenjena riječju: „PREKRŠAJNE“ budući da su odredbama članaka 31. i 32. važećeg Zakona propisani prekršaji. Nadalje, ovim člankom se mijenja članak 31. važećeg Zakona na način da se propisuje prekršajna odgovornost samo pravne osobe i odgovorne osobe u pravnoj osobi te na taj način razdvaja prekršajna odgovornost tih osoba od prekršajne odgovornosti fizičke osobe koja obavlja samostalnu djelatnost u sustavu sporta, a koja je prekršajna odgovornost zajednički propisana člankom 31. važećeg Zakona. Izmjenom navedenog članka važećeg Zakona izvršeno je i upućivanje prekršajnih odredbi na mjerodavne odredbe normativnog dijela u kojima su propisane obveze čije se kršenje tim prekršajnim odredbama sankcionira.
Uz članak 8.
Ovim člankom propisuje se prekršajna odgovornost fizičke osobe koja obavlja samostalnu djelatnost u sustavu sporta, te se na taj način razdvaja prekršajna odgovornost te osobe od prekršajne odgovornosti pravne osobe u sustavu sporta, a koja prekršajna odgovornost do sada nije bila pravilno odvojena. Također je izvršeno i upućivanje prekršajnih odredbi na mjerodavne odredbe normativnog dijela u kojima su propisane obveze čije se kršenje tim prekršajnim odredbama sankcionira, a koje upućivanje je nedostajalo u važećem Zakonu.
Uz članak 9.
Ovim člankom određen je dan stupanja na snagu ovoga Zakona.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ILI DOPUNJAVAJU
Članak 9.
U provedbi nadzora nad pravnim i fizičkim osobama u sustavu sporta koje podliježu nadzoru inspekcije, inspektor utvrđuje stanje u vezi s obavljanjem sportske djelatnosti sukladno odredbama Zakona o sportu, a osobito:
1. izvršavaju li se u sustavu sporta zadaće utvrđene Zakonom o sportu,
2. poštuju li se propisi o upisu u registar sportskih djelatnosti, registar profesionalnih sportskih klubova, odnosno u drugi odgovarajući registar,
3. ima li pravna osoba u sustavu sporta propisane opće akte i jesu li oni usklađeni sa zakonom i drugim propisom,
4. je li sastav predstavničkog i izvršnog tijela, odnosno tijela upravljanja i nadzora pravne osobe u sportu u skladu sa Zakonom o sportu i na temelju njega donesenih propisa,
5. postoje li za osobe koje obavljaju poslove u sportu zapreke u smislu odredaba Zakona o sportu,
6. donose li se odluke i drugi pojedinačni akti u skladu sa Zakonom o sportu i na temelju njega donesenih propisa,
7. primjenjuju li se odredbe Zakona o sportu i na temelju njega donesenih propisa u vezi s posljedicama pravomoćne osude i kaznenog postupka,
8. obavlja li stručne poslove u sportu osoba koja za to ne ispunjava propisane uvjete,
9. obavlja li se sportska djelatnost u skladu s propisanim tehničkim i zdravstvenim uvjetima,
10. obavljaju li pravne osobe u sportu koju drugu djelatnost osim sportske djelatnosti bez propisanog odobrenja,
11. organiziraju li se sportska natjecanja u skladu sa Zakonom o sportu i na temelju njega donesenih propisa,
12. imaju li osobe koje sudjeluju u sportskim natjecanjima odgovarajuću zdravstvenu sposobnost koju je utvrdio ovlašteni liječnik sukladno sa Zakonom o sportu i na temelju njega donesenih propisa,
13. poštuju li se pravila o korištenju nedopuštenih sredstava (doping).
Članak 15.
(1) O obavljenom nadzoru i utvrđenom stanju inspektor sastavlja zapisnik.
(2) Zapisnik iz stavka 1. ovoga članka sastavlja se, zaključuje i potpisuje u skladu s odredbama Zakona o općem upravnom postupku, a treba sadržavati sve činjenice relevantne za ocjenu stanja vezano uz predmet nadzora.
Članak 16.
(1) Ako nađe da je povrijeđen zakon ili drugi propis, inspektor je dužan poduzeti mjere odnosno izvršiti radnje za koje je ovlašten zakonom ili drugim propisom. Mjere i radnje poduzimaju se na temelju stanja utvrđenog u zapisniku.
(2) Ako tijekom obavljanja nadzora utvrdi nezakonitosti, odnosno nepravilnosti u radu ili postupanju, a taj rad ili postupanje podliježe nadzoru sportske inspekcije, inspektor je dužan obaviti nadzor i nad tim radom ili postupanjem iako mu to nije bio predmet nadzora.
(3) Ako ne nađe povredu zakona ili drugog propisa, inspektor će tu činjenicu upisati u zapisnik.
Članak 18.
(1) Na temelju utvrđenih činjenica inspektor može izreći naredbu ili zabranu te izdati prekršajni nalog, odnosno podnijeti optužni prijedlog nadležnom prekršajnom sudu ako je povredom propisa počinjen prekršaj.
(2) Naredbe i zabrane izriču se rješenjem.
(3) Izdavanje prekršajnog naloga i podnošenje optužnog prijedloga provodi se pod uvjetima, na način i u postupku koje propisuje Zakon o prekršajima.
Članak 22.
(1) Inspektor će nadziranoj pravnoj osobi, odnosno fizičkoj osobi koja obavlja samostalnu djelatnost zabraniti:
1. obavljanje poslova u sportu osobi za koju je utvrđena zapreka u smislu odredaba Zakona o sportu,
2. obavljanje stručnih poslova osobi koja ne ispunjava propisane uvjete,
3. sudjelovanje u sportskim natjecanjima osobi koja nema odgovarajuću zdravstvenu sposobnost utvrđenu u skladu sa zakonom.
(2) Inspektor će izreći zabranu i u drugim slučajevima kada je za to ovlašten zakonom ili drugim propisom.
Članak 24.
(1) Hitnim mjerama u smislu članka 23. stavka 5. smatraju se naredbe i zabrane koje se odnose na:
1. obavljanje sportske djelatnosti u skladu s propisanim zdravstvenim i tehničkim uvjetima,
2. zapreke u smislu odredaba Zakona o sportu,
3. obavljanje stručnih poslova u sportskoj djelatnosti,
4. sudjelovanje u sportskim natjecanjima osobi koja nema odgovarajuću zdravstvenu sposobnost utvrđenu Zakonom o sportu.
(2) Inspektor može poduzeti hitnu mjeru i u drugim slučajevima kada procijeni da bi odgađanje izvršenja mjere prouzročilo štetu ili poremećaj koji se više ne bi mogao otkloniti.
(3) Rješenje s naredbom ili zabranom iz stavka 1. i 2. ovoga članka može se donijeti i u tijeku nadzora ukoliko su činjenice na kojima se utemeljuje rješenje utvrđene ili učinjene vjerojatnim, tada se izrečena mjera mora upisati u zapisnik.
(4) U iznimno hitnim slučajevima, kada je riječ o poduzimanju mjera radi osiguranja javnog mira i sigurnosti ili radi otklanjanja neposredne opasnosti za život ili zdravlje ljudi, odnosno štete na imovini, ili kada bi odgađanje izvršenja zbog donošenja pisanog rješenja prouzročilo kakvu štetu ili poremećaj koji se više ne bi mogli otkloniti bez posljedica, rješenje iz stavka 3. ovoga članka može se donijeti i usmeno.
(5) U slučaju iz stavka 4. ovoga članka u zapisnik se upisuje cijelo rješenje, a odgovornu osobu u nadziranoj pravnoj osobi, odnosno nadziranu fizičku osobu, istodobno se upozorava da ima pravo tražiti pisani otpravak usmenog rješenja.
(6) Na zahtjev odgovorne osobe u nadziranoj pravnoj osobi ili nadzirane fizičke osobe, usmeno rješenje izdat će se u pisanom obliku bez odgode, a najkasnije u roku od osam dana od dana donošenja usmenog rješenja.
Članak 31.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba, odnosno fizička osoba koja obavlja samostalnu djelatnost u sustavu sporta:
1. ako ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako inspektoru ne pruži potrebne podatke i obavijesti,
2. ako na bilo koji način sprječava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili poduzimanju mjera i radnji za koje je ovlašten,
3. ako ne postupi po rješenju inspektora,
4. ako u određenom roku ne izvijesti inspektora o ispunjenju obveze iz rješenja.
(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 10.000,00 kuna.
Članak 32.
Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se fizička osoba koja obavlja poslove za pravnu osobu u sustavu sporta:
1. ako na svom području rada ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako ne pruži potrebne podatke i obavijesti,
2. ako na bilo koji način sprječava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili u poduzimanju mjera i radnji za koje je ovlaštena,
3. ako ne postupi po rješenju sportskog inspektora.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SPORTSKOJ INSPEKCIJI
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Nacionalnim programom reformi za 2019. u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“ utvrđena je mjera 1.4.4. „Decentralizacija i racionalizacija“. Slijedom navedene reformske mjere donesen je Zakon o sustavu državne uprave (Narodne novine, broj 66/19) čijim je prijelaznim i završnim odredbama članka 67. propisano da uredi državne uprave u županijama ustrojeni na temelju Zakona o sustavu državne uprave (Narodne novine, br. 150/11, 12/13 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 93/16 i 104/16) nastavljaju s radom do stupanja na snagu posebnih zakona kojima će se pojedini poslovi državne uprave iz nadležnosti ureda državne uprave povjeriti županijama izuzev poslova upravnog i inspekcijskog nadzora te nadzora zakonitosti općih akata koji će se, ovisno o upravnom području, staviti u nadležnost tijela državne uprave.
U skladu s navedenim donesen je Zakon o izmjenama Zakona o sportskoj inspekciji (Narodne novine, broj 98/19) odredbama kojega su poslovi inspekcijskog nadzora u prvom stupnju koji su bili u nadležnosti ureda državne uprave u županijama, odnosno Gradskog kontrolnog ureda Grada Zagreba stavljeni u nadležnost Središnjeg državnog ureda za šport.
Zbog potrebe žurnog usklađenja Zakona o sportskoj inspekciji (Narodne novine, broj: 86/12) sa odredbama Zakona o sustavu državne uprave, navedeni Zakon o izmjenama Zakona o sportskoj inspekciji donesen je po hitnom postupku u skladu s odredbom članka 204. stavka 1. Poslovnika Hrvatskog sabora (Narodne novine, br. 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) te se nije prišlo i izmjenama onih zakonskih odredbi kojima je uređen sam postupak inspekcijskog nadzora, a koje izmjene su nužne zbog novog ustroja sportske inspekcije.
Obzirom da se postupanje sportskih inspektora u uredima državne uprave i Gradskom kontrolnom uredu Grada Zagreba u određenim stadijima postupka razlikovalo od postupanja državnih sportskih inspektora Središnjeg državnog ureda za šport, koji je prestao s radom danom stupanja na snagu Zakona o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave (Narodne novine, broj 85/20), a poslove iz njegova djelokruga preuzelo Ministarstvo turizma i sporta, sukladno ustrojstvu i djelokrugu propisanim tim Zakonom, potrebno je odredbe Zakona o sportskoj inspekciji, temeljem kojih je moguće donošenje različitih odluka o istim upravnim stvarima, precizirati i jasno definirati kako bi se osiguralo ujednačeno postupanje sportskih inspektora.
Nadalje, odredbe članka 18. Zakona o sportskoj inspekciji potrebno je uskladiti i sa odredbama Zakona o područjima i sjedištima sudova (Narodne novine, broj 67/18) koji je stupio na snagu 1. siječnja 2019., a temeljem kojega je provedeno spajanje općinskih i prekršajnih sudova u Republici Hrvatskoj.
U skladu s navedenim potrebno je izmijeniti, odnosno dopuniti odredbe članaka 9., 15.,16., 18., 22., 24., 31. i 32. Zakona o sportskoj inspekciji.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SPORTSKOJ INSPEKCIJI
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 1.
U Zakonu o sportskoj inspekciji („Narodne novine“, br. 86/12 i 98/19) u članku 9. točki 6. iza riječi: „ sa“ dodaju se riječi: „općim aktima“ i stavlja zarez.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 2.
U članku 15. stavku 2. riječi: „Zakona o općem upravnom postupku“ zamjenjuju se riječima: „zakona kojim se uređuje opći upravni postupak“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 3.
U članku 16. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
„(4) U slučaju iz stavka 3. ovoga članka ne donosi se rješenje“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 4.
U članku 18. stavku 1. riječ: „prekršajnom“ briše se.
Iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
„(3) Rješenje iz stavka 2. ovoga članka, inspektor je dužan donijeti najkasnije u roku od 15 dana od dana zaključenja zapisnika“.
U dosadašnjem stavku 3., koji postaje stavak 4., riječi: „Zakon o prekršajima“ zamjenjuju se riječima: „zakon kojim se uređuje prekršajni postupak“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 5.
U članku 22. stavku 1. iza točke 3. dodaje se točka 4. koja glasi:
„4. obavljanje sportske djelatnosti osobi koja nije upisana u registar sportskih djelatnosti“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 6.
U članku 24. iza stavka 2. dodaje se novi stavak 3. koji glasi:
„(3) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, inspektor je dužan donijeti rješenje najkasnije u roku od osam dana od dana zaključenja zapisnika“.
Dosadašnji stavak 3. postaje stavak 4.
U dosadašnjem stavku 4., koji postaje stavak 5., brojka: „3“ zamjenjuje se brojkom: „4“.
U dosadašnjem stavku 5., koji postaje stavak 6., brojka: „4“ zamjenjuje se brojkom: „5“.
Dosadašnji stavak 6. postaje stavak 7.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 7.
U Nazivu Glave V. riječ: „KAZNENE“ zamjenjuje se riječju: „PREKRŠAJNE“.
Članak 31. mijenja se i glasi:
„(1) Novčanom kaznom od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba u sustavu sporta ako:
1. ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako inspektoru ne pruži potrebne podatke i obavijesti (članak 14.)
2. ne postupi po rješenju inspektora ili ako u određenom roku ne izvijesti inspektora o ispunjenju obveze iz rješenja (članak 26. stavci 1. i 2.)
3. na bilo koji način sprječava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili poduzimanju mjera i radnji za koje je ovlašten (članak 28. stavak 2.).
(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 5000,00 do 10.000,00 kuna“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 8.
Članak 32. mijenja se i glasi:
„Novčanom kaznom od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba koja obavlja samostalnu djelatnost u sustavu sporta ako:
1. ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako inspektoru ne pruži potrebne podatke i obavijesti (članak 14.)
2. ne postupi po rješenju inspektora ili ako u određenom roku ne izvijesti inspektora o ispunjenju obveze iz rješenja (članak 26. stavci 1. i 2.)
3. na bilo koji način sprječava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili poduzimanju mjera i radnji za koje je ovlašten (članak 28. stavak 2.)“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 9.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
OBRAZLOŽENJE
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Uz članak 1.
Ovim člankom preciziran je inspekcijski nadzor usklađenosti pojedinačnih akata sa općim aktima pravnih osoba iz sustava sporta i Zakonom o sportu.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Uz članak 2.
U ovom članku u skladu s Jedinstvenim metodološko-nomotehničkim pravilima za izradu akata koje donosi Hrvatski Sabor, kod upućivanja na drugi propis kojim se uređuje opći upravni postupak, dosadašnji izričaj: „Zakona o općem upravnom postupku“ zamjenjuje se riječima: „zakona kojim se uređuje opći upravni postupak“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Uz članak 3.
Ovim člankom je utvrđeno kako, u slučaju inspekcijskog nadzora kojim nisu nađene nepravilnosti, postupak nadzora završava zaključenjem zapisnika, bez obveze donošenja rješenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Uz članak 4.
U skladu s odredbama Zakona o područjima i sjedištima sudova (Narodne novine, broj 67/18) ovim člankom je određena stvarna nadležnost tijela za vođenje prekršajnih postupaka. Nadalje, ovim je člankom utvrđen rok za donošenje rješenja kojim se izriču upravne mjere kako bi se skratilo vrijeme trajanja postupka inspekcijskog nadzora. U ovom članku je u skladu s Jedinstvenim metodološko-nomotehničkim pravilima za izradu akata koje donosi Hrvatski Sabor, kod upućivanja na drugi propis kojim se uređuje prekršajni postupak dosadašnji izričaj zamijenjen riječima: „zakon kojim se uređuje prekršajni postupak“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Uz članak 5.
Ovim člankom utvrđena je zabrana obavljanja sportskih djelatnosti osobi koja nije upisana u registar sportskih djelatnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Uz članak 6.
Ovim člankom utvrđen je rok za donošenje rješenja kojim se izriču hitne mjere kako bi se skratilo vrijeme trajanja postupka inspekcijskog nadzora.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Uz članak 7.
Ovim člankom ispravno se precizira naslov Glave V. važećeg Zakona koja nosi naziv: „ KAZNENE ODREDBE “, na način da je riječ:“ „ KAZNENE“ zamijenjena riječju: „PREKRŠAJNE“ budući da su odredbama članaka 31. i 32. važećeg Zakona propisani prekršaji. Nadalje, ovim člankom se mijenja članak 31. važećeg Zakona na način da se propisuje prekršajna odgovornost samo pravne osobe i odgovorne osobe u pravnoj osobi te na taj način razdvaja prekršajna odgovornost tih osoba od prekršajne odgovornosti fizičke osobe koja obavlja samostalnu djelatnost u sustavu sporta, a koja je prekršajna odgovornost zajednički propisana člankom 31. važećeg Zakona. Izmjenom navedenog članka važećeg Zakona izvršeno je i upućivanje prekršajnih odredbi na mjerodavne odredbe normativnog dijela u kojima su propisane obveze čije se kršenje tim prekršajnim odredbama sankcionira.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Uz članak 8.
Ovim člankom propisuje se prekršajna odgovornost fizičke osobe koja obavlja samostalnu djelatnost u sustavu sporta, te se na taj način razdvaja prekršajna odgovornost te osobe od prekršajne odgovornosti pravne osobe u sustavu sporta, a koja prekršajna odgovornost do sada nije bila pravilno odvojena. Također je izvršeno i upućivanje prekršajnih odredbi na mjerodavne odredbe normativnog dijela u kojima su propisane obveze čije se kršenje tim prekršajnim odredbama sankcionira, a koje upućivanje je nedostajalo u važećem Zakonu.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Uz članak 9.
Ovim člankom određen je dan stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ILI DOPUNJAVAJU
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 9.
U provedbi nadzora nad pravnim i fizičkim osobama u sustavu sporta koje podliježu nadzoru inspekcije, inspektor utvrđuje stanje u vezi s obavljanjem sportske djelatnosti sukladno odredbama Zakona o sportu, a osobito:
1. izvršavaju li se u sustavu sporta zadaće utvrđene Zakonom o sportu,
2. poštuju li se propisi o upisu u registar sportskih djelatnosti, registar profesionalnih sportskih klubova, odnosno u drugi odgovarajući registar,
3. ima li pravna osoba u sustavu sporta propisane opće akte i jesu li oni usklađeni sa zakonom i drugim propisom,
4. je li sastav predstavničkog i izvršnog tijela, odnosno tijela upravljanja i nadzora pravne osobe u sportu u skladu sa Zakonom o sportu i na temelju njega donesenih propisa,
5. postoje li za osobe koje obavljaju poslove u sportu zapreke u smislu odredaba Zakona o sportu,
6. donose li se odluke i drugi pojedinačni akti u skladu sa Zakonom o sportu i na temelju njega donesenih propisa,
7. primjenjuju li se odredbe Zakona o sportu i na temelju njega donesenih propisa u vezi s posljedicama pravomoćne osude i kaznenog postupka,
8. obavlja li stručne poslove u sportu osoba koja za to ne ispunjava propisane uvjete,
9. obavlja li se sportska djelatnost u skladu s propisanim tehničkim i zdravstvenim uvjetima,
10. obavljaju li pravne osobe u sportu koju drugu djelatnost osim sportske djelatnosti bez propisanog odobrenja,
11. organiziraju li se sportska natjecanja u skladu sa Zakonom o sportu i na temelju njega donesenih propisa,
12. imaju li osobe koje sudjeluju u sportskim natjecanjima odgovarajuću zdravstvenu sposobnost koju je utvrdio ovlašteni liječnik sukladno sa Zakonom o sportu i na temelju njega donesenih propisa,
13. poštuju li se pravila o korištenju nedopuštenih sredstava (doping).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 15.
(1) O obavljenom nadzoru i utvrđenom stanju inspektor sastavlja zapisnik.
(2) Zapisnik iz stavka 1. ovoga članka sastavlja se, zaključuje i potpisuje u skladu s odredbama Zakona o općem upravnom postupku, a treba sadržavati sve činjenice relevantne za ocjenu stanja vezano uz predmet nadzora.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 16.
(1) Ako nađe da je povrijeđen zakon ili drugi propis, inspektor je dužan poduzeti mjere odnosno izvršiti radnje za koje je ovlašten zakonom ili drugim propisom. Mjere i radnje poduzimaju se na temelju stanja utvrđenog u zapisniku.
(2) Ako tijekom obavljanja nadzora utvrdi nezakonitosti, odnosno nepravilnosti u radu ili postupanju, a taj rad ili postupanje podliježe nadzoru sportske inspekcije, inspektor je dužan obaviti nadzor i nad tim radom ili postupanjem iako mu to nije bio predmet nadzora.
(3) Ako ne nađe povredu zakona ili drugog propisa, inspektor će tu činjenicu upisati u zapisnik.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 18.
(1) Na temelju utvrđenih činjenica inspektor može izreći naredbu ili zabranu te izdati prekršajni nalog, odnosno podnijeti optužni prijedlog nadležnom prekršajnom sudu ako je povredom propisa počinjen prekršaj.
(2) Naredbe i zabrane izriču se rješenjem.
(3) Izdavanje prekršajnog naloga i podnošenje optužnog prijedloga provodi se pod uvjetima, na način i u postupku koje propisuje Zakon o prekršajima.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 22.
(1) Inspektor će nadziranoj pravnoj osobi, odnosno fizičkoj osobi koja obavlja samostalnu djelatnost zabraniti:
1. obavljanje poslova u sportu osobi za koju je utvrđena zapreka u smislu odredaba Zakona o sportu,
2. obavljanje stručnih poslova osobi koja ne ispunjava propisane uvjete,
3. sudjelovanje u sportskim natjecanjima osobi koja nema odgovarajuću zdravstvenu sposobnost utvrđenu u skladu sa zakonom.
(2) Inspektor će izreći zabranu i u drugim slučajevima kada je za to ovlašten zakonom ili drugim propisom.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 24.
(1) Hitnim mjerama u smislu članka 23. stavka 5. smatraju se naredbe i zabrane koje se odnose na:
1. obavljanje sportske djelatnosti u skladu s propisanim zdravstvenim i tehničkim uvjetima,
2. zapreke u smislu odredaba Zakona o sportu,
3. obavljanje stručnih poslova u sportskoj djelatnosti,
4. sudjelovanje u sportskim natjecanjima osobi koja nema odgovarajuću zdravstvenu sposobnost utvrđenu Zakonom o sportu.
(2) Inspektor može poduzeti hitnu mjeru i u drugim slučajevima kada procijeni da bi odgađanje izvršenja mjere prouzročilo štetu ili poremećaj koji se više ne bi mogao otkloniti.
(3) Rješenje s naredbom ili zabranom iz stavka 1. i 2. ovoga članka može se donijeti i u tijeku nadzora ukoliko su činjenice na kojima se utemeljuje rješenje utvrđene ili učinjene vjerojatnim, tada se izrečena mjera mora upisati u zapisnik.
(4) U iznimno hitnim slučajevima, kada je riječ o poduzimanju mjera radi osiguranja javnog mira i sigurnosti ili radi otklanjanja neposredne opasnosti za život ili zdravlje ljudi, odnosno štete na imovini, ili kada bi odgađanje izvršenja zbog donošenja pisanog rješenja prouzročilo kakvu štetu ili poremećaj koji se više ne bi mogli otkloniti bez posljedica, rješenje iz stavka 3. ovoga članka može se donijeti i usmeno.
(5) U slučaju iz stavka 4. ovoga članka u zapisnik se upisuje cijelo rješenje, a odgovornu osobu u nadziranoj pravnoj osobi, odnosno nadziranu fizičku osobu, istodobno se upozorava da ima pravo tražiti pisani otpravak usmenog rješenja.
(6) Na zahtjev odgovorne osobe u nadziranoj pravnoj osobi ili nadzirane fizičke osobe, usmeno rješenje izdat će se u pisanom obliku bez odgode, a najkasnije u roku od osam dana od dana donošenja usmenog rješenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 31.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba, odnosno fizička osoba koja obavlja samostalnu djelatnost u sustavu sporta:
1. ako ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako inspektoru ne pruži potrebne podatke i obavijesti,
2. ako na bilo koji način sprječava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili poduzimanju mjera i radnji za koje je ovlašten,
3. ako ne postupi po rješenju inspektora,
4. ako u određenom roku ne izvijesti inspektora o ispunjenju obveze iz rješenja.
(2) Za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 10.000,00 kuna.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 32.
Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se fizička osoba koja obavlja poslove za pravnu osobu u sustavu sporta:
1. ako na svom području rada ne osigura uvjete za provedbu nadzora ili ako ne pruži potrebne podatke i obavijesti,
2. ako na bilo koji način sprječava ili ometa inspektora u obavljanju nadzora ili u poduzimanju mjera i radnji za koje je ovlaštena,
3. ako ne postupi po rješenju sportskog inspektora.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta