PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O SOCIJALNOJ SKRBI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
1.Ocjena stanja
Zakonom o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17, 130/17, 98/19 i 64/20; u daljnjem tekstu: Zakon) uređuje se djelatnost socijalne skrbi, prava i usluge u sustavu socijalne skrbi, postupci za njihovo ostvarivanje, korisnici, način obavljanja djelatnosti socijalne skrbi, stručni radnici u socijalnoj skrbi i druga pitanja značajna za djelatnost socijalne skrbi.
Socijalna skrb je organizirana djelatnost od javnog interesa za Republiku Hrvatsku čiji je cilj pružanje pomoći socijalno ugroženim osobama, kao i osobama u nepovoljnim osobnim ili obiteljskim okolnostima, koja uključuje prevenciju, promicanje promjena, pomoć u zadovoljavanju osnovnih životnih potreba i podršku pojedincu, obitelji i skupinama u svrhu unapređenja kvalitete života i osnaživanje korisnika u samostalnom zadovoljavanju osnovnih životnih potreba te njihovog aktivnog uključivanja u društvo.
Djelatnost socijalne skrbi, prema Zakonu, obavljaju ustanove socijalne skrbi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, udruge, vjerske zajednice, druge pravne osobe, obrtnici i druge fizičke osobe koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi, pod uvjetima i način propisan Zakonom, posebnim zakonima i provedbenim propisima.
Pojavom zarazne bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 i s tim u vezi Odlukom Ministarstva zdravstva o proglašenju opasnosti od epidemije, KLASA: 011-02/20-01/135, URBROJ: 534-02-01-2/1-20-1 od 4. ožujka 2020. godine, otežano je provođenje djelatnosti socijalne skrbi u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja socijalnih usluga s kojima Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) ima sklopljen ugovor za pružanje usluga i to zbog bolesti ili izolacije, što je dovelo do nedostatka dovoljnog broja radnika za obavljanje redovitih poslova. Redovito obavljanje poslova, u takvim situacijama, moguće je riješiti učinkovitom organizacijom rada koja uključuje mobilizaciju, rekviziciju opreme i prijevoznih sredstava, privremenu uporabu poslovnih i drugih prostorija za pružanje socijalnih usluga ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave ili pružatelja usluga s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluge socijalne skrbi razmjerno broju korisnika za koje je ugovor o pružanju socijalne skrbi sklopljen, dok te okolnosti traju.
Budući da Zakon ne uređuje organizaciju rada u ustanovama socijalne skrbi, a primjenom Zakona o radu („Narodne novine“, broj 93/14, 127/17, 98/19) kao općeg propisa kojim su uređeni radni odnosi nije moguće organizirati rad u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluga na način da se osigura redovno obavljanje djelatnosti i zadovolje potrebe korisnika za vrijeme trajanja izvanrednih okolnosti, utvrđena je pravna praznina u zakonodavnom sustavu.
Pravnu prazninu moguće je riješiti donošenjem predložene dopune Zakona, koja u slučaju nastupa posebnih okolnosti, predstavlja osnovu za donošenje pojedinačnih odluka nadležnog ministra radi mobilizacije radnika, rekvizicije opreme i prijevoznih sredstava, privremene uporabe poslovnih i drugih prostorija za pružanje socijalnih usluga ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave ili pružatelja usluga s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluge socijalne skrbi razmjerno broju korisnika za koje je ugovor o pružanju socijalne skrbi sklopljen, dok te okolnosti traju.
Zbog zaštite osobitog socijalnog interesa predlaže se naknadna procjena učinaka ovoga Zakona u roku od godine dana od dana stupanja na snagu.
2.Osnovna pitanja koja se trebaju urediti Zakonom
Ovim Prijedlogom zakona uređuje se pitanje obavljanja djelatnosti u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluga u slučaju izvanrednih okolnosti, katastrofa i epidemija većih razmjera.
3.Posljedice koje će proisteći donošenjem Zakona
Donošenje ovoga Prijedloga zakona doprinosi rješavanju pravne praznine u zakonodavnom sustavu u vezi pitanja obavljanja djelatnosti u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju uslugau slučaju izvanrednih okolnosti, katastrofa i epidemija većih razmjera radi osiguranja pravovremenog i učinkovitog obavljanja djelatnosti za vrijeme trajanja tih okolnosti.
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Prijedloga zakona nije potrebno osigurati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Člankom 204. stavkom 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, broj 81/13) propisano je da se zakon, iznimno, može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi.
Osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku su rješavanje konkretnih kriznih situacija radi osiguranja pravovremenog i učinkovitog obavljanja djelatnosti socijalne skrbi u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju uslugate zadovoljavanje potreba korisnika u slučaju izvanrednih okolnosti, katastrofa i epidemija većih razmjera kao što je epidemija bolesti COVID-19 uzrokovana virusom SARS-CoV-2. Slijedom toga, predlaže se i stupanje na snagu ovog Zakona prvog dana od dana objave u „Narodnim novinama".
PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O SOCIJALNOJ SKRBI
Članak 1.
U Zakonu o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17, 130/17, 98/19 I 64/20), iza članka 123.a dodaje se članak 123.b koji glasi:
Članak 123.b
U slučaju nastanka posebnih okolnosti koje podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, imovinu veće vrijednosti, znatno narušava okoliš, narušava gospodarsku aktivnost ili uzrokuje znatnu gospodarsku štetu ministar može po potrebi odrediti mjere: mobilizacije stručnih i drugih radnika, rekvizicije opreme i prijevoznih sredstava, privremene uporabe poslovnih i drugih prostorija za pružanje socijalnih usluga ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave ili pružatelja usluga s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluge socijalne skrbi razmjerno broju korisnika za koje je ugovor o pružanju socijalne skrbi sklopljen, dok te okolnosti traju.
PRIJELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 2.
Ministarstvo će u roku od godine dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona provesti naknadnu procjenu učinaka ovoga Zakona.
Članak 3.
Ovaj Zakon stupa na snagu prvoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
O B R A Z L O Ž E N J E
Uz članak 1.
Predmetnim člankom propisuje se ovlaštenje ministra da, u slučaju nastupa posebnih okolnosti, po potrebi može odrediti mjere: mobilizacije stručnih i drugih radnika, rekvizicije opreme i prijevoznih sredstava, privremene uporabe poslovnih i drugih prostorija za pružanje socijalnih usluga ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave ili pružatelja usluga s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluge socijalne skrbi razmjerno broju korisnika za koje je ugovor o pružanju socijalne skrbi sklopljen. Navedenom dopunom Zakona o socijalnoj skrbi osigurava se pravovremeno i učinkovito obavljanje djelatnosti socijalne skrbi u ustanovama socijalne skrbi i zadovoljavanje potreba korisnika za vrijeme trajanja izvanrednih okolnosti, katastrofa i epidemija većih razmjera kao što je epidemija bolesti COVID-19 uzrokovana virusom SARS-CoV-2.
Uz članak 2.
Zbog zaštite osobitog socijalnog interesa predlaže se naknadna procjena učinaka ovoga Zakona u roku od godine dana od dana stupanja na snagu.
Uz članak 3.
Predmetnim člankom propisuje se stupanje na snagu ovoga Zakona. Predlaže se najmanje vakacijsko razdoblje zbog potrebe žurnog postupanja uslijed epidemije zarazne bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2.
ODREDBA VAŽEĆEGA ZAKONA KOJA SE DOPUNJUJE
Članak 123.
Djelatnost socijalne skrbi obavljaju:
- ustanove socijalne skrbi
- udruge, vjerske zajednice, druge pravne osobe te obrtnici
- fizičke osobe kao profesionalnu djelatnost
- udomiteljske obitelji.
Obrazloženje skraćenog roka savjetovanja:
Predviđeno trajanje savjetovanja je skraćeno budući da je nužno što prije stvoriti zakonodavni okvir za rješavanje konkretnih kriznih situacija radi osiguranja pravovremenog i učinkovitog obavljanja djelatnosti socijalne skrbi u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluga te zadovoljavanje potreba korisnika u slučaju nastanka posebnih okolnosti, između ostalog i epidemija većih razmjera kao što je epidemija bolesti COVID-19 uzrokovana virusom SARS-CoV-2.
PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O SOCIJALNOJ SKRBI, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
I.USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
1. Ocjena stanja
Zakonom o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17, 130/17, 98/19 i 64/20; u daljnjem tekstu: Zakon) uređuje se djelatnost socijalne skrbi, prava i usluge u sustavu socijalne skrbi, postupci za njihovo ostvarivanje, korisnici, način obavljanja djelatnosti socijalne skrbi, stručni radnici u socijalnoj skrbi i druga pitanja značajna za djelatnost socijalne skrbi.
Socijalna skrb je organizirana djelatnost od javnog interesa za Republiku Hrvatsku čiji je cilj pružanje pomoći socijalno ugroženim osobama, kao i osobama u nepovoljnim osobnim ili obiteljskim okolnostima, koja uključuje prevenciju, promicanje promjena, pomoć u zadovoljavanju osnovnih životnih potreba i podršku pojedincu, obitelji i skupinama u svrhu unapređenja kvalitete života i osnaživanje korisnika u samostalnom zadovoljavanju osnovnih životnih potreba te njihovog aktivnog uključivanja u društvo.
Djelatnost socijalne skrbi, prema Zakonu, obavljaju ustanove socijalne skrbi, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, udruge, vjerske zajednice, druge pravne osobe, obrtnici i druge fizičke osobe koje obavljaju djelatnost socijalne skrbi, pod uvjetima i način propisan Zakonom, posebnim zakonima i provedbenim propisima.
Pojavom zarazne bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 i s tim u vezi Odlukom Ministarstva zdravstva o proglašenju opasnosti od epidemije, KLASA: 011-02/20-01/135, URBROJ: 534-02-01-2/1-20-1 od 4. ožujka 2020. godine, otežano je provođenje djelatnosti socijalne skrbi u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja socijalnih usluga s kojima Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) ima sklopljen ugovor za pružanje usluga i to zbog bolesti ili izolacije, što je dovelo do nedostatka dovoljnog broja radnika za obavljanje redovitih poslova. Redovito obavljanje poslova, u takvim situacijama, moguće je riješiti učinkovitom organizacijom rada koja uključuje mobilizaciju, rekviziciju opreme i prijevoznih sredstava, privremenu uporabu poslovnih i drugih prostorija za pružanje socijalnih usluga ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave ili pružatelja usluga s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluge socijalne skrbi razmjerno broju korisnika za koje je ugovor o pružanju socijalne skrbi sklopljen, dok te okolnosti traju.
Budući da Zakon ne uređuje organizaciju rada u ustanovama socijalne skrbi, a primjenom Zakona o radu („Narodne novine“, broj 93/14, 127/17, 98/19) kao općeg propisa kojim su uređeni radni odnosi nije moguće organizirati rad u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluga na način da se osigura redovno obavljanje djelatnosti i zadovolje potrebe korisnika za vrijeme trajanja izvanrednih okolnosti, utvrđena je pravna praznina u zakonodavnom sustavu.
Pravnu prazninu moguće je riješiti donošenjem predložene dopune Zakona, koja u slučaju nastupa posebnih okolnosti, predstavlja osnovu za donošenje pojedinačnih odluka nadležnog ministra radi mobilizacije radnika, rekvizicije opreme i prijevoznih sredstava, privremene uporabe poslovnih i drugih prostorija za pružanje socijalnih usluga ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave ili pružatelja usluga s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluge socijalne skrbi razmjerno broju korisnika za koje je ugovor o pružanju socijalne skrbi sklopljen, dok te okolnosti traju.
Zbog zaštite osobitog socijalnog interesa predlaže se naknadna procjena učinaka ovoga Zakona u roku od godine dana od dana stupanja na snagu.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
2. Osnovna pitanja koja se trebaju urediti Zakonom
Ovim Prijedlogom zakona uređuje se pitanje obavljanja djelatnosti u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluga u slučaju izvanrednih okolnosti, katastrofa i epidemija većih razmjera.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
3. Posljedice koje će proisteći donošenjem Zakona
Donošenje ovoga Prijedloga zakona doprinosi rješavanju pravne praznine u zakonodavnom sustavu u vezi pitanja obavljanja djelatnosti u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluga u slučaju izvanrednih okolnosti, katastrofa i epidemija većih razmjera radi osiguranja pravovremenog i učinkovitog obavljanja djelatnosti za vrijeme trajanja tih okolnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provedbu ovoga Prijedloga zakona nije potrebno osigurati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
IV. RAZLOZI ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Člankom 204. stavkom 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora (Narodne novine, broj 81/13) propisano je da se zakon, iznimno, može donijeti po hitnom postupku, kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi.
Osobito opravdani razlozi za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku su rješavanje konkretnih kriznih situacija radi osiguranja pravovremenog i učinkovitog obavljanja djelatnosti socijalne skrbi u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluga te zadovoljavanje potreba korisnika u slučaju izvanrednih okolnosti, katastrofa i epidemija većih razmjera kao što je epidemija bolesti COVID-19 uzrokovana virusom SARS-CoV-2. Slijedom toga, predlaže se i stupanje na snagu ovog Zakona prvog dana od dana objave u „Narodnim novinama".
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O SOCIJALNOJ SKRBI
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 1.
U Zakonu o socijalnoj skrbi („Narodne novine“, broj 157/13, 152/14, 99/15, 52/16, 16/17, 130/17, 98/19 I 64/20), iza članka 123.a dodaje se članak 123.b koji glasi:
Članak 123.b
U slučaju nastanka posebnih okolnosti koje podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, imovinu veće vrijednosti, znatno narušava okoliš, narušava gospodarsku aktivnost ili uzrokuje znatnu gospodarsku štetu ministar može po potrebi odrediti mjere: mobilizacije stručnih i drugih radnika, rekvizicije opreme i prijevoznih sredstava, privremene uporabe poslovnih i drugih prostorija za pružanje socijalnih usluga ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave ili pružatelja usluga s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluge socijalne skrbi razmjerno broju korisnika za koje je ugovor o pružanju socijalne skrbi sklopljen, dok te okolnosti traju.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
PRIJELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 2.
Ministarstvo će u roku od godine dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona provesti naknadnu procjenu učinaka ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 3.
Ovaj Zakon stupa na snagu prvoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
O B R A Z L O Ž E N J E
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Uz članak 1.
Predmetnim člankom propisuje se ovlaštenje ministra da, u slučaju nastupa posebnih okolnosti, po potrebi može odrediti mjere: mobilizacije stručnih i drugih radnika, rekvizicije opreme i prijevoznih sredstava, privremene uporabe poslovnih i drugih prostorija za pružanje socijalnih usluga ustanova socijalne skrbi čiji je osnivač Republika Hrvatska, jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave ili pružatelja usluga s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluge socijalne skrbi razmjerno broju korisnika za koje je ugovor o pružanju socijalne skrbi sklopljen. Navedenom dopunom Zakona o socijalnoj skrbi osigurava se pravovremeno i učinkovito obavljanje djelatnosti socijalne skrbi u ustanovama socijalne skrbi i zadovoljavanje potreba korisnika za vrijeme trajanja izvanrednih okolnosti, katastrofa i epidemija većih razmjera kao što je epidemija bolesti COVID-19 uzrokovana virusom SARS-CoV-2.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Uz članak 2.
Zbog zaštite osobitog socijalnog interesa predlaže se naknadna procjena učinaka ovoga Zakona u roku od godine dana od dana stupanja na snagu.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Uz članak 3.
Predmetnim člankom propisuje se stupanje na snagu ovoga Zakona. Predlaže se najmanje vakacijsko razdoblje zbog potrebe žurnog postupanja uslijed epidemije zarazne bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS -CoV-2.
ODREDBA VAŽEĆEGA ZAKONA KOJA SE DOPUNJUJE
Članak 123.
Djelatnost socijalne skrbi obavljaju:
- ustanove socijalne skrbi
- udruge, vjerske zajednice, druge pravne osobe te obrtnici
- fizičke osobe kao profesionalnu djelatnost
- udomiteljske obitelji.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Obrazloženje skraćenog roka savjetovanja:
Predviđeno trajanje savjetovanja je skraćeno budući da je nužno što prije stvoriti zakonodavni okvir za rješavanje konkretnih kriznih situacija radi osiguranja pravovremenog i učinkovitog obavljanja djelatnosti socijalne skrbi u ustanovama socijalne skrbi i kod pružatelja usluga socijalne skrbi s kojima Ministarstvo ima sklopljen ugovor o pružanju usluga te zadovoljavanje potreba korisnika u slučaju nastanka posebnih okolnosti, između ostalog i epidemija većih razmjera kao što je epidemija bolesti COVID-19 uzrokovana virusom SARS-CoV-2.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike