Javno savjetovanje o Prijedlogu pravilnika o kodifikaciji naoružanja i vojne opreme u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama Republike Hrvatske
Na temelju članka27.b stavka 2. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme (Narodne novine, br: 33/02, 173/03, 146/08 i 17/19), donosim
PRAVILNIK O KODIFIKACIJI NAORUŽANJA I VOJNE OPREME U MINISTARSTVU OBRANE I ORUŽANIM SNAGAMA REPUBLIKE HRVATSKE
1.OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom definiraju temeljna načela, nadležnosti i odgovornosti ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) i Oružanih snaga Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Oružane snage) u provedbi pribavljanja podataka o naoružanju i vojnoj opremi i provedbi postupaka identifikacije i kodifikacije naoružanja i vojne opreme u Ministarstvu i Oružanim snagama i koja se ovim Pravilnikom smatraju materijalnim sredstvima.
(2) Odredbe članka 1. stavka 1. ovoga Pravilnika odnose se i na materijalna sredstva koja prema definiciji nisu naoružanje i vojna oprema, ali su neophodna za funkcioniranje sustava obrane.
(3) Materijalna sredstva su dugotrajna i kratkotrajna imovina kojunadležneustrojstvenejedinice Ministarstvai Oružanih snagadefinirajupotrebnimazauporabuiodržavanjetijekomnjihova životnog ciklusa, neovisno o vrsti materijalnog sredstva: oprema, nematerijalna imovina, potrošni materijal, sitni inventar ili ostala sredstva.
2.SUSTAV IDENTIFIKACIJE I KODIFIKACIJE
Članak 2.
(1) U sustavu identifikacije i kodifikacije materijalnih sredstava koriste se NATO normativni dokumenti Sporazuma o normizaciji (NATO Standardization Agreement, u nastavku teksta STANAG) koje su usvojeni kao Hrvatska vojna norma (u nastavku teksta: HRVN STANAG):
a.HRVN STANAG 3150Kodifikacija - Jedinstveni sustav klasifikacije sredstava,
b.HRVN STANAG 3151 Kodifikacija - Jedinstveni sustav identifikacije sredstava.
(2) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava ima nadležnosti nacionalnog kodifikacijskog ureda Republike Hrvatske i predstavlja Republiku Hrvatsku u radu NATO Odbora nacionalnih direktora za kodifikaciju.
Članak 3.
(1) Cilj provođenja identifikacije i kodifikacije materijalnih sredstava u Ministarstvu i Oružanim snagama je osiguravanje podataka o materijalnim sredstvima od dobavljača koji obrambenom sustavu pružaju potrebne informacije za upravljanje životnim ciklusom materijalnoga sredstva radi omogućavanja usklađenosti logističke komunikacije, razmjene podataka i interoperabilnosti u cilju povećanja učinkovitosti sustava upravljanja logistikom i lancem opskrbe.
(2) Identifikacija u smislu ovoga Pravilnika predstavlja postupak u provođenju procesa kodifikacije kojim se definiraju potrebne karakteristike za identificiranje materijalnog sredstva i predstavlja minimalnu količinu potrebnih podataka kojima se utvrđuju njegove temeljne karakteristike, odnosno one karakteristike koje sredstvu daju njegov jedinstven karakter i čine ga različitim od bilo kojega drugog materijalnog sredstva.
(3) Kodifikacija u smislu ovoga Pravilnika predstavlja postupak dodjeljivanja kodifikacijske oznake u NATO kodifikacijskom sustavu i nacionalnom sustavu kodifikacije na način da označavanje, klasifikacija, imenovanje i opisivanje materijalnog sredstava osigurava jednoznačnost. Kodifikacijska oznaka se sastoji od brojčanog dijela oznake, opisa materijalnog sredstva i jedinice mjere.
(4) Temeljno načelo kodifikacije je da se materijalnim sredstvima, u skladu s normama HRVNSTANAG3151iHRVNSTANAG3150,dodjeljuje jedna kodifikacijskaoznakaakozadovoljavajusljedećekriterije:
a. imajuidentičanili gotovoidentičan oblik
b. imaju istovjetan način korištenja ili mjesta ugradnje
c. imajuistovjetnu funkcionalnost.
Članak 4.
(1)Materijalna sredstva za koja će se provoditi identifikacija i kodifikacija u skladu s odredbama ovoga Pravilnika i koja su definirana člankom 1. ovoga Pravilnika uključuju:
a.naružanje i vojnu opremu, kao i materijalna sredstva kojanemajusvojstva naoružanja i vojneopreme,akonjihovukodifikaciju zahtijevajutaktički i tehničkinositeljinadležnizatuskupinusredstava prema pravilimaNATO kodifikacijskog sustavailiako ih je kodificirala država proizvođača koja je država članica NATO-a ili država korisnica NATO kodifikacijskog sustavakoja ima istovjetna prava i obveza kao i države članice NATO-a (u daljnjem tekstu: status Tier 2)
b.materijalna sredstvačijukodifikacijuzahtijevajunacionalnikodifikacijskiuredidržavačlanicasustava NATO kodifikacije,aproizvođač ili dobavljač je iz RepublikeHrvatske, unatoč činjenici da materijalna sredstvanisunauporabiuMinistarstvuiOružanim snagama
c.materijalna sredstvakoja predstavljaju temeljno sredstvo i predmet su materijalnog ustrojaOružanih snaga
d.materijalna sredstvakojapredstavljaju dijelove i sklopove temeljnog sredstva i predmet sumaterijalnoga ustroja Oružanih snaga
e.materijalnu i nematerijalnu imovinu kojasu predmet zanavljanja i skladišnih zaliha
f.opasnetvari i robe
g.streljivoi minsko-eksplozivna sredstva.
Članak 5.
(1)U Ministarstvu i Oružanim snagama koriste se sljedeće kodifikacijske oznake materijalnih sredstava:
a.nacionalnakodifikacijskaoznaka
b.NATO kodifikacijska oznaka
c.nomenklaturna oznaka.
(2)Nacionalnakodifikacijskaoznakadodjeljujesematerijalnimsredstvimadefiniranim člankom 1. stavkom 3.ovoga Pravilnika koja se nalaze nazaduženju i uporabiu MinistarstvuiOružanim snagama izakojasevodematerijalneevidencije.
(3)Nacionalnakodifikacijskaoznaka ne dodjeljujesenekretninamauMinistarstvuiOružanim snagama.
(4)Nacionalnakodifikacijskaoznaka se sastojiodkodifikacijskogbrojaiostalihkodifikacijskihpodataka (naziv,opis, jedinica mjere,referenca, šifraproizvođača, itd).
(5)NATO kodifikacijska oznaka dodjeljuje se materijalnim sredstvima iz članka 1. ovoga Pravilnika u skladu s pravilima i procedurama NATO kodifikacijskog sustavaunadležnosti nacionalnog kodifikacijskog ureda Republike Hrvatske.
(6)NATO kodifikacijska oznakase koristi u neizmjenjenom obliku prilikom njegova prihvaćanja, kao nacionalne kodifikacijske oznake, u logistički informacijski sustav i materijalne evidencije Ministarstva i Oružanih snaga.
(7)Nomenklaturna oznaka se sastoji od nomenklaturnog broja i ostalih kodifikacijskih podataka (naziv, opis i jedinica mjere) i koristi se za neperspektivna materijalna sredstva koja se nalaze na uporabi i zaduženju u Ministarstvu i Oružanim snagama do završetkaupravljanjaživotnim ciklusom te logistikom i lancem opskrbe predmetnih materijalnih sredstava.
3.STRUKTURA KODIFIKACIJSKIH BROJEVA NA UPORABI U MINISTARSTVU I ORUŽANIM SNAGAMA
Članak 6.
(1) NATO kodifikacijska oznaka se sastoji od trinastoznamenkastog broja gdje prvečetiriznamenkeoznačavajuskupinuipodskupinuklasifikacije u skladu s podjelomdefiniranomu NATO katalogu skupina i podskupina materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu.
(2) Znamenka na petom i šestom mjestuNATO kodifikacijske oznake predstavljabrojčanu oznakuzemljekojajeprovelakodifikacijui dodijelilaNATO kodifikacijsku oznaku. Pregled brojčanih oznaka država u NATO kodifikacijskom sustavu nalazi se u Prilogu ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.
(3) Znamenkeodsedmog do trinestog mjesta generiraju se računalnom aplikacijom za kodifikaciju u NATO kodifikacijskom sustavu gdje se taj dio NATO kodifikacijske oznake slijedno-rastuće povećava bezobziranaskupinuipodskupinuukojojjesredstvoklasificirano, čime se osiguravajednoznačnostidentifikacijebezponavljanjanacionalnog identifikacijskog broja materijalnog sredstva unutar različitih skupina i podskupina.
Članak 7.
(1) Nacionalni kodifikacijski broj se sastoji od trinaest brojčanih i slovnih oznaka gdje prve četiriznamenkenacionalnogkodifikacijskogbrojaoznačavajuskupinuipodskupinuklasifikacijesukladnopodjelidefiniranojuNATO katalogu skupina i podskupina materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu.
(2) Na petom i šestom mjestunalazi seslovnaoznaka „HR“kojaukazuje da je riječ o hrvatskom nacionalnom kodifikacijskom broju.
(3) Znamenke od sedmoga do trinestog mjesta generiraju se računalnom aplikacijom za kodifikaciju u nacionalnom kodifikacijskom sustavu gdje se taj dio nacionalnog kodifikacijskog broja slijedno-rastuće povećava bez obzira na skupinu i podskupinu u kojoj je sredstvo klasificirano, čime se osigurava jednoznačnost identifikacije bez ponavljanja nacionalnoga identifikacijskog broja materijalnog sredstva unutar različitih skupina i podskupina.
Članak 8.
(1) Nomenklaturni broj se sastoji od trinaest znamenki gdje prve četiri znamenke nomenklaturnog broja označavaju skupinu i podskupinu klasifikacije u skladu s propisima iz područja upravljanja materijalnim resursima.
(2) Znamenke od petoga do dvanaestoga mjesta nomenklaturnog broja predstavljaju identifikacijski dio materijalnog sredstva i generiraju se računalnom aplikacijom za dodjelu nomenklaturnih brojevagdje se taj dio nomenklaturnog broja slijedno-rastuće povećava ovisno o skupini i podskupini u kojoj je sredstvo klasificirano.
(3) Znamenka na trinaestom mjestu nomenklaturnog broja predstavlja kontrolnu znamenku unosa u računalni sustav materijalnog knjigovodstva.
4.KLASIFIKACIJA MATERIJALNIH SREDSTAVA
Članak 9.
(1) MaterijalnasredstvaMinistarstvaiOružanih snaga se u nacionalnom i NATO sustavu kodifikacije klasificirajuuskupinei podskupinena temeljunjihove namjene i karakteristika u skladu s NATO katalogom skupina i podskupina materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu.
(2) Za materijalna sredstva u statusuneperspektivnosti kojazadržavajunomenklaturnuoznakukoristitćesepostojećapodjelanaskupineipodskupine u skladu s propisima iz područja upravljanja materijalnim resursima.
(3) Ažuriranje popisa skupina i podskupina u bazama podataka na međunarodnoj razini u skladu s Priručnikom za NATO kodifikaciju u nadležnosti je Obrambene logističke agencije Sjedinjenih Američkih Država.
(4) Ažuriranje popisa skupina i podskupina iz stavka 3. ovoga članka i implementacija promjena u nacionalni kodifikacijski sustav u nadležnosti je ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(5) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za materijalne resurse uputom propisuje provedbu kodifikacije materijalnih sredstava.
5.PROVEDBA KODIFIKACIJE MATERIJALNIH SREDSTAVA U MINISTARSTVU I ORUŽANIMH SNAGAMA
Članak 10.
(1) Proces kodifikacije je integralni dio sustava upravljanja materijalnim resursima i u nadležnosti je ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za materijalne resurse.
(2) Za upravljanjesustavimakodifikacijematerijalnih sredstavaiprovedbukodifikacijeu nacionalnom i NATO sustavukodifikacije Ministarstva i Oružanih snaga nadležna je ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(3) Temeljne zadaće ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava su:
a.dodjeljivanjekodifikacijskeoznakematerijalnih sredstavau skladu snacionalnimkodifikacijskimsustavomMinistarstva i Oružanih snaga
b.dodjeljivanje NATO kodifikacijske oznakeza materijalna sredstva iz svoje nadležnosti u skladu s pravilima NATO kodifikacijskog sustava definiranima u Priručniku za NATO kodifikaciju
c.ažuriranje baze podataka logističkog sustava NATO kodifikacijskim oznakamaza materijalna sredstva inozemne proizvodnje koja se zaprimaju u Ministarstvo i Oružane snage prihvaćanjem NATO kodifikacijske oznakekao nacionalne kodifikacijske oznake
d.provodi preuzete obveze iz NATO kodifikacijskog sustava prema odlukama NATO Odbora nacionalnih direktora za kodifikaciju
e.nadležnost i odgovornost za korištenje računalnih aplikacija za provedbuažuriranja i razmjenekodifikacijskihpodatakauNATO kodifikacijskom sustavu
f.nadležnost za upravljanje bazom podataka hrvatskih NATO kodova pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i ažuriranje njihove baze podataka država članica NATO kodifikacijskog sustava u statusu NATO i Tier 2 u aplikaciji za kodifikaciju u NATO kodifikacijskom sustavu
(4) Ustrojstvena jedinica za upravljanja logističkim podacimaOružanih snaga nadležnajezadopunjavanje kodifikacijskih podataka podacima koji nisu kodifikacijski podaci, a važni suzafunkcioniranjelogističkog sustava i materijalnog knjigovodstva Ministarstva i Oružanih snaga.
(5) Temeljne zadaćeustrojstvene jedinice za upravljanja logističkim podacimaOružanih snagasu:
a.dodjeljivanjeiodržavanjelogističkihiostalihpodatakanužnih zafunkcioniranje logističkog sustava Ministarstva i Oružanih snaga
b.provođenje revizije baze nomenklaturnih oznaka i identifikacijamaterijalnih sredstava na uporabi i zaduženju
c.pripremapodatakaza provođenjekodificiranjaunacionalnomsustavukodifikacijeza materijalna sredstva za koja će se revizijom baze nomenklaturnih oznaka utvrditi potreba provođenja konverzije.
(6) Ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga u svojstvu tehničkih nositelja su zadužene za pribavljanje i pripremu kodifikacijskih podataka za materijalna sredstva iz njihove nadležnosti koja su nabavljena u postupcima javne nabave te njihovu dostavu ustrojstvenoj jedinici Ministarstva nadležnoj za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava. Tehnički nositelji, u suradnji s ustrojstvenom jedinicom Ministarstva nadležnom za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava, odlučuju hoće li navedena materijalna sredstva biti kodificirana u nacionalnom sustavu kodifikacije ili NATO kodifikacijskom sustavu.
(7) Ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga u svojstvu taktičkih nositelja zadužene su za pribavljanje, pripremu i dostavu kodifikacijskih podataka za materijalna sredstva nabavljena iz svoje nadležnosti. Taktički nositelji, u suradnji s ustrojstvenom jedinicom Ministarstva nadležnom za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava, odlučuju hoće li se navedena materijalna sredstva kodificirati u nacionalnom sustavu kodifikacije ili NATO kodifikacijskom sustavu.
(8) Na temelju zahtjeva za nabavu roba i usluga nadležnih tehničkih nositelja ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provođenje postupaka javne nabave dužna je u ugovore za nabavu materijalnih sredstva za potrebe Ministarstva i Oružanih snaga osigurati implementaciju odredbi o prikupljanju podataka u vezi s kodifikacijskom klauzulom u skladu s HRVN STANAG 4177, kako bi bila osigurana dostupnost podataka potrebnih za provedbu kodifikacije u nacionalnom sustavu ili NATO kodifikacijskom sustavu.
(9) Ponuđači pri podnošenju ponuda u postupku provođenja javne nabave mogu tražiti pojašnjenja odredbi kodifikacijske klauzule sadržane u HRVN STANAG 4177. Pojašnjenja o kvaliteti i količini neophodnih podataka za provođenje identifikacije i kodifikacije priprema i dostavlja ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(10) Dobavljačjepremaodredbamakodifikacijskeklauzuledužandostavitipodatkeneophodne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava u slučajevima kada:
a.dobavljač ima NATO kodifikacijsku oznaku za materijalno sredstvo
b.dobavljač nema NATO kodifikacijsku oznaku za materijalno sredstvo, ali je država proizvođača uključena u NATO kodifikacijski sustav u statusu NATO i Tier 2,
c.dobavljač nema NATO kodifikacijsku oznakuza materijalno sredstvo, a proizvođač je iz Republike Hrvatske, iz države uključene u NATO kodifikacijski sustavbez prava kodificiranja na međunarodnoj razini ili iz države koja nije uključena uNATO kodifikacijski sustav.
(11) Za jednoznačnu identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava u Ministarstvu i Oružanim snagama potrebno je osigurati nužan i dovoljan skup podataka o tehničkim karakteristikama i namjeni materijalnih sredstava, bez obzira jesu li nabavljena provođenjem postupaka javne nabave ili su nabavljena od ustrojstvenih jedinica Ministarstva i Oružanih snaga, koje imaju ulogu izvršnih cjelina materijalno-financijskih tijela, odgovornih za provedbu logističkog osiguranja (materijalno-financijskih tijela više razine u Ministarstvu i Oružanim snagama), a u skladu s definiranom namjenom nabave.
(12) Minimalan skup podataka iz stavka 11. ovoga članka koje je potrebno dostaviti je:
a.prijedlog naziva materijalnog sredstva
b.prijedlog opisa materijalnog sredstva
c.podatke proizvođača i dobavljača (NATO kodovi pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika ako postoje)
d.referenca (kataloški broj proizvoda, broj dijela i sl.)
e.oznaka standarda za standardizirana materijalna sredstva
f.jedinica mjere
g.pripadnost materijalnom sredstvu za pričuvne dijelove i sklopove (ako je primjenjivo).
(13) Ustrojstvena jedinica Ministarstva i Oružanih snaga koja je nadležna za obavljanje poslova razvoja, održavanja i unapređivanja računalnog programa za provedbu kodifikacije materijalnih sredstava u nacionalnom sustavu kodifikacije definira se posebnom odlukom i zapovijedi.
(14) Ustrojstvena jedinica za upravljanja logističkim podacimaOružanih snaga koja je nadležnazadopunjavanje podacima koji nisu kodifikacijski podaci, a važni suzafunkcioniranjelogističkog sustava definira se posebnom odlukom i zapovijedi.
6.PROVEDBA IDENTIFIKACIJE I KODIFIKACIJE MATERIJALNIH SREDSTAVA U MINISTARSTVU I ORUŽANIM SNAGAMA U SKLADU S NATO KODIFIKACIJSKIM SUSTAVOM
Članak 11.
(1) U skladu s politikama i procedurama NATO kodifikacijskog sustava opisanima u Priručniku za NATO kodifikaciju nacionalni kodifikacijski ured Republike Hrvatske nadležan je za i ima obveze i odgovornosti pri razmjeniidentifikacijskih i kodifikacijskihpodataka premadržavama članicama NATO-a, državama u statusu Tier 2 iNATO agenciji za potporu i nabavu za:
a.materijalna sredstvaproizvedena u Republici Hrvatskoj
b.materijalna sredstva dobavljača iz Republike Hrvatske
c.pravne i fizičke osobe u skladu s Priručnikom za NATO kodifikaciju.
(2) Nacionalni kodifikacijski ured Republike Hrvatske nadležan je i ima obveze i odgovornosti pri razmjeniidentifikacijskih i kodifikacijskihpodatakapremadržavama članicama NATO-a, državama u statusu Tier 2 iNATO agenciji za potporu i nabavu u slučajevima gdje je:
a.kupac Republika Hrvatska, a proizvođač je iz države članice NATO-a ili sponzorirane članice u statusu Tier 2
b.kupac Republika Hrvatska i proizvođač je iz Republike Hrvatske
c.kupac država članica NATO-a ili sponzorirana članica u statusu Tier 2, a proizvođač je iz Republike Hrvatske
d.kupac Republika Hrvatska, a proizvođač nije iz države članice NATO-a i sponzorirane članice u statusu Tier 2
e.kupac država članica NATO-a ili sponzorirana članica u statusu Tier 2, a proizvođač nije iz države članice NATO-a i sponzorirane članice u statusu Tier 2 i gdje je Republika Hrvatska provela kodifikaciju.
(3) Provedba identifikacije i kodifikacije u NATO kodifikacijskom sustavu i načini međunarodne razmjene identifikacijskih i kodifikacijskih podataka u slučajevima navedenim u stavku 2. ovoga članka definirani su u Priručniku za NATO kodifikaciju i Priručniku za korištenje računalnog sustava za međunarodnurazmjenukodifikacijskihpodataka.
7.OBVEZE I ODGOVORNOST HRVATSKIH GOSPODARSKIH SUBJEKATA
Članak 12.
(1) Pravne osobe i fizičke osobe koje se u smislu ovoga Pravilnika smatraju proizvođačima i dobavljačima roba i usluga moraju biti registrirane u bazi podataka NATO kataloga referenci za logističare s ispravnim i aktivnim NATO kodom pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika.
(2) Postupak pokretanja registracije u NATO katalogu referenci za logističare je u nadležnosti potražitelja NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i ostvaruje se putem online aplikacije u sklopu NATO agencije za potporu i nabavu.
(3) Obveza je potražitelja NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika unijeti podatke u obvezna polja online aplikacije i osobni identifikacijski broj (OIB) subjekta u neobavezno polje „Identification number“ (IDN) u obrascu prijave. Ako subjekt ima aktivnu registraciju i poslovni registracijski broj (DUNS broj) obvezno ga unosi u polje „DUNS - Dun&Bradstreet“ u obrascu.
(4) Obveza je potražitelja NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika definirati status žurnosti dodjele toga koda koji može biti „uobičajeno“, gdje je rok nadležnom nacionalnom kodifikacijskom uredu za izradu NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika deset kalendarskih dana i „žurno“, gdje je rok nadležnom nacionalnom kodifikacijskom uredu za izradu NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika tri radna dana. U slučaju kada je namjera potražitelja sudjelovanje u postupku javne nabave gdje je obvezan aktivan NATO kod pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika, definiranje statusa „žurno“ dopušteno je samo u izuzetnim slučajevima.
(5) Pravo dodjeljivanja NATO kodova pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i ažuriranja njihove baze podataka prema NATO agenciji za potporu i nabavu za pravne i fizičke osobe iz Republike Hrvatske definirane stavkom 1. ovoga članka je u isključivoj nadležnosti nacionalnog kodifikacijskog ureda Republike Hrvatske koji predstavlja ovlašteno tijelo Republike Hrvatske na međunarodnoj razini za obavljanje tih obveza i koja su definirana u Priručniku za NATO kodifikaciju i NATO publikaciji za potporu kodifikaciji.
(6) Registrirane pravne i fizičke osobe s aktivnim NATO kodom pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika dužne su pravovremenodostavljatibitneizmjene i dopuneusvojimpodacima(status,registracijskepromjene,promjene u upravljačkoj i vlasničkoj strukturi i sl.)kaoiinformacijeodbitnog značajazadodjeljene NATO kodifikacijske oznake povezane s njihovim NATO kodom pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika.
(7) Registrirane pravne i fizičke osobe definirane stavkom 1. ovoga članka suodgovornezadostavljanjepodatakanacionalnom kodifikacijskom uredu Republike Hrvatskeu skladu spotpisanomkodifikacijskomklauzulomiliugovornim obvezama sdržavamačlanicama NATO-a, državama sponzoriranim članicama u statusu Tier 2iNATOagencijom za potporu i nabavu, koji se pojavljuju kao kupcimaterijalnih sredstava iz Republike Hrvatske.
(8) Prioriteti uprovedbi kodifikacije materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu i nacionalnom kodifikacijskom sustavu su:
1.međunarodniprojektiu kojeje uključenaRepublika Hrvatska
2.nacionalni projekti u kojima sudjeluje Ministarstvo i Oružane snage
8.OSTALE OBVEZE I PROCEDURE U PROVOĐENJU KODIFIKACIJE U SKLADU S NATO KODIFIKACIJSKIM SUSTAVOM U NADLEŽNOSTI NACIONALNOG KODIFIKACIJSKOG UREDA REPUBLIKE HRVATSKE
Članak 13.
Nacionalni kodifikacijski ured Republike Hrvatskenadležan jeza:
1.Ažurnoupravljavljanjeračunalnim sustavommeđunarodnerazmjenekodifikacijskihpodataka u skladu s NATOproceduramaiupropisanimrokovimapreuzimanjemdolaznihpodaka (L-DIC)i učitavanjemodlaznih podataka (K-DIC)prema državama članicama NATO-a i sponzoriranim članicama u statusu Tier2iNATO agenciji za potporu i nabavu.
2.Korištenjeračunalnog sustava za dostavljanje informacija u vezi s NATO kodifikacijskim sustavomradirazmjenepodatakakaoštosu:organizacijskepromjene u nacionalnom uredu za kodifikaciju,ažuriranjetablica NATO publikacije za potporu kodifikaciji,dostavanacionalnihstavovapotemamasastankaNATO Odbora nacionalnih direktora za kodifikaciju.
3. Korištenje aplikacije za kodifikacijske transakcije (OMT) i provedbu transakcija definiranih u zahtjevima i u rokovima u skladu s tablicama Priručnika za NATO kodifikaciju i NATO publikacije za potporu kodifikaciji.
4. Korištenje NATO računalnog sustava za nadzor i kontrolu kvalitete kodifikacijskih podataka i transakcija (MIS) za otklanjanje nedostataka definiranihuperiodičnim MIS izvještajima.
5. Provođenje postupakapromjene postojećeg „Northern American Derivatives Exchange“ (NADEX) formata zapisa na novi „Extensible Markup Language“ (XML)format za NATOkodove pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i NATO kodifikacijske oznake,urokovimai na način koji određuje NATO Odbor nacionalnih direktora za kodifikacijui NATO agencija za potporu i nabavu.
9.PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 14.
(1) Zadodjeljivanje kodifikacijskih oznaka za materijalna sredstva u skladu s NATO kodifikacijskim sustavom i nacionalnim sustavom kodifikacije u Ministarstvu i Oružanim snagama nadležna je ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(2) Dodjeljivanjedrukčijihoznakazamaterijalna sredstvailiuporabadrukčijegnačinaoznačavanjamaterijalnih sredstavadrugihkorisnika uMinistarstvu i Oružanim snagama jezabranjeno.
(3) Uporabadrukčijihoznakazamaterijalna sredstvakojasevodeumaterijalnimispravamauMinistarstvu i Oružanim snagamailiuporabadrukčijegnačinaoznačavanjamaterijalnih sredstavadrugihkorisnikauMinistarstvuiOružanim snagamaje zabranjena.
(4) UstrojstvenejediniceMinistarstvaiOružanih snaga osim ustrojstvene jedinice iz stavka 1. ovoga člankaimajupravoidužnostdodavanja isključivo atributaunacionalnomsustavuoznačavanjazamaterijalna sredstvaizsvojenadležnosti.
(5) Zadodjeljivanjekodifikacijskihoznakai ostalih kodifikacijskih podataka u skladu s NATO kodifikacijskim sustavomkao i razmjene kodifikacijskih podataka između države članice NATO-a i sponzoriranih članica u statusu Tier 2 kako je definirano u Priručniku za NATO kodifikaciju, uMinistarstvuiOružanim snagamanadležna je ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
Članak 15.
U roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika čelnici ustrojstvenih jedinica obvezni su donijeti provedbene akte iz svoje nadležnosti u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Javno savjetovanje o Prijedlogu pravilnika o kodifikaciji naoružanja i vojne opreme u Ministarstvu obrane i Oružanim snagama Republike Hrvatske
Na temelju članka 27.b stavka 2. Zakona o proizvodnji, remontu i prometu naoružanja i vojne opreme (Narodne novine, br: 33/02 , 173/03 , 146/08 i 17/19 ), donosim
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
PRAVILNIK O KODIFIKACIJI NAORUŽANJA I VOJNE OPREME U MINISTARSTVU OBRANE I ORUŽANIM SNAGAMA REPUBLIKE HRVATSKE
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
1. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom definiraju temeljna načela, nadležnosti i odgovornosti ustrojstvenih jedinica Ministarstva obrane (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) i Oružanih snaga Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Oružane snage) u provedbi pribavljanja podataka o naoružanju i vojnoj opremi i provedbi postupaka identifikacije i kodifikacije naoružanja i vojne opreme u Ministarstvu i Oružanim snagama i koja se ovim Pravilnikom smatraju materijalnim sredstvima.
(2) Odredbe članka 1. stavka 1. ovoga Pravilnika odnose se i na materijalna sredstva koja prema definiciji nisu naoružanje i vojna oprema, ali su neophodna za funkcioniranje sustava obrane.
(3 ) Materijalna sredstva su dugotrajna i kratkotrajna imovina koju nadležne ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga definiraju potrebnima za uporabu i održavanje tijekom njihova životnog ciklusa, neovisno o vrsti materijalnog sredstva: oprema, nematerijalna imovina, potrošni materijal, sitni inventar ili ostala sredstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
2. SUSTAV IDENTIFIKACIJE I KODIFIKACIJE
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 2.
(1) U sustavu identifikacije i kodifikacije materijalnih sredstava koriste se NATO normativni dokumenti Sporazuma o normizaciji (NATO Standardization Agreement, u nastavku teksta STANAG) koje su usvojeni kao Hrvatska vojna norma (u nastavku teksta: HRVN STANAG):
a. HRVN STANAG 3150Kodifikacija - Jedinstveni sustav klasifikacije sredstava,
b. HRVN STANAG 3151 Kodifikacija - Jedinstveni sustav identifikacije sredstava.
(2) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava ima nadležnosti nacionalnog kodifikacijskog ureda Republike Hrvatske i predstavlja Republiku Hrvatsku u radu NATO Odbora nacionalnih direktora za kodifikaciju.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 3.
(1) Cilj provođenja identifikacije i kodifikacije materijalnih sredstava u Ministarstvu i Oružanim snagama je osiguravanje podataka o materijalnim sredstvima od dobavljača koji obrambenom sustavu pružaju potrebne informacije za upravljanje životnim ciklusom materijalnoga sredstva radi omogućavanja usklađenosti logističke komunikacije, razmjene podataka i interoperabilnosti u cilju povećanja učinkovitosti sustava upravljanja logistikom i lancem opskrbe.
(2) Identifikacija u smislu ovoga Pravilnika predstavlja postupak u provođenju procesa kodifikacije kojim se definiraju potrebne karakteristike za identificiranje materijalnog sredstva i predstavlja minimalnu količinu potrebnih podataka kojima se utvrđuju njegove temeljne karakteristike, odnosno one karakteristike koje sredstvu daju njegov jedinstven karakter i čine ga različitim od bilo kojega drugog materijalnog sredstva.
(3) Kodifikacija u smislu ovoga Pravilnika predstavlja postupak dodjeljivanja kodifikacijske oznake u NATO kodifikacijskom sustavu i nacionalnom sustavu kodifikacije na način da označavanje, klasifikacija, imenovanje i opisivanje materijalnog sredstava osigurava jednoznačnost. Kodifikacijska oznaka se sastoji od brojčanog dijela oznake, opisa materijalnog sredstva i jedinice mjere.
(4) Temeljno načelo kodifikacije je da se materijalnim sredstvima , u skladu s normama HRVN STANAG 3151 i HRVN STANAG 3150, dodjeljuje jedna kodifikacijska oznaka ako zadovoljavaju sljedeće kriterije:
a. imaju identičan ili gotovo identičan oblik
b. imaju istovjetan način korištenja ili mjesta ugradnje
c. imaju istovjetnu funkcionalnost.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 4.
(1) Materijalna sredstva za koja će se provoditi identifikacija i kodifikacija u skladu s odredbama ovoga Pravilnika i koja su definirana člankom 1. ovoga Pravilnika uključuju:
a. naružanje i vojnu opremu, kao i materijalna sredstva koja nemaju svojstva naoružanja i vojne opreme, ako njihovu kodifikaciju zahtijevaju taktički i tehnički nositelji nadležni za tu skupinu sredstava prema pravilima NATO kodifikacijskog sustava ili ako ih je kodificirala država proizvođača koja je država članica NATO-a ili država korisnica NATO kodifikacijskog sustava koja ima istovjetna prava i obveza kao i države članice NATO-a (u daljnjem tekstu: status Tier 2)
b. materijalna sredstva čiju kodifikaciju zahtijevaju nacionalni kodifikacijski uredi država članica sustava NATO kodifikacije, a proizvođač ili dobavljač je iz Republike Hrvatske, unatoč činjenici da materijalna sredstva nisu na uporabi u Ministarstvu i Oružanim snagama
c. materijalna sredstva koja predstavljaju temeljno sredstvo i predmet su materijalnog ustroja Oružanih snaga
d. materijalna sredstva koja predstavljaju dijelove i sklopove temeljnog sredstva i predmet su materijalnoga ustroja Oružanih snaga
e. materijalnu i nematerijalnu imovinu koja su predmet zanavljanja i skladišnih zaliha
f. opasne tvari i robe
g. streljivo i minsko-eksplozivna sredstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 5.
(1) U Ministarstvu i Oružanim snagama koriste se sljedeće kodifikacijske oznake materijalnih sredstava:
a. nacionalna kodifikacijska oznaka
b. NATO kodifikacijska oznaka
c. nomenklaturna oznaka .
(2) Nacionalna kodifikacijska oznaka dodjeljuje se materijalnim sredstvima definiranim člankom 1. stavkom 3. ovoga Pravilnika koja se nalaze na zaduženju i uporabi u M inistarstvu i Oružanim snagama i za koja se vode materijalne evidencije.
(3) Nacionalna kodifikacijska oznaka ne dodjeljuje se nekretninama u Ministarstvu i Oružanim snagama.
(4) Nacionalna kodifikacijska oznaka se sastoji od kodifikacijskog broja i ostalih kodifikacijskih podataka (naziv, opis, jedinica mjere, referenca, šifra proizvođača, itd).
(5) NATO kodifikacijska oznaka dodjeljuje se materijalnim sredstvima iz članka 1. ovoga Pravilnika u skladu s pravilima i procedurama NATO kodifikacijskog sustava u nadležnosti nacionalnog kodifikacijskog ureda Republike Hrvatske .
(6) NATO kodifikacijska oznaka se koristi u neizmjenjenom obliku prilikom njegova prihvaćanja, kao nacionalne kodifikacijske oznake, u logistički informacijski sustav i materijalne evidencije Ministarstva i Oružanih snaga.
(7) Nomenklaturna oznaka se sastoji od nomenklaturnog broja i ostalih kodifikacijskih podataka (naziv, opis i jedinica mjere) i koristi se za neperspektivna materijalna sredstva koja se nalaze na uporabi i zaduženju u Ministarstvu i Oružanim snagama do završetka upravljanja životnim ciklusom te logistikom i lancem opskrbe predmetnih materijalnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
3. STRUKTURA KODIFIKACIJSKIH BROJEVA NA UPORABI U MINISTARSTVU I ORUŽANIM SNAGAMA
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 6.
(1) NATO kodifikacijska oznaka se sastoji od trinastoznamenkastog broja gdje prve četiri znamenke označavaju skupinu i podskupinu klasifikacije u skladu s podjelom definiranom u NATO katalogu skupina i podskupina materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu .
(2) Znamenka na petom i šestom mjestu NATO kodifikacijske oznake predstavlja brojčanu oznaku zemlje koja je provela kodifikaciju i dodijelila NATO kodifikacijsku oznaku. Pregled brojčanih oznaka država u NATO kodifikacijskom sustavu nalazi se u Prilogu ovoga Pravilnika i njegov je sastavni dio.
(3) Znamenke od sedmog do trinestog mjesta generiraju se računalnom aplikacijom za kodifikaciju u NATO kodifikacijskom sustavu gdje se taj dio NATO kodifikacijske oznake slijedno-rastuće povećava bez obzira na skupinu i podskupinu u kojoj je sredstvo klasificirano, čime se osigurava jednoznačnost identifikacije bez ponavljanja nacionalnog identifikacijskog broja materijalnog sredstva unutar različitih skupina i podskupina.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 7.
(1) Nacionalni kodifikacijski broj se sastoji od trinaest brojčanih i slovnih oznaka gdje prve četiri znamenke nacionalnog kodifikacijskog broja označavaju skupinu i podskupinu klasifikacije sukladno podjeli definiranoj u NATO katalogu skupina i podskupina materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu .
(2) Na petom i šestom mjestu nalazi se slovna oznaka „ HR“ koja ukazuje da je riječ o hrvatskom nacionalnom kodifikacijskom broju.
(3) Znamenke od sedmoga do trinestog mjesta generiraju se računalnom aplikacijom za kodifikaciju u nacionalnom kodifikacijskom sustavu gdje se taj dio nacionalnog kodifikacijskog broja slijedno-rastuće povećava bez obzira na skupinu i podskupinu u kojoj je sredstvo klasificirano, čime se osigurava jednoznačnost identifikacije bez ponavljanja nacionalnoga identifikacijskog broja materijalnog sredstva unutar različitih skupina i podskupina.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 8.
(1) Nomenklaturni broj se sastoji od trinaest znamenki gdje prve četiri znamenke nomenklaturnog broja označavaju skupinu i podskupinu klasifikacije u skladu s propisima iz područja upravljanja materijalnim resursima.
(2) Znamenke od petoga do dvanaestoga mjesta nomenklaturnog broja predstavljaju identifikacijski dio materijalnog sredstva i generiraju se računalnom aplikacijom za dodjelu nomenklaturnih brojeva gdje se taj dio nomenklaturnog broja slijedno-rastuće povećava ovisno o skupini i podskupini u kojoj je sredstvo klasificirano.
(3) Znamenka na trinaestom mjestu nomenklaturnog broja predstavlja kontrolnu znamenku unosa u računalni sustav materijalnog knjigovodstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
4. KLASIFIKACIJA MATERIJALNIH SREDSTAVA
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 9.
(1) Materijalna sredstva Ministarstva i Oružanih snaga se u nacionalnom i NATO sustavu kodifikacije klasificiraju u skupine i podskupine na temelju njihove namjene i karakteristika u skladu s NATO katalogom skupina i podskupina materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu .
(2) Za materijalna sredstva u statusu neperspektivnosti koja zadržavaju nomenklaturnu oznaku koristit će se postojeća podjela na skupine i podskupine u skladu s propisima iz područja upravljanja materijalnim resursima.
(3) Ažuriranje popisa skupina i podskupina u bazama podataka na međunarodnoj razini u skladu s Priručnikom za NATO kodifikaciju u nadležnosti je Obrambene logističke agencije Sjedinjenih Američkih Država.
(4) Ažuriranje popisa skupina i podskupina iz stavka 3. ovoga članka i implementacija promjena u nacionalni kodifikacijski sustav u nadležnosti je ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(5) Ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za materijalne resurse uputom propisuje provedbu kodifikacije materijalnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
5. PROVEDBA KODIFIKACIJE MATERIJALNIH SREDSTAVA U MINISTARSTVU I ORUŽANIMH SNAGAMA
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 10.
(1) Proces kodifikacije je integralni dio sustava upravljanja materijalnim resursima i u nadležnosti je ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za materijalne resurse.
(2) Za upravljanje sustavima kodifikacije materijalnih sredstava i provedbu kodifikacije u nacionalnom i NATO sustavu kodifikacije Ministarstva i Oružanih snaga nadležna je ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(3) Temeljne zadaće ustrojstvene jedinice Ministarstva nadležne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava su:
a. dodjeljivanje kodifikacijske oznake materijalnih sredstava u skladu s nacionalnim kodifikacijskim sustavom Ministarstva i Oružanih snaga
b. dodjeljivanje NATO kodifikacijske oznake za materijalna sredstva iz svoje nadležnosti u skladu s pravilima NATO kodifikacijskog sustava definiranima u Priručniku za NATO kodifikaciju
c. ažuriranje baze podataka logističkog sustava NATO kodifikacijskim oznakama za materijalna sredstva inozemne proizvodnje koja se zaprimaju u Ministarstvo i Oružane snage prihvaćanjem NATO kodifikacijske oznake kao nacionalne kodifikacijske oznake
d. provodi preuzete obveze iz NATO kodifikacijskog sustava prema odlukama NATO Odbora nacionalnih direktora za kodifikaciju
e. nadležnost i odgovornost za korištenje računalnih aplikacija za provedbu ažuriranja i razmjene kodifikacijskih podataka u NATO kodifikacijskom sustavu
f. nadležnost za upravljanje bazom podataka hrvatskih NATO kodova pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i ažuriranje njihove baze podataka država članica NATO kodifikacijskog sustava u statusu NATO i Tier 2 u aplikaciji za kodifikaciju u NATO kodifikacijskom sustavu
g. upravljanje revizijom dosadašnje baze nomenklaturnih oznaka.
(4) Ustrojstvena jedinica za upravljanja logističkim podacima Oružanih snaga nadležna je za dopunjavanje kodifikacijskih podataka podacima koji nisu kodifikacijski podaci, a važni su za funkcioniranje logističkog sustava i materijalnog knjigovodstva Ministarstva i Oružanih snaga.
(5) Temeljne zadaće ustrojstvene jedinice za upravljanja logističkim podacima Oružanih snaga su:
a. dodjeljivanje i održavanje logističkih i ostalih podataka nužnih za funkcioniranje logističkog sustava Ministarstva i Oružanih snaga
b. provođenje revizije baze nomenklaturnih oznaka i identifikacija materijalnih sredstava na uporabi i zaduženju
c. priprema podataka za provođenje kodificiranja u nacionalnom sustavu kodifikacije za materijalna sredstva za koja će se revizijom baze nomenklaturnih oznaka utvrditi potreba provođenja konverzije.
(6) Ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga u svojstvu tehničkih nositelja su zadužene za pribavljanje i pripremu kodifikacijskih podataka za materijalna sredstva iz njihove nadležnosti koja su nabavljena u postupcima javne nabave te njihovu dostavu ustrojstvenoj jedinici Ministarstva nadležnoj za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava. Tehnički nositelji, u suradnji s ustrojstvenom jedinicom Ministarstva nadležnom za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava, odlučuju hoće li navedena materijalna sredstva biti kodificirana u nacionalnom sustavu kodifikacije ili NATO kodifikacijskom sustavu.
(7) Ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga u svojstvu taktičkih nositelja zadužene su za pribavljanje, pripremu i dostavu kodifikacijskih podataka za materijalna sredstva nabavljena iz svoje nadležnosti. Taktički nositelji, u suradnji s ustrojstvenom jedinicom Ministarstva nadležnom za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava, odlučuju hoće li se navedena materijalna sredstva kodificirati u nacionalnom sustavu kodifikacije ili NATO kodifikacijskom sustavu.
(8) Na temelju zahtjeva za nabavu roba i usluga nadležnih tehničkih nositelja ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za provođenje postupaka javne nabave dužna je u ugovore za nabavu materijalnih sredstva za potrebe Ministarstva i Oružanih snaga osigurati implementaciju odredbi o prikupljanju podataka u vezi s kodifikacijskom klauzulom u skladu s HRVN STANAG 4177, kako bi bila osigurana dostupnost podataka potrebnih za provedbu kodifikacije u nacionalnom sustavu ili NATO kodifikacijskom sustavu.
(9) Ponuđači pri podnošenju ponuda u postupku provođenja javne nabave mogu tražiti pojašnjenja odredbi kodifikacijske klauzule sadržane u HRVN STANAG 4177. Pojašnjenja o kvaliteti i količini neophodnih podataka za provođenje identifikacije i kodifikacije priprema i dostavlja ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(10) Dobavljač je prema odredbama kodifikacijske klauzule dužan dostaviti podatke neophodne za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava u slučajevima kada :
a. dobavljač ima NATO kodifikacijsku oznaku za materijalno sredstvo
b. dobavljač nema NATO kodifikacijsku oznaku za materijalno sredstvo, ali je država proizvođača uključena u NATO kodifikacijski sustav u statusu NATO i Tier 2,
c. dobavljač nema NATO kodifikacijsku oznaku za materijalno sredstvo, a proizvođač je iz Republike Hrvatske, iz države uključene u NATO kodifikacijski sustav bez prava kodificiranja na međunarodnoj razini ili iz države koja nije uključena u NATO kodifikacijski sustav.
(11) Za jednoznačnu identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava u Ministarstvu i Oružanim snagama potrebno je osigurati nužan i dovoljan skup podataka o tehničkim karakteristikama i namjeni materijalnih sredstava, bez obzira jesu li nabavljena provođenjem postupaka javne nabave ili su nabavljena od ustrojstvenih jedinica Ministarstva i Oružanih snaga, koje imaju ulogu izvršnih cjelina materijalno-financijskih tijela, odgovornih za provedbu logističkog osiguranja (materijalno-financijskih tijela više razine u Ministarstvu i Oružanim snagama), a u skladu s definiranom namjenom nabave.
(12) Minimalan skup podataka iz stavka 11. ovoga članka koje je potrebno dostaviti je:
a. prijedlog naziva materijalnog sredstva
b. prijedlog opisa materijalnog sredstva
c. podatke proizvođača i dobavljača (NATO kodovi pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika ako postoje)
d. referenca (kataloški broj proizvoda, broj dijela i sl.)
e. oznaka standarda za standardizirana materijalna sredstva
f. jedinica mjere
g. pripadnost materijalnom sredstvu za pričuvne dijelove i sklopove (ako je primjenjivo).
(13) Ustrojstvena jedinica Ministarstva i Oružanih snaga koja je nadležna za obavljanje poslova razvoja, održavanja i unapređivanja računalnog programa za provedbu kodifikacije materijalnih sredstava u nacionalnom sustavu kodifikacije definira se posebnom odlukom i zapovijedi.
(14) Ustrojstvena jedinica za upravljanja logističkim podacima Oružanih snaga koja je nadležna za dopunjavanje podacima koji nisu kodifikacijski podaci, a važni su za funkcioniranje logističkog sustava definira se posebnom odlukom i zapovijedi.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
6. PROVEDBA IDENTIFIKACIJE I KODIFIKACIJE MATERIJALNIH SREDSTAVA U MINISTARSTVU I ORUŽANIM SNAGAMA U SKLADU S NATO KODIFIKACIJSKIM SUSTAVOM
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 11.
(1) U skladu s politikama i procedurama NATO kodifikacijskog sustava opisanima u Priručniku za NATO kodifikaciju nacionalni kodifikacijski ured Republike Hrvatske nadležan je za i ima obveze i odgovornosti pri razmjeni identifikacijskih i kodifikacijskih podataka prema državama članicama NATO-a, državama u statusu Tier 2 i NATO agenciji za potporu i nabavu za:
a. materijalna sredstva proizvedena u Republici Hrvatskoj
b. materijalna sredstva dobavljača iz Republike Hrvatske
c. pravne i fizičke osobe u skladu s Priručnikom za NATO kodifikaciju.
(2) Nacionalni kodifikacijski ured Republike Hrvatske nadležan je i ima obveze i odgovornosti pri razmjeni identifikacijskih i kodifikacijskih podataka prema državama članicama NATO-a, državama u statusu Tier 2 i NATO agenciji za potporu i nabavu u slučajevima gdje je:
a. kupac Republika Hrvatska, a proizvođač je iz države članice NATO-a ili sponzorirane članice u statusu Tier 2
b. kupac Republika Hrvatska i proizvođač je iz Republike Hrvatske
c. kupac država članica NATO-a ili sponzorirana članica u statusu Tier 2, a proizvođač je iz Republike Hrvatske
d. kupac Republika Hrvatska, a proizvođač nije iz države članice NATO-a i sponzorirane članice u statusu Tier 2
e. kupac država članica NATO-a ili sponzorirana članica u statusu Tier 2, a proizvođač nije iz države članice NATO-a i sponzorirane članice u statusu Tier 2 i gdje je Republika Hrvatska provela kodifikaciju.
(3) Provedba identifikacije i kodifikacije u NATO kodifikacijskom sustavu i načini međunarodne razmjene identifikacijskih i kodifikacijskih podataka u slučajevima navedenim u stavku 2. ovoga članka definirani su u Priručniku za NATO kodifikaciju i Priručniku za korištenje računalnog sustava za međunarodnu razmjenu kodifikacijskih podataka .
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
7. OBVEZE I ODGOVORNOST HRVATSKIH GOSPODARSKIH SUBJEKATA
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 12.
(1) Pravne osobe i fizičke osobe koje se u smislu ovoga Pravilnika smatraju proizvođačima i dobavljačima roba i usluga moraju biti registrirane u bazi podataka NATO kataloga referenci za logističare s ispravnim i aktivnim NATO kodom pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika.
(2) Postupak pokretanja registracije u NATO katalogu referenci za logističare je u nadležnosti potražitelja NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i ostvaruje se putem online aplikacije u sklopu NATO agencije za potporu i nabavu.
(3) Obveza je potražitelja NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika unijeti podatke u obvezna polja online aplikacije i osobni identifikacijski broj (OIB) subjekta u neobavezno polje „Identification number“ (IDN) u obrascu prijave. Ako subjekt ima aktivnu registraciju i poslovni registracijski broj (DUNS broj) obvezno ga unosi u polje „DUNS - Dun&Bradstreet“ u obrascu.
(4) Obveza je potražitelja NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika definirati status žurnosti dodjele toga koda koji može biti „uobičajeno“, gdje je rok nadležnom nacionalnom kodifikacijskom uredu za izradu NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika deset kalendarskih dana i „žurno“, gdje je rok nadležnom nacionalnom kodifikacijskom uredu za izradu NATO koda pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika tri radna dana. U slučaju kada je namjera potražitelja sudjelovanje u postupku javne nabave gdje je obvezan aktivan NATO kod pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika, definiranje statusa „žurno“ dopušteno je samo u izuzetnim slučajevima.
(5) Pravo dodjeljivanja NATO kodova pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i ažuriranja njihove baze podataka prema NATO agenciji za potporu i nabavu za pravne i fizičke osobe iz Republike Hrvatske definirane stavkom 1. ovoga članka je u isključivoj nadležnosti nacionalnog kodifikacijskog ureda Republike Hrvatske koji predstavlja ovlašteno tijelo Republike Hrvatske na međunarodnoj razini za obavljanje tih obveza i koja su definirana u Priručniku za NATO kodifikaciju i NATO publikaciji za potporu kodifikaciji.
(6) Registrirane pravne i fizičke osobe s aktivnim NATO kodom pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika dužne su pravovremeno dostavljati bitne izmjene i dopune u svojim podacima (status, registracijske promjene, promjene u upravljačkoj i vlasničkoj strukturi i sl.) kao i informacije od bitnog značaja za dodjeljene NATO kodifikacijske oznake povezane s njihovim NATO kodom pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika.
(7) Registrirane pravne i fizičke osobe definirane stavkom 1. ovoga članka su odgovorne za dostavljanje podataka nacionalnom kodifikacijskom uredu Republike Hrvatske u skladu s potpisanom kodifikacijskom klauzulom ili ugovornim obvezama s državama članicama NATO-a, državama sponzoriranim članicama u statusu Tier 2 i NATO agencijom za potporu i nabavu, koji se pojavljuju kao kupci materijalnih sredstava iz Republike Hrvatske.
(8) Prioriteti u provedbi kodifikacije materijalnih sredstava u NATO kodifikacijskom sustavu i nacionalnom kodifikacijskom sustavu su:
1. međunarodni projekti u koje je uključena Republika Hrvatska
2. nacionalni projekti u kojima sudjeluje Ministarstvo i Oružane snage
3. kodifikacija materijalnih sredstava u Ministarstvu i Oružanim snagama prema zahtjevima tehničkih i taktičkih nositelja
4. ostali zadaci kodifikacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
8. OSTALE OBVEZE I PROCEDURE U PROVOĐENJU KODIFIKACIJE U SKLADU S NATO KODIFIKACIJSKIM SUSTAVOM U NADLEŽNOSTI NACIONALNOG KODIFIKACIJSKOG UREDA REPUBLIKE HRVATSKE
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 13.
Nacionalni kodifikacijski ured Republike Hrvatske nadležan je za:
1. Ažurno upravljavljanje računalnim sustavom međunarodne razmjene kodifikacijskih podataka u skladu s NATO procedurama i u propisanim rokovima preuzimanjem dolaznih podaka (L-DIC) i učitavanjem odlaznih podataka (K-DIC) prema državama članicama NATO-a i sponzoriranim članicama u statusu Tier 2 i NATO agenciji za potporu i nabavu.
2. Korištenje računalnog sustava za dostavljanje informacija u vezi s NATO kodifikacijskim sustavom radi razmjene podataka kao što su: organizacijske promjene u nacionalnom uredu za kodifikaciju, ažuriranje tablica NATO publikacije za potporu kodifikaciji, dostava nacionalnih stavova po temama sastanka NATO Odbora nacionalnih direktora za kodifikaciju.
3. Korištenje aplikacije za kodifikacijske transakcije (OMT) i provedbu transakcija definiranih u zahtjevima i u rokovima u skladu s tablicama Priručnika za NATO kodifikaciju i NATO publikacije za potporu kodifikaciji.
4. Korištenje NATO računalnog sustava za nadzor i kontrolu kvalitete kodifikacijskih podataka i transakcija (MIS) za otklanjanje nedostataka definiranih u periodičnim MIS izvještajima.
5. Provođenje postupaka promjene postojećeg „Northern American Derivatives Exchange“ (NADEX) formata zapisa na novi „Extensible Markup Language“ (XML) format za NATO kodove pravnih osoba i fizičkih osoba obrtnika i NATO kodifikacijske oznake, u rokovima i na način koji određuje NATO Odbor nacionalnih direktora za kodifikaciju i NATO agencija za potporu i nabavu.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
9. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 14.
(1) Za dodjeljivanje kodifikacijskih oznaka za materijalna sredstva u skladu s NATO kodifikacijskim sustavom i nacionalnim sustavom kodifikacije u Ministarstvu i Oružanim snagama nadležna je ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
(2) Dodjeljivanje drukčijih oznaka za materijalna sredstva ili uporaba drukčijeg načina označavanja materijalnih sredstava drugih korisnika u Ministarstvu i Oružanim snagama je zabranjeno.
(3) Uporaba drukčijih oznaka za materijalna sredstva koja se vode u materijalnim ispravama u Ministarstvu i Oružanim snagama ili uporaba drukčijeg načina označavanja materijalnih sredstava drugih korisnika u Ministarstvu i Oružanim snagama je zabranjena.
(4) Ustrojstvene jedinice Ministarstva i Oružanih snaga osim ustrojstvene jedinice iz stavka 1. ovoga članka imaju pravo i dužnost dodavanja isključivo atributa u nacionalnom sustavu označavanja za materijalna sredstva iz svoje nadležnosti.
(5) Z a dodjeljivanje kodifikacijskih oznaka i ostalih kodifikacijskih podataka u skladu s NATO kodifikacijskim sustavom kao i razmjene kodifikacijskih podataka između države članice NATO-a i sponzoriranih članica u statusu Tier 2 kako je definirano u Priručniku za NATO kodifikaciju, u Ministarstvu i Oružanim snagama nadležna je ustrojstvena jedinica Ministarstva nadležna za identifikaciju i kodifikaciju materijalnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 15.
U roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Pravilnika čelnici ustrojstvenih jedinica obvezni su donijeti provedbene akte iz svoje nadležnosti u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
MINISTAR
dr. sc. Mario Banožić
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Komentirate u ime: Ministarstvo obrane