Na temelju članka 142. točka 1. i 2. Zakona o zračnom prometu (»Narodne novine«, br. 69/09, 84/11, 54/13, 127/13 i 92/14), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PADOBRANSTVU
Članak 1.
(1)U Pravilniku o padobranstvu (»Narodne novine« broj 65/15) u stavku 1. članka 2. iza točke 13., dodaje se točka 13.a koja glasi :
»13.a Linija gledališta: jasno vidljiva linija koja određuje granice prostora namijenjenog gledateljstvu i drugim prostorima kojima gledateljstvo ima pristup, «
(2)U stavku 1. članka 2. iza točke 16., dodaje se točka 16.a koja glasi:
»16.a Organizator izvanaerodromskog skoka: pravna ili fizička osoba koja organizira i odgovorna je za izvođenje izvanaerodromskog skoka i koja je za to dužna ishoditi sva pripadajuća odobrenja od Agencije,«
(3)U stavku 1. članka 2., točka 34. mijenja se i glasi:
»34. Tandem padobran: padobran posebno konstruiran za istodobno skakanje dvije osobe (tandem pilot i tandem putnik), gdje tandem pilot i tandem putnik koriste jedan glavni i rezervni padobran i pri čemu putnik koristi zaseban sustav veza kojim je pričvršćen na sustav veza tandem pilota, «
Članak 2.
(1)Iza Članka 17. dodaju se članci 17.a, 17.b, 17.c, 17.d, 17.e i 17.f koji glase:
Izvođenje izvanaerodromskog skoka padobranom
Obveze organizatora izvanaerodromskog skoka
Članak 17. a
(1)Organizator izvanaerodromskog skoka odgovoran je za organizaciju izvođenja izvanaerodromskog skoka na siguran način i u skladu s primjenjivim propisima, odobrenjima i planom izvođenja izvanaerodromskog skoka.
(2)Organizator mora osigurati:
a)da je iskustvo i stručnost osoba uključenih u organizaciju i upravljanje izvanaerodromskim skokom odgovarajuće s obzirom na njegovu složenost,
b)da je razina iskustva sudionika odgovarajuća za izvođenje planiranih aktivnosti i da sudionici posjeduju valjane dozvole, ovlaštenja ili druge jednako vrijedne dokumente, stručnu osposobljenost te udovoljavaju i drugim propisnim uvjetima,
c)da su padobrani odgovarajući za izvođenje planiranih aktivnosti i da je za njih izdan dokaz o tehničkoj ispravnosti,
d)da su zrakoplovi odgovarajući za izvođenje planiranih aktivnosti i da je za njih izdana valjana svjedodžba o plovidbenosti ili drugi jednakovrijedni dokument,
e)da je udaljenost doskočišta od linije gledališta u skladu s ovim Pravilnikom,
f)održavanje reda neposredno prije, tijekom i neposredno nakon izvođenja izvanaerdromskog skoka padobranom,
g)dostupnost službi za slučaj opasnosti za vrijeme trajanja izvođenja izvanaerodromskog skoka.
(3)Organizator izvanaerodromskog skoka mora imenovati rukovoditelja skakanja i njegovog zamjenika.
Obveze sudionika
Članak 17. b
(1) Sudionik mora izvoditi planirane aktivnosti na siguran način, u skladu s primjenjivim propisima, odobrenjima, planom izvođenja izvanaerodromskog skoka i uputama organizatora izvanaerodromskog skoka.
(2) Sudionik ne smije započeti s izvođenjem planiranih aktivnosti bez izvršene pripreme.
(3) Sudionik ne smije započeti, odnosno mora prekinuti izvođenje planirane aktivnosti, ako meteorološki uvjeti ne osiguravaju njihovo sigurno izvođenje.
(4) Sudionik ne smije preletjeti padobranom gledalište, parkiralište za vozila, vezove i sidrišta plovila na visinama nižim od 5 metara.
Zahtjev za odobrenje izvanaerodromskog skoka
Članak 17. c
(1) Organizator izvanaerodromskog skoka podnosi zahtjev za odobrenje izvođenja izvanaerodromskog skoka padobranom na način koji utvrđuje Agencija.
(2) Uz zahtjev za odobrenje, organizator izvanaerodromskog skoka mora priložiti plan izvođenja izvanaerodromskog skoka.
Plan izvođenja izvanaerodromskog skoka
Članak 17. d
Plan izvođenja izvanaerodromskog skoka mora sadržavati:
b)imena, kontakte i zaduženja osoba uključenih u organizaciju izvanaerodromskog skoka,
c)minimalnu razinu iskustva sudionika,
d)tip padobrana kojim se izvodi izvanaerodromski skok,
e)očekivani broj gledatelja,
f)nacrt prostora izvođenja izvanaerodromskog skoka,
g)opis korištenja zračnog prostora,
h)opis koordinacije s pružateljem usluga u zračnoj plovidbi i drugim korisnicima prostora na kojem se izvodi zrakoplovni skok,
i)postupak za održavanje reda na mjestu izvođenja izvanaerodromskog skoka, i
j)postupak za slučaj opasnosti.
Nacrt prostora izvođenja izvanaerodromskog skoka
Članak 17. e
Nacrt prostora izvođenja izvanaerodromskog skoka mora sadržavati:
a)prostor doskočišta za padobrance,
b)mjesto doskočišta za slučaj opasnosti,
c)prostor gledališta,
d)objekte ili područje od posebnog značaja, i
e)reljefne i druge značajne prepreke.
Minimalna udaljenost od gledališta
Članak 17. f
(1) Udaljenost doskočišta od linije gledališta mora biti ≥15 metara.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, udaljenost doskočišta od linije gledališta može biti i manja ukoliko organizator izvanaerodromskog skoka dostavi procjenu rizika i ishodi odobrenje.
Članak 3.
(1)U članku 18, stavku 3. točki c) na kraju rečenice briše se veznik »i«
(2)U stavku 3., točki d) na kraju rečenice dodaje se zarez i veznik »i«
(3)U stavku 3., iza točke d) dodaje se točka e) koja glasi:
»e) nije opremljen padobranskim automatom na rezervnom padobranu«.
Članak 4.
U članku 20. brojka »6« mijenja se brojkom »12«
Članak 5.
(1)U članku 23., stavak 2. briše se.
(2)Dosadašnji stavci 3. i 4. postaju stavci 2. i 3.
Članak 6.
(1)U članku 27., stavak 4. briše se.
(2)Dosadašnji stavci 5. i 6. postaju stavci 4. i 5.
Članak 7.
(1)U članku 30., stavku 1., točka a) briše se.
(2) U stavku 1. dosadašnje točke b) do d) postaju točke a) do c).
Članak 8.
(1)U članku 32., stavku 1.,. iza »knjižica padobrana« dodaju se riječi: »ili drugi odgovarajući dokument«.
(2)U članku 32., stavku 2. , mijenja se prva rečenica i glasi: »Knjižica padobrana ili drugi odgovarajući dokument mora sadržavati sljedeće podatke: «
Članak 9.
(1)U članku 33. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
» (4) Padobran se mora prepakirati najmanje jednom u 12 mjeseci. «
(2)Dosadašnji stavci 4. do 8. postaju stavci 5. do 9.
(3)U dosadašnjem 7. koji postaje stavak 8. brojka »2« mijenja se brojkom »4«.
Članak 10.
(1)U članku 48. stavak 1. mijenja se i glasi:
» (1) Za produženje valjanosti ovlaštenja nastavnik padobranstva mora:
a)dostaviti potvrdu organizacije za osposobljavanje da je u periodu valjanosti ovlaštenja nadzirao najmanje 50 skokova učenika padobranaca u ulozi nastavnika padobranstva, ili
b)položiti provjeru stručnosti za produženje valjanosti ovlaštenja nastavnika padobranstva sa ispitivačem unutar 90 dana prije datuma isteka valjanosti ovlaštenja. «
(2)Stavak 2. mijenja se i glasi:
» (2) Za produženje valjanosti ovlaštenja AFF nastavnik padobranstva mora:
a)u periodu valjanosti ovlaštenja ostvariti najmanje 20 AFF skokova u ulozi AFF nastavnika padobranstva, od čega najmanje 5 skokova u zadnjih 12 mjeseci prije isteka valjanosti ovlaštenja, ili
b)položiti provjeru stručnosti za produženje valjanosti ovlaštenja AFF nastavnika padobranstva sa ispitivačem unutar 90 dana prije datuma isteka valjanosti ovlaštenja. «
Članak 11.
(1)U članku 56. stavak 1. mijenja se i glasi:
» (1) Za produženje valjanosti ovlaštenja nastavnik tandem pilota mora:
a)u periodu valjanosti ovlaštenja ostvariti najmanje 30 tandem skokova u ulozi nastavnika tandem pilota, od čega najmanje 5 skokova u zadnjih 12 mjeseci prije isteka valjanosti ovlaštenja, ili
b)položiti provjeru stručnosti za produženje valjanosti ovlaštenja nastavnika tandem pilota sa ispitivačem unutar 90 dana prije datuma isteka valjanosti ovlaštenja. «
Članak 12.
(1)U članku 65., stavku 1. točki a) na kraju rečenice dodaje se zarez i veznik »i«.
(2)U stavku 1. točka c) briše se.
Članak 13.
(1)U članku 67., stavku 3. točka a) briše se.
(2)U stavku 3. dosadašnje točke b) do g) postaju točke a) do f).
Članak 14.
Dodatak 2 mijenja se i glasi:
Tablica 1.
DOZVOLA
KATEGORIJE B
KATEGORIJE C
KATEGORIJE D
UVJETI
1. posjedovati dozvolu kategorije A,
2. ostvariti 50 skokova padobranom na slobodno,
3. ostvariti 30 minuta slobodnog pada, i
4. ostvariti 10 skupnih likovnih skokova u slobodnom padu (FS) u skupini od četiri ili više padobranaca, ili
izvesti komplet figura za najviše 20 sekundi, ili
demonstrirati osnovne elemente slobodnog stila (FF) u slobodnom padu, i
5. položiti pisani teorijski ispit za stjecanje dozvole kategorije B proveden od strane ovlaštenog ispitivača
1. posjedovati dozvolu kategorije B,
2. ostvariti 200 skokova padobranom na slobodno,
3. ostvariti 60 minuta slobodnog pada, i
4. ostvariti 20 skupnih likovnih skokova u slobodnom padu (FS) u skupini od četiri ili više padobranaca, ili
izvesti komplet figura za najviše 16 sekundi, ili
demonstrirati napredne elemente slobodnog stila (FF) u slobodnom padu, i
5. položiti pisani teorijski ispit za stjecanje dozvole kategorije C proveden od strane ovlaštenog ispitivača
1. posjedovati dozvolu kategorije C,
2. ostvariti 500 skokova padobranom na slobodno,
3. ostvariti 180 minuta slobodnog pada, i
4. položiti pisani teorijski ispit za stjecanje dozvole kategorije D proveden od strane ovlaštenog ispitivača
Pisani teorijski ispit iz tablice 1. za stjecanje dozvole kategorije B, C i D mora sadržavati pitanja iz slijedećih tema:
a) prinudni postupci u izvanrednim situacijama,
b) tehnike izvođenja skoka padobranom, i
c) poznavanje padobrana, padobranske opreme i zrakoplova,
Stupanje na snagu
Članak 15.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objave u »Narodnim novinama«.
Na temelju članka 142. točka 1. i 2. Zakona o zračnom prometu (»Narodne novine«, br. 69/09, 84/11, 54/13, 127/13 i 92/14), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PADOBRANSTVU
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 1.
(1) U Pravilniku o padobranstvu (»Narodne novine« broj 65/15) u stavku 1. članka 2. iza točke 13., dodaje se točka 13.a koja glasi :
»13.a Linija gledališta : jasno vidljiva linija koja određuje granice prostora namijenjenog gledateljstvu i drugim prostorima kojima gledateljstvo ima pristup, «
(2) U stavku 1. članka 2. iza točke 16., dodaje se točka 16.a koja glasi:
»16.a Organizator izvanaerodromskog skoka : pravna ili fizička osoba koja organizira i odgovorna je za izvođenje izvanaerodromskog skoka i koja je za to dužna ishoditi sva pripadajuća odobrenja od Agencije,«
(3) U stavku 1. članka 2., točka 34. mijenja se i glasi:
»34. Tandem padobran : padobran posebno konstruiran za istodobno skakanje dvije osobe (tandem pilot i tandem putnik), gdje tandem pilot i tandem putnik koriste jedan glavni i rezervni padobran i pri čemu putnik koristi zaseban sustav veza kojim je pričvršćen na sustav veza tandem pilota, «
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 2.
(1) Iza Članka 17. dodaju se članci 17.a, 17.b, 17.c, 17.d, 17.e i 17.f koji glase:
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Izvođenje izvanaerodromskog skoka padobranom
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Obveze organizatora izvanaerodromskog skoka
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 17. a
(1) Organizator izvanaerodromskog skoka odgovoran je za organizaciju izvođenja izvanaerodromskog skoka na siguran način i u skladu s primjenjivim propisima, odobrenjima i planom izvođenja izvanaerodromskog skoka.
(2) Organizator mora osigurati:
a) da je iskustvo i stručnost osoba uključenih u organizaciju i upravljanje izvanaerodromskim skokom odgovarajuće s obzirom na njegovu složenost,
b) da je razina iskustva sudionika odgovarajuća za izvođenje planiranih aktivnosti i da sudionici posjeduju valjane dozvole, ovlaštenja ili druge jednako vrijedne dokumente, stručnu osposobljenost te udovoljavaju i drugim propisnim uvjetima,
c) da su padobrani odgovarajući za izvođenje planiranih aktivnosti i da je za njih izdan dokaz o tehničkoj ispravnosti,
d) da su zrakoplovi odgovarajući za izvođenje planiranih aktivnosti i da je za njih izdana valjana svjedodžba o plovidbenosti ili drugi jednakovrijedni dokument,
e) da je udaljenost doskočišta od linije gledališta u skladu s ovim Pravilnikom,
f) održavanje reda neposredno prije, tijekom i neposredno nakon izvođenja izvanaerdromskog skoka padobranom,
g) dostupnost službi za slučaj opasnosti za vrijeme trajanja izvođenja izvanaerodromskog skoka.
(3) Organizator izvanaerodromskog skoka mora imenovati rukovoditelja skakanja i njegovog zamjenika.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Obveze sudionika
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 17. b
(1) Sudionik mora izvoditi planirane aktivnosti na siguran način, u skladu s primjenjivim propisima, odobrenjima, planom izvođenja izvanaerodromskog skoka i uputama organizatora izvanaerodromskog skoka.
(2) Sudionik ne smije započeti s izvođenjem planiranih aktivnosti bez izvršene pripreme.
(3) Sudionik ne smije započeti, odnosno mora prekinuti izvođenje planirane aktivnosti, ako meteorološki uvjeti ne osiguravaju njihovo sigurno izvođenje.
(4) Sudionik ne smije preletjeti padobranom gledalište, parkiralište za vozila, vezove i sidrišta plovila na visinama nižim od 5 metara.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Zahtjev za odobrenje izvanaerodromskog skoka
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 17. c
(1) Organizator izvanaerodromskog skoka podnosi zahtjev za odobrenje izvođenja izvanaerodromskog skoka padobranom na način koji utvrđuje Agencija.
(2) Uz zahtjev za odobrenje, organizator izvanaerodromskog skoka mora priložiti plan izvođenja izvanaerodromskog skoka.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Plan izvođenja izvanaerodromskog skoka
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 17. d
Plan izvođenja izvanaerodromskog skoka mora sadržavati:
a) mjesto, datum, sat, izvođenja izvanaerodromskog skoka,
b) imena, kontakte i zaduženja osoba uključenih u organizaciju izvanaerodromskog skoka,
c) minimalnu razinu iskustva sudionika,
d) tip padobrana kojim se izvodi izvanaerodromski skok,
e) očekivani broj gledatelja,
f) nacrt prostora izvođenja izvanaerodromskog skoka,
g) opis korištenja zračnog prostora,
h) opis koordinacije s pružateljem usluga u zračnoj plovidbi i drugim korisnicima prostora na kojem se izvodi zrakoplovni skok,
i) postupak za održavanje reda na mjestu izvođenja izvanaerodromskog skoka, i
j) postupak za slučaj opasnosti.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Nacrt prostora izvođenja izvanaerodromskog skoka
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 17. e
Nacrt prostora izvođenja izvanaerodromskog skoka mora sadržavati:
a) prostor doskočišta za padobrance,
b) mjesto doskočišta za slučaj opasnosti,
c) prostor gledališta,
d) objekte ili područje od posebnog značaja, i
e) reljefne i druge značajne prepreke.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Minimalna udaljenost od gledališta
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 17. f
(1) Udaljenost doskočišta od linije gledališta mora biti ≥15 metara.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, udaljenost doskočišta od linije gledališta može biti i manja ukoliko organizator izvanaerodromskog skoka dostavi procjenu rizika i ishodi odobrenje.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 3.
(1) U članku 18, stavku 3. točki c) na kraju rečenice briše se veznik »i«
(2) U stavku 3., točki d) na kraju rečenice dodaje se zarez i veznik »i«
(3) U stavku 3., iza točke d) dodaje se točka e) koja glasi:
»e) nije opremljen padobranskim automatom na rezervnom padobranu«.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 4.
U članku 20. brojka »6« mijenja se brojkom »12«
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 5.
(1) U članku 23., stavak 2. briše se.
(2) Dosadašnji stavci 3. i 4. postaju stavci 2. i 3.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 6.
(1) U članku 27., stavak 4. briše se.
(2) Dosadašnji stavci 5. i 6. postaju stavci 4. i 5.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 7.
(1) U članku 30., stavku 1., točka a) briše se.
(2) U stavku 1. dosadašnje točke b) do d) postaju točke a) do c).
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 8.
(1) U članku 32., stavku 1.,. iza » knjižica padobrana« dodaju se riječi: » ili drugi odgovarajući dokument«.
(2) U članku 32., stavku 2. , mijenja se prva rečenica i glasi: » Knjižica padobrana ili drugi odgovarajući dokument mora sadržavati sljedeće podatke: «
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 9.
(1) U članku 33. iza stavka 3. dodaje se stavak 4. koji glasi:
» (4) Padobran se mora prepakirati najmanje jednom u 12 mjeseci. «
(2) Dosadašnji stavci 4. do 8. postaju stavci 5. do 9.
(3) U dosadašnjem 7. koji postaje stavak 8. brojka »2« mijenja se brojkom »4«.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 10.
(1) U članku 48. stavak 1. mijenja se i glasi:
» (1) Za produženje valjanosti ovlaštenja nastavnik padobranstva mora:
a) dostaviti potvrdu organizacije za osposobljavanje da je u periodu valjanosti ovlaštenja nadzirao najmanje 50 skokova učenika padobranaca u ulozi nastavnika padobranstva, ili
b) položiti provjeru stručnosti za produženje valjanosti ovlaštenja nastavnika padobranstva sa ispitivačem unutar 90 dana prije datuma isteka valjanosti ovlaštenja. «
(2) Stavak 2. mijenja se i glasi:
» (2) Za produženje valjanosti ovlaštenja AFF nastavnik padobranstva mora:
a) u periodu valjanosti ovlaštenja ostvariti najmanje 20 AFF skokova u ulozi AFF nastavnika padobranstva, od čega najmanje 5 skokova u zadnjih 12 mjeseci prije isteka valjanosti ovlaštenja, ili
b) položiti provjeru stručnosti za produženje valjanosti ovlaštenja AFF nastavnika padobranstva sa ispitivačem unutar 90 dana prije datuma isteka valjanosti ovlaštenja. «
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 11.
(1) U članku 56. stavak 1. mijenja se i glasi:
» (1) Za produženje valjanosti ovlaštenja nastavnik tandem pilota mora:
a) u periodu valjanosti ovlaštenja ostvariti najmanje 30 tandem skokova u ulozi nastavnika tandem pilota, od čega najmanje 5 skokova u zadnjih 12 mjeseci prije isteka valjanosti ovlaštenja, ili
b) položiti provjeru stručnosti za produženje valjanosti ovlaštenja nastavnika tandem pilota sa ispitivačem unutar 90 dana prije datuma isteka valjanosti ovlaštenja. «
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 12.
(1) U članku 65., stavku 1. točki a) na kraju rečenice dodaje se zarez i veznik »i«.
(2) U stavku 1. točka c) briše se.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 13.
(1) U članku 67., stavku 3. točka a) briše se.
(2) U stavku 3. dosadašnje točke b) do g) postaju točke a) do f).
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 14.
Dodatak 2 mijenja se i glasi:
Tablica 1.
DOZVOLA
KATEGORIJE B
KATEGORIJE C
KATEGORIJE D
UVJETI
1. posjedovati dozvolu kategorije A,
2. ostvariti 50 skokova padobranom na slobodno,
3. ostvariti 30 minuta slobodnog pada, i
4. ostvariti 10 skupnih likovnih skokova u slobodnom padu (FS) u skupini od č etiri ili vi š e padobranaca, ili
izvesti komplet figura za najvi š e 20 sekundi, ili
demonstrirati osnovne elemente slobodnog stila (FF) u slobodnom padu, i
5. položiti pisani teorijski ispit za stjecanje dozvole kategorije B proveden od strane ovlaštenog ispitivača
1. posjedovati dozvolu kategorije B,
2. ostvariti 200 skokova padobranom na slobodno,
3. ostvariti 60 minuta slobodnog pada, i
4. ostvariti 20 skupnih likovnih skokova u slobodnom padu (FS) u skupini od č etiri ili vi š e padobranaca, ili
izvesti komplet figura za najvi š e 16 sekundi, ili
demonstrirati napredne elemente slobodnog stila (FF) u slobodnom padu, i
5. položiti pisani teorijski ispit za stjecanje dozvole kategorije C proveden od strane ovlaštenog ispitivača
1. posjedovati dozvolu kategorije C,
2. ostvariti 500 skokova padobranom na slobodno,
3. ostvariti 180 minuta slobodnog pada, i
4. položiti pisani teorijski ispit za stjecanje dozvole kategorije D proveden od strane ovlaštenog ispitivača
Pisani teorijski ispit iz tablice 1. za stjecanje dozvole kategorije B, C i D mora sadržavati pitanja iz slijedećih tema:
a) prinudni postupci u izvanrednim situacijama,
b) tehnike izvođenja skoka padobranom, i
c) poznavanje padobrana, padobranske opreme i zrakoplova,
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo
Članak 15.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
Ministar mora, prometa i infrastrukture
Oleg Butković, v. r.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo