Nacrt ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Unaprjeđenje vještina i kompetencija učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika u osnovnoškolskom sustavu odgoja i obrazovanja“
UVOD
Republika Hrvatska je ulaskom u Europsku uniju dobila mogućnost pristupanja Europskom gospodarskom prostoru (EGP). Pregovori oko pristupanja završeni su u travnju 2014. godine potpisivanjem Sporazuma o sudjelovanju u EGP-u čime je Republici Hrvatskoj omogućeno korištenje sredstava iz EGP financijskog mehanizma i Norveškog financijskog mehanizma. Temelj za uspostavu dvaju financijskih mehanizama je Sporazum o Europskom gospodarskom prostoru iz 1994. godine koji je Islandu, Lihtenštajnu i Norveškoj omogućio sudjelovanje na zajedničkom europskom tržištu. Sporazumom je utvrđen zajednički cilj smanjenje društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te jačanje suradnje među europskim zemljama.
EGP financijski mehanizam i Norveški financijski mehanizam pridonose smanjenju društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te istovremeno jačaju bilateralnu suradnju između država darovateljica (Island, Lihtenštajn i Norveška) i država korisnica.
Za razdoblje od 2014. do 2021. godine države darovateljice odvojile su ukupno 2,8 milijardi EUR za 15 europskih zemalja: 1,5 milijardi EUR u okviru EGP financijskog mehanizma i 1,3 milijardi EUR u okviru Norveškog financijskog mehanizma. U okviru financijskih mehanizama za razdoblje od 2014. do 2021. godine Republika Hrvatska na raspolaganju ima ukupno 103,4 milijuna EUR (56,8 milijuna EUR u okviru EGP financijskog mehanizma i 46,6 milijuna EUR u okviru Norveškog financijskog mehanizma). Dodatnih 9,8 milijuna EUR osigurano je iz Državnog proračuna Republike Hrvatske, čime ukupna raspoloživa sredstva iznose 113,2 milijuna EUR.
Sredstva su namijenjena programima u sljedećim prioritetnim područjima: Inovacije, istraživanje, obrazovanje i konkurentnost, Socijalni dijalog, Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva, Energija i klimatske promjene, Civilno društvo i Pravosuđe i unutarnji poslovi.
Predmetni Poziv na dostavu projektnih prijedloga (Poziv) planira se objaviti u okviru Programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“ koji ima za cilj ojačati društvenu i gospodarsku koheziju.
PRAVNA OSNOVA I STRATEŠKI OKVIR
Međunarodni zakonodavni i EU okvir:
Uredba o provedbi EGP financijskog mehanizma za razdoblje od 2014. – 2021. godine;
Uredba o provedbi Norveškog financijskog mehanizma za razdoblje od 2014. – 2021. godine;
Memorandum o razumijevanju o provedbi EGP financijskog mehanizma za razdoblje od 2014. do 2021. godine između Islanda, Kneževine Lihtenštajna, Kraljevine Norveške i Republike Hrvatske;
Memorandum o razumijevanju o provedbi Norveškog financijskog mehanizma za razdoblje od 2014. do 2021. godine između Kraljevine Norveške i Republike Hrvatske;
EUROPA 2020 – Strategija za pametan, održiv i uključiv rast;
Zaključci Vijeća o razvoju škola i izvrsnosti u poučavanju (2017/C 421/03).
Nacionalni strateški i zakonodavni okvir povezan sa sektorskom nadležnošću:
Ustav Republike Hrvatske (NN, br. 56/90, 135/97, 08/98, 113/00, 124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10, 05/14);
Zakon o potvrđivanju Memoranduma o razumijevanju o provedbi EGP financijskog mehanizma za razdoblje od 2014. do 2021. godine između Islanda, Kneževine Lihtenštajna, Kraljevine Norveške i Republike Hrvatske (NN, br. 7/2018);
Zakon o potvrđivanju Memoranduma o suglasnosti o provedbi Norveškog financijskog mehanizma za razdoblje od 2014. do 2021. godine između Kraljevine Norveške i Republike Hrvatske (NN, br. 7/2018);
Programski sporazum za program „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“;
Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20);
Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN, br. 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19);
Zakon o udrugama (NN, br. 74/14, 70/17, 98/19);
Zakon o zakladama (NN, br. 106/18, 98/19);
Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju (NN, br. 123/03, 198/03, 105/04, 174/04, 02/07, 46/07, 45/09, 63/11, 94/13, 139/13, 101/14, 60/15, 131/17);
Zakon o osiguravanju kvalitete u znanosti i visokom obrazovanju (NN, broj 45/09);
Zakon o ustanovama (NN, br. 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19);
Zakon o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (NN, br. 22/13, 41/16, 64/18);
Pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju (NN, br. 24/15);
Pravilnik o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju darovitih učenika (NN, br. 34/91);
Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije (NN, br. 124/14);
Predmetni i međupredmetni kurikulumi za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje.
PREDMET POZIVA I OPĆE INFORMACIJE
U okviru EGP financijskog mehanizma osigurano je 25 milijuna EUR bespovratnih sredstava namijenjenih financiranju projekata s naglaskom na jačanje podrške jednakim mogućnostima za odgoj i obrazovanje osnovnoškolske djece i stjecanja kompetencija za lakše zapošljavanje u budućnosti, uključujući mjere u:
·prirodnim znanostima (kemija, fizika, priroda i društvo, priroda, biologija, geografija, tehnička kultura) i matematici
·informatičkoj i komunikacijskoj tehnologiji u obrazovanju
·uključivom obrazovanju
·poduzetništvu u razvoju vještina i boljim prilikama za zapošljavanje
·uključivom/aktivnom građanstvu
Posebna pozornost posvetiti će se slabije razvijenim područjima[1] u Republici Hrvatskoj.
CILJEVI POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA
Opći cilj Poziva
Pružiti podršku učiteljima i drugim odgojno-obrazovnim radnicima u sustavu osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja u primjeni STEM-a[2] u obrazovanju, primjeni informatičke i komunikacijske tehnologije u obrazovanju (IKT), primjeni poduzetništva u obrazovanju i primjeni aktivnog građanstva u obrazovanju s ciljem povećanja perspektive vlastite zapošljivosti (stručnosti) učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika[3], a neizravno i dugoročno s ciljem povećanja zapošljivosti učenika.
Specifični ciljevi Poziva
1.Poticati i promovirati razvoj i unaprjeđenje vještina i kompetencija u STEM području, području informatičke i komunikacijske tehnologije (IKT) te u područjima poduzetništva i aktivnog građanstva.
2.Povećati međuinstitucionalnu suradnju u razmjeni znanja i dobre prakse čime će se pridonijeti razvoju vještina i kompetencija na svim razinama obrazovanja.
Poseban naglasak Poziva biti će na financiranju manje razvijenih regija u Republici Hrvatskoj.
POKAZATELJI PROVEDBE
Praćenjem i izvještavanjem o pokazateljima provedbe definiranim Programskim sporazumom za program „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“ prati se uspješnost njegove provedbe u odnosu na unaprijed zadane ciljne vrijednosti.
Projektni prijedlozi moraju pridonijeti ispunjavanju ciljeva ovog Poziva, kao i uspješnosti provedbe cjelokupnog Programskog sporazuma „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“, mjereno sljedećim pokazateljima provedbe:
Šifra pokazatelja
Naziv pokazatelja
Jedinica
Izvor pokazatelja
Učestalost izvještavanja
PA 10, Outcome 1. (obvezni pokazatelji)
Udio učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika osnovnih škola koji su sudjelovali u edukacijama i kojima su se poboljšale vještine/kompetencije u područjima STEM-a, informatičkih i komunikacijskih tehnologija (IKT), poduzetništva i aktivnog građanstva
Broj institucija uključenih u suradničke aktivnosti (ostvarena međuinstitucionalna suradnja u razmjeni znanja i dobre prakse čime se pridonosi razvoju vještina i kompetencija na svim razinama obrazovanja)
Broj
Digitalno dostavljeni dokumenti nositelja projekta
Kvartalno putem izvještaja o napretku projekta
Pokazatelje je potrebno realno kvantificirati, odnosno potrebno je utvrditi polazišnu i ciljnu vrijednost koja će se postići projektom. Iznimno je važno realno planirati ciljne vrijednosti obzirom da neostvarivanje istih može imati za posljedicu financijske korekcije. Pokazatelji relevantni za projektnu prijavu moraju biti odabrani i vidljivi u Prijavnom obrascu.
FINANCIRANJE
Ukupna financijska vrijednost u okviru ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga iznosi 1.264.706 EUR (9.522.926,32 HRK preračunato u kunsku protuvrijednost na dan potpisa Programskog sporazuma 16. rujna 2020. prema srednjem tečaju HNB-a).
Program se većim dijelom (85%) financira iz EGP financijskog mehanizma, a manjim dijelom iz Državnog proračuna Republike Hrvatske (15%).
Ukupna bespovratna sredstva (100%)
1.264.706 EUR
Sredstva EGP financijskog mehanizma (85%)
1.075.000 EUR
Sredstva državnog proračuna (15%)
189.706 EUR
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 50.000 EUR, a najviši iznos koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 200.000 EUR(kod izrade projektnog prijedloga sve planirane troškove potrebno je izraziti u HRK, a kao tečaj za izračun koristiti srednji tečaj HNB na dan objave Poziva).
Intenzitet potpore po pojedinom projektu može iznositi do 100% prihvatljivih troškova, a prijavitelj i partneri nisu dužni osigurati sufinanciranje iz vlastitih ili trećih sredstava.
Sredstva za ovaj Poziv na dostavu projektnih prijedloga ne predstavljaju potporu male vrijednosti, niti državne potpore za prijavitelje niti njihove partnere. Prijavitelji i partneri ne smiju dodijeljena sredstva koristiti za ulaganje ili širenje sadržaja komercijalnog karaktera.
Prijavitelji na Poziv na dostavu projektnih prijedloga ne smiju prijaviti aktivnosti projekta za čiju su provedbu u potpunosti već dobili sredstva iz drugih javnih izvora i takve će se aktivnosti smatrati neprihvatljivima. Međutim, dozvoljeno je i potiče se komplementarnost provedbe i financiranja predloženih aktivnosti s drugim javnih izvorima (državni proračun, lokalni i regionalni proračun, EU fondovi, drugi financijski mehanizmi) vodeći računa o izbjegavanju dvostrukog financiranja istih aktivnosti za iste krajnje korisnike.
Prijavitelj može dostaviti više od jedne prijave, i može mu se odobriti financiranje više od jednog projekta.
Prijavitelj može istovremeno biti partner u drugoj prijavi, a partneri mogu sudjelovati u više od jedne prijave.
KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI PRIJAVITELJA
Prihvatljivi prijavitelji za ovaj Poziv su:
·Visoka učilišta (tj. sveučilišta, sastavnice sveučilišta, veleučilišta, visoke škole);
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU na odgovarajući će način provjeravati ispunjavanje svih formalnih kriterija prijavitelja za prijavu projekta, vodeći računa o važećim propisima Republike Hrvatske kojima se utvrđuje osnivanje i djelovanje svih potencijalnih prijavitelja kao i sadržaj temeljnih (osnivačkih) dokumenata koje svaki pravni subjekt mora imati (statut, izjava o osnivanju i slično).
Kod prijave projekta, potrebno je voditi računa da će nadležna Služba za upravljanje, praćenje i vrednovanje EU programa i međunarodnih financijskih mehanizama - Sektor za EU programe i međunarodne financijske mehanizme, prije upućivanja projektnog prijedloga na procjenu kvalitete prethodno administrativno provjeriti ispunjavanje svih formalnih uvjeta konzultirajući matične zakone po kojima subjekt djeluje kako bi se osiguralo ispunjavanje obveze iz Programskog sporazumom i Zakona o fiskalnoj odgovornosti („Narodne novine“ broj 111/2018) kojim se Ministarstvu utvrđuje obveza zakonitog, namjenskog i svrhovitog korištenja proračunskih sredstava. Dodatno, administrativna provjera uključivati će i kvalitativnu provjeru u dijelu koji se tiče ispunjavanja obveznih pokazatelja Poziva. Ako u projektnoj prijavi nije naznačeno da se doprinosi ispunjavanju obveznih pokazatelja, prijava će biti odbačena kao neprihvatljiva za financiranje.
Formalna (administrativna) provjera prihvatljivosti prijavitelja obuhvaćati će provjeru sljedećih elemenata:
·osnivanje i djelovanje sukladno matičnom propisu i u području/ima:
-prirodnim znanostima (kemija, fizika, priroda i društvo, priroda, biologija, geografija, tehnička kultura) i matematici,
-informatičkoj i komunikacijskoj tehnologiji u obrazovanju,
-uključivom obrazovanju,
-poduzetništvu u razvoju vještina i boljim prilikama za zapošljavanje,
-uključivom/aktivnom građanstvu;
·upis u odgovarajući registar;
·transparentno financijsko poslovanje;
·usklađenost temeljnih dokumenata (statut, izjava itd.) s važećim propisima;
·aktivan mandat osobe ovlaštene za zastupanje pravnog subjekta koja ima ovlast potpisivanja ugovora o financiranju;
·pravodobno i u cijelosti ispunjavanje ugovornih obveza temeljem prijašnjih ugovora prema Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova EU te svim drugim davateljima financijskih sredstva iz javnih izvora;
·uredno ispunjavanje obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanje poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave;
·protiv osobe ovlaštene za zastupanje ne vodi se kazneni postupak i nije pravomoćno osuđen za kaznena djela;
·zadovoljavajući organizacijski kapaciteti i ljudski resursi za provedbu projekta te djelomično financijski resursi;
-odgojno - obrazovni radnici u ustanovama za osnovnoškolsko obrazovanje;
-stručnjaci koji rade u javnim institucijama koje su odgovorne za provedbu obrazovnih politika;
-djelatnici ustanova koje se bave obrazovanjem (na svim razinama obrazovanja).
KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI PARTNERA
Projektno partnerstvo nije obvezno, ali se uključivanjem partnera u projekt može ostvariti prednost pri financiranju (dodatno bodovanje).
Prihvatljivi partneri u okviru ovog Poziva mogu biti osnovne škole te ustanove koje se bave obrazovanjem (na svim razinama obrazovanja), osnivači osnovnih škola, javni ili privatno-pravni subjekti, profitne ili neprofitne naravi, kao i neprofitne organizacije s pravnom osobnošću koje su osnovane i djeluju temeljem zakona Kraljevine Norveške, Republike Island, Kneževine Lihtenštajn i Republike Hrvatske.
KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI PROJEKTA
Lokacija
Projektne aktivnosti se moraju provoditi u Republici Hrvatskoj. Pojedine aktivnosti (npr. studijska putovanja) moguće je organizirati izvan područja Republike Hrvatske.
Trajanje
Planirano trajanje projekata je između 12 i 18 mjeseci s naznakom da je razdoblje prihvatljivosti troškova projekta do 30. travnja 2024. godine.
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
Sljedeće vrste aktivnosti su prihvatljive za financiranje:
·edukacija učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika osnovnih škola;
·izrada novih modela, metoda i/ili strategija podučavanja (učenje, konkretna primjena u nastavi);
·primjena formalnih i neformalnih programa i/ili modula edukacija/izobrazbe;
·razvoj školskog kurikuluma u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva do 15% sadržaja koje škole samostalno predlažu u skladu sa zakonskim propisima;
·izmjena i/ili dopuna odobrenih studijskih programa veleučilišta i visokih škola do 20% u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva koje visoka učilišta samostalno predlažu u skladu sa zakonskim propisima;
·ToT - training of trainers - primjena formalnih i neformalnih programa i/ili modula edukacija budućih trenera (učitelji i drugi odgojno-obrazovni radnici osnovnih škola) u području STEM, IKT, poduzetništvo i aktivno građanstvo;
·ljetne škole za učitelje i druge odgojno-obrazovne djelatnike osnovnoškolskih ustanova, u toku službe (in-service teacher) i stručne suradnike pripravnike (pre-service teacher);
·izrada programa koji obuhvaćaju razvoj vještina podučavanja za STEM sadržaje učitelja pripravnika (novice teachers);
·seminari, predavanja (uživo, online – webinari, e-tečajevi, platforme za učenje) na temu STEM, IKT, poduzetništvo i aktivno građanstvo;
·sudjelovanje na tematskim konferencijama, sajmovima;
·organizacija studijskih posjeta u zemlji i inozemstvu (razmjena iskustva, primjeri dobre prakse, learn/job shadowing);
·mentorstvo partnerskih institucija;
·podrška razvoju i prijenosu inovativnih praksi kroz vršnjačko učenje i razmjena dobre prakse u području nastavnih metodologija između škola i donatorskog partnera;
·priprema inovativnih i/ili interaktivnih sadržaja za djecu u osnovnim školama na temu popularizacije STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva, a neizravno bi se sadržaji koristili i za opću populaciju;
·primjena informacijskih, komunikacijskih i svih drugih oblika (novih) tehnologija u obrazovanju;
·osmišljavanje raznih radionica za djecu i mlade u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva (jednodnevne, višednevne);
·razvoj alata za poticanje kritičkog promišljanja i istraživačkih aktivnosti učenika;
·organiziranje događanja na lokalnoj razini sa svrhom podizanja svijesti o važnosti STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva - praktični primjeri, praktične vježbe (pokusi, istraživanja, modeliranje, korištenje moderne tehnologije - npr. 3D printeri itd.);
·izrada alata za poticanje neformalnog učenja kod djece s posebnim naglaskom na samouke vještine i osposobljavanje za prezentiranje na nastavi pred drugim učenicima;
·primjena STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva u novim okolnostima - globalna pandemija COVID 19;
·izrada promotivnih materijala projekta (brošure, letci, priručnici i sl.);
·diseminacija informacija o projektu putem drugih medijskih kanala (tisak, radio, televizija, izrada internetske stranice, reklamiranje na društvenim mrežama i sl.);
·organizacija informativnih događanja.
Popis aktivnosti nije konačan već će se i druge aktivnosti koje doprinose ispunjavanju obveznih pokazatelja uzimati u obzir kod procjene kvalitete projektne prijave.
NEPRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
Sljedeće vrste aktivnosti nisu prihvatljive za financiranje:
·aktivnosti koje se odnose na razvoj školskog kurikuluma u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva više od 15% sadržaja koje škole samostalno predlažu u skladu sa zakonskim propisima;
·aktivnosti koje se odnose na izmjene i/ili dopune odobrenih studijskih programa veleučilišta i visokih škola više do 20% u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva koje visoka učilišta samostalno predlažu u skladu sa zakonskim propisima;
·aktivnosti koje se odnose isključivo na financiranje sudjelovanja na radionicama, seminarima, konferencijama, kongresima;
·aktivnosti koje se odnose isključivo na pojedinačne edukativne radionice;
·aktivnosti kojima se ostvaruje prihod odnosno dobit od ciljanih i neizravnih skupina;
·koje nisu u skladu s navedenim prihvatljivim aktivnostima.
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
Da bi bili prihvatljivi, troškovi moraju ispunjavati sljedeće kriterije:
a)nastali su između prvog i završnog datuma prihvatljivosti projekta u skladu s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava;
b)povezani su sa sadržajem projekta i navedeni su u detaljnom proračunu projekta;
c)razmjerni su i neophodni za provedbu projekta;
d)korišteni su isključivo za ostvarenje ciljeva projekta i njegovih očekivanih rezultata, na način koji je u skladu sa načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti;
e)odredivi su i provjerljivi, posebno na temelju računovodstvene evidencije korisnika sredstava i/ili projektnog partnera i određeni su u skladu s primjenjivim računovodstvenim standardima u Republici Hrvatskoj odnosno zemlji iz koje korisnik/projektni partner dolazi, i u skladu s općeprihvaćenim računovodstvenim načelima i
f)udovoljavaju zahtjevima primjenjivih poreznih i drugih zakona koje su na snazi.
U okviru Poziva prihvatljivi su izravni i neizravni troškovi.Izravni troškovi projekta su troškovi koje je korisnik projekta/projektni partner, u skladu sa svojim računovodstvenim načelima i uobičajenim unutarnjim propisima, odredio kao izdatke izravno povezane s provedbom projekta / aktivnosti, koji se stoga mogu izravno evidentirati kao izdaci u sklopu projekta. Neizravni troškovi su prihvatljivi troškovi koje korisnik projekta/projektni partner ne može izravno pripisati provedbi projektnih aktivnosti, no koji mogu biti identificirani i opravdani unutar njegovog računovodstvenog sustava kao troškovi nastali u izravnom odnosu s prihvatljivim izravnim troškovima pripisanim projektu. Oni ne moraju uključivati prihvatljive izravne troškove. Neizravni troškovi projekta predstavljaju pravednu raspodjelu sveukupnih općih troškova korisnika projekta/projektnih partnera.
Sljedeći izravni troškovi su prihvatljivi za financiranje:
·trošak osoblja koje je određeno za rad na projektu (bruto II trošak plaće ili naknade) u koji nisu uključeni troškovi neradnih dana (blagdani, praznici), bolovanja, slobodnih dana i drugih dana koji ne obuhvaćaju realan rad na projektu, a iskazani su na obračunskoj listi (working time),
·trošak volontera (naknada za troškove prehrane, naknada za prijevoz),
·putni troškovi i dnevnice,
·kupnja potrošnih materijala i robe,
·troškovi obuhvaćeni drugim ugovorima koje je zaključio korisnik sredstava u svrhu provođenja projekta, pod uvjetom da su troškovi sukladni pravilima javne nabave i Uredbe o provedbi EGP financijskog mehanizma za razdoblje 2014.-2021. godine i Uredbe o provedbi Norveškog financijskog mehanizma za razdoblje 2014.-2021. godine poput sudjelovanja na edukacijama, seminarima, konferencijama, okruglim stolovima, stručnim skupovima. studijskim putovanjima i
·troškovi koji proizlaze izravno iz zahtjeva ugovora o projektu za svaki pojedini projekt.
Detaljnije, osim navedenih troškova, a s obzirom na prirodu poziva, primjeri nekih od izravnih prihvatljivih troškova su sljedeći: kotizacije vezane uz sudjelovanje na edukacijama za zaposlene na projektu (klasične edukacije ili on-line/webinari i slično) i drugi troškovi vezani uz programe jačanje kapaciteta učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika, troškovi putovanja u zemlji i inozemstvu povezani s projektom, troškovi prijevoza na mjesto i s mjesta provedbe edukacije, smještaj i dnevnice povezane s projektom, kotizacije za sudjelovanje na seminarima, konferencijama, okruglim stolovima, kongresima, stručnim skupovima u zemlji i inozemstvu, troškovi najma prostora, troškovi studijskih putovanja koji doprinose uspostavljanju međuinstitucionalne suradnje u razmjeni znanja i dobre prakse čime se pridonosi razvoju vještina i kompetencija, troškovi promidžbe i vidljivosti.
Troškovi intelektualnih usluga (izrada i/ili prilagodba edukativnog materijala i drugih alata namijenjenih jačanju vještina i kompetencija u područjima koje obuhvaća Poziv, usluge edukatora učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika i drugih zaposlenika osnovnih škola, usluge prevođenja i ostali troškovi povezani s ciljevima projekta i Programa.) Također, prihvatljivi su i troškovi nabavke knjiga, udžbenika, priručnika, skripti i druge literature u papirnatom ili elektroničkom obliku potrebnih za provedbu aktivnosti te digitalizacija navedenog.
Popis izravnih prihvatljivih troškova nije konačan već će se i drugi troškovi koji doprinose provedbi projektnih aktivnosti te koji doprinose ispunjavanju obveznih pokazatelja uzimati u obzir kod procjene kvalitete projektne prijave.
Neizravne troškove korisnici sredstava i projektni partneri određuju kao fiksni iznos do 15 % izravnih prihvatljivih troškova osoblja bez zahtjeva od Upravitelja programa (MRRFEU) za izračunom kojim se određuje primjenjiva stopa.
Način izračunavanja neizravnih troškova i njihov najveći iznos mora biti utvrđen u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava. Način izračunavanja neizravnih troškova projektnog partnera mora biti propisan u ugovoru o partnerstvu između korisnika sredstava i projektnog partnera.
Sljedeći neizravni troškovi su prihvatljivi za financiranje:
·režijski troškovi (grijanje, voda, električna energija, plin)u razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
·troškovi komunikacija (telefon, mobitel, internet)u razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
·troškovi najma uredskog prostora u razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
·troškovi računovodstvau razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
·troškovi usluga čišćenjau razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
·troškovi poštarine;
·troškovi uredskog materijala;
·i drugi neizravni troškovi koji doprinose ostvarenju ciljeva projekta i programa.
Popis neizravnih prihvatljivih troškova nije konačan već će se i drugi troškovi koji neizravno doprinose provedbi projektnih aktivnosti te koji neizravno doprinose ispunjavanju obveznih pokazatelja uzimati u obzir kod procjene kvalitete projektne prijave.
NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI
Sljedeći troškovi nisu prihvatljivi za financiranje:
·dugovi, kamate na dug, naknade za servisiranje duga i naknade na kašnjenje u plaćanju (zatezne kamate) ;
·naknade za financijske transakcije i ostali isključivo financijski troškovi;
·naknade (provizije) za gubitke ili moguće buduće obveze;
·gubici zbog tečajne razlike;
·povrativ PDV;
·troškovi koji su već pokriveni iz drugih izvora (dvostruko financiranje) ;
·kazne i troškovi parnica, osim u slučajevima kada je vođenje parnice sastavna i neophodna komponenta kako bi se ostvarili rezultati projekta;
·pretjerani ili nepromišljeni troškovi nepovezani s projektom;
·troškovi najma opreme koji nisu povezani s provedbom projektnih aktivnosti.
OKVIRNI KALENDAR AKTIVNOSTI
Planirana objava Poziva
Ožujak 2021.
Rok za podnošenje projektnog prijedloga
Najmanje 2 mjeseca, a najviše 3 mjeseca od objave Poziva
Planirano potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava
Prosinac 2021./siječanj 2022.
Planirani početak provedbe projekta
Siječanj 2022.
[1]Trenutno je važeća Odluka Vlade RH o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti („Narodne novine“ broj 132/2017), a kod izrade natječajne dokumentacije voditi će se računa o Odluci koja će biti važeća u trenutku objave natječaja.
[2]Science, Technology, Engineering, Mathematics - transverzalna i temeljna znanja i vještine iz prirodoslovlja, tehnologije, inženjerstva i matematike (Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije (NN, br. 124/2014).
[3]Odgojno-obrazovni radnik u ustanovama za osnovnoškolsko obrazovanje odnosi se na ravnatelje, učitelje, stručne suradnike te druge zaposlenike osnovnih škola (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, NN, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20).
[4] Nositelj projekta koristit će standardiziranu anketu pripremljenu od strane Upravitelja programa, koja će biti dio provedbene dokumentacije. Nositelj projekta odredit će početnu vrijednost u odnosu na koju će mjeriti ostvareni postotak pokazatelja.
[6] Projektni prijedlog mora doprinositi najmanje jednom cilju iz Output 1.1. i/ili Output 1.2.
[7] Projektni prijedlog mora doprinositi najmanje jednom cilju iz Output 1.1. i/ili Output 1.2.
[8] Odnosi se na udruge i zaklade koje u svojem Statutu imaju registriranu djelatnost obrazovanja, znanosti i istraživanja u područjima: 1. prirodne znanosti (kemija, fizika, priroda i društvo, priroda, biologija, geografija, tehnička kultura) i matematika, 2. informatičke i komunikacijske tehnologije u obrazovanju, 3. uključivo obrazovanje, 4. poduzetništvo u razvoju vještina i bolje prilike za zapošljavanje, 5. uključivo/aktivno građanstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
Nacrt ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Unaprjeđenje vještina i kompetencija učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika u osnovnoškolskom sustavu odgoja i obrazovanja“
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
UVOD
Republika Hrvatska je ulaskom u Europsku uniju dobila mogućnost pristupanja Europskom gospodarskom prostoru (EGP). Pregovori oko pristupanja završeni su u travnju 2014. godine potpisivanjem Sporazuma o sudjelovanju u EGP-u čime je Republici Hrvatskoj omogućeno korištenje sredstava iz EGP financijskog mehanizma i Norveškog financijskog mehanizma. Temelj za uspostavu dvaju financijskih mehanizama je Sporazum o Europskom gospodarskom prostoru iz 1994. godine koji je Islandu, Lihtenštajnu i Norveškoj omogućio sudjelovanje na zajedničkom europskom tržištu. Sporazumom je utvrđen zajednički cilj smanjenje društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te jačanje suradnje među europskim zemljama.
EGP financijski mehanizam i Norveški financijski mehanizam pridonose smanjenju društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te istovremeno jačaju bilateralnu suradnju između država darovateljica (Island, Lihtenštajn i Norveška) i država korisnica.
Za razdoblje od 2014. do 2021. godine države darovateljice odvojile su ukupno 2,8 milijardi EUR za 15 europskih zemalja: 1,5 milijardi EUR u okviru EGP financijskog mehanizma i 1,3 milijardi EUR u okviru Norveškog financijskog mehanizma. U okviru financijskih mehanizama za razdoblje od 2014. do 2021. godine Republika Hrvatska na raspolaganju ima ukupno 103,4 milijuna EUR (56,8 milijuna EUR u okviru EGP financijskog mehanizma i 46,6 milijuna EUR u okviru Norveškog financijskog mehanizma). Dodatnih 9,8 milijuna EUR osigurano je iz Državnog proračuna Republike Hrvatske, čime ukupna raspoloživa sredstva iznose 113,2 milijuna EUR.
Sredstva su namijenjena programima u sljedećim prioritetnim područjima: Inovacije, istraživanje, obrazovanje i konkurentnost, Socijalni dijalog, Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva, Energija i klimatske promjene, Civilno društvo i Pravosuđe i unutarnji poslovi.
Predmetni Poziv na dostavu projektnih prijedloga (Poziv) planira se objaviti u okviru Programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“ koji ima za cilj ojačati društvenu i gospodarsku koheziju.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
PRAVNA OSNOVA I STRATEŠKI OKVIR
Međunarodni zakonodavni i EU okvir:
Nacionalni strateški i zakonodavni okvir povezan sa sektorskom nadležnošću:
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
PREDMET POZIVA I OPĆE INFORMACIJE
U okviru EGP financijskog mehanizma osigurano je 25 milijuna EUR bespovratnih sredstava namijenjenih financiranju projekata s naglaskom na jačanje podrške jednakim mogućnostima za odgoj i obrazovanje osnovnoškolske djece i stjecanja kompetencija za lakše zapošljavanje u budućnosti, uključujući mjere u:
· prirodnim znanostima (kemija, fizika, priroda i društvo, priroda, biologija, geografija, tehnička kultura) i matematici
· informatičkoj i komunikacijskoj tehnologiji u obrazovanju
· uključivom obrazovanju
· poduzetništvu u razvoju vještina i boljim prilikama za zapošljavanje
· uključivom/aktivnom građanstvu
Posebna pozornost posvetiti će se slabije razvijenim područjima[1] u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
CILJEVI POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA
Opći cilj Poziva
Pružiti podršku učiteljima i drugim odgojno-obrazovnim radnicima u sustavu osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja u primjeni STEM-a[2] u obrazovanju, primjeni informatičke i komunikacijske tehnologije u obrazovanju (IKT), primjeni poduzetništva u obrazovanju i primjeni aktivnog građanstva u obrazovanju s ciljem povećanja perspektive vlastite zapošljivosti (stručnosti) učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika[3], a neizravno i dugoročno s ciljem povećanja zapošljivosti učenika.
Specifični ciljevi Poziva
1. Poticati i promovirati razvoj i unaprjeđenje vještina i kompetencija u STEM području, području informatičke i komunikacijske tehnologije (IKT) te u područjima poduzetništva i aktivnog građanstva.
2. Povećati međuinstitucionalnu suradnju u razmjeni znanja i dobre prakse čime će se pridonijeti razvoju vještina i kompetencija na svim razinama obrazovanja.
Poseban naglasak Poziva biti će na financiranju manje razvijenih regija u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
POKAZATELJI PROVEDBE
Praćenjem i izvještavanjem o pokazateljima provedbe definiranim Programskim sporazumom za program „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“ prati se uspješnost njegove provedbe u odnosu na unaprijed zadane ciljne vrijednosti.
Projektni prijedlozi moraju pridonijeti ispunjavanju ciljeva ovog Poziva, kao i uspješnosti provedbe cjelokupnog Programskog sporazuma „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“, mjereno sljedećim pokazateljima provedbe:
Šifra pokazatelja
Naziv pokazatelja
Jedinica
Izvor pokazatelja
Učestalost izvještavanja
PA 10, Outcome 1. (obvezni pokazatelji)
Udio učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika osnovnih škola koji su sudjelovali u edukacijama i kojima su se poboljšale vještine/kompetencije u područjima STEM-a, informatičkih i komunikacijskih tehnologija (IKT), poduzetništva i aktivnog građanstva
Postotak
Rezultati ankete nositelja projekta[4]
Kvartalno putem izvještaja o napretku projekta
Razina zadovoljstva korisnika aktivnosti kvalitetom edukacija za jačanje vještina/kompetencija
Ljestvica 1-7
Rezultati ankete nositelja projekta[5]
Kvartalno putem izvještaja o napretku projekta
PA 10, Output 1.1. [6]
Broj izrađenih nastavnih materijala za provedbu nastave i unaprjeđenje rada škole
Broj
Digitalno dostavljeni dokumenti nositelja projekta
Kvartalno putem izvještaja o napretku projekta
Broj učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika koji su educirani za uporabu poboljšanih modela učenja, metoda i strategija podučavanja
Broj
Dokumenti nositelja projekta
Kvartalno putem izvještaja o napretku projekta
PA 10, Output 1.2.[7]
Broj institucija uključenih u suradničke aktivnosti (ostvarena međuinstitucionalna suradnja u razmjeni znanja i dobre prakse čime se pridonosi razvoju vještina i kompetencija na svim razinama obrazovanja)
Broj
Digitalno dostavljeni dokumenti nositelja projekta
Kvartalno putem izvještaja o napretku projekta
Pokazatelje je potrebno realno kvantificirati, odnosno potrebno je utvrditi polazišnu i ciljnu vrijednost koja će se postići projektom. Iznimno je važno realno planirati ciljne vrijednosti obzirom da neostvarivanje istih može imati za posljedicu financijske korekcije. Pokazatelji relevantni za projektnu prijavu moraju biti odabrani i vidljivi u Prijavnom obrascu.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
FINANCIRANJE
Ukupna financijska vrijednost u okviru ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga iznosi 1.264.706 EUR (9.522.926,32 HRK preračunato u kunsku protuvrijednost na dan potpisa Programskog sporazuma 16. rujna 2020. prema srednjem tečaju HNB-a).
Program se većim dijelom (85%) financira iz EGP financijskog mehanizma, a manjim dijelom iz Državnog proračuna Republike Hrvatske (15%).
Ukupna bespovratna sredstva (100%)
1.264.706 EUR
Sredstva EGP financijskog mehanizma (85%)
1.075.000 EUR
Sredstva državnog proračuna (15%)
189.706 EUR
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 50.000 EUR, a najviši iznos koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 200.000 EUR(kod izrade projektnog prijedloga sve planirane troškove potrebno je izraziti u HRK, a kao tečaj za izračun koristiti srednji tečaj HNB na dan objave Poziva).
Intenzitet potpore po pojedinom projektu može iznositi do 100% prihvatljivih troškova, a prijavitelj i partneri nisu dužni osigurati sufinanciranje iz vlastitih ili trećih sredstava.
Sredstva za ovaj Poziv na dostavu projektnih prijedloga ne predstavljaju potporu male vrijednosti, niti državne potpore za prijavitelje niti njihove partnere. Prijavitelji i partneri ne smiju dodijeljena sredstva koristiti za ulaganje ili širenje sadržaja komercijalnog karaktera.
Prijavitelji na Poziv na dostavu projektnih prijedloga ne smiju prijaviti aktivnosti projekta za čiju su provedbu u potpunosti već dobili sredstva iz drugih javnih izvora i takve će se aktivnosti smatrati neprihvatljivima. Međutim, dozvoljeno je i potiče se komplementarnost provedbe i financiranja predloženih aktivnosti s drugim javnih izvorima (državni proračun, lokalni i regionalni proračun, EU fondovi, drugi financijski mehanizmi) vodeći računa o izbjegavanju dvostrukog financiranja istih aktivnosti za iste krajnje korisnike.
Prijavitelj može dostaviti više od jedne prijave, i može mu se odobriti financiranje više od jednog projekta.
Prijavitelj može istovremeno biti partner u drugoj prijavi, a partneri mogu sudjelovati u više od jedne prijave.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI PRIJAVITELJA
Prihvatljivi prijavitelji za ovaj Poziv su:
· Visoka učilišta (tj. sveučilišta, sastavnice sveučilišta, veleučilišta, visoke škole);
· Udruge i zaklade[8].
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU na odgovarajući će način provjeravati ispunjavanje svih formalnih kriterija prijavitelja za prijavu projekta, vodeći računa o važećim propisima Republike Hrvatske kojima se utvrđuje osnivanje i djelovanje svih potencijalnih prijavitelja kao i sadržaj temeljnih (osnivačkih) dokumenata koje svaki pravni subjekt mora imati (statut, izjava o osnivanju i slično).
Kod prijave projekta, potrebno je voditi računa da će nadležna Služba za upravljanje, praćenje i vrednovanje EU programa i međunarodnih financijskih mehanizama - Sektor za EU programe i međunarodne financijske mehanizme, prije upućivanja projektnog prijedloga na procjenu kvalitete prethodno administrativno provjeriti ispunjavanje svih formalnih uvjeta konzultirajući matične zakone po kojima subjekt djeluje kako bi se osiguralo ispunjavanje obveze iz Programskog sporazumom i Zakona o fiskalnoj odgovornosti („Narodne novine“ broj 111/2018) kojim se Ministarstvu utvrđuje obveza zakonitog, namjenskog i svrhovitog korištenja proračunskih sredstava. Dodatno, administrativna provjera uključivati će i kvalitativnu provjeru u dijelu koji se tiče ispunjavanja obveznih pokazatelja Poziva. Ako u projektnoj prijavi nije naznačeno da se doprinosi ispunjavanju obveznih pokazatelja, prijava će biti odbačena kao neprihvatljiva za financiranje.
Formalna (administrativna) provjera prihvatljivosti prijavitelja obuhvaćati će provjeru sljedećih elemenata:
· osnivanje i djelovanje sukladno matičnom propisu i u području/ima:
- prirodnim znanostima (kemija, fizika, priroda i društvo, priroda, biologija, geografija, tehnička kultura) i matematici,
- informatičkoj i komunikacijskoj tehnologiji u obrazovanju,
- uključivom obrazovanju,
- poduzetništvu u razvoju vještina i boljim prilikama za zapošljavanje,
- uključivom/aktivnom građanstvu;
· upis u odgovarajući registar;
· transparentno financijsko poslovanje;
· usklađenost temeljnih dokumenata (statut, izjava itd.) s važećim propisima;
· aktivan mandat osobe ovlaštene za zastupanje pravnog subjekta koja ima ovlast potpisivanja ugovora o financiranju;
· pravodobno i u cijelosti ispunjavanje ugovornih obveza temeljem prijašnjih ugovora prema Ministarstvu regionalnoga razvoja i fondova EU te svim drugim davateljima financijskih sredstva iz javnih izvora;
· uredno ispunjavanje obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanje poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave;
· protiv osobe ovlaštene za zastupanje ne vodi se kazneni postupak i nije pravomoćno osuđen za kaznena djela;
· zadovoljavajući organizacijski kapaciteti i ljudski resursi za provedbu projekta te djelomično financijski resursi;
· doprinos ispunjavanju obveznih pokazatelja Poziva.
Ciljne skupine poziva:
- odgojno - obrazovni radnici u ustanovama za osnovnoškolsko obrazovanje ;
- stručnjaci koji rade u javnim institucijama koje su odgovorne za provedbu obrazovnih politika;
- djelatnici ustanova koje se bave obrazovanjem (na svim razinama obrazovanja).
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI PARTNERA
Projektno partnerstvo nije obvezno, ali se uključivanjem partnera u projekt može ostvariti prednost pri financiranju (dodatno bodovanje).
Prihvatljivi partneri u okviru ovog Poziva mogu biti osnovne škole te ustanove koje se bave obrazovanjem (na svim razinama obrazovanja), osnivači osnovnih škola, javni ili privatno-pravni subjekti, profitne ili neprofitne naravi, kao i neprofitne organizacije s pravnom osobnošću koje su osnovane i djeluju temeljem zakona Kraljevine Norveške, Republike Island, Kneževine Lihtenštajn i Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI PROJEKTA
Lokacija
Projektne aktivnosti se moraju provoditi u Republici Hrvatskoj. Pojedine aktivnosti (npr. studijska putovanja) moguće je organizirati izvan područja Republike Hrvatske.
Trajanje
Planirano trajanje projekata je između 12 i 18 mjeseci s naznakom da je razdoblje prihvatljivosti troškova projekta do 30. travnja 2024. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
Sljedeće vrste aktivnosti su prihvatljive za financiranje:
· edukacija učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika osnovnih škola;
· izrada novih modela, metoda i/ili strategija podučavanja (učenje, konkretna primjena u nastavi);
· primjena formalnih i neformalnih programa i/ili modula edukacija/izobrazbe;
· razvoj školskog kurikuluma u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva do 15% sadržaja koje škole samostalno predlažu u skladu sa zakonskim propisima;
· izmjena i/ili dopuna odobrenih studijskih programa veleučilišta i visokih škola do 20% u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva koje visoka učilišta samostalno predlažu u skladu sa zakonskim propisima;
· ToT - training of trainers - primjena formalnih i neformalnih programa i/ili modula edukacija budućih trenera (učitelji i drugi odgojno-obrazovni radnici osnovnih škola) u području STEM, IKT, poduzetništvo i aktivno građanstvo;
· ljetne škole za učitelje i druge odgojno-obrazovne djelatnike osnovnoškolskih ustanova, u toku službe (in-service teacher) i stručne suradnike pripravnike (pre-service teacher);
· izrada programa koji obuhvaćaju razvoj vještina podučavanja za STEM sadržaje učitelja pripravnika (novice teachers);
· seminari, predavanja (uživo, online – webinari, e-tečajevi, platforme za učenje) na temu STEM, IKT, poduzetništvo i aktivno građanstvo;
· sudjelovanje na tematskim konferencijama, sajmovima;
· organizacija studijskih posjeta u zemlji i inozemstvu (razmjena iskustva, primjeri dobre prakse, learn/job shadowing);
· mentorstvo partnerskih institucija;
· podrška razvoju i prijenosu inovativnih praksi kroz vršnjačko učenje i razmjena dobre prakse u području nastavnih metodologija između škola i donatorskog partnera;
· priprema inovativnih i/ili interaktivnih sadržaja za djecu u osnovnim školama na temu popularizacije STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva, a neizravno bi se sadržaji koristili i za opću populaciju;
· primjena informacijskih, komunikacijskih i svih drugih oblika (novih) tehnologija u obrazovanju;
· osmišljavanje raznih radionica za djecu i mlade u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva (jednodnevne, višednevne);
· razvoj alata za poticanje kritičkog promišljanja i istraživačkih aktivnosti učenika;
· organiziranje događanja na lokalnoj razini sa svrhom podizanja svijesti o važnosti STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva - praktični primjeri, praktične vježbe (pokusi, istraživanja, modeliranje, korištenje moderne tehnologije - npr. 3D printeri itd.);
· izrada alata za poticanje neformalnog učenja kod djece s posebnim naglaskom na samouke vještine i osposobljavanje za prezentiranje na nastavi pred drugim učenicima;
· primjena STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva u novim okolnostima - globalna pandemija COVID 19;
· izrada promotivnih materijala projekta (brošure, letci, priručnici i sl.);
· diseminacija informacija o projektu putem drugih medijskih kanala (tisak, radio, televizija, izrada internetske stranice, reklamiranje na društvenim mrežama i sl.);
· organizacija informativnih događanja.
Popis aktivnosti nije konačan već će se i druge aktivnosti koje doprinose ispunjavanju obveznih pokazatelja uzimati u obzir kod procjene kvalitete projektne prijave.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
NEPRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
Sljedeće vrste aktivnosti nisu prihvatljive za financiranje:
· aktivnosti koje se odnose na razvoj školskog kurikuluma u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva više od 15% sadržaja koje škole samostalno predlažu u skladu sa zakonskim propisima;
· aktivnosti koje se odnose na izmjene i/ili dopune odobrenih studijskih programa veleučilišta i visokih škola više do 20% u području STEM-a, IKT, poduzetništva i aktivnog građanstva koje visoka učilišta samostalno predlažu u skladu sa zakonskim propisima;
· aktivnosti koje se odnose isključivo na financiranje sudjelovanja na radionicama, seminarima, konferencijama, kongresima;
· aktivnosti koje se odnose isključivo na pojedinačne edukativne radionice;
· aktivnosti kojima se ostvaruje prihod odnosno dobit od ciljanih i neizravnih skupina;
· koje nisu u skladu s navedenim prihvatljivim aktivnostima.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
Da bi bili prihvatljivi, troškovi moraju ispunjavati sljedeće kriterije:
a) nastali su između prvog i završnog datuma prihvatljivosti projekta u skladu s uvjetima ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava;
b) povezani su sa sadržajem projekta i navedeni su u detaljnom proračunu projekta;
c) razmjerni su i neophodni za provedbu projekta;
d) korišteni su isključivo za ostvarenje ciljeva projekta i njegovih očekivanih rezultata, na način koji je u skladu sa načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti;
e) odredivi su i provjerljivi, posebno na temelju računovodstvene evidencije korisnika sredstava i/ili projektnog partnera i određeni su u skladu s primjenjivim računovodstvenim standardima u Republici Hrvatskoj odnosno zemlji iz koje korisnik/projektni partner dolazi, i u skladu s općeprihvaćenim računovodstvenim načelima i
f) udovoljavaju zahtjevima primjenjivih poreznih i drugih zakona koje su na snazi.
U okviru Poziva prihvatljivi su izravni i neizravni troškovi. Izravni troškovi projekta su troškovi koje je korisnik projekta/projektni partner, u skladu sa svojim računovodstvenim načelima i uobičajenim unutarnjim propisima, odredio kao izdatke izravno povezane s provedbom projekta / aktivnosti, koji se stoga mogu izravno evidentirati kao izdaci u sklopu projekta. Neizravni troškovi su prihvatljivi troškovi koje korisnik projekta/projektni partner ne može izravno pripisati provedbi projektnih aktivnosti, no koji mogu biti identificirani i opravdani unutar njegovog računovodstvenog sustava kao troškovi nastali u izravnom odnosu s prihvatljivim izravnim troškovima pripisanim projektu. Oni ne moraju uključivati prihvatljive izravne troškove. Neizravni troškovi projekta predstavljaju pravednu raspodjelu sveukupnih općih troškova korisnika projekta/projektnih partnera.
Sljedeći izravni troškovi su prihvatljivi za financiranje:
· trošak osoblja koje je određeno za rad na projektu (bruto II trošak plaće ili naknade) u koji nisu uključeni troškovi neradnih dana (blagdani, praznici), bolovanja, slobodnih dana i drugih dana koji ne obuhvaćaju realan rad na projektu, a iskazani su na obračunskoj listi (working time),
· trošak volontera (naknada za troškove prehrane, naknada za prijevoz),
· putni troškovi i dnevnice,
· kupnja potrošnih materijala i robe,
· troškovi obuhvaćeni drugim ugovorima koje je zaključio korisnik sredstava u svrhu provođenja projekta, pod uvjetom da su troškovi sukladni pravilima javne nabave i Uredbe o provedbi EGP financijskog mehanizma za razdoblje 2014.-2021. godine i Uredbe o provedbi Norveškog financijskog mehanizma za razdoblje 2014.-2021. godine poput sudjelovanja na edukacijama, seminarima, konferencijama, okruglim stolovima, stručnim skupovima. studijskim putovanjima i
· troškovi koji proizlaze izravno iz zahtjeva ugovora o projektu za svaki pojedini projekt.
Detaljnije, osim navedenih troškova, a s obzirom na prirodu poziva, primjeri nekih od izravnih prihvatljivih troškova su sljedeći: kotizacije vezane uz sudjelovanje na edukacijama za zaposlene na projektu (klasične edukacije ili on-line/webinari i slično) i drugi troškovi vezani uz programe jačanje kapaciteta učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika, troškovi putovanja u zemlji i inozemstvu povezani s projektom, troškovi prijevoza na mjesto i s mjesta provedbe edukacije, smještaj i dnevnice povezane s projektom, kotizacije za sudjelovanje na seminarima, konferencijama, okruglim stolovima, kongresima, stručnim skupovima u zemlji i inozemstvu, troškovi najma prostora, troškovi studijskih putovanja koji doprinose uspostavljanju međuinstitucionalne suradnje u razmjeni znanja i dobre prakse čime se pridonosi razvoju vještina i kompetencija, troškovi promidžbe i vidljivosti.
Troškovi intelektualnih usluga (izrada i/ili prilagodba edukativnog materijala i drugih alata namijenjenih jačanju vještina i kompetencija u područjima koje obuhvaća Poziv, usluge edukatora učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika i drugih zaposlenika osnovnih škola, usluge prevođenja i ostali troškovi povezani s ciljevima projekta i Programa.) Također, prihvatljivi su i troškovi nabavke knjiga, udžbenika, priručnika, skripti i druge literature u papirnatom ili elektroničkom obliku potrebnih za provedbu aktivnosti te digitalizacija navedenog.
Popis izravnih prihvatljivih troškova nije konačan već će se i drugi troškovi koji doprinose provedbi projektnih aktivnosti te koji doprinose ispunjavanju obveznih pokazatelja uzimati u obzir kod procjene kvalitete projektne prijave.
Neizravne troškove korisnici sredstava i projektni partneri određuju kao fiksni iznos do 15 % izravnih prihvatljivih troškova osoblja bez zahtjeva od Upravitelja programa (MRRFEU) za izračunom kojim se određuje primjenjiva stopa.
Način izračunavanja neizravnih troškova i njihov najveći iznos mora biti utvrđen u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava. Način izračunavanja neizravnih troškova projektnog partnera mora biti propisan u ugovoru o partnerstvu između korisnika sredstava i projektnog partnera.
Sljedeći neizravni troškovi su prihvatljivi za financiranje:
· režijski troškovi (grijanje, voda, električna energija, plin) u razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
· troškovi komunikacija (telefon, mobitel, internet) u razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
· troškovi najma uredskog prostora u razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
· troškovi računovodstva u razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
· troškovi usluga čišćenja u razmjernom dijelu koji se koristi za upravljanje projektom;
· troškovi poštarine;
· troškovi uredskog materijala;
· i drugi neizravni troškovi koji doprinose ostvarenju ciljeva projekta i programa.
Popis neizravnih prihvatljivih troškova nije konačan već će se i drugi troškovi koji neizravno doprinose provedbi projektnih aktivnosti te koji neizravno doprinose ispunjavanju obveznih pokazatelja uzimati u obzir kod procjene kvalitete projektne prijave.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI
Sljedeći troškovi nisu prihvatljivi za financiranje:
· dugovi, kamate na dug, naknade za servisiranje duga i naknade na kašnjenje u plaćanju (zatezne kamate) ;
· naknade za financijske transakcije i ostali isključivo financijski troškovi;
· naknade (provizije) za gubitke ili moguće buduće obveze;
· gubici zbog tečajne razlike;
· povrativ PDV;
· troškovi koji su već pokriveni iz drugih izvora (dvostruko financiranje) ;
· kazne i troškovi parnica, osim u slučajevima kada je vođenje parnice sastavna i neophodna komponenta kako bi se ostvarili rezultati projekta;
· pretjerani ili nepromišljeni troškovi nepovezani s projektom;
· troškovi najma opreme koji nisu povezani s provedbom projektnih aktivnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije
OKVIRNI KALENDAR AKTIVNOSTI
Planirana objava Poziva
Ožujak 2021.
Rok za podnošenje projektnog prijedloga
Najmanje 2 mjeseca, a najviše 3 mjeseca od objave Poziva
Planirano potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava
Prosinac 2021./siječanj 2022.
Planirani početak provedbe projekta
Siječanj 2022.
[1] Trenutno je važeća Odluka Vlade RH o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti („Narodne novine“ broj 132/2017), a kod izrade natječajne dokumentacije voditi će se računa o Odluci koja će biti važeća u trenutku objave natječaja .
[2] Science, Technology, Engineering, Mathematics - transverzalna i temeljna znanja i vještine iz prirodoslovlja, tehnologije, inženjerstva i matematike (Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije (NN, br. 124/2014) .
[3] Odgojno-obrazovni radnik u ustanovama za osnovnoškolsko obrazovanje odnosi se na ravnatelje, učitelje, stručne suradnike te druge zaposlenike osnovnih škola (Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, NN, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20).
[4] Nositelj projekta koristit će standardiziranu anketu pripremljenu od strane Upravitelja programa, koja će biti dio provedbene dokumentacije. Nositelj projekta odredit će početnu vrijednost u odnosu na koju će mjeriti ostvareni postotak pokazatelja.
[5] Vidjeti fusnotu 4.
[6] Projektni prijedlog mora doprinositi najmanje jednom cilju iz Output 1.1. i/ili Output 1.2.
[7] Projektni prijedlog mora doprinositi najmanje jednom cilju iz Output 1.1. i/ili Output 1.2.
[8] Odnosi se na udruge i zaklade koje u svojem Statutu imaju registriranu djelatnost obrazovanja, znanosti i istraživanja u područjima: 1. prirodne znanosti (kemija, fizika, priroda i društvo, priroda, biologija, geografija, tehnička kultura) i matematika, 2. informatičke i komunikacijske tehnologije u obrazovanju, 3. uključivo obrazovanje, 4. poduzetništvo u razvoju vještina i bolje prilike za zapošljavanje, 5. uključivo/aktivno građanstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije