PRILOG 4. OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
PRILOG 4.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
1.OPĆE INFORMACIJE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu
1.2.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Da
Naziv akta:
Akt planiranja
1.3.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.
ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.1.
Sustav volontiranja u Republici Hrvatskoj definiran je Zakonom o volonterstvu (Narodne novine, broj 58/07) iz 2007. godine kojim se uređuju osnovni pojmovi vezani za volontiranje, temeljna načela volontiranja, uvjeti volontiranja, prava i dužnosti volontera te organizatora volontiranja, uvjeti sklapanja ugovora o volontiranju, donošenje Etičkog kodeksa volontiranja, izdavanje potvrde o volontiranju, Državna nagrada za volontiranje, nadzor nad izvršenjem ovog propisa, kao i druga pitanja od značenja za volonterstvo. Tijelo nadležno za provedbu ovoga Zakona je tijelo državne uprave u čijem je djelokrugu volonterstvo, odnosno Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
S obzirom da je volonterstvo područje koje se iznimno brzo razvija, trenutno važeći Zakon u pojedinim dijelovima otežava provedbu novih inicijativa u volontiranju. Također, kao tijelo nadležno za provedbu i praćenje Zakona Ministarstvo je utvrdilo koji dijelovi Zakona u primjeni izazivaju najviše nejasnoća i/ili poteškoća te je potrebno iste izmijeniti u skladu s dosadašnjim tumačenjima Ministarstva.
Nastavno, trenutno važeći Zakon ne prepoznaje volonterske centre kao značajan dio volonterske infrastrukture, koji imaju širok spektar zadaća, od kojih su najvažnije razmjena informacija o ponudi i potražnji volonterskog rada, izobrazba građana, volontera i organizatora volontiranja na temu upravljanja volonterskim programom i osposobljavanja za koordinatora volontera, poticanje razvoja volonterstva te promocija prakse i vrijednosti volontiranja.
Osim navedenoga, potrebno je i istaknuti da organizatori volontiranja i volonterski centri ukazuju na potrebu smanjenja administriranja vezano uz pojedine oblike volontiranja.
Nadalje, Zakonom je određen i sastav Nacionalnog odbora za razvoj volonterstva, kao savjetodavnog tijela Vlade Republike Hrvatske koje provodi mjere i aktivnosti s ciljem daljnje promocije volonterstva u Republici Hrvatskoj. Zakonom je definirano imenovanje članova Nacionalnog odbora, no ne i zamjena članova, što otežava rad i održavanje sjednica istoga. Potrebno je dodati članove Nacionalnog odbora u skladu sa novim Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave (Narodne novine, broj 85/20) što znači i imenovanje predstavnika tijela državne uprave nadležnog za mlade. Također, potrebno je razmotriti proširenje članstva Nacionalnog odbora predstavnicima tijela državne uprave nadležnog za civilnu zaštitu, tijela državne uprave nadležnog za turizam i sport kao i nacionalne agencije nadležne za provođenje programa Europske unije čiji je predstavnik i dosad neformalno bio uključen u rad Nacionalnog odbora s obzirom na inicijative i programe EU koji se odnose na volontiranje.
U bitnom, Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu olakšat će se primjena Zakona organizatorima volontiranja te će se cjelokupni normativni okvir uskladiti s postojećim trendovima u volontiranju. Također, olakšat će se rad i unaprijediti efikasnost budućih saziva Nacionalnog odbora za razvoj volonterstva.
Naime, stvaranjem povoljnijeg okruženja za razvoj volonterstva, može se pridonijeti povećanju stupnja aktivne participacije građana u društvu svih dobnih skupina, a naročito mladih, koji su jedna od najbrojnijih skupina volontera. Kroz svoje djelovanje, inicijative i projekte u lokalnoj zajednici, volonteri doprinose njezinom razvoju i boljoj socijalnoj koheziji njezinih članova.
Također, Zakon je potrebno jezično i nomotehnički poboljšati.
Cilj izmjena i dopuna Zakona jest njegovo usklađivanje sa trenutnim stanjem na području volonterstva te uklanjanje postojećih prepreka/nejasnoća vezanih uz primjenu trenutno važećeg Zakona.
3.ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
3.
ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
Donošenje ovoga Prijedloga zakona doprinosi jednostavnijoj provedbi inicijativa u volontiranju; olakšava se rad volonterskih centara i prepoznavanje njihovih aktivnosti definiranjem programa volonterskog centra; daljnjim uređenjem sastava Nacionalnog odbora za razvoj volonterstva kao savjetodavnog tijela Vlade Republike Hrvatske, otklonit će se određene zapreke u njegovom radu; otkloniti će se određene dvojbe u primjeni Zakona naročito u dijelu odrađivanja pripravničkog staža i konačno ovim Prijedlogom zakon je u bitnom jezično i nomotehnički poboljšan.
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.2.
Analiza učinaka na zaštitu tržišnog natjecanja
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni izravni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka
Sustav volontiranja u Republici Hrvatskoj definiran je Zakonom o volonterstvu (Narodne novine, broj: 58/07 i 22/13) kojim se uređuju osnovni pojmovi vezani za volontiranje, temeljna načela volontiranja, uvjeti volontiranja, prava i dužnosti volontera te organizatora volontiranja, uvjeti sklapanja ugovora o volontiranju, donošenje Etičkog kodeksa volontiranja, izdavanje potvrde o volontiranju, Državna nagrada za volontiranje, nadzor nad izvršenjem ovog propisa, kao i druga pitanja od značenja za volonterstvo. Tijelo nadležno za provedbu ovoga Zakona je tijelo državne uprave u čijem je djelokrugu volonterstvo, odnosno Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
Predloženim Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu omogućava se stvaranje povoljnijeg okruženja za razvoj volonterstva čime se pridonosi povećanju stupnja aktivne participacije građana u društvu svih dobnih skupina, a naročito mladih, koji su jedna od najbrojnijih skupina volontera. Izmjena Zakona može utjecati na veću socijalnu uključenost svih društvenih skupina, naročito mladih, a kroz povećanje volonterskih aktivnosti, projekta i inicijativa u lokalnoj zajednici volonteri doprinose njezinom razvoju i boljoj socijalnoj koheziji njezinih članova, povećava se kvaliteta usluga u brojnim resorima, poglavito u resoru socijalne i zdravstvene skrbi. Adresati (građani i/ili obitelji i/ili kućanstva, radnici i/ili umirovljenici, hrvatski branitelji, manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama, udruge i/ili zaklade, tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima) mogu biti u ulozi volontera, ali i korisnika volonterskih aktivnosti iz kojeg razloga je socijalni učinak procijenjen kao velik.
3.4.
Analiza učinaka na rad i tržište rada
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni izravni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.5.
Analiza učinaka na zaštitu okoliša
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni izravni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.6.
Analiza učinaka na zaštitu ljudskih prava
Odredbama predmetnog Nacrta prijedloga Zakona poštuju se ravnopravnost te jednaka mogućnost i jednaki tretman u ostvarivanju materijalnih prava i rada te drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava.
Nadalje utječe se na pravo izbora i slobode pojedinaca u pogledu dobrovoljnog odlučivanja rada u vidu volontiranja.
Osobe u riziku od socijalne isključenosti mogu biti u ulozi volontera, ali i korisnika volonterskih aktivnosti čime se suzbija navedeni rizik i omogućava pozitivan socijalni učinak.
Nadalje, provedbom odredbi predmetnog Zakona utječe se na slobodu odlučivanja i osiguranje neovisnosti, društvene uključenosti i sudjelovanja u životu zajednice.
Zadržavanje važećeg propisa ne može se postići ishod, odnosno usklađivanje s trenutnim stanjem na području volonterstva te uklanjanje postojećih prepreka/nejasnoća vezanih uz primjenu trenutno važećeg Zakona.
Nenormativno rješenje nije moguća opcija jer je ishod moguće postići isključivo normativnim rješenjem budući da je područje koje se uređuje i sada zakonski regulirano.
Optimalna opcija koja se uzima u obzir kao normativno rješenje jer je cjelokupna promjena moguća donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu.
Predviđena cjelokupna promjena ne iziskuje toliko opsežnu promjena te se kao normativno rješenje ne uzima u obzir kroz donošenje novog zakonskog prijedloga.
4.2.
Ocjena i opcije
Opcija 1.
Koristi: Nema koristi
Troškovi: -
Opcija 2.
Koristi: Nema koristi
Troškovi:-
Opcija 3.
Koristi: Donošenje ovoga Prijedloga zakona doprinosi jednostavnijoj provedbi inicijativa u volontiranju; olakšava se rad volonterskih centara i prepoznavanje njihovih aktivnosti definiranjem programa volonterskog centra; daljnjim uređenjem sastava Nacionalnog odbora za razvoj volonterstva kao savjetodavnog tijela Vlade Republike Hrvatske, otkloniti će se određene zapreke u njegovom radu; otkloniti će se određene dvojbe u primjeni Zakona naročito u dijelu odrađivanja pripravničkog staža i konačno ovim Prijedlogom zakon je u bitnom jezično i nomotehnički poboljšan.
Troškovi: Za provedbu sredstva su osigurana na pozicijama Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
Opcija 4.
Koristi: Ne razmatra se
Troškovi: -
Tablica: Analiza troškova i koristi
Opcije
Troškovi (negativni učinci)
Koristi (pozitivni učinci)
Opcija 1.
Ne razmatra se
Opcija 2.
Ne razmatra se
Opcija 3.
++
Opcija 4.
Ne razmatra se
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
5.PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
5.
PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
/
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Savjetovanje će se provesti u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću objavom Nacrta prijedloga zakona i Iskaza o procjeni učinaka propisa
Istovremeno sa savjetovanjem, Nacrt prijedloga Zakona i Iskaz o procjeni učinaka propisa biti će dostavljen na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo.
7.OPTIMALNO RJEŠENJE
7.
OPTIMALNO RJEŠENJE
Sukladno članku 11. Zakona o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, broj 44/17) provedena je prethodna procjena učinaka propisa koja je pokazala da su za predmetni Zakon utvrđeni veliki izravni socijalni učinci po pitanju socijalne uključenosti i zaštiti osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama te proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama. Na temelju rezultata utvrđenih u postupku procjene učinaka propisa kao optimalno normativno rješenje predlaže se donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu kako bi se osigurale zakonske pretpostavke koje će rezultirati postizanjem očekivanog ishoda, a u cilju usklađivanja sa trenutnim stanjem na području volonterstva te uklanjanje postojećih prepreka/nejasnoća vezanih uz primjenu trenutno važećeg Zakona.
8.VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
8.
VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu stupa na snagu osmog dana od dana objave predmetnog Zakona u Narodnim novinama.
Vremenski okvir postizanja ishoda moći će se procijeniti nakon godinu dana primjene.
9.PRILOZI
9.
PRILOZI
10.POTPIS ČELNIKA TIJELA
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum: 14.1.2021.
11.Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
PRILOG 4. OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
PRILOG 4.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
1. OPĆE INFORMACIJE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu
1.2.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Da
Naziv akta:
Akt planiranja
1.3.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
2. ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.
ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.1.
Sustav volontiranja u Republici Hrvatskoj definiran je Zakonom o volonterstvu (Narodne novine, broj 58/07) iz 2007. godine kojim se uređuju osnovni pojmovi vezani za volontiranje, temeljna načela volontiranja, uvjeti volontiranja, prava i dužnosti volontera te organizatora volontiranja, uvjeti sklapanja ugovora o volontiranju, donošenje Etičkog kodeksa volontiranja, izdavanje potvrde o volontiranju, Državna nagrada za volontiranje, nadzor nad izvršenjem ovog propisa, kao i druga pitanja od značenja za volonterstvo. Tijelo nadležno za provedbu ovoga Zakona je tijelo državne uprave u čijem je djelokrugu volonterstvo, odnosno Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
S obzirom da je volonterstvo područje koje se iznimno brzo razvija, trenutno važeći Zakon u pojedinim dijelovima otežava provedbu novih inicijativa u volontiranju. Također, kao tijelo nadležno za provedbu i praćenje Zakona Ministarstvo je utvrdilo koji dijelovi Zakona u primjeni izazivaju najviše nejasnoća i/ili poteškoća te je potrebno iste izmijeniti u skladu s dosadašnjim tumačenjima Ministarstva.
Nastavno, trenutno važeći Zakon ne prepoznaje volonterske centre kao značajan dio volonterske infrastrukture, koji imaju širok spektar zadaća, od kojih su najvažnije razmjena informacija o ponudi i potražnji volonterskog rada, izobrazba građana, volontera i organizatora volontiranja na temu upravljanja volonterskim programom i osposobljavanja za koordinatora volontera, poticanje razvoja volonterstva te promocija prakse i vrijednosti volontiranja.
Osim navedenoga, potrebno je i istaknuti da organizatori volontiranja i volonterski centri ukazuju na potrebu smanjenja administriranja vezano uz pojedine oblike volontiranja.
Nadalje, Zakonom je određen i sastav Nacionalnog odbora za razvoj volonterstva, kao savjetodavnog tijela Vlade Republike Hrvatske koje provodi mjere i aktivnosti s ciljem daljnje promocije volonterstva u Republici Hrvatskoj. Zakonom je definirano imenovanje članova Nacionalnog odbora, no ne i zamjena članova, što otežava rad i održavanje sjednica istoga. Potrebno je dodati članove Nacionalnog odbora u skladu sa novim Zakonom o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave (Narodne novine, broj 85/20) što znači i imenovanje predstavnika tijela državne uprave nadležnog za mlade. Također, potrebno je razmotriti proširenje članstva Nacionalnog odbora predstavnicima tijela državne uprave nadležnog za civilnu zaštitu, tijela državne uprave nadležnog za turizam i sport kao i nacionalne agencije nadležne za provođenje programa Europske unije čiji je predstavnik i dosad neformalno bio uključen u rad Nacionalnog odbora s obzirom na inicijative i programe EU koji se odnose na volontiranje.
U bitnom, Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu olakšat će se primjena Zakona organizatorima volontiranja te će se cjelokupni normativni okvir uskladiti s postojećim trendovima u volontiranju. Također, olakšat će se rad i unaprijediti efikasnost budućih saziva Nacionalnog odbora za razvoj volonterstva.
Naime, stvaranjem povoljnijeg okruženja za razvoj volonterstva, može se pridonijeti povećanju stupnja aktivne participacije građana u društvu svih dobnih skupina, a naročito mladih, koji su jedna od najbrojnijih skupina volontera. Kroz svoje djelovanje, inicijative i projekte u lokalnoj zajednici, volonteri doprinose njezinom razvoju i boljoj socijalnoj koheziji njezinih članova.
Također, Zakon je potrebno jezično i nomotehnički poboljšati.
Cilj izmjena i dopuna Zakona jest njegovo usklađivanje sa trenutnim stanjem na području volonterstva te uklanjanje postojećih prepreka/nejasnoća vezanih uz primjenu trenutno važećeg Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
3. ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
3.
ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
Donošenje ovoga Prijedloga zakona doprinosi jednostavnijoj provedbi inicijativa u volontiranju; olakšava se rad volonterskih centara i prepoznavanje njihovih aktivnosti definiranjem programa volonterskog centra; daljnjim uređenjem sastava Nacionalnog odbora za razvoj volonterstva kao savjetodavnog tijela Vlade Republike Hrvatske, otklonit će se određene zapreke u njegovom radu; otkloniti će se određene dvojbe u primjeni Zakona naročito u dijelu odrađivanja pripravničkog staža i konačno ovim Prijedlogom zakon je u bitnom jezično i nomotehnički poboljšan.
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.2.
Analiza učinaka na zaštitu tržišnog natjecanja
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni izravni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka
Sustav volontiranja u Republici Hrvatskoj definiran je Zakonom o volonterstvu (Narodne novine, broj: 58/07 i 22/13) kojim se uređuju osnovni pojmovi vezani za volontiranje, temeljna načela volontiranja, uvjeti volontiranja, prava i dužnosti volontera te organizatora volontiranja, uvjeti sklapanja ugovora o volontiranju, donošenje Etičkog kodeksa volontiranja, izdavanje potvrde o volontiranju, Državna nagrada za volontiranje, nadzor nad izvršenjem ovog propisa, kao i druga pitanja od značenja za volonterstvo. Tijelo nadležno za provedbu ovoga Zakona je tijelo državne uprave u čijem je djelokrugu volonterstvo, odnosno Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
Predloženim Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu omogućava se stvaranje povoljnijeg okruženja za razvoj volonterstva čime se pridonosi povećanju stupnja aktivne participacije građana u društvu svih dobnih skupina, a naročito mladih, koji su jedna od najbrojnijih skupina volontera. Izmjena Zakona može utjecati na veću socijalnu uključenost svih društvenih skupina, naročito mladih, a kroz povećanje volonterskih aktivnosti, projekta i inicijativa u lokalnoj zajednici volonteri doprinose njezinom razvoju i boljoj socijalnoj koheziji njezinih članova, povećava se kvaliteta usluga u brojnim resorima, poglavito u resoru socijalne i zdravstvene skrbi. Adresati (građani i/ili obitelji i/ili kućanstva, radnici i/ili umirovljenici, hrvatski branitelji, manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama, udruge i/ili zaklade, tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima) mogu biti u ulozi volontera, ali i korisnika volonterskih aktivnosti iz kojeg razloga je socijalni učinak procijenjen kao velik.
3.4.
Analiza učinaka na rad i tržište rada
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni izravni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.5.
Analiza učinaka na zaštitu okoliša
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni izravni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
3.6.
Analiza učinaka na zaštitu ljudskih prava
Odredbama predmetnog Nacrta prijedloga Zakona poštuju se ravnopravnost te jednaka mogućnost i jednaki tretman u ostvarivanju materijalnih prava i rada te drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava.
Nadalje utječe se na pravo izbora i slobode pojedinaca u pogledu dobrovoljnog odlučivanja rada u vidu volontiranja.
Osobe u riziku od socijalne isključenosti mogu biti u ulozi volontera, ali i korisnika volonterskih aktivnosti čime se suzbija navedeni rizik i omogućava pozitivan socijalni učinak.
Nadalje, provedbom odredbi predmetnog Zakona utječe se na slobodu odlučivanja i osiguranje neovisnosti, društvene uključenosti i sudjelovanja u životu zajednice.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
4. TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
4.
TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
/
4.1.
Moguće opcije javnih politika
4.1.1. Opcija 1. (nenormativno rješenje) »Ne poduzimati ništa«
Zadržavanje važećeg propisa ne može se postići ishod, odnosno usklađivanje s trenutnim stanjem na području volonterstva te uklanjanje postojećih prepreka/nejasnoća vezanih uz primjenu trenutno važećeg Zakona.
4.1.2. Opcija 2. (nenormativno rješenje) »Poduzimati nenormativne aktivnosti«
Nenormativno rješenje nije moguća opcija jer je ishod moguće postići isključivo normativnim rješenjem budući da je područje koje se uređuje i sada zakonski regulirano.
4.1.3. Opcija 3. (normativno rješenje) »Poduzimati normativnu aktivnost A«
Optimalna opcija koja se uzima u obzir kao normativno rješenje jer je cjelokupna promjena moguća donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu.
4.1.4. Opcija 4. (normativno rješenje) »Poduzimati normativnu aktivnost B«
Predviđena cjelokupna promjena ne iziskuje toliko opsežnu promjena te se kao normativno rješenje ne uzima u obzir kroz donošenje novog zakonskog prijedloga.
4.2.
Ocjena i opcije
Opcija 1.
Koristi: Nema koristi
Troškovi: -
Opcija 2.
Koristi: Nema koristi
Troškovi:-
Opcija 3.
Koristi: Donošenje ovoga Prijedloga zakona doprinosi jednostavnijoj provedbi inicijativa u volontiranju; olakšava se rad volonterskih centara i prepoznavanje njihovih aktivnosti definiranjem programa volonterskog centra; daljnjim uređenjem sastava Nacionalnog odbora za razvoj volonterstva kao savjetodavnog tijela Vlade Republike Hrvatske, otkloniti će se određene zapreke u njegovom radu; otkloniti će se određene dvojbe u primjeni Zakona naročito u dijelu odrađivanja pripravničkog staža i konačno ovim Prijedlogom zakon je u bitnom jezično i nomotehnički poboljšan.
Troškovi: Za provedbu sredstva su osigurana na pozicijama Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
Opcija 4.
Koristi: Ne razmatra se
Troškovi: -
Tablica: Analiza troškova i koristi
Opcije
Troškovi (negativni učinci)
Koristi (pozitivni učinci)
Opcija 1.
Ne razmatra se
Opcija 2.
Ne razmatra se
Opcija 3.
++
Opcija 4.
Ne razmatra se
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
5. PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
5.
PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
/
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Savjetovanje će se provesti u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću objavom Nacrta prijedloga zakona i Iskaza o procjeni učinaka propisa
Istovremeno sa savjetovanjem, Nacrt prijedloga Zakona i Iskaz o procjeni učinaka propisa biti će dostavljen na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
7. OPTIMALNO RJEŠENJE
7.
OPTIMALNO RJEŠENJE
Sukladno članku 11. Zakona o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, broj 44/17) provedena je prethodna procjena učinaka propisa koja je pokazala da su za predmetni Zakon utvrđeni veliki izravni socijalni učinci po pitanju socijalne uključenosti i zaštiti osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama te proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama. Na temelju rezultata utvrđenih u postupku procjene učinaka propisa kao optimalno normativno rješenje predlaže se donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu kako bi se osigurale zakonske pretpostavke koje će rezultirati postizanjem očekivanog ishoda, a u cilju usklađivanja sa trenutnim stanjem na području volonterstva te uklanjanje postojećih prepreka/nejasnoća vezanih uz primjenu trenutno važećeg Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
8. VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
8.
VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu stupa na snagu osmog dana od dana objave predmetnog Zakona u Narodnim novinama.
Vremenski okvir postizanja ishoda moći će se procijeniti nakon godinu dana primjene.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
9. PRILOZI
9.
PRILOZI
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Datum: 14.1.2021.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
/
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike