Na temelju članka 40. stavka 1. Zakona o pravu na pristupu informacijama („Narodne novine“ broj 25/13 i 85/15) povjerenik za informiranje donosi
Poslovnik o izmjenama i dopunama Poslovnika Povjerenika za informiranje
Članak 1.
U Poslovniku Povjerenika za informiranje („Narodne novine“ broj 41/2016) članak 7. stavak 1. mijenja se i glasi:
„Stručne poslove u Uredu povjerenika za informiranje obavljaju državni službenici raspoređeni na radna mjesta u ustrojstvenim jedinicama, a prema potrebi i izvan ustrojstvenih jedinica. Radna mjesta utvrđena su Pravilnikom o unutarnjem redu, na koja se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika.“
U stavku 2. iza riječi „službenika“ dodaje se zarez i riječi „osnovni poslovi i zadaće“, riječ „i“ zamjenjuje se riječju „te“, a riječ „utvrđuje“ s riječju „utvrđuju“.
Članak 2.
U članku 8. stavku 1. točki 3. riječi „Služba za opće poslove“ zamjenjuju se s riječima „Služba za opće, pravne i tehničke poslove“.
Članak 3.
Članak 9. mijenja se i glasi:
„Služba za zaštitu prava na pristup informacijama:
1.provodi drugostupanjski postupak i izrađuje nacrte rješenja o žalbama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija, kao i sukladno Zakonu o arhivskom gradivu i arhivima i Zakonu o zaštiti okoliša;
2.izrađuje odgovore na tužbu povodom pokrenutih upravnih sporova te zastupa Povjerenika pred nadležnim sudom;
3.izrađuje nacrt optužnog prijedloga i prekršajnog naloga za utvrđene prekršaje te zastupa Povjerenika pred nadležnim sudom;
4.priprema nacrte podzakonskih i drugih akata koje donosi Povjerenik;
5.priprema nacrte smjernica i uputa koje Povjerenik upućuje tijelima javne vlasti radi unaprjeđivanja ostvarivanja prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija;
6.pruža pomoć tijelima javne vlasti i građanima u pogledu pravilne primjene Zakona o pravu na pristup informacijama te prava i obveza tijela javne vlasti i građana;
7.priprema nacrte akata kojima se potiče donošenje ili izmjena propisa radi provedbe i unaprjeđenja prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija;
8.prati, analizira i potiče usklađivanje zakona i drugih propisa s međunarodnim pravnim aktima o pravu na pristup informacijama koje je prihvatila Republika Hrvatska, kao i s praksom relevantnih tijela, pravnom stečevinom Europske unije te domaćom, europskom i međunarodnom sudskom praksom;
9.prati primjenu Zakona o pravu na pristup informacijama u praksi;
10.sudjeluje u izradi nacrta izvješća o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama te nacrta drugih izvješća iz nadležnosti Povjerenika;
11.priprema materijale za sudjelovanje Povjerenika u radu radnih tijela Hrvatskog sabora i sjednica Hrvatskog sabora;
12.sudjeluje u osmišljavanju i provedbi programa stručnog osposobljavanja i usavršavanja službenika za informiranje u tijelima javne vlasti u vezi s primjenom Zakona o pravu na pristup informacijama;
13. sudjeluje u osmišljavanju i provedbi promotivnih i edukacijskih aktivnosti iz područja prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija za ciljane društvene skupine (građani, mediji, udruge civilnog društva, privatni sektor);
14.sudjeluje u provedbi međunarodnih projekata te priprema stručne podloge za sudjelovanje Povjerenika u tim aktivnostima;
15.prikuplja inozemnu, međunarodnu i domaću sudsku praksu i pravna mišljenja te druge materijale potrebne za rad Povjerenika;
16. obavlja i druge poslove po nalogu povjerenika.“
Članak 4.
Članak 10. mijenja se i glasi:
„Služba za praćenje i promicanje prava na pristup informacijama:
1.provodi analitička praćenja i izrađuje stručne analize iz područja prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija;
2.izrađuje i održava registar službenika za informiranje te kontinuirano surađuje sa službenicima za informiranje;
3.prikuplja izvješća o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama od tijela javne vlasti i obrađuje ista;
4.izrađuje i održava javnu evidenciju isključivih prava na ponovnu uporabu informacija i provodi redovitu provjeru odobrenih isključivih prava na ponovnu uporabu informacija;
5.sudjeluje u izradi nacrta izvješća o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama i drugih izvješća;
6.osmišljava i sudjeluje u provedbi programa stručnog osposobljavanja i usavršavanja službenika za informiranje u tijelima javne vlasti;
7.osmišljava i provodi promotivne i edukacijske aktivnosti iz područja prava na pristup informacijama za ciljane društvene skupine (građani, mediji, udruge civilnog društva, privatni sektor);
8.obavlja poslove odnosa s javnošću, uređivanja, ažuriranja i održavanja službene Internet stranice Povjerenika te poslove vezane za aktivnosti Povjerenika na društvenim mrežama;
9.surađuje s nadležnim tijelima u vezi održavanja i unaprjeđivanja portala otvorenih podataka i drugih portala za objavu informacija;
10.potiče i održava kontinuiranu suradnju Povjerenika s organizacijama civilnog društva, akademskom zajednicom, drugim institucijama i medijima;
11.obavlja poslove međunarodne i domaće suradnje, provedbe međunarodnih projekata te priprema stručne podloge za sudjelovanje Povjerenika u tim aktivnostima;
12.provodi, prati i koordinira aktivnosti i mjere u nadležnosti Povjerenika iz strateških i drugih planskih dokumenata drugih donositelja;
13.obavlja nadzor i inspekcijski nadzor nad provedbom Zakona o pravu na pristup informacijama;
14.postupa po predstavkama i upitima u svezi primjene Zakona o pravu na pristup informacijama;
15.priprema materijale za sudjelovanje Povjerenika u radu radnih tijela Hrvatskog sabora i sjednica Hrvatskog sabora;
16.prati provedbu, obavlja nadzor i inspekcijski nadzor Zakona o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora iz djelokruga Povjerenika;
17. obavlja i druge poslove po nalogu povjerenika.“
Članak 5.
Naslov ispred članka 11. i stavak 1. „Služba za opće poslove“ zamjenjuju se riječima „Služba za opće, pravne i tehničke poslove“.
U točki 5. riječi „uredskog poslovanja i sustava za upravljanje dokumentacijom,“ zamjenjuju se riječima „pisarnice i pismohrane, te upravljanja dokumentarnim gradivom;“.
Iza točke 12. dodaje se nova točka 13. koja glasi:
„daje očitovanja na pravna pitanja;“
Dosadašnja točka 13. postaje točka 14. u kojoj se riječi „opće, tehničke i pomoćne poslove“ brišu.
Članak 6.
U članku 13. stavku 3., točka 1. mijenja se i glasi:
„raspravlja o nacrtima akata strateškog planiranja Povjerenika“
Iza točke 7. dodaje se nova točka 8. koja glasi:
„ - raspravlja o Listi tijela javne vlasti koja ne postupaju po rješenjima i nalozima Povjerenika;“
Dosadašnje točke 8. do 12. postaju točkama 9. do 13.
Članak 7.
Članak 20. mijenja se i glasi:
„(1) Povjerenik može izraditi i uputiti Hrvatskom saboru i druga izvješća kada ocijeni da je to potrebno radi zaštite prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija.
(2) Povjerenik može izraditi i javno objaviti izvješća o praćenju provedbe Zakona o pravu na pristup informacijama u pojedinim područjima ili za pojedine skupine tijela javne vlasti.
(3) Nacrt izvješća iz stavaka 1. i 2. ovoga članka usvaja kolegij Povjerenika.
(4) Nakon usvajanja izvješće se javno objavljuje na internetskoj stranici Povjerenika.“
Članak 8.
Članak 21. mijenja se i glasi:
„(1) Povjerenik izvješćuje javnost o tijelima javne vlasti koja ne postupaju po rješenjima i nalozima Povjerenika.
(2) Listu tijela javne vlasti iz stavka 1. ovog članka Povjerenik utvrđuje na prijedlog Službe za zaštitu prava na pristup informacijama i Službe za praćenje i promicanje prava na pristup informacijama.
(3) Sadržaj Liste iz stavka 2.ovog članka, kriterije za njezino utvrđivanje i način objave propisati će Odlukom povjerenik.
(4) Lista iz stavka 2. i Odluka iz stavka 3. objavljuje se na internetskoj stranici Povjerenika.“
Članak 9.
Podnaslov ispred članka 22. „Strateški plan i godišnji plan rada“ mijenja se u „Akti strateškog planiranja“.
U članku 22. stavku 1. riječi „strateškim planom i godišnjim planom rada“ zamjenjuju se riječima „aktima strateškog planiranja i provedbenim aktima prema odgovarajućim propisima“.
Stavci 2. i 3. brišu se.
Stavak 4. postaje stavak 2. mijenja se i glasi:
„Nacrte navedene u stavku 1. ovog članka razmatra i usvaja kolegij Povjerenika, a u njihovoj izradi sudjeluju službenici Ureda povjerenika za informiranje.“
Prijelazne i završne odredbe
Članak 10.
Pravilnik o unutarnjem redu povjerenik će donijeti najkasnije u roku od 30 dana od stupanja na snagu ovog Poslovnika.
Odluku iz članka 21. stavak 4. povjerenik će donijeti u roku 60 dana od dana stupanja na snagu ovog Poslovnika.
Članak 11.
Ovaj Poslovnik, nakon potvrđivanja od Hrvatskog sabora, objavljuje se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu osmoga dana od dana objave.
Na temelju članka 40. stavka 1. Zakona o pravu na pristupu informacijama („Narodne novine“ broj 25/13 i 85/15) povjerenik za informiranje donosi
Poslovnik o izmjenama i dopunama Poslovnika Povjerenika za informiranje
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 1.
U Poslovniku Povjerenika za informiranje („Narodne novine“ broj 41/2016) članak 7. stavak 1. mijenja se i glasi:
„Stručne poslove u Uredu povjerenika za informiranje obavljaju državni službenici raspoređeni na radna mjesta u ustrojstvenim jedinicama, a prema potrebi i izvan ustrojstvenih jedinica. Radna mjesta utvrđena su Pravilnikom o unutarnjem redu, na koja se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuju prava i obveze državnih službenika.“
U stavku 2. iza riječi „službenika“ dodaje se zarez i riječi „osnovni poslovi i zadaće“, riječ „i“ zamjenjuje se riječju „te“, a riječ „utvrđuje“ s riječju „utvrđuju“.
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 2.
U članku 8. stavku 1. točki 3. riječi „Služba za opće poslove“ zamjenjuju se s riječima „ Služba za opće, pravne i tehničke poslove“.
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 3.
Članak 9. mijenja se i glasi:
„Služba za zaštitu prava na pristup informacijama:
1. provodi drugostupanjski postupak i izrađuje nacrte rješenja o žalbama o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija, kao i sukladno Zakonu o arhivskom gradivu i arhivima i Zakonu o zaštiti okoliša;
2. izrađuje odgovore na tužbu povodom pokrenutih upravnih sporova te zastupa Povjerenika pred nadležnim sudom;
3. izrađuje nacrt optužnog prijedloga i prekršajnog naloga za utvrđene prekršaje te zastupa Povjerenika pred nadležnim sudom;
4. priprema nacrte podzakonskih i drugih akata koje donosi Povjerenik;
5. priprema nacrte smjernica i uputa koje Povjerenik upućuje tijelima javne vlasti radi unaprjeđivanja ostvarivanja prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija;
6. pruža pomoć tijelima javne vlasti i građanima u pogledu pravilne primjene Zakona o pravu na pristup informacijama te prava i obveza tijela javne vlasti i građana;
7. priprema nacrte akata kojima se potiče donošenje ili izmjena propisa radi provedbe i unaprjeđenja prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija ;
8. prati, analizira i potiče usklađivanje zakona i drugih propisa s međunarodnim pravnim aktima o pravu na pristup informacijama koje je prihvatila Republika Hrvatska, kao i s praksom relevantnih tijela, pravnom stečevinom Europske unije te domaćom, europskom i međunarodnom sudskom praksom;
9. prati primjenu Zakona o pravu na pristup informacijama u praksi;
10. sudjeluje u izradi nacrta izvješća o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama te nacrta drugih izvješća iz nadležnosti Povjerenika;
11. priprema materijale za sudjelovanje Povjerenika u radu radnih tijela Hrvatskog sabora i sjednica Hrvatskog sabora;
12. sudjeluje u osmišljavanju i provedbi programa stručnog osposobljavanja i usavršavanja službenika za informiranje u tijelima javne vlasti u vezi s primjenom Zakona o pravu na pristup informacijama;
13. sudjeluje u osmišljavanju i provedbi promotivnih i edukacijskih aktivnosti iz područja prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija za ciljane društvene skupine (građani, mediji, udruge civilnog društva, privatni sektor);
14. sudjeluje u provedbi međunarodnih projekata te priprema stručne podloge za sudjelovanje Povjerenika u tim aktivnostima;
15. prikuplja inozemnu, međunarodnu i domaću sudsku praksu i pravna mišljenja te druge materijale potrebne za rad Povjerenika;
16. obavlja i druge poslove po nalogu povjerenika.“
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 4.
Članak 10. mijenja se i glasi:
„Služba za praćenje i promicanje prava na pristup informacijama:
1. provodi analitička praćenja i izrađuje stručne analize i z područja prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija;
2. izrađuje i održava registar službenika za informiranje te kontinuirano surađuje sa službenicima za informiranje;
3. prikuplja izvješća o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama od tijela javne vlasti i obrađuje ista;
4. izrađuje i održava javnu evidenciju isključivih prava na ponovnu uporabu informacija i provodi redovitu provjeru odobrenih isključivih prava na ponovnu uporabu informacija;
5. sudjeluje u izradi nacrta izvješća o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama i drugih izvješća;
6. osmišljava i sudjeluje u provedbi programa stručnog osposobljavanja i usavršavanja službenika za informiranje u tijelima javne vlasti;
7. osmišljava i provodi promotivne i edukacijske aktivnosti iz područja prava na pristup informacijama za ciljane društvene skupine (građani, mediji, udruge civilnog društva, privatni sektor);
8. obavlja poslove odnosa s javnošću, uređivanja, ažuriranja i održavanja službene Internet stranice Povjerenika te poslove vezane za aktivnosti Povjerenika na društvenim mrežama;
9. surađuje s nadležnim tijelima u vezi održavanja i unaprjeđivanja portala otvorenih podataka i drugih portala za objavu informacija;
10. potiče i održava kontinuiranu suradnju Povjerenika s organizacijama civilnog društva, akademskom zajednicom, drugim institucijama i medijima;
11. obavlja poslove međunarodne i domaće suradnje, provedbe međunarodnih projekata te priprema stručne podloge za sudjelovanje Povjerenika u tim aktivnostima;
12. provodi, prati i koordinira aktivnosti i mjere u nadležnosti Povjerenika iz strateških i drugih planskih dokumenata drugih donositelja;
13. obavlja nadzor i inspekcijski nadzor nad provedbom Zakona o pravu na pristup informacijama;
14. postupa po predstavkama i upitima u svezi primjene Zakona o pravu na pristup informacijama;
15. priprema materijale za sudjelovanje Povjerenika u radu radnih tijela Hrvatskog sabora i sjednica Hrvatskog sabora;
16. prati provedbu, obavlja nadzor i inspekcijski nadzor Zakona o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora iz djelokruga Povjerenika;
17. obavlja i druge poslove po nalogu povjerenika.“
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 5.
Naslov ispred članka 11. i stavak 1. „ Služba za opće poslove“ zamjenjuju se riječima „ Služba za opće, pravne i tehničke poslove “.
U točki 5. riječi „uredskog poslovanja i sustava za upravljanje dokumentacijom,“ zamjenjuju se riječima „pisarnice i pismohrane, te upravljanja dokumentarnim gradivom;“.
Iza točke 12. dodaje se nova točka 13. koja glasi:
„ daje očitovanja na pravna pitanja;“
Dosadašnja točka 13. postaje točka 14. u kojoj se riječi „ opće, tehničke i pomoćne poslove“ brišu.
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 6.
U članku 13. stavku 3., točka 1. mijenja se i glasi:
„raspravlja o nacrtima akata strateškog planiranja Povjerenika“
Iza točke 7. dodaje se nova točka 8. koja glasi:
„ - raspravlja o Listi tijela javne vlasti koja ne postupaju po rješenjima i nalozima Povjerenika;“
Dosadašnje točke 8. do 12. postaju točkama 9. do 13.
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 7.
Članak 20. mijenja se i glasi:
„(1) Povjerenik može izraditi i uputiti Hrvatskom saboru i druga izvješća kada ocijeni da je to potrebno radi zaštite prava na pristup informacijama i ponovne uporabe informacija.
(2) Povjerenik može izraditi i javno objaviti izvješća o praćenju provedbe Zakona o pravu na pristup informacijama u pojedinim područjima ili za pojedine skupine tijela javne vlasti.
(3) Nacrt izvješća iz stavaka 1. i 2. ovoga članka usvaja kolegij Povjerenika.
(4) Nakon usvajanja izvješće se javno objavljuje na internetskoj stranici Povjerenika.“
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 8.
Članak 21. mijenja se i glasi:
„(1) Povjerenik izvješćuje javnost o tijelima javne vlasti koja ne postupaju po rješenjima i nalozima Povjerenika.
(2) Listu tijela javne vlasti iz stavka 1. ovog članka Povjerenik utvrđuje na prijedlog Službe za zaštitu prava na pristup informacijama i Službe za praćenje i promicanje prava na pristup informacijama.
(3) Sadržaj Liste iz stavka 2.ovog članka, kriterije za njezino utvrđivanje i način objave propisati će Odlukom povjerenik.
(4) Lista iz stavka 2. i Odluka iz stavka 3. objavljuje se na internetskoj stranici Povjerenika.“
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 9.
Podnaslov ispred članka 22. „ Strateški plan i godišnji plan rada “ mijenja se u „ Akti strateškog planiranja“.
U članku 22. stavku 1. riječi „strateškim planom i godišnjim planom rada“ zamjenjuju se riječima „aktima strateškog planiranja i provedbenim aktima prema odgovarajućim propisima“.
Stavci 2. i 3. brišu se.
Stavak 4. postaje stavak 2. mijenja se i glasi:
„Nacrte navedene u stavku 1. ovog članka razmatra i usvaja kolegij Povjerenika, a u njihovoj izradi sudjeluju službenici Ureda povjerenika za informiranje.“
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Prijelazne i završne odredbe
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 10.
Pravilnik o unutarnjem redu povjerenik će donijeti najkasnije u roku od 30 dana od stupanja na snagu ovog Poslovnika.
Odluku iz članka 21. stavak 4. povjerenik će donijeti u roku 60 dana od dana stupanja na snagu ovog Poslovnika.
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje
Članak 11.
Ovaj Poslovnik, nakon potvrđivanja od Hrvatskog sabora, objavljuje se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu osmoga dana od dana objave.
POVJERENIK ZA INFORMIRANJE
dr.sc. Zoran Pičuljan
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, _________ 2021.
Komentirate u ime: Povjerenik za informiranje