Na temelju članka 28. stavka 4. Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika („Narodne novine“, br. 78/15. i 50/20.), ministar gospodarstva i održivog razvoja donosi
PRAVILNIK
O ISTRAGAMA VELIKIH NESREĆA
PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuju uvjeti, postupci, način i ovlasti za provedbu istraga velikih nesreća povezanih s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika, kako bi se:
a)omogućila provedba istraga velikih nesreća radi prikupljanja dokaza i podataka u svrhu primjerene analize velikih nesreća povezanih s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika
b)osiguralo pravodobno i točno izvješćivanje o rezultatima istraga velikih nesreća i prijedlozima za poboljšanje stanja, sa svrhom unaprjeđenja sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika, zaštite okoliša i prirode te smanjenja rizika budućih velikih nesreća povezanih s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika.
Članak 2.
(1)Ovaj se Pravilnik primjenjuje na istrage velikih nesreća na odobalnim objektima i povezanoj infrastrukturi koji se nalaze ili plove u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske te u epikontinentalnom pojasu Republike Hrvatske sukladno propisima koji uređuju sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.
(2)Ovaj Pravilnik se ne primjenjuje kada je velika nesreća posljedica radnji ili namjere da se počini šteta na odobalnom objektu i/ili povezanoj infrastrukturi ili okolišu i prirodi (npr. rat, terorizam, piratstvo i sl.).
Članak 3.
(1) Za potrebe ovoga Pravilnika pojedini izrazi imaju sljedeća značenja:
1.Ministar je ministar nadležan za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika
2.istraga je istraga velike nesreće povezane s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika
3.povjerenstvo znači povjerenstvo za provođenje istrage velike nesreće povezane s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika
4.povjerljivi podaci smatraju se: ulazni podaci za analize, tehnički, statički i sigurnosni proračuni te podaci o konstrukciji odobalnih objekata i povezane infrastrukture, izvješća, zapisnici i financijski podaci pravne osobe zbog čijeg bi priopćavanja neovlaštenim osobama mogle nastupiti štetne posljedice za gospodarstvo Republike Hrvatske
5.Zakon znači Zakon o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.
(2) Svi ostali pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi koji se koriste u Zakonu.
(3) Pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
II. ISTRAGA I POVJERENSTVO
Članak 4.
(1)Koordinacija po zaprimanju obavijesti o događaju iz članka 25. stavka 1. Zakona utvrđuje radi li se o velikoj nesreći i o istome obavještava Ministarstvo.
(2)Ministarstvo je dužno pokrenuti temeljitu istragu velike nesreće u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaprimanja obavijesti Koordinacije.
(3)Ministarstvo istragu pokreće odlukom koju donosi Ministar.
(4)Ministarstvo je dužno uputiti dopis operatoru i/ili vlasniku kojim ga obavještava o pokrenutoj istrazi velike nesreće.
Članak 5.
(1)Istragu provodi povjerenstvo, koje imenuje Ministar odlukom za svaku pojedinu istragu velike nesreće.
(2)Članovi povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka imenuju se iz redova tijela državne uprave.
(3)Osim predstavnika iz stavka 2. ovoga članka, član povjerenstva je i predsjednik Koordinacije.
(4) Povjerenstvo ima najmanje pet članova, a čine ga predsjednik, zamjenik predsjednika i ostali članovi.
(5)Predsjednik povjerenstva je predstavnik tijela državne uprave nadležnog za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika.
(6)Članovi povjerenstva moraju imati stručnu osposobljenost, stručno znanje i iskustvo u područjima koji su predmet istrage.
(7)Povjerenstvo određuje opseg i rješenja za provedbu istrage, na najpogodniji način za ostvarivanje ciljeva i svrhe istrage.
(8)Povjerenstvo odlučuje o svim pitanjima vezanim uz istragu na sjednicama povjerenstva.
(9)Tajnik povjerenstva imenuje se iz reda Agencije te sudjeluje u radu povjerenstva bez prava odlučivanja.
Članak 6.
(1)Predsjednik povjerenstva dužan je sazvati prvu sjednicu povjerenstva najkasnije deset dana od dana imenovanja povjerenstva.
(2)Članovi povjerenstva na prvoj sjednici povjerenstva potpisuju izjavu na temelju koje se obvezuju na neovisan i nepristran rad u povjerenstvu te poštivanje povjerljivosti podataka.
(3)Sjednica povjerenstva može se sazvati i održati elektroničkim putem.
(4)Sjednica povjerenstva može se održati ako je prisutna natpolovična većina imenovanih članova povjerenstva.
(5)Predsjednik povjerenstva predlaže dnevni red na sjednici povjerenstva.
(6)Povjerenstvo donosi odluke na sjednici običnom većinom glasova prisutnih članova.
(7)Tajnik povjerenstva organizira sjednice, dostavlja materijale i vodi zapisnike sa sjednica povjerenstva.
(8)Zapisnik sa sjednice Povjerenstva mora biti izrađen najkasnije u roku od pet dana od dana održavanja sjednice. Na sadržaj Zapisnika svi prisutni članovi na sjednici povjerenstva moraju dati suglasnost. Zapisnik potpisuju tajnik i predsjednik povjerenstva, po pribavljenoj suglasnosti ostalih članova povjerenstva.
(9)Zapisnici sa sjednica se čuvaju i pohranjuju u Ministarstvu.
(10) Povjerenstvo prestaje s radom po okončanju istrage. U slučaju da pojedini član povjerenstva bude opozvan ili iz drugog razloga prestane njegovo sudjelovanje u povjerenstvu, Ministar će imenovati novoga člana povjerenstva iz istog tijela državne uprave iz kojeg je član koji je opozvan, odnosno čije sudjelovanje prestaje.
Članak 7.
Članovi povjerenstva imaju ovlasti:
a)pristupa mjestu velike nesreće te pristupa ostalim lokacijama bitnim za prikupljanje dokaza i podataka
b)prikupljanja dokaza i podataka vezanih za odobalni objekt i/ili povezanu infrastrukturu na kojem se dogodila velika nesreća
c)dostave prikupljenih dokaza na analizu mjerodavnim tijelima i drugim pravnim i fizičkim osobama
d)ispitati svjedoke, bez prisutnosti osoba čiji interesi mogu ometati istragu, radi utvrđivanja uzroka nastajanja velike nesreće
e)pristupa dokazima prikupljenih od strane javnopravnih tijela, gospodarskih subjekata, stručnjaka i sl.
f)neovisnog i argumentiranog iznošenja mišljenja i donošenja zaključaka o utvrđenim činjenicama za potrebe izrade izvješća iz članka 11. ovoga Pravilnika.
Članak 8.
(1) Povjerenstvo može prema potrebi, a radi utvrđivanja uzroka nastanka velike nesreće, angažirati i neovisne stručne osobe ili tijela (trgovačka društva, znanstvene ustanove i slično) koja imaju stručnu osposobljenost, stručno znanje i iskustvo u pojedinim područjima koja su dio predmeta istrage, a njihovi zadaci i opseg sudjelovanja bit će utvrđeni u posebnom ugovoru sklopljenim s Ministarstvom.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka na uključene stručne osobe primjenjuju se odredbe u svezi neovisnosti, nepristranosti i povjerljivosti, što svaki stručnjak prihvaća potpisivanjem izjave iz članka 6. stavka 2. ovoga Pravilnika.
(3) Angažirana stručna osoba prije potpisivanja ugovora iz stavka 1. ovoga članka obvezna je potpisati izjavu iz stavka 2. ovoga članka.
Članak 9.
U istrazi sudjeluje Koordinacija na način da:
a) stavlja na raspolaganje podatke i dokumente koje je prikupila samostalno ili dobila od operatora i/ili vlasnika vezano za događaj velike nesreće te ih dostavlja svim članovima povjerenstva
b) predsjednik Koordinacije dostavlja članovima povjerenstva analize, mišljenja, zaključke i prijedloge ostalih članova Koordinacije u vezi s istragom
c) prema potrebi uz predsjednika i drugi članovi Koordinacije mogu sudjelovati na sjednicama povjerenstva bez prava odlučivanja
d) surađuje s povjerenstvom i drugim neovisnim stručnjacima angažiranim od strane povjerenstva
e) obavještava povjerenstvo o svim saznanjima koje ima vezano za aktivnosti koje operator i/ili vlasnik namjerava poduzimati na mjestu velike nesreće
f) nakon provedene istrage dostavlja Europskoj komisiji sažetak istrage.
Članak 10.
Očekivani rezultati istrage su sljedeći:
a) temeljem prikupljenih dokaza i podataka utvrditi činjenice vezane za veliku nesreću
b) na temelju analize činjenica utvrditi sve uzroke velike nesreće
c) utvrditi preporuke za poboljšanja u sprečavanju velikih nesreća i ograničavanju njihovih posljedica u budućnosti, odnosno u unapređenju sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika
d) osigurati pravodobno i točno izvještavanje o rezultatima istrage i preporukama za poboljšanja.
Članak 11.
(1) Po završetku istrage, povjerenstvo izrađuje izvješće o istrazi velike nesreće koje mora sadržavati:
a) podatke o operatoru ili vlasniku
b) podatke o odobalnom objektu i/ili povezanoj infrastrukturi na kojem se dogodila velika nesreća
c) sažetak i rekonstrukciju događaja koji je uzrokovao veliku nesreću
d) utvrđene činjenice
e) analizu postupanja po Planu intervencija
f) detaljnu analizu događaja koji su uzrokovali veliku nesreću
g) zaključak
h) preporuke kako bi se izbjeglo ponavljanje istih ili sličnih događaja.
(2) Izvješće iz stavka 1. ovoga članka ne smije sadržavati pretpostavke ili tvrdnje o mogućoj pravnoj odgovornosti ili krivnji.
(3) U izvješću je zabranjeno identificiranje svjedoka.
(4) Izvješće o istrazi potpisuju svi članovi Povjerenstva.
(5) Izvješće o istrazi, zapisnici i svi ostali dokumenti prikupljeni i izrađeni tijekom istrage čuvaju se u Ministarstvu.
(6) Ministarstvo na svojim mrežnim stranicama objavljuje sažetak istrage.
Članak 12.
Članovi Povjerenstva i ostale osobe koje sudjeluju u provođenju istrage dužne su informacije i podatke koje su im učinjene dostupnim tijekom obavljanja svog rada u i za povjerenstvo držati tajnima tijekom i nakon završetka istrage te ih ne smiju otkrivati trećim osobama.
Članak 13.
O sadržaju podataka iz članka 3. stavka 1. točke 4. ovoga Pravilnika odlučuje povjerenstvo.
Članak 14.
(1) Ministarstvo je dužno preporuke koje su proizašle iz rezultata istrage dostaviti na znanje i postupanje Koordinaciji te drugim javnopravnim tijelima koji su ih dužni primijeniti u području njihove nadležnosti.
(2) Ministarstvo je dužno o rezultatima istrage velike nesreće, kao i donesenim preporukama kako bi se izbjegli isti ili slični događaji u budućnosti obavijestiti operatora i/ili vlasnika.
Članak 15.
(1)Ministarstvo osigurava sredstva za provođenje istragavelikih nesreća.
(2)Članovi i tajnik povjerenstva pri obavljanju aktivnosti vezanih uz provođenje istrage unutar redovnog radnog vremena nemaju pravo na naknadu za rad u povjerenstvu, osim za opravdane troškove koji se odnose na troškove putovanja, smještaja i dnevnice.
Članak 16.
(1)Kada se po završetku istrage pojave nove činjenice i/ili informacije koje su od bitnog značaja za zaključke u svezi velike nesreće, Ministarstvo može donijeti odluku o ponovnom otvaranju istrage.
(2)U slučaju iz stavka 1. ovoga članka istraga se pokreće na inicijativu Ministarstva ili Koordinacije, te se imenuje novo Povjerenstvo sukladno odredbi članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika.
(3)Na rad novoga Povjerenstva imenovanog sukladno stavku 2. ovoga članka primjenjuju se odredbe ovoga Pravilnika.
III. ZAVRŠNA ODREDBA
Članak 17.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA I ODRŽIVOG RAZVOJA
Na temelju članka 28. stavka 4. Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika („Narodne novine“, br. 78/15. i 50/20.), ministar gospodarstva i održivog razvoja donosi
PRAVILNIK
O ISTRAGAMA VELIKIH NESREĆA
PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuju uvjeti, postupci, način i ovlasti za provedbu istraga velikih nesreća povezanih s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika, kako bi se:
a) omogućila provedba istraga velikih nesreća radi prikupljanja dokaza i podataka u svrhu primjerene analize velikih nesreća povezanih s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika
b) osiguralo pravodobno i točno izvješćivanje o rezultatima istraga velikih nesreća i prijedlozima za poboljšanje stanja, sa svrhom unaprjeđenja sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika, zaštite okoliša i prirode te smanjenja rizika budućih velikih nesreća povezanih s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 2.
(1) Ovaj se Pravilnik primjenjuje na istrage velikih nesreća na odobalnim objektima i povezanoj infrastrukturi koji se nalaze ili plove u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske te u epikontinentalnom pojasu Republike Hrvatske sukladno propisima koji uređuju sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.
(2) Ovaj Pravilnik se ne primjenjuje kada je velika nesreća posljedica radnji ili namjere da se počini šteta na odobalnom objektu i/ili povezanoj infrastrukturi ili okolišu i prirodi (npr. rat, terorizam, piratstvo i sl.).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 3.
(1) Za potrebe ovoga Pravilnika pojedini izrazi imaju sljedeća značenja:
1. Ministar je ministar nadležan za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika
2. istraga je istraga velike nesreće povezane s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika
3. povjerenstvo znači povjerenstvo za provođenje istrage velike nesreće povezane s odobalnim istraživanjem i eksploatacijom ugljikovodika
4. povjerljivi podaci smatraju se: ulazni podaci za analize, tehnički, statički i sigurnosni proračuni te podaci o konstrukciji odobalnih objekata i povezane infrastrukture, izvješća, zapisnici i financijski podaci pravne osobe zbog čijeg bi priopćavanja neovlaštenim osobama mogle nastupiti štetne posljedice za gospodarstvo Republike Hrvatske
5. Zakon znači Zakon o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.
(2) Svi ostali pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju jednako značenje kao pojmovi koji se koriste u Zakonu.
(3) Pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
II. ISTRAGA I POVJERENSTVO
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 4.
(1) Koordinacija po zaprimanju obavijesti o događaju iz članka 25. stavka 1. Zakona utvrđuje radi li se o velikoj nesreći i o istome obavještava Ministarstvo.
(2) Ministarstvo je dužno pokrenuti temeljitu istragu velike nesreće u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 30 dana od dana zaprimanja obavijesti Koordinacije.
(3) Ministarstvo istragu pokreće odlukom koju donosi Ministar.
(4) Ministarstvo je dužno uputiti dopis operatoru i/ili vlasniku kojim ga obavještava o pokrenutoj istrazi velike nesreće.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 5.
(1) I stragu provodi povjerenstvo, koje imenuje Ministar odlukom za svaku pojedinu istragu velike nesreće.
(2) Članovi p ovjerenstva iz stavka 1. ovoga članka imenuju se iz redova tijela državne uprave.
(3) Osim predstavnika iz stavka 2. ovoga članka, član povjerenstva je i predsjednik Koordinacije.
(4) Povjerenstvo ima najmanje pet članova, a čine ga predsjednik, zamjenik predsjednika i ostali članovi.
(5) Predsjednik povjerenstva je predstavnik tijela državne uprave nadležnog za istraživanje i eksploataciju ugljikovodika.
(6) Članovi povjerenstva moraju imati stručnu osposobljenost, stručno znanje i iskustvo u područjima koji su predmet istrage.
(7) Povjerenstvo određuje opseg i rješenja za provedbu istrage, na najpogodniji način za ostvarivanje ciljeva i svrhe istrage.
(8) Povjerenstvo odlučuje o svim pitanjima vezanim uz istragu na sjednicama povjerenstva.
(9) Tajnik povjerenstva imenuje se iz reda Agencije te sudjeluje u radu povjerenstva bez prava odlučivanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 6.
(1) Predsjednik povjerenstva dužan je sazvati prvu sjednicu povjerenstva najkasnije deset dana od dana imenovanja povjerenstva.
(2) Članovi povjerenstva na prvoj sjednici povjerenstva potpisuju izjavu na temelju koje se obvezuju na neovisan i nepristran rad u povjerenstvu te poštivanje povjerljivosti podataka.
(3) Sjednica povjerenstva može se sazvati i održati elektroničkim putem.
(4) Sjednica povjerenstva može se održati ako je prisutna natpolovična većina imenovanih članova povjerenstva.
(5) Predsjednik povjerenstva predlaže dnevni red na sjednici povjerenstva.
(6) Povjerenstvo donosi odluke na sjednici običnom većinom glasova prisutnih članova.
(7) Tajnik povjerenstva organizira sjednice, dostavlja materijale i vodi zapisnike sa sjednica povjerenstva.
(8) Zapisnik sa sjednice Povjerenstva mora biti izrađen najkasnije u roku od pet dana od dana održavanja sjednice. Na sadržaj Zapisnika svi prisutni članovi na sjednici povjerenstva moraju dati suglasnost. Zapisnik potpisuju tajnik i predsjednik povjerenstva, po pribavljenoj suglasnosti ostalih članova povjerenstva.
(9) Zapisnici sa sjednica se čuvaju i pohranjuju u Ministarstvu.
(10) Povjerenstvo prestaje s radom po okončanju istrage. U slučaju da pojedini član povjerenstva bude opozvan ili iz drugog razloga prestane njegovo sudjelovanje u povjerenstvu, Ministar će imenovati novoga člana povjerenstva iz istog tijela državne uprave iz kojeg je član koji je opozvan, odnosno čije sudjelovanje prestaje.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 7.
Članovi povjerenstva imaju ovlasti:
a) pristupa mjestu velike nesreće te pristupa ostalim lokacijama bitnim za prikupljanje dokaza i podataka
b) prikupljanja dokaza i podataka vezanih za odobalni objekt i/ili povezanu infrastrukturu na kojem se dogodila velika nesreća
c) dostave prikupljenih dokaza na analizu mjerodavnim tijelima i drugim pravnim i fizičkim osobama
d) ispitati svjedoke, bez prisutnosti osoba čiji interesi mogu ometati istragu, radi utvrđivanja uzroka nastajanja velike nesreće
e) pristupa dokazima prikupljenih od strane javnopravnih tijela, gospodarskih subjekata, stručnjaka i sl.
f) neovisnog i argumentiranog iznošenja mišljenja i donošenja zaključaka o utvrđenim činjenicama za potrebe izrade izvješća iz članka 11. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 8.
(1) Povjerenstvo može prema potrebi, a radi utvrđivanja uzroka nastanka velike nesreće, angažirati i neovisne stručne osobe ili tijela (trgovačka društva, znanstvene ustanove i slično) koja imaju stručnu osposobljenost, stručno znanje i iskustvo u pojedinim područjima koja su dio predmeta istrage, a njihovi zadaci i opseg sudjelovanja bit će utvrđeni u posebnom ugovoru sklopljenim s Ministarstvom.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka na uključene stručne osobe primjenjuju se odredbe u svezi neovisnosti, nepristranosti i povjerljivosti, što svaki stručnjak prihvaća potpisivanjem izjave iz članka 6. stavka 2. ovoga Pravilnika.
(3) Angažirana stručna osoba prije potpisivanja ugovora iz stavka 1. ovoga članka obvezna je potpisati izjavu iz stavka 2. ovoga članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 9.
U istrazi sudjeluje Koordinacija na način da:
a) stavlja na raspolaganje podatke i dokumente koje je prikupila samostalno ili dobila od operatora i/ili vlasnika vezano za događaj velike nesreće te ih dostavlja svim članovima povjerenstva
b) predsjednik Koordinacije dostavlja članovima povjerenstva analize, mišljenja, zaključke i prijedloge ostalih članova Koordinacije u vezi s istragom
c) prema potrebi uz predsjednika i drugi članovi Koordinacije mogu sudjelovati na sjednicama povjerenstva bez prava odlučivanja
d) surađuje s povjerenstvom i drugim neovisnim stručnjacima angažiranim od strane povjerenstva
e) obavještava povjerenstvo o svim saznanjima koje ima vezano za aktivnosti koje operator i/ili vlasnik namjerava poduzimati na mjestu velike nesreće
f) nakon provedene istrage dostavlja Europskoj komisiji sažetak istrage.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 10.
Očekivani rezultati istrage su sljedeći:
a) temeljem prikupljenih dokaza i podataka utvrditi činjenice vezane za veliku nesreću
b) na temelju analize činjenica utvrditi sve uzroke velike nesreće
c) utvrditi preporuke za poboljšanja u sprečavanju velikih nesreća i ograničavanju njihovih posljedica u budućnosti, odnosno u unapređenju sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika
d) osigurati pravodobno i točno izvještavanje o rezultatima istrage i preporukama za poboljšanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 11.
(1) Po završetku istrage, povjerenstvo izrađuje izvješće o istrazi velike nesreće koje mora sadržavati:
a) podatke o operatoru ili vlasniku
b) podatke o odobalnom objektu i/ili povezanoj infrastrukturi na kojem se dogodila velika nesreća
c) sažetak i rekonstrukciju događaja koji je uzrokovao veliku nesreću
d) utvrđene činjenice
e) analizu postupanja po Planu intervencija
f) detaljnu analizu događaja koji su uzrokovali veliku nesreću
g) zaključak
h) preporuke kako bi se izbjeglo ponavljanje istih ili sličnih događaja.
(2) Izvješće iz stavka 1. ovoga članka ne smije sadržavati pretpostavke ili tvrdnje o mogućoj pravnoj odgovornosti ili krivnji.
(3) U izvješću je zabranjeno identificiranje svjedoka.
(4) Izvješće o istrazi potpisuju svi članovi Povjerenstva.
(5) Izvješće o istrazi, zapisnici i svi ostali dokumenti prikupljeni i izrađeni tijekom istrage čuvaju se u Ministarstvu.
(6) Ministarstvo na svojim mrežnim stranicama objavljuje sažetak istrage.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 12.
Članovi Povjerenstva i ostale osobe koje sudjeluju u provođenju istrage dužne su informacije i podatke koje su im učinjene dostupnim tijekom obavljanja svog rada u i za povjerenstvo držati tajnima tijekom i nakon završetka istrage te ih ne smiju otkrivati trećim osobama.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 13.
O sadržaju podataka iz članka 3. stavka 1. točke 4. ovoga Pravilnika odlučuje povjerenstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 14.
(1) Ministarstvo je dužno preporuke koje su proizašle iz rezultata istrage dostaviti na znanje i postupanje Koordinaciji te drugim javnopravnim tijelima koji su ih dužni primijeniti u području njihove nadležnosti.
(2) Ministarstvo je dužno o rezultatima istrage velike nesreće, kao i donesenim preporukama kako bi se izbjegli isti ili slični događaji u budućnosti obavijestiti operatora i/ili vlasnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 15.
(1) Ministarstvo osigurava sredstva za provođenje istraga velikih nesreća.
(2) Članovi i tajnik povjerenstva pri obavljanju aktivnosti vezanih uz provođenje istrage unutar redovnog radnog vremena nemaju pravo na naknadu za rad u povjerenstvu, osim za opravdane troškove koji se odnose na troškove putovanja, smještaja i dnevnice.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 16.
(1) Kada se po završetku istrage pojave nove činjenice i/ili informacije koje su od bitnog značaja za zaključke u svezi velike nesreće, Ministarstvo može donijeti odluku o ponovnom otvaranju istrage.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka istraga se pokreće na inicijativu Ministarstva ili Koordinacije, te se imenuje novo Povjerenstvo sukladno odredbi članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika.
(3) Na rad novoga Povjerenstva imenovanog sukladno stavku 2. ovoga članka primjenjuju se odredbe ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
III. ZAVRŠNA ODREDBA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 17.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
MINISTAR
dr. sc. Tomislav Ćorić
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja