VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2021. i 2022. GODINU
Zagreb, ožujak 2021 .
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPRJEĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI POTROŠAČA ZA 2021. i 2022. GODINU
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
UVOD
Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2021. do 2026. godine (u daljnjem tekstu: Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti) kao glavne ciljeve navodi razvoj kvalitete, povećanje kanala distribucije, ali i provođenje već poznatih i učinkovitih aktivnosti te zajedničko djelovanje svih dionika u svrhu stvaranja financijski pismenog stanovništva.
Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti predstavlja unaprijeđen međusektorski okvir za poticanje i unaprjeđivanje djelovanja svih dionika uključenih u provođenje financijskog obrazovanja građana Republike Hrvatske, s Ministarstvom financija kao ključnim nositeljem.
Temeljem Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti Ministarstvo financija osniva Operativnu radnu grupu za koordinaciju zajedničkih aktivnosti (u daljnjem tekstu: Operativna radna grupa) i podgrupe za provedbu Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti za pojedine ciljne skupine stanovništva:
- djeca i mladi
- odrasli mlađe dobi
- osobe radne dobi koje ostvaruju prihode
- osobe starije dobi
Operativne radne podgrupe izrađuju Akcijske planove za svaku ciljnu skupinu, prate provedbu Akcijskih planova prema indikatorima uspješnosti te o provedbi periodično izvještavaju Operativnu radnu grupu na redovnim sastancima.
Operativne radne podgrupe sastavljaju pisano Izvješće o provedbi pojedinog Akcijskog plana i o tome izvještavaju Operativnu radnu grupu i Ministarstvo financija.
Ministarstvo financija kao koordinator svih aktivnosti u području financijske pismenosti jednom u dvije godine zbirno putem Akcijskog plana sastavljenog od seta pojedinačnih Akcijskih planova izrađenih za svaku ciljnu skupinu izvještava Vladu Republike Hrvatske o planiranim i provedenim aktivnostima definiranim Akcijskim planom.
Akcijskim planom propisuju se mjere i aktivnosti usmjerene prema podizanju financijske pismenosti. U tu svrhu donosi se i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti za 2021. i 2022. godinu (u daljnjem tekstu: Akcijski plan) koji se izrađuje s ciljem provođenja aktivnosti i mjera usmjerenih financijskom obrazovanju svih dobnih skupina stanovništva. Predmetnim planom definirane su mjere i aktivnosti svih dionika, rok za provedbu mjera, pokazatelji uspješnosti te izvori financiranja.
Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti kao i Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti za naredno razdoblje, usmjereni su na poticanje svih dionika financijskog obrazovanja na zajedničko djelovanje prema razumijevanju zajedničkog cilja i predanosti za njegovo postizanje, kako bi se svim građanima Republike Hrvatske osigurala prilika ostvarivanja određene koristi od financijskog obrazovanja.
Sredstva za provedbu aktivnosti Akcijskog plana osigurana su u Državnom proračunu Republike Hrvatske. Ministarstvo financija, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za odgoj i obrazovanje koja sudjeluju u provedbi aktivnosti Akcijskog plana imaju osigurana sredstva u okviru svojih redovnih aktivnosti. Ostala tijela osiguravaju vlastita sredstva za provedbu mjera i aktivnosti u svrhu financijskog opismenjavanja stanovništva.
Svi dionici u provedbi Akcijskog plana obvezuju se na kvalitetnu međusobnu suradnju, radi stvaranja uvjeta u okviru svoje nadležnosti i djelokruga te u skladu sa svojim djelatnostima, za osnaživanje okruženja i administrativne učinkovitosti u poticanju unaprjeđenja financijske pismenosti stanovništva.
Akcijski plan izrađen je kao »živi dokument« podložan prilagodbama i eventualnim budućim promjenama. Također, praćenje Akcijskog plana omogućit će Ministarstvu financija i nositeljima provedbe, identifikaciju onoga što je uspješno u provođenju financijske pismenosti, identifikaciju ostalih ciljanih skupina koje imaju koristi od financijske pismenosti, stjecanje saznanja o tome koji su dodatni izvori potrebni te identifikaciju potencijalnih propusta i aktivnosti za njihovo otklanjanje.
SADRŽAJ AKCIJSKOG PLANA
Akcijski plan za 2021. i 2022. godinu sastoji se od seta Akcijskih planova sastavljenog od 4 Akcijska plana:
1. Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti djece i mladih,
2. Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti odraslih mlađe dobi
3. Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti osoba radne dobi koje ostvaruju prihode
4. Akcijski plan za unaprjeđenje financijske pismenosti osoba starije dobi
Akcijski plan za 2021. i 2022. godinu sadrži prikaz identificiranih mjera i aktivnosti u podizanju razine financijske pismenosti građana Republike Hrvatske. Mjere su definirane prema nositeljima, odnosno dionicima u provođenju financijskog obrazovanja definiranim Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti. Uz mjere, navedene su i aktivnosti svih dionika, rok unutar kojeg će se one provoditi, izvori financiranja te pokazatelji uspješnosti.
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPREĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI DJECE I MLADIH |
||||||||
R.br. |
Mjera |
Aktivnost |
Nositelj/ sunositelj |
Rok provedbe (Kvartal/ kontinuirano) |
Izvori financiranja |
Pokazatelji uspješnosti |
Početna vrijednost za dvije godine |
Ciljna vrijednost na kraju druge godine |
1. |
Sudjelovanje u raznim događajima i organizacija predavanja, seminara, konferencija, radionica, kvizova, natječaja i drugih događanja (uživo ili virtualno) sa praćenjem utjecaja COVID-19 situacije na poslovanje poduzetnika |
Održavanje i sudjelovanje na događajima u organizaciji dionika |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epid. mjerama |
sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epid. mjerama |
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
2 radionice u školama |
2 radionice |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
8 događaja, 240 sudionika |
20 događaja, 600 sudionika |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
50 |
200 |
|||
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
1 |
1 |
|||
Održavanje online edukativne igre – igru 'Virtualna burza' |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
cca 23700 natjecatelja, ukupno 2009. do 2020. |
cca 24000 natjecatelja, ukupno 2009. do 2022. |
||
|
AZOO |
I. kvartal 2021. |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
1 stručni skup |
2 stručna skupa |
||
Sudjelovanje na tribinama, okruglim stolovima, radionicama, edukativnim skupovima i seminarima. |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
1 online događaj |
2 događaja uz fiz nazočnost učenika |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model sudjelovanja ovisni o epidemiološkim mjerama; planirano više od 10 u svakoj godini |
sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model sudjelovanja ovisni o epidemiološkim mjerama; planirano više od 10 u svakoj godini |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
8 |
20 |
|||
2. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
Održavanje stručnih edukacija |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
broj i forma edukacija ovisni o epidemiološkim mjerama |
broj i forma edukacija ovisni o epidemiološkim mjerama |
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Edukativna predavanja za 700 učenika i 25 profesora |
Edukativna predavanja za 1400 učenika i 50 profesora |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
8 |
20 |
|||
Komunikacija o edukativnim događanjima na društvenim mrežama, i putem internet stranice www.akademijazse.hr |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Na održanih 30 seminara i 333 polaznika ukupno, 10-ak polaznika su studenti ili učenici. |
Održati 32 seminara s 350 polaznika, očekivati do cca 15-ak studenata i učenika. |
||
Predavanja predstavnika Burze u srednjim školama i na fakultetima, i predavanja usmjerena jačanju financijske pismenosti u organizaciji ostalih pravnih subjekata |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
6 |
7 |
||
Sufinanciranje projekata organizacija civilnog društva U okviru Natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih |
MZO |
III. Kvartal 2021. |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
307.849,00 kn |
650.000,00 kn |
||
U organizaciji AZOO-a održavanje stručnih seminara za učitelje i nastavnike na temu financijske pismenosti, u okviru kurikuluma Građanskog odgoja i obrazovanja, u suradnji s drugim financijskim ustanovama i organizacijama |
MFIN |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
0 |
2 |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
ovisno o organizaciji AZOO-a |
ovisno o organizaciji AZOO-a |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
ovisno o organizaciji AZOO-a |
ovisno o organizaciji AZOO-a |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
0 |
4 |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
4 |
35 |
|||
Održavanje učeničke debate u suradnji s Hrvatskim debatnim društvom na temu iz djelokruga rada središnje banke |
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Održana debata |
Edukativna predavanja za 700 učenika i 25 profesora |
Edukativna predavanja za 1400 učenika i 50 profesora |
||
Organiziranje različitih edukativnih događanja u Zagrebu u cilju podizanja razine financijske pismenosti učenika srednjih škola i studenata |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
0 |
5 |
||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
8 |
20 |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
0 |
5 |
|||
Projekt „Više znamo, bolje razumijemo“ za učenike i nastavnike srednjih škola u Zagrebu |
HGK |
I. i IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
250 učenika |
400 sudionika |
||
HANFA |
I. i IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
edukacija barem za 3 škole ovisno o organizaciji i epidemiološkim mjerama |
edukacija barem za 3 škole ovisno o organizaciji i epidemiološkim mjerama |
|||
Financijsko opismenjavanje djece kao dio projekta „Mala akademija financija“ |
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Rezultati na testu |
1 online edukacija |
15 online edukacija, edukativni materijal, 2 prezentacije |
||
Izrada online upitnika na temu prava potrošača na www.hife.hr |
HIFE |
I. kvartal 2021. |
Vlastiti |
Broj pregleda |
93 |
150 |
||
Izrada online upitnika na temu poznavanja f.u. na www.hife.hr |
HIFE |
II. Kvartal 2021. |
Vlastiti |
Broj pregleda |
93 |
150 |
||
Provođenje edukacije djece i mladih u području poreza |
MFIN PU |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Rezultati na testu |
150 učenika |
250 učenika |
||
3. |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih brošura, prezentacija, letaka, videomaterijala, sadržaja internetskih stranica i sl. |
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Izdana jedna znanstvena monografija |
2 brošure, 4 prezentacije, 2 internetske stranice, 2 znanstvena rada |
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
5 |
10 |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
15 |
200 |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
200 |
3000 |
|||
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
59 000 posjeta na portalu |
120 000 posjeta na portalu |
|||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
barem 3 materijala godišnje |
barem 3 materijala godišnje |
|||
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
2000 letaka |
200 letaka |
|||
Informiranje građana o aspektima korištenja financijskih usluga |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Unaprjeđenje razine poznavanja financijskih usluga |
Porast razine financijske pismenosti i informiranosti |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
kontinuirano pružanje informacija o temama iz nadležnosti HANFA-e |
kontinuirano pružanje informacija o temama iz nadležnosti HANFA-e |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
12 |
100 |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
200 |
3000 |
|||
Provođenje projekta Štedopis TV – edukativni video sadržaj |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
4 |
8 |
||
Održavanje edukativnih kvizova znanja putem interneta |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
500 |
1000 |
||
Snimanje edukativnog materijala, za moguću upotrebu u nastavi |
ZSE |
I-IV. Kvartala 2021. |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
Za materijale koji će u cjelosti biti namjenjeni educiranju, provedene prve pripreme. |
Snimiti 2 materijala u cjelosti namjenjena za edukaciju. Od snimanih događanja, dio sadržaja s cca 3 događanja pripremiti za upotrebu u edukaciji. |
||
Izrada infografika „Financijska pismenost“ |
MZO |
I. kvartal 2021. |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, projekata |
10.000,00 kn |
20.000.00 |
||
4. |
Suradnja s ostalim članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnima za podizanje razine financijske pismenosti |
Aktivna suradnja s drugim dionicima |
ORG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Tri sastanka ORS i 20 izravnih kontakata radi planiranja aktivnsosti |
Četiri sastanka ORS i 30 izravnih kontakata radi planiranja aktivnosti |
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Kraljevine Nizozemske |
MFIN |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
|||
5. |
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. |
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca |
HANFA |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
HUB |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Organizacija i provođenje edukativnih aktivnosti u sklopu obilježavanja međunarodnih događanja za razne ciljne skupine: akademska zajednica, učenici i studenti, starija populacija |
Dodatna popularizacija teme financijske pismenosti u širem krugu javnosti te poticanje na provođenje edukativnih aktivnosti u obrazovnom sustavu u području financijske pismenosti |
|||
AZOO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
AZOO |
AZOO |
|||
HGK |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
20 objava |
40 objava |
|||
ŠTEDOPIS |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
3 |
9 |
|||
HUO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
1 |
2 |
|||
UMFO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
3 |
6 |
|||
HNB |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Sudjelovanje 60 učenika i 5 profesora u prigodnom obilježavanju |
Sudjelovanje 120 učenika i 10 profesora u prigodnom obilježavanju |
|||
HIFE |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
2 |
4 |
|||
MINGOR |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
1 |
2 |
|||
Obilježavanje Svjetskog dana štednje |
HUO |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
0 |
2 |
||
HUB |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Informiranje građana o važnosti odgovornog upravljanja i odnosa prema novcu |
Populariziranje teme štednje i upravljanja novcem u odnosu na kvalitetu života |
|||
HGK |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Organizirano u online obliku kroz priopćenje, izradu prigodnog materijala, izjave za medije, putem web stranica i na društvenim mrežama. |
Priopćenje za medije, Okrugli stol u HGK uz sudjelovanje 70 učenika srednjih škola i studenata, objave na društvenim mrežama |
|||
Tjedan svjesnosti o prijevarama |
HANFA |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
Barem 2 događaja u tjednu |
Barem 2 događaja u tjednu |
||
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova |
HGK |
II. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
1 događanje |
2 događanja |
||
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača |
MINGOR |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
1 |
2 |
||
HIFE |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
2 |
4 |
|||
HANFA |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima |
|||
HUO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Prigodna objava, publikacija |
0 |
2 |
|||
6. |
Suradnja s medijima i internetskim portalima |
Sudjelovanje i suradnja s medijima s ciljem promicanja važnosti financijske pismenosti |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj gostovanja, broj objavljenih članaka |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj gostovanja, broj objavljenih članaka |
7 |
25 |
|||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj gostovanja, broj objavljenih članaka |
kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
|||
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj gostovanja, broj objavljenih članaka |
60 |
100 |
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPREĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI ODRASLIH MLAĐE DOBI |
||||||||
R.br. |
Mjera |
Aktivnost |
Nositelj/ sunositelj |
Rok provedbe (Kvartal/ kontinuirano) |
Izvori financiranja |
Pokazatelji uspješnosti |
Početna vrijednost za dvije godine |
Ciljna vrijednost na kraju druge godine |
1. |
Sudjelovanje u raznim događajima i organizacija predavanja, seminara, konferencija, radionica, kvizova, natječaja i drugih događanja (uživo ili virtualno) sa praćenjem utjecaja COVID-19 situacije na poslovanje poduzetnika |
Održavanje i sudjelovanje na događajima u organizaciji dionika |
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
6 |
12 |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
5 |
10 |
|||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
1 |
2 |
|||
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
1 konferencija, 30 sudionika |
|
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj organiziranih edukativnih događanja |
8 događaja, 240 sudionika |
20 događaja, 600 sudionika |
|||
Redovita komunikacija s potrošačima |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Pruženi savjeti potrošačima |
5 000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona, 1800 upita putem el.pošte prava.potrosaca@mingo.hr |
10 000 putem besplatnog potrošačkog telefona, 1800 upita putem el.pošte prava.potrosaca@mingo.hr |
||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
Informiranje i odgovori na upite građana i poslovnih subjekata slijedom posljedica pandemije COVID-19 i potresa u Zagrebu (bankarstvo, osiguranje, leasing) |
30 odgovora na upite |
|||
Suradnja na projektima sa studentskim udrugama, radi bolje financijske pismenosti |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
Pripreme s jednom udrugom |
1 |
||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
2 |
4 |
|||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
barem jedna suradnja godišnje |
barem jedna suradnja godišnje |
|||
Financijsko opismenjavanje, projekt „Budi fin“ mladih od 17-25 godina |
EFZG/ RAIFF MF |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Rezultati na testu |
0 |
web stranica projekta, 1 brošura, 2 prezentacije, 2 znanstvena rada, 10 fokus grupa, 15 online edukacija, pre-post istraživanje financijskih sposobnosti mladih |
||
Poziv zainteresiranim studentima da se prijave na projekt osmišljavanja materijala za financijsko opismenjavanje mladih „Financijska pismenost za studente“ |
EFZG/ GF/FPZ/ AZ MF |
202-2021. 2021-2022 |
AZ MF |
Broj sudionika |
Predstavljanje projekta studentima |
Web stranica, edukativni brošura koja pokriva 5 područja aktivnosti, 1 online upitnik, izrada kalkulatora koji će biti postavljeni na web stranicu projekta, 8 radionica |
||
Održavanje poreznih razgovora utorkom (jednom mjesečno) sa studentima Pravnog fakulteta |
MFIN/PU/ Pravni fakultet u Zg |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Upitnik o znanju prije i poslije održanih razgovora |
3 |
10 |
||
2. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
Organiziranje različitih edukativnih događanja u u cilju podizanja razine financijske pismenosti studenata |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
barem 2 događaja godišnje, forma ovisna o epidemiološkim mjerama |
barem 2 događaja godišnje, forma ovisna o epidemiološkim mjerama |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
1 |
2 |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
11 seminara, 500 sudionika |
30 seminara, 600 sudionika |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
1 |
5 |
|||
Omogućavanje studentima da pohađaju edukacije Akademije ZSE namijenjene široj investicijskoj javnosti. Uz gratis edukacije poput panel diskusija, za seminare su osigurani studentski popusti. |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
cca 10 |
cca 15 |
||
Edukativne posjete |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
130 |
500 |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
barem 3 posjete godišnje, ovisno o epidemiološkim mjerama |
barem 3 posjete godišnje, ovisno o epidemiološkim mjerama |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
5 |
|||
3. |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih brošura, prezentacija, letaka, video materijala, sadržaja |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
barem 3 materijala godišnje |
barem 3 materijala godišnje |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
20 objava |
40 objava |
|||
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
40 |
6 |
|||
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
2000 letaka |
200 letaka |
|||
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
59 000 posjeta na portalu |
120 000 posjeta na portalu |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
Izrada 5 edukativnih materijala |
Izrada 10 edukativnih materijala |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
4 |
15 |
|||
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
1 znanstvena knjiga |
2 internetske stranice, 2 brošure, 4 prezentacije |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
200 |
3000 |
|||
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
4 održanja događanja, lansiran noviweb , video reportaza |
2 brošure – digitalne, 40 tekstova za web 8 video materijala |
|||
MFIN/PU |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
0 |
2 |
|||
Informiranje građana o aspektima korištenja financijskih usluga |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
Unaprjeđenje razine poznavanja financijskih usluga |
Očekivano 6 (online) briefinga, 40 objava za medije, 250 odgovora na upite,...(i donji tekst uključiti u ovu rubriku – tehnički nije moguće ¯) |
||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
4 |
8 |
|||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
kontinuirano informiranje javnosti o financijskim uslugama u primjerenoj formi i ovisno o aktualnosti i važnosti tema |
kontinuirano informiranje javnosti o financijskim uslugama u primjerenoj formi i ovisno o aktualnosti i važnosti tema |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
200 |
3000 |
|||
Nastavak kampanje „Znanjem do financijskog oporavka“ s Udrugom „Padobran“ i FINA-om što uključuje besplatno savjetovanje za blokirane ili ovršene građane, projekt koji se provodi i uz podršku HUP-a |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
Uključivanje partnera iz privatnog i javnog sektora u svrhu pružanja savjetodavne podrške građanima s financijskim poteškoćama |
Stvaranje zajedničke platforme raznih dionika koja ima za cilj omogućiti građanima kvalitetnu i besplatnu uslugu u području upravljanja dugom |
||
Za godišnje nagrade o doprinosu edukaciji na teme tržišta kapitala, uzima se u obzir rad studentskih udruga |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
1 događanje |
1 događanje |
||
Izrada edukativnih stranica i web stranice budifin.hr. |
EFZG, RAIFF MF |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događanja, sudionika, materijala |
0 |
Kreirana web stranica |
||
4. |
Suradnja s ostalim članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnima za podizanje razine financijske pismenosti |
Aktivna suradnja s drugim dionicima |
ORG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
Suradnja MINGOR-a i ostalih dionika uključenih u aplikaciju CISZP, kao i ostalih tijela uključenih u podizanje razine financijske pismenosti |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
3500 upita potrošača putem CISZP-a |
7000 upita potrošača putem CISZP-a |
||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Odgovoreno na 33 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
Odgovoreno na 66 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
25 |
50 |
|||
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Kraljevine Nizozemske |
MFIN |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
|||
5. |
Komunikacija s korisnicima financijskih usluga i širom javnosti |
Redovita komunikacija s potrošačima |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
5 000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona |
10 000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
|||
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
442 |
100 |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Redovita komunikacija s potrošačima kroz odgovore na upite i objave u medijima. |
30 odgovora na upite i 10 objava |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
62 |
120 |
|||
Komuniciranje na društvenim mrežama i putem internet stranice |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirano osigurane ažurirane informacije i odgovori. Stranicu www.akademijazse.hr posjetilo 9.475 korisnika, uz preko 25.760 pregleda. |
Kontinuirano osigurane ažurirane informacije i odgovori. Za stranicu www.akademijazse.hr procijenjeni broj posjetitelja cca 9.700. |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
kontinuirano informiranje javnosti o f. uslugama preko društvenih mreža i int. stranica s naglaskom na aktualne teme |
kontinuirano informiranje javnosti o f. uslugama preko društvenih mreža i int. stranica s naglaskom na aktualne teme |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
62 |
120 |
|||
Organizacija radionica/sastanaka i drugih oblika informiranja o SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma (HUB, HGK, HNB, FINA, MFIN) |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih radionica, sastanaka |
Redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr. |
Redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr. |
||
6. |
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. |
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca |
MINGOR |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
2 |
HUB |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
2 događaja: |
4-6 događaja ili aktivnosti povodom obilježavanja Tjedna |
|||
HANFA |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
barem 3 aktivnosti u tom tjednu |
|||
HGK |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
0 |
10 događanja i ostale aktivnosti |
|||
HNB |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
Sudjelovanje 60 učenika i 5 profesora u prigodnom obilježavanju |
Sudjelovanje 120 učenika i 10 profesora u prigodnom obilježavanju |
|||
ŠTEDOPIS |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
3 |
9 |
|||
HIFE |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
2 |
2 |
|||
HUO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
1 |
|||
UMFO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 događanje |
2 događanja – on line, 2 objave, 1 brošura |
|||
Obilježavanje Svjetskog Dana štednje |
HUB |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 Objava za medije i 1 publikacija Pregledi (povodom Dana štednje) |
3 objave i/ili 3 publikacije vezane uz Dan štednje |
||
HGK |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
Organizirano u online obliku kroz priopćenje, izradu prigodnog materijala, izjave za medije, putem web stranica i na društvenim mrežama. |
Priopćenje za medije, Okrugli stol u HGK uz sudjelovanje 70 učenika srednjih škola i studenata, objave na društvenim mrežama |
|||
HUO |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
1 |
|||
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova. |
HGK |
II. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
1 |
||
Tjedan svjesnosti o prevarama |
HANFA |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
Barem 2 događaja u tjednu |
Barem 2 događaja u tjednu |
||
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača |
MINGOR |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
2 |
||
HANFA |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima |
|||
HUO |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika, publikacija |
1 |
1 |
|||
7. |
Suradnja s medijima i internetskim portalima |
Sudjelovanje i suradnja s medijima s ciljem promicanja važnosti financijske pismenosti |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
kontinuirano |
kontinuirano |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
|||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
više od 40 objava u tiskanim i online medijima |
više od 50 objava u tiskanim i online medijima |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
6 |
16 |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
7 |
25 |
|||
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
30 tekstova 4 gostovanja |
60 tekstova 4 gostovanja |
|||
Radijske emisije „Financijska abeceda“ emitirane na Hrvatskom katoličkom radiju u kojima se jednom tjedno govori o relevantnim temama iz područja financijske pismenosti. |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj emitiranih emisija |
barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj emitiranih emisija |
28 |
56 |
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPREĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI OSOBA RADNE DOBI KOJE OSTVARUJU PRIHODE |
||||||||
R.br. |
Mjera |
Aktivnost |
Nositelj/ sunositelj |
Rok provedbe (Kvartal/ kontinuirano) |
Izvori financiranja |
Pokazatelji uspješnosti |
Početna vrijednost za dvije godine |
Ciljna vrijednost na kraju druge godine |
1. |
Sudjelovanje u raznim događajima i organizacija predavanja, seminara, konferencija, radionica, kvizova, natječaja i drugih događanja (uživo ili virtualno) sa praćenjem utjecaja COVID-19 situacije na poslovanje poduzetnika |
Održavanje i sudjelovanje na događajima u organizaciji dionika |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
barem 1 događaj, ovisno o aktualnosti teme |
barem 1 događaj, ovisno o aktualnosti teme |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
1 |
2 |
|||
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
10 webinara, 248 sudionika |
12 webinara, 300 sudionika |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
1 događaj, 300 sudionika |
4 događaja, 800 sudionika |
|||
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
5 |
8 |
|||
Seminari i drugi edukativni događaji Akademije ZSE pripremljeni na teme jačanja financijske pismenosti |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
10 |
12 |
||
UMFO sa ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
1(200 sudionika) |
2 (200 sudionika po događanju) |
|||
Organiziranje različitih edukativnih događanja u Zagrebu i drugim gradovima kroz mrežu županijskih komora, u cilju podizanja razine financijske pismenosti poslovnih subjekata. |
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
0 |
2 |
||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
online događanje |
6 događanja uz fizičku nazočnost |
|||
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
|
Održana 1 konferencija |
|||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
Uslijed pandemije COVID-19 konferencija "Dan hrvatskih institucija" nije održana |
Održana 1 konferencija |
|||
Financijska edukacija studenata iz područja instituacionalnih investitora u okviru projekta „Institutional investors Lab“ pri predmetu Upravljanje insittucionalnim investitorima |
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
0 |
8 edukacija |
||
Oblikovanje edukacijskih materijala iz područja porezne pismenosti te provedba radionica porezne i financijske pismenosti za zaposlenike koji zbog prirode svog zaposlenja imaju potrebu za unaprjeđenjem financijskih i poreznih znanja i vještina |
EFZG/PWC HRVATSKA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
Oblikovani edukacijski materijali |
1 edukacija |
||
2. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
Provođenje radionica financijske edukacije andargoških djelatnika u srednjim školama |
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
0 |
2 edukacije |
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
0 |
2 |
|||
Organizacija različitih stručnih seminara, radionica, savjetovanja i slično u kontekstu hrvatskog tržišta (CEDOH) |
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika, organiziranih edukativnih dog. |
11 seminara, 500 sudionika |
30 seminara 600 sudionika |
||
Redovita komunikacija s potrošačima |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
5 000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona |
10 000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj sudionika |
kontinuirano informiranje osoba koje ostvaruju prihode o aktualnim i relevantnim temama iz područja financijskih usluga |
kontinuirano informiranje osoba koje ostvaruju prihode o aktualnim i relevantnim temama iz područja financijskih usluga |
|||
3. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih brošura, prezentacija, letaka, videomaterijala, sadržaja internetskih stranica i uputa vezanih uz financijsko opismenjavanje |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
barem 2 materijala godišnje |
barem 2 materijala godišnje |
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
40 |
6 |
|||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
20 objava |
40 objava |
|||
SSSH |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
2000 brošura |
1000 mapa |
|||
EFZG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
1 videomaterijal |
2 brošure, 2 znanstvena rada, 4 prezentacije. 2 sadržaja internetskih stranica |
|||
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
40 |
6 |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Objava 5 edukativnih materijala |
Objava 10 edukativnih materijala |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
24 |
60 |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
200 |
3000 |
|||
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
4 događanja,5 projekata |
6 događanja , 5 projekata po godini |
|||
MFIN/PU |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
2 |
|||
Informiranje građana o aspektima korištenja financijskih usluga |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Unaprjeđenje razine poznavanja financijskih usluga |
Porast razine financijske pismenosti i informiranosti o bankovnim uslugama i proizvodima u Hrvatskoj |
||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
objave na web stranicama |
objave na web stranicama |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Objavljeno 5 relevantnih informacija i upozorenja široj javnosti |
Objavljeno 10 relevantnih informacija i upozorenja široj javnosti |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
Očekivano 6 (online) briefinga, 40 objava za medije, 250 odgovora na upite |
|||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
barem 2 materijala godišnje |
barem 2 materijala godišnje |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
200 |
3000 |
|||
Nastavak kampanje „Znanjem do financijskog oporavka“ s Udrugom „Padobran“ i FINA-om što uključuje besplatno savjetovanje za blokirane ili ovršene građane, projekt koji se provodi i uz podršku HUP-a |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Savjetovanje zainteresiranih građana (napomena: broj nije dostupan) |
Održana savjetovanja građana |
||
HUP |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
2 Objava na web stranici |
|||
Izdavanje publikacija ili objava o gospodarskim kretanjima, makroekonomskoj situaciji, predviđanjima te ostalim informacijama bitnim za financijsko planiranje građana i poduzetnika (HUB analize, izgledi i Pogledi) |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Objava stručnih analiza na aktualne teme u području makroekonomije, gospodarstva i bankarstva. Transparentno i redovito komuniciranje putem raznih komunikacijskih kanala važnim za financijsko planiranje građana i poduzetnika |
Objava 15-20 različitih publikacija koje imaju za cilj informirati stručnu i opću javnost o važnim temama za kvalitetno upravljanje financijama i razumijevanje uloge banaka u društvu |
||
Izrada ili objava edukativnih materijala i uputa vezanih uz financijsku pismenost na području poreza |
MFIN/PU |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
0 |
2 |
||
Održavanje online edukativne igre uz koju investitori početnici mogu jačati financijska znanja |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Sudjelovanje u edukativnim događanjima |
Broj natjecatelja od 2009. do 2020. cca 23.700 |
Broj natjecatelja od 2009. do 2022. cca 24.000 |
||
4. |
Suradnja s ostalim članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnima za podizanje razine financijske pismenosti |
Suradnja s drugim dionicima |
ORG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
Suradnja MINGOR-a i ostalih dionika uključenih u aplikaciju CISZP, kao i ostalih tijela uključenih u podizanje razine financijske pismenosti |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
3500 upita putem CISZP-a |
7000 upita putem CISZP-a |
||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
25 |
29 |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Odgovoreno na 33 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
Odgovoreno na 66 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
|||
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Kraljevine Nizozemske |
MFIN |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirana komunikacija |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
|||
5. |
Komunikacija s korisnicima financijskih usluga i širom javnosti |
Redovita komunikacija po upitima te objava relevantnih informacija i upozorenja široj javnosti |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
kontinuirano odgovaranje na upite i objava informacija |
kontinuirano odgovaranje na upite i objava informacija |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Odgovoreno na svaki upit o edukaciji |
Odgovoriti na svaki upit o edukaciji |
|||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Kontinuirano |
30 odgovora na upite i 10 objava |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Zaprimljeno i postupano po 1000 upita i prigovora potrošača |
Zaprimljeno i postupano po 2000 upita i prigovora potrošača |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
1100 |
2000 |
|||
Za nagrađivanje doprinosa razvoju tržišta kapitala prati se rad raznih pojedinaca i pravnih subjekata |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
1 događaj |
1 događaj |
||
|
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
442 |
100 |
||
HUP |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
0 |
Broj održanih događaja |
|||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Informiranje i odgovori na upite građana i poslovnih subjekata slijedom posljedica pandemije COVID-19 i potresa u Zagrebu (bankarstvo, osiguranje, leasing) |
30 odgovora na upite |
|||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
kontinuirano informiranje javnosti s naglaskom na pojašnjenju financijskih proizvoda i usluge te njihovih obilježja |
kontinuirano informiranje javnosti s naglaskom na pojašnjenju financijskih proizvoda i usluge te njihovih obilježja |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
25 |
50 |
|||
Radijske emisije „Financijska abeceda“ emitirane na Hrvatskom katoličkom radiju u kojima se jednom tjedno govori o relevantnim temama iz područja financijske pismenosti. |
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj emitiranih emisija |
28 |
56 |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj emitiranih emisija |
barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
|||
Organizacija radionica/sastanaka i drugih oblika informiranja o SEPA platnim uslugama u suradnji s ostalim članovima hrvatskog SEPA foruma (HUB, HNB, FINA, MFIN). Ažuriranje web stanice www.sepa.hr te odgovori na upite upućeni putem kontakt adrese info@sepa.hr |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
Redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr. |
Redovito održavanje i ažuriranje www.sepa.hr. |
||
Sudjelovanje zaposlenika FINA-e u provođenju Zakona o stečaju potrošača, Ovršnog zakona,i Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima i Zakona o Upisniku sudskih i javnobilježničkih osiguranja tražbina vjerovnika na pokretnim stvarima i pravima |
FINA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj odgovorenih upita |
Dostava poziva za provođenje jednostavnog postupka stečaja potrošača - 23.353 dostavljenih poziva; |
Dostava poziva za provođenje jednostavnog postupka stečaja potrošača – 26.000 dostavljenih poziva; |
||
6. |
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. |
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epidemiološkim mjerama |
sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epidemiološkim mjerama |
HUP |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
|
2 Događaja |
|||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
0 |
10 događanja i ostale aktivnosti |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
Sudjelovanje 60 učenika i 5 profesora u prigodnom obilježavanju |
Sudjelovanje 120 učenika i 10 profesora u prigodnom obilježavanju |
|||
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
3 |
12 |
|||
HIFE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
2 |
2 |
|||
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 događanje, 1 objava 1 publikacija |
1 događanje, 1 objava 1 publikacija |
|||
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 |
2 |
|||
Obilježavanje Svjetskog dana kreditnih unija |
HUP |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
0 |
2 događanja povodom svjetskog dana kreditnih unija |
||
Obilježavanje Svjetskog Dana Štednje |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 Objava za medije i 1 publikacija Pregledi (povodom Dana štednje) |
3 Objava za medije i 3 publikacija Pregledi (povodom Dana štednje) |
||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
Organizirano u online obliku kroz priopćenje, izradu prigodnog materijala, izjave za medije, putem web stranica i na društvenim mrežama. |
Priopćenje za medije, Okrugli stol u HGK uz sudjelovanje 70 učenika srednjih škola i studenata, objave na društvenim mrežama |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 |
2 |
|||
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
1 događanje |
2 događanja |
||
Tjedan svjesnosti o prevarama |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
Barem 2 događaja u tjednu |
Barem 2 događaja u tjednu |
||
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
0 |
0 |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika objava |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima u primjerenoj formi i ovisno o epidemiološkim mjerama |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima u primjerenoj formi i ovisno o epidemiološkim mjerama |
|||
7. |
Suradnja s medijima i internetskim portalima |
Sudjelovanje i suradnja s medijima s ciljem promicanja važnosti financijske pismenosti |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
više od 40 objava u tiskanim i online medijima |
više od 50 objava u tiskanim i online medijima |
ŠTEDOPIS |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
6 |
16 |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
7 |
25 |
|||
UMFO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
5 gostovanja, 10 tekstova izjava, interviewa |
8 gostovanja, 15 tekstova, 20 izjava - interviewa |
|||
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
AKCIJSKI PLAN ZA UNAPREĐENJE FINANCIJSKE PISMENOSTI OSOBA STARIJE DOBI |
||||||||
R.br. |
Mjera |
Aktivnost |
Nositelj/ sunositelj |
Rok provedbe (Kvartal/ kontinuirano) |
Izvori financiranja |
Pokazatelji uspješnosti |
Početna vrijednost za dvije godine |
Ciljna vrijednost na kraju druge godine |
1. |
Sudjelovanje u raznim događajima i organizacija predavanja, seminara, konferencija, radionica, kvizova, natječaja i drugih događanja (uživo ili virtualno) sa praćenjem utjecaja COVID-19 situacije na poslovanje poduzetnika |
Održavanje i sudjelovanje na događajima u organizaciji dionika |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epidemiološkim mjerama |
sadržajno i prezentacijski prilagođen doprinos HANFA-e o temama iz njene nadležnosti, broj i model održavanja ovisni o epidemiološkim mjerama |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 |
2 |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 događaj, 50 sudionika |
4 događaja, 200 sudionika |
|||
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 |
2 |
|||
Organiziranje seminara i ostalih edukativnih događanja radi jačanja financijskih znanja |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
30 seminara, 333 ukupno polaznika |
32 seminara ukupno, 340 polaznika |
||
2. |
Sudjelovanje u edukativnim aktivnostima |
Edukacija potrošača „Kako kroz mjere energetske efikasnosti smanjiti troškove grijanja?“ |
HIFE |
III. Kvartal |
Vlastiti |
Broj pregleda weba |
20 |
15 |
3. |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih materijala |
Izrada, izdavanje i objava edukativnih brošura, prezentacija, letaka, videomaterijala, sadržaja internetskih stranica i uputa vezanih uz financijsko opismenjavanje |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
barem 3 materijala godišnje |
barem 3 materijala godišnje |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
20 objava |
40 objava |
|||
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
59 000 posjeta na portalu |
120 000 posjeta na portalu |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
200 |
3000 |
|||
4. |
Suradnja s ostalim članovima Operativne radne grupe te ostalim institucijama relevantnima za podizanje razine financijske pismenosti |
Suradnja s drugim dionicima |
ORG |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuitet suradnje |
Suradnja MINGOR-a i ostalih dionika uključenih u aplikaciju CISZP, kao i ostalih tijela uključenih u podizanje razine financijske pismenosti |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
3500 upita putem CISZP-a |
7000 upita putem CISZP-a |
||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
25 |
50 |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Odgovoreno na 33 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
Odgovoreno na 66 upita građana zaprimljena putem CISZP aplikacije |
|||
Sudjelovanje u projektu pružanja tehničke pomoći u financijskom obrazovanju u organizaciji OECD/INFE i Ministarstva financija Kraljevine Nizozemske |
MFIN/PU |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuitet suradnje |
Kontinuitet suradnje |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuitet suradnje |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
doprinos HANFA-e u suradnji s drugim dionicima ovisno o tijeku projekta |
|||
5. |
Komunikacija s korisnicima financijskih usluga i širom javnosti |
Redovita komunikacija s potrošačima /Informiranje građana o aspektima korištenja financijskih usluga |
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
5 000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona |
10 000 upita putem besplatnog potrošačkog telefona |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
kontinuirano educiranje u primjerenoj formi i ovisno o epidemiološkim mjerama |
kontinuirano educiranje u primjerenoj formi i ovisno o epidemiološkim mjerama |
|||
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Redovita komunikacija s potrošačima kroz odgovore na upite i objave u medijima. |
30 odgovora na upite i 10 objava |
|||
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Zaprimljeno i postupano po 1000 upita i prigovora potrošača |
Zaprimljeno i postupano po 2000 upita i prigovora potrošača |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
1100 |
2000 |
|||
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Unaprjeđenje razine poznavanja financijskih usluga |
Porast razine financijske pismenosti i informiranosti o bankovnim uslugama i proizvodima u Hrvatskoj |
|||
Radijske emisije „Financijska abeceda“ na Hrvatskom katoličkom radiju |
HNB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
28 |
56 |
||
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
barem 5 emisija godišnje (realizacija ovisna o uredništvu radio stanice) |
|||
Održavanje online edukacije uz koju investitori početnici mogu jačati financijska znanja |
ZSE |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Broj natjecatelja ukupno 2009. do 2020. cca 23.700 |
Broj natjecatelja ukupno 2009. do 2022. cca 24.000 |
||
Nastavak kampanje „Znanjem do financijskog oporavka“ s Udrugom „Padobran“ i FINA-om, projekt koji se provodi i uz podršku HUP-a |
HUB |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Kontinuirana komunikacija |
Uključivanje partnera iz privatnog i javnog sektora u svrhu pružanja savjetodavne podrške građanima s financijskim poteškoćama |
Stvaranje zajedničke platforme raznih dionika koja ima za cilj omogućiti građanima kvalitetnu i besplatnu uslugu u području upravljanja dugom |
||
6. |
Obilježavanje međunarodnih događaja značajnih za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača. |
Obilježavanje Europskog i Svjetskog tjedna novca |
HANFA |
I. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
3 |
3 |
HUO |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 |
2 |
|||
Obilježavanje Svjetskog Dana štednje |
HUB |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
|
|
||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 |
2 |
|||
HGK |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
Organizirano u online obliku kroz priopćenje, izradu prigodnog materijala, izjave za medije, putem web stranica i na društvenim mrežama. |
Priopćenje za medije, Okrugli stol u HGK uz sudjelovanje 70 učenika srednjih škola i studenata, objave na društvenim mrežama |
|||
Obilježavanje Svjetskog dana investicijskih fondova |
HGK |
II. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 događanje |
2 događanja |
||
Tjedan svjesnosti o prevarama |
HANFA |
IV. Kvartal |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
Barem 2 događaja u tjednu |
Barem 2 događaja u tjednu |
||
Obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača |
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Broj održanih događaja, sudionika |
1 |
2 |
||
7. |
Suradnja s medijima i internetskim portalima |
Sudjelovanje i suradnja s medijima s ciljem promicanja važnosti financijske pismenosti |
HANFA |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
kontinuirano informiranje javnosti vezano uz teme iz područja financijskih usluga u javnim istupima predstavnika HANFA-e |
HGK |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
više od 40 objava u tiskanim i online medijima |
više od 50 objava u tiskanim i online medijima |
|||
MINGOR |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
Kontinuirano |
Kontinuirano |
|||
HUO |
Kontinuirano |
Vlastiti |
Gostovanja u medijima, intervjui |
7 |
25 |
POPIS KRATICA :
MFIN Ministarstvo financija
MINGOR Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
MZO Ministarstvo znanosti i obrazovanja
AZOO Agencija za odgoj i obrazovanje
ASOO Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih
HANFA Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
FINA Financijska agencija
HNB Hrvatska narodna banka
HGK Hrvatska gospodarska komora
HUB Hrvatska udruga banaka
HUO Hrvatski ured za osiguranje
HUP Hrvatska udruga poslodavaca
ZSE Zagrebačka burza
EFZG Ekonomski fakultet Zagreb
UMFO Udruga društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava
SSSH Savez Samostalnih sindikata Hrvatske
ŠTEDOPIS Institut za financijsko obrazovanje
HIFE Hrvatski institut za financijsku edukaciju
Komentari