PRAVILNIK O MJERILIMA ZA RAD SLUŽBENIKA U ZEMLJIŠNOKNJIŽNIM ODJELIMA
Predmet Pravilnika
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuju se vrste poslova, mjerila rada i način vođenja evidencije o individualnom radu službenika u zemljišnoknjižnim odjelima općinskih sudova.
Rodna ravnopravnost
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Primjena pravilnika
Članak 3.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na službenike u zemljišnoknjižnim odjelima - ovlaštene zemljišnoknjižne referente, zemljišnoknjižne referente bez posebnog ovlaštenja te administrativne referente – upisničare, administrativne referente – sudske zapisničare i sudske zapisničare – daktilografe, kada su raspoređeni na rad u zemljišnoknjižnim odjelima ili na zemljišnoknjižnim predmetima.
Vrste poslova
Članak 4.
Vrste poslova u zemljišnoknjižnim odjelima su:
1.Zaprimanje i skeniranje podnesaka
2.Odlučivanje
3.Provedba upisa
4.Otprema rješenja i pohrana spisa u arhiv
5.Izdavanje izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda te omogućavanje ostvarivanja prava na uvid
6.Sastavljanje zemljišnoknjižnih uložaka u postupcima osnivanja, obnove i dopune zemljišne knjige
7.Poslovi pojedinačnog preoblikovanja zemljišnih knjiga u Bazu zemljišnih podataka (dalje u tekstu: BZP)
8.Poslovi voditelja zemljišnoknjižnog odjela.
Zaprimanje i skeniranje podnesaka
Članak 5.
(1) Pod zaprimanjem i skeniranjem podnesaka smatra se zaprimanje i skeniranje prijedloga za upis, zaprimanje zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda te zaprimanje i skeniranje podnesaka na već osnovane spise.
(2) Pod zaprimanjem i skeniranjem prijedloga za upis smatra se primitak prijedloga za upis, unos podataka o strankama, sadržaju prijedloga, predmetu upisa te upis svih priloga prijedlogu, skeniranje prijedloga s prilozima, osnivanje elektroničkog spisa te upis plombe.
(3) Pod zaprimanjem zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda smatra se primitak zahtjeva, unos podataka o podnositelju zahtjeva (zamolnice) i sadržaju zahtjeva.
(4) Pod zaprimanjem i skeniranjem podnesaka na već osnovane spise smatra se primitak podneska i priloga, unos podataka o podnositelju, upis svih priloga te skeniranje podneska i priloga.
Odlučivanje
Članak 6.
Pod odlučivanjem smatra se donošenje rješenja o upisu od strane ovlaštenog zemljišnoknjižnog referenta, donošenje rješenja o upisu od strane ovlaštenog zemljišnoknjižnog referenta u predmetima u kojima je nacrt rješenja pripremio zemljišnoknjižni referent bez posebnog ovlaštenja i izrada nacrta rješenja o upisu.
Provedba upisa
Članak 7.
Pod provedbom upisa smatra se provedba naloga izdanog u rješenju o upisu i ulaganje isprava u zbirku isprava.
Otprema rješenja i pohrana spisa u arhiv
Članak 8.
(1) Pod otpremom rješenja i pohranom spisa u arhiv podrazumijeva se ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica, otprema rješenja i drugih pismena, stavljanje rješenja na oglasnu ploču, ulaganje dostavnica i povratnica u spise, izdvajanje priloženih spisa, provjera naplate sudske pristojbe, izrada rješenja o pristojbi i poduzimanje svih radnji radi naplate sudske pristojbe te pohrana spisa u arhiv.
(2) Pod otpremom rješenja elektroničkim putem smatra se otprema iz Zajedničkog informacijskog sustava zemljišne knjige i katastra, bez ispisivanja dostavnice, povratnice i omotnice.
Izdavanje izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda te omogućavanje ostvarivanja prava na uvid
Članak 9.
Pod izdavanjem izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda smatra se izdavanje izvadaka iz zemljišne knjige, zbirke pologa, kartona zemljišta ili izdavanje odgovarajuće potvrde o kojoj se vodi službena evidencija, ispis ili preslika povijesnog izvatka iz ručno vođene zemljišne knjige, ispis, prijepis i preslike isprava, omogućavanje strankama ostvarivanja prava na uvid u ručno vođene zemljišne knjige, zbirke isprava, pomoćne popise i zemljišnoknjižne spise.
Sastavljanje zemljišnoknjižnih uložaka
Članak 10.
Pod sastavljanjem zemljišnoknjižnih uložaka u postupcima osnivanja, obnove i dopune zemljišne knjige smatra se obavljanje svih radnji koje prethode raspravi za sastavljanje uložaka zemljišne knjige koja se osniva, obnavlja ili dopunjuje, provedba rasprave za postupak sastavljanja uložaka zemljišne knjige te sastavljanje uloška.
Pojedinačno preoblikovanje
Članak 11.
(1) Pod poslovima pojedinačnog preoblikovanja zemljišnih knjiga u BZP smatraju se poslovi prijenosa podataka iz zemljišne knjige i katastarskog operata u BZP, kontrola upisa, ispuštanje nedopuštenih i bespredmetnih upisa, preuzimanje podataka i pokretanje prijenosa tih podataka u BZP.
(2) Donošenje posebnog rješenja o otpisu katastarskih čestica u postupku pojedinačnog preoblikovanja smatra se odlučivanjem.
(2) Voditelj zemljišnoknjižnog odjela upravlja radom i organizira rad, vodi radne sastanke, daje upute za rad, prati propise, kontrolira i potpisuje poštu, vrši podjelu predmeta, objedinjuje mjesečnu, tromjesečnu, polugodišnju i godišnju statistiku, analizira poslovanje, uspješnost rada skupno i pojedinačno te organizaciju rada kao i druge poslove funkcionalnog poslovanja.
(3) Ako je zemljišnoknjižni referent godišnjim rasporedom određen za voditelja zemljišnoknjižnog odjela, mjerila rada iz ovog Pravilnika umanjuju se:
– u sudovima do deset službenika zemljišnoknjižnog odjela za 20%,
– u sudovima od 11-20 službenika zemljišnoknjižnog odjela za 50%,
– u sudovima od 21-30 službenika zemljišnoknjižnog odjela za 70%,
– u sudovima preko 30 službenika zemljišnoknjižnog odjela za 100%.
(4) Predsjednik suda može godišnjim rasporedom poslova odrediti da poslove koji su u nadležnosti voditelja zemljišnoknjižnog odjela, u stalnim službama i posebnim zemljišnoknjižnim odjelima toga suda, obavlja ovlašteni zemljišnoknjižni referent.
(5) Ovlaštenom zemljišnoknjižnom referentu koji u stalnim službama i posebnim zemljišnoknjižnim odjelima suda obavlja poslove koji su u nadležnosti voditelja zemljišnoknjižnog odjela, mjerila rada iz ovog Pravilnika umanjuju se jednako kao i zemljišnoknjižnom referentu koji je godišnjim rasporedom određen za voditelja zemljišnoknjižnog odjela.
Mjerila rada
Članak 13.
Službenik raspoređen na poslove zaprimanja, dnevno je dužan zaprimiti:
- 25 prijedloga za upis ili
- 200 zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda ili
- 90 podnesaka na već osnovane spise.
Članak 14.
(1) Službenik raspoređen na poslove odlučivanja, dnevno je dužan:
- u sedam spisa donijeti rješenja o upisu, provesti upise i otpremiti rješenja elektroničkim putem ili
- u sedam spisa izraditi nacrte rješenja o upisu, provesti upise i otpremiti rješenja elektroničkim putem ili
- u devet spisa donijeti rješenja o upisu bez provedbe upisa ili
- u devet spisa izraditi nacrte rješenja o upisu bez provedbe upisa ili
- u šest spisa donijeti rješenja o upisu, provesti upise i otpremiti rješenja uz ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica ili
- u šest spisa izraditi nacrte rješenja o upisu, provesti upise i otpremiti rješenja uz ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica ili
- u 21 spis donijeti rješenja o upisu za koja su nacrti pripremljeni od strane zemljišnoknjižnog referenta koji nema posebno ovlaštenje, bez provedbe upisa.
(2) Jednim spisom u poslovima odlučivanja smatra se postupanje po jednom prijedlogu za upis. Prijedlogom za upis smatraju se podnesci i dopisi određeni Zakonom o zemljišnim knjigama.
(3) Iskazivanje pravomoćnosti rješenja, brisanje zabilježbe odbijenog ili odbačenog prijedloga i drugih provedenih upisa bez dodjele novog poslovnog broja, smatraju se dijelom poslova odlučivanja iz stavka 1. ovog članka i ne iskazuju se u statističkim pokazateljima.
Članak 15.
(1) Službenik raspoređen na poslove provedbe upisa, dnevno je dužan provesti upis u 30 spisa, otpremiti rješenja elektroničkim putem i uložiti isprave u zbirku isprava.
(2) U zemljišnoknjižnim predmetima u kojima je naložen upis posebnih dijelova u postupcima povezivanja glavne zemljišne knjige i knjige položenih ugovora, upis posebnih dijelova i uspostava prava vlasništva (etažiranje), provedba upisa u više zemljišnoknjižnih uložaka, upis više knjižnih prava u jednom zemljišnoknjižnom ulošku s upisom više novih ovlaštenika, provedba rješenja o uspostavljanju zemljišnoknjižnog stanja povodom odluke o prigovoru ili žalbi, u poslovima provedbe upisa, jednim spisom smatra se:
- upis do deset posebnih dijelova u postupcima povezivanja glavne zemljišne knjige i knjige položenih ugovora. Upis svakih slijedećih deset posebnih dijelova računa se kao jedan spis,
- upis do 20 posebnih dijelova uz uspostavu prava vlasništva (etažiranje). Upis svakih daljnjih 20 posebnih dijelova računa se kao jedan spis,
- provedba upisa jednog prava u do pet zemljišnoknjižnih uložaka. Provedba upisa jednog prava u svakih sljedećih pet zemljišnoknjižnih uložaka računa se kao jedan spis,
- upis knjižnih prava u jednom zemljišnoknjižnom ulošku s upisom deset i više ovlaštenika. Upis svakih sljedećih deset ovlaštenika računa se kao jedan spis.
Članak 16.
(1) Službenik raspoređen na poslove osnivanja ili dopune zemljišne knjige dnevno je dužan sastaviti:
- zemljišnoknjižne uloške za 30 katastarskih čestica.
(2) Službenik raspoređen na poslove obnove zemljišne knjige dnevno je dužan sastaviti:
- zemljišnoknjižne uloške za 12 katastarskih čestica.
Članak 17.
Službenik raspoređen na poslove pojedinačnog preoblikovanja, dnevno je dužan provjeriti i potvrditi 40 zemljišnoknjižnih uložaka prije prijenosa u BZP.
Članak 18.
Službenik raspoređen na poslove izdavanja izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda, dnevno je dužan izdati:
Službenik raspoređen na poslove otpreme rješenja, dnevno je dužan otpremiti 120 otpravaka rješenja uz ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica.
Drugačija mjerila rada
Članak 20.
(1) Predsjednik suda ili sudac kojeg on ovlasti, na prijedlog voditelja zemljišnoknjižnog odjela, u slučajevima rada na naročito složenim ili naročito opsežnim zemljišnoknjižnim predmetima, može rješenjem privremeno odrediti drugačija mjerila rada za pojedinog službenika.
(2) Rješenje iz stavka 1. ovog članka treba sadržavati ime i prezime službenika za kojeg su privremeno određena drugačija mjerila rada te poslovne brojeve naročito složenih ili naročito opsežnih zemljišnoknjižnih predmeta radi čijeg su rješavanja određena drugačija mjerila rada.
(3) Predsjednik suda ili sudac kojeg on ovlasti, na prijedlog voditelja zemljišnoknjižnog odjela i uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove pravosuđa, može za zemljišnoknjižni odjel, kada postoji opravdani razlog, rješenjem umanjiti ili uvećati mjerila određena ovim Pravilnikom.
(4) Rješenja iz stavaka 1. i 3. ovog članka dostavlja se u jednom primjerku ministarstvu nadležnom za poslove pravosuđa.
Ocjena učinaka rada
Članak 21.
(1) Ocjena uspješnosti u obavljanju poslova službenika zemljišnoknjižnog odjela vrši se temeljem mjesečnog i godišnjeg praćenja rezultata njegovog rada, u skladu s mjerilima određenim ovim Pravilnikom i posebnim propisima o ocjenjivanju državnih službenika.
(2) Izvješće o ostvarenim učincima svakog službenika zemljišnoknjižnog odjela voditelj zemljišnoknjižnog odjela dostavlja predsjedniku zemljišnoknjižnog odjela jednom mjesečno, najkasnije 5 dana po isteku razdoblja za koje se izvješće podnosi.
Članak 22.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika stavlja se izvan snage Pravilnik o mjerilima za rad zemljišnoknjižnih službenika („Narodne novine“, broj 64/12).
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Obrazloženje:
Članak 1.
Ovim se člankom određuje vrsta poslova, mjerila rada i način vođenja evidencije o individualnom radu službenika u zemljišnoknjižnim odjelima općinskih sudova.
Članak 2.
Ovim člankom propisuje se rodna ravnopravnost te se ističe da se izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose jednako na muški i ženski rod.
Članak 3.
Ovim se člankom izrijekom navode službenici u zemljišnoknjižnim odjelima na koje se primjenjuje Pravilnik (ovlašteni zemljišnoknjižni referenti, zemljišnoknjižni referenti bez posebnog ovlaštenja, administrativni referenti – upisničari, administrativni referenti – sudski zapisničari i sudski zapisničari – daktilografi).
Članak 4.
Ovim se člankom navode, prema vrsti, poslovi koji se obavljaju u zemljišnoknjižnim odjelima.
Članak 5.
Ovim su člankom detaljnije opisani poslovi zaprimanja i skeniranja podnesaka, koji obuhvaćaju poslove zaprimanja i skeniranja prijedloga za upis, zaprimanje zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda te zaprimanje i skeniranje podnesaka na već osnovane spise, uz detaljan opis svih poslova.
Članak 6.
Ovim člankom određuju se poslovi odlučivanja, pod kojima se smatra donošenje rješenja o upisu i izrada nacrta rješenja, uz određivanje službenika koji donosi rješenje odnosno nacrt rješenja.
Članak 7.
Ovim se člankom propisuje što se smatra provedbom upisa.
Članak 8.
Ovim se člankom propisuje otprema rješenja i pohrana spisa u arhiv, pri čemu se radi razlika između otpreme rješenja koja se obavlja elektroničkim putem, iz Zajedničkog informacijskog sustava zemljišne knjige i katastra, od otpreme rješenja koja podrazumijeva ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica. Radi se o poslovima koji se u zemljišnoknjižnim odjelima obavljaju sukladno Sudskom poslovniku („Narodne novine“, broj 37/14, 49/14, 8/15, 35/15, 123/15, 45/16, 29/17, 33/17, 34/17, 57/17, 101/18, 119/18, 81/19, 128/19, 39/20, 47/20, 138/20 i 147/20), a ovim su Pravilnikom posebno istaknuti radi njihovog normiranja.
Članak 9.
Ovim se člankom navode poslovi koji se smatraju poslovima izdavanja izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda te omogućavanja prava na uvid.
Članak 10.
Ovim se člankom određuju poslovi sastavljanja zemljišnoknjižnih uložaka u zemljišnoknjižnim postupcima osnivanja, obnove i dopune zemljišne knjige.
Članak 11.
Poslovi pojedinačnog preoblikovanja određeni su stavkom 1. ovog članka. Stavkom 2. posebno se propisuje da se rješenje koje je eventualno potrebno donijeti sukladno članku 226. Zakona o zemljišnim knjigama, smatra odlučivanjem.
Članak 12.
Ovim se člankom određuje službenik koji upravlja zemljišnoknjižnim odjelom (voditelj zemljišnoknjižnog odjela), preciziraju se njegovi poslovi te postoci oslobođenja od mjerila rada koji važe za druge službenike zemljišnoknjižnih odjela, ovisno o broju službenika zemljišnoknjižnog odjela kojim upravlja.
Članak 13.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove zaprimanja. Službenik raspoređen na tu vrstu poslova, dužan je dnevno zaprimiti 25 prijedloga za upis, 200 zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda ili 90 podnesaka na već formirane spise. Valja napomenuti da Pravilnik o mjerilima za rad zemljišnoknjižnih službenika („Narodne novine“, broj 64/12) propisuje da je službenik raspoređen na poslove zaprimanja podnesaka dužan dnevno zaprimiti 30 podnesaka. Prema tom se Pravilniku, pod poslovima zaprimanja podnesaka, smatra unos podataka o podnesku u digitalnu pisarnicu, skeniranje prijedloga s prilozima i drugih podnesaka, formiranje i ažuriranje digitalnog spisa i sastavljanje izvještaja o knjižnom stanju. U vrijeme stupanja na snagu pravilnika iz 2012. Zajednički informacijski sustav zemljišne knjige i katastra još nije bio implementiran u sve zemljišnoknjižne odjele sudova, a nije postojalo ni iskustvo u postupcima skeniranja, stoga je ovim člankom napravljena razlika u mjerilima rada prema vrsti podnesaka koji se zaprimaju u zemljišnoknjižnim odjelima (prijedloga za upis, zahtjeva (zamolnica) i podnesaka na već formirane spise).
Članak 14.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenih na poslove odlučivanja u zemljišnoknjižnim predmetima. Uslijed tehnoloških promjena vezanih uz elektroničko poslovanje i vođenje zemljišnih knjiga isključivo u elektroničkom obliku, provedba upisa i izrada zemljišnoknjižnih rješenja znatno je olakšana i ubrzana. U Zajednički informacijski sustav zemljišne knjige implementirani su predlošci zemljišnoknjižnih rješenja koji sadrže automatski popunjene podatke o strankama i predmetu upisa. Implementirana je i mogućnost e-otpreme zemljišnoknjižnih rješenja koja podrazumijeva da poslove vezane uz ispisivanje rješenja, dostavnica, povratnica i omotnica obavlja ovlašteni pružatelj poštanskih usluga, čime se oslobađa prostor za promjenu mjerila rada za poslove odlučivanja. U odnosu na Pravilnik iz 2012., promijenjena su mjerila rada za donošenje rješenja o upisu ili izradu nacrta tog rješenja s provedbom upisa (sa šest na sedam spisa) i bez provedbe upisa (s osam na devet spisa). Uvažena je okolnost da pojedini sudovi u zemljišnoknjižnim odjelima nemaju raspoređene administrativne referente – sudske zapisničare odnosno sudske zapisničare – daktilografe koji bi obavljali poslove otpreme zemljišnoknjižnih rješenja u predmetima u kojima nije moguća e-otprema putem Zajedničkog informacijskog sustava zemljišne knjige i katastra, već te poslove obavljaju ovlašteni zemljišnoknjižni referenti ili zemljišnoknjižni referenti bez posebnog ovlaštenja. Stoga je predviđeno da je službenik koji obavlja, uz poslove odlučivanja te provedbe upisa i poslove otpreme rješenja, dužan u šest spisa izraditi rješenja o upisu ili nacrte tih rješenja, provesti upise i otpremiti rješenja uz ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica.
Rješenje o zemljišnoknjižnom postupku donosi, između ostalih, ovlašteni zemljišnoknjižni referent, koji u redovitom zemljišnoknjižnom postupku može odlučivati na temelju nacrta rješenja zemljišnoknjižnog referenta koji nema posebno ovlaštenje (članak 122. i članak 123. stavak 2. ZZK). Stoga je ovim člankom propisana i norma za donošenje rješenja o upisu za koje je nacrt pripremljen od strane zemljišnoknjižnog referenta koji nema posebno ovlaštenje (21 spis).
Stavkom 2. ovog članka propisano je što se smatra jednim spisom u poslovima odlučivanja, a stavkom 3. je određeno da se iskazivanje pravomoćnosti rješenja, kao i brisanje zabilježbe odbijenog ili odbačenog prijedloga te drugi upisi koji se provode bez dodjele novog poslovnog broja smatraju dijelom poslova odlučivanja te se ne iskazuju u statističkim pokazateljima.
Članak 15.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove provedbe upisa. Prihvaćene su primjedbe sudova koji su isticali potrebu da se različito normiraju pojedini zemljišnoknjižni predmeti te je stoga ta različitost uzeta u obzir pri određivanju mjerila za provedbu upisa. Posebno su određena mjerila za upise posebnih dijelova, upisa jednog prava u više zemljišnoknjižnih uložaka, upis knjižnih prava u jednom zemljišnoknjižnom ulošku s upisom deset i više ovlaštenika, ako se ti upisi provode u zemljišnoknjižnim predmetima u kojima je naložen upis posebnih dijelova u postupcima povezivanja glavne zemljišne knjige i knjige položenih ugovora, upis u više zemljišnoknjižnih uložaka, upis više posebnih dijelova i uspostava prava vlasništva na istima, upis više knjižnih prava u jednom zemljišnoknjižnom ulošku s upisom više novih ovlaštenika te provedbu rješenja o uspostavljanju zemljišnoknjižnog stanja povodom odluke o prigovoru ili žalbi.
Članak 16.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove osnivanja ili dopune zemljišne knjige te poslove obnove zemljišne knjige.
Članak 17.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove pojedinačnog preoblikovanja.
Članak 18.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove izdavanja izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda.
Članak 19.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove otpreme zemljišnoknjižnih rješenja.
Članak 20.
Ovim su člankom propisane mogućnosti određivanja drugačijih mjerila rada za pojedinog službenika ili za čitav zemljišnoknjižni odjel. Propisani su slučajevi u kojima je moguće propisati drugačija mjerila rada, osobu koja ih određuje, akt kojim se određuju te sadržaj tog akta.
Članak 21.
Ovim se člankom propisuje da se ocjena uspješnosti u obavljanju poslova službenika zemljišnoknjižnog odjela vrši temeljem mjesečnog i godišnjeg praćenja rezultata rada službenika, a izvješće o ostvarenim učincima svakog službenika zemljišnoknjižnog odjela, dostavlja predsjedniku zemljišnoknjižnog odjela.
Članak 22.
Ovim se člankom propisuje da se stupanjem na snagu ovog Pravilnika stavlja izvan snage Pravilnik o mjerilima za rad zemljišnoknjižnih službenika („Narodne novine“, broj 64/12).
Članak 23.
Ovim se člankom propisuje da ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
PRAVILNIK O MJERILIMA ZA RAD SLUŽBENIKA U ZEMLJIŠNOKNJIŽNIM ODJELIMA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Predmet Pravilnika
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuju se vrste poslova, mjerila rada i način vođenja evidencije o individualnom radu službenika u zemljišnoknjižnim odjelima općinskih sudova.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Rodna ravnopravnost
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 2.
Izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Primjena pravilnika
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 3.
Ovaj Pravilnik primjenjuje se na službenike u zemljišnoknjižnim odjelima - ovlaštene zemljišnoknjižne referente, zemljišnoknjižne referente bez posebnog ovlaštenja te administrativne referente – upisničare, administrativne referente – sudske zapisničare i sudske zapisničare – daktilografe, kada su raspoređeni na rad u zemljišnoknjižnim odjelima ili na zemljišnoknjižnim predmetima.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Vrste poslova
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 4.
Vrste poslova u zemljišnoknjižnim odjelima su:
1. Zaprimanje i skeniranje podnesaka
2. Odlučivanje
3. Provedba upisa
4. Otprema rješenja i pohrana spisa u arhiv
5. Izdavanje izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda te omogućavanje ostvarivanja prava na uvid
6. Sastavljanje zemljišnoknjižnih uložaka u postupcima osnivanja, obnove i dopune zemljišne knjige
7. Poslovi pojedinačnog preoblikovanja zemljišnih knjiga u Bazu zemljišnih podataka (dalje u tekstu: BZP)
8. Poslovi voditelja zemljišnoknjižnog odjela.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Zaprimanje i skeniranje podnesaka
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 5.
(1) Pod zaprimanjem i skeniranjem podnesaka smatra se zaprimanje i skeniranje prijedloga za upis, zaprimanje zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda te zaprimanje i skeniranje podnesaka na već osnovane spise.
(2) Pod zaprimanjem i skeniranjem prijedloga za upis smatra se primitak prijedloga za upis, unos podataka o strankama, sadržaju prijedloga, predmetu upisa te upis svih priloga prijedlogu, skeniranje prijedloga s prilozima, osnivanje elektroničkog spisa te upis plombe.
(3) Pod zaprimanjem zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda smatra se primitak zahtjeva, unos podataka o podnositelju zahtjeva (zamolnice) i sadržaju zahtjeva.
(4) Pod zaprimanjem i skeniranjem podnesaka na već osnovane spise smatra se primitak podneska i priloga, unos podataka o podnositelju, upis svih priloga te skeniranje podneska i priloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Odlučivanje
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 6.
Pod odlučivanjem smatra se donošenje rješenja o upisu od strane ovlaštenog zemljišnoknjižnog referenta, donošenje rješenja o upisu od strane ovlaštenog zemljišnoknjižnog referenta u predmetima u kojima je nacrt rješenja pripremio zemljišnoknjižni referent bez posebnog ovlaštenja i izrada nacrta rješenja o upisu.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Provedba upisa
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 7.
Pod provedbom upisa smatra se provedba naloga izdanog u rješenju o upisu i ulaganje isprava u zbirku isprava.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Otprema rješenja i pohrana spisa u arhiv
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 8.
(1) Pod otpremom rješenja i pohranom spisa u arhiv podrazumijeva se ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica, otprema rješenja i drugih pismena, stavljanje rješenja na oglasnu ploču, ulaganje dostavnica i povratnica u spise, izdvajanje priloženih spisa, provjera naplate sudske pristojbe, izrada rješenja o pristojbi i poduzimanje svih radnji radi naplate sudske pristojbe te pohrana spisa u arhiv.
(2) Pod otpremom rješenja elektroničkim putem smatra se otprema iz Zajedničkog informacijskog sustava zemljišne knjige i katastra, bez ispisivanja dostavnice, povratnice i omotnice.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Izdavanje izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda te omogućavanje ostvarivanja prava na uvid
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 9.
Pod izdavanjem izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda smatra se izdavanje izvadaka iz zemljišne knjige, zbirke pologa, kartona zemljišta ili izdavanje odgovarajuće potvrde o kojoj se vodi službena evidencija, ispis ili preslika povijesnog izvatka iz ručno vođene zemljišne knjige, ispis, prijepis i preslike isprava, omogućavanje strankama ostvarivanja prava na uvid u ručno vođene zemljišne knjige, zbirke isprava, pomoćne popise i zemljišnoknjižne spise.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Sastavljanje zemljišnoknjižnih uložaka
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 10.
Pod sastavljanjem zemljišnoknjižnih uložaka u postupcima osnivanja, obnove i dopune zemljišne knjige smatra se obavljanje svih radnji koje prethode raspravi za sastavljanje uložaka zemljišne knjige koja se osniva, obnavlja ili dopunjuje, provedba rasprave za postupak sastavljanja uložaka zemljišne knjige te sastavljanje uloška.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Pojedinačno preoblikovanje
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 11.
(1) Pod poslovima pojedinačnog preoblikovanja zemljišnih knjiga u BZP smatraju se poslovi prijenosa podataka iz zemljišne knjige i katastarskog operata u BZP, kontrola upisa, ispuštanje nedopuštenih i bespredmetnih upisa, preuzimanje podataka i pokretanje prijenosa tih podataka u BZP.
(2) Donošenje posebnog rješenja o otpisu katastarskih čestica u postupku pojedinačnog preoblikovanja smatra se odlučivanjem.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Upravljanje
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 12.
(1) Zemljišnoknjižnim odjelom upravlja voditelj zemljišnoknjižnog odjela, određen godišnjim rasporedom poslova.
(2) Voditelj zemljišnoknjižnog odjela upravlja radom i organizira rad, vodi radne sastanke, daje upute za rad, prati propise, kontrolira i potpisuje poštu, vrši podjelu predmeta, objedinjuje mjesečnu, tromjesečnu, polugodišnju i godišnju statistiku, analizira poslovanje, uspješnost rada skupno i pojedinačno te organizaciju rada kao i druge poslove funkcionalnog poslovanja.
(3) Ako je zemljišnoknjižni referent godišnjim rasporedom određen za voditelja zemljišnoknjižnog odjela, mjerila rada iz ovog Pravilnika umanjuju se:
– u sudovima do deset službenika zemljišnoknjižnog odjela za 20%,
– u sudovima od 11-20 službenika zemljišnoknjižnog odjela za 50%,
– u sudovima od 21-30 službenika zemljišnoknjižnog odjela za 70%,
– u sudovima preko 30 službenika zemljišnoknjižnog odjela za 100%.
(4) Predsjednik suda može godišnjim rasporedom poslova odrediti da poslove koji su u nadležnosti voditelja zemljišnoknjižnog odjela, u stalnim službama i posebnim zemljišnoknjižnim odjelima toga suda, obavlja ovlašteni zemljišnoknjižni referent.
(5) Ovlaštenom zemljišnoknjižnom referentu koji u stalnim službama i posebnim zemljišnoknjižnim odjelima suda obavlja poslove koji su u nadležnosti voditelja zemljišnoknjižnog odjela, mjerila rada iz ovog Pravilnika umanjuju se jednako kao i zemljišnoknjižnom referentu koji je godišnjim rasporedom određen za voditelja zemljišnoknjižnog odjela.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Mjerila rada
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 13.
Službenik raspoređen na poslove zaprimanja, dnevno je dužan zaprimiti:
- 25 prijedloga za upis ili
- 200 zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda ili
- 90 podnesaka na već osnovane spise.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 14.
(1) Službenik raspoređen na poslove odlučivanja, dnevno je dužan:
- u sedam spisa donijeti rješenja o upisu, provesti upise i otpremiti rješenja elektroničkim putem ili
- u sedam spisa izraditi nacrte rješenja o upisu, provesti upise i otpremiti rješenja elektroničkim putem ili
- u devet spisa donijeti rješenja o upisu bez provedbe upisa ili
- u devet spisa izraditi nacrte rješenja o upisu bez provedbe upisa ili
- u šest spisa donijeti rješenja o upisu, provesti upise i otpremiti rješenja uz ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica ili
- u šest spisa izraditi nacrte rješenja o upisu, provesti upise i otpremiti rješenja uz ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica ili
- u 21 spis donijeti rješenja o upisu za koja su nacrti pripremljeni od strane zemljišnoknjižnog referenta koji nema posebno ovlaštenje, bez provedbe upisa.
(2) Jednim spisom u poslovima odlučivanja smatra se postupanje po jednom prijedlogu za upis. Prijedlogom za upis smatraju se podnesci i dopisi određeni Zakonom o zemljišnim knjigama.
(3) Iskazivanje pravomoćnosti rješenja, brisanje zabilježbe odbijenog ili odbačenog prijedloga i drugih provedenih upisa bez dodjele novog poslovnog broja, smatraju se dijelom poslova odlučivanja iz stavka 1. ovog članka i ne iskazuju se u statističkim pokazateljima.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 15.
(1) Službenik raspoređen na poslove provedbe upisa, dnevno je dužan provesti upis u 30 spisa, otpremiti rješenja elektroničkim putem i uložiti isprave u zbirku isprava.
(2) U zemljišnoknjižnim predmetima u kojima je naložen upis posebnih dijelova u postupcima povezivanja glavne zemljišne knjige i knjige položenih ugovora, upis posebnih dijelova i uspostava prava vlasništva (etažiranje), provedba upisa u više zemljišnoknjižnih uložaka, upis više knjižnih prava u jednom zemljišnoknjižnom ulošku s upisom više novih ovlaštenika, provedba rješenja o uspostavljanju zemljišnoknjižnog stanja povodom odluke o prigovoru ili žalbi, u poslovima provedbe upisa, jednim spisom smatra se:
- upis do deset posebnih dijelova u postupcima povezivanja glavne zemljišne knjige i knjige položenih ugovora. Upis svakih slijedećih deset posebnih dijelova računa se kao jedan spis,
- upis do 20 posebnih dijelova uz uspostavu prava vlasništva (etažiranje). Upis svakih daljnjih 20 posebnih dijelova računa se kao jedan spis,
- provedba upisa jednog prava u do pet zemljišnoknjižnih uložaka. Provedba upisa jednog prava u svakih sljedećih pet zemljišnoknjižnih uložaka računa se kao jedan spis,
- upis knjižnih prava u jednom zemljišnoknjižnom ulošku s upisom deset i više ovlaštenika. Upis svakih sljedećih deset ovlaštenika računa se kao jedan spis.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 16.
(1) Službenik raspoređen na poslove osnivanja ili dopune zemljišne knjige dnevno je dužan sastaviti:
- zemljišnoknjižne uloške za 30 katastarskih čestica.
(2) Službenik raspoređen na poslove obnove zemljišne knjige dnevno je dužan sastaviti:
- zemljišnoknjižne uloške za 12 katastarskih čestica.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 17.
Službenik raspoređen na poslove pojedinačnog preoblikovanja, dnevno je dužan provjeriti i potvrditi 40 zemljišnoknjižnih uložaka prije prijenosa u BZP.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 18.
Službenik raspoređen na poslove izdavanja izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda, dnevno je dužan izdati:
- 30 zemljišnoknjižnih izvadaka/potvrda/ispisa/preslika.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 19.
Službenik raspoređen na poslove otpreme rješenja, dnevno je dužan otpremiti 120 otpravaka rješenja uz ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Drugačija mjerila rada
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 20.
(1) Predsjednik suda ili sudac kojeg on ovlasti, na prijedlog voditelja zemljišnoknjižnog odjela, u slučajevima rada na naročito složenim ili naročito opsežnim zemljišnoknjižnim predmetima, može rješenjem privremeno odrediti drugačija mjerila rada za pojedinog službenika.
(2) Rješenje iz stavka 1. ovog članka treba sadržavati ime i prezime službenika za kojeg su privremeno određena drugačija mjerila rada te poslovne brojeve naročito složenih ili naročito opsežnih zemljišnoknjižnih predmeta radi čijeg su rješavanja određena drugačija mjerila rada.
(3) Predsjednik suda ili sudac kojeg on ovlasti, na prijedlog voditelja zemljišnoknjižnog odjela i uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove pravosuđa, može za zemljišnoknjižni odjel, kada postoji opravdani razlog, rješenjem umanjiti ili uvećati mjerila određena ovim Pravilnikom.
(4) Rješenja iz stavaka 1. i 3. ovog članka dostavlja se u jednom primjerku ministarstvu nadležnom za poslove pravosuđa.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Ocjena učinaka rada
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 21.
(1) Ocjena uspješnosti u obavljanju poslova službenika zemljišnoknjižnog odjela vrši se temeljem mjesečnog i godišnjeg praćenja rezultata njegovog rada, u skladu s mjerilima određenim ovim Pravilnikom i posebnim propisima o ocjenjivanju državnih službenika.
(2) Izvješće o ostvarenim učincima svakog službenika zemljišnoknjižnog odjela voditelj zemljišnoknjižnog odjela dostavlja predsjedniku zemljišnoknjižnog odjela jednom mjesečno, najkasnije 5 dana po isteku razdoblja za koje se izvješće podnosi.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 22.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika stavlja se izvan snage Pravilnik o mjerilima za rad zemljišnoknjižnih službenika („Narodne novine“, broj 64/12).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Obrazloženje:
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 1.
Ovim se člankom određuje vrsta poslova, mjerila rada i način vođenja evidencije o individualnom radu službenika u zemljišnoknjižnim odjelima općinskih sudova.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 2.
Ovim člankom propisuje se rodna ravnopravnost te se ističe da se izrazi koji se koriste u ovome Pravilniku, a imaju rodno značenje, odnose jednako na muški i ženski rod.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 3.
Ovim se člankom izrijekom navode službenici u zemljišnoknjižnim odjelima na koje se primjenjuje Pravilnik (ovlašteni zemljišnoknjižni referenti, zemljišnoknjižni referenti bez posebnog ovlaštenja, administrativni referenti – upisničari, administrativni referenti – sudski zapisničari i sudski zapisničari – daktilografi).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 4.
Ovim se člankom navode, prema vrsti, poslovi koji se obavljaju u zemljišnoknjižnim odjelima.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 5.
Ovim su člankom detaljnije opisani poslovi zaprimanja i skeniranja podnesaka, koji obuhvaćaju poslove zaprimanja i skeniranja prijedloga za upis, zaprimanje zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda te zaprimanje i skeniranje podnesaka na već osnovane spise, uz detaljan opis svih poslova.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 6.
Ovim člankom određuju se poslovi odlučivanja, pod kojima se smatra donošenje rješenja o upisu i izrada nacrta rješenja, uz određivanje službenika koji donosi rješenje odnosno nacrt rješenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 7.
Ovim se člankom propisuje što se smatra provedbom upisa.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 8.
Ovim se člankom propisuje otprema rješenja i pohrana spisa u arhiv, pri čemu se radi razlika između otpreme rješenja koja se obavlja elektroničkim putem, iz Zajedničkog informacijskog sustava zemljišne knjige i katastra, od otpreme rješenja koja podrazumijeva ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica. Radi se o poslovima koji se u zemljišnoknjižnim odjelima obavljaju sukladno Sudskom poslovniku („Narodne novine“, broj 37/14, 49/14, 8/15, 35/15, 123/15, 45/16, 29/17, 33/17, 34/17, 57/17, 101/18, 119/18, 81/19, 128/19, 39/20, 47/20, 138/20 i 147/20), a ovim su Pravilnikom posebno istaknuti radi njihovog normiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 9.
Ovim se člankom navode poslovi koji se smatraju poslovima izdavanja izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda te omogućavanja prava na uvid.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 10.
Ovim se člankom određuju poslovi sastavljanja zemljišnoknjižnih uložaka u zemljišnoknjižnim postupcima osnivanja, obnove i dopune zemljišne knjige.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 11.
Poslovi pojedinačnog preoblikovanja određeni su stavkom 1. ovog članka. Stavkom 2. posebno se propisuje da se rješenje koje je eventualno potrebno donijeti sukladno članku 226. Zakona o zemljišnim knjigama, smatra odlučivanjem.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 12.
Ovim se člankom određuje službenik koji upravlja zemljišnoknjižnim odjelom (voditelj zemljišnoknjižnog odjela), preciziraju se njegovi poslovi te postoci oslobođenja od mjerila rada koji važe za druge službenike zemljišnoknjižnih odjela, ovisno o broju službenika zemljišnoknjižnog odjela kojim upravlja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 13.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove zaprimanja. Službenik raspoređen na tu vrstu poslova, dužan je dnevno zaprimiti 25 prijedloga za upis, 200 zahtjeva (zamolnica) za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka, ispisa, prijepisa i službenih potvrda ili 90 podnesaka na već formirane spise. Valja napomenuti da Pravilnik o mjerilima za rad zemljišnoknjižnih službenika („Narodne novine“, broj 64/12) propisuje da je službenik raspoređen na poslove zaprimanja podnesaka dužan dnevno zaprimiti 30 podnesaka. Prema tom se Pravilniku, pod poslovima zaprimanja podnesaka, smatra unos podataka o podnesku u digitalnu pisarnicu, skeniranje prijedloga s prilozima i drugih podnesaka, formiranje i ažuriranje digitalnog spisa i sastavljanje izvještaja o knjižnom stanju. U vrijeme stupanja na snagu pravilnika iz 2012. Zajednički informacijski sustav zemljišne knjige i katastra još nije bio implementiran u sve zemljišnoknjižne odjele sudova, a nije postojalo ni iskustvo u postupcima skeniranja, stoga je ovim člankom napravljena razlika u mjerilima rada prema vrsti podnesaka koji se zaprimaju u zemljišnoknjižnim odjelima (prijedloga za upis, zahtjeva (zamolnica) i podnesaka na već formirane spise).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 14.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenih na poslove odlučivanja u zemljišnoknjižnim predmetima. Uslijed tehnoloških promjena vezanih uz elektroničko poslovanje i vođenje zemljišnih knjiga isključivo u elektroničkom obliku, provedba upisa i izrada zemljišnoknjižnih rješenja znatno je olakšana i ubrzana. U Zajednički informacijski sustav zemljišne knjige implementirani su predlošci zemljišnoknjižnih rješenja koji sadrže automatski popunjene podatke o strankama i predmetu upisa. Implementirana je i mogućnost e-otpreme zemljišnoknjižnih rješenja koja podrazumijeva da poslove vezane uz ispisivanje rješenja, dostavnica, povratnica i omotnica obavlja ovlašteni pružatelj poštanskih usluga, čime se oslobađa prostor za promjenu mjerila rada za poslove odlučivanja. U odnosu na Pravilnik iz 2012., promijenjena su mjerila rada za donošenje rješenja o upisu ili izradu nacrta tog rješenja s provedbom upisa (sa šest na sedam spisa) i bez provedbe upisa (s osam na devet spisa). Uvažena je okolnost da pojedini sudovi u zemljišnoknjižnim odjelima nemaju raspoređene administrativne referente – sudske zapisničare odnosno sudske zapisničare – daktilografe koji bi obavljali poslove otpreme zemljišnoknjižnih rješenja u predmetima u kojima nije moguća e-otprema putem Zajedničkog informacijskog sustava zemljišne knjige i katastra, već te poslove obavljaju ovlašteni zemljišnoknjižni referenti ili zemljišnoknjižni referenti bez posebnog ovlaštenja. Stoga je predviđeno da je službenik koji obavlja, uz poslove odlučivanja te provedbe upisa i poslove otpreme rješenja, dužan u šest spisa izraditi rješenja o upisu ili nacrte tih rješenja, provesti upise i otpremiti rješenja uz ispisivanje dostavnica, povratnica i omotnica.
Rješenje o zemljišnoknjižnom postupku donosi, između ostalih, ovlašteni zemljišnoknjižni referent, koji u redovitom zemljišnoknjižnom postupku može odlučivati na temelju nacrta rješenja zemljišnoknjižnog referenta koji nema posebno ovlaštenje (članak 122. i članak 123. stavak 2. ZZK). Stoga je ovim člankom propisana i norma za donošenje rješenja o upisu za koje je nacrt pripremljen od strane zemljišnoknjižnog referenta koji nema posebno ovlaštenje (21 spis).
Stavkom 2. ovog članka propisano je što se smatra jednim spisom u poslovima odlučivanja, a stavkom 3. je određeno da se iskazivanje pravomoćnosti rješenja, kao i brisanje zabilježbe odbijenog ili odbačenog prijedloga te drugi upisi koji se provode bez dodjele novog poslovnog broja smatraju dijelom poslova odlučivanja te se ne iskazuju u statističkim pokazateljima.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 15.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove provedbe upisa. Prihvaćene su primjedbe sudova koji su isticali potrebu da se različito normiraju pojedini zemljišnoknjižni predmeti te je stoga ta različitost uzeta u obzir pri određivanju mjerila za provedbu upisa. Posebno su određena mjerila za upise posebnih dijelova, upisa jednog prava u više zemljišnoknjižnih uložaka, upis knjižnih prava u jednom zemljišnoknjižnom ulošku s upisom deset i više ovlaštenika, ako se ti upisi provode u zemljišnoknjižnim predmetima u kojima je naložen upis posebnih dijelova u postupcima povezivanja glavne zemljišne knjige i knjige položenih ugovora, upis u više zemljišnoknjižnih uložaka, upis više posebnih dijelova i uspostava prava vlasništva na istima, upis više knjižnih prava u jednom zemljišnoknjižnom ulošku s upisom više novih ovlaštenika te provedbu rješenja o uspostavljanju zemljišnoknjižnog stanja povodom odluke o prigovoru ili žalbi.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 16.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove osnivanja ili dopune zemljišne knjige te poslove obnove zemljišne knjige.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 17.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove pojedinačnog preoblikovanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 18.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove izdavanja izvadaka, ispisa, prijepisa i potvrda.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 19.
Ovim su člankom propisana mjerila za rad službenika raspoređenog na poslove otpreme zemljišnoknjižnih rješenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 20.
Ovim su člankom propisane mogućnosti određivanja drugačijih mjerila rada za pojedinog službenika ili za čitav zemljišnoknjižni odjel. Propisani su slučajevi u kojima je moguće propisati drugačija mjerila rada, osobu koja ih određuje, akt kojim se određuju te sadržaj tog akta.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 21.
Ovim se člankom propisuje da se ocjena uspješnosti u obavljanju poslova službenika zemljišnoknjižnog odjela vrši temeljem mjesečnog i godišnjeg praćenja rezultata rada službenika, a izvješće o ostvarenim učincima svakog službenika zemljišnoknjižnog odjela, dostavlja predsjedniku zemljišnoknjižnog odjela.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 22.
Ovim se člankom propisuje da se stupanjem na snagu ovog Pravilnika stavlja izvan snage Pravilnik o mjerilima za rad zemljišnoknjižnih službenika („Narodne novine“, broj 64/12).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 23.
Ovim se člankom propisuje da ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave