Javno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Uredbe o razvrstavanju željezničkih pruga
Ukupno komentara: 4
Ukupno općih komentara: 4
Ukupno nadopuna teksta: 0
Javno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Uredbe o razvrstavanju željezničkih pruga
Ukupno komentara: 4
Ukupno općih komentara: 4
Ukupno nadopuna teksta: 0
Na temelju članka 70. stavka 6. Zakona o željeznici (»Narodne novine«, br. 32/19 i 20/21), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ________________ 2021. godine donijela
(1) Željezničke pruge u Republici Hrvatskoj, u svrhu određivanja načina upravljanja i gospodarenja željezničkom infrastrukturom te planiranja njezinoga razvoja, razvrstavaju se na:
–željezničke pruge za međunarodni promet,
–željezničke pruge za regionalni promet,
–željezničke pruge za lokalni promet.
(2) Željezničke pruge za međunarodni promet dijele se na:
–glavne (koridorske) željezničke pruge,
–ostale željezničke pruge za međunarodni promet.
(3) Razvrstavanje željezničkih pruga iz stavaka 1. i 2. ovog članka osnova je za određivanje načina njihove uporabe te skladnoga i učinkovitoga planiranja izgradnje, modernizacije, obnove i održavanja željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj.
–glavne (koridorske) željezničke pruge, koje se nalaze na osnovnoj Transeuropskoj mreži (eng. Trans – European Network – Transport, u daljnjem tekstu: TEN-T), i/ili na koridorima osnovne mreže, i/ili na željezničkim teretnim koridorima,
–ostale željezničke pruge za međunarodni promet, koje unutar željezničkih čvorišta i izvan njih funkcionalno povezuju glavne (koridorske) željezničke pruge ili koje međunarodne morske i riječne luke te terminale povezuju s glavnim (koridorskim) željezničkim prugama ili su dio sveobuhvatne TEN-T mreže ili povezuju željezničku mrežu Republike Hrvatske sa željezničkom mrežom susjednih zemalja.
(2) Željezničke pruge za regionalni promet su željezničke pruge koje u smislu daljinskoga prometa povezuju:
–željezničke prometne regije u Republici Hrvatskoj,
–željezničke prometne regije u Republici Hrvatskoj sa željezničkim prugama za međunarodni promet,
–željezničke prometne regije susjednih država sa željezničkim prometnim regijama u Republici Hrvatskoj ili sa željezničkim prugama za međunarodni promet u Republici Hrvatskoj.
(3) Željezničke pruge za lokalni promet su:
–željezničke pruge koje luke i terminale koji nisu od međunarodnoga značaja, te industrijske zone i gospodarske subjekte povezuju sa željezničkim prugama od značaja za regionalni promet,
–željezničke pruge koje unutar pojedine željezničke prometne regije u smislu lokalnoga prometa međusobno povezuju pojedina područja ili administrativno-gospodarske centre, ili ih priključuju na željezničke pruge za međunarodni promet ili na željezničke pruge za regionalni promet,
–željezničke pruge u funkciji gradskoga i prigradskoga željezničkog prometa, ukoliko istovremeno nisu željezničke pruge za međunarodni promet ili željezničke pruge za regionalni promet,
–željezničke pruge koje u smislu lokalnoga prometa spajaju pojedina lokalna područja u Republici Hrvatskoj s lokalnim područjima susjednih država,
–željezničke pruge za lokalno povezivanje unutar željezničkih čvorišta.
(1) Željezničke pruge označene su oznakom koja se sastoji od oznake velikoga slova koje označava pripadnost kategoriji:
M – željezničke pruge za međunarodni promet,
R – željezničke pruge za regionalni promet,
L – željezničke pruge za lokalni promet
te troznamenkastoga broja gdje prva znamenka označava pripadnost skupini unutar svake kategorije, a druga i treća znamenka označavaju redni broj željezničke pruge unutar svake skupine.
(2) Iznimno od stavka 1. ovog članka, ako željeznička pruga predstavlja tehnološku cjelinu, a samo djelomično pripada glavnoj (koridorskoj) pruzi, dodaje se dodatna znamenka za dio podijeljene pruge.
(3) Željezničke pruge za međunarodni promet razvrstane su po skupinama na glavne (koridorske) željezničke pruge i ostale željezničke pruge za međunarodni promet.
(4) Željezničke pruge za regionalni promet i željezničke pruge za lokalni promet razvrstavane su po skupinama na željezničke pruge koje se nastavljaju na željezničke pruge u susjednim državama i na one koje se ne nastavljaju na željezničke pruge u susjednim državama.
Razvrstanost željezničkih pruga u Republici Hrvatskoj na željezničke pruge za međunarodni promet, željezničke pruge za regionalni promet i željezničke pruge za lokalni promet prikazana je u tablicama 1., 2. i 3., koje su sastavni dio ove Uredbe.
Tehnički uvjeti i opremljenost, te način regulacije prometa za pojedine kategorije željezničkih pruga određeni su posebnim propisom kojim se uređuje sigurnost i interoperabilnost željezničkog sustava.
Pravna osnova za donošenje predložene Uredbe o razvrstavanju željezničkih pruga propisana je člankom 70. stavkom 6. Zakona o željeznici („Narodne novine“, broj 32/19 i 20/21), kojim se daje ovlaštenje Vladi Republike Hrvatske da, na prijedlog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Uredbom razvrsta željezničke pruge u Republici Hrvatskoj.
Ovom Uredbom se vrste željezničkih pruga određuju prema namjeni, gospodarskom značenju, značenju koje imaju u međunarodnom i unutarnjem željezničkom prometu, načinu upravljanja i gospodarenja željezničkom infrastrukturom te planiranju njezina razvoja.
Cilj razvrstavanja željezničkih pruga je određivanje osnove za način njihove uporabe te skladno i učinkovito planiranje izgradnje, modernizacije, obnove i održavanja željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj.
Danom stupanja na snagu Uredbe prestaje važiti Odluka o razvrstavanju željezničkih pruga (»Narodne novine«, br. 3/14 i 72/17).
Donošenje ove Uredbe neće imati utjecaj na Državni proračun Republike Hrvatske.
Javno savjetovanje o Nacrtu prijedloga Uredbe o razvrstavanju željezničkih pruga
Na temelju članka 70. stavka 6. Zakona o željeznici (»Narodne novine«, br. 32/19 i 20/21), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj ________________ 2021. godine donijela
UREDBU O RAZVRSTAVANJU ŽELJEZNIČKIH PRUGA
Članak 1.
(1) Željezničke pruge u Republici Hrvatskoj, u svrhu određivanja načina upravljanja i gospodarenja željezničkom infrastrukturom te planiranja njezinoga razvoja, razvrstavaju se na:
– željezničke pruge za međunarodni promet,
– željezničke pruge za regionalni promet,
– željezničke pruge za lokalni promet.
(2) Željezničke pruge za međunarodni promet dijele se na:
– glavne (koridorske) željezničke pruge,
– ostale željezničke pruge za međunarodni promet.
(3) Razvrstavanje željezničkih pruga iz stavaka 1. i 2. ovog članka osnova je za određivanje načina njihove uporabe te skladnoga i učinkovitoga planiranja izgradnje, modernizacije, obnove i održavanja željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj.
Članak 2.
(1) Željezničke pruge za međunarodni promet su:
– glavne (koridorske) željezničke pruge, koje se nalaze na osnovnoj Transeuropskoj mreži (eng. Trans – European Network – Transport, u daljnjem tekstu: TEN-T), i/ili na koridorima osnovne mreže, i/ili na željezničkim teretnim koridorima,
– ostale željezničke pruge za međunarodni promet, koje unutar željezničkih čvorišta i izvan njih funkcionalno povezuju glavne (koridorske) željezničke pruge ili koje međunarodne morske i riječne luke te terminale povezuju s glavnim (koridorskim) željezničkim prugama ili su dio sveobuhvatne TEN-T mreže ili povezuju željezničku mrežu Republike Hrvatske sa željezničkom mrežom susjednih zemalja.
(2) Željezničke pruge za regionalni promet su željezničke pruge koje u smislu daljinskoga prometa povezuju:
– željezničke prometne regije u Republici Hrvatskoj,
– željezničke prometne regije u Republici Hrvatskoj sa željezničkim prugama za međunarodni promet,
– željezničke prometne regije susjednih država sa željezničkim prometnim regijama u Republici Hrvatskoj ili sa željezničkim prugama za međunarodni promet u Republici Hrvatskoj.
(3) Željezničke pruge za lokalni promet su:
– željezničke pruge koje luke i terminale koji nisu od međunarodnoga značaja, te industrijske zone i gospodarske subjekte povezuju sa željezničkim prugama od značaja za regionalni promet,
– željezničke pruge koje unutar pojedine željezničke prometne regije u smislu lokalnoga prometa međusobno povezuju pojedina područja ili administrativno-gospodarske centre, ili ih priključuju na željezničke pruge za međunarodni promet ili na željezničke pruge za regionalni promet,
– željezničke pruge u funkciji gradskoga i prigradskoga željezničkog prometa, ukoliko istovremeno nisu željezničke pruge za međunarodni promet ili željezničke pruge za regionalni promet,
– željezničke pruge koje u smislu lokalnoga prometa spajaju pojedina lokalna područja u Republici Hrvatskoj s lokalnim područjima susjednih država,
– željezničke pruge za lokalno povezivanje unutar željezničkih čvorišta.
Članak 3.
(1) Željezničke pruge označene su oznakom koja se sastoji od oznake velikoga slova koje označava pripadnost kategoriji:
M – željezničke pruge za međunarodni promet,
R – željezničke pruge za regionalni promet,
L – željezničke pruge za lokalni promet
te troznamenkastoga broja gdje prva znamenka označava pripadnost skupini unutar svake kategorije, a druga i treća znamenka označavaju redni broj željezničke pruge unutar svake skupine.
(2) Iznimno od stavka 1. ovog članka, ako željeznička pruga predstavlja tehnološku cjelinu, a samo djelomično pripada glavnoj (koridorskoj) pruzi, dodaje se dodatna znamenka za dio podijeljene pruge.
(3) Željezničke pruge za međunarodni promet razvrstane su po skupinama na glavne (koridorske) željezničke pruge i ostale željezničke pruge za međunarodni promet.
(4) Željezničke pruge za regionalni promet i željezničke pruge za lokalni promet razvrstavane su po skupinama na željezničke pruge koje se nastavljaju na željezničke pruge u susjednim državama i na one koje se ne nastavljaju na željezničke pruge u susjednim državama.
Članak 4.
Razvrstanost željezničkih pruga u Republici Hrvatskoj na željezničke pruge za međunarodni promet, željezničke pruge za regionalni promet i željezničke pruge za lokalni promet prikazana je u tablicama 1., 2. i 3., koje su sastavni dio ove Uredbe.
Članak 5.
Tehnički uvjeti i opremljenost, te način regulacije prometa za pojedine kategorije željezničkih pruga određeni su posebnim propisom kojim se uređuje sigurnost i interoperabilnost željezničkog sustava.
Članak 6.
Stupanjem na snagu ove Uredbe prestaje važiti Odluka o razvrstavanju željezničkih pruga (»Narodne novine«, br. 3/14 i 72/17).
Članak 7.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb, ______________ 2021. godine
PREDSJEDNIK
mr.sc. Andrej Plenković, v. r.
TABLICA 1.
ŽELJEZNIČKE PRUGE ZA MEĐUNARODNI PROMET
Oznaka pruge
Puni naziv željezničke pruge
Skraćeni naziv željezničke pruge
Pripadnost koridoru*
Građevinska
duljina pruge (km)
1
2
3
4
5
Glavne (koridorske) željezničke pruge
M101
(Dobova) – Državna granica – Savski Marof – Zagreb Glavni kolodvor
DG – S. Marof – Zagreb Gk
OSN, MED, RFC6, RFC10, RH1
2 x 26,733
M102
Zagreb Glavni kolodvor – Dugo Selo
Zagreb Gk – Dugo Selo
OSN, MED, RFC6, RFC 10, RH1, RH2
2 x 21,198
M103
Dugo Selo – Novska
Dugo Selo – Novska
OSN, RFC 10, RH1
83,405
M104
Novska – Vinkovci – Tovarnik – Državna granica – (Šid)
Novska – Tovarnik – DG
OSN, RFC 10, RH1
2 x 185,405
M201
(Gyekenyes) – Državna granica – Botovo – Koprivnica – Dugo Selo
DG – Botovo – Dugo Selo
OSN, MED, RFC6, RH2
1 x 58,761 +
2 x 20,948
M202
Zagreb Glavni kolodvor – Karlovac – Rijeka
Zagreb Gk – Rijeka
OSN, MED, RFC6, RH2
227,871
M303
Strizivojna-Vrpolje – Slavonski Šamac – Državna granica – (Bosanski Šamac)
S.-Vrpolje – S. Šamac – DG
OSN, RH3
23,298
M401
Sesvete – Sava rasputnica
Sesvete – Sava
OSN, MED, RFC6, RFC 10
2 x 11,090
M402
Sava rasputnica – Zagreb Ranžirni kolodvor – Zagreb Klara
Sava – Zagreb Klara
OSN, MED, RFC6, RFC 10
2 x 6,677
M403
Zagreb Ranžirni kolodvor (Prijamna skupina) – Zagreb Klara (Karlovački kolosijek)
Zagreb RkPs – Z. Klara (K)
OSN, MED, RFC6
1,056
M404
Zagreb Klara – Delta rasputnica
Zagreb Klara – Delta
OSN, MED, RFC6,
3,575
M405
Zagreb Zapadni kolodvor – Trešnjevka rasputnica
Zagreb Zk – Trešnjevka
OSN, MED, RFC6, RFC 10
1,317
M406
Zagreb Borongaj – Zagreb Resnik
Zagreb Bor. – Zagreb Resnik
OSN
2,007
M407
Sava rasputnica – Velika Gorica
Sava – Velika Gorica
OSN
6,295
M408
Zagreb Ranžirni kolodvor (Otpremna skupina) – Mićevac rasputnica
Zagreb RkOs – Mićevac
OSN
1,316
M409
Zagreb Klara (Mlaka) – Zagreb Ranžirni kolodvor (Prijamna skupina) (Sisački kolosijek)
Z. Klara – Zagreb RkPs (S)
OSN
1,071
M410
Zagreb Ranžirni kolodvor (Otpremna skupina) – Zagreb Ranžirni kolodvor (Prijamna skupina) (IV. obilazni kolosijek)
Zagreb RkOs – Zagreb RkPs
OSN, MED, RFC6, RFC 10
2,719
M502-1
Zagreb Glavni kolodvor – Velika Gorica
Zagreb Gk – Velika Gorica
OSN, MED, RFC6, RFC 10
14,048
M601
Vinkovci – Vukovar-Borovo naselje – Vukovar
Vinkovci – Vukovar
RFC 10
18,712
M602
Škrljevo – Bakar
Škrljevo – Bakar
RFC6
12,586
M603
Sušak-Pećine – Rijeka Brajdica
Sušak – Rijeka Brajdica
RFC6
3,802
Ostale željezničke pruge za međunarodni promet
M203
Rijeka – Šapjane – Državna granica – ( Ilirska Bistrica )
Rijeka – Šapjane – DG
RH2
30,896
M301
(Magyarboly) – Državna granica – Beli Manastir – Osijek
DG – B. Manastir – Osijek
RH3
32,505
M302
Osijek – Đakovo – Strizivojna-Vrpolje
Osijek – Strizivojna-Vrpolje
RH3
48,377
M304
(Čapljina) – Državna granica – Metković – Ploče
DG – Metković – Ploče
RH3
22,740
M501
(Središče) – Državna granica – Čakovec – Kotoriba – Državna granica – (Murakeresztur)
DG – Čakovec – Kotoriba –DG
42,388
M502-2
Velika Gorica – Sisak – Novska
V. Gorica – Sisak – Novska
102,743
M604
Oštarije – Gospić – Knin – Split
Oštarije – Knin – Split
1 x 318,483 +
2 x 3,616
M605
Ogulin – Krpelj rasputnica
Ogulin – Krpelj
6,153
M606
Knin – Zadar
Knin – Zadar
95,364
M607
Perković – Šibenik
Perković – Šibenik
22,503
* Napomena: OSN – Osnovna TEN-T mreža
MED – Mediteranski koridor osnovne mreže
RFC6 – Mediteranski željeznički teretni koridor
RFC10 – željeznički teretni koridor Alpe-zapadni Balkan
RH1, RH2, RH3 – Unutarnji željeznički koridori u Republici Hrvatskoj
TABLICA 2.
ŽELJEZNIČKE PRUGE ZA REGIONALNI PROMET
Oznaka pruge
Puni naziv željezničke pruge
Skraćeni naziv
željezničke pruge
Građevinska duljina pruge (km)
1
2
3
4
R101
(Podgorje) – Državna granica – Buzet – Pazin – Pula
DG – Buzet – Pula
91,140
R102
Sunja – Volinja – Državna granica – (Dobrljin)
Sunja – Volinja – DG
21,575
R103
(Martin Brod) – Razdjelna točka km 119+444 – Državna granica – Ličko Dugo Polje – Knin
DG – L. D. Polje – Knin
59,068
R104
Vukovar-Borovo Naselje – Dalj – Erdut – Državna granica – (Bogojevo)
Vukovar-B.n. – Erdut – DG
26,046
R105
Vinkovci – Drenovci – Državna granica – (Brčko)
Vinkovci – Drenovci – DG
50,939
R106
Zabok – Krapina – Đurmanec – Državna granica – (Rogatec)
Zabok – Đurmanec – DG
27,198
R201
Zaprešić – Zabok – Varaždin – Čakovec
Zaprešić – Čakovec
100,714
R202
Varaždin – Koprivnica – Virovitica – Osijek – Dalj
Varaždin – Dalj
249,847
TABLICA 3.
ŽELJEZNIČKE PRUGE ZA LOKALNI PROMET
Oznaka pruge
Puni naziv željezničke pruge
Skraćeni naziv željezničke pruge
Građevinska duljina pruge (km)
1
2
3
4
L101
Čakovec – Mursko Središće – Državna granica – (Lendava)
Čakovec – M. Središće – DG
17,942
L102
Savski Marof – Kumrovec – Državna granica – (Imeno)
S. Marof – Kumrovec – DG
38,522
L103
Karlovac – Ozalj – Kamanje – Državna granica – (Metlika)
Karlovac – Kamanje – DG
28,799
L201
Varaždin – Ivanec – Golubovec
Varaždin – Golubovec
34,596
L202
Hum-Lug rasputnica – Gornja Stubica
Hum-Lug – Gornja Stubica
10,820
L203
Križevci – Bjelovar – Kloštar
Križevci – Bjelovar – Kloštar
62,047
L204
Banova Jaruga – Daruvar – Pčelić rasputnica
Banova Jaruga – Pčelić
95,752
L205
Nova Kapela-Batrina – Pleternica – Našice
Nova Kapela – Našice
60,493
L206
Pleternica – Požega – Velika
Pleternica – Velika
24,955
L207
Bizovac – Belišće
Bizovac – Belišće
12,940
L208
Vinkovci – Gaboš – Osijek
Vinkovci – Osijek
33,770
L209
Vinkovci – Županja
Vinkovci – Županja
28,073
L210
Sisak Caprag – Petrinja
Sisak Caprag – Petrinja
11,018
L211
Ražine – Šibenik Luka
Ražine – Šibenik Luka
3,714
L212
Rijeka Brajdica – Rijeka
Rijeka Brajdica – Rijeka
2,037
L213
Lupoglav – Raša
Lupoglav – Raša
52,996
L214
Gradec – Sveti Ivan Žabno
Gradec – Sv. I. Žabno
12,520
O B R A Z L O Ž E NJ E
Pravna osnova za donošenje predložene Uredbe o razvrstavanju željezničkih pruga propisana je člankom 70. stavkom 6. Zakona o željeznici („Narodne novine“, broj 32/19 i 20/21), kojim se daje ovlaštenje Vladi Republike Hrvatske da, na prijedlog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Uredbom razvrsta željezničke pruge u Republici Hrvatskoj.
Ovom Uredbom se vrste željezničkih pruga određuju prema namjeni, gospodarskom značenju, značenju koje imaju u međunarodnom i unutarnjem željezničkom prometu, načinu upravljanja i gospodarenja željezničkom infrastrukturom te planiranju njezina razvoja.
Cilj razvrstavanja željezničkih pruga je određivanje osnove za način njihove uporabe te skladno i učinkovito planiranje izgradnje, modernizacije, obnove i održavanja željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj.
Danom stupanja na snagu Uredbe prestaje važiti Odluka o razvrstavanju željezničkih pruga (»Narodne novine«, br. 3/14 i 72/17).
Donošenje ove Uredbe neće imati utjecaj na Državni proračun Republike Hrvatske.