Na temelju članka 27. stavka 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10-ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20) ministar znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA
ZA OSNOVNU ŠKOLU
I.
Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.
II.
Sastavni dio ove Odluke su:
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma,
- Nastavni plan programa produženoga stručnog postupka,
- Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,
- Nastavni plan rehabilitacijskih programa.
III.
Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.) i Nastavnih planova i programa odgoja i osnovnog školovanja učenika s autističnim poremećajima (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 16, Zagreb, prosinac 1997.).
IV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, a primjenjuje se od školske godine 2023./2024.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
PREDMETNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
OBVEZNI
Hrvatski jezik
175
175
175
175
175
175
175
175
Likovna kultura
35
35
35
35
35
35
35
35
Glazbena kultura
35
35
35
35
35
35
35
35
Matematika
140
140
140
140
140
140
140
140
Priroda i društvo
70
70
70
105
Priroda1
70
70
105
105
Društvo2
70
70
70
70
Tehnička kultura
70
70
105
105
Domaćinstvo3
70
70
70
70
Informatika
70
70
Tjelesna i zdravstvena kultura
105
105
105
70
70
70
70
70
UKUPNO (tjedno)
16
16
16
16
23
23
25
25
IZBORNI
Vjeronauk
70
70
70
70
70
70
70
70
Informatika
35
35
35
35
70
70
Strani jezik
35
35
35
35
35
35
35
35
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
35
35
35
35
35
Izvannastavne aktivnosti4
35
35
35
35
70
70
70
70
DRUGI OBLICI RADA
Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka5
140
140
140
140
140
140
140
140
Program produženoga stručnog postupka6
875
875
875
875
875
875
875
875
Rehabilitacijski program7
420
420
420
420
420
420
420
420
MEĐUPREDMETNE TEME
Održivi razvoj
Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika.
2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine ishoda učenja.
3Novi predmetni kurikulum Domaćinstvo provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
4 Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.
5 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.
6 Program produženoga stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
7 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7. DO 10. G.
OD 11. DO 15. G.
OD 16. DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura
140
140
105
Radni odgoj
70
140
Izobrazba u obavljanju poslova
350
Upoznavanje uže i šire okoline
70
105
70
Hrvatski jezik i komunikacija
140
140
105
Matematičke vještine
70
70
70
Skrb o sebi
105
70
35
Domaćinstvo1
35
70
Socijalizacija
35
35
35
Likovna i glazbena kultura
70
105
70
UKUPNO (tjedno)
20
24
26
IZBORNI
Vjeronauk
35
35
35
Osnove stranog jezika1
35
35
Osnove informatike1
35
35
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
Izvannastavne aktivnosti
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Program produženoga stručnog postupka2
875
875
875
Rehabilitacijski program3
420
420
420
MEĐUPREDMETNE TEME
Održivi razvoj
Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih područja i sata razrednika.
Građanski odgoj i obrazovanje
Zdravlje
Osobni i socijalni razvoj
Učiti kako učiti
Poduzetništvo
Uporaba IKT
1Nove predmetne posebne kurikulume Domaćinstvo, Osnove stranog jezika i Osnove informatike provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA ZA UČENIKE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7. DO 10. G.
OD 11. DO 15. G.
OD 16. DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura
140
175
105
Jezik i komunikacija
175
210
105
Vještine svakodnevnog života
140
175
210
Socijalne vještine
105
140
140
Matematičke vještine
70
70
Likovna i glazbena kultura
70
70
70
Izobrazba u obavljanju poslova
280
UKUPNO (tjedno)
20
24
26
IZBORNI
Vjeronauk
35
35
35
Osnove stranog jezika1
35
35
Osnove informatike1
35
35
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
Izvannastavne aktivnosti
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Program produženoga stručnog postupka2
875
875
875
Rehabilitacijski program3
420
420
420
1Nove predmetne posebne kurikulume Osnove stranog jezika i Osnove informatike provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
Napomena: Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma provodi se u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama ustrojenim isključivo za učenike s poremećajem iz spektra autizma.
NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA
PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA
BROJ SATI
DNEVNO
TJEDNO
GODIŠNJE
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina
2
10
350
Edukacijsko-rehabilitacijski program
Govorno-jezične vježbe
2
10
350
Poticanje komunikacijskih vještina
Trening socijalnih vještina
Modifikacija ponašanja
Kognitivne strategije učenja
Rehabilitacija putem pokreta
Rehabilitacija igrom
Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija
Bazična perceptivno-motorička stimulacija
Program poticanja socijalne uključenosti
Aktivnosti svakodnevnog življenja
Strukturirane slobodne aktivnosti
1
2
70
Kreativne radionice
3
105
UKUPNO
5
25
875
NASTAVNI PLAN PROGRAMA EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA
PROGRAM EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPAKA
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina
70
70
70
70
70
70
70
70
Edukacijsko-rehabilitacijski postupci
70
70
70
70
70
70
70
70
UKUPNO (tjedno)
4
4
4
4
4
4
4
4
NASTAVNI PLAN REHABILITACIJSKIH PROGRAMA
REHABILITACIJSKI PROGRAM1
GODIŠNJI BROJ SATI
Glazboterapija
420
Psihoterapijski postupci
Likovna terapija
Kineziterapija
Orijentacija i kretanje
Tiflotehnička obuka
Vježbe vida
Vježbe svakodnevnih vještina
Obuka za Brailleovo pismo
Uključujući znakovni i slikovni jezik
Senzorna integracija
Primijenjena analiza ponašanja (ABA)
Metode kreativne terapije
UKUPNO (tjedno)
12
1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je licenca ili dodatno stručno osposobljavanje.
Na temelju članka 27. stavka 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10-ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20) ministar znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA
ZA OSNOVNU ŠKOLU
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
I.
Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
II.
Sastavni dio ove Odluke su:
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,
- Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma,
- Nastavni plan programa produženoga stručnog postupka,
- Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,
- Nastavni plan rehabilitacijskih programa.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
III.
Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.) i Nastavnih planova i programa odgoja i osnovnog školovanja učenika s autističnim poremećajima (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 16, Zagreb, prosinac 1997.).
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
IV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, a primjenjuje se od školske godine 2023./2024.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
PREDMETNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
OBVEZNI
Hrvatski jezik
175
175
175
175
175
175
175
175
Likovna kultura
35
35
35
35
35
35
35
35
Glazbena kultura
35
35
35
35
35
35
35
35
Matematika
140
140
140
140
140
140
140
140
Priroda i društvo
70
70
70
105
Priroda 1
70
70
105
105
Društvo 2
70
70
70
70
Tehnička kultura
70
70
105
105
Domaćinstvo 3
70
70
70
70
Informatika
70
70
Tjelesna i zdravstvena kultura
105
105
105
70
70
70
70
70
UKUPNO (tjedno)
16
16
16
16
23
23
25
25
IZBORNI
Vjeronauk
70
70
70
70
70
70
70
70
Informatika
35
35
35
35
70
70
Strani jezik
35
35
35
35
35
35
35
35
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
35
35
35
35
35
Izvannastavne aktivnosti 4
35
35
35
35
70
70
70
70
DRUGI OBLICI RADA
Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka 5
140
140
140
140
140
140
140
140
Program produženoga stručnog postupka 6
875
875
875
875
875
875
875
875
Rehabilitacijski program 7
420
420
420
420
420
420
420
420
MEĐUPREDMETNE TEME
Održivi razvoj
Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika.
Građanski odgoj i obrazovanje
Zdravlje
Osobni i socijalni razvoj
Učiti kako učiti
Poduzetništvo
Uporaba IKT
1 Nastavni sadržaji kemije, fizike i biologije niže razine ishoda učenja.
2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine ishoda učenja.
3 Novi predmetni kurikulum Domaćinstvo provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
4 Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.
5 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.
6 Program produženoga stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
7 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7. DO 10. G.
OD 11. DO 15. G.
OD 16. DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura
140
140
105
Radni odgoj
70
140
Izobrazba u obavljanju poslova
350
Upoznavanje uže i šire okoline
70
105
70
Hrvatski jezik i komunikacija
140
140
105
Matematičke vještine
70
70
70
Skrb o sebi
105
70
35
Domaćinstvo 1
35
70
Socijalizacija
35
35
35
Likovna i glazbena kultura
70
105
70
UKUPNO (tjedno)
20
24
26
IZBORNI
Vjeronauk
35
35
35
Osnove stranog jezika 1
35
35
Osnove informatike 1
35
35
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
Izvannastavne aktivnosti
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Program produženoga stručnog postupka 2
875
875
875
Rehabilitacijski program 3
420
420
420
MEĐUPREDMETNE TEME
Održivi razvoj
Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih područja i sata razrednika.
Građanski odgoj i obrazovanje
Zdravlje
Osobni i socijalni razvoj
Učiti kako učiti
Poduzetništvo
Uporaba IKT
1 Nove predmetne posebne kurikulume Domaćinstvo, Osnove stranog jezika i Osnove informatike provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA ZA UČENIKE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA
PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI
GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA
OD 7. DO 10. G.
OD 11. DO 15. G.
OD 16. DO 21. G.
OBVEZNI
Tjelesna i zdravstvena kultura
140
175
105
Jezik i komunikacija
175
210
105
Vještine svakodnevnog života
140
175
210
Socijalne vještine
105
140
140
Matematičke vještine
70
70
Likovna i glazbena kultura
70
70
70
Izobrazba u obavljanju poslova
280
UKUPNO (tjedno)
20
24
26
IZBORNI
Vjeronauk
35
35
35
Osnove stranog jezika 1
35
35
Osnove informatike 1
35
35
DRUGI OBLICI NASTAVE
Sat razrednika
35
35
35
Izvannastavne aktivnosti
35
35
35
DRUGI OBLICI RADA
Program produženoga stručnog postupka 2
875
875
875
Rehabilitacijski program 3
420
420
420
1 Nove predmetne posebne kurikulume Osnove stranog jezika i Osnove informatike provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
Napomena: Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma provodi se u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama ustrojenim isključivo za učenike s poremećajem iz spektra autizma.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA
PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA
BROJ SATI
DNEVNO
TJEDNO
GODIŠNJE
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina
2
10
350
Edukacijsko-rehabilitacijski program
Govorno-jezične vježbe
2
10
350
Poticanje komunikacijskih vještina
Trening socijalnih vještina
Modifikacija ponašanja
Kognitivne strategije učenja
Rehabilitacija putem pokreta
Rehabilitacija igrom
Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija
Bazična perceptivno-motorička stimulacija
Program poticanja socijalne uključenosti
Aktivnosti svakodnevnog življenja
Strukturirane slobodne aktivnosti
1
2
70
Kreativne radionice
3
105
UKUPNO
5
25
875
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN PROGRAMA EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA
PROGRAM EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPAKA
GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina
70
70
70
70
70
70
70
70
Edukacijsko-rehabilitacijski postupci
70
70
70
70
70
70
70
70
UKUPNO (tjedno)
4
4
4
4
4
4
4
4
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
NASTAVNI PLAN REHABILITACIJSKIH PROGRAMA
REHABILITACIJSKI PROGRAM 1
GODIŠNJI BROJ SATI
Glazboterapija
420
Psihoterapijski postupci
Likovna terapija
Kineziterapija
Orijentacija i kretanje
Tiflotehnička obuka
Vježbe vida
Vježbe svakodnevnih vještina
Obuka za Brailleovo pismo
Uključujući znakovni i slikovni jezik
Senzorna integracija
Primijenjena analiza ponašanja (ABA)
Metode kreativne terapije
UKUPNO (tjedno)
12
1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je licenca ili dodatno stručno osposobljavanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja