za provedbu Podmjere 7.4 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ – provedba tipa operacije 7.4.1 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19, 37/20 i 31/21) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 7.4 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ – provedba tipa operacije 7.4.1 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ – ulaganja u sektor tržnica, sektor društvenih domova/kulturnih centara, sektor vatrogasnih domova i sektor dječjih vrtića iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19, 37/20 i 31/21 u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 7.4 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.4.) – provedba tipa operacije 7.4.1 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.4.1)
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je poboljšanje životnih uvjeta u ruralnim sredinama, doprinos atraktivnosti sela i njegovom razvojnom potencijalu za druge aktivnosti te poticanje rasta i društveno - ekonomske održivosti kroz potporu ulaganjima u osnivanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturu, te pripadajuću infrastrukturu.
Prihvatljivi korisnici
a)jedinice lokalne samouprave – za sve prihvatljive projekte unutar Natječaja
b)trgovačka društva u većinskom vlasništvu jedinica lokalne samouprave – za projekte tržnica
c)javne ustanove dječji vrtići– za projekte dječjih vrtića
d)dobrovoljna vatrogasna društva – za projekte vatrogasnih domova
Prihvatljivi korisnici moraju ispuniti uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
Prihvatljivi projekti
a)u sektoru tržnica:
- građenje (izgradnja ili rekonstrukcija) i/ili opremanje tržnica
b) u sektoru društvenih domova/kulturnih centara
- građenje (izgradnja ili rekonstrukcija) i/ili opremanje društvenih domova/kulturnih centara
c) u sektoru dječjih vrtića
- građenje (izgradnja ili rekonstrukcija) i/ili opremanje dječjih vrtića
d) u sektoru vatrogasnih domova:
- građenje (izgradnja ili rekonstrukcija) i/ili opremanje vatrogasnih domova
Ukupan iznos raspoloživih sredstava potpore po Natječaju
200.000.000,00 HRK od čega:
50.000.000 HRK za sektor tržnica
50.000.000 HRK zasektor vatrogasnih domova
50.000.000 HRK za sektor društvenih domova/kulturnih centara
50.000.000 HRK za sektor dječjih vrtića
Visina potpore
Najniža vrijednost potpore po projektu iznosi 15.000 EURu kunskoj protuvrijednosti.
Najviša vrijednost potpore po projektu iznosi do 1.000.000 EUR u kunskoj protuvrijednosti.
Najviša ukupna vrijednost projekta iznosi 1.250.000 EUR.
Intenzitet javne potpore
Od 80 do 100 % (Europska unija sudjeluje sa 85% udjela, a Republika Hrvatska s 15% udjela)
Intenzitet potpore ovisi o razvrstavanju jedinica lokalne samouprave u skladu s Odlukom o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti („Narodne novine“, broj 132/17) te iznosi:
a) do 80 % od ukupnih prihvatljivih troškova projekta koji se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja se razvrstava u VII. i VIII. skupinu
b) do 90 % od ukupnih prihvatljivih troškova projekta koji se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja se razvrstava u V. i VI. skupinu
c) do 100 % od ukupnih prihvatljivih troškova projekta koji se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja se razvrstava u I., II., III. i IV. skupinu.
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: Program) – www.ruralnirazvoj.hr
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
(1)Natječaj je moguće izmijeniti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu u skladu s člankom 20. stavkom 1. Pravilnika.
(2)Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
1.2. Poništenje Natječaja
(1)Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Ministarstva kao Upravljačkog tijela (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo), može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu sukladno članku 21. Pravilnika.
(2)Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
1.3. Pitanja i odgovori
(1)Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr, unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2)Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 10 dana prije početka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr.
(3)Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4)Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5)U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnikekoja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6)U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1)Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava odnosno Odluke o odbijanju zahtjeva za potporu.
(2)Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 4a i 4b ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem, Pravilnikom i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
2.2. Broj projekata po korisniku
(1)Jedan (isti) korisnik može podnijeti najviše dva zahtjeva za potporu, za projekte iz različitih sektora.
(2)Jedan (isti) korisnik može podnijeti najviše jedan zahtjev za potporu unutar jednog sektora.
(3)Ako jedan (isti) korisnik podnese više od jednog zahtjeva za potporu unutar jednog sektora, u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s najranijim vremenom podnošenja
(4)Tijekom ovog Natječaja potpora se može dodijeliti za najviše dva zahtjeva za potporu za različitu vrstu prihvatljivih projekata iz ovog Natječaja s područja jedne (iste) jedinice lokalne samouprave, neovisno o tome radi li se o jednom (istom) ili dva različita korisnika.
(5)Ako se podnese više od dva zahtjeva za potporu za projekte s područja jedne (iste) jedinice lokalne samouprave, u obzir će se uzeti dva zahtjeva za potporu za različitu vrstu prihvatljivih projekata iz ovog Natječaja, s najranijim vremenom podnošenja.
(6)Tijekom ovog Natječaja s jednim (istim) korisnikom mogu biti sklopljena najviše dva ugovora o financiranju za različite vrste prihvatljivih projekata iz ovog Natječaja, odnosno jednom (istom) korisniku mogu se za različite vrste prihvatljivih projekata iz ovog Natječaja izdati najviše dvije Odluke o dodjeli sredstava.
(7)Zahtjev za potporu za istu vrstu projekta unutar tipa operacije 7.4.1 korisnik može podnijeti tek nakon podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu za prethodno odobreni zahtjev za potporu za istu vrstuprojekta unutar tipa operacije 7.4.1 ili nakon odustajanja od odobrenog zahtjeva za potporu za istu vrstu projekta unutar tipa operacije 7.4.1.
2.3. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Projekt mora ostvariti minimalni broj bodova (prag prolaznosti) temeljem kriterija odabira u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(3)Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
2.4. Uvjeti prihvatljivosti troškova
(1)Uvjeti prihvatljivosti troškova i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik nakon podnošenja zahtjeva za potporu mora provesti postupak/postupke nabave u skladu s podtočkom 2.11.1. i podtočkom 2.11.2. ovoga Natječaja.
(3)U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu bit će odbijen.
(4)Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(5)Plan nabave/Tablica troškova i izračuna potpore mora biti u skladu s ulaganjima i troškovima navedenim u Listi prihvatljivih troškova (Prilog 3 ovoga Natječaja).
(6)Prihvatljivima se smatraju samo troškovi nastali nakon podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova, koji su prihvatljivi najranije od 1. siječnja 2014. godine.
(7)Opći troškovi prihvatljivi su do 10 % vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta, ali ne više od 20.000 eura u kunskoj protuvrijednosti i uključuju:
a)troškove stručnjaka i konzultanata vezane za pripremu dokumentacije za natječaj, u iznosu do 2 % od iznosa prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ali ne više od 75.000,00 kuna i
b)troškove projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih usluga, elaborata i certifikata, troškove nadzora i vođenja projekta te troškove pripreme dokumentacije i provedbe postupka nabave u iznosu koji čini razliku između troškova navedenih u točki a) ovoga stavka i gornje granice od 10 % od iznosa prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova.
(8)Neprihvatljivi troškovi su:
a.porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
b.drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
c.kamate
d.rabljeni strojevi i oprema
e.vozila
f.kupnja, zakup i najam nekretnina
g.održavanje građevine i opreme za održavanje građevine
h.nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
i.svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije
j.troškovi vezani uz ugovor o zakupu ili najmu, kao što su zakupnina i najamnina, troškovi refinanciranja kamata, režijski i operativni troškovi, troškovi osiguranja
k.novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka
l.troškovi nastali prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova
m.plaćanje gotovim novcem
n.troškovi vlastitog rada
o.operativni troškovi
p.plaće i druge naknade stalno zaposlenih djelatnika korisnika i
NACRT NATJEČAJA
za provedbu Podmjere 7.4 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ – provedba tipa operacije 7.4.1 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“
SADRŽAJ
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
1.2. Poništenje Natječaja
1.3. Pitanja i odgovori
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
2.2. Broj projekata po korisniku
2.3. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
2.4. Uvjeti prihvatljivosti troškova
2.5. Uvjeti i način podnošenja zahtjeva za potporu
2.6. Rokovi za podnošenje zahtjeva za potporu
2.7. Provedba postupka dodjele potpore
2.8. Prva faza postupka dodjele potpore (predodabir)
2.8.1. Podnošenje, zaprimanje i rangiranje prvog dijela zahtjeva za potporu
2.8.2. Administrativna kontrola prvog dijela zahtjeva za potporu
2.9. Dostava dopune i obrazloženja
2.10. Izdavanje akata nakon završene prve faze postupka dodjele potpore
2.10.1. Rokovi za izdavanje odluka
2.10.2. Ugovor o financiranju
2.11. Postupci nabave nakon podnošenja prvog dijela zahtjeva za potporu
2.11.1. Postupci javne nabave (isključujući provodbu jednostavne nabave)
2.11.2. Postupci jednostavne nabave (nabava ispod pragova primjene ZJN 2016)
2.12. Druga faza postupka dodjele potpore
2.12.1. Administrativna kontrola drugog dijela zahtjeva za potporu
2.13. Izdavanje akata nakon završene druge faze postupka dodjele potpore
2.14. Raskid ugovora o financiranju u postupku dodjele potpore
3. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA
3.1. Obveze korisnika u postupku provedbe projekta
3.2. Uvjeti prihvatljivosti troškova u postupku provedbe projekta
3.3. Način podnošenja zahtjeva za isplatu predujma/zahtjeva za isplatu
3.4. Uvjeti podnošenja zahtjeva za isplatu predujma
3.5. Uvjeti podnošenja zahtjeva za isplatu
3.6. Administrativna kontrola zahtjeva za isplatu predujma/zahtjeva za isplatu
3.7. Izdavanje akata nakon završenog postupka provedbe projekta
3.7.1. Odluka o isplati predujma/odluka o isplati
3.7.2. Odluka o jamstvu
3.7.3. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu predujma
3.7.4. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu
3.8. Raskid ugovora u postupku provedbe projekta
3.9. Provjere upravljanja projektom
3.10. Kontrola na terenu
4. PETOGODIŠNJE RAZDOBLJE NAKON KONAČNE ISPLATE POTPORE – EX POST KONTROLA
5. POVRAT SREDSTAVA
6. ODUSTAJANJE KORISNIKA
7. POKAZATELJI PROVEDBE PROJEKTA
8. PROMJENE ZAHTJEVA ZA POTPORU
9. PRAVNI LIJEK
10. NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
10.1. Dostava putem AGRONET-a
10.2. Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
10.3. Dostava putem elektroničke pošte
11. INFORMIRANJE I VIDLJIVOST
12. ZAŠTITA PODATAKA
13. PRAVNA OSNOVA
14. POJMOVI
15. ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERESA
16. DRŽAVNA POTPORA
17. PRIKAZ POSTUPKA DODJELE I ISPLATE POTPORE
18. POPIS PRILOGA
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19, 37/20 i 31/21) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu Podmjere 7.4 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ – provedba tipa operacije 7.4.1 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ – ulaganja u sektor tržnica, sektor društvenih domova/kulturnih centara, sektor vatrogasnih domova i sektor dječjih vrtića iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje zahtjeva za potporu i dostavu Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19, 37/20 i 31/21 u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu Podmjere 7.4 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.4.) – provedba tipa operacije 7.4.1 „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“ (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.4.1)
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je poboljšanje životnih uvjeta u ruralnim sredinama, doprinos atraktivnosti sela i njegovom razvojnom potencijalu za druge aktivnosti te poticanje rasta i društveno - ekonomske održivosti kroz potporu ulaganjima u osnivanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturu, te pripadajuću infrastrukturu.
Prihvatljivi korisnici
a) jedinice lokalne samouprave – za sve prihvatljive projekte unutar Natječaja
b) trgovačka društva u većinskom vlasništvu jedinica lokalne samouprave – za projekte tržnica
c) javne ustanove dječji vrtići– za projekte dječjih vrtića
d) dobrovoljna vatrogasna društva – za projekte vatrogasnih domova
Prihvatljivi korisnici moraju ispuniti uvjete iz Priloga 1 ovoga Natječaja.
Prihvatljivi projekti
a) u sektoru tržnica:
- građenje (izgradnja ili rekonstrukcija) i/ili opremanje tržnica
b) u sektoru društvenih domova/kulturnih centara
- građenje (izgradnja ili rekonstrukcija) i/ili opremanje društvenih domova/kulturnih centara
c) u sektoru dječjih vrtića
- građenje (izgradnja ili rekonstrukcija) i/ili opremanje dječjih vrtića
d) u sektoru vatrogasnih domova:
- građenje (izgradnja ili rekonstrukcija) i/ili opremanje vatrogasnih domova
Ukupan iznos raspoloživih sredstava potpore po Natječaju
200.000.000,00 HRK od čega:
50.000.000 HRK za sektor tržnica
50.000.000 HRK za sektor vatrogasnih domova
50.000.000 HRK za sektor društvenih domova/kulturnih centara
50.000.000 HRK za sektor dječjih vrtića
Visina potpore
Najniža vrijednost potpore po projektu iznosi 15.000 EUR u kunskoj protuvrijednosti .
Najviša vrijednost potpore po projektu iznosi do 1.000.000 EUR u kunskoj protuvrijednosti .
Najviša ukupna vrijednost projekta iznosi 1.250.000 EUR.
Intenzitet javne potpore
Od 80 do 100 % (Europska unija sudjeluje sa 85% udjela, a Republika Hrvatska s 15% udjela)
Intenzitet potpore ovisi o razvrstavanju jedinica lokalne samouprave u skladu s Odlukom o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti („Narodne novine“, broj 132/17) te iznosi:
a) do 80 % od ukupnih prihvatljivih troškova projekta koji se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja se razvrstava u VII. i VIII. skupinu
b) do 90 % od ukupnih prihvatljivih troškova projekta koji se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja se razvrstava u V. i VI. skupinu
c) do 100 % od ukupnih prihvatljivih troškova projekta koji se provodi na području jedinice lokalne samouprave koja se razvrstava u I., II., III. i IV. skupinu.
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) – www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020. (u daljnjem tekstu: Program) – www.ruralnirazvoj.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Izmjena i/ili ispravak Natječaja
(1) Natječaj je moguće izmijeniti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja zahtjeva za potporu u skladu s člankom 20. stavkom 1. Pravilnika.
(2) Izmjena i/ili ispravak Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.2. Poništenje Natječaja
(1) Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Ministarstva kao Upravljačkog tijela (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo), može poništiti ovaj Natječaj prije izdavanja odluka o rezultatu administrativne kontrole zahtjeva za potporu sukladno članku 21. Pravilnika.
(2) Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen ovaj Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.3. Pitanja i odgovori
(1) Pitanja u vezi ovoga Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2) Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 10 dana prije početka roka za podnošenje zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr .
(3) Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4) Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5) U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi ovoga Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6) U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom ovoga Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1) Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava odnosno Odluke o odbijanju zahtjeva za potporu.
(2) Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 4a i 4b ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem, Pravilnikom i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Broj projekata po korisniku
(1) Jedan (isti) korisnik može podnijeti najviše dva zahtjeva za potporu, za projekte iz različitih sektora.
(2) Jedan (isti) korisnik može podnijeti najviše jedan zahtjev za potporu unutar jednog sektora.
(3) Ako jedan (isti) korisnik podnese više od jednog zahtjeva za potporu unutar jednog sektora, u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s najranijim vremenom podnošenja
(4) Tijekom ovog Natječaja potpora se može dodijeliti za najviše dva zahtjeva za potporu za različitu vrstu prihvatljivih projekata iz ovog Natječaja s područja jedne (iste) jedinice lokalne samouprave, neovisno o tome radi li se o jednom (istom) ili dva različita korisnika.
(5) Ako se podnese više od dva zahtjeva za potporu za projekte s područja jedne (iste) jedinice lokalne samouprave, u obzir će se uzeti dva zahtjeva za potporu za različitu vrstu prihvatljivih projekata iz ovog Natječaja, s najranijim vremenom podnošenja.
(6) Tijekom ovog Natječaja s jednim (istim) korisnikom mogu biti sklopljena najviše dva ugovora o financiranju za različite vrste prihvatljivih projekata iz ovog Natječaja, odnosno jednom (istom) korisniku mogu se za različite vrste prihvatljivih projekata iz ovog Natječaja izdati najviše dvije Odluke o dodjeli sredstava.
(7) Zahtjev za potporu za istu vrstu projekta unutar tipa operacije 7.4.1 korisnik može podnijeti tek nakon podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu za prethodno odobreni zahtjev za potporu za istu vrstu projekta unutar tipa operacije 7.4.1 ili nakon odustajanja od odobrenog zahtjeva za potporu za istu vrstu projekta unutar tipa operacije 7.4.1.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Projekt mora ostvariti minimalni broj bodova (prag prolaznosti) temeljem kriterija odabira u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(3) Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.4. Uvjeti prihvatljivosti troškova
(1) Uvjeti prihvatljivosti troškova i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik nakon podnošenja zahtjeva za potporu mora provesti postupak/postupke nabave u skladu s podtočkom 2.11.1. i podtočkom 2.11.2. ovoga Natječaja.
(3) U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu bit će odbijen.
(4) Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(5) Plan nabave/Tablica troškova i izračuna potpore mora biti u skladu s ulaganjima i troškovima navedenim u Listi prihvatljivih troškova (Prilog 3 ovoga Natječaja).
(6) Prihvatljivima se smatraju samo troškovi nastali nakon podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova, koji su prihvatljivi najranije od 1. siječnja 2014. godine.
(7) Opći troškovi prihvatljivi su do 10 % vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta, ali ne više od 20.000 eura u kunskoj protuvrijednosti i uključuju:
a) troškove stručnjaka i konzultanata vezane za pripremu dokumentacije za natječaj, u iznosu do 2 % od iznosa prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova, ali ne više od 75.000,00 kuna i
b) troškove projektno-tehničke dokumentacije, geodetskih usluga, elaborata i certifikata, troškove nadzora i vođenja projekta te troškove pripreme dokumentacije i provedbe postupka nabave u iznosu koji čini razliku između troškova navedenih u točki a) ovoga stavka i gornje granice od 10 % od iznosa prihvatljivih troškova projekta bez općih troškova.
(8) Neprihvatljivi troškovi su:
a. porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
b. drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
c. kamate
d. rabljeni strojevi i oprema
e. vozila
f. kupnja, zakup i najam nekretnina
g. održavanje građevine i opreme za održavanje građevine
h. nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
i. svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije
j. troškovi vezani uz ugovor o zakupu ili najmu, kao što su zakupnina i najamnina, troškovi refinanciranja kamata, režijski i operativni troškovi, troškovi osiguranja
k. novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka
l. troškovi nastali prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova
m. plaćanje gotovim novcem
n. troškovi vlastitog rada
o. operativni troškovi
p. plaće i druge naknade stalno zaposlenih djelatnika korisnika i