Na temelju članka 56. stavaka 2. i 3., članka 56.b stavaka 8. i 9. i članka 57. stavka 4. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, br. 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13, 26/15 i 17/19) i članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 66/19), ministar mora, prometa i infrastrukture, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za zaštitu okoliša i ministra vanjskih i europskih poslova, donosi
PRAVILNIKO UVJETIMA I NAČINU ODRŽAVANJA REDA U LUKAMA I NA OSTALIM DIJELOVIMA UNUTARNJIH MORSKIH VODA I TERITORIJALNOG MORA REPUBLIKE HRVATSKE
GLAVA I.
UVODNE ODREDBE
Predmet uređenja
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti i način održavanja reda u lukama i na ostalim dijelovima unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Republike Hrvatske, uvjeti za sigurnost plovidbe u luci, način utvrđivanja tih uvjeta te vođenje registra luka, obveze u pogledu dostave informacije o brodskom otpadu, predaje, prihvata i sakupljanja otpada i ostataka tereta s pomorskih objekata, sadržaj plana za prihvat i rukovanje otpadom i ostacima tereta sa pomorskih objekata u lukama, sadržaj informacije o brodskom otpadu, način i rokovi dostave i čuvanja, rokovi za dostavu prigovora i način postupanja s prigovorima, kriteriji za utvrđivanje visine naknade za prihvat i sakupljanje otpada, kao i kriteriji, visina i način plaćanja naknade za prihvat i sakupljanje otpada za ribarske brodove, jahte i brodice.
Usklađenje propisa s pravnim poretkom Europske unije
Članak 2.
Ovim se Pravilnikom u pravni poredak Republike Hrvatske prenosi:
-Direktiva (EU) 2019/883 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o lučkim uređajima za prihvat isporuke brodskog otpada, izmjeni Direktive 2010/65/EU i stavljanju izvan snage Direktive 2000/59/EZ (Tekst značajan za EGP), (SL L 151, 7.6.2019.)
-Direktiva 2010/65/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 20. listopada 2010. o službenom postupku prijave za brodove koji dolaze u luke i/ili odlaze iz luka država članica i o stavljanju izvan snage Direktive 2002/6/EZ (Tekst značajan za EGP) (SL L 283, 29. 10. 2010.).
Značenje pojmova
Članak 3.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1.CIMIS je hrvatski integrirani pomorski informacijski sustav kojim se osigurava elektroničko poslovanje u prihvatu i otpremi brodova između korisnika sustava u Republici Hrvatskoj i razmjena podataka sa SafeSeaNet sustavom Europske Unije
2.ovlašteni službenik je inspektor ili drugi službenik Ministarstva koji je za obavljanje inspekcijskih poslova sigurnosti plovidbe osposobljen u skladu s posebnim propisima
3.tijelo koje upravlja lukom jest lučka uprava odnosno ovlaštenik koncesije
4.lučke kapetanije su područne jedinice Ministarstva u sastavu Uprave nadležne za sigurnost plovidbe
5.Ministarstvo je ministarstvo nadležno za pomorstvo
6.plovni objekt jest pomorski objekt namijenjen za plovidbu morem
7.otpad je je svaka tvar ili predmet koji posjednik odbacuje, namjerava ili mora odbaciti
8.pomorski objekt jest objekt namijenjen za plovidbu morem (plovni objekt), ili objekt stalno privezan ili usidren na moru (plutajući objekt), odnosno objekt u potpunosti ili djelomično ukopan u morsko dno ili položen na morsko dno (nepomični odobalni objekt).
GLAVA II.
REGISTAR LUKA
Članak 4.
(1) Luka mora biti upisana u Registar luka pri lučkoj kapetaniji na čijem području se luka nalazi.
(2) Registar luka vode lučke kapetanije u elektroničkom obliku u sklopu Hrvatskog integriranog pomorskog informacijskog sustava CIMIS.
(3) Tijelo koje upravlja lukom dužno je dostaviti nadležnoj lučkoj kapetaniji presliku akta kojim se određuju podaci o lučkom području radi upisa luke u Registar.
(4) Tijelo koje upravlja lukom dužno je o svakoj promjeni podataka iz članka 6., 7. i 8. obavijestiti nadležnu lučku kapetaniju radi unošenja promjena u Registar luka.
Članak 5.
U Registar luka upisuju se sljedeći podaci:
1.osnovni podaci o luci
2.podaci o lučkom području
3.podaci o dijelovima luke.
Članak 6.
Osnovni podaci o luci koji se upisuju u Registar luka sadrže:
1.jedinstveni nacionalni broj luke (NBL) u formatu HRXXX, gdje XXX označava brojke od 001 na više
2.jedinstveni međunarodni UN/LOCODE kod (UN kod) u formatu HRYYY gdje YYY označava kombinaciju 3 slova, ukoliko je primjenjivo
3.značaj luke: državni, županijski, lokalni
4.uloga u luci: nadležno tijelo koje upravlja lukom
5.namjena luke: luka otvorena za javni promet i luka posebne namjene
6.tip prometa: međunarodni, domaći, domaći uz sezonski granični prijelaz
7.VTS područje: pripadnost luke određenom VTS području
8.ISPS kod, ukoliko je primjenjivo
9.organizacija: nadležna lučka kapetanija odnosno ispostava lučke kapetanije
10.prostorna jedinica: pripadnost luke jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Članak 7.
Podaci o lučkom području koji se upisuju u Registar luka sadrže:
1.podatke o koordinatama u službenom koordinatnom sustavu Republike Hrvatske kojima je definiran poligon točaka koje zatvaraju obuhvat lučkog područja ili ako ima više poligona, tada podatke o koordinatama svakog od njih
2.podatke o poligonu namjene dijelova lučkog područja, i to:
a)operativni dio
b)komunalni dio
c)nautički dio
d) ribarski dio
e) sidrište
3. podatke o poligonu luke posebne namjene.
Članak 8.
Podaci o dijelovima luke koji se upisuju u Registar luka sadrže:
1.podatke o kodu dijela luke koji ima 15 znamenki, a sastoji od jedinstvenog međunarodnog UN koda (ako postoji) i jedinstvenog nacionalnog broja luke (NBL) te pet alfanumeričkih znamenki
2.podatke o nazivu dijela luke kako je utvrđen općim aktom luke kojim se uređuje red u luci
3.podatke o broju i namjeni pojedinog veza u luci
4.podatke o djelu luke koji se nalazi na carinskom području
5.podatke o prometu dijela luke, npr. međunarodni teretni promet, međunarodni putnički promet, domaći teretni promet ili domaći putnički promet, ukoliko je primjenjivo
6.podaci o koncesionaru pojedinog dijela luke otvorene za javni promet, odnosno potkoncesionaru u luci posebne namjene, ako je koncesija ili potkoncesija dana
7.podaci o ISPS kodu dijela luke
8.podaci o izjava o sukladnosti, odobrenju Plana sigurnosne zaštite luke te odobrenju Procjene sigurnosne zaštite luke, s podatkom o datumu izdavanja i datumu važenja, ako se radi o ISPS dijelu luke.
GLAVA III.
RED I SIGURNOST U LUCI
Tijelo koje upravlja lukom
Članak 9.
(1) Red u luci provodi tijelo koje upravlja lukom.
(2) Tijelo koje upravlja lukom dužno je posebnim aktom propisati red u luci, koji odobrava lučka kapetanija.
(3) Aktom iz stavka 2. ovoga članka mora se propisati najmanje namjena pojedinog dijela luke, postupak javljanja, načini uplovljavanja, pristajanja, vezivanja, boravka na vezu, premještanja, sidrenja i isplovljavanja plovnih objekata, te način kontrole nad obavljanjem tih radnji.
(4) Aktom iz stavka 2. ovoga članka određuje se namjena pojedinog dijela luke i način odvijanja prometa u luci.
(5) Aktom iz stavka 2. ovoga članka, ukoliko za to postoji potreba, određuje se najmanji broj tegljača koje su pojedine vrste plovnih objekata koje uobičajeno uplovljavaju u luku dužne koristiti ovisno o vremenskim uvjetima.
(6) Tijelo koje upravlja lukom dužno je na svojim mrežnim stranicama javno objaviti ažurirani akt iz stavka 2. ovoga članka.
Članak 10.
(1)Studija sigurnosti plovidbe, pristajanja, sidrenja i boravka u lučkom području kojom se utvrđuju mjere maritimne sigurnosti tijekom plovidbe, pristajanja, sidrenja i boravka za pojedine vrste plovnih objekata koje uobičajeno uplovljavaju u luku i ovisno o meteorološkim uvjetima, mjere zaštite morskog okoliša od onečišćenja s plovnih objekata i mjere u slučaju izvanrednog događaja, izrađuje se za one luke koje udovoljavaju sljedećim kriterijima iskazanima u prosječnim vrijednostima tijekom proteklih pet godina, prema podacima iz sustava CIMIS:
a)godišnji broj uplovljavanja i isplovljavanja plovnih objekata je veći od 1.000 i/ili
b)godišnji broj ukrcanih i iskrcanih putnika je veći od 20.000 i/ili
c) godišnji broj ukrcanog i iskrcanog opasnog tereta je veći od 250 tona.
(2) Studija iz stavka 1. ovoga članka treba obuhvaćati najmanje navigacijska, meteorološko-oceanografska i hidrografska obilježja lučkog područja, tehničko-tehnološka obilježja lučke infrastrukture i plovnih objekata koji uobičajeno uplovljavaju u luku.
(3) Studiju iz stavka 1. ovoga članka odobrava lučka kapetanija.
(4) Mjere iz Studije iz stavka 1. ovoga članka tijelo koje upravlja lukom obvezno je primijeniti u aktu iz članka 9. stavka 2. ovoga Pravilnika.
(5) Studiju iz stavka 1. ovoga članka ovlaštene su izraditi pravne osobe koje obavljaju stručnu i/ili znanstvenu djelatnost iz područja sigurnosti plovidbe i zaštite mora od onečišćenja.
(6) Iznimno od stavka 1 . ovoga članka, lučka kapetanija rješenjem može obvezati odnosno izuzeti pojedinu luku od obveze izrade Studije iz stavka 1. ovoga članka.
Članak 11.
Ako tijelo koje upravlja lukom, u tijeku svojih redovitih aktivnosti, sazna da pomorski objekt koji boravi na području luke ima nedostatke koji mogu utjecati na sigurnost broda, sigurnost plovidbe ili predstavljaju prijetnju morskom okolišu, bez odlaganja će izvijestiti lučku kapetaniju.
Članak 12.
(1)Tijelo koje upravlja lukom iz članka 10. stavka 1. dužno je u luci postaviti i održavati ispravnom najmanje jednu mjernu postaju za mjerenje smjera i brzine vjetra.
(2)Tijelo koje upravlja lukom dužno je osigurati vidljivost podataka s mjerne postaje iz stavka 1. ovoga članka Ministarstvu, lučkoj kapetaniji, peljarskom društvu, dionicima luke i plovnim objektima u luci.
(3)Način uplovljavanja, pristajanja, vezivanja, premještanja, sidrenja i isplovljavanja plovnih objekata propisani aktom iz članka 9. stavka 2. ovoga Pravilnika primjenjuju se u ovisnosti o podacima o smjeru i brzini vjetra s mjerene postaje iz stavka 1. ovoga članka.
Lučke kapetanije
Članak 13.
Nadzor nad provođenjem reda u lukama i na ostalim dijelovima unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Republike Hrvatske provodi lučka kapetanija.
Pomorski objekti
Članak 14.
Zapovjednik broda, zapovjednik jahte, zapovjednik hidroaviona, voditelj brodice i odgovorna osoba plutajućeg objekta koji nema zapovjednika, moraju, prilikom plovidbe, pristajanja, privezivanja, odvezivanja i sidrenja plovnog objekta u luci tako postupati da tim radnjama ne ugroze ljudske živote i ne onečiste more, te ne nanesu štetu svom plovnom objektu, kao i drugim pomorskim objektima u luci, sudarom, udarom ili nasukanjem.
Članak 15.
U slučajevima kada se na pomorskom objektu ne nalaze osobe odgovorne za upravljanje istim, odgovornost je vlasnika pomorskog objekta da skrbi za sigurnost pomorskog objekta i da osigura uvjete kako se ne bi ugrozili ljudski životi i onečistilo more, te nanijela šteta svom i drugim pomorskim objektima u luci, sudarom, udarom ili nasukanjem.
Uplovljavanje, boravak i isplovljavanje plovnog objekta u luci
Članak 16.
(1)Plovni objekti kada uplovljavaju u luku odnosno kada isplovljavaju iz luke te za vrijeme plovidbe u luci, moraju ploviti povećanim oprezom i smanjenom brzinom na način da valovi nastali njihovom plovidbom ne nanesu štetu drugim plovnim objektima, obali i uređajima u luci.
(2)Na istaknuti znak, odnosno objavljeno upozorenje za smanjenje brzine, plovni objekti dužni su pored pomorskih objekata i drugih objekata koje treba zaštiti od valova, te pored mjesta gdje se obavljaju obalni ili podvodni radovi, ploviti povećanim oprezom i smanjenom brzinom, sve na način da valovi nastali plovidbom ne ometaju radove i ne nanesu štetu.
Članak 17.
Brodovi koji podliježu obvezi traženja odobrenja za slobodni promet s obalom, moraju prije dolaska u luku danju istaknuti zastavu Q Međunarodnog signalnog kodeksa.
Članak 18.
Uz brod koji nije dobio odobrenje za slobodni promet s obalom može pristati:
1.plovni objekt lučke kapetanije, policije, carine, odnosno drugi plovni objekt u izvanrednim okolnostima radi pružanja pomoći spašavanja
2.tegljač radi tegljenja
3.plovni objekt peljarskog društva.
Članak 19.
(1)Na plovnom objektu koji boravi u luci potrebno je poduzeti sve mjere kojima će se spriječiti ugrožavanje ljudskih života, imovine i morskog okoliša.
(2)Ako se na plovnom objektu dogodi izvanredan događaj osobama, trupu, opremi, stroju odnosno teretu, ili ako se opazi onečišćenje okoliša, osoba koja upravlja plovnim objektom, dužna je o tome bez odlaganja izvijestiti lučku kapetaniju i tijelo koje upravlja lukom.
(3) Brodska zviždaljka i zastavni nakit smiju se koristiti u luci samo po prethodnom odobrenju lučke kapetanije. U slučaju nužde i opasnosti, te prilikom manevriranja brodska zviždaljka može se koristiti i bez prethodnog odobrenja lučke kapetanije.
(4)Brodice s brodova privezanih ili usidrenih u luci mogu se nalaziti u moru samo uz odobrenje lučke kapetanije i tijela koje upravlja lukom.
Članak 20.
(1)Ako se na plutajućem doku nalazi brod, mora se oko istog postaviti zaštitna plutajuća brana.
(2)Iznimno, ako to dozvoljava konfiguracija obale, tijelo koje upravlja lukom može postaviti zaštitnu plutajuću branu kojom se ograđuje određeni dio ili cijeli akvatorij luke, uz suglasnost lučke kapetanije.
Članak 21.
(1)Plovni objekt spreman za isplovljenje dužan je isploviti bez odgađanja, odnosno premjestiti se na vez ili sidrište kojeg odredi tijelo koje upravlja lukom.
(2)Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, na traženje plovnog objekta tijelo koje upravlja lukom može odobriti i dulje vrijeme za pripremu na istom ili drugom vezu odnosno sidrištu kojeg ono odredi.
Članak 22.
(1)Lučka kapetanija će plovnom objektu zabraniti isplovljavanje iz luke u slučajevima kada utvrdi da nedostaje propisani najmanji broj članova posade.
(2)Lučka kapetanija će plovnom objektu zabraniti isplovljavanje iz luke u slučajevima kada utvrdi da se na plovnom objektu nalaze osobe koje nisu upisane u popis posade odnosno popis putnika ili da stvarno brojno stanje putnika na putničkom brodu ne odgovara iskazanom stanju.
(3) Lučka kapetanija će plovnom objektu zabraniti isplovljavanje iz luke u slučajevima kada utvrdi da je ukrcan veći broj osoba, putnika ili veća količina tereta nego što je to dozvoljeno, ili da je teret smješten na način da ugrožava sigurnost plovnog objekta i osoba na njima.
Na temelju članka 56. stavaka 2. i 3., članka 56.b stavaka 8. i 9. i članka 57. stavka 4. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, br. 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13, 26/15 i 17/19) i članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 66/19), ministar mora, prometa i infrastrukture, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za zaštitu okoliša i ministra vanjskih i europskih poslova, donosi
PRAVILNIKO UVJETIMA I NAČINU ODRŽAVANJA REDA U LUKAMA I NA OSTALIM DIJELOVIMA UNUTARNJIH MORSKIH VODA I TERITORIJALNOG MORA REPUBLIKE HRVATSKE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
GLAVA I.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
UVODNE ODREDBE
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Predmet uređenja
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti i način održavanja reda u lukama i na ostalim dijelovima unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Republike Hrvatske, uvjeti za sigurnost plovidbe u luci, način utvrđivanja tih uvjeta te vođenje registra luka, obveze u pogledu dostave informacije o brodskom otpadu, predaje, prihvata i sakupljanja otpada i ostataka tereta s pomorskih objekata, sadržaj plana za prihvat i rukovanje otpadom i ostacima tereta sa pomorskih objekata u lukama, sadržaj informacije o brodskom otpadu, način i rokovi dostave i čuvanja, rokovi za dostavu prigovora i način postupanja s prigovorima, kriteriji za utvrđivanje visine naknade za prihvat i sakupljanje otpada, kao i kriteriji, visina i način plaćanja naknade za prihvat i sakupljanje otpada za ribarske brodove, jahte i brodice.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Usklađenje propisa s pravnim poretkom Europske unije
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
Ovim se Pravilnikom u pravni poredak Republike Hrvatske prenosi:
- Direktiva (EU) 2019/883 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o lučkim uređajima za prihvat isporuke brodskog otpada, izmjeni Direktive 2010/65/EU i stavljanju izvan snage Direktive 2000/59/EZ (Tekst značajan za EGP), (SL L 151, 7.6.2019.)
- Direktiva 2010/65/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 20. listopada 2010. o službenom postupku prijave za brodove koji dolaze u luke i/ili odlaze iz luka država članica i o stavljanju izvan snage Direktive 2002/6/EZ (Tekst značajan za EGP) (SL L 283, 29. 10. 2010.).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Značenje pojmova
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. CIMIS je hrvatski integrirani pomorski informacijski sustav kojim se osigurava elektroničko poslovanje u prihvatu i otpremi brodova između korisnika sustava u Republici Hrvatskoj i razmjena podataka sa SafeSeaNet sustavom Europske Unije
2. ovlašteni službenik je inspektor ili drugi službenik Ministarstva koji je za obavljanje inspekcijskih poslova sigurnosti plovidbe osposobljen u skladu s posebnim propisima
3. tijelo koje upravlja lukom jest lučka uprava odnosno ovlaštenik koncesije
4. lučke kapetanije su područne jedinice Ministarstva u sastavu Uprave nadležne za sigurnost plovidbe
5. Ministarstvo je ministarstvo nadležno za pomorstvo
6. plovni objekt jest pomorski objekt namijenjen za plovidbu morem
7. otpad je je svaka tvar ili predmet koji posjednik odbacuje, namjerava ili mora odbaciti
8. pomorski objekt jest objekt namijenjen za plovidbu morem (plovni objekt), ili objekt stalno privezan ili usidren na moru (plutajući objekt), odnosno objekt u potpunosti ili djelomično ukopan u morsko dno ili položen na morsko dno (nepomični odobalni objekt).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
GLAVA II.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
REGISTAR LUKA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
(1) Luka mora biti upisana u Registar luka pri lučkoj kapetaniji na čijem području se luka nalazi.
(2) Registar luka vode lučke kapetanije u elektroničkom obliku u sklopu Hrvatskog integriranog pomorskog informacijskog sustava CIMIS.
(3) Tijelo koje upravlja lukom dužno je dostaviti nadležnoj lučkoj kapetaniji presliku akta kojim se određuju podaci o lučkom području radi upisa luke u Registar.
(4) Tijelo koje upravlja lukom dužno je o svakoj promjeni podataka iz članka 6., 7. i 8. obavijestiti nadležnu lučku kapetaniju radi unošenja promjena u Registar luka.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
U Registar luka upisuju se sljedeći podaci:
1.osnovni podaci o luci
2.podaci o lučkom području
3.podaci o dijelovima luke.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
Osnovni podaci o luci koji se upisuju u Registar luka sadrže:
1.jedinstveni nacionalni broj luke (NBL) u formatu HRXXX, gdje XXX označava brojke od 001 na više
2.jedinstveni međunarodni UN/LOCODE kod (UN kod) u formatu HRYYY gdje YYY označava kombinaciju 3 slova, ukoliko je primjenjivo
3.značaj luke: državni, županijski, lokalni
4.uloga u luci: nadležno tijelo koje upravlja lukom
5.namjena luke: luka otvorena za javni promet i luka posebne namjene
6.tip prometa: međunarodni, domaći, domaći uz sezonski granični prijelaz
7.VTS područje: pripadnost luke određenom VTS području
8.ISPS kod, ukoliko je primjenjivo
9.organizacija: nadležna lučka kapetanija odnosno ispostava lučke kapetanije
10.prostorna jedinica: pripadnost luke jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 7.
Podaci o lučkom području koji se upisuju u Registar luka sadrže:
1.podatke o koordinatama u službenom koordinatnom sustavu Republike Hrvatske kojima je definiran poligon točaka koje zatvaraju obuhvat lučkog područja ili ako ima više poligona, tada podatke o koordinatama svakog od njih
2.podatke o poligonu namjene dijelova lučkog područja, i to:
a)operativni dio
b)komunalni dio
c)nautički dio
d) ribarski dio
e) sidrište
3. podatke o poligonu luke posebne namjene.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 8.
Podaci o dijelovima luke koji se upisuju u Registar luka sadrže:
1.podatke o kodu dijela luke koji ima 15 znamenki, a sastoji od jedinstvenog međunarodnog UN koda (ako postoji) i jedinstvenog nacionalnog broja luke (NBL) te pet alfanumeričkih znamenki
2.podatke o nazivu dijela luke kako je utvrđen općim aktom luke kojim se uređuje red u luci
3.podatke o broju i namjeni pojedinog veza u luci
4.podatke o djelu luke koji se nalazi na carinskom području
5.podatke o prometu dijela luke, npr. međunarodni teretni promet, međunarodni putnički promet, domaći teretni promet ili domaći putnički promet, ukoliko je primjenjivo
6.podaci o koncesionaru pojedinog dijela luke otvorene za javni promet, odnosno potkoncesionaru u luci posebne namjene, ako je koncesija ili potkoncesija dana
7.podaci o ISPS kodu dijela luke
8.podaci o izjava o sukladnosti, odobrenju Plana sigurnosne zaštite luke te odobrenju Procjene sigurnosne zaštite luke, s podatkom o datumu izdavanja i datumu važenja, ako se radi o ISPS dijelu luke.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
GLAVA III.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
RED I SIGURNOST U LUCI
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Tijelo koje upravlja lukom
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 9.
(1) Red u luci provodi tijelo koje upravlja lukom.
(2) Tijelo koje upravlja lukom dužno je posebnim aktom propisati red u luci, koji odobrava lučka kapetanija.
(3) Aktom iz stavka 2. ovoga članka mora se propisati najmanje namjena pojedinog dijela luke, postupak javljanja, načini uplovljavanja, pristajanja, vezivanja, boravka na vezu, premještanja, sidrenja i isplovljavanja plovnih objekata, te način kontrole nad obavljanjem tih radnji.
(4) Aktom iz stavka 2. ovoga članka određuje se namjena pojedinog dijela luke i način odvijanja prometa u luci.
(5) Aktom iz stavka 2. ovoga članka, ukoliko za to postoji potreba, određuje se najmanji broj tegljača koje su pojedine vrste plovnih objekata koje uobičajeno uplovljavaju u luku dužne koristiti ovisno o vremenskim uvjetima.
(6) Tijelo koje upravlja lukom dužno je na svojim mrežnim stranicama javno objaviti ažurirani akt iz stavka 2. ovoga članka.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 10.
(1)Studija sigurnosti plovidbe, pristajanja, sidrenja i boravka u lučkom području kojom se utvrđuju mjere maritimne sigurnosti tijekom plovidbe, pristajanja, sidrenja i boravka za pojedine vrste plovnih objekata koje uobičajeno uplovljavaju u luku i ovisno o meteorološkim uvjetima, mjere zaštite morskog okoliša od onečišćenja s plovnih objekata i mjere u slučaju izvanrednog događaja, izrađuje se za one luke koje udovoljavaju sljedećim kriterijima iskazanima u prosječnim vrijednostima tijekom proteklih pet godina, prema podacima iz sustava CIMIS:
a)godišnji broj uplovljavanja i isplovljavanja plovnih objekata je veći od 1.000 i/ili
b)godišnji broj ukrcanih i iskrcanih putnika je veći od 20.000 i/ili
c) godišnji broj ukrcanog i iskrcanog opasnog tereta je veći od 250 tona.
(2) Studija iz stavka 1. ovoga članka treba obuhvaćati najmanje navigacijska, meteorološko-oceanografska i hidrografska obilježja lučkog područja, tehničko-tehnološka obilježja lučke infrastrukture i plovnih objekata koji uobičajeno uplovljavaju u luku.
(3) Studiju iz stavka 1. ovoga članka odobrava lučka kapetanija.
(4) Mjere iz Studije iz stavka 1. ovoga članka tijelo koje upravlja lukom obvezno je primijeniti u aktu iz članka 9. stavka 2. ovoga Pravilnika.
(5) Studiju iz stavka 1. ovoga članka ovlaštene su izraditi pravne osobe koje obavljaju stručnu i/ili znanstvenu djelatnost iz područja sigurnosti plovidbe i zaštite mora od onečišćenja.
(6) Iznimno od stavka 1 . ovoga članka, lučka kapetanija rješenjem može obvezati odnosno izuzeti pojedinu luku od obveze izrade Studije iz stavka 1. ovoga članka.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 11.
Ako tijelo koje upravlja lukom, u tijeku svojih redovitih aktivnosti, sazna da pomorski objekt koji boravi na području luke ima nedostatke koji mogu utjecati na sigurnost broda, sigurnost plovidbe ili predstavljaju prijetnju morskom okolišu, bez odlaganja će izvijestiti lučku kapetaniju.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 12.
(1) Tijelo koje upravlja lukom iz članka 10. stavka 1. dužno je u luci postaviti i održavati ispravnom najmanje jednu mjernu postaju za mjerenje smjera i brzine vjetra.
(2) Tijelo koje upravlja lukom dužno je osigurati vidljivost podataka s mjerne postaje iz stavka 1. ovoga članka Ministarstvu, lučkoj kapetaniji, peljarskom društvu, dionicima luke i plovnim objektima u luci.
(3) Način uplovljavanja, pristajanja, vezivanja, premještanja, sidrenja i isplovljavanja plovnih objekata propisani aktom iz članka 9. stavka 2. ovoga Pravilnika primjenjuju se u ovisnosti o podacima o smjeru i brzini vjetra s mjerene postaje iz stavka 1. ovoga članka.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Lučke kapetanije
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 13.
Nadzor nad provođenjem reda u lukama i na ostalim dijelovima unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Republike Hrvatske provodi lučka kapetanija.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Pomorski objekti
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 14.
Zapovjednik broda, zapovjednik jahte, zapovjednik hidroaviona, voditelj brodice i odgovorna osoba plutajućeg objekta koji nema zapovjednika, moraju, prilikom plovidbe, pristajanja, privezivanja, odvezivanja i sidrenja plovnog objekta u luci tako postupati da tim radnjama ne ugroze ljudske živote i ne onečiste more, te ne nanesu štetu svom plovnom objektu, kao i drugim pomorskim objektima u luci, sudarom, udarom ili nasukanjem.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 15.
U slučajevima kada se na pomorskom objektu ne nalaze osobe odgovorne za upravljanje istim, odgovornost je vlasnika pomorskog objekta da skrbi za sigurnost pomorskog objekta i da osigura uvjete kako se ne bi ugrozili ljudski životi i onečistilo more, te nanijela šteta svom i drugim pomorskim objektima u luci, sudarom, udarom ili nasukanjem.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Uplovljavanje, boravak i isplovljavanje plovnog objekta u luci
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 16.
(1)Plovni objekti kada uplovljavaju u luku odnosno kada isplovljavaju iz luke te za vrijeme plovidbe u luci, moraju ploviti povećanim oprezom i smanjenom brzinom na način da valovi nastali njihovom plovidbom ne nanesu štetu drugim plovnim objektima, obali i uređajima u luci.
(2)Na istaknuti znak, odnosno objavljeno upozorenje za smanjenje brzine, plovni objekti dužni su pored pomorskih objekata i drugih objekata koje treba zaštiti od valova, te pored mjesta gdje se obavljaju obalni ili podvodni radovi, ploviti povećanim oprezom i smanjenom brzinom, sve na način da valovi nastali plovidbom ne ometaju radove i ne nanesu štetu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 17.
Brodovi koji podliježu obvezi traženja odobrenja za slobodni promet s obalom, moraju prije dolaska u luku danju istaknuti zastavu Q Međunarodnog signalnog kodeksa.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 18.
Uz brod koji nije dobio odobrenje za slobodni promet s obalom može pristati:
1.plovni objekt lučke kapetanije, policije, carine, odnosno drugi plovni objekt u izvanrednim okolnostima radi pružanja pomoći spašavanja
2.tegljač radi tegljenja
3.plovni objekt peljarskog društva.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 19.
(1)Na plovnom objektu koji boravi u luci potrebno je poduzeti sve mjere kojima će se spriječiti ugrožavanje ljudskih života, imovine i morskog okoliša.
(2)Ako se na plovnom objektu dogodi izvanredan događaj osobama, trupu, opremi, stroju odnosno teretu, ili ako se opazi onečišćenje okoliša, osoba koja upravlja plovnim objektom, dužna je o tome bez odlaganja izvijestiti lučku kapetaniju i tijelo koje upravlja lukom.
(3) Brodska zviždaljka i zastavni nakit smiju se koristiti u luci samo po prethodnom odobrenju lučke kapetanije. U slučaju nužde i opasnosti, te prilikom manevriranja brodska zviždaljka može se koristiti i bez prethodnog odobrenja lučke kapetanije.
(4)Brodice s brodova privezanih ili usidrenih u luci mogu se nalaziti u moru samo uz odobrenje lučke kapetanije i tijela koje upravlja lukom.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 20.
(1)Ako se na plutajućem doku nalazi brod, mora se oko istog postaviti zaštitna plutajuća brana.
(2)Iznimno, ako to dozvoljava konfiguracija obale, tijelo koje upravlja lukom može postaviti zaštitnu plutajuću branu kojom se ograđuje određeni dio ili cijeli akvatorij luke, uz suglasnost lučke kapetanije.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 21.
(1) Plovni objekt spreman za isplovljenje dužan je isploviti bez odgađanja, odnosno premjestiti se na vez ili sidrište kojeg odredi tijelo koje upravlja lukom.
(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, na traženje plovnog objekta tijelo koje upravlja lukom može odobriti i dulje vrijeme za pripremu na istom ili drugom vezu odnosno sidrištu kojeg ono odredi.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 22.
(1) Lučka kapetanija će plovnom objektu zabraniti isplovljavanje iz luke u slučajevima kada utvrdi da nedostaje propisani najmanji broj članova posade.
(2) Lučka kapetanija će plovnom objektu zabraniti isplovljavanje iz luke u slučajevima kada utvrdi da se na plovnom objektu nalaze osobe koje nisu upisane u popis posade odnosno popis putnika ili da stvarno brojno stanje putnika na putničkom brodu ne odgovara iskazanom stanju.
(3) Lučka kapetanija će plovnom objektu zabraniti isplovljavanje iz luke u slučajevima kada utvrdi da je ukrcan veći broj osoba, putnika ili veća količina tereta nego što je to dozvoljeno, ili da je teret smješten na način da ugrožava sigurnost plovnog objekta i osoba na njima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE