PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE |
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1. |
OPĆE INFORMACIJE |
||
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Nacrt prijedloga zakona o radu |
|
1.3. |
Datum: |
20. svibnja 2021. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za rad i zaštitu na radu Sektor za radne odnose Tel.: 01 61 06 510 e-mail: josipa.klisanin@mrosp.hr
|
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: Da
|
Naziv akta: Program Vlade Republike Hrvatske od 2020. do 2024.
Opis mjere: P rogramsko područje 1.1. Očuvanje radnih mjesta i socijalna sigurnost; Poticanje rada, zapošljavanja i rast plaće
|
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: Da
|
Naziv pravne stečevine EU: Direktiva (EU) 2019/1152 o transparentnim i predvidivim radnim uvjetima u Europskoj uniji (SL L186/105, 11.7.2019.) Direktiva (EU) 2019/1158 o ravnoteži između poslovnog i privatnog života roditelja i pružatelja skrbi i o stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 2010/18/EU (SL L188/79. 12.7.2019.)
|
2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA |
|
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Svrha je, u okvirima Vladinih programskih i planskih akata, predložiti donošenje Zakona o radu koji će radne odnose u Republici Hrvatskoj uređivati na temelju sustavno i dosljedno određenih radno pravnih instituta te jasnih i lako primjenjivih odredbi usklađenih s pravom Europske unije te suvremenim potrebama njihovih adresata na području rada, kao i potrebama učinkovitog, razvijenog i uređenog tržišta rada te pokretanja i razvoja gospodarstva i u uvjetima krize.
|
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
◊ Ograničavanje propisanog broja sklopljenih ugovora na određeno vrijeme, čime bi se pružila veća sigurnost radnicima koji su izloženi prekomjernom sklapanju uzastopnih i kratkotrajnih ugovora o radu na određeno vrijeme te sprječavanje zlouporaba takvih ugovora, a time i djelovalo na smanjenje segmentacije na tržištu rada.
◊ Redefiniranje postojećeg zakonskog uređenja rada na izdvojenom mjestu rada.
◊ Redefiniranje postojećeg zakonskog uređenja dodatnog rada, koje se temelji na novim vrijednostima, kretanjima na tržištu rada i standardima koji su usklađeni sa stvarnim potrebama, kao i ciljevima na području suzbijanja neprijavljenog rada.
◊ Preciziranje odredbi o ustupanju radnika u povezano društvo i upućivanju radnika u inozemstvo
◊ Preciziranje odredbi o agencijskom radu, uključivo i prava agencijskih radnika
◊ Jasno propisane odredbe i definirani pojmovi o radnom vremenu te zakonom propisana odgovarajuća rješenja koja, štiteći prava radnika, ne priječe fleksibilnu organizaciju rada u slučaju naglih promjena u poslovnom i radnom okruženju ili kod nastanka izvanrednih i nepredvidivih okolnosti.
◊ Jasno definiranje pojma plaće i dijelova plaće radi olakšane primjene zakona s područja rada, odnosno usklađene primjene s propisima o oporezivanju dohotka od nesamostalnog rada
◊ Jasne odredbe o plaćenom godišnjem odmoru
◊ Dosljednost i uzajamna povezanost odredbi o radnom vremenu i plaći, radi olakšane i pravilne primjene zakonskih odredbi u praksi.
◊ Pravičnije uređen prestanak ugovora o radu zaštićenim kategorijama radnika te osnove za prestanak ugovora o radu tako da potiču ostanak u svijetu rada.
◊ Jasno propisana prava radnika i predstavnika radnika i poslodavaca u dijelu zakonskih odredbi o kolektivnim radnim odnosima
◊ Usklađenost općeg propisa o radu sa zahtjevima Direktive (EU) 2019/1152 i Direktive (EU) 2019/1158
◊ Uređenje suvremenih oblika rada
◊ Osiguravanje provedbe planiranih reformskih mjera radi ostvarivanja kvalitete radnih mjesta te usklađivanja poslovnog i privatnog života radnika, odnosno ostvarivanja preduvjeta za pokretanje i oporavak gospodarstva i poduzetničke aktivnosti
|
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Stupanjem na snagu zakona |
4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4. |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA |
|
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
1. Normativno rješenje:
Prvo normativno rješenje je Nacrt prijedloga zakona o radu, koji bi trebao imati i novi zakonski koncept podijeljen u dijelove u skladu s pravno-metodološkim načelima i jedinstvenoj tehnici za izradu akata.
Prijedlog je (koji će naknadno biti razmatran u Radnoj skupini te usklađen sa potrebama i samim tijekom, kao i rezultatima normativnog postupka) da novi propis bude podijeljen u slijedeće dijelove: DIO PRVI – OSNOVNE ODREDBE DIO DRUGI – INDIVIDUALNI RADNI ODNOSI DIO TREĆI – KOLEKTIVNI RADNI ODNOSI DIO ČETVRTI – POSEBNE ODREDBE DIO PETI – NADZOR, UPRAVNE MJERE I PREKRŠAJNE ODREDBE DIO ŠESTI – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
U osnovnim odredbama novoga propisa, potrebno je dodati nove odredbe, uz one koje su u Općim odredbama važećeg Zakona o radu i to: odredbe o svrsi, ciljevima i načelima novoga Zakona, o području i subjektima na koje se primjenjuje Zakon te pojmovnik. Potrebno je načiniti i odgovarajuće izmjene u odredbi o usklađenosti Zakona s pravnim poretkom Europske unije (dvije nove Direktive).
U dijelu koji će uređivati individualne radne odnose, potrebno je urediti slijedeće odredbe: – Ugovoru o radu na određeno vrijeme – Ugovoru o radu za stalne sezonske poslove – Ugovor o radu na izdvojenom mjestu rada – Ugovor o radu u slučaju upućivanja radnika povezanom poslodavcu – Obveze matičnog i povezanog poslodavca – Ugovor o radu u slučaju upućivanja radnika u inozemstvo – Probni rad – Pripravništvo – Ugovor o dodatnom radu – Pojam radnog vremena – Puno i nepuno radno vrijeme – Raspored radnog vremena – Prekovremeni rad – Nejednak raspored radnog vremena – Preraspodjela – Noćni rad – Rad u smjenama – Skraćeno radno vrijeme – Uvjeti rada radnika koji rade u nepunom radnom vremenu – Obveze poslodavca prema noćnim i smjenskim radnicima – Zaštita posebno osjetljivih kategorija i zabrane – Mogućnost drukčijeg uređenja radnog vremena – Definicija pojma plaće i dijelova plaće – Određivanje plaće – Jednakost plaće žena i muškaraca – Isplata plaće i naknade plaće – Isprave o plaći, naknadi plaće i otpremnini – Pravo na povećanu plaću – Naknada plaće – Korištenje rodiljnih i roditeljskih prava i pravo povratka na prethodne ili odgovarajuće poslove – Zabrana otkaza – Pravo zaposlenja na drugim poslovima – Pravo na godišnji odmor – Trajanje godišnjeg odmora – Razmjerni dio godišnjeg odmora – Utvrđivanje godišnjeg odmora – Ništetnost odricanja od prava na godišnji odmor – Naknada plaće za vrijeme godišnjeg odmora – Naknada za neiskorišteni godišnji odmor – Korištenje godišnjeg odmora u dijelovima – Prenošenje godišnjeg odmora u slijedeću kalendarsku godinu – Raspored korištenja godišnjeg odmora – Plaćeni dopust – Neplaćeni dopust – Dostava odluke o pravima i obvezama iz radnog odnosa – Pretpostavka suglasnosti s odlukom poslodavca – Načini prestanka ugovora o radu – Redoviti otkaz ugovora o radu – Izvanredni otkaz – Otkaz ugovora o radu sklopljenog na određeno vrijeme – Postupak prije otkazivanja – Otkazni rok – Najmanje trajanje otkaznog roka – Otpremnina – Kolektivni višak radnika – Rad agencija za privremeno zapošljavanje (upis agencija u evidenciju) – Vrijeme ustupanja radnika – Ustupanje korisniku u inozemstvu – Obveze agencije ( posebno kod upućivanja radnika u inozemstvo ) – Obveze korisnika
U dijelu koji će uređivati kolektivne radne odnose, potrebno je urediti slijedeće odredbe: – Pravo na sudjelovanje radnika u odlučivanju – Poništenje izbora radničkog vijeća – Čuvanje poslovne tajne u djelovanju radničkog vijeća – Raspuštanje radničkog vijeća i isključenje njegova člana – Otkaz kolektivnog ugovora – Sindikalni povjerenik i predstavnik – Zaštita sindikalnog povjerenika – Uređenje prava iz kolektivnih ugovora – Štrajk
U dijelu koji će uređivati posebne oblike rada, pored ostalog (važećih odredbi o stručnom osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa i stručne prakse učenika i studenata; o ugovoru o radu pomoraca i radnika na pomorskim ribarskim plovilima), potrebno je urediti u posebnom poglavlju – Rad platformskih radnika i to, u smislu određenja svih pojmova (definirati i samozaposlenost u smislu općeg propisa o radu); propisivanja subjektivnih prava i obveza koje proizlaze iz toga posebnog pravnog odnosa – temeljna prava i obveze po osnovi obavljanja posla, obvezna osiguranja; zaštita i sigurnost, odmori, prestanak ugovora, suodlučivanje te udruživanje i prava iz kolektivnih radnih odnosa).
Usklađenost općeg propisa o radu sa zahtjevima Direktive (EU) 2019/1152, postići će se odgovarajućom izmjenom sadržaja sada važećih odredbi o: – Radnom vremenu – Sadržaju ugovora o radu (posebno i za upućene radnike) – Probnom radu i dodatnom radu, kao i s njima povezanih odredbi (zaštita prava i prekršaji)
Usklađenost općeg propisa o radu sa zahtjevima Direktive (EU) 2019/1158, postići će se novim odredbama te odgovarajućom izmjenom sada važećih odredbi o: – Dopustu pružatelja skrbi (utvrditi sve potrebne definicije) – Fleksibilnim radnim uvjetima (zahtjev; pravo povratka na prethodni posao), kao i s njima povezanih odredbi o radnom vremenu, plaćenom dopustu, plaći, zabrani diskriminacije i stavljanja u nepovoljniji položaj po povratku na prethodni posao, prekršajima.
U dijelu koji će uređivati nadzor, upravne mjere i prekršaje, potrebno je uvesti odgovarajuće mjere i sankcije u odnosu na materijalne odredbe u predloženome Zakonu.
Potrebno je urediti prijelazne i završne odredbe predloženog Zakona, koji bi trebao stupiti na snagu prije 1. kolovoza 2022. godine.
2. Normativno rješenje:
Za predlaganje drugog normativnog rješenja ne nalazi se nikakvo stručno opravdanje niti svrha.
|
Obrazloženje:
1. Normativno rješenje:
Prvo normativno rješenje prije svega, osigurava provedbu programskih i planskih akta Vlade Republike Hrvatske, u cilju redefiniranja i osuvremenjivanja općeg propisa o radu Republike Hrvatske te osigurava ovim propisom, pravodobno i potpuno preuzimanje Direktive (EU) 2019/1152 i Direktive (EU) 2019/1158 u nacionalni pravni sustav. Zaključno, prvo normativno rješenje je najbolja opcija u odnosu na izneseno stanje i probleme te ciljeve i očekivani učinak u području koje se njime namjerava urediti.
Obrazloženje: 2. Normativno rješenje:
Drugo normativno rješenje bilo bi nepravilno i nesvrsishodno, jer bi bilo protivno pravno-metodološkim načelima i jedinstvenoj tehnici koja se primjenjuje pri izradi akata zakonodavnog tijela, dok bi brojnost izmjena i dopuna važećeg Zakona o radu te količina sadržaja izmijenjene i dopunjene zakonske materije, dovodila u pitanje sistematičnost i dosljednost zakonskog teksta kao cjeline, te jasnoću njegovih odredbi, što bi u konačnici dovodilo i do stvaranja pravne nesigurnosti u primjeni toga zakona.
Zaključno, ova opcija nije prihvatljiva.
|
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
1. Prvo nenormativno rješenje – Ne poduzimati normativnu inicijativu
2. Drugo nenormativno rješenje Opcija nije provediva.
|
Obrazloženje: 1. Prvo nenormativno rješenje – Ne poduzimati normativnu inicijativu :
Propuštanje normativne inicijative u odnosu na postojeće stanje dovelo bi do povrede zakonom propisanih dužnosti Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u provedbi državne politike, određene programskim i planskim aktima te reformama, odnosno do neusklađenosti općeg propisa o radu sa zahtjevima Direktiva (EU).
Zaključno, ova opcija se ne može opravdati niti prihvatiti.
Obrazloženje: 2. Drugo nenormativno rješenje:
Redefiniranje i o suvremenjivanje radnog zakonodavstva, kao dio programske i reformske politike Vlade Republike Hrvatske, nije moguće postići nenormativnim rješenjima.
Zaključno, ova opcija nije provediva.
|
5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA |
|||||||||||||||||||||||||
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Zakon o radu imat će određeni gospodarski učinak, a od navedenih kategorija to se odnosi samo na ukupni trošak rada. Iako bi uslijed zakonskih promjena moglo doći do variranja u troškovima rada, učinak će biti neznatan. Navedeno proizlazi iz činjenice da važeće odredbe Zakona o radu već generiraju određene troškove za poslodavca u smislu troška rada, a planirane promjene tek bi u neznatnoj mjeri mogle utjecati na već postojeće stanje.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Budući je Zakon o radu opći propis, promjene takvog propisa odnosit će se na sve vrste poduzetnika poslodavaca.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak: Suzbijanje nelojalne konkurencije |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
Sprječavanjem zlouporaba kod sklapanja uzastopnih ugovora o radu na određeno vrijeme doći će do određenog pozitivnog utjecaja na tržišno natjecanje.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Očekuje se manji pozitivan učinak na zaštitu tržišnog natjecanja svih gospodarskih subjekata u smislu jačanja konkurentnosti svih poslodavaca.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
Da |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
Iako Zakon o radu nije primarni propis koji ima utjecaj na područje demografije, planirane promjene u smislu bolje mogućnosti usklađivanja privatnog i poslovnog života u određenom će se dijelu odraziti i na demografske trendove kao i kretanje stanovništva. Potonje se posebno odnosi na mogućnost rada putem informacijskih sredstava odnosno rada na izdvojenom mjestu rada, ali i na bolju organizaciju rada, radnog vremena te mogućnosti njegova usklađivanja s osobnim i obiteljskim potrebama radnika, naročito onih skupina radnika koje su posebno podložne riziku od izlaska s tržišta rada odnosno iseljavanja. Također, uslijed revidiranja pojedinih odredbi s ciljem elastičnijeg uređenja dodatnog rada i produljenja radnog vijeka radnika utjecat će se i na održivost mirovinskog sustava odnosno sustava socijalne skrbi i zdravstvene zaštite.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Zakon će imati socijalni učinak na veći broj radnika i njihovih obitelji.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
Cilj pristupanja promjenama Zakona o radu je pozitivno utjecati na postojeće odnose na tržištu rada, unaprijediti trenutno važeće radno-pravne institute, osuvremeniti i precizirati pojedine odredbe, uvesti fleksibilniju organizaciju rada koja se može brzo i jednostavno prilagoditi izvanjskim utjecajima odnosno promijenjenim okolnostima, uz istodobno pružanje odgovarajuće stabilnosti radnog odnosa. Time će se potaknuti zapošljavanje, veća aktivnost radne snage te smanjiti segmentacija na tržištu rada između stalno zaposlenih radnika i onih koji su izloženi uzastopnim privremenim ugovorima. Promjene će u određenom dijelu imati veliki učinak u odnosu na postojeće stanje, dok će u drugom značiti pravnu sigurnost subjekata radnog odnosa i njihove jasnije ugovorne obveze.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Da |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Obzirom da se Zakon o radu odnosi na sve poslodavce u Republici Hrvatskoj neovisno o kategorizaciji njihove veličine te na sve radnike, promjene će se odraziti na sve vrste poduzetnika koji zapošljavaju radnike, a pozitivan učinak bit će posebno izražen u odnosu na radnike u smislu unaprjeđenja njihovih radnih uvjeta, jasnije propisanih prava i obveza iz radnog odnosa te osiguravanja dostojanstvenog rada.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Nema izravnih učinaka
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. Nema izravnih učinaka
|
|||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Novim zakonskim odredbama općeg propisa o radu, osigurat će se zaštita radnika od nejednakog postupanja poslodavaca. Navedeno bi, između ostalog, moglo biti posljedica radnikova korištenja nekog od prava na fleksibilne uvjete rada radi usklađivanja poslovnog i privatnog života.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
Ne |
Ne |
Da |
||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
Ne |
Ne |
Ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. Zakon će imati učinak na zaštitu ljudskih prava većeg broja radnika i njihovih obitelji odnosno kućanstava.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
6. |
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakonom se ne propisuju obveze plaćanja naknada i davanja.
|
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakonom se ne propisuju obveze koje bi bile prepreka slobodi tržišne konkurencije.
|
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakonom se ne propisuju novi troškovi rada.
|
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
Obrazloženje: Zakonom se ne propisuju nove obveze koje bi imale poseban učinak na mikro poduzetnike.
|
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Zakonom se ne propisuju nove obveze koje bi imale učinak na male i srednje poduzetnike.
|
7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
7. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije |
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
DA |
|
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
DA |
|
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
DA |
|
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
|
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
|
9. |
PRILOZI |
|
|
|
|
||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
||
|
M I N I S T A R
Josip Aladrović
Datum: 20. svibnja 2021.
|
Komentari