Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o pomorskom peljarenju
Ukupno komentara: 4
Ukupno općih komentara: 3
Ukupno nadopuna teksta: 1
Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o pomorskom peljarenju
Ukupno komentara: 4
Ukupno općih komentara: 3
Ukupno nadopuna teksta: 1
Na temelju članka 70. stavaka 7., 8. i 9. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, broj 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13, 26/15 i 17/19), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POMORSKOM PELJARENJU
U Pravilniku o pomorskom peljarenju (»Narodne novine«, broj 116/10 i 43/18), u članku 3., iza stavka 3., dodaje se stavak 4. koji glasi:
»(4) Ukoliko tijekom obveznog peljarenja zapovjednik broda otkaže uslugu peljarenja, peljarska postaja dužna je o istome bez odgode obavijestiti lučku kapetaniju i VTS službu.«.
» (1) Na zahtjev vlasnika broda, brodara ili kompanije, brod čija je bruto tonaža manja od 2000, osim tankera i broda koji prevozi opasne ili štetne tvari, može se osloboditi lučkog peljarenja za određeno razdoblje i na određenom lučkom području, pod uvjetima da:
– je brod sposoban za plovidbu i
– zapovjednik posjeduje svjedodžbu iz članka 20. ovoga Pravilnika.
(2) Iznimno, lučka kapetanija može brodu iz stavka 1. ovoga članka narediti korištenje peljara iz razloga sigurnosti plovidbe.«.
»(1) Obveznom obalnom peljarenju podliježu brodovi bruto tonaže 40.000 i veće, osim brodova bez tereta koji posjeduju potvrdu o degazaciji ili inertiranju tankova izdanu od strane ovlaštene tvrtke:
1. brodovi namijenjeni prijevozu štetnih tekućih tvari u razlivenom stanju kako su utvrđene Prilogom 2. MARPOL Konvencije
U stavku 5. ispred riječi: »područjem Fažanskog kanala«, dodaju se riječi »koji plove«.
U stavku 6. riječi: »duljine 100 m«, zamjenjuju se riječima: »jahte bruto tonaže 1000 i veće koji plove«.
Iza stavka 6. dodaje se novi stavak 7. koji glasi:
»(7) Obveznom obalnom peljarenju podliježu svi brodovi bruto tonaže 500 i veći i jahte bruto tonaže 1000 i veće, koji plove zapadno od spojnice lučkog svjetla lukobran Solaris i rt Njivica, otok Zlarin, te područjem ušća rijeke Krke do spojnice rt Oštrica i rt Smokvica, Skradinski kanal. Peljar se ukrcava na poziciji 43˚ 41,5' N i 015˚ 52,2' E u Šibenskom kanalu.«.
U članku 13. stavku 1. točki 2. riječi: »peljarska brodica«, zamjenjuju se riječima: »peljarski brod i brodica«.
U stavku 2. riječi: »namijenjenom komunikaciji »brod-brod« u skladu s Prilogom 18. Pravilnika o frekvencijama pomorskih prijenosnih uređaja Međunarodne telekomunikacijske unije«, zamjenjuju se brojem: »8«.
U stavku 3. riječi: »peljarske brodice«, zamjenjuju se riječima: »peljarskog broda i brodice«.
U članku 15. u stavku 1. iza riječi: »dnevnik« stavlja se točka, a zarez i riječi: »koji tjedno mora dostaviti na uvid lučkoj kapetaniji, neposredno ili elektronskom poštom.« brišu se.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
»Peljarsko društvo dužno je na zahtjev dostaviti lučkoj kapetaniji peljarski dnevnik.«.
U dosadašnjem stavku 2., koji postaje stavak 1., riječi: »Za brodove duljine manje od 50 metara preko svega,« brišu se.
U dosadašnjem stavku 2., koji postaje stavak 1., u podstavku 5. iza riječi: »luke,« dodaju se riječi: »od čega najmanje 2 uplovljenja i 2 isplovljenja noću,«.
U dosadašnjem stavku 3., koji postaje stavak 2., riječi: »iz stavaka 1. i 2.« zamjenjuju se riječima: »iz stavka 1.«, a riječ: »dvije« zamjenjuju se riječju: »četiri«.
U dosadašnjem stavku 4., koji postaje stavak 3., riječi: »iz stavaka 1. i 2.« zamjenjuju se riječima: »iz stavka 1.«, a riječi »iz stavka 3.« zamjenjuju se riječima: »iz stavka 2.«.
U prilogu 3. riječi: »Ova svjedodžba ima valjanost za razdoblje od 2 godine od dana izdavanja. This certificate is valid for a period of two years from the date of issue.« zamjenjuju se riječima: »Ova svjedodžba ima valjanost za razdoblje od četiri godine od dana izdavanja.
This certificate is valid for a period of four years from the date of issue.«.
Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o pomorskom peljarenju
Na temelju članka 70. stavaka 7., 8. i 9. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, broj 181/04, 76/07, 146/08, 61/11, 56/13, 26/15 i 17/19), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POMORSKOM PELJARENJU
Članak 1.
U Pravilniku o pomorskom peljarenju (»Narodne novine«, broj 116/10 i 43/18), u članku 3., iza stavka 3., dodaje se stavak 4. koji glasi:
»(4) Ukoliko tijekom obveznog peljarenja zapovjednik broda otkaže uslugu peljarenja, peljarska postaja dužna je o istome bez odgode obavijestiti lučku kapetaniju i VTS službu.«.
Članak 2.
Članak 8. mijenja se i glasi:
» (1) Na zahtjev vlasnika broda, brodara ili kompanije, brod čija je bruto tonaža manja od 2000, osim tankera i broda koji prevozi opasne ili štetne tvari, može se osloboditi lučkog peljarenja za određeno razdoblje i na određenom lučkom području, pod uvjetima da:
– je brod sposoban za plovidbu i
– zapovjednik posjeduje svjedodžbu iz članka 20. ovoga Pravilnika.
(2) Iznimno, lučka kapetanija može brodu iz stavka 1. ovoga članka narediti korištenje peljara iz razloga sigurnosti plovidbe.«.
Članak 3.
U članku 10. stavak 1. mijenja se i glasi:
»(1) Obveznom obalnom peljarenju podliježu brodovi bruto tonaže 40.000 i veće, osim brodova bez tereta koji posjeduju potvrdu o degazaciji ili inertiranju tankova izdanu od strane ovlaštene tvrtke:
1. brodovi namijenjeni prijevozu štetnih tekućih tvari u razlivenom stanju kako su utvrđene Prilogom 2. MARPOL Konvencije
2. brodovi namijenjeni prijevozu ukapljenih plinova
3. tankeri namijenjeni prijevozu ulja.«.
U stavku 5. ispred riječi: »područjem Fažanskog kanala«, dodaju se riječi »koji plove«.
U stavku 6. riječi: »duljine 100 m«, zamjenjuju se riječima: »jahte bruto tonaže 1000 i veće koji plove«.
Iza stavka 6. dodaje se novi stavak 7. koji glasi:
» (7) Obveznom obalnom peljarenju podliježu svi brodovi bruto tonaže 500 i veći i jahte bruto tonaže 1000 i veće, koji plove zapadno od spojnice lučkog svjetla lukobran Solaris i rt Njivica, otok Zlarin, te područjem ušća rijeke Krke do spojnice rt Oštrica i rt Smokvica, Skradinski kanal. Peljar se ukrcava na poziciji 43˚ 41,5' N i 015˚ 52,2' E u Šibenskom kanalu.«.
Dosadašnji stavci 7. i 8. postaju stavci 8. i 9.
Članak 4.
U članku 13. stavku 1. točki 2. riječi: »peljarska brodica«, zamjenjuju se riječima: »peljarski brod i brodica«.
U stavku 2. riječi: »namijenjenom komunikaciji »brod-brod« u skladu s Prilogom 18. Pravilnika o frekvencijama pomorskih prijenosnih uređaja Međunarodne telekomunikacijske unije«, zamjenjuju se brojem: »8«.
U stavku 3. riječi: »peljarske brodice«, zamjenjuju se riječima: »peljarskog broda i brodice«.
Članak 5.
U članku 15. u stavku 1. iza riječi: »dnevnik« stavlja se točka, a zarez i riječi: »koji tjedno mora dostaviti na uvid lučkoj kapetaniji, neposredno ili elektronskom poštom.« brišu se.
Stavak 3. mijenja se i glasi:
»Peljarsko društvo dužno je na zahtjev dostaviti lučkoj kapetaniji peljarski dnevnik.«.
Članak 6.
U članku 18. stavku 1. riječ: »obaviti« zamjenjuje se riječju: »obavi«.
Članak 7.
U članku 20. stavak 1. briše se.
U dosadašnjem stavku 2., koji postaje stavak 1., riječi: »Za brodove duljine manje od 50 metara preko svega,« brišu se.
U dosadašnjem stavku 2., koji postaje stavak 1., u podstavku 5. iza riječi: »luke,« dodaju se riječi: »od čega najmanje 2 uplovljenja i 2 isplovljenja noću,«.
U dosadašnjem stavku 3., koji postaje stavak 2., riječi: »iz stavaka 1. i 2.« zamjenjuju se riječima: »iz stavka 1.«, a riječ: »dvije« zamjenjuju se riječju: »četiri«.
U dosadašnjem stavku 4., koji postaje stavak 3., riječi: »iz stavaka 1. i 2.« zamjenjuju se riječima: »iz stavka 1.«, a riječi »iz stavka 3.« zamjenjuju se riječima: »iz stavka 2.«.
Članak 8.
U članku 21. riječi »stavka 4.« zamjenjuju se riječima: »stavka 3.«.
Članak 9.
U članku 27. u stavku 2. riječi: »i članka 20. stavak 2. alineja peta« brišu se.
Članak 10.
U prilogu 3. riječi: »Ova svjedodžba ima valjanost za razdoblje od 2 godine od dana izdavanja. This certificate is valid for a period of two years from the date of issue.« zamjenjuju se riječima: »Ova svjedodžba ima valjanost za razdoblje od četiri godine od dana izdavanja.
This certificate is valid for a period of four years from the date of issue.«.
Članak 11.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA: 011-02/21-03/16
URBROJ: 530-04-2-1-21-1
Zagreb,
MINISTAR
Oleg Butković