Na temelju članka 12. stavaka 3. i 6., članka 14. stavka 7. Zakona Hrvatskom kvalifikacijskom okviru („Narodne novine“, broj 22/13, 41/16 – Odluka USRH, 64/18, 47/20 – Odluka USRH, 20/21) ministar znanosti i obrazovanja, uz suglasnost ministra rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, donosi
PRAVILNIK
O REGISTRU HRVATSKOGA KVALIFIKACIJSKOG OKVIRA
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se sadržaj Registra Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (u daljnjem tekstu: Registar), postupci upisa u Registar, unutarnji i vanjski sustav osiguravanja kvalitete, sadržaj i oblik obrazaca za podnošenje zahtjeva, sadržaj podregistara, nazivi sektora, nazivi sektorskih vijeća, način odabira, kriteriji za odabir i imenovanje predsjednika i članova sektorskih vijeća, opis poslova sektorskih vijeća te vrsta i obuhvat podataka koji se razmjenjuju između institucija, potrebnih za mrežno sučelje tržišta rada.
II. SADRŽAJ I NAČIN VOĐENJA REGISTRA
Članak 2.
(1)Registar je javan i sastoji se od tri podregistra: Podregistra standarda zanimanja, Podregistra standarda kvalifikacija i Podregistra skupova ishoda učenja.
(2)Podregistar standarda zanimanja sadrži standarde zanimanja, koji uključuju popise ključnih poslova koji se obavljaju na jednom ili više radnih mjesta te razlikuju zanimanje u odnosu na drugo zanimanje, pripadajuće kompetencije i skupove kompetencija za odgovarajuća zanimanja.
(3)Podregistar standarda kvalifikacija sadrži standarde kvalifikacija, poveznice na programe za stjecanje kvalifikacija i popis ovlaštenih pravnih osoba za dodjelu isprave o stečenoj kvalifikaciji. Podregistar standarda kvalifikacija povezan je s upisnicima obrazovnih i studijskih programa.
(4)Podregistar skupova ishoda učenja sadrži skupove ishoda učenja, poveznice na programe za stjecanje i vrednovanje skupova ishoda učenja, programe za vrednovanje skupova ishoda učenja i popis ovlaštenih pravnih i fizičkih osoba za dodjelu potvrde o stečenim skupovima ishoda učenja.
(5)U Registru ne mogu postojati dva ili više aktivna standarda zanimanja, dva ili više aktivna standarda kvalifikacija te dva ili više aktivna skupa ishoda učenja istog naziva i/ili sadržaja.
Članak 3.
(1)Podregistar standarda zanimanja propisuje i vodi ministarstvo nadležno za rad.
(2)Podregistar skupova ishoda učenja i Podregistar standarda kvalifikacija za kvalifikacije na razinama 1; 2; 3; 4.1; 4.2; 5 (u dijelu koji se odnosi na specijalističko strukovno usavršavanje) vodi Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
(3)Podregistar skupova ishoda učenja i Podregistar standarda kvalifikacija za kvalifikacije na razinama 5 (u dijelu koji se odnosi na visoko obrazovanje); 6.st; 6.sv; 7.1.st; 7.1.sv; 7.2; 8.1; 8.2 (u daljnjem tekstu zajednički: razine visokog obrazovanja) vodi Agencija za znanost i visoko obrazovanje.
(4)Ministarstvo nadležno za rad i nadležne agencije, svatko u djelokrugu svoje nadležnosti, u postupcima upisa standarda zanimanja, standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja vezanih uz regulirane profesije u Republici Hrvatskoj, dužni su zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju. Pritom se pod pojmom regulirane profesije podrazumijeva značenje propisano člankom 5. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, broj 82/15, 70/19, 47/20).
(5)Ministarstvo nadležno za rad i nadležne agencije, svatko u djelokrugu svoje nadležnosti, dužni su voditi računa o potrebi za revizijom standarda zanimanja i skupova kompetencija, odnosno standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja, upisanih u odgovarajući podregistar.
Članak 4.
(1)Mrežna stranica Registra dio je informacijskog sustava Registra putem kojeg je omogućeno pretraživanje i uvid u javne podatke i izvješća iz Registra, kao i javne dokumente vezane uz funkcioniranje Registra.
(2)Mrežnoj stranici Registra pristupa se putem mrežne stranice Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira http://www.kvalifikacije.hr/.
(3)Uvid u javne podatke i izvješća Registra besplatan je.
Članak 5.
(1)Ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost, ministarstvo nadležno za rad, Agencija za znanost i visoko obrazovanje i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih dužni su voditi računa o osiguravanju i zaštiti pohranjivanja podataka u informacijskom sustavu Registra.
(2)Za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje informacijskog sustava Registra, kao i za unos podataka u isti zaduženo je ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost.
(3)Za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje Podregistra standarda zanimanja, kao i za unos podataka u isti, zaduženo je ministarstvo nadležno za rad.
(4)Za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje Podregistra standarda kvalifikacija i Podregistra skupova ishoda učenja, kao i za unos podataka u iste, zadužene su Agencija za znanost i visoko obrazovanje i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, svaka u djelokrugu svoje nadležnosti.
III. POSTUPAK UPISA STANDARDA ZANIMANJA I SKUPOVA KOMPETENCIJA U REGISTAR
Članak 6.
(1)Zahtjev za upis standarda zanimanja podnosi se ministarstvu nadležnom za rad.
(2)Zahtjev za upis skupova kompetencija koje čine logično povezane pojedinačne kompetencije, a mogu se upisati zasebno ili mogu biti dio jednog ili više postojećih standarda zanimanja, podnosi se ministarstvu nadležnom za rad.
(3)Zahtjev za upis standarda zanimanja podnosi se na obrascu HKO_SZ, a zahtjev za upis skupa kompetencija na obrascu HKO_SKOMP.
(4)Obrasci HKO_SZ i HKO_SKOMP sastavni su dio ovog Pravilnika (Prilog I), a ispunjavaju se elektroničkim putem, na mrežnoj stranici Registra.
(5)Elektroničkim putem dostavljen zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija smatra se podnesenim u trenutku kad je evidentiran u informacijskom sustavu Registra. Primatelj zahtjeva elektroničkim će putem podnositelju zahtjeva potvrditi primitak zahtjeva.
Članak 7.
(1)Predlagatelj ima obvezu strateškim, sektorskim i analitičkim obrazloženjem dokazati utemeljenost zahtjeva za upis standarda zanimanja koji nije sadržan u popisu pojedinačnih zanimanja prema važećoj nacionalnoj klasifikaciji zanimanja.
(2)Stratešku utemeljenost zahtjeva predlagatelj dokazuje pozivanjem na relevantne sektorske strategije i ostale strateški relevantne dokumente.
(3)Sektorska utemeljenost zahtjeva obrazlaže se koristeći se profilom sektora koji priprema ministarstvo nadležno za rad u okviru mrežnog sučelja tržišta rada i drugim podacima dostupnim putem mrežnog sučelja tržišta rada, za sektor kojem pripada zanimanje za koje se predlaže standard te, iznimno, drugim relevantnim dokumentima.
(4)Analitička utemeljenost zahtjeva iskazuje se analizom trenutne i dosadašnje ponude i potražnje, koristeći podatke dostupne putem mrežnog sučelja tržišta rada.
(5)Za dokaz utemeljenosti zahtjeva za upis standarda zanimanja koje je sadržano u popisu pojedinačnih zanimanja prema važećoj nacionalnoj klasifikaciji zanimanja, predlagatelj koristi profile sektora.
Članak 8.
(1)Ministarstvo nadležno za rad pripremit će stručne podloge koje obuhvaćaju profile sektora, analizu ponude i potražnje, podatke o promjenama u kompetencijama po zanimanjima te podatke o reguliranim profesijama.
(2)Za potrebe izrade stručnih podloga ministarstvo nadležno za rad prikuplja relevantne podatke iz službenih evidencija i službenih baza podataka ministarstva nadležnog za obrazovanje i znanost, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, Središnjeg registra osiguranika, Porezne uprave te drugih institucija za koje ministarstvo nadležno za rad utvrdi da raspolažu relevantnim podacima vezanim uz tržište rada.
(3)Obuhvat i struktura podataka sadržani su u Prilogu III ovog Pravilnika.
Članak 9.
Postupak vrednovanja zahtjeva za upis standarda zanimanja i skupova kompetencija sastoji se od utvrđivanja ispunjenosti formalnih i stručnih uvjeta, koje uključuje i ocjenu opravdanosti pokretanja postupka za upis u Registar.
Članak 10.
(1)Predlagatelj ministarstvu nadležnom za rad podnosi prijedlog za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija dostavom obrasca HKO_SZ/SKOMP_PRIJEDLOG iz Priloga I.
(2)Po podnošenju prijedloga za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija, ministarstvo nadležno za rad provjerava postoje li aktivni standardi zanimanja istovjetnog naziva i/ili sadržaja te jesu li prijedlozi standarda zanimanja ili skupova kompetencija usklađeni s potrebama tržišta rada.
(3)Utvrdi li ministarstvo nadležno za rad da postoje aktivni standardi zanimanja istovjetnog naziva i/ili sadržaja ili postojanje neusklađenosti prijedloga standarda zanimanja ili skupova kompetencija s potrebama tržišta rada, predlagatelju će dati negativno mišljenje na prijedlog za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija.
(4)Postojanje neusklađenosti prijedloga standarda zanimanja ili skupova kompetencija s potrebama tržišta rada ministarstvo nadležno za rad utvrđuje nakon savjetovanja sa stručnjacima institucija, tijela državne uprave i pravnih osoba iz područja na koje se prijedlog odnosi.
(5)Radi li se o reguliranoj profesiji u Republici Hrvatskoj, ministarstvo nadležno za rad zatražit će mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja.
(6)Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda zanimanja vezanog uz reguliranu profesiju, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(7)Ministarstvo nadležno za rad dostavit će predlagatelju mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija u roku od 15 dana od dana zaprimanja prijedloga. Ako je riječ o reguliranoj profesiji, rokovi ne teku od dana kad ministarstvo nadležno za rad zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 5. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
(8)Ministarstvo nadležno za rad neće provesti vrednovanje zahtjeva za upis u Registar standarda zanimanja i skupova kompetencija uz koji je priloženo negativno mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija, uz koji nije priloženo mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija, ili ako utvrdi da prethodno nije podnesen prijedlog za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija.
Članak 11.
(1)Nakon primitka zahtjeva za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija iz članka 6. stavaka 1. i 2., ministarstvo nadležno za rad provodi formalnu provjeru u kojoj utvrđuje udovoljava li zahtjev propisanim uvjetima iz ovog Pravilnika te sadrži li sve tražene podatke i dokumentaciju.
(2)Ako zahtjev ne sadrži sve propisane podatke i dokumentaciju, ministarstvo nadležno za rad u roku od 14 dana od dana zaprimanja zahtjeva pozvat će podnositelja zahtjeva da otkloni nedostatke u zahtjevu, uz obrazloženje i uputu.
(3)Rok za dostavu ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva ne može biti kraći od 8 dana ni dulji od 30 dana.
(4)Ako podnositelj ne dostavi ispravljen i/ili dopunjen zahtjev u za to određenom roku, zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija briše se iz informacijskog sustava Registra.
(5)Postupak formalne provjere mora se dovršiti u roku od 30 dana od primitka potpunog, odnosno ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva.
Članak 12.
(1)Ako se predlaže standard zanimanja vezan uz reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, ministarstvo nadležno za rad će, nakon primitka potpunog zahtjeva, zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(2)Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda zanimanja vezanog uz reguliranu profesiju, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(3)Rokovi u postupku formalne provjere ne teku od dana kad ministarstvo nadležno za rad zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 1. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
Članak 13.
(1)U svrhu utvrđivanja ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar, pri ministarstvu nadležnom za rad imenuje se Povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda zanimanja ili skupova kompetencija u Registar.
(2)Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka u roku od 30 dana od dana kad mu je dostavljen zahtjev donosi stručno mišljenje o upisu standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija u Registar.
Članak 14.
(1)Ako Povjerenstvo za vrednovanje iz članka 13. stavka 1. na temelju provedenih analiza i vrednovanja utvrdi da zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija u Registar ispunjava uvjete propisane ovim Pravilnikom i elemente iz važeće metodologije za izradu standarda zanimanja, donijet će pozitivno mišljenje o ispunjenju stručnih uvjeta za upis u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2)U slučaju donošenja pozitivnog stručnog mišljenja, Povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje i datum revizije standarda zanimanja odnosno skupa kompetencija.
(3)Ako Povjerenstvo za vrednovanje ocijeni potrebnim, ministarstvo nadležno za rad može vratiti prijedlog podnositelju zahtjeva, uz preporuke i upute o potrebnim izmjenama i/ili dopunama podnesenog zahtjeva za upis.
(4)Podnositelj zahtjeva dužan je, u roku koji odredi ministarstvo nadležno za rad, dostaviti izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev za upis.
(5)Ako podnositelj zahtjeva ne postupi u roku i na način propisan stavkom 4. ovog članka, zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija briše se iz informacijskog sustava Registra.
(6)Povjerenstvo za vrednovanje dovršit će vrednovanje u roku od 30 dana od dana kad mu je ministarstvo nadležno za rad dostavilo na mišljenje izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev iz stavka 4. ovog članka.
Članak 15.
(1)Na temelju stručnog mišljenja Povjerenstva za vrednovanje iz članka 13. stavka 1., ministar nadležan za rad donosi odluku o upisu standarda zanimanja ili skupa kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2)Standard zanimanja sadrži sljedeće elemente:
1.šifru standarda zanimanja;
2.naziv standarda zanimanja;
3.šifru zanimanja iz Nacionalne klasifikacije zanimanja na kojoj se temelji prihvaćeni standard zanimanja;
4.poveznicu na europsku klasifikaciju vještina, kompetencija, kvalifikacija i zanimanja (ako je primjenjivo);
5.opis zanimanja ili skupova kompetencija koji će se regulirati standardom zanimanja;
6.popis ključnih poslova koji definiraju zanimanje;
7.popis skupova kompetencija i pripadajućih pojedinačnih kompetencija;
8.uvjete rada na radnom mjestu;
9.rok do kojeg se standard zanimanja može koristiti za opravdavanje predlaganja standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja;
10.poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar;
11.popis članova Povjerenstva za vrednovanje;
12.poveznicu na odluku o upisu u Registar;
13.naziv predlagatelja standarda zanimanja;
14.datum upisa u Registar.
(3)Skup kompetencija sadrži sljedeće elemente:
1.šifru skupa kompetencija;
2.naziv skupa kompetencija;
3.poveznicu na europsku klasifikaciju vještina, kompetencija, kvalifikacija i zanimanja (ako je primjenjivo);
4.popis ključnih poslova u okviru kojih se koristi skup kompetencija;
5.popis pripadajućih pojedinačnih kompetencija;
6.uvjete rada na radnom mjestu;
7.poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
8.poveznicu na odluku o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
9.naziv predlagatelja skupa kompetencija;
10.datum upisa u Registar.
(4)Pri upisu standarda zanimanja u Registar dodjeljuje se i šifra prema važećoj Nacionalnoj klasifikaciji zanimanja.
(5)Upis standarda zanimanja i skupova kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, obavlja ministarstvo nadležno za rad.
(6)Ako zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija ne udovoljava formalnim i stručnim uvjetima, ministar nadležan za rad donosi odluku kojom se odbija upis u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(7)U slučaju donošenja odluke kojom se odbija upis predloženog standarda zanimanja ili skupa kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, isti podnositelj zahtjeva može podnijeti novi zahtjev za isti standard zanimanja odnosno skup kompetencija po isteku 3 mjeseca od dana donošenja odluke.
(8)Po isteku roka do kojeg se standard zanimanja može koristiti za opravdavanje predlaganja standarda kvalifikacija, a nakon što je odgovarajući novi ili revidirani standard zanimanja upisan u Registar, stari standard zanimanja ostaje upisan u Registru, označen kao neaktivan.
(9)Na reviziju u Registar upisanih standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija u odgovarajućem obliku primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o postupku za upis u Registar.
IV. POSTUPAK UPISA STANDARDA KVALIFIKACIJA I SKUPOVA ISHODA UČENJA NA RAZINAMA VISOKOG OBRAZOVANJA U REGISTAR
Članak 16.
(1)Zahtjev za upis u Podregistar skupova ishoda učenja odnosno Podregistar standarda kvalifikacija podnosi se Agenciji za znanost i visoko obrazovanje za kvalifikacije na razinama 5 (u dijelu koji se odnosi na visoko obrazovanje); 6.st; 6.sv; 7.1.st; 7.1.sv; 7.2; 8.1; 8.2.
(2)Zahtjev za upis standarda kvalifikacije podnosi se na obrascu HKO_SK_VO, a zahtjev za upis skupa ishoda učenja na obrascu HKO_SIU_VO.
(3)Obrasci HKO_SK_VO i HKO_SIU_VO sastavni su dio ovog Pravilnika (Prilog II), a ispunjavaju se elektroničkim putem, na mrežnoj stranici Registra.
(4)Elektroničkim putem dostavljen zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz stavka 1. ovog članka smatra se podnesenim u trenutku kad je evidentiran u informacijskom sustavu Registra. Primatelj zahtjeva elektroničkim će putem podnositelju zahtjeva potvrditi primitak zahtjeva.
Članak 17.
(1)Kao dio popratne dokumentacije, predlagatelj uz zahtjev za upis standarda kvalifikacije dostavlja mišljenja o predloženom standardu kvalifikacije drugih zainteresiranih pravnih osoba koje su potencijalni izvoditelji programa kojima bi se stjecala predmetna kvalifikacija.
(2)Ako predlagatelj uz zahtjev za upis standarda kvalifikacije ne dostavi mišljenja iz stavka 1. ovog članka, dužan je o tome dostaviti obrazloženje.
Članak 18.
Postupak vrednovanja zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 16. stavka 1. sastoji se od utvrđivanja ispunjenosti formalnih i stručnih uvjeta, koje uključuje i ocjenu opravdanosti pokretanja postupka za upis u Registar.
Članak 19.
(1)Nakon primitka zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 16. stavka 1., Agencija za znanost i visoko obrazovanje provodi formalnu provjeru kojom utvrđuje udovoljava li zahtjev propisanim uvjetima iz ovog Pravilnika i sadrži li sve propisane podatke i dokumentaciju.
(2)Ako zahtjev ne sadrži sve propisane podatke, Agencija za znanost i visoko obrazovanje u roku od 14 dana od dana zaprimanja zahtjeva pozvat će podnositelja zahtjeva da otkloni nedostatke zahtjeva, uz obrazloženje i uputu.
(3)Rok za dostavu ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva ne može biti kraći od 8 dana ni dulji od 30 dana.
(4)Ako podnositelj zahtjeva ne dostavi ispravljen i/ili dopunjen zahtjev u za to određenom roku, zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja briše se iz informacijskog sustava Registra.
(5)Postupak formalne provjere mora se dovršiti u roku od 30 dana od primitka potpunog, odnosno ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva.
Članak 20.
(1)Ako se predlaže standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja vezan uz reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, Agencija za znanost i visoko obrazovanje će, nakon primitka potpunog zahtjeva, zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(2)Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja potrebnog za obavljanje regulirane profesije, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(3)Rokovi u postupku formalne provjere ne teku od dana kad Agencija za znanost i visoko obrazovanje zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 1. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
Članak 21.
(1)U svrhu utvrđivanja ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar, Agencija za znanost i visoko obrazovanje imenuje povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 16. stavka 1.
(2)Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka imenuje se u roku od 30 dana od dana završetka formalne provjere.
(3)Povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje ispunjenost stručnih uvjeta za upis u Registar te donosi stručno mišljenje o upisu predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4)Stručno mišljenje povjerenstva za vrednovanje obvezno sadrži obrazloženje.
(5)Povjerenstvo za vrednovanje svoje stručno mišljenje podnosi Agenciji za znanost i visoko obrazovanje u roku od 30 dana od dana kad mu je dostavljen zahtjev.
Članak 22.
(1)Ako povjerenstvo za vrednovanje iz članka 21. stavka 1. na temelju provedenih analiza i vrednovanja ocijeni da prijedlog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja ima elemente propisane ovim Pravilnikom i elemente koji su važni za osiguravanje kvalitete standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, donijet će pozitivno mišljenje o ispunjenju stručnih uvjeta za upis u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2)U slučaju donošenja pozitivnog stručnog mišljenja, povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje i datum revizije standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja.
(3)Na temelju pozitivnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, Agencija za znanost i visoko obrazovanje donosi odluku o upisu te upisuje standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4)Odlukom iz stavka 3. ovog članka, pri upisu u Podregistar standarda kvalifikacija, skupovi ishoda učenja standarda kvalifikacije upisuju se i u Podregistar skupova ishoda učenja te im se dodjeljuje šifra.
(5)Standard kvalifikacije sadržava sljedeće elemente:
1.šifru standarda kvalifikacije;
2.naziv kvalifikacije;
3.naziv sektora kojem pripada kvalifikacija;
4.područje i polje kojem pripada kvalifikacija (uključujući i po ISCED FoET2013);
5.oznaku razine koju kvalifikacija ima u HKO-u;
6.oznaku razine koju kvalifikacija ima u EQF-u;
7.vrstu kvalifikacije;
8.minimalni obujam kvalifikacije iskazan bodovima (ECTS) ili godinama istraživanja;
9.oznaku klase kvalifikacije (cjelovita ili djelomična kvalifikacija);
10.popis skupova ishoda učenja uz oznaku kategorije »obvezni« ili »neobvezni«;
11.uvjete za pristupanje stjecanju kvalifikacije;
12.uvjete za stjecanje kvalifikacije;
13.opravdanost uvođenja i ulogu kvalifikacije (poveznica na standard zanimanja; poveznica na nastavak obrazovanja; druge potrebe pojedinca i društva);
14.rok za reviziju standarda kvalifikacije;
15.popis članova povjerenstva za vrednovanje;
16.poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar;
17.poveznicu na odluku o upisu u Registar;
18.naziv predlagatelja standarda kvalifikacije;
19.datum upisa u Registar;
20.poveznicu na programe usklađene sa standardom i popis ovlaštenih pravnih osoba za dodjelu isprave o stečenoj kvalifikaciji.
(6)Skup ishoda učenja sadrži sljedeće elemente:
1.šifru skupa ishoda učenja;
2.naziv skupa ishoda učenja;
3.naziv sektora kojem pripada skup ishoda učenja;
4.područje i polje kojem pripada skup ishoda učenja (uključujući i po ISCED FoET2013);
5.oznaku razine koju skup ishoda učenja ima u HKO-u;
6.obujam skupa ishoda učenja;
7.popis ishoda učenja;
8.uvjete za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja;
9.materijalne i kadrovske uvjete potrebne za stjecanje skupa ishoda učenja;
10.materijalne i kadrovske uvjete potrebne za vrednovanje skupa ishoda učenja;
11.postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja;
12.popis članova povjerenstva za vrednovanje;
13.poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
14.poveznicu na odluku o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
15.datum upisa u Registar;
16.poveznicu na standard kvalifikacije kojem pripada (ako je primjenjivo);
17.poveznicu na skup kompetencija s kojim se povezuje (ako je primjenjivo).
(7)Nakon isteka roka za reviziju, a nakon što je odgovarajući novi ili revidirani standard kvalifikacije upisan u Registar, standard kvalifikacije ostaje upisan u informacijskom sustavu Registra te se označava kao neaktivan.
(8)Upisom u Registar provodi se povezivanje standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja s odgovarajućim standardima zanimanja i skupovima kompetencija.
Članak 23.
(1)Na temelju negativnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, Agencija za znanost i visoko obrazovanje donosi odluku kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2)U slučaju donošenja odluke kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, isti podnositelj zahtjeva može podnijeti novi zahtjev za istu kvalifikaciju ili skup ishoda učenja po isteku 3 mjeseca od dana donošenja odluke.
Članak 24.
(1)Ako povjerenstvo za vrednovanje ocijeni potrebnim, Agencija za znanost i visoko obrazovanje može vratiti zahtjev podnositelju, uz stručno mišljenje povjerenstva s preporukama i uputama o potrebnim izmjenama i/ili dopunama podnesenog zahtjeva za upis.
(2)Podnositelj zahtjeva dužan je, u roku koji odredi Agencija za znanost i visoko obrazovanje, dostaviti izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev za upis.
(3)Ako podnositelj zahtjeva ne postupi u roku i na način propisan stavkom 2. ovog članka, zahtjev za upis bit će izbrisan iz informacijskog sustava Registra.
(4)Povjerenstvo za vrednovanje dovršit će vrednovanje u roku od 30 dana od dana kad mu je Agencija za znanost i visoko obrazovanje dostavila na mišljenje izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev iz stavka 2. ovog članka.
Članak 25.
(1)Ako podnositelj zahtjeva predloži standard kvalifikacije ili skup ishoda učenja koji je već upisan u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, povjerenstvo za vrednovanje najprije će utvrditi radi li se u predmetnom slučaju o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja ili o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja.
(2)Ako se u predmetnom slučaju radi o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje provest će vrednovanje predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja.
(3)Ako se u predmetnom slučaju radi o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje neće provesti vrednovanje, već će donijeti stručno mišljenje kojim će predložiti odbijanje upisa standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, iz razloga što je već upisan u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4)Na reviziju u Registar upisanih standarda kvalifikacija i/ili skupova ishoda učenja u odgovarajućem obliku primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o postupku upisa u Registar.
V. POSTUPAK UPISA STANDARDA KVALIFIKACIJA I SKUPOVA ISHODA UČENJA NA OSTALIM RAZINAMA U REGISTAR
Članak 26.
(1)Zahtjev za upis u Podregistar skupova ishoda učenja odnosno Podregistar standarda kvalifikacija podnosi se Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih za kvalifikacije na razinama 2; 3; 4.1; 4.2; 5 (u dijelu koji se odnosi na specijalističko strukovno usavršavanje) te Agenciji za odgoj i obrazovanje za kvalifikacije na razinama 1 i 4.2 (za opće obrazovanje).
(2)Zahtjev za upis standarda kvalifikacije podnosi se na obrascu HKO_SK_OS, a zahtjev za upis skupa ishoda učenja na obrascu HKO_SIU_OS.
(3)Obrasci HKO_SK_OS i HKO_SIU_OS sastavni su dio ovog Pravilnika (Prilog II), a ispunjavaju se elektroničkim putem, na mrežnoj stranici Registra.
(4)Elektroničkim putem dostavljen zahtjev za upis standarda kvalifikacija ili skupa ishoda učenja iz stavka 1. ovog članka u Registar smatra se podnesenim u trenutku kad je evidentiran u informacijskom sustavu Registra. Primatelj zahtjeva elektroničkim će putem podnositelju zahtjeva potvrditi primitak zahtjeva.
Članak 27.
Postupak vrednovanja zahtjeva za upis standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja iz članka 26. stavka 1. sastoji se od utvrđivanja ispunjenosti formalnih i stručnih uvjeta, koje uključuje i ocjenu opravdanosti pokretanja postupka za upis u Registar.
Članak 28.
(1)Nakon primitka zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 26. stavka 1., agencije iz članka 26. stavka 1., svaka u djelokrugu svoje nadležnosti, provode formalnu provjeru kojom utvrđuju udovoljava li zahtjev propisanim uvjetima iz ovog Pravilnika i sadrži li sve propisane podatke.
(2)Ako zahtjev ne sadrži sve propisane podatke, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. u roku od 14 dana od dana zaprimanja zahtjeva pozvat će podnositelja zahtjeva da otkloni nedostatke zahtjeva, uz obrazloženje i uputu.
(3)Rok za dostavu ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva ne može biti kraći od 8 dana ni dulji od 30 dana.
(4)Ako podnositelj ne dostavi ispravljen i/ili dopunjen zahtjev u za to određenom roku, zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja bit će izbrisan iz informacijskog sustava Registra.
(5)Postupak formalne provjere mora se dovršiti u roku od 30 dana od primitka potpunog, odnosno ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva.
Članak29.
(1)Ako se standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja veže uz reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, nadležna će agencija iz članka 26. stavka 1., nakon primitka potpunog zahtjeva, zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(2)Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja potrebnog za obavljanje regulirane profesije, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(3)Rokovi u postupku formalne provjere ne teku od dana kad nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 1. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
(4)Ako se predlaže standard za kvalifikaciju koja se stječe isključivo obrazovanjem odraslih, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. zatražit će mišljenje drugih zainteresiranih pravnih osoba koje su potencijalni izvoditelji programa kojima bi se stjecala predmetna kvalifikacija.
Članak 30.
(1)U svrhu utvrđivanja ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. imenuje povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja.
(2)Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka imenuje se u roku od 30 dana od dana završetka formalne provjere.
(3)Povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje ispunjenost stručnih uvjeta za upis u Registar te donosi stručno mišljenje o upisu predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4)Stručno mišljenje povjerenstva za vrednovanje obvezno sadrži obrazloženje.
(5)Povjerenstvo za vrednovanje svoje stručno mišljenje podnosi nadležnoj agenciji iz članka 26. stavka 1. u roku od 30 dana od dana kad mu je dostavljen zahtjev.
Članak 31.
(1)Ako povjerenstvo za vrednovanje iz članka 30. stavka 1. na temelju provedenih analiza i vrednovanja ocijeni da zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja ima elemente propisane ovim Pravilnikom i elemente koji su važni za osiguravanje kvalitete standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, donijet će pozitivno mišljenje o ispunjenju stručnih uvjeta za upis u Registar.
(2)U slučaju donošenja pozitivnog mišljenja, povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje i datum revizije standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja.
(3)Na temelju pozitivnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. donosi odluku o upisu u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4)Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih upisuje standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(5)Odlukom iz stavka 3. ovog članka, pri upisu u Podregistar standarda kvalifikacija, skupovi ishoda učenja standarda kvalifikacije upisuju se i u Podregistar skupova ishoda učenja te im se dodjeljuje šifra.
(6)Standard kvalifikacije sadržava sljedeće elemente:
8.oznaku klase kvalifikacije (cjelovita ili djelomična kvalifikacija);
9.popis skupova ishoda učenja uz oznaku kategorije »obvezni« ili »neobvezni«;
10.uvjete za pristupanje stjecanju kvalifikacije;
11.uvjete za stjecanje kvalifikacije;
12.opravdanost uvođenja i ulogu kvalifikacije (poveznica na standard zanimanja; poveznica na nastavak obrazovanja; druge potrebe pojedinca i društva);
13.rok za reviziju standarda kvalifikacije;
14.popis članova povjerenstva za vrednovanje;
15.poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar;
16.poveznicu na odluku o upisu u Registar;
17.naziv predlagatelja standarda kvalifikacije;
18.datum upisa u Registar;
19.poveznicu na programe usklađene sa standardom i popis ovlaštenih pravnih osoba za dodjelu isprave o stečenoj kvalifikaciji.
(7)Skup ishoda učenja sadrži sljedeće elemente:
1.šifru skupa ishoda učenja;
2.naziv skupa ishoda učenja;
3.naziv sektora kojem pripada skup ishoda učenja;
4.oznaku razine koju skup ishoda učenja ima u HKO-u;
5.obujam skupa ishoda učenja;
6.popis ishoda učenja;
7.uvjete za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja;
8.materijalne i kadrovske uvjete potrebne za stjecanje skupa ishoda učenja;
9.materijalne i kadrovske uvjete potrebne za vrednovanje skupa ishoda učenja;
10.postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja;
11.popis članova povjerenstva za vrednovanje;
12.poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
13.poveznicu na odluku o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
14.datum upisa u Registar;
15.poveznicu na standard kvalifikacije kojem pripada (ako je primjenjivo);
16.poveznicu na skup kompetencija s kojim se povezuje (ako je primjenjivo).
(8)Nakon isteka roka za reviziju, a nakon što je odgovarajući novi ili revidirani standard kvalifikacije upisan u Registar, standard kvalifikacije ostaje upisan u informacijskom sustavu Registra te se označava kao neaktivan.
(9)Upisom u Registar provodi se povezivanje standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja s odgovarajućim standardima zanimanja i skupovima kompetencija.
Članak 32.
(1)Na temelju negativnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. donosi odluku kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2)U slučaju donošenja odluke kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja u Registar, isti podnositelj zahtjeva može podnijeti novi zahtjev za istu kvalifikaciju ili skup ishoda učenja po isteku 3 mjeseca od dana donošenja odluke.
Članak 33.
(1)Ako povjerenstvo za vrednovanje ocijeni potrebnim, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. može vratiti zahtjev podnositelju, uz stručno mišljenje povjerenstva s preporukama i uputama o potrebnim izmjenama i/ili dopunama podnesenog zahtjeva za upis.
(2)Podnositelj zahtjeva dužan je, u roku koji odredi nadležna agencija iz članka 26. stavka 1., dostaviti izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev za upis.
(3)Ako podnositelj zahtjeva ne postupi u roku i na način propisan stavkom 2. ovog članka, zahtjev za upis bit će izbrisan iz informacijskog sustava Registra.
(4)Povjerenstvo za vrednovanje dovršit će vrednovanje u roku od 30 dana od dana kad im je nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. dostavila na mišljenje izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev iz stavka 2. ovog članka.
Članak 34.
(1)Ako podnositelj zahtjeva predloži standard kvalifikacije ili skup ishoda učenja koji je već upisan u Registar, povjerenstvo za vrednovanje najprije će utvrditi radi li se u predmetnom slučaju o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja ili o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja.
(2)Ako se u predmetnom slučaju radi o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje provest će vrednovanje predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja.
(3)Ako se u predmetnom slučaju radi o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje neće provesti vrednovanje, već će donijeti stručno mišljenje kojim će predložiti odbijanje upisa standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja iz razloga što je već upisan u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4)Na reviziju u Registar upisanih standarda kvalifikacija i/ili skupova ishoda učenja u odgovarajućem obliku primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o postupku upisa u Registar.
VI. POVJERENSTVA ZA VREDNOVANJE
Članak 35.
(1)Povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda zanimanja ili skupova kompetencija provodi stručno vrednovanje zahtjeva za upis standarda zanimanja i skupova kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2)Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka ima sedam članova, od kojih su dva predstavnika ministarstva nadležnog za rad, jedan predstavnik ministarstva nadležnog za gospodarstvo, dva stručnjaka iz područja tržišta rada, obrazovanja i profiliranja kompetencija i dva predstavnika iz područja gospodarstva.
(3)Ako je riječ o reguliranoj profesiji, Povjerenstvo za vrednovanje dužno je na svojim sjednicama osigurati nazočnost predstavnika nadležnog tijela imenovanog u međuresornu suradnju u području reguliranih profesija, koja se uspostavlja na temelju zakona kojim se propisuju uvjeti priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija.
(4)Predsjednika i članove Povjerenstva za vrednovanje imenuje ministar nadležan za rad na vrijeme od dvije godine.
(5)Ministarstvo nadležno za rad obavlja administrativne poslove za Povjerenstvo za vrednovanje.
(6)Način rada i zadaće Povjerenstva za vrednovanje detaljnije se uređuju poslovnikom o radu.
(7)Ministar nadležan za rad donosi poslovnik o radu Povjerenstva za vrednovanje.
Članak 36.
(1)Povjerenstvo za vrednovanje iz članka 35. stavka 1. ima sljedeće ovlasti:
1.utvrđuje ispunjenost stručnih uvjeta za upis u Registar te u roku od 30 dana donosi stručno mišljenje o upisu u Registar standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija
2.predlaže reviziju standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija upisanih u Registar
3.razmatra osnovanost prijedloga revizije standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija upisanih u Registar od strane fizičkih i pravnih osoba te tijela državne uprave koji za to imaju opravdani interes
4.odabire do tri sektorska stručnjaka s liste stručnjaka koji sudjeluju u radu Povjerenstva radi sveobuhvatnog razmatranja pristiglih zahtjeva za upis
5.predlaže izmjenu i/ili dopunu metodologije za izradu standarda zanimanja.
(2)Rok iz stavka 1. točke 1. ovog članka Povjerenstvu za vrednovanje počinje teći nakon primitka zahtjeva za upis u Registar.
(3)Sektorski stručnjaci iz stavka 1. točke 4. ovog članka mogu sudjelovati u radu Povjerenstva za vrednovanje, ali nemaju ovlast za donošenje stručnog mišljenja.
Članak 37.
(1)Ministarstvo nadležno za rad objavljuje javni poziv radi prikupljanja prijava kandidata za imenovanje sektorskih stručnjaka te ih upisuje i vodi u listi stručnjaka.
(2)Sektorski stručnjaci izrađuju prijedloge mišljenja o ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija.
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
Na temelju članka 12. stavaka 3. i 6., članka 14. stavka 7. Zakona Hrvatskom kvalifikacijskom okviru („Narodne novine“, broj 22/13, 41/16 – Odluka USRH, 64/18, 47/20 – Odluka USRH, 20/21) ministar znanosti i obrazovanja, uz suglasnost ministra rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, donosi
PRAVILNIK
O REGISTRU HRVATSKOGA KVALIFIKACIJSKOG OKVIRA
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se sadržaj Registra Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (u daljnjem tekstu: Registar), postupci upisa u Registar, unutarnji i vanjski sustav osiguravanja kvalitete, sadržaj i oblik obrazaca za podnošenje zahtjeva, sadržaj podregistara, nazivi sektora, nazivi sektorskih vijeća, način odabira, kriteriji za odabir i imenovanje predsjednika i članova sektorskih vijeća, opis poslova sektorskih vijeća te vrsta i obuhvat podataka koji se razmjenjuju između institucija, potrebnih za mrežno sučelje tržišta rada.
II. SADRŽAJ I NAČIN VOĐENJA REGISTRA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 2.
(1) Registar je javan i sastoji se od tri podregistra: Podregistra standarda zanimanja, Podregistra standarda kvalifikacija i Podregistra skupova ishoda učenja.
(2) Podregistar standarda zanimanja sadrži standarde zanimanja, koji uključuju popise ključnih poslova koji se obavljaju na jednom ili više radnih mjesta te razlikuju zanimanje u odnosu na drugo zanimanje, pripadajuće kompetencije i skupove kompetencija za odgovarajuća zanimanja.
(3) Podregistar standarda kvalifikacija sadrži standarde kvalifikacija, poveznice na programe za stjecanje kvalifikacija i popis ovlaštenih pravnih osoba za dodjelu isprave o stečenoj kvalifikaciji. Podregistar standarda kvalifikacija povezan je s upisnicima obrazovnih i studijskih programa.
(4) Podregistar skupova ishoda učenja sadrži skupove ishoda učenja, poveznice na programe za stjecanje i vrednovanje skupova ishoda učenja, programe za vrednovanje skupova ishoda učenja i popis ovlaštenih pravnih i fizičkih osoba za dodjelu potvrde o stečenim skupovima ishoda učenja.
(5) U Registru ne mogu postojati dva ili više aktivna standarda zanimanja, dva ili više aktivna standarda kvalifikacija te dva ili više aktivna skupa ishoda učenja istog naziva i/ili sadržaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 3.
(1) Podregistar standarda zanimanja propisuje i vodi ministarstvo nadležno za rad.
(2) Podregistar skupova ishoda učenja i Podregistar standarda kvalifikacija za kvalifikacije na razinama 1; 2; 3; 4.1; 4.2; 5 (u dijelu koji se odnosi na specijalističko strukovno usavršavanje) vodi Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
(3) Podregistar skupova ishoda učenja i Podregistar standarda kvalifikacija za kvalifikacije na razinama 5 (u dijelu koji se odnosi na visoko obrazovanje); 6.st; 6.sv; 7.1.st; 7.1.sv; 7.2; 8.1; 8.2 (u daljnjem tekstu zajednički: razine visokog obrazovanja) vodi Agencija za znanost i visoko obrazovanje.
(4) Ministarstvo nadležno za rad i nadležne agencije, svatko u djelokrugu svoje nadležnosti, u postupcima upisa standarda zanimanja, standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja vezanih uz regulirane profesije u Republici Hrvatskoj, dužni su zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju. Pritom se pod pojmom regulirane profesije podrazumijeva značenje propisano člankom 5. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, broj 82/15, 70/19, 47/20).
(5) Ministarstvo nadležno za rad i nadležne agencije, svatko u djelokrugu svoje nadležnosti, dužni su voditi računa o potrebi za revizijom standarda zanimanja i skupova kompetencija, odnosno standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja, upisanih u odgovarajući podregistar.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 4.
(1) Mrežna stranica Registra dio je informacijskog sustava Registra putem kojeg je omogućeno pretraživanje i uvid u javne podatke i izvješća iz Registra, kao i javne dokumente vezane uz funkcioniranje Registra.
(2) Mrežnoj stranici Registra pristupa se putem mrežne stranice Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira http://www.kvalifikacije.hr/ .
(3) Uvid u javne podatke i izvješća Registra besplatan je.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 5.
(1) Ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost, ministarstvo nadležno za rad, Agencija za znanost i visoko obrazovanje i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih dužni su voditi računa o osiguravanju i zaštiti pohranjivanja podataka u informacijskom sustavu Registra.
(2) Za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje informacijskog sustava Registra, kao i za unos podataka u isti zaduženo je ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost.
(3) Za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje Podregistra standarda zanimanja, kao i za unos podataka u isti, zaduženo je ministarstvo nadležno za rad.
(4) Za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje Podregistra standarda kvalifikacija i Podregistra skupova ishoda učenja, kao i za unos podataka u iste, zadužene su Agencija za znanost i visoko obrazovanje i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, svaka u djelokrugu svoje nadležnosti.
III. POSTUPAK UPISA STANDARDA ZANIMANJA I SKUPOVA KOMPETENCIJA U REGISTAR
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 6.
(1) Zahtjev za upis standarda zanimanja podnosi se ministarstvu nadležnom za rad.
(2) Zahtjev za upis skupova kompetencija koje čine logično povezane pojedinačne kompetencije, a mogu se upisati zasebno ili mogu biti dio jednog ili više postojećih standarda zanimanja, podnosi se ministarstvu nadležnom za rad.
(3) Zahtjev za upis standarda zanimanja podnosi se na obrascu HKO_SZ, a zahtjev za upis skupa kompetencija na obrascu HKO_SKOMP.
(4) Obrasci HKO_SZ i HKO_SKOMP sastavni su dio ovog Pravilnika (Prilog I), a ispunjavaju se elektroničkim putem, na mrežnoj stranici Registra.
(5) Elektroničkim putem dostavljen zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija smatra se podnesenim u trenutku kad je evidentiran u informacijskom sustavu Registra. Primatelj zahtjeva elektroničkim će putem podnositelju zahtjeva potvrditi primitak zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 7.
(1) Predlagatelj ima obvezu strateškim, sektorskim i analitičkim obrazloženjem dokazati utemeljenost zahtjeva za upis standarda zanimanja koji nije sadržan u popisu pojedinačnih zanimanja prema važećoj nacionalnoj klasifikaciji zanimanja.
(2) Stratešku utemeljenost zahtjeva predlagatelj dokazuje pozivanjem na relevantne sektorske strategije i ostale strateški relevantne dokumente.
(3) Sektorska utemeljenost zahtjeva obrazlaže se koristeći se profilom sektora koji priprema ministarstvo nadležno za rad u okviru mrežnog sučelja tržišta rada i drugim podacima dostupnim putem mrežnog sučelja tržišta rada, za sektor kojem pripada zanimanje za koje se predlaže standard te, iznimno, drugim relevantnim dokumentima.
(4) Analitička utemeljenost zahtjeva iskazuje se analizom trenutne i dosadašnje ponude i potražnje, koristeći podatke dostupne putem mrežnog sučelja tržišta rada.
(5) Za dokaz utemeljenosti zahtjeva za upis standarda zanimanja koje je sadržano u popisu pojedinačnih zanimanja prema važećoj nacionalnoj klasifikaciji zanimanja, predlagatelj koristi profile sektora.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 8.
(1) Ministarstvo nadležno za rad pripremit će stručne podloge koje obuhvaćaju profile sektora, analizu ponude i potražnje, podatke o promjenama u kompetencijama po zanimanjima te podatke o reguliranim profesijama.
(2) Za potrebe izrade stručnih podloga ministarstvo nadležno za rad prikuplja relevantne podatke iz službenih evidencija i službenih baza podataka ministarstva nadležnog za obrazovanje i znanost, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, Središnjeg registra osiguranika, Porezne uprave te drugih institucija za koje ministarstvo nadležno za rad utvrdi da raspolažu relevantnim podacima vezanim uz tržište rada.
(3) Obuhvat i struktura podataka sadržani su u Prilogu III ovog Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 9.
Postupak vrednovanja zahtjeva za upis standarda zanimanja i skupova kompetencija sastoji se od utvrđivanja ispunjenosti formalnih i stručnih uvjeta, koje uključuje i ocjenu opravdanosti pokretanja postupka za upis u Registar.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 10.
(1) Predlagatelj ministarstvu nadležnom za rad podnosi prijedlog za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija dostavom obrasca HKO_SZ/SKOMP_PRIJEDLOG iz Priloga I.
(2) Po podnošenju prijedloga za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija, ministarstvo nadležno za rad provjerava postoje li aktivni standardi zanimanja istovjetnog naziva i/ili sadržaja te jesu li prijedlozi standarda zanimanja ili skupova kompetencija usklađeni s potrebama tržišta rada.
(3) Utvrdi li ministarstvo nadležno za rad da postoje aktivni standardi zanimanja istovjetnog naziva i/ili sadržaja ili postojanje neusklađenosti prijedloga standarda zanimanja ili skupova kompetencija s potrebama tržišta rada , predlagatelju će dati negativno mišljenje na prijedlog za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija.
(4) Postojanje neusklađenosti prijedloga standarda zanimanja ili skupova kompetencija s potrebama tržišta rada ministarstvo nadležno za rad utvrđuje nakon savjetovanja sa stručnjacima institucija, tijela državne uprave i pravnih osoba iz područja na koje se prijedlog odnosi.
(5) Radi li se o reguliranoj profesiji u Republici Hrvatskoj, ministarstvo nadležno za rad zatražit će mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja.
(6) Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda zanimanja vezanog uz reguliranu profesiju, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(7) Ministarstvo nadležno za rad dostavit će predlagatelju mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija u roku od 15 dana od dana zaprimanja prijedloga. Ako je riječ o reguliranoj profesiji, rokovi ne teku od dana kad ministarstvo nadležno za rad zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 5. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
(8) Ministarstvo nadležno za rad neće provesti vrednovanje zahtjeva za upis u Registar standarda zanimanja i skupova kompetencija uz koji je priloženo negativno mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija, uz koji nije priloženo mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija, ili ako utvrdi da prethodno nije podnesen prijedlog za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 11.
(1) Nakon primitka zahtjeva za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija iz članka 6. stavaka 1. i 2., ministarstvo nadležno za rad provodi formalnu provjeru u kojoj utvrđuje udovoljava li zahtjev propisanim uvjetima iz ovog Pravilnika te sadrži li sve tražene podatke i dokumentaciju.
(2) Ako zahtjev ne sadrži sve propisane podatke i dokumentaciju, ministarstvo nadležno za rad u roku od 14 dana od dana zaprimanja zahtjeva pozvat će podnositelja zahtjeva da otkloni nedostatke u zahtjevu, uz obrazloženje i uputu.
(3) Rok za dostavu ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva ne može biti kraći od 8 dana ni dulji od 30 dana.
(4) Ako podnositelj ne dostavi ispravljen i/ili dopunjen zahtjev u za to određenom roku, zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija briše se iz informacijskog sustava Registra.
(5) Postupak formalne provjere mora se dovršiti u roku od 30 dana od primitka potpunog, odnosno ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 12.
(1) Ako se predlaže standard zanimanja vezan uz reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, ministarstvo nadležno za rad će, nakon primitka potpunog zahtjeva, zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(2) Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda zanimanja vezanog uz reguliranu profesiju, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(3) Rokovi u postupku formalne provjere ne teku od dana kad ministarstvo nadležno za rad zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 1. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 13.
(1) U svrhu utvrđivanja ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar, pri ministarstvu nadležnom za rad imenuje se Povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda zanimanja ili skupova kompetencija u Registar.
(2) Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka u roku od 30 dana od dana kad mu je dostavljen zahtjev donosi stručno mišljenje o upisu standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija u Registar.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 14.
(1) Ako Povjerenstvo za vrednovanje iz članka 13. stavka 1. na temelju provedenih analiza i vrednovanja utvrdi da zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija u Registar ispunjava uvjete propisane ovim Pravilnikom i elemente iz važeće metodologije za izradu standarda zanimanja, donijet će pozitivno mišljenje o ispunjenju stručnih uvjeta za upis u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) U slučaju donošenja pozitivnog stručnog mišljenja, Povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje i datum revizije standarda zanimanja odnosno skupa kompetencija.
(3) Ako Povjerenstvo za vrednovanje ocijeni potrebnim, ministarstvo nadležno za rad može vratiti prijedlog podnositelju zahtjeva, uz preporuke i upute o potrebnim izmjenama i/ili dopunama podnesenog zahtjeva za upis.
(4) Podnositelj zahtjeva dužan je, u roku koji odredi ministarstvo nadležno za rad, dostaviti izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev za upis.
(5) Ako podnositelj zahtjeva ne postupi u roku i na način propisan stavkom 4. ovog članka, zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija briše se iz informacijskog sustava Registra.
(6) Povjerenstvo za vrednovanje dovršit će vrednovanje u roku od 30 dana od dana kad mu je ministarstvo nadležno za rad dostavilo na mišljenje izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev iz stavka 4. ovog članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 15.
(1) Na temelju stručnog mišljenja Povjerenstva za vrednovanje iz članka 13. stavka 1., ministar nadležan za rad donosi odluku o upisu standarda zanimanja ili skupa kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) Standard zanimanja sadrži sljedeće elemente:
1. šifru standarda zanimanja;
2. naziv standarda zanimanja;
3. šifru zanimanja iz Nacionalne klasifikacije zanimanja na kojoj se temelji prihvaćeni standard zanimanja;
4. poveznicu na europsku klasifikaciju vještina, kompetencija, kvalifikacija i zanimanja (ako je primjenjivo);
5. opis zanimanja ili skupova kompetencija koji će se regulirati standardom zanimanja;
6. popis ključnih poslova koji definiraju zanimanje;
7. popis skupova kompetencija i pripadajućih pojedinačnih kompetencija;
8. uvjete rada na radnom mjestu;
9. rok do kojeg se standard zanimanja može koristiti za opravdavanje predlaganja standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja;
10. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar;
11. popis članova Povjerenstva za vrednovanje;
12. poveznicu na odluku o upisu u Registar;
13. naziv predlagatelja standarda zanimanja;
14. datum upisa u Registar.
(3) Skup kompetencija sadrži sljedeće elemente:
1. šifru skupa kompetencija;
2. naziv skupa kompetencija;
3. poveznicu na europsku klasifikaciju vještina, kompetencija, kvalifikacija i zanimanja (ako je primjenjivo);
4. popis ključnih poslova u okviru kojih se koristi skup kompetencija;
5. popis pripadajućih pojedinačnih kompetencija;
6. uvjete rada na radnom mjestu;
7. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
8. poveznicu na odluku o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
9. naziv predlagatelja skupa kompetencija;
10. datum upisa u Registar.
(4) Pri upisu standarda zanimanja u Registar dodjeljuje se i šifra prema važećoj Nacionalnoj klasifikaciji zanimanja.
(5) Upis standarda zanimanja i skupova kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, obavlja ministarstvo nadležno za rad.
(6) Ako zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija ne udovoljava formalnim i stručnim uvjetima, ministar nadležan za rad donosi odluku kojom se odbija upis u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(7) U slučaju donošenja odluke kojom se odbija upis predloženog standarda zanimanja ili skupa kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, isti podnositelj zahtjeva može podnijeti novi zahtjev za isti standard zanimanja odnosno skup kompetencija po isteku 3 mjeseca od dana donošenja odluke.
(8) Po isteku roka do kojeg se standard zanimanja može koristiti za opravdavanje predlaganja standarda kvalifikacija, a nakon što je odgovarajući novi ili revidirani standard zanimanja upisan u Registar, stari standard zanimanja ostaje upisan u Registru, označen kao neaktivan.
(9) Na reviziju u Registar upisanih standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija u odgovarajućem obliku primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o postupku za upis u Registar.
IV. POSTUPAK UPISA STANDARDA KVALIFIKACIJA I SKUPOVA ISHODA UČENJA NA RAZINAMA VISOKOG OBRAZOVANJA U REGISTAR
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 16.
(1) Zahtjev za upis u Podregistar skupova ishoda učenja odnosno Podregistar standarda kvalifikacija podnosi se Agenciji za znanost i visoko obrazovanje za kvalifikacije na razinama 5 (u dijelu koji se odnosi na visoko obrazovanje); 6.st; 6.sv; 7.1.st; 7.1.sv; 7.2; 8.1; 8.2.
(2) Zahtjev za upis standarda kvalifikacije podnosi se na obrascu HKO_SK_VO, a zahtjev za upis skupa ishoda učenja na obrascu HKO_SIU_VO.
(3) Obrasci HKO_SK_VO i HKO_SIU_VO sastavni su dio ovog Pravilnika (Prilog II), a ispunjavaju se elektroničkim putem, na mrežnoj stranici Registra.
(4) Elektroničkim putem dostavljen zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz stavka 1. ovog članka smatra se podnesenim u trenutku kad je evidentiran u informacijskom sustavu Registra. Primatelj zahtjeva elektroničkim će putem podnositelju zahtjeva potvrditi primitak zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 17.
(1) Kao dio popratne dokumentacije, predlagatelj uz zahtjev za upis standarda kvalifikacije dostavlja mišljenja o predloženom standardu kvalifikacije drugih zainteresiranih pravnih osoba koje su potencijalni izvoditelji programa kojima bi se stjecala predmetna kvalifikacija.
(2) Ako predlagatelj uz zahtjev za upis standarda kvalifikacije ne dostavi mišljenja iz stavka 1. ovog članka, dužan je o tome dostaviti obrazloženje.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 18.
Postupak vrednovanja zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 16. stavka 1. sastoji se od utvrđivanja ispunjenosti formalnih i stručnih uvjeta, koje uključuje i ocjenu opravdanosti pokretanja postupka za upis u Registar.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 19.
(1) Nakon primitka zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 16. stavka 1., Agencija za znanost i visoko obrazovanje provodi formalnu provjeru kojom utvrđuje udovoljava li zahtjev propisanim uvjetima iz ovog Pravilnika i sadrži li sve propisane podatke i dokumentaciju.
(2) Ako zahtjev ne sadrži sve propisane podatke, Agencija za znanost i visoko obrazovanje u roku od 14 dana od dana zaprimanja zahtjeva pozvat će podnositelja zahtjeva da otkloni nedostatke zahtjeva, uz obrazloženje i uputu.
(3) Rok za dostavu ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva ne može biti kraći od 8 dana ni dulji od 30 dana.
(4) Ako podnositelj zahtjeva ne dostavi ispravljen i/ili dopunjen zahtjev u za to određenom roku, zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja briše se iz informacijskog sustava Registra.
(5) Postupak formalne provjere mora se dovršiti u roku od 30 dana od primitka potpunog, odnosno ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 20.
(1) Ako se predlaže standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja vezan uz reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, Agencija za znanost i visoko obrazovanje će, nakon primitka potpunog zahtjeva, zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(2) Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja potrebnog za obavljanje regulirane profesije, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(3) Rokovi u postupku formalne provjere ne teku od dana kad Agencija za znanost i visoko obrazovanje zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 1. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 21.
(1) U svrhu utvrđivanja ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar, Agencija za znanost i visoko obrazovanje imenuje povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 16. stavka 1.
(2) Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka imenuje se u roku od 30 dana od dana završetka formalne provjere.
(3) Povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje ispunjenost stručnih uvjeta za upis u Registar te donosi stručno mišljenje o upisu predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Stručno mišljenje povjerenstva za vrednovanje obvezno sadrži obrazloženje.
(5) Povjerenstvo za vrednovanje svoje stručno mišljenje podnosi Agenciji za znanost i visoko obrazovanje u roku od 30 dana od dana kad mu je dostavljen zahtjev.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 22.
(1) Ako povjerenstvo za vrednovanje iz članka 21. stavka 1. na temelju provedenih analiza i vrednovanja ocijeni da prijedlog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja ima elemente propisane ovim Pravilnikom i elemente koji su važni za osiguravanje kvalitete standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, donijet će pozitivno mišljenje o ispunjenju stručnih uvjeta za upis u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) U slučaju donošenja pozitivnog stručnog mišljenja, povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje i datum revizije standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja.
(3) Na temelju pozitivnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, Agencija za znanost i visoko obrazovanje donosi odluku o upisu te upisuje standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Odlukom iz stavka 3. ovog članka, pri upisu u Podregistar standarda kvalifikacija, skupovi ishoda učenja standarda kvalifikacije upisuju se i u Podregistar skupova ishoda učenja te im se dodjeljuje šifra.
(5) Standard kvalifikacije sadržava sljedeće elemente:
1. šifru standarda kvalifikacije;
2. naziv kvalifikacije;
3. naziv sektora kojem pripada kvalifikacija;
4. područje i polje kojem pripada kvalifikacija (uključujući i po ISCED FoET2013) ;
5. oznaku razine koju kvalifikacija ima u HKO-u;
6. oznaku razine koju kvalifikacija ima u EQF-u;
7. vrstu kvalifikacije;
8. minimalni obujam kvalifikacije iskazan bodovima (ECTS) ili godinama istraživanja;
9. oznaku klase kvalifikacije (cjelovita ili djelomična kvalifikacija);
10. popis skupova ishoda učenja uz oznaku kategorije »obvezni« ili »neobvezni«;
11. uvjete za pristupanje stjecanju kvalifikacije;
12. uvjete za stjecanje kvalifikacije;
13. opravdanost uvođenja i ulogu kvalifikacije (poveznica na standard zanimanja; poveznica na nastavak obrazovanja; druge potrebe pojedinca i društva);
14. rok za reviziju standarda kvalifikacije;
15. popis članova povjerenstva za vrednovanje;
16. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar;
17. poveznicu na odluku o upisu u Registar;
18. naziv predlagatelja standarda kvalifikacije;
19. datum upisa u Registar;
20. poveznicu na programe usklađene sa standardom i popis ovlaštenih pravnih osoba za dodjelu isprave o stečenoj kvalifikaciji.
(6) Skup ishoda učenja sadrži sljedeće elemente:
1. šifru skupa ishoda učenja;
2. naziv skupa ishoda učenja;
3. naziv sektora kojem pripada skup ishoda učenja;
4. područje i polje kojem pripada skup ishoda učenja (uključujući i po ISCED FoET2013) ;
5. oznaku razine koju skup ishoda učenja ima u HKO-u;
6. obujam skupa ishoda učenja;
7. popis ishoda učenja;
8. uvjete za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja;
9. materijalne i kadrovske uvjete potrebne za stjecanje skupa ishoda učenja;
10. materijalne i kadrovske uvjete potrebne za vrednovanje skupa ishoda učenja;
11. postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja;
12. popis članova povjerenstva za vrednovanje;
13. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
14. poveznicu na odluku o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
15. datum upisa u Registar;
16. poveznicu na standard kvalifikacije kojem pripada (ako je primjenjivo);
17. poveznicu na skup kompetencija s kojim se povezuje (ako je primjenjivo) .
(7) Nakon isteka roka za reviziju, a nakon što je odgovarajući novi ili revidirani standard kvalifikacije upisan u Registar, standard kvalifikacije ostaje upisan u informacijskom sustavu Registra te se označava kao neaktivan.
(8) Upisom u Registar provodi se povezivanje standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja s odgovarajućim standardima zanimanja i skupovima kompetencija.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 23.
(1) Na temelju negativnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, Agencija za znanost i visoko obrazovanje donosi odluku kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) U slučaju donošenja odluke kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, isti podnositelj zahtjeva može podnijeti novi zahtjev za istu kvalifikaciju ili skup ishoda učenja po isteku 3 mjeseca od dana donošenja odluke.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 24.
(1) Ako povjerenstvo za vrednovanje ocijeni potrebnim, Agencija za znanost i visoko obrazovanje može vratiti zahtjev podnositelju, uz stručno mišljenje povjerenstva s preporukama i uputama o potrebnim izmjenama i/ili dopunama podnesenog zahtjeva za upis.
(2) Podnositelj zahtjeva dužan je, u roku koji odredi Agencija za znanost i visoko obrazovanje, dostaviti izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev za upis.
(3) Ako podnositelj zahtjeva ne postupi u roku i na način propisan stavkom 2. ovog članka, zahtjev za upis bit će izbrisan iz informacijskog sustava Registra.
(4) Povjerenstvo za vrednovanje dovršit će vrednovanje u roku od 30 dana od dana kad mu je Agencija za znanost i visoko obrazovanje dostavila na mišljenje izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev iz stavka 2. ovog članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 25 .
(1) Ako podnositelj zahtjeva predloži standard kvalifikacije ili skup ishoda učenja koji je već upisan u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, povjerenstvo za vrednovanje najprije će utvrditi radi li se u predmetnom slučaju o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja ili o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja.
(2) Ako se u predmetnom slučaju radi o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje provest će vrednovanje predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja.
(3) Ako se u predmetnom slučaju radi o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje neće provesti vrednovanje, već će donijeti stručno mišljenje kojim će predložiti odbijanje upisa standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, iz razloga što je već upisan u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Na reviziju u Registar upisanih standarda kvalifikacija i/ili skupova ishoda učenja u odgovarajućem obliku primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o postupku upisa u Registar.
V. POSTUPAK UPISA STANDARDA KVALIFIKACIJA I SKUPOVA ISHODA UČENJA NA OSTALIM RAZINAMA U REGISTAR
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 26.
(1) Zahtjev za upis u Podregistar skupova ishoda učenja odnosno Podregistar standarda kvalifikacija podnosi se Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih za kvalifikacije na razinama 2; 3; 4.1; 4.2; 5 (u dijelu koji se odnosi na specijalističko strukovno usavršavanje) te Agenciji za odgoj i obrazovanje za kvalifikacije na razinama 1 i 4.2 (za opće obrazovanje).
(2) Zahtjev za upis standarda kvalifikacije podnosi se na obrascu HKO_SK_OS, a zahtjev za upis skupa ishoda učenja na obrascu HKO_SIU_OS.
(3) Obrasci HKO_SK_OS i HKO_SIU_OS sastavni su dio ovog Pravilnika (Prilog II), a ispunjavaju se elektroničkim putem, na mrežnoj stranici Registra.
(4) Elektroničkim putem dostavljen zahtjev za upis standarda kvalifikacija ili skupa ishoda učenja iz stavka 1. ovog članka u Registar smatra se podnesenim u trenutku kad je evidentiran u informacijskom sustavu Registra. Primatelj zahtjeva elektroničkim će putem podnositelju zahtjeva potvrditi primitak zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 27.
Postupak vrednovanja zahtjeva za upis standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja iz članka 26. stavka 1. sastoji se od utvrđivanja ispunjenosti formalnih i stručnih uvjeta, koje uključuje i ocjenu opravdanosti pokretanja postupka za upis u Registar.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 28.
(1) Nakon primitka zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 26. stavka 1., agencije iz članka 26. stavka 1., svaka u djelokrugu svoje nadležnosti, provode formalnu provjeru kojom utvrđuju udovoljava li zahtjev propisanim uvjetima iz ovog Pravilnika i sadrži li sve propisane podatke.
(2) Ako zahtjev ne sadrži sve propisane podatke, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. u roku od 14 dana od dana zaprimanja zahtjeva pozvat će podnositelja zahtjeva da otkloni nedostatke zahtjeva, uz obrazloženje i uputu.
(3) Rok za dostavu ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva ne može biti kraći od 8 dana ni dulji od 30 dana.
(4) Ako podnositelj ne dostavi ispravljen i/ili dopunjen zahtjev u za to određenom roku, zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja bit će izbrisan iz informacijskog sustava Registra.
(5) Postupak formalne provjere mora se dovršiti u roku od 30 dana od primitka potpunog, odnosno ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 29 .
(1) Ako se standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja veže uz reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, nadležna će agencija iz članka 26. stavka 1., nakon primitka potpunog zahtjeva, zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(2) Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja potrebnog za obavljanje regulirane profesije, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(3) Rokovi u postupku formalne provjere ne teku od dana kad nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 1. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
(4) Ako se predlaže standard za kvalifikaciju koja se stječe isključivo obrazovanjem odraslih, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. zatražit će mišljenje drugih zainteresiranih pravnih osoba koje su potencijalni izvoditelji programa kojima bi se stjecala predmetna kvalifikacija.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 30.
(1) U svrhu utvrđivanja ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. imenuje povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja.
(2) Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka imenuje se u roku od 30 dana od dana završetka formalne provjere.
(3) Povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje ispunjenost stručnih uvjeta za upis u Registar te donosi stručno mišljenje o upisu predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Stručno mišljenje povjerenstva za vrednovanje obvezno sadrži obrazloženje.
(5) Povjerenstvo za vrednovanje svoje stručno mišljenje podnosi nadležnoj agenciji iz članka 26. stavka 1. u roku od 30 dana od dana kad mu je dostavljen zahtjev.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 31.
(1) Ako povjerenstvo za vrednovanje iz članka 30. stavka 1. na temelju provedenih analiza i vrednovanja ocijeni da zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja ima elemente propisane ovim Pravilnikom i elemente koji su važni za osiguravanje kvalitete standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, donijet će pozitivno mišljenje o ispunjenju stručnih uvjeta za upis u Registar.
(2) U slučaju donošenja pozitivnog mišljenja, povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje i datum revizije standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja.
(3) Na temelju pozitivnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. donosi odluku o upisu u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih upisuje standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(5) Odlukom iz stavka 3. ovog članka, pri upisu u Podregistar standarda kvalifikacija, skupovi ishoda učenja standarda kvalifikacije upisuju se i u Podregistar skupova ishoda učenja te im se dodjeljuje šifra.
(6) Standard kvalifikacije sadržava sljedeće elemente:
1. šifru standarda kvalifikacije;
2. naziv kvalifikacije;
3. naziv sektora kojem pripada kvalifikacija;
4. oznaku razine koju kvalifikacija ima u HKO-u;
5. oznaku razine koju kvalifikacija ima u EQF-u;
6. vrstu kvalifikacije;
7. minimalni obujam kvalifikacije iskazan bodovima (CSVET i/ili HROO);
8. oznaku klase kvalifikacije (cjelovita ili djelomična kvalifikacija);
9. popis skupova ishoda učenja uz oznaku kategorije »obvezni« ili »neobvezni«;
10. uvjete za pristupanje stjecanju kvalifikacije;
11. uvjete za stjecanje kvalifikacije;
12. opravdanost uvođenja i ulogu kvalifikacije (poveznica na standard zanimanja; poveznica na nastavak obrazovanja; druge potrebe pojedinca i društva);
13. rok za reviziju standarda kvalifikacije;
14. popis članova povjerenstva za vrednovanje;
15. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar;
16. poveznicu na odluku o upisu u Registar;
17. naziv predlagatelja standarda kvalifikacije;
18. datum upisa u Registar;
19. poveznicu na programe usklađene sa standardom i popis ovlaštenih pravnih osoba za dodjelu isprave o stečenoj kvalifikaciji.
(7) Skup ishoda učenja sadrži sljedeće elemente:
1. šifru skupa ishoda učenja;
2. naziv skupa ishoda učenja;
3. naziv sektora kojem pripada skup ishoda učenja;
4. oznaku razine koju skup ishoda učenja ima u HKO-u;
5. obujam skupa ishoda učenja;
6. popis ishoda učenja;
7. uvjete za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja;
8. materijalne i kadrovske uvjete potrebne za stjecanje skupa ishoda učenja;
9. materijalne i kadrovske uvjete potrebne za vrednovanje skupa ishoda učenja;
10. postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja;
11. popis članova povjerenstva za vrednovanje;
12. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
13. poveznicu na odluku o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
14. datum upisa u Registar;
15. poveznicu na standard kvalifikacije kojem pripada (ako je primjenjivo);
16. poveznicu na skup kompetencija s kojim se povezuje (ako je primjenjivo) .
(8) Nakon isteka roka za reviziju, a nakon što je odgovarajući novi ili revidirani standard kvalifikacije upisan u Registar, standard kvalifikacije ostaje upisan u informacijskom sustavu Registra te se označava kao neaktivan.
(9) Upisom u Registar provodi se povezivanje standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja s odgovarajućim standardima zanimanja i skupovima kompetencija.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 32.
(1) Na temelju negativnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. donosi odluku kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) U slučaju donošenja odluke kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja u Registar, isti podnositelj zahtjeva može podnijeti novi zahtjev za istu kvalifikaciju ili skup ishoda učenja po isteku 3 mjeseca od dana donošenja odluke.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 33.
(1) Ako povjerenstvo za vrednovanje ocijeni potrebnim, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. može vratiti zahtjev podnositelju, uz stručno mišljenje povjerenstva s preporukama i uputama o potrebnim izmjenama i/ili dopunama podnesenog zahtjeva za upis.
(2) Podnositelj zahtjeva dužan je, u roku koji odredi nadležna agencija iz članka 26. stavka 1., dostaviti izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev za upis.
(3) Ako podnositelj zahtjeva ne postupi u roku i na način propisan stavkom 2. ovog članka, zahtjev za upis bit će izbrisan iz informacijskog sustava Registra.
(4) Povjerenstvo za vrednovanje dovršit će vrednovanje u roku od 30 dana od dana kad im je nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. dostavila na mišljenje izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev iz stavka 2. ovog članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 34.
(1) Ako podnositelj zahtjeva predloži standard kvalifikacije ili skup ishoda učenja koji je već upisan u Registar, povjerenstvo za vrednovanje najprije će utvrditi radi li se u predmetnom slučaju o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja ili o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja.
(2) Ako se u predmetnom slučaju radi o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje provest će vrednovanje predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja.
(3) Ako se u predmetnom slučaju radi o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje neće provesti vrednovanje, već će donijeti stručno mišljenje kojim će predložiti odbijanje upisa standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja iz razloga što je već upisan u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Na reviziju u Registar upisanih standarda kvalifikacija i/ili skupova ishoda učenja u odgovarajućem obliku primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o postupku upisa u Registar.
VI. POVJERENSTVA ZA VREDNOVANJE
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 35.
(1) Povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda zanimanja ili skupova kompetencija provodi stručno vrednovanje zahtjeva za upis standarda zanimanja i skupova kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka ima sedam članova, od kojih su dva predstavnika ministarstva nadležnog za rad, jedan predstavnik ministarstva nadležnog za gospodarstvo, dva stručnjaka iz područja tržišta rada, obrazovanja i profiliranja kompetencija i dva predstavnika iz područja gospodarstva.
(3) Ako je riječ o reguliranoj profesiji, Povjerenstvo za vrednovanje dužno je na svojim sjednicama osigurati nazočnost predstavnika nadležnog tijela imenovanog u međuresornu suradnju u području reguliranih profesija, koja se uspostavlja na temelju zakona kojim se propisuju uvjeti priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija.
(4) Predsjednika i članove Povjerenstva za vrednovanje imenuje ministar nadležan za rad na vrijeme od dvije godine.
(5) Ministarstvo nadležno za rad obavlja administrativne poslove za Povjerenstvo za vrednovanje.
(6) Način rada i zadaće Povjerenstva za vrednovanje detaljnije se uređuju poslovnikom o radu.
(7) Ministar nadležan za rad donosi poslovnik o radu Povjerenstva za vrednovanje .
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 36.
(1) Povjerenstvo za vrednovanje iz članka 35. stavka 1. ima sljedeće ovlasti:
1. utvrđuje ispunjenost stručnih uvjeta za upis u Registar te u roku od 30 dana donosi stručno mišljenje o upisu u Registar standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija
2. predlaže reviziju standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija upisanih u Registar
3. razmatra osnovanost prijedloga revizije standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija upisanih u Registar od strane fizičkih i pravnih osoba te tijela državne uprave koji za to imaju opravdani interes
4. odabire do tri sektorska stručnjaka s liste stručnjaka koji sudjeluju u radu Povjerenstva radi sveobuhvatnog razmatranja pristiglih zahtjeva za upis
5. predlaže izmjenu i/ili dopunu metodologije za izradu standarda zanimanja.
(2) Rok iz stavka 1. točke 1. ovog članka Povjerenstvu za vrednovanje počinje teći nakon primitka zahtjeva za upis u Registar.
(3) Sektorski stručnjaci iz stavka 1. točke 4. ovog članka mogu sudjelovati u radu Povjerenstva za vrednovanje, ali nemaju ovlast za donošenje stručnog mišljenja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
Članak 37.
(1) Ministarstvo nadležno za rad objavljuje javni poziv radi prikupljanja prijava kandidata za imenovanje sektorskih stručnjaka te ih upisuje i vodi u listi stručnjaka.
(2) Sektorski stručnjaci izrađuju prijedloge mišljenja o ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija.