MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
Na temelju članka 12. stavaka 3. i 6., članka 14. stavka 7. Zakona Hrvatskom kvalifikacijskom okviru („Narodne novine“, broj 22/13, 41/16 – Odluka USRH, 64/18, 47/20 – Odluka USRH, 20/21) ministar znanosti i obrazovanja, uz suglasnost ministra rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, donosi
PRAVILNIK
O REGISTRU HRVATSKOGA KVALIFIKACIJSKOG OKVIRA
I. OPĆE ODREDBE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se sadržaj Registra Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (u daljnjem tekstu: Registar), postupci upisa u Registar, unutarnji i vanjski sustav osiguravanja kvalitete, sadržaj i oblik obrazaca za podnošenje zahtjeva, sadržaj podregistara, nazivi sektora, nazivi sektorskih vijeća, način odabira, kriteriji za odabir i imenovanje predsjednika i članova sektorskih vijeća, opis poslova sektorskih vijeća te vrsta i obuhvat podataka koji se razmjenjuju između institucija, potrebnih za mrežno sučelje tržišta rada.
II. SADRŽAJ I NAČIN VOĐENJA REGISTRA
Članak 2.
(1) Registar je javan i sastoji se od tri podregistra: Podregistra standarda zanimanja, Podregistra standarda kvalifikacija i Podregistra skupova ishoda učenja.
(2) Podregistar standarda zanimanja sadrži standarde zanimanja, koji uključuju popise ključnih poslova koji se obavljaju na jednom ili više radnih mjesta te razlikuju zanimanje u odnosu na drugo zanimanje, pripadajuće kompetencije i skupove kompetencija za odgovarajuća zanimanja.
(3) Podregistar standarda kvalifikacija sadrži standarde kvalifikacija, poveznice na programe za stjecanje kvalifikacija i popis ovlaštenih pravnih osoba za dodjelu isprave o stečenoj kvalifikaciji. Podregistar standarda kvalifikacija povezan je s upisnicima obrazovnih i studijskih programa.
(4) Podregistar skupova ishoda učenja sadrži skupove ishoda učenja, poveznice na programe za stjecanje i vrednovanje skupova ishoda učenja, programe za vrednovanje skupova ishoda učenja i popis ovlaštenih pravnih i fizičkih osoba za dodjelu potvrde o stečenim skupovima ishoda učenja.
(5) U Registru ne mogu postojati dva ili više aktivna standarda zanimanja, dva ili više aktivna standarda kvalifikacija te dva ili više aktivna skupa ishoda učenja istog naziva i/ili sadržaja.
Članak 3.
(1) Podregistar standarda zanimanja propisuje i vodi ministarstvo nadležno za rad.
(2) Podregistar skupova ishoda učenja i Podregistar standarda kvalifikacija za kvalifikacije na razinama 1; 2; 3; 4.1; 4.2; 5 (u dijelu koji se odnosi na specijalističko strukovno usavršavanje) vodi Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
(3) Podregistar skupova ishoda učenja i Podregistar standarda kvalifikacija za kvalifikacije na razinama 5 (u dijelu koji se odnosi na visoko obrazovanje); 6.st; 6.sv; 7.1.st; 7.1.sv; 7.2; 8.1; 8.2 (u daljnjem tekstu zajednički: razine visokog obrazovanja) vodi Agencija za znanost i visoko obrazovanje.
(4) Ministarstvo nadležno za rad i nadležne agencije, svatko u djelokrugu svoje nadležnosti, u postupcima upisa standarda zanimanja, standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja vezanih uz regulirane profesije u Republici Hrvatskoj, dužni su zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju. Pritom se pod pojmom regulirane profesije podrazumijeva značenje propisano člankom 5. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija („Narodne novine“, broj 82/15, 70/19, 47/20).
(5) Ministarstvo nadležno za rad i nadležne agencije, svatko u djelokrugu svoje nadležnosti, dužni su voditi računa o potrebi za revizijom standarda zanimanja i skupova kompetencija, odnosno standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja, upisanih u odgovarajući podregistar.
Članak 4.
(1) Mrežna stranica Registra dio je informacijskog sustava Registra putem kojeg je omogućeno pretraživanje i uvid u javne podatke i izvješća iz Registra, kao i javne dokumente vezane uz funkcioniranje Registra.
(2) Mrežnoj stranici Registra pristupa se putem mrežne stranice Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira http://www.kvalifikacije.hr/ .
(3) Uvid u javne podatke i izvješća Registra besplatan je.
Članak 5.
(1) Ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost, ministarstvo nadležno za rad, Agencija za znanost i visoko obrazovanje i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih dužni su voditi računa o osiguravanju i zaštiti pohranjivanja podataka u informacijskom sustavu Registra.
(2) Za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje informacijskog sustava Registra, kao i za unos podataka u isti zaduženo je ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost.
(3) Za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje Podregistra standarda zanimanja, kao i za unos podataka u isti, zaduženo je ministarstvo nadležno za rad.
(4) Za osiguranje nužnih kadrovskih, tehničkih i organizacijskih uvjeta za funkcioniranje Podregistra standarda kvalifikacija i Podregistra skupova ishoda učenja, kao i za unos podataka u iste, zadužene su Agencija za znanost i visoko obrazovanje i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, svaka u djelokrugu svoje nadležnosti.
III. POSTUPAK UPISA STANDARDA ZANIMANJA I SKUPOVA KOMPETENCIJA U REGISTAR
Članak 6.
(1) Zahtjev za upis standarda zanimanja podnosi se ministarstvu nadležnom za rad.
(2) Zahtjev za upis skupova kompetencija koje čine logično povezane pojedinačne kompetencije, a mogu se upisati zasebno ili mogu biti dio jednog ili više postojećih standarda zanimanja, podnosi se ministarstvu nadležnom za rad.
(3) Zahtjev za upis standarda zanimanja podnosi se na obrascu HKO_SZ, a zahtjev za upis skupa kompetencija na obrascu HKO_SKOMP.
(4) Obrasci HKO_SZ i HKO_SKOMP sastavni su dio ovog Pravilnika (Prilog I), a ispunjavaju se elektroničkim putem, na mrežnoj stranici Registra.
(5) Elektroničkim putem dostavljen zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija smatra se podnesenim u trenutku kad je evidentiran u informacijskom sustavu Registra. Primatelj zahtjeva elektroničkim će putem podnositelju zahtjeva potvrditi primitak zahtjeva.
Članak 7.
(1) Predlagatelj ima obvezu strateškim, sektorskim i analitičkim obrazloženjem dokazati utemeljenost zahtjeva za upis standarda zanimanja koji nije sadržan u popisu pojedinačnih zanimanja prema važećoj nacionalnoj klasifikaciji zanimanja.
(2) Stratešku utemeljenost zahtjeva predlagatelj dokazuje pozivanjem na relevantne sektorske strategije i ostale strateški relevantne dokumente.
(3) Sektorska utemeljenost zahtjeva obrazlaže se koristeći se profilom sektora koji priprema ministarstvo nadležno za rad u okviru mrežnog sučelja tržišta rada i drugim podacima dostupnim putem mrežnog sučelja tržišta rada, za sektor kojem pripada zanimanje za koje se predlaže standard te, iznimno, drugim relevantnim dokumentima.
(4) Analitička utemeljenost zahtjeva iskazuje se analizom trenutne i dosadašnje ponude i potražnje, koristeći podatke dostupne putem mrežnog sučelja tržišta rada.
(5) Za dokaz utemeljenosti zahtjeva za upis standarda zanimanja koje je sadržano u popisu pojedinačnih zanimanja prema važećoj nacionalnoj klasifikaciji zanimanja, predlagatelj koristi profile sektora.
Članak 8.
(1) Ministarstvo nadležno za rad pripremit će stručne podloge koje obuhvaćaju profile sektora, analizu ponude i potražnje, podatke o promjenama u kompetencijama po zanimanjima te podatke o reguliranim profesijama.
(2) Za potrebe izrade stručnih podloga ministarstvo nadležno za rad prikuplja relevantne podatke iz službenih evidencija i službenih baza podataka ministarstva nadležnog za obrazovanje i znanost, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, Središnjeg registra osiguranika, Porezne uprave te drugih institucija za koje ministarstvo nadležno za rad utvrdi da raspolažu relevantnim podacima vezanim uz tržište rada.
(3) Obuhvat i struktura podataka sadržani su u Prilogu III ovog Pravilnika.
Članak 9.
Postupak vrednovanja zahtjeva za upis standarda zanimanja i skupova kompetencija sastoji se od utvrđivanja ispunjenosti formalnih i stručnih uvjeta, koje uključuje i ocjenu opravdanosti pokretanja postupka za upis u Registar.
Članak 10.
(1) Predlagatelj ministarstvu nadležnom za rad podnosi prijedlog za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija dostavom obrasca HKO_SZ/SKOMP_PRIJEDLOG iz Priloga I.
(2) Po podnošenju prijedloga za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija, ministarstvo nadležno za rad provjerava postoje li aktivni standardi zanimanja istovjetnog naziva i/ili sadržaja te jesu li prijedlozi standarda zanimanja ili skupova kompetencija usklađeni s potrebama tržišta rada.
(3) Utvrdi li ministarstvo nadležno za rad da postoje aktivni standardi zanimanja istovjetnog naziva i/ili sadržaja ili postojanje neusklađenosti prijedloga standarda zanimanja ili skupova kompetencija s potrebama tržišta rada , predlagatelju će dati negativno mišljenje na prijedlog za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija.
(4) Postojanje neusklađenosti prijedloga standarda zanimanja ili skupova kompetencija s potrebama tržišta rada ministarstvo nadležno za rad utvrđuje nakon savjetovanja sa stručnjacima institucija, tijela državne uprave i pravnih osoba iz područja na koje se prijedlog odnosi.
(5) Radi li se o reguliranoj profesiji u Republici Hrvatskoj, ministarstvo nadležno za rad zatražit će mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja.
(6) Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda zanimanja vezanog uz reguliranu profesiju, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(7) Ministarstvo nadležno za rad dostavit će predlagatelju mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija u roku od 15 dana od dana zaprimanja prijedloga. Ako je riječ o reguliranoj profesiji, rokovi ne teku od dana kad ministarstvo nadležno za rad zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 5. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
(8) Ministarstvo nadležno za rad neće provesti vrednovanje zahtjeva za upis u Registar standarda zanimanja i skupova kompetencija uz koji je priloženo negativno mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija, uz koji nije priloženo mišljenje o prijedlogu za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija, ili ako utvrdi da prethodno nije podnesen prijedlog za pokretanje postupka za izradu standarda zanimanja ili skupova kompetencija.
Članak 11.
(1) Nakon primitka zahtjeva za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija iz članka 6. stavaka 1. i 2., ministarstvo nadležno za rad provodi formalnu provjeru u kojoj utvrđuje udovoljava li zahtjev propisanim uvjetima iz ovog Pravilnika te sadrži li sve tražene podatke i dokumentaciju.
(2) Ako zahtjev ne sadrži sve propisane podatke i dokumentaciju, ministarstvo nadležno za rad u roku od 14 dana od dana zaprimanja zahtjeva pozvat će podnositelja zahtjeva da otkloni nedostatke u zahtjevu, uz obrazloženje i uputu.
(3) Rok za dostavu ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva ne može biti kraći od 8 dana ni dulji od 30 dana.
(4) Ako podnositelj ne dostavi ispravljen i/ili dopunjen zahtjev u za to određenom roku, zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija briše se iz informacijskog sustava Registra.
(5) Postupak formalne provjere mora se dovršiti u roku od 30 dana od primitka potpunog, odnosno ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva.
Članak 12.
(1) Ako se predlaže standard zanimanja vezan uz reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, ministarstvo nadležno za rad će, nakon primitka potpunog zahtjeva, zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(2) Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda zanimanja vezanog uz reguliranu profesiju, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(3) Rokovi u postupku formalne provjere ne teku od dana kad ministarstvo nadležno za rad zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 1. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
Članak 13.
(1) U svrhu utvrđivanja ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar, pri ministarstvu nadležnom za rad imenuje se Povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda zanimanja ili skupova kompetencija u Registar.
(2) Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka u roku od 30 dana od dana kad mu je dostavljen zahtjev donosi stručno mišljenje o upisu standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija u Registar.
Članak 14.
(1) Ako Povjerenstvo za vrednovanje iz članka 13. stavka 1. na temelju provedenih analiza i vrednovanja utvrdi da zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija u Registar ispunjava uvjete propisane ovim Pravilnikom i elemente iz važeće metodologije za izradu standarda zanimanja, donijet će pozitivno mišljenje o ispunjenju stručnih uvjeta za upis u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) U slučaju donošenja pozitivnog stručnog mišljenja, Povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje i datum revizije standarda zanimanja odnosno skupa kompetencija.
(3) Ako Povjerenstvo za vrednovanje ocijeni potrebnim, ministarstvo nadležno za rad može vratiti prijedlog podnositelju zahtjeva, uz preporuke i upute o potrebnim izmjenama i/ili dopunama podnesenog zahtjeva za upis.
(4) Podnositelj zahtjeva dužan je, u roku koji odredi ministarstvo nadležno za rad, dostaviti izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev za upis.
(5) Ako podnositelj zahtjeva ne postupi u roku i na način propisan stavkom 4. ovog članka, zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija briše se iz informacijskog sustava Registra.
(6) Povjerenstvo za vrednovanje dovršit će vrednovanje u roku od 30 dana od dana kad mu je ministarstvo nadležno za rad dostavilo na mišljenje izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev iz stavka 4. ovog članka.
Članak 15.
(1) Na temelju stručnog mišljenja Povjerenstva za vrednovanje iz članka 13. stavka 1., ministar nadležan za rad donosi odluku o upisu standarda zanimanja ili skupa kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) Standard zanimanja sadrži sljedeće elemente:
1. šifru standarda zanimanja;
2. naziv standarda zanimanja;
3. šifru zanimanja iz Nacionalne klasifikacije zanimanja na kojoj se temelji prihvaćeni standard zanimanja;
4. poveznicu na europsku klasifikaciju vještina, kompetencija, kvalifikacija i zanimanja (ako je primjenjivo);
5. opis zanimanja ili skupova kompetencija koji će se regulirati standardom zanimanja;
6. popis ključnih poslova koji definiraju zanimanje;
7. popis skupova kompetencija i pripadajućih pojedinačnih kompetencija;
8. uvjete rada na radnom mjestu;
9. rok do kojeg se standard zanimanja može koristiti za opravdavanje predlaganja standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja;
10. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar;
11. popis članova Povjerenstva za vrednovanje;
12. poveznicu na odluku o upisu u Registar;
13. naziv predlagatelja standarda zanimanja;
14. datum upisa u Registar.
(3) Skup kompetencija sadrži sljedeće elemente:
1. šifru skupa kompetencija;
2. naziv skupa kompetencija;
3. poveznicu na europsku klasifikaciju vještina, kompetencija, kvalifikacija i zanimanja (ako je primjenjivo);
4. popis ključnih poslova u okviru kojih se koristi skup kompetencija;
5. popis pripadajućih pojedinačnih kompetencija;
6. uvjete rada na radnom mjestu;
7. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
8. poveznicu na odluku o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
9. naziv predlagatelja skupa kompetencija;
10. datum upisa u Registar.
(4) Pri upisu standarda zanimanja u Registar dodjeljuje se i šifra prema važećoj Nacionalnoj klasifikaciji zanimanja.
(5) Upis standarda zanimanja i skupova kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, obavlja ministarstvo nadležno za rad.
(6) Ako zahtjev za upis standarda zanimanja ili skupa kompetencija ne udovoljava formalnim i stručnim uvjetima, ministar nadležan za rad donosi odluku kojom se odbija upis u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(7) U slučaju donošenja odluke kojom se odbija upis predloženog standarda zanimanja ili skupa kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, isti podnositelj zahtjeva može podnijeti novi zahtjev za isti standard zanimanja odnosno skup kompetencija po isteku 3 mjeseca od dana donošenja odluke.
(8) Po isteku roka do kojeg se standard zanimanja može koristiti za opravdavanje predlaganja standarda kvalifikacija, a nakon što je odgovarajući novi ili revidirani standard zanimanja upisan u Registar, stari standard zanimanja ostaje upisan u Registru, označen kao neaktivan.
(9) Na reviziju u Registar upisanih standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija u odgovarajućem obliku primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o postupku za upis u Registar.
IV. POSTUPAK UPISA STANDARDA KVALIFIKACIJA I SKUPOVA ISHODA UČENJA NA RAZINAMA VISOKOG OBRAZOVANJA U REGISTAR
Članak 16.
(1) Zahtjev za upis u Podregistar skupova ishoda učenja odnosno Podregistar standarda kvalifikacija podnosi se Agenciji za znanost i visoko obrazovanje za kvalifikacije na razinama 5 (u dijelu koji se odnosi na visoko obrazovanje); 6.st; 6.sv; 7.1.st; 7.1.sv; 7.2; 8.1; 8.2.
(2) Zahtjev za upis standarda kvalifikacije podnosi se na obrascu HKO_SK_VO, a zahtjev za upis skupa ishoda učenja na obrascu HKO_SIU_VO.
(3) Obrasci HKO_SK_VO i HKO_SIU_VO sastavni su dio ovog Pravilnika (Prilog II), a ispunjavaju se elektroničkim putem, na mrežnoj stranici Registra.
(4) Elektroničkim putem dostavljen zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz stavka 1. ovog članka smatra se podnesenim u trenutku kad je evidentiran u informacijskom sustavu Registra. Primatelj zahtjeva elektroničkim će putem podnositelju zahtjeva potvrditi primitak zahtjeva.
Članak 17.
(1) Kao dio popratne dokumentacije, predlagatelj uz zahtjev za upis standarda kvalifikacije dostavlja mišljenja o predloženom standardu kvalifikacije drugih zainteresiranih pravnih osoba koje su potencijalni izvoditelji programa kojima bi se stjecala predmetna kvalifikacija.
(2) Ako predlagatelj uz zahtjev za upis standarda kvalifikacije ne dostavi mišljenja iz stavka 1. ovog članka, dužan je o tome dostaviti obrazloženje.
Članak 18.
Postupak vrednovanja zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 16. stavka 1. sastoji se od utvrđivanja ispunjenosti formalnih i stručnih uvjeta, koje uključuje i ocjenu opravdanosti pokretanja postupka za upis u Registar.
Članak 19.
(1) Nakon primitka zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 16. stavka 1., Agencija za znanost i visoko obrazovanje provodi formalnu provjeru kojom utvrđuje udovoljava li zahtjev propisanim uvjetima iz ovog Pravilnika i sadrži li sve propisane podatke i dokumentaciju.
(2) Ako zahtjev ne sadrži sve propisane podatke, Agencija za znanost i visoko obrazovanje u roku od 14 dana od dana zaprimanja zahtjeva pozvat će podnositelja zahtjeva da otkloni nedostatke zahtjeva, uz obrazloženje i uputu.
(3) Rok za dostavu ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva ne može biti kraći od 8 dana ni dulji od 30 dana.
(4) Ako podnositelj zahtjeva ne dostavi ispravljen i/ili dopunjen zahtjev u za to određenom roku, zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja briše se iz informacijskog sustava Registra.
(5) Postupak formalne provjere mora se dovršiti u roku od 30 dana od primitka potpunog, odnosno ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva.
Članak 20.
(1) Ako se predlaže standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja vezan uz reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, Agencija za znanost i visoko obrazovanje će, nakon primitka potpunog zahtjeva, zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(2) Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja potrebnog za obavljanje regulirane profesije, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(3) Rokovi u postupku formalne provjere ne teku od dana kad Agencija za znanost i visoko obrazovanje zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 1. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
Članak 21.
(1) U svrhu utvrđivanja ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar, Agencija za znanost i visoko obrazovanje imenuje povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 16. stavka 1.
(2) Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka imenuje se u roku od 30 dana od dana završetka formalne provjere.
(3) Povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje ispunjenost stručnih uvjeta za upis u Registar te donosi stručno mišljenje o upisu predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Stručno mišljenje povjerenstva za vrednovanje obvezno sadrži obrazloženje.
(5) Povjerenstvo za vrednovanje svoje stručno mišljenje podnosi Agenciji za znanost i visoko obrazovanje u roku od 30 dana od dana kad mu je dostavljen zahtjev.
Članak 22.
(1) Ako povjerenstvo za vrednovanje iz članka 21. stavka 1. na temelju provedenih analiza i vrednovanja ocijeni da prijedlog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja ima elemente propisane ovim Pravilnikom i elemente koji su važni za osiguravanje kvalitete standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, donijet će pozitivno mišljenje o ispunjenju stručnih uvjeta za upis u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) U slučaju donošenja pozitivnog stručnog mišljenja, povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje i datum revizije standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja.
(3) Na temelju pozitivnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, Agencija za znanost i visoko obrazovanje donosi odluku o upisu te upisuje standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Odlukom iz stavka 3. ovog članka, pri upisu u Podregistar standarda kvalifikacija, skupovi ishoda učenja standarda kvalifikacije upisuju se i u Podregistar skupova ishoda učenja te im se dodjeljuje šifra.
(5) Standard kvalifikacije sadržava sljedeće elemente:
1. šifru standarda kvalifikacije;
2. naziv kvalifikacije;
3. naziv sektora kojem pripada kvalifikacija;
4. područje i polje kojem pripada kvalifikacija (uključujući i po ISCED FoET2013) ;
5. oznaku razine koju kvalifikacija ima u HKO-u;
6. oznaku razine koju kvalifikacija ima u EQF-u;
7. vrstu kvalifikacije;
8. minimalni obujam kvalifikacije iskazan bodovima (ECTS) ili godinama istraživanja;
9. oznaku klase kvalifikacije (cjelovita ili djelomična kvalifikacija);
10. popis skupova ishoda učenja uz oznaku kategorije »obvezni« ili »neobvezni«;
11. uvjete za pristupanje stjecanju kvalifikacije;
12. uvjete za stjecanje kvalifikacije;
13. opravdanost uvođenja i ulogu kvalifikacije (poveznica na standard zanimanja; poveznica na nastavak obrazovanja; druge potrebe pojedinca i društva);
14. rok za reviziju standarda kvalifikacije;
15. popis članova povjerenstva za vrednovanje;
16. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar;
17. poveznicu na odluku o upisu u Registar;
18. naziv predlagatelja standarda kvalifikacije;
19. datum upisa u Registar;
20. poveznicu na programe usklađene sa standardom i popis ovlaštenih pravnih osoba za dodjelu isprave o stečenoj kvalifikaciji.
(6) Skup ishoda učenja sadrži sljedeće elemente:
1. šifru skupa ishoda učenja;
2. naziv skupa ishoda učenja;
3. naziv sektora kojem pripada skup ishoda učenja;
4. područje i polje kojem pripada skup ishoda učenja (uključujući i po ISCED FoET2013) ;
5. oznaku razine koju skup ishoda učenja ima u HKO-u;
6. obujam skupa ishoda učenja;
7. popis ishoda učenja;
8. uvjete za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja;
9. materijalne i kadrovske uvjete potrebne za stjecanje skupa ishoda učenja;
10. materijalne i kadrovske uvjete potrebne za vrednovanje skupa ishoda učenja;
11. postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja;
12. popis članova povjerenstva za vrednovanje;
13. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
14. poveznicu na odluku o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
15. datum upisa u Registar;
16. poveznicu na standard kvalifikacije kojem pripada (ako je primjenjivo);
17. poveznicu na skup kompetencija s kojim se povezuje (ako je primjenjivo) .
(7) Nakon isteka roka za reviziju, a nakon što je odgovarajući novi ili revidirani standard kvalifikacije upisan u Registar, standard kvalifikacije ostaje upisan u informacijskom sustavu Registra te se označava kao neaktivan.
(8) Upisom u Registar provodi se povezivanje standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja s odgovarajućim standardima zanimanja i skupovima kompetencija.
Članak 23.
(1) Na temelju negativnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, Agencija za znanost i visoko obrazovanje donosi odluku kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) U slučaju donošenja odluke kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, isti podnositelj zahtjeva može podnijeti novi zahtjev za istu kvalifikaciju ili skup ishoda učenja po isteku 3 mjeseca od dana donošenja odluke.
Članak 24.
(1) Ako povjerenstvo za vrednovanje ocijeni potrebnim, Agencija za znanost i visoko obrazovanje može vratiti zahtjev podnositelju, uz stručno mišljenje povjerenstva s preporukama i uputama o potrebnim izmjenama i/ili dopunama podnesenog zahtjeva za upis.
(2) Podnositelj zahtjeva dužan je, u roku koji odredi Agencija za znanost i visoko obrazovanje, dostaviti izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev za upis.
(3) Ako podnositelj zahtjeva ne postupi u roku i na način propisan stavkom 2. ovog članka, zahtjev za upis bit će izbrisan iz informacijskog sustava Registra.
(4) Povjerenstvo za vrednovanje dovršit će vrednovanje u roku od 30 dana od dana kad mu je Agencija za znanost i visoko obrazovanje dostavila na mišljenje izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev iz stavka 2. ovog članka.
Članak 25 .
(1) Ako podnositelj zahtjeva predloži standard kvalifikacije ili skup ishoda učenja koji je već upisan u Registar, odnosno odgovarajući podregistar, povjerenstvo za vrednovanje najprije će utvrditi radi li se u predmetnom slučaju o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja ili o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja.
(2) Ako se u predmetnom slučaju radi o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje provest će vrednovanje predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja.
(3) Ako se u predmetnom slučaju radi o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje neće provesti vrednovanje, već će donijeti stručno mišljenje kojim će predložiti odbijanje upisa standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, iz razloga što je već upisan u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Na reviziju u Registar upisanih standarda kvalifikacija i/ili skupova ishoda učenja u odgovarajućem obliku primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o postupku upisa u Registar.
V. POSTUPAK UPISA STANDARDA KVALIFIKACIJA I SKUPOVA ISHODA UČENJA NA OSTALIM RAZINAMA U REGISTAR
Članak 26.
(1) Zahtjev za upis u Podregistar skupova ishoda učenja odnosno Podregistar standarda kvalifikacija podnosi se Agenciji za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih za kvalifikacije na razinama 2; 3; 4.1; 4.2; 5 (u dijelu koji se odnosi na specijalističko strukovno usavršavanje) te Agenciji za odgoj i obrazovanje za kvalifikacije na razinama 1 i 4.2 (za opće obrazovanje).
(2) Zahtjev za upis standarda kvalifikacije podnosi se na obrascu HKO_SK_OS, a zahtjev za upis skupa ishoda učenja na obrascu HKO_SIU_OS.
(3) Obrasci HKO_SK_OS i HKO_SIU_OS sastavni su dio ovog Pravilnika (Prilog II), a ispunjavaju se elektroničkim putem, na mrežnoj stranici Registra.
(4) Elektroničkim putem dostavljen zahtjev za upis standarda kvalifikacija ili skupa ishoda učenja iz stavka 1. ovog članka u Registar smatra se podnesenim u trenutku kad je evidentiran u informacijskom sustavu Registra. Primatelj zahtjeva elektroničkim će putem podnositelju zahtjeva potvrditi primitak zahtjeva.
Članak 27.
Postupak vrednovanja zahtjeva za upis standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja iz članka 26. stavka 1. sastoji se od utvrđivanja ispunjenosti formalnih i stručnih uvjeta, koje uključuje i ocjenu opravdanosti pokretanja postupka za upis u Registar.
Članak 28.
(1) Nakon primitka zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja iz članka 26. stavka 1., agencije iz članka 26. stavka 1., svaka u djelokrugu svoje nadležnosti, provode formalnu provjeru kojom utvrđuju udovoljava li zahtjev propisanim uvjetima iz ovog Pravilnika i sadrži li sve propisane podatke.
(2) Ako zahtjev ne sadrži sve propisane podatke, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. u roku od 14 dana od dana zaprimanja zahtjeva pozvat će podnositelja zahtjeva da otkloni nedostatke zahtjeva, uz obrazloženje i uputu.
(3) Rok za dostavu ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva ne može biti kraći od 8 dana ni dulji od 30 dana.
(4) Ako podnositelj ne dostavi ispravljen i/ili dopunjen zahtjev u za to određenom roku, zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja bit će izbrisan iz informacijskog sustava Registra.
(5) Postupak formalne provjere mora se dovršiti u roku od 30 dana od primitka potpunog, odnosno ispravljenog i/ili dopunjenog zahtjeva.
Članak 29 .
(1) Ako se standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja veže uz reguliranu profesiju u Republici Hrvatskoj, nadležna će agencija iz članka 26. stavka 1., nakon primitka potpunog zahtjeva, zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(2) Iznimno, kad je tijelo državne uprave nadležno za reguliranu profesiju predlagatelj standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja potrebnog za obavljanje regulirane profesije, nije potrebno zatražiti mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju.
(3) Rokovi u postupku formalne provjere ne teku od dana kad nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. zatraži mišljenje tijela državne uprave nadležnog za reguliranu profesiju iz stavka 1. ovog članka do dana zaprimanja mišljenja.
(4) Ako se predlaže standard za kvalifikaciju koja se stječe isključivo obrazovanjem odraslih, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. zatražit će mišljenje drugih zainteresiranih pravnih osoba koje su potencijalni izvoditelji programa kojima bi se stjecala predmetna kvalifikacija.
Članak 30.
(1) U svrhu utvrđivanja ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. imenuje povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja.
(2) Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka imenuje se u roku od 30 dana od dana završetka formalne provjere.
(3) Povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje ispunjenost stručnih uvjeta za upis u Registar te donosi stručno mišljenje o upisu predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Stručno mišljenje povjerenstva za vrednovanje obvezno sadrži obrazloženje.
(5) Povjerenstvo za vrednovanje svoje stručno mišljenje podnosi nadležnoj agenciji iz članka 26. stavka 1. u roku od 30 dana od dana kad mu je dostavljen zahtjev.
Članak 31.
(1) Ako povjerenstvo za vrednovanje iz članka 30. stavka 1. na temelju provedenih analiza i vrednovanja ocijeni da zahtjev za upis standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja ima elemente propisane ovim Pravilnikom i elemente koji su važni za osiguravanje kvalitete standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, donijet će pozitivno mišljenje o ispunjenju stručnih uvjeta za upis u Registar.
(2) U slučaju donošenja pozitivnog mišljenja, povjerenstvo za vrednovanje utvrđuje i datum revizije standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja.
(3) Na temelju pozitivnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. donosi odluku o upisu u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih upisuje standard kvalifikacije odnosno skup ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(5) Odlukom iz stavka 3. ovog članka, pri upisu u Podregistar standarda kvalifikacija, skupovi ishoda učenja standarda kvalifikacije upisuju se i u Podregistar skupova ishoda učenja te im se dodjeljuje šifra.
(6) Standard kvalifikacije sadržava sljedeće elemente:
1. šifru standarda kvalifikacije;
2. naziv kvalifikacije;
3. naziv sektora kojem pripada kvalifikacija;
4. oznaku razine koju kvalifikacija ima u HKO-u;
5. oznaku razine koju kvalifikacija ima u EQF-u;
6. vrstu kvalifikacije;
7. minimalni obujam kvalifikacije iskazan bodovima (CSVET i/ili HROO);
8. oznaku klase kvalifikacije (cjelovita ili djelomična kvalifikacija);
9. popis skupova ishoda učenja uz oznaku kategorije »obvezni« ili »neobvezni«;
10. uvjete za pristupanje stjecanju kvalifikacije;
11. uvjete za stjecanje kvalifikacije;
12. opravdanost uvođenja i ulogu kvalifikacije (poveznica na standard zanimanja; poveznica na nastavak obrazovanja; druge potrebe pojedinca i društva);
13. rok za reviziju standarda kvalifikacije;
14. popis članova povjerenstva za vrednovanje;
15. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar;
16. poveznicu na odluku o upisu u Registar;
17. naziv predlagatelja standarda kvalifikacije;
18. datum upisa u Registar;
19. poveznicu na programe usklađene sa standardom i popis ovlaštenih pravnih osoba za dodjelu isprave o stečenoj kvalifikaciji.
(7) Skup ishoda učenja sadrži sljedeće elemente:
1. šifru skupa ishoda učenja;
2. naziv skupa ishoda učenja;
3. naziv sektora kojem pripada skup ishoda učenja;
4. oznaku razine koju skup ishoda učenja ima u HKO-u;
5. obujam skupa ishoda učenja;
6. popis ishoda učenja;
7. uvjete za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja;
8. materijalne i kadrovske uvjete potrebne za stjecanje skupa ishoda učenja;
9. materijalne i kadrovske uvjete potrebne za vrednovanje skupa ishoda učenja;
10. postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja;
11. popis članova povjerenstva za vrednovanje;
12. poveznicu na stručno mišljenje o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
13. poveznicu na odluku o upisu u Registar (ako je primjenjivo);
14. datum upisa u Registar;
15. poveznicu na standard kvalifikacije kojem pripada (ako je primjenjivo);
16. poveznicu na skup kompetencija s kojim se povezuje (ako je primjenjivo) .
(8) Nakon isteka roka za reviziju, a nakon što je odgovarajući novi ili revidirani standard kvalifikacije upisan u Registar, standard kvalifikacije ostaje upisan u informacijskom sustavu Registra te se označava kao neaktivan.
(9) Upisom u Registar provodi se povezivanje standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja s odgovarajućim standardima zanimanja i skupovima kompetencija.
Članak 32.
(1) Na temelju negativnog stručnog mišljenja povjerenstva za vrednovanje, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. donosi odluku kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) U slučaju donošenja odluke kojom se odbija upis predloženog standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja u Registar, isti podnositelj zahtjeva može podnijeti novi zahtjev za istu kvalifikaciju ili skup ishoda učenja po isteku 3 mjeseca od dana donošenja odluke.
Članak 33.
(1) Ako povjerenstvo za vrednovanje ocijeni potrebnim, nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. može vratiti zahtjev podnositelju, uz stručno mišljenje povjerenstva s preporukama i uputama o potrebnim izmjenama i/ili dopunama podnesenog zahtjeva za upis.
(2) Podnositelj zahtjeva dužan je, u roku koji odredi nadležna agencija iz članka 26. stavka 1., dostaviti izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev za upis.
(3) Ako podnositelj zahtjeva ne postupi u roku i na način propisan stavkom 2. ovog članka, zahtjev za upis bit će izbrisan iz informacijskog sustava Registra.
(4) Povjerenstvo za vrednovanje dovršit će vrednovanje u roku od 30 dana od dana kad im je nadležna agencija iz članka 26. stavka 1. dostavila na mišljenje izmijenjen i/ili dopunjen zahtjev iz stavka 2. ovog članka.
Članak 34.
(1) Ako podnositelj zahtjeva predloži standard kvalifikacije ili skup ishoda učenja koji je već upisan u Registar, povjerenstvo za vrednovanje najprije će utvrditi radi li se u predmetnom slučaju o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja ili o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja.
(2) Ako se u predmetnom slučaju radi o izmjeni postojećeg standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje provest će vrednovanje predloženog standarda kvalifikacije ili skupa ishoda učenja.
(3) Ako se u predmetnom slučaju radi o istom standardu kvalifikacije odnosno skupu ishoda učenja, povjerenstvo za vrednovanje neće provesti vrednovanje, već će donijeti stručno mišljenje kojim će predložiti odbijanje upisa standarda kvalifikacije odnosno skupa ishoda učenja iz razloga što je već upisan u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(4) Na reviziju u Registar upisanih standarda kvalifikacija i/ili skupova ishoda učenja u odgovarajućem obliku primjenjuju se odredbe ovog Pravilnika o postupku upisa u Registar.
VI. POVJERENSTVA ZA VREDNOVANJE
Članak 35.
(1) Povjerenstvo za vrednovanje zahtjeva za upis standarda zanimanja ili skupova kompetencija provodi stručno vrednovanje zahtjeva za upis standarda zanimanja i skupova kompetencija u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) Povjerenstvo za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka ima sedam članova, od kojih su dva predstavnika ministarstva nadležnog za rad, jedan predstavnik ministarstva nadležnog za gospodarstvo, dva stručnjaka iz područja tržišta rada, obrazovanja i profiliranja kompetencija i dva predstavnika iz područja gospodarstva.
(3) Ako je riječ o reguliranoj profesiji, Povjerenstvo za vrednovanje dužno je na svojim sjednicama osigurati nazočnost predstavnika nadležnog tijela imenovanog u međuresornu suradnju u području reguliranih profesija, koja se uspostavlja na temelju zakona kojim se propisuju uvjeti priznavanja inozemnih stručnih kvalifikacija.
(4) Predsjednika i članove Povjerenstva za vrednovanje imenuje ministar nadležan za rad na vrijeme od dvije godine.
(5) Ministarstvo nadležno za rad obavlja administrativne poslove za Povjerenstvo za vrednovanje.
(6) Način rada i zadaće Povjerenstva za vrednovanje detaljnije se uređuju poslovnikom o radu.
(7) Ministar nadležan za rad donosi poslovnik o radu Povjerenstva za vrednovanje .
Članak 36.
(1) Povjerenstvo za vrednovanje iz članka 35. stavka 1. ima sljedeće ovlasti:
1. utvrđuje ispunjenost stručnih uvjeta za upis u Registar te u roku od 30 dana donosi stručno mišljenje o upisu u Registar standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija
2. predlaže reviziju standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija upisanih u Registar
3. razmatra osnovanost prijedloga revizije standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija upisanih u Registar od strane fizičkih i pravnih osoba te tijela državne uprave koji za to imaju opravdani interes
4. odabire do tri sektorska stručnjaka s liste stručnjaka koji sudjeluju u radu Povjerenstva radi sveobuhvatnog razmatranja pristiglih zahtjeva za upis
5. predlaže izmjenu i/ili dopunu metodologije za izradu standarda zanimanja.
(2) Rok iz stavka 1. točke 1. ovog članka Povjerenstvu za vrednovanje počinje teći nakon primitka zahtjeva za upis u Registar.
(3) Sektorski stručnjaci iz stavka 1. točke 4. ovog članka mogu sudjelovati u radu Povjerenstva za vrednovanje, ali nemaju ovlast za donošenje stručnog mišljenja.
Članak 37.
(1) Ministarstvo nadležno za rad objavljuje javni poziv radi prikupljanja prijava kandidata za imenovanje sektorskih stručnjaka te ih upisuje i vodi u listi stručnjaka.
(2) Sektorski stručnjaci izrađuju prijedloge mišljenja o ispunjenosti stručnih uvjeta za upis u Registar standarda zanimanja i/ili skupova kompetencija.
Članak 38.
(1) Povjerenstva za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja provode stručno vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja u Registar, odnosno odgovarajući podregistar.
(2) Povjerenstva za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka imenuju Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te Agencija za odgoj i obrazovanje, svaka u djelokrugu svoje nadležnosti, u skladu s člankom 21. stavkom 1. i člankom 30. stavkom 1. ovog Pravilnika.
(3) Način rada i zadaće povjerenstava za vrednovanje iz stavka 1. ovog članka detaljnije se uređuju odlukom nadležne agencije iz stavka 2. ovog članka.
Članak 39.
(1) Povjerenstvo za vrednovanje iz članka 38. stavka 1. sastoji se od najmanje triju članova, koji moraju biti stručnjaci u odgovarajućem sektoru, i od kojih najmanje jedan mora biti predstavnik gospodarstva, ako je to u tom sektoru moguće.
(2) Članovi povjerenstava za vrednovanje mogu se birati iz evidencije potencijalnih sektorskih stručnjaka koju vodi ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost.
(3) U svrhu osiguravanja kvalificiranih stručnjaka svih profila i razina koji sudjeluju u povjerenstvima za vrednovanje, za potrebe vođenja evidencije potencijalnih sektorskih stručnjaka, ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost najmanje jednom godišnje raspisat će javni poziv za iskaz interesa sektorskih stručnjaka za sudjelovanje u radu povjerenstava za vrednovanje.
VII. SEKTORSKA VIJEĆA
Članak 40.
Sektorska vijeća obavljaju sljedeće poslove:
- analiziraju postojeće i potrebne kompetencije unutar sektora;
- predlažu preporuke za razvoj sektora;
- Nacionalnom vijeću za razvoj ljudskih potencijala daju preporuke o upisnoj politici, upisnim kvotama i financiranju kvalifikacija iz javnih izvora, prema kvalifikacijama i prema županijama;
- ministarstvu nadležnom za rad daju preporuke za promjene u Nacionalnoj klasifikaciji zanimanja;
- promiču sektor te mogućnosti zapošljavanja unutar sektora;
- predlažu godišnji plan rada i podnose izvješća o izvršenju plana agencijama koje im pružaju administrativnu i stručnu podršku.
Članak 41.
Nazivi i djelokrug poslova sektorskih vijeća određuju se prema sljedećim sektorima:
I. Poljoprivreda, prehrana i veterina
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga poljoprivrede (agronomije), biotehnologije, prehrambene tehnologije, nutricionizma i veterinarske medicine.
II. Šumarstvo i drvna tehnologija
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga šumarstva i drvne tehnologije.
III. Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga geologije, rudarstva, nafte i kemijskog inženjerstva.
IV. Moda, tekstil i koža
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga mode i tekstilne tehnologije.
V. Grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga grafičke i audiovizualnih tehnologija.
VI. Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga strojarstva, brodogradnje i metalurgije.
VII. Elektrotehnika i računarstvo
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga elektrotehnike i računarstva.
VIII. Graditeljstvo, geodezija i arhitektura
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga građevinarstva, geodezije, arhitekture i urbanizma.
IX. Ekonomija i trgovina
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga ekonomije i trgovine.
X. Turizam i ugostiteljstvo
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga turizma i ugostiteljstva.
XI. Promet i logistika
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga tehnologije prometa i transporta.
XII. Zdravstvo
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga temeljnih medicinskih znanosti, kliničkih medicinskih znanosti, javnog zdravstva i zdravstvene zaštite, dentalne medicine, farmacije i medicinske biokemije.
XIII. Osobne, usluge zaštite i druge usluge
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga osobnih usluga, usluga zaštite, optike i obrade.
XIV. Umjetnost
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga kazališne umjetnosti (scenske i medijske umjetnosti), filmske umjetnosti, glazbene umjetnosti, likovne umjetnosti, primijenjene umjetnosti, plesne umjetnosti i umjetnosti pokreta.
XV. Temeljne prirodne znanosti
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga matematike, fizike, geografije, geofizike, kemije i biologije.
XVI. Temeljne tehničke znanosti
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga temeljnih tehničkih znanosti i inženjerstva okoliša.
XVII. Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga zrakoplovstva i raketne i svemirske tehnike.
XVIII. Informacije i komunikacije
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga informacijskih i komunikacijskih znanosti.
XIX. Pravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovi
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga prava, politologije i sociologije.
XX. Psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga psihologije, edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti, logopedije, demografije i socijalnih djelatnosti.
XXI. Odgoj, obrazovanje i sport
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga pedagogije, odgoja, obrazovanja, obrazovnih znanosti i kineziologije.
XXII. Filozofija, teologija i religijske znanosti
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga filozofije, teologije i religijskih znanosti (interdisciplinarno polje).
XXIII. Povijest, znanost o umjetnosti, arheologija, etnologija i antropologija
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga povijesti, znanosti o umjetnosti, arheologije, etnologije i antropologije.
XXIV. Sigurnost i obrana
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga sigurnosnih i obrambenih znanosti.
XXV. Filologija
Ovo sektorsko vijeće osniva se za poslove iz djelokruga filologije.
Članak 42.
(1) Svako sektorsko vijeće sastoji se od predsjednika i 10 članova, i to:
- jednog predstavnika Agencije za znanost i visoko obrazovanje ili Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, ovisno o tome koja agencija sektorskom vijeću pruža administrativnu i stručnu podršku;
- jednog predstavnika Hrvatskog zavoda za zapošljavanje;
- devet sektorskih stručnjaka, od kojih:
– do dva člana na prijedlog ministarstava nadležnih za pojedini sektor;
– tri člana na prijedlog predstavnika poslodavaca, odnosno njihovog članstva;
– dva člana na prijedlog sindikata (vodeći računa o uravnoteženoj zastupljenosti obrazovnog sektora i reprezentativnih sindikata obrazovnog sektora, s jedne strane, te reprezentativnih sindikata organiziranih u gospodarskom sektoru, s druge strane);
– jedan član na prijedlog strukovnih udruga, nacionalnih saveza osoba s invaliditetom te
– jedan član na prijedlog visokih učilišta ili ustanova za strukovno obrazovanje i osposobljavanje, ovisno o sektoru.
(2) Predsjednik i članovi sektorskog vijeća imenuju se na rok od četiri godine.
Članak 43.
(1) Predsjednike i članove sektorskih vijeća za sektore od I. do XIV. imenuje Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, a sektorskih vijeća za sektore od XV. do XXV. Agencija za znanost i visoko obrazovanje.
(2) Za prijedlog kandidata za članove sektorskih vijeća koji su sektorski stručnjaci, nadležne agencije iz stavka 1. ovog članka na svojim mrežnim stranicama objavljuju javni poziv za predlaganje kandidata za članove sektorskih vijeća.
(3) Nadležne agencije mogu uputiti i direktan poziv ovlaštenim predlagateljima na predlaganje kandidata za članove sektorskih vijeća.
Članak 44.
(1) Za člana sektorskog vijeća kao sektorskog stručnjaka može biti imenovana osoba koja posjeduje:
- radno iskustvo od najmanje pet godina relevantno za djelokrug poslova određenog sektorskog vijeća i
- kvalifikaciju odgovarajućeg profila s obzirom na sektorsko vijeće.
(2) Pri odabiru članova sektorskih vijeća vodit će se računa o zastupljenosti maksimalnog broja područja unutar sektora, odnosno odgovarajućoj zastupljenosti različitih razina obrazovanja.
Članak 45.
(1) Sektorskim vijećima koja imenuju, nadležne agencije iz članka 43. stavka 1. pružaju i administrativnu i stručnu podršku.
(2) Koordinaciju rada sektorskih vijeća obavlja nacionalni koordinator sektorskih vijeća, kojeg imenuje ministar nadležan za obrazovanje i znanost.
(3) Nadležne agencije nacionalnom koordinatoru dostavljaju godišnje planove rada i godišnja izvješća o izvršenju planova rada sektorskih vijeća.
(4) Kao član Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala, nacionalni koordinator sektorskih vijeća na sjednicama izvještava predsjednika i članove Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala o radu sektorskih vijeća te nadležnim agencijama prenosi pisane preporuke Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala za poboljšanja.
(5) U svrhu učinkovite koordinacije rada sektorskih vijeća, nacionalni koordinator sektorskih vijeća slobodan je bez prava glasa u odlučivanju prisustvovati sjednicama sektorskih vijeća.
Članak 46.
(1) Ministarstvo nadležno za rad i nadležne agencije izrađuju godišnja izvješća o provedbi vrednovanja zahtjeva za upis u Registar, koja dostavljaju ministarstvu nadležnom za obrazovanje i znanost.
(2) Sažetak godišnjih izvješća iz članka 45. stavka 3. i stavka 1. ovog članka sastavni je dio cjelovitog godišnjeg izvješća o radu Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala, koje se dostavlja Vladi Republike Hrvatske.
VIII. OSIGURAVANJE KVALITETE PROGRAMA UZ PRIMJENU HKO-a
Članak 47.
Osiguravanje kvalitete programa iz članka 2. stavaka 3. i 4. uz primjenu standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja iz Registra, provodi se integrirano i komplementarno s postojećim sustavima unutarnjeg i vanjskog osiguravanja kvalitete za opće, strukovno, visoko obrazovanje i obrazovanje odraslih, sukladno propisima kojima je to područje regulirano.
IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 48.
(1) Ministarstvo nadležno za rad, uz suglasnost ministarstva nadležnog za obrazovanje i znanost, uskladit će metodologiju za izradu standarda zanimanja iz članka 11. stavka 3. Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru („Narodne novine“, broj 22/13, 41/16 - OUSRH, 64/18, 47/20 - OUSRH, 20/21) s odredbama ovog Pravilnika u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.
(2) Ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost, u suradnji s nadležnim agencijama, uskladit će smjernice za razvoj standarda kvalifikacija iz članka 11. stavka 2. Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru („Narodne novine“, broj 22/13, 41/16 - OUSRH, 64/18, 47/20 - OUSRH, 20/21) s odredbama ovog Pravilnika u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.
Članak 49.
Postupci upisa u Registar započeti do dana stupanja na snagu ovog Pravilnika nastavit će se sukladno ovom Pravilniku, pri čemu će se u obzir uzimati zahtjevi izrađeni prema obrascima i smjernicama, odnosno metodologiji, koji su bili na snazi prije stupanja na snagu ovog Pravilnika. Također, u obzir će biti uzete preporuke sektorskih vijeća dane do dana stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopuni Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru („Narodne novine“, broj 20/21).
Članak 50.
Sektorski stručnjaci upisani u evidenciju vanjskih sektorskih stručnjaka u skladu s Pravilnikom o Registru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira („Narodne novine“, broj 62/14) ostaju upisani u evidenciju potencijalnih sektorskih stručnjaka sukladno ovom Pravilniku te se mogu odabirati kao članovi povjerenstava za vrednovanje.
Članak 51.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o Registru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira („Narodne novine“, broj 62/14).
Članak 52.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu prvog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb,
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
PRILOG I
OBRASCI PRIJEDLOGA I ZAHTJEVA ZA UPIS STANDARDA ZANIMANJA I SKUPOVA KOMPETENCIJA
Obrazac HKO_SZ/SKOMP_PRIJEDLOG
PRIJEDLOG STANDARDA ZANIMANJA/SKUPOVA KOMPETENCIJA
PRIJEDLOG STANDARDA ZANIMANJA/SKUPOVA KOMPETENCIJA |
|
Naziv ili ime predlagatelja |
|
Adresa predlagatelja |
|
Prijedlog naziva standarda zanimanja |
|
Naziv i šifra zanimanja ili srodnog zanimanja iz važeće Nacionalne klasifikacije zanimanja |
|
Prijedlog pripadnosti HKO sektoru |
|
KRATKI OPIS PRIJEDLOGA ZANIMANJA/SKUPOVA KOMPETENCIJA |
|
|
|
USPOREDBA PREDLOŽENOG STANDARDA ZANIMANJA U ODNOSU NA UPISANE STANDARDE ZANIMANJA |
|
|
|
RAZLOZI IZRADE STANDARDA ZANIMANJA/SKUPOVA KOMPETENCIJA |
|
|
|
DODATNA POJAŠNJENJA, UKOLIKO POSTOJI POTREBA PREDLAGATELJA (nije obvezno) |
|
|
|
Obrazac HKO_SZ/SKOMP_PRIJEDLOG potrebno je dostaviti na adresu hko@mrosp.hr , prije postupka izrade standarda zanimanja.
|
Obrazac HKO_SZ
ZAHTJEV ZA UPIS STANDARDA ZANIMANJA
A. OPĆI PODATCI I DOKAZ UTEMELJENOSTI PRIJEDLOGA |
||||
Naziv i ime predlagatelja |
|
|||
Adresa predlagatelja |
Ulica: |
|||
Poštanski broj i grad: |
||||
Općina / Županija |
|
|||
Ime i prezime odgovorne osobe |
|
|||
Matični broj |
|
|||
OIB |
|
|||
Opis glavne djelatnosti predlagatelja |
|
|||
Godina |
20. |
20. |
20. |
|
Prosječan broj zaposlenih |
|
|
|
|
Ukupan prihod, mil. kuna |
|
|
|
|
NAZIV STANDARDA ZANIMANJA I IZBOR HKO SEKTORA |
||||
Prijedlog naziva standarda zanimanja |
|
|||
Naziv i šifra postojećeg standarda zanimanja (ako postoji) |
|
|||
Naziv i šifra zanimanja ili srodnog zanimanja iz važeće Nacionalne klasifikacije zanimanja |
|
|||
Pripadnost sektoru
|
Izbor 1: Izbor 2: |
|||
DOKAZ UTEMELJENOSTI PRIJEDLOGA STANDARDA ZANIMANJA |
||||
STRATEŠKA UTEMELJENOST |
||||
Naziv strateškog dokumenta iz kojeg je razvidna potreba za novim standardom zanimanja |
|
|||
Dodatni dokumenti koji su relevantni za utvrđivanje utemeljenosti prijedloga |
|
|||
Opis relevantnosti standarda zanimanja na temelju odabranih strateških dokumenata |
|
|||
SEKTORSKA UTEMELJENOST |
||||
Profil sektora |
|
|||
Prikaz utemeljenosti standarda zanimanja na Profilu sektora |
|
|||
ANALITIČKA UTEMELJENOST |
||||
Prikazati analitičku relevantnost predloženog standarda zanimanja
|
|
|||
Opisati utemeljenost standarda zanimanja na temelju odabranih pokazatelja tržišta rada
|
|
|||
Dokumenti koji su priloženi prijedlogu |
|
|||
B. PRIJEDLOG STANDARDA ZANIMANJA |
||||
Opis zanimanja ili skupa kompetencija (jednog ili više) koje/koji će se regulirati standardom |
|
|||
Zakoni i/ili propisi koji uređuju uvjete za obavljanje zanimanja |
|
|||
Procijenjene razine kvalifikacija prema HKO-u koje će se izraditi na temelju standarda zanimanja |
|
|||
Popis ključnih poslova na radnom mjestu i pripadajućih pojedinačnih kompetencija potrebnih za rad na jednom ili više radnih mjesta |
Naziv ključnog posla / ključni posao |
Kompetencija Kompetencija Kompetencija … |
||
Naziv ključnog posla / ključni posao |
Kompetencija Kompetencija Kompetencija … |
|||
Naziv ključnog posla / ključni posao tru |
Kompetencija Kompetencija Kompetencija … |
|||
… |
… |
|||
Popis skupova kompetencija s pripadajućim kompetencijama |
Naziv skupa kompetencija |
Kompetencija Kompetencija Kompetencija … |
||
Naziv skupa kompetencija |
Kompetencija Kompetencija Kompetencija … |
|||
Naziv skupa kompetencija
|
Kompetencije Kompetencija Kompetencija … |
|||
… |
… |
|||
Uvjeti rada |
|
|||
REVIZIJA STANDARDA ZANIMANJA |
||||
Prijedlog roka do kojeg se standard zanimanja može koristiti za predlaganje standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja |
Datum:
|
Obrazac HKO_SKOMP
ZAHTJEV ZA UPIS SKUPA KOMPETENCIJA
A. OPĆI PODATCI I DOKAZ UTEMELJENOSTI ZAHTJEVA |
|||
Naziv i ime predlagatelja |
|
||
Adresa predlagatelja |
Ulica: |
||
Poštanski broj i grad: |
|||
Općina / Županija |
|
||
Ime i prezime odgovorne osobe |
|
||
Matični broj |
|
||
OIB |
|
||
Opis glavne djelatnosti predlagatelja |
|
||
NAZIV SKUPA KOMPETENCIJA I IZBOR HKO SEKTORA |
|||
Prijedlog naziva skupa kompetencija |
|
||
Naziv i šifra postojećeg standarda zanimanja u sklopu kojeg se nalazi skup kompetencija koji se želi mijenjati ili nadodati te šifra skupa kompetencija (ako postoji) |
|
||
Pripadnost sektoru
|
Izbor 1: Izbor 2: |
||
DOKAZ UTEMELJENOSTI PRIJEDLOGA SKUPA KOMPETENCIJA |
|||
STRATEŠKA UTEMELJENOST |
|||
Naziv strateškog dokumenta iz kojeg je razvidna potreba za novim ili promjenu postojećeg skupa kompetencija |
|
||
Dodatni dokumenti koji su relevantni za utvrđivanje utemeljenosti prijedloga |
|
||
Opis relevantnosti skupova kompetencija na temelju odabranih strateških dokumenata |
|
||
B. PRIJEDLOG SKUPA KOMPETENCIJA |
|||
Opis skupa kompetencija |
|
||
Popis ključnih poslova u okviru kojih se koristi skup kompetencija i pripadajućih pojedinačnih kompetencija |
Naziv ključnog posla / ključni posao
|
Kompetencija Kompetencija Kompetencija … |
|
… |
… |
||
Uvjeti rada |
|
PRILOG II
OBRASCI ZAHTJEVA ZA UPIS STANDARDA KVALIFIKACIJA I SKUPOVA ISHODA UČENJA
Obrazac HKO_SK_VO
ZAHTJEV ZA UPIS STANDARDA KVALIFIKACIJE NA RAZINAMA VISOKOG OBRAZOVANJA
A. OPĆI PODATCI |
||||||
Naziv ili ime predlagatelja standarda kvalifikacije |
Fizička osoba:
|
|||||
Pravna osoba: |
||||||
Adresa predlagatelja |
Ulica i kućni broj: |
|||||
Poštanski broj i grad: |
||||||
Telefon: |
E-mail adresa: |
|||||
Matični broj |
|
|||||
OIB |
|
|||||
Opis glavne djelatnosti poslovnog subjekta |
|
|||||
Ime i prezime odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
|
|||||
Kontakt podatci odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
Ulica i kućni broj: |
|||||
Poštanski broj i grad: |
||||||
Telefon: |
E-mail adresa: |
|||||
OIB odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
|
|||||
Mišljenja drugih zainteresiranih pravnih osoba u svojstvu potencijalnih izvoditelja programa kojima bi se stjecala kvalifikacija |
Učitavanje pribavljenih mišljenja |
Obrazloženje o nemogućnosti dostave mišljenja |
||||
B. OPIS STANDARDA KVALIFIKACIJE |
||||||
Prijedlog naziva standarda kvalifikacije
|
|
|||||
Opravdanost uvođenja i uloga kvalifikacije (potreba tržišta rada i/ili nastavak obrazovanja i/ili druge potrebe pojedinca i društva)
|
|
|||||
Naziv i šifra standarda zanimanja (ako je primjenjivo) |
Izbor 1: Izbor 2: … |
|||||
Sektor kojem pripada kvalifikacija za koju se predlaže standard |
Izbor 1: |
|||||
Drugi izbori: |
||||||
Područje/polje kojem pripada kvalifikacija za koju se predlaže standard (uključujući i po ISCED FoET2013) |
|
|||||
Prijedlog HKO razine kvalifikacije za koju se predlaže standard |
|
|||||
Vrsta kvalifikacije za koju se predlaže standard |
|
|||||
Prijedlog minimalnog obujma kvalifikacije (iskazan ECTS bodovima, odnosno godinama istraživanja (za razinu 8.2 HKO-a)) |
|
|||||
Klasa kvalifikacije za koju se predlaže standard |
Cjelovita: |
|||||
Djelomična: |
||||||
Popis skupova ishoda učenja – POSTOJEĆI u Registru HKO-a |
Obvezni: |
Neobvezni: |
||||
Popis skupova ishoda učenja – NOVI |
Obvezni: |
Neobvezni: |
||||
Uvjeti za pristupanje stjecanju kvalifikacije |
|
|||||
Uvjeti za stjecanje kvalifikacije |
|
|||||
Prijedlog datuma revizije standarda kvalifikacije |
|
|||||
C. PRIJEDLOG SKUPA ISHODA UČENJA (dio C ispunjava se onoliko puta koliko je skupova ishoda učenja) |
||||||
Naziv prijedloga skupa ishoda učenja |
|
|||||
Razina skupa ishoda učenja prema HKO-u |
|
|||||
Prijedlog obujma |
|
|||||
Popis ishoda učenja |
|
|||||
Uvjeti za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja |
|
|||||
Materijalni i kadrovski uvjeti potrebni za stjecanje/vrednovanje skupa ishoda učenja |
|
|||||
Materijalni i kadrovski uvjeti potrebni za vrednovanje skupa ishoda učenja (samo ako se razlikuju od uvjeta za stjecanje) |
|
|||||
Postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja |
|
Obrazac HKO_SIU_VO
ZAHTJEV ZA UPIS SKUPA ISHODA UČENJA NA RAZINAMA VISOKOG OBRAZOVANJA
A. OPĆI PODATCI |
|||
Naziv ili ime predlagatelja skupa ishoda učenja |
Fizička osoba: |
||
Pravna osoba: |
|||
Adresa predlagatelja |
Ulica i kućni broj: |
||
Poštanski broj i grad: |
|||
Telefon: |
E-mail adresa: |
||
Matični broj |
|
||
OIB |
|
||
Opis glavne djelatnosti poslovnog subjekta |
|
||
Ime i prezime odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
|
||
Kontakt podatci odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
Ulica i kućni broj: |
||
Poštanski broj i grad: |
|||
Telefon: |
E-mail adresa: |
||
OIB odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
|
||
B. PRIJEDLOG SKUPA ISHODA UČENJA (dio B ispunjava se onoliko puta koliko je skupova ishoda učenja) |
|||
Naziv prijedloga skupa ishoda učenja |
|
||
Sektor kojem pripada skup ishoda učenja |
|
||
Područje i polje kojem pripada skup ishoda učenja (uključujući i po ISCED FoET2013) |
|
||
Razina skupa ishoda učenja prema HKO-u |
|
||
Prijedlog obujma skupa ishoda učenja (iskazan ECTS bodovima) |
|
||
Popis ishoda učenja |
|
||
Uvjeti za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja |
|
||
Materijalni i kadrovski uvjeti potrebni za stjecanje/vrednovanje skupa ishoda učenja |
|
||
Materijalni i kadrovski uvjeti potrebni za vrednovanje skupa ishoda učenja (samo ako se razlikuju od uvjeta za stjecanje) |
|
||
Postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja |
|
||
Naziv i šifra standarda kvalifikacija za koje se predlaže skup ishoda učenja (ako je primjenjivo) |
Izbor 1: Izbor 2: .... |
||
Skup kompetencija za koji se predlaže skup ishoda učenja (ako je primjenjivo) |
|
Obrazac HKO_SK_OS
ZAHTJEV ZA UPIS STANDARDA KVALIFIKACIJE NA OSTALIM RAZINAMA
A. OPĆI PODATCI |
|||||
Naziv ili ime predlagatelja standarda kvalifikacije |
Fizička osoba: |
||||
Pravna osoba: |
|||||
Adresa predlagatelja |
Ulica i kućni broj: |
||||
Poštanski broj i grad: |
|||||
Telefon: |
E-mail adresa: |
||||
Matični broj |
|
||||
OIB |
|
||||
Opis glavne djelatnosti poslovnog subjekta |
|
||||
Ime i prezime odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
|
||||
Kontakt podatci odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
Ulica i kućni broj: |
||||
Poštanski broj i grad: |
|||||
Telefon: |
E-mail adresa: |
||||
OIB odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
|
||||
B. OPIS STANDARDA KVALIFIKACIJE |
|||||
Prijedlog naziva standarda kvalifikacije |
|
||||
Opravdanost uvođenja i uloga kvalifikacije (potreba tržišta rada i/ili nastavak obrazovanja i/ili druge potrebe pojedinca i društva) |
|
||||
Naziv i šifra standarda zanimanja (ako je primjenjivo) |
Izbor 1: Izbor 2: … |
||||
Sektor kojem pripada kvalifikacija za koju se predlaže standard |
Izbor 1: |
||||
Drugi izbori: |
|||||
Prijedlog HKO razine kvalifikacije za koju se predlaže standard |
|
||||
Vrsta kvalifikacije za koju se predlaže standard |
|
||||
Prijedlog minimalnog obujma kvalifikacije (iskazan CSVET i/ili HROO bodovima) |
|
||||
Klasa kvalifikacije za koju se predlaže standard |
Cjelovita: |
||||
Djelomična: |
|||||
Popis skupova ishoda učenja – POSTOJEĆI u Registru HKO-a |
Obvezni: |
Neobvezni: |
|||
Popis skupova ishoda učenja – NOVI |
Obvezni: |
Neobvezni: |
|||
Uvjeti za pristupanje stjecanju kvalifikacije |
|
||||
Uvjeti za stjecanje kvalifikacije |
|
||||
Prijedlog datuma revizije standarda kvalifikacije |
|
||||
C. PRIJEDLOG SKUPA ISHODA UČENJA (dio C ispunjava se onoliko puta koliko je skupova ishoda učenja) |
|||||
Naziv prijedloga skupa ishoda učenja |
|
||||
Razina skupa ishoda učenja prema HKO-u |
|
||||
Prijedlog obujma |
|
||||
Popis ishoda učenja |
|
||||
Uvjeti za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja |
|
||||
Materijalni i kadrovski uvjeti potrebni za stjecanje/vrednovanje skupa ishoda učenja |
|
||||
Materijalni i kadrovski uvjeti potrebni za vrednovanje skupa ishoda učenja (samo ako se razlikuju od uvjeta za stjecanje) |
|
||||
Postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja |
|
Obrazac HKO_SIU_OS
ZAHTJEV ZA UPIS SKUPA ISHODA UČENJA NA OSTALIM RAZINAMA
A. OPĆI PODATCI |
|||
Naziv ili ime predlagatelja skupa ishoda učenja |
Fizička osoba: |
||
Pravna osoba: |
|||
Adresa predlagatelja |
Ulica i kućni broj: |
||
Poštanski broj i grad: |
|||
Telefon: |
E-mail adresa: |
||
Matični broj |
|
||
OIB |
|
||
Opis glavne djelatnosti poslovnog subjekta |
|
||
Ime i prezime odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
|
||
Kontakt podatci odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
Ulica i kućni broj: |
||
Poštanski broj i grad: |
|||
Telefon: |
E-mail adresa: |
||
OIB odgovorne osobe ovlaštene za zastupanje predlagatelja |
|
||
B. PRIJEDLOG SKUPA ISHODA UČENJA (dio B ispunjava se onoliko puta koliko je skupova ishoda učenja) |
|||
Naziv prijedloga skupa ishoda učenja |
|
||
Sektor kojem pripada skup ishoda učenja |
|
||
Razina skupa ishoda učenja prema HKO-u |
|
||
Prijedlog obujma skupa ishoda učenja (iskazan CSVET i/ili HROO bodovima) |
|
||
Popis ishoda učenja |
|
||
Uvjeti za pristupanje stjecanju skupa ishoda učenja |
|
||
Materijalni i kadrovski uvjeti potrebni za stjecanje/vrednovanje skupa ishoda učenja |
|
||
Materijalni i kadrovski uvjeti potrebni za vrednovanje skupa ishoda učenja (samo ako se razlikuju od uvjeta za stjecanje) |
|
||
Postupak i primjer vrednovanja skupa ishoda učenja |
|
||
Naziv i šifra standarda kvalifikacija za koje se predlaže skup ishoda učenja (ako je primjenjivo) |
Izbor 1: Izbor 2: .... |
||
Skup kompetencija za koji se predlaže skup ishoda učenja (ako je primjenjivo) |
|
PRILOG III
OBUHVAT I STRUKTURA PODATAKA ZA PRIPREMU STRUČNIH PODLOGA
Vrste osobnih podataka koje će se razmjenjivati – Hrvatski zavod za zapošljavanje:
Nezaposleni |
Skup podataka za razmjenu prema svrsi sporazuma |
|
ZupanijaNaziv |
|
OpcinaNaziv |
|
MjestoPostanskiBroj |
|
Spol |
|
DobnaGrupa |
|
RazinaObrazovanja |
|
NKZSifra |
|
NKZNaziv |
|
Dob |
|
ZupanijaSifra |
|
Općina šifra |
|
MjestoSifra |
|
MjestoNaziv |
|
ZvanjeSifra |
|
ZvanjeNaziv |
|
OIB Osobe |
|
|
Traženi radnici |
Skup podataka za razmjenu prema svrsi sporazuma |
|
Županija |
|
Šifra zanimanja (NKZ98) |
|
Naziv zanimanja (NKZ98) |
|
OIBtvrtke |
|
PuniNazivTvrtkePoslodavca |
|
AdresaTvrtkeMjestoŠifra |
|
AdresaTvrtkeMjestoNaziv |
|
DjelatnostNKD07tvrtke |
|
DjelatnostNKDtvrtke |
|
VrstaZapošljavanja |
|
MBtvrtke |
|
SufiksPodružnice |
|
SjedišteTvrtkeMjestoŠifra |
|
SjedišteTvrtkeMjestoNaziv |
|
OznakaOglasaID |
|
NazivRadnogMjesta |
|
ŠifraNazivaRadnogMjesta |
|
OpisPosla |
|
RazinaObrazovanja |
|
ObrazovniProgram |
|
PotrebnaZnanjaiVještineJezici |
|
PotrebnaZnanjaiVještineIT |
|
PotrebnaZnanjaiVještineStručni |
|
PotrebnaZnanjaiVještineVozački |
|
PotrebnaZnanjaiVještineOstalo |
|
PotrebnoRadnoIskustvoMjeseci |
|
PotrebnoRadnoIskustvoGodina |
|
VrstaRada |
|
RadnoVrijeme |
|
RasporedRadnogVremena |
|
MOgućnostSmještajaRadnika |
|
NaknadaZaPrijevoz |
|
BilješkaoOglasuRadnomMjestu |
|
DatumPočetakNatječaja |
|
DatumZavršetakNatječaja |
|
PredviđenaPlaća |
|
BrojTraženihRadnika |
|
OglašavanjeWeb |
|
OglašavanjeBilten |
|
OglašavanjeDrugi |
|
InteresEU |
Vrste osobnih podataka koje će se razmjenjivati – Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje:
OIB osiguranika |
Spol osiguranika |
Datum rođenja osiguranika |
Stručno obrazovanje osiguranika |
Šifra zanimanja osiguranika |
Šifra općine rada osiguranika |
Šifra županije rada osiguranika |
Šifra ugovora o radu osiguranika |
Šifra osnove osiguranja osiguranika |
OIB obveznika |
REGOB obveznika |
Naziv obveznika |
Šifra općine sjedišta obveznika |
Poštanski broj sjedišta obveznika |
NKD07 obveznika |
Šifra vrste obveznika |
Matični broj obveznika (MBPS) |
Porezni broj |
MBG samostalnog obveznika |
Datum rođenja i spol samostalnog obveznika |
Datum početka poslovanja obveznika |
Vrste osobnih podataka koje će se razmjenjivati – Središnji registar osiguranika REGOS :
OIB obveznika plaćanja doprinosa |
OIB podnositelja izvješća |
Šifra djelatnosti NKD PU |
Naziv naselja |
Oznaka izvješća |
OIB stjecatelja/ osiguranika |
Šifra općine/grada prebivališta /boravišta |
Šifra općine/grada rada |
Oznaka stjecatelja/ osiguranika |
Oznaka primitka/ obveze doprinosa |
Obveza dodatnog doprinosa za MO za staž s povećanim trajanjem |
Oznaka prvog/zadnjeg mjeseca u osiguranju po istoj osnovi |
Oznaka punog/ nepunog radnog vremena ili rada s polovicom radnog vremena |
Sati rada |
Razdoblje obračuna od |
Razdoblje obračuna do |
Iznos primitka (oporezivi) |
Osnovica za obračun doprinosa |
Doprinos za mirovinsko osiguranje (I. stup) |
Doprinos za mirovinsko osiguranje - II STUP |
Dodatni doprinos za mirovinsko osig. za staž osiguranja koji se računa s povećanim trajanjem |
Dodatni doprinos za mirovinsko osiguranje za staž osiguranja koji se računa s povećanim trajanjem - II STUP |
Izdatak - uplaćeni doprinos za mirovinsko osiguranje |
Oznaka neoporezivog primitka |
Iznos neoporezivog primitka |
Iznos za isplatu |
Obračunani primitak od nesamostalnog rada (plaća) |
Datum rođenja |
Spol |
Vrste osobnih podataka koje će se razmjenjivati – Registar digitalnih diploma:
OIB studenta |
Spol |
Datum rođenja |
Državljanstvo |
Mjesto prebivališta studenta |
Šifra visokog učilišta |
Naziv visokog učilišta |
Skraćeni naziv visokog učilišta |
Sjedište visokog učilišta |
OIB visokog učilišta |
Naziv studija |
Šifra studija-upisnik |
Vrsta studija |
Naziv vrste studija |
Razina studija |
Naziv razine studija |
Dvopredmetni studij |
Godina završetka studija |
Godina upisa prve godine studija (koji je student završio) |
ECTS bodovi ukupno |
Datum završetka studija |
Stečeno zvanje |
Stečeno zanimanje |
Komentari