E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

OPĆE INFORMACIJE

 

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o Hrvatskoj gospodarskoj komori

1.3.

Datum:

31.05.2021.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Uprava za industriju, poduzetništvo i obrt, Vesna Veliki, 01/610-6512, vesna.veliki@mingor.hr

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne:

NE

Naziv akta:

Zakon o Hrvatskoj gospodarskoj komori

Opis mjere:

Ne

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne:

NE

Naziv pravne stečevine EU:

Ne

 

1
Komentiraj

ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Donošenje novog zakonskog okvira u funkciji je povećanja angažmana, proaktivnosti i kvalitete Komore te njene transformacije u učinkovit i efikasan servis okrenut gospodarstvenicima. Poduzetnicima je potrebno osigurati što bolju i pravedniju poziciju, u svrhu čega treba izvršiti reformu postojećeg sustava kojim određeni dio članova, nije  zadovoljan jer obvezno članstvo uvjetovano plaćanjem članarina, doživljavaju kao dodatni parafiskalni namet.
Osim toga protekli period od 30 godine od dana donošenja Zakona iziskuje određene promjene u sustavu i prilagođavanje novim trendovima u gospodarstvu, kao i usklađivanje izričaja i terminologije sukladno nomotehničkim smjernicama.

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Zbog odgovarajućeg normativnog uređenja koje će omogućiti daljnji razvoj i unaprjeđenje komorskog sustava i administrativno rasterećenje poduzetnika.

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

Hrvatski sabor donio je Zaključak KLASA:301-01/20-01/05 URBROJ: 6532-1-21-01 od 3. veljače 2021.kojim se Vlada RH zadužuje da najkasnije do 15.srpnja 2021. dostavi Hrvatskom saboru prijedlog Zakona o Hrvatskoj gospodarskoj komori kojim će osigurati reformu sustava Hrvatske gospodarske komore u funkcionalnom i materijalnom smislu te daljnje rasterećenje hrvatskih gospodarstvenika i osnaživanje njihovog tržišnog položaja.

 

2
Komentiraj

UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Ključni cilj je osigurati Zakon koji će učinkovito regulirati određene probleme i promijeniti percepciju Komore kao institucije koja je samoj sebi svrha umjesto da bude u funkciji poluge za razvoj i dobrobit gospodarstva i njegovih nositelja. Uvođenje dobrovoljnog članstva stimuliralo bi modernizaciju komorskog sustava i ponudu novih usluga koje bi privukle novo članstvo i motiviralo ''staro'' za zadržavanje članstva. To je važno naročito za članove koji učinkovitu zaštitu svojih interesa želi ostvariti u odgovarajućoj zastupljenosti u tijelima Komore. Subjekti koji odluče zadržati članstvo, dobili bi potrebnu reprezentativnost po veličini, prihodima i djelatnostima u tijelima upravljanja.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Predviđa se primjena modela utvrđivanja članarine prema kojem bi poduzetnike razvrstali u skupine ovisno o njihovoj gospodarskoj snazi, po kriteriju veličine, visine prihoda i ukupne aktive. Tako bi poduzetnici I. skupine bili oslobođeni plaćanja članarina, dok bi oni iz II. i III. Skupine ostali u režimu plaćanja članarine. Lepeza posebnih usluga i proizvoda bila bi dostupna poduzetnicima uz plaćanje naknade prema cjenicima koje utvrđuje Skupština HGK prema kategoriji subjekta.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Promjena u dijelu oslobođenja plaćanja članarine poduzetnicima I. Skupine nastupit će u roku od mjesec dana od dana stupanja na snagu Zakona, a modernizacija komorskog sustava i razvijanje novih proizvoda i usluga u funkciji privlačenja najbrojnijeg dijela članova iz I. Skupine koji bi bili potaknuti na plaćanje članarine zbog kvalitete i korisnosti tih proizvoda i usluga, očekuje se u roku od godine dana  od dana stupanja na snagu Zakona,

 

3
Komentiraj

UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

Moguće normativno rješenje je novi propis

Obrazloženje:

Zakon o Hrvatskoj gospodarskoj komori (''Narodne novine'', br. 66/91 i 73/91), datira od 1991. godine u kojoj je donesena i jedina izmjena vezana uz promjenu roka do kojeg se zatečeni komorski sustav mora uskladiti sa odredbama novog Zakona. Protekli period od 30 godine od dana donošenja Zakona iziskuje promjene u sustavu i prilagođavanje novim trendovima u gospodarstvu i potrebama poduzetnika.

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

Nije moguće nenormativno rješenje.

Obrazloženje:

Ustroj i nadležnosti HGK uređeni su zakonom.

 

0
Komentiraj

UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

 

NE

NE

NE

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

 

NE

NE

NE

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

 

NE

NE

NE

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

 

NE

NE

NE

5.1.5.

Cijena roba i usluga

 

NE

NE

NE

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

 

NE

NE

NE

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

 

NE

NE

NE

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

 

NE

NE

NE

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

 

NE

NE

NE

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

 

NE

NE

NE

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

 

NE

NE

NE

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

 

NE

NE

NE

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

 

NE

NE

NE

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

Ne postoji izravni učinak na gospodarstvo, s obzirom da se radi o oslobađanju od plaćanja članarine u iznosu, u prosjeku od 42,00 kn za prvu skupinu članova koji se odnose na mikro i male gospodarske subjekte.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

 

DA

NE

NE

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

 

NE

NE

NE

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

 

NE

NE

NE

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

 

NE

NE

NE

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

 

NE

NE

NE

5.1.21.

Hrvatski branitelji

 

NE

NE

NE

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

 

NE

NE

NE

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

 

NE

NE

NE

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

 

NE

NE

NE

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

 

NE

NE

NE

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Mikro i mali poduzetnici oslobađaju se obveze plaćanja članarine koja u prosjeku iznosi 42,00 kune mjesečno, a koji iznos ne predstavlja značajno opterećenje za njihovo poslovanje koje bi kao takvo kočilo njihov razvoj.

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

X

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

 

NE

NE

NE

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

 

NE

NE

NE

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

 

NE

NE

NE

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

Mikro i mali poduzetnici oslobađaju se obveze plaćanja članarine koja u prosjeku iznosi 42,00 kune mjesečno, a koji iznos ne predstavlja značajno opterećenje za njihovo poslovanje koje bi kao takvo kočilo njihov razvoj ili pridonijelo njihovom boljem pozicioniranju na tržištu.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

 

NE

NE

NE

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

 

NE

NE

NE

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

 

NE

NE

NE

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

 

NE

NE

NE

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

 

NE

NE

NE

5.2.11.

Hrvatski branitelji

 

NE

NE

NE

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

 

NE

NE

NE

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

 

NE

NE

NE

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

 

NE

NE

NE

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

 

NE

NE

NE

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

Ne postoji učinak Zakona na odnose subjekata na tržištu i njihovog tržišnog natjecanja.

5.2.18.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

X

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

 

NE

NE

NE

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

 

NE

NE

NE

5.3.3.

Socijalna uključenost

 

NE

NE

NE

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

 

NE

NE

NE

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

 

NE

NE

NE

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

 

NE

NE

NE

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

Zakon ne proizvodi izravni socijalni učinak u smislu socijalne uključenosti, demografskog trenda i zaštite osjetljivih skupina i slično.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

 

NE

NE

NE

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

 

NE

NE

NE

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

 

NE

NE

NE

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

 

NE

NE

NE

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

 

NE

NE

NE

5.3.14.

Hrvatski branitelji

 

NE

NE

NE

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

 

NE

NE

NE

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

 

NE

NE

NE

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

 

NE

NE

NE

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

 

NE

NE

NE

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

Zakon ne proizvodi izravne učinke na udruge, zaklade, središnja tijela državne uprave, trgovačka društva u vlasništvu RH i u vlasništvu jedinica lokalne, regionalne(područne) samouprave i pravne osobe s javnim ovlastima.

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

X

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

 

NE

NE

NE

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

 

NE

NE

NE

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

 

NE

NE

NE

5.4.4.

Status regulirane profesije

 

NE

NE

NE

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

 

NE

NE

NE

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

 

NE

NE

NE

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

 

NE

NE

NE

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

 

NE

NE

NE

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

 

NE

NE

NE

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

 

NE

NE

NE

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

 

NE

NE

NE

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

 

NE

NE

NE

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

Mikro i mali poduzetnici oslobađaju se obveze plaćanja članarine koja u prosjeku iznosi 42,00 kune mjesečno, a koji iznos ne predstavlja značajno opterećenje za njihovo poslovanje koje bi kao takvo kočilo njihov razvoj ili pridonijelo njihovom boljem pozicioniranju na tržištu.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

 

NE

NE

NE

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

 

NE

NE

NE

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

 

NE

NE

NE

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

 

NE

NE

NE

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

 

NE

NE

NE

5.4.20.

Hrvatski branitelji

 

NE

NE

NE

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

 

NE

NE

NE

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

 

NE

NE

NE

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

 

NE

NE

NE

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

 

NE

NE

NE

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.15. do 5.4.25.

Zakon ne proizvodi izravni učinak na navedene adresate.

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

X

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

 

NE

NE

NE

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

 

NE

NE

NE

5.5.3.

Korištenje energije

 

NE

NE

NE

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

 

NE

NE

NE

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

 

NE

NE

NE

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

 

NE

NE

NE

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

 

NE

NE

NE

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

 

NE

NE

 

NE

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

 

NE

NE

NE

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

Ne postoji izravan učinak na klimu, kvalitetu i korištenje zraka, vode i tla, korištenje energije, gospodarenje otpadom i/ili recikliranje i ostalo.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

 

NE

NE

NE

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

 

NE

NE

NE

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

 

NE

NE

NE

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

 

NE

NE

NE

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

 

NE

NE

NE

5.5.17.

Hrvatski branitelji

 

NE

NE

NE

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

 

NE

NE

NE

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

 

NE

NE

NE

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

 

NE

NE

NE

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

 

NE

NE

NE

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Ne postoji izravni utjecaj na navedene adresate.

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

X

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

 

NE

NE

NE

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

 

NE

NE

NE

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

 

NE

NE

NE

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

 

NE

NE

NE

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

 

NE

NE

NE

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

 

NE

NE

NE

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

 

NE

NE

NE

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

 

NE

NE

NE

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

NE

NE

NE

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

Ne postoji izravni utjecaj na ljudska prava.

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.11.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

 

NE

NE

NE

5.6.12.

Srednji i veliki poduzetnici

 

NE

NE

NE

5.6.13.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

 

NE

NE

NE

5.6.14.

Radnici i/ili umirovljenici

 

NE

NE

NE

5.6.15.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

 

NE

NE

NE

5.6.16.

Hrvatski branitelji

 

NE

NE

NE

5.6.17.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

 

NE

NE

NE

5.6.18.

Udruge i/ili zaklade

 

NE

NE

NE

5.6.19.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

 

NE

NE

NE

5.6.20.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

 

NE

NE

NE

5.6.21.

Drugi utvrđeni adresati:

 

NE

NE

NE

5.6.22.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.11. do 5.6.21.

Ne postoji izravni utjecaj na navedene adresate.

5.6.23.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

X

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

 

1
Komentiraj

PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST)

6.

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

X

Obrazloženje:

Ne postoji izravni učinak kroz administrativne troškove, s obzirom da se radi o oslobađanju od plaćanja članarine u iznosu, u prosjeku od 42,00 kn za prvu skupinu članova koji se odnose na mikro i male gospodarske subjekte.

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

X

Obrazloženje:

Propis nema učinak na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije jer oslobađanje od plaćanja 42,00 kn mjesečno ne proizvodi nikakve promjene u tržišnom pozicioniranju poduzetnika ili u njegovoj kompetitivnosti.

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

X

Obrazloženje:

Propis ne uvodi naknade nego ih ukida.

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

X

Obrazloženje:

Propis neće proizvesti poseban učinak na mikro poduzetnike jer je iznos od 42,00 kn premali da bi takva ušteda polučila učinak.

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje:

Propis neće proizvesti poseban učinak na mikro poduzetnike jer je iznos od 42,00 kn premali da bi takva ušteda polučila učinak.

 

0
Komentiraj

Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

7.

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. "DA", iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

0
Komentiraj

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

8.

SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

 

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA" kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

Ne postoji učinak na gospodarstvo.

 

X

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

Ne postoji učinak na tržišno natjecanje.

 

X

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

Ne postoji socijalni učinak.

 

X

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

Ne postoji učinak na rad i tržište rada.

 

X

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

Ne postoji učinak na zaštitu okoliša.

 

X

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

Ne postoji učinak na zaštitu ljudskih prava.

 

X

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)

Nije utvđena potreba za provođenje MSP testa.

 

X

8.8.

Provođenje MSP testa

NIje potrebno provođenje MSP testa s obzirom na prikazane učinke propisa.

 

X

8.9.

Provođenje SCM metodologije

NIje potrebno provođenje SCM metodologije s obzirom na prikazane učinke propisa.

 

X

 

9.

PRILOZI

Ne postoje prilozi.

 

 

10.

POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis: dr.sc. Tomislav Ćorić, ministar

Datum: 31.05.2021.

11.

Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj "nacrt prijedloga zakona" potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

 

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2022 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.