OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o Hrvatskoj gospodarskoj komori |
|
1.3. |
Datum: |
31.05.2021. |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Uprava za industriju, poduzetništvo i obrt, Vesna Veliki, 01/610-6512, vesna.veliki@mingor.hr |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Da/Ne: NE |
Naziv akta: Zakon o Hrvatskoj gospodarskoj komori |
Opis mjere: Ne |
|||
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Da/Ne: NE |
Naziv pravne stečevine EU: Ne |
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Donošenje novog zakonskog okvira u funkciji je povećanja angažmana, proaktivnosti i kvalitete Komore te njene transformacije u učinkovit i efikasan servis okrenut gospodarstvenicima. Poduzetnicima je potrebno osigurati što bolju i pravedniju poziciju, u svrhu čega treba izvršiti reformu postojećeg sustava kojim određeni dio članova, nije zadovoljan jer obvezno članstvo uvjetovano plaćanjem članarina, doživljavaju kao dodatni parafiskalni namet. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Zbog odgovarajućeg normativnog uređenja koje će omogućiti daljnji razvoj i unaprjeđenje komorskog sustava i administrativno rasterećenje poduzetnika. |
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Hrvatski sabor donio je Zaključak KLASA:301-01/20-01/05 URBROJ: 6532-1-21-01 od 3. veljače 2021.kojim se Vlada RH zadužuje da najkasnije do 15.srpnja 2021. dostavi Hrvatskom saboru prijedlog Zakona o Hrvatskoj gospodarskoj komori kojim će osigurati reformu sustava Hrvatske gospodarske komore u funkcionalnom i materijalnom smislu te daljnje rasterećenje hrvatskih gospodarstvenika i osnaživanje njihovog tržišnog položaja. |
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Ključni cilj je osigurati Zakon koji će učinkovito regulirati određene probleme i promijeniti percepciju Komore kao institucije koja je samoj sebi svrha umjesto da bude u funkciji poluge za razvoj i dobrobit gospodarstva i njegovih nositelja. Uvođenje dobrovoljnog članstva stimuliralo bi modernizaciju komorskog sustava i ponudu novih usluga koje bi privukle novo članstvo i motiviralo ''staro'' za zadržavanje članstva. To je važno naročito za članove koji učinkovitu zaštitu svojih interesa želi ostvariti u odgovarajućoj zastupljenosti u tijelima Komore. Subjekti koji odluče zadržati članstvo, dobili bi potrebnu reprezentativnost po veličini, prihodima i djelatnostima u tijelima upravljanja. |
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Predviđa se primjena modela utvrđivanja članarine prema kojem bi poduzetnike razvrstali u skupine ovisno o njihovoj gospodarskoj snazi, po kriteriju veličine, visine prihoda i ukupne aktive. Tako bi poduzetnici I. skupine bili oslobođeni plaćanja članarina, dok bi oni iz II. i III. Skupine ostali u režimu plaćanja članarine. Lepeza posebnih usluga i proizvoda bila bi dostupna poduzetnicima uz plaćanje naknade prema cjenicima koje utvrđuje Skupština HGK prema kategoriji subjekta. |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Promjena u dijelu oslobođenja plaćanja članarine poduzetnicima I. Skupine nastupit će u roku od mjesec dana od dana stupanja na snagu Zakona, a modernizacija komorskog sustava i razvijanje novih proizvoda i usluga u funkciji privlačenja najbrojnijeg dijela članova iz I. Skupine koji bi bili potaknuti na plaćanje članarine zbog kvalitete i korisnosti tih proizvoda i usluga, očekuje se u roku od godine dana od dana stupanja na snagu Zakona, |
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično): Moguće normativno rješenje je novi propis |
Obrazloženje: Zakon o Hrvatskoj gospodarskoj komori (''Narodne novine'', br. 66/91 i 73/91), datira od 1991. godine u kojoj je donesena i jedina izmjena vezana uz promjenu roka do kojeg se zatečeni komorski sustav mora uskladiti sa odredbama novog Zakona. Protekli period od 30 godine od dana donošenja Zakona iziskuje promjene u sustavu i prilagođavanje novim trendovima u gospodarstvu i potrebama poduzetnika. |
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično): Nije moguće nenormativno rješenje. |
Obrazloženje: Ustroj i nadležnosti HGK uređeni su zakonom. |
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14. Ne postoji izravni učinak na gospodarstvo, s obzirom da se radi o oslobađanju od plaćanja članarine u iznosu, u prosjeku od 42,00 kn za prvu skupinu članova koji se odnose na mikro i male gospodarske subjekte. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
|
NE |
NE |
|||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: Mikro i mali poduzetnici oslobađaju se obveze plaćanja članarine koja u prosjeku iznosi 42,00 kune mjesečno, a koji iznos ne predstavlja značajno opterećenje za njihovo poslovanje koje bi kao takvo kočilo njihov razvoj. |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":
|
|||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: Mikro i mali poduzetnici oslobađaju se obveze plaćanja članarine koja u prosjeku iznosi 42,00 kune mjesečno, a koji iznos ne predstavlja značajno opterećenje za njihovo poslovanje koje bi kao takvo kočilo njihov razvoj ili pridonijelo njihovom boljem pozicioniranju na tržištu. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: Ne postoji učinak Zakona na odnose subjekata na tržištu i njihovog tržišnog natjecanja. |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.18. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":
|
|||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: Zakon ne proizvodi izravni socijalni učinak u smislu socijalne uključenosti, demografskog trenda i zaštite osjetljivih skupina i slično. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: Zakon ne proizvodi izravne učinke na udruge, zaklade, središnja tijela državne uprave, trgovačka društva u vlasništvu RH i u vlasništvu jedinica lokalne, regionalne(područne) samouprave i pravne osobe s javnim ovlastima. |
|||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":
|
|||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: Mikro i mali poduzetnici oslobađaju se obveze plaćanja članarine koja u prosjeku iznosi 42,00 kune mjesečno, a koji iznos ne predstavlja značajno opterećenje za njihovo poslovanje koje bi kao takvo kočilo njihov razvoj ili pridonijelo njihovom boljem pozicioniranju na tržištu. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.15. do 5.4.25. Zakon ne proizvodi izravni učinak na navedene adresate. |
|||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":
|
|||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
|
NE |
NE
|
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Ne postoji izravan učinak na klimu, kvalitetu i korištenje zraka, vode i tla, korištenje energije, gospodarenje otpadom i/ili recikliranje i ostalo. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. Ne postoji izravni utjecaj na navedene adresate. |
|||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":
|
|||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.: Ne postoji izravni utjecaj na ljudska prava. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.6.11. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Srednji i veliki poduzetnici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Radnici i/ili umirovljenici
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Hrvatski branitelji
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Udruge i/ili zaklade
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
NE |
NE |
NE |
||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.11. do 5.6.21. Ne postoji izravni utjecaj na navedene adresate. |
|||||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA":
|
PRETHODNI TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (PRETHODNI MSP TEST)
6. |
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
X |
Obrazloženje: Ne postoji izravni učinak kroz administrativne troškove, s obzirom da se radi o oslobađanju od plaćanja članarine u iznosu, u prosjeku od 42,00 kn za prvu skupinu članova koji se odnose na mikro i male gospodarske subjekte. |
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
X |
Obrazloženje: Propis nema učinak na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije jer oslobađanje od plaćanja 42,00 kn mjesečno ne proizvodi nikakve promjene u tržišnom pozicioniranju poduzetnika ili u njegovoj kompetitivnosti. |
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
X |
Obrazloženje: Propis ne uvodi naknade nego ih ukida. |
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
X |
Obrazloženje: Propis neće proizvesti poseban učinak na mikro poduzetnike jer je iznos od 42,00 kn premali da bi takva ušteda polučila učinak. |
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Propis neće proizvesti poseban učinak na mikro poduzetnike jer je iznos od 42,00 kn premali da bi takva ušteda polučila učinak. |
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
7. |
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. "DA", iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
8. |
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE |
||
|
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata, u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s "DA" kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
DA |
NE |
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. Ne postoji učinak na gospodarstvo. |
|
X |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. Ne postoji učinak na tržišno natjecanje. |
|
X |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. Ne postoji socijalni učinak. |
|
X |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. Ne postoji učinak na rad i tržište rada. |
|
X |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. Ne postoji učinak na zaštitu okoliša. |
|
X |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. Ne postoji učinak na zaštitu ljudskih prava. |
|
X |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) Nije utvđena potreba za provođenje MSP testa. |
|
X |
8.8. |
Provođenje MSP testa NIje potrebno provođenje MSP testa s obzirom na prikazane učinke propisa. |
|
X |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije NIje potrebno provođenje SCM metodologije s obzirom na prikazane učinke propisa. |
|
X |
9. |
PRILOZI Ne postoje prilozi. |
|
|
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
||
|
Potpis: dr.sc. Tomislav Ćorić, ministar Datum: 31.05.2021. |
||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, broj 44/17) |
||
|
Uputa: Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj "nacrt prijedloga zakona" potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
|
Komentari