Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
1.2.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.3.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
2.ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.1.
Povećanje broja električnih romobila i sličnih proizvoda na električni pogon u prometu i sve veći broj korisnika, porast broja obavijesti o promjeni zdravstvenog stanja, nejednake sankcije za vozače koji posjeduju hrvatsku vozačku dozvolu i vozačke dozvole drugih država, onemogućavanje rada punionica za vozila na električni pogon, olakšavanje prometovanja vozila s posebnim hrvatskim registarskim pločicama
Uređenje prometovanja električnih romobila i sličnih proizvoda na električni pogon u prometu na način da se odredi na kojim se površinama može, a na kojima ne može upravljati navedenim vozilima doprinijet će sigurnosti vozača navedenih vozila, pješacima, kao i ukupnoj sigurnosti prometa na cestama.
Promjenom normativnog okvira smanjit će se financijsko i administrativno opterećenje vozača kao i policijskih uprava i postaja.
Povećana sigurnost prometa na cestama kroz onemogućavanje upravljanja vozilima vozačima s vozačkim dozvolama drugih država koji učestalo ponavljaju prekršaje i prikupe propisani broj negativnih prekršajnih bodova, a što do sada nije bio slučaj.
Omogućavanje optimalnog rada punionica za vozila na električni pogon onemogućavanjem parkiranja vozila koja ne koriste usluge punjenja.
Omogućavanje jednostavnijeg kretanja vozila registriranih posebnim registarskim pločicama u Republici Hrvatskoj, bez nepotrebnih provjera u prometu kada će kreću izvan Republike Hrvatske.
3.ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka
Budući da se „osobna prijevozna sredstva“ definiraju na način da su to vozila bez sjedećeg mjesta, a takva vozila su već u prodaji i u posjedu stanovništva, očekuje se pad prodaje vozila sa sjedećim mjestom jer će se takva vozila morati registrirati, ali u neznatnoj mjeri.
3.2.
Analiza učinaka na zaštitu tržišnog natjecanja
Mikro i mali poduzetnici koji se bave iznajmljivanjem električnih romobila sa sjedećim mjestom neće se moći baviti djelatnošću ako ta vozila ne registriraju, kao i građani koji posjeduju takva vozila, ali u neznatnoj mjeri.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka
Povećanje troškova za građane koji posjeduju električne romobile sa sjedećim mjestom kroz obvezu homologacije i registracije vozila.
3.4.
Analiza učinaka na rad i tržište rada
Mogućnost otkaza ugovora o radu radnicima zaposlenim kod mikro i malih poduzetnika koji se bave iznajmljivanjem električnih romobila sa sjedećim mjestom kroz obvezu homologacije i registracije vozila i zatvaranje obrta ili malih trgovačkih društava.
3.5.
Analiza učinaka na zaštitu okoliša
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa
3.6.
Analiza učinaka na zaštitu ljudskih prava
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
4.TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
4.
TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
MSP testom ocjenjuju se gospodarski učinci nacrta prijedloga zakona na male i srednje poduzetnike, ako je provedbom Prethodnog MSP testa u okviru Prethodne procjene utvrđena obveza provedbe učinaka propisa na malo gospodarstvo i izrada MSP testa.
Pri odlučivanju o kvaliteti izrade MSP testa isključivo je mjerodavno mišljenje tijela nadležnog za njihovo provođenje sukladno Zakonu o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine" broj 44/17).
Poduzimanje nenormativnih aktivnosti nisu moguća opcija jer je ishod moguće postići isključivo normativnim rješenjem, s obzirom da su područja koja je potrebno urediti i sada zakonski regulirana.
Optimalna opcija koja se uzima u obzir kao normativno rješenje jer je cjelokupna promjena moguća donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Predviđena cjelokupna promjena ne iziskuje toliko opsežnu promjenu te se kao normativno rješenje ne uzima u obzir kroz donošenje novog zakonskog prijedloga.
4.2.
Ocjena i opcije
Opcija 1.
Koristi: Nema koristi
Troškovi: -
Opcija 2.
Koristi: Nema koristi
Troškovi: -
Opcija 3.
Koristi: Donošenjem ovog Zakona postići će se reguliranje prometovanja određenih vrsta vozila što do sada nije uređeno, veća preciznost tumačenja zakonskih odredbi i njihova ujednačena primjena u praksi te sprječavanje mogućih zloupotreba zbog nenormiranosti, dodatno usuglašavanje s drugim važećim propisima Republike Hrvatske te otklanjanje utvrđenih pogrešaka u Zakonu.
Troškovi: Za provedbu ovog Zakona sredstva su osigurana na pozicijama Ministarstva unutarnjih poslova
Opcija 4.
Koristi: Ne razmatra se
Troškovi: -
Tablica: Analiza troškova i koristi
Opcije
Troškovi (negativni učinci)
Koristi (pozitivni učinci)
Opcija 1.
Ne razmatra se
Opcija 2.
Ne razmatra se
Opcija 3.
++
Opcija 4.
Ne razmatra se
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
5.PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
5.
PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
-
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Savjetovanje će se provesti u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću objavom Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Iskaz o procjeni učinaka propisa će prije savjetovanja biti dostavljen (zajedno s Nacrtom zakona) na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo.
7.OPTIMALNO RJEŠENJE
7.
OPTIMALNO RJEŠENJE
Sukladno članku 11. Zakona o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, br. 44/17) provedena je prethodna procjena učinaka propisa koja je pokazala da su za predmetni Zakon utvrđeni neznatni izravni učinci po pitanju tržišnog natjecanja, socijalni učinci i učinci na rad i tržište rada. Na temelju rezultata utvrđenih u postupku procjene učinaka propisa kao optimalno normativno rješenje predlaže se donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama kako bi se osigurale zakonske pretpostavke koje će rezultirati postizanjem očekivanog ishoda.
8.VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
8.
VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama stupa na snagu osmog dana od dana objave predmetnog Zakona u Narodnim novinama.
Vremenski okvir postizanja ishoda moći će se procijeniti nakon godinu dana primjene.
9.PRILOZI
9.
PRILOZI
-
10.POTPIS ČELNIKA TIJELA
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Potpredsjednik vlade i ministar unutarnjih poslova
dr.sc. Davor Božinović
11.ODGOVARAJUĆA PRIMJENA
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
-PRILOG 4.
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama
1.2.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.3.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine EU:
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
2. ANALIZA ISHODA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA
2.1.
Povećanje broja električnih romobila i sličnih proizvoda na električni pogon u prometu i sve veći broj korisnika, porast broja obavijesti o promjeni zdravstvenog stanja, nejednake sankcije za vozače koji posjeduju hrvatsku vozačku dozvolu i vozačke dozvole drugih država, onemogućavanje rada punionica za vozila na električni pogon, olakšavanje prometovanja vozila s posebnim hrvatskim registarskim pločicama
Uređenje prometovanja električnih romobila i sličnih proizvoda na električni pogon u prometu na način da se odredi na kojim se površinama može, a na kojima ne može upravljati navedenim vozilima doprinijet će sigurnosti vozača navedenih vozila, pješacima, kao i ukupnoj sigurnosti prometa na cestama.
Promjenom normativnog okvira smanjit će se financijsko i administrativno opterećenje vozača kao i policijskih uprava i postaja.
Povećana sigurnost prometa na cestama kroz onemogućavanje upravljanja vozilima vozačima s vozačkim dozvolama drugih država koji učestalo ponavljaju prekršaje i prikupe propisani broj negativnih prekršajnih bodova, a što do sada nije bio slučaj.
Omogućavanje optimalnog rada punionica za vozila na električni pogon onemogućavanjem parkiranja vozila koja ne koriste usluge punjenja.
Omogućavanje jednostavnijeg kretanja vozila registriranih posebnim registarskim pločicama u Republici Hrvatskoj, bez nepotrebnih provjera u prometu kada će kreću izvan Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
3. ANALIZA UTVRĐENIH IZRAVNIH UČINAKA
3.1.
Analiza gospodarskih učinaka
Budući da se „osobna prijevozna sredstva“ definiraju na način da su to vozila bez sjedećeg mjesta, a takva vozila su već u prodaji i u posjedu stanovništva, očekuje se pad prodaje vozila sa sjedećim mjestom jer će se takva vozila morati registrirati, ali u neznatnoj mjeri.
3.2.
Analiza učinaka na zaštitu tržišnog natjecanja
Mikro i mali poduzetnici koji se bave iznajmljivanjem električnih romobila sa sjedećim mjestom neće se moći baviti djelatnošću ako ta vozila ne registriraju, kao i građani koji posjeduju takva vozila, ali u neznatnoj mjeri.
3.3.
Analiza socijalnih učinaka
Povećanje troškova za građane koji posjeduju električne romobile sa sjedećim mjestom kroz obvezu homologacije i registracije vozila.
3.4.
Analiza učinaka na rad i tržište rada
Mogućnost otkaza ugovora o radu radnicima zaposlenim kod mikro i malih poduzetnika koji se bave iznajmljivanjem električnih romobila sa sjedećim mjestom kroz obvezu homologacije i registracije vozila i zatvaranje obrta ili malih trgovačkih društava.
3.5.
Analiza učinaka na zaštitu okoliša
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa
3.6.
Analiza učinaka na zaštitu ljudskih prava
Provedbom prethodne procjene nisu utvrđeni značajni učinci koji bi zahtijevali daljnju analizu u postupku procjene učinaka propisa.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
4. TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
4.
TEST MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA (MSP TEST)
MSP testom ocjenjuju se gospodarski učinci nacrta prijedloga zakona na male i srednje poduzetnike, ako je provedbom Prethodnog MSP testa u okviru Prethodne procjene utvrđena obveza provedbe učinaka propisa na malo gospodarstvo i izrada MSP testa.
Pri odlučivanju o kvaliteti izrade MSP testa isključivo je mjerodavno mišljenje tijela nadležnog za njihovo provođenje sukladno Zakonu o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine" broj 44/17).
4.1.
Moguće opcije javnih politika
4.1.1. Opcija 1. (nenormativno rješenje) »Ne poduzimati ništa«
Zadržavanjem važećeg propisa ne može se postići ishod naveden u točki 3. Obrasca Prethodne procjene.
4.1.2. Opcija 2. (nenormativno rješenje) »Poduzimati nenormativne aktivnosti«
Poduzimanje nenormativnih aktivnosti nisu moguća opcija jer je ishod moguće postići isključivo normativnim rješenjem, s obzirom da su područja koja je potrebno urediti i sada zakonski regulirana.
4.1.3. Opcija 3. (normativno rješenje) »Poduzimati normativnu aktivnost A«
Optimalna opcija koja se uzima u obzir kao normativno rješenje jer je cjelokupna promjena moguća donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
4.1.4. Opcija 4. (normativno rješenje) »Poduzimati normativnu aktivnost B«
Predviđena cjelokupna promjena ne iziskuje toliko opsežnu promjenu te se kao normativno rješenje ne uzima u obzir kroz donošenje novog zakonskog prijedloga.
4.2.
Ocjena i opcije
Opcija 1.
Koristi: Nema koristi
Troškovi: -
Opcija 2.
Koristi: Nema koristi
Troškovi: -
Opcija 3.
Koristi: Donošenjem ovog Zakona postići će se reguliranje prometovanja određenih vrsta vozila što do sada nije uređeno, v eća preciznost tumačenja zakonskih odredbi i njihova ujednačena primjena u praksi te sprječavanje mogućih zloupotreba zbog nenormiranosti, dodatno usuglašavanje s drugim važećim propisima Republike Hrvatske te otklanjanje utvrđenih pogrešaka u Zakonu.
Troškovi: Za provedbu ovog Zakona sredstva su osigurana na pozicijama Ministarstva unutarnjih poslova
Opcija 4.
Koristi: Ne razmatra se
Troškovi: -
Tablica: Analiza troškova i koristi
Opcije
Troškovi (negativni učinci)
Koristi (pozitivni učinci)
Opcija 1.
Ne razmatra se
Opcija 2.
Ne razmatra se
Opcija 3.
++
Opcija 4.
Ne razmatra se
Legenda:
- - znatan negativni učinak
- ograničen negativni učinak
1 nema učinka
+ ograničen pozitivan učinak
+ + znatan pozitivan učinak
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
5. PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
5.
PROVOĐENJE SCM METODOLOGIJE
-
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.
SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
Savjetovanje će se provesti u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću objavom Nacrta prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Iskaz o procjeni učinaka propisa će prije savjetovanja biti dostavljen (zajedno s Nacrtom zakona) na mišljenje nadležnim tijelima i Uredu za zakonodavstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
7. OPTIMALNO RJEŠENJE
7.
OPTIMALNO RJEŠENJE
Sukladno članku 11. Zakona o procjeni učinaka propisa (Narodne novine, br. 44/17) provedena je prethodna procjena učinaka propisa koja je pokazala da su za predmetni Zakon utvrđeni neznatni izravni učinci po pitanju tržišnog natjecanja, socijalni učinci i učinci na rad i tržište rada. Na temelju rezultata utvrđenih u postupku procjene učinaka propisa kao optimalno normativno rješenje predlaže se donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama kako bi se osigurale zakonske pretpostavke koje će rezultirati postizanjem očekivanog ishoda.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
8. VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
8.
VREMENSKI OKVIR I VREDNOVANJE
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama stupa na snagu osmog dana od dana objave predmetnog Zakona u Narodnim novinama.
Vremenski okvir postizanja ishoda moći će se procijeniti nakon godinu dana primjene.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
9. PRILOZI
9.
PRILOZI
-
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
10. POTPIS ČELNIKA TIJELA
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:
Potpredsjednik vlade i ministar unutarnjih poslova
dr.sc. Davor Božinović
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
11. ODGOVARAJUĆA PRIMJENA
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
-
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova