Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/2019, 37/2020 i 31/2021) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu podmjere 10.2. „Potpora za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Natječaj).
1.PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje prvog dijela zahtjeva za potporu
Rok za podnošenje drugog dijela zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19, 37/20i 31/21; u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu podmjere 10.2. „Potpora za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi“ (u daljnjem tekstu: podmjera 10.2.).
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi.
Ciljevi mjere
-potaknuti poljoprivredne prakse koje su korisne za okoliš, ublažiti negativne učinke poljoprivrede i povećati bio raznolikost, kao i očuvati genetske resurse vezane uz poljoprivredu
-očuvati tradicionalne biljne i životinjske vrste koje su prilagođene lokalnim uvjetima te su u opasnosti od izumiranja.
Korisnici
Korisnici su javna tijela i pravne osobe koja se u skladu s nacionalnim zakonodavstvom bave očuvanjem biljnih ili životinjskih genetskih izvora
Ukupan iznos raspoloživih sredstava Natječaja
15.000.000,00kuna
Visina javne potpore
Visina potpore po korisniku računa se prema broju prihvatljivih aktivnosti i iznosi najviše do 50.000 eura (u protuvrijednosti u kunama) po pojedinoj aktivnosti
Intenzitet javne potpore
do 100 % (85 % EU i 15 % RH)
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja)– www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Program) – www.ruralnirazvoj.hr
1.1.Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
(1)Natječaj je moguće izmijeniti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja Zahtjeva za potporu u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2)Izmjene i/ili ispravak Natječaja objavljuju se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
2.2.Poništenje Natječaja
(1)Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Ministarstva kao Upravljačkog tijela (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo), može poništiti Natječaj prije izdavanja Odluka o rezultatu administrativne kontrole sukladno članku 21. Pravilnika.
(2)Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
3.3.Pitanja i odgovori
(1)Pitanja u vezi objavljenog Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr, unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2)Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 5 dana prije početka roka za podnošenje Zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr.
(3)Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4)Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5)U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi objavljenog Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6)U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim, ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom Natječaja.
2.POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1)Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o financiranju korisnika s Agencijom za plaćanja.
(2)Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 4 ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
2.3. Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti u postupku dodjele potpore
(1)Uvjeti prihvatljivosti troškova i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2)Korisnik prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu mora povesti nabavu u skladu s podtočkom 2.11. ovoga Natječaja.
(3)U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu bit će odbijen.
(4)Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(5)Plan nabave/Tablica troškova i izračuna potpore mora biti u skladu aktivnostima i iznosima iz odobrenog godišnjeg plana aktivnosti i prihvatljivim aktivnostima i troškovima propisanim u Listi prihvatljivih troškova (Prilog 3 i 4 ovoga Natječaja). Ako je u Planu nabave/Tablici troškova i izračuna potpore trošak viši u odnosu na trošak iz odobrenog godišnjeg plana aktivnosti, za daljnju kalkulaciju u obzir će se uzeti iznos manjeg troška.
(6)Prihvatljivi troškovi/aktivnosti za očuvanje biljnih genetskih izvora propisani su u Prilogu 3 ovoga Natječaja i čine njegov sastavni dio.
(7)Prihvatljivi troškovi/aktivnosti za očuvanje životinjskih genetskih izvora propisani su u Prilogu 4 ovoga Natječaja i čine njegov sastavni dio.
(8)Neprihvatljivi troškovi su:
a.porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
b.drugi porezi te propisane naknade i doprinosi (osim za troškove navedeni u prihvatljivim troškovima)
e.svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije opreme i mehanizacije koja nije predmet nabave ovoga Natječaja
f.troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi kredita i refinanciranja kamata, režijski troškovi i troškovi osiguranja
g.nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
h.plaće i druge naknade zaposlenika temeljem ugovora o radu, osim onih navedenih u Prilozima 3 i 4 ovoga Natječaja
i.novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka
j.troškovi nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu
k.plaćanje gotovim novcem
l.troškovi vlastitog rada
m.opći i operativni troškovi.
2.4. Uvjeti i način podnošenja Zahtjeva za potporu
(1)Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja Zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 5 i 6 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2)Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio Zahtjev za potporu. Korisnik je u obvezi podnijeti zahtjev za upis u Evidenciju korisnikanajkasnije 15 dana prije isteka krajnjeg roka za podnošenje zahtjeva za potporuza ovaj Natječaj. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav. Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3)Prije popunjavanja Zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem Zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je dužan podnijeti Zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon nastanka događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4)Zahtjev za potporu Korisnik podnosi u dva dijela.
(5)Korisnik drugi dio Zahtjeva za potporu podnosi nakon provedene nabave iz podtočke 2.11., ali ne kasnije od propisanog roka za dostavu drugog dijela Zahtjeva za potporu.
(6)Korisnik može podnijeti jedan Zahtjev za potporu unutar ovoga Natječaja.
(7)Nakon popunjavanja Zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „Potvrda o podnošenju Zahtjeva za potporu“ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju). Korisnik je obvezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju treba biti minimalno naznačeno:
vrijeme podnošenja (datum, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
naziv i adresa korisnika
naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PODMJERU 10.2. » Potpora za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi «
(8)Smatra se da je Zahtjev za potporu podnesen kad korisnik dostavi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(9)Vrijeme podnošenja Zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(10)Korisnik mora podnijeti prvi i drugi dio Zahtjeva za potporu u rokovima kako je propisano u tablici u točki 1. ovoga Natječaja.
(11)Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(12)U slučaju dostavljanja Potvrde o podnošenju prvog dijela zahtjeva za potporu izvan propisanih rokova i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se Odluka o odbijanju.
2.5. Provedba postupka dodjele potpore
(1)Postupak dodjele potpore provodi se u dva dijela, odnosno Zahtjev za potporu korisnik podnosi u dva dijela.
(2)Postupak dodjele potpore prvog dijela Zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a.podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
b.rangiranje Zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c.administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d.administrativna kontrola prihvatljivosti projekta/aktivnosti.
(3)Postupak dodjele potpore drugog dijela Zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a.podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
b.administrativna kontrola prihvatljivosti projekta/aktivnosti
c.administrativna kontrola prihvatljivosti troškova.
(4)Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem Zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava/Odluke o odbijanju.
2.6. Podnošenje, zaprimanje prvog dijela Zahtjeva za potporu i rangiranje Zahtjeva za potporu
(1)Korisnik podnosi prvi dio Zahtjeva za potporu u roku propisanom u tablici u točki 1. ovoga Natječaja.
(2)Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u prvom dijelu Zahtjeva za potporu propisana je u Prilogu 5 ovoga Natječaja.
(3)Po zaprimanju svih Zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira rang-listu Zahtjeva za potporu na temelju traženih procijenjenih iznosa potpore te traženog broja bodova u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4)Prednost na rang-listi ima Zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(5)U slučaju da veći broj Zahtjeva za potporu ima isti broj bodova prednost se određuje prema vremenu podnošenja Zahtjeva za potporu, a prednost imaju Zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a.potpuni Zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog Zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b.Zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala Zahtjev za dopunu. Prednost imaju Zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po Zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni Zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni Zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(6)Ako dva ili više Zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja Zahtjeva za dopunu, odnosno Zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(7)Nakon provedene administrativne kontrole zahtjeva za potporu koji se nalaze iznad praga dostatnih sredstava javne potpore, sklapanja svih ugovora o financiranju s korisnicima čiji se zahtjevi nalaze iznad praga dostatnih sredstava javne potpore, završetka postupka po pravnom lijeku i prihvaćanja akata izdanih za sve zahtjeve za potporu za koje je provedena administrativna kontrola, kreira se konačna rang-lista koju Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr.
(8)Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr, nakon sklapanja svih Ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
2.7. Administrativna kontrola prvog dijela Zahtjeva za potporu
(1)Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, administrativnu kontrolu prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta/aktivnosti i troškova na temelju prvog dijela Zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u Zahtjev za potporu.
(2)U Prilogu 5 ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u Zahtjevu za potporu. U slučaju da korisnik u Zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 5 ovogaNatječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
(3)Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na rang-listi iz podtočke 2.6. ovoga Natječaja.
(4)Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost Zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi Zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje odluka o odbijanju.
(5)Administrativnom kontrolom Zahtjeva za potporuza potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira od traženoga u zahtjevu za potporu.
(6)U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira i/ili procijenjeni iznos manji od navedenog u Zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjene broja bodova i/ili procijenjenog iznosa potpore, te će razloge obrazložiti u odluci.
(7)Rang lista iz podtočke 2.6. ovoga Natječaja ažurira se temeljem stvarno utvrđenih podataka u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(8)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost Zahtjeva za potporu, te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(9)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti troškovautvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog projekta, što obuhvaća provjeru propisanih uvjeta prihvatljivosti troškova. Tijekom administrativne kontrole se isključuju neprihvatljivi troškovi i troškovi koji nisu navedeni u godišnjem planu rada, te se određuje najviši procijenjeni iznos prihvatljivih troškova, kao i procijenjeni potpore za dodjelu.
(10)Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta/aktivnostiprovjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete iz Priloga 1. ovoga Natječaja te seutvrđuje je liprojekt u skladu s godišnjim planom aktivnosti odobrenim od strane Ministarstva poljoprivrede te aktivnostima i troškovima navedenim u Prilozima 3 i 4 ovoga Natječaja.
(11)Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u zahtjevu za potporu.
(12)Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
2.8. Dopuna/obrazloženje
(1)U slučaju da je Zahtjev za potporu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije, i/ili ponude i/ili dokumentacija iz provedenog postupka prikupljanja ponuda i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja u bilo kojoj fazi administrativne kontrole može od korisnika tražiti dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: D/O).
(2)Korisniku se može poslati samo jedan Zahtjev za dopunu.
(3)Zahtjev za D/O se korisniku dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4)Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5)Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedbu postupka dodjele potpore.
(6)U prilozima 5 i 6 ovoga Natječaja u kojima je naveden popis dokumentacije propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna.
(7)Ako korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O ili ga dostavi izvan propisanog roka, izdat će se Odluka o odbijanju temeljem članka 49. stavka 3. Pravilnika, a iz razloga neispunjavanja obveze iz članka 33. stavaka 3. i 4. Pravilnika, a u skladu s člankom 10. stavkom 1. točke k) Pravilnika.
(8)U slučaju da korisnik u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se odnosi na uvjete prihvatljivosti korisnika i/ili projekta i/ili na cjelokupno ulaganje, izdat će se odluka o odbijanju temeljem članka 49. stavka 3. Pravilnika, a iz razloga neispunjavanja obveze iz članka 33. stavaka 3. i 4. Pravilnika, u skladu s člankom 10. stavkom 1. točke k) Pravilnika.
(9)Iznimno od stavka 8. ove podtočke, u slučaju da korisnik neobveznik javne nabave u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se ne odnosi na uvjete prihvatljivosti korisnika i/ili projekta i/ili na cjelokupno ulaganje, korisniku za troškove na koje se odnosi D/O, neće biti odobrena potpora.
(10)Za korisnike koji su obveznici javne nabave, samo u slučaju da korisnik u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, primjenjuju se odgovarajuće financijske korekcije u skladu s Prilogom 8 ovoga Natječaja.
(11)Iznimno iz stavka 4. ove podtočke, Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O, dostavljen izvan roka iz stavka 3. ove podtočke, u slučaju više sile i izvanrednih okolnosti (na način kako je propisano člankom 50. Pravilnika), dok će za kašnjenje D/O u drugom dijelu Zahtjeva za potporu kao i za kašnjenje podnošenja Potvrde o podnošenju drugog dijela Zahtjeva za potporu, ako nije riječ o višoj sili primijeniti financijske korekcije do najviše 30 dana kašnjenja u određenom postotku od iznosa Ugovora o financiranju:
a.do 5 dana kašnjenja – 1 %
b.od 6 do 15 dana kašnjenja – 2 %
c.od 16 do 30 dana kašnjenja – 5 %
d.više od 30 dana kašnjenja - 100 % - izdaje se Odluka o odbijanju
PRIMJER 1:
U slučaju da korisnik kasni s dostavljanjem drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka npr. 8 dana, korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 2%.
U slučaju da korisnik još dodatno kasni i sa dostavom D/O drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka (a dopuna se odnosi na cjelokupni zahtjev), npr. 17 dana korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
Sveukupno korisniku će iznos potpore iz Ugovora o financiraju umanjiti za 5%.
PRIMJER 2:
U slučaju da korisnik kasni s dostavljanjem drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka npr. 11 dana, korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 2%.
U slučaju da korisnik još dodatno kasni i sa dostavom D/O drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka (dopuna se odnosi na pojedini trošak/ugovor o javnoj nabavi), npr. 20 dana korisniku će se iznos potpore za navedeni trošak (za koji se je tražila D/O) iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
Sveukupno korisniku će se svi troškovi umanjiti za 2%, a naveden trošak s čijom se je D/O kasnilo nakon propisanog roka umanjiti će se za 5%.
(12)Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.
(13)Ako nakon podnošenja zahtjeva za potporu korisnik samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
NACRT NATJEČAJA
za provedbu podmjere 10.2. „Potpora za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi“
SADRŽAJ
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
1.2. Poništenje Natječaja
1.3. Pitanja i odgovori
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
2.3. Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti u postupku dodjele potpore
2.5. Provedba postupka dodjele potpore
2.6. Podnošenje, zaprimanje prvog dijela Zahtjeva za potporu i rangiranje Zahtjeva za potporu
2.7. Administrativna kontrola prvog dijela Zahtjeva za potporu
2.8. Dopuna/obrazloženje
2.9. Izdavanje akata nakon završenog prvog dijela postupka dodjele potpore
2.9.1. Sklapanje ugovora o financiranju
2.10. Raskid ugovora u postupku dodjele potpore
2.11. Postupci nabave prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu
2.11.1. Postupci nabave za obveznike javne nabave (isključujući obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu)
2.11.2. Postupci nabave za neobveznike javne nabave te obveznike javne nabave kada provode jednostavnu nabavu
2.12. Administrativna kontrola drugog dijela Zahtjeva za potporu
2.13. Izdavanje akta nakon završenog drugog dijela postupka dodjele potpore
3. POSTUPAK PROVEDBE PROJEKTA
3.1. Obveze korisnika u postupku provedbe projekta
3.2. Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti u postupku provedbe projekta
3.3. Način podnošenja zahtjeva za isplatu predujma/zahtjeva za isplatu
3.4. Uvjeti podnošenja Zahtjeva za isplatu predujma
3.5. Pravdanje predujma
3.6. Administrativna kontrola Zahtjeva za isplatu
3.7. Kontrola na terenu
3.8. Izdavanje akata nakon završenog postupka provedbe projekta
3.8.1. Odluka o isplati predujma /Odluka o isplati
3.8.2. Odluka o jamstvu
3.8.3. Odluka o odbijanju Zahtjeva za isplatu predujma
3.8.4. Odluka o odbijanju zahtjeva za isplatu
3.9. Raskid ugovora u postupku provedbe projekta
4. PETOGODIŠNJE RAZDOBLJE NAKON KONAČNE ISPLATE
5. POVRAT SREDSTAVA
6. ODUSTAJANJE KORISNIKA
7. PROMJENE
8. PRAVNI LIJEK
9. NAČIN DOSTAVE AKATA OD STRANE AGENCIJE ZA PLAĆANJA
9.1. Dostava putem AGRONET-a
9.2. Dostava preporučenom pošiljkom s povratnicom
9.3. Dostava putem elektroničke pošte
10. INFORMIRANJE I VIDLJIVOST
11. ZAŠTITA PODATAKA
12. PRAVNA OSNOVA
13. POJMOVI
14. ZAŠTITA FINANCIJSKIH INTERESA
15. PRIKAZ POSTUPKA DODJELE I ISPLATE POTPORE
16. POPIS PRILOGA
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
Na temelju članka 18. stavka 5. Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/2019, 37/2020 i 31/2021) Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavljuje
NATJEČAJ
za provedbu podmjere 10.2. „Potpora za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi“ iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Natječaj).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. PREDMET, SVRHA I IZNOS RASPOLOŽIVIH SREDSTAVA NATJEČAJA
Datum objave Natječaja
Rok za podnošenje prvog dijela zahtjeva za potporu
Rok za podnošenje drugog dijela zahtjeva za potporu
Predmet Natječaja
Predmet Natječaja je dodjela potpore temeljem Pravilnika o provedbi mjera Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. („Narodne novine“, br. 91/19, 37/20 i 31/21; u daljnjem tekstu: Pravilnik) za provedbu podmjere 10.2. „Potpora za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi“ (u daljnjem tekstu: podmjera 10.2.).
Svrha Natječaja
Svrha Natječaja je dodjela potpore za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi.
Ciljevi mjere
- potaknuti poljoprivredne prakse koje su korisne za okoliš, ublažiti negativne učinke poljoprivrede i povećati bio raznolikost, kao i očuvati genetske resurse vezane uz poljoprivredu
- očuvati tradicionalne biljne i životinjske vrste koje su prilagođene lokalnim uvjetima te su u opasnosti od izumiranja.
Korisnici
Korisnici su javna tijela i pravne osobe koja se u skladu s nacionalnim zakonodavstvom bave očuvanjem biljnih ili životinjskih genetskih izvora
Ukupan iznos raspoloživih sredstava Natječaja
15.000.000,00 kuna
Visina javne potpore
Visina potpore po korisniku računa se prema broju prihvatljivih aktivnosti i iznosi najviše do 50.000 eura (u protuvrijednosti u kunama) po pojedinoj aktivnosti
Intenzitet javne potpore
do 100 % (85 % EU i 15 % RH)
Informacije o objavi Natječaja
Objava na mrežnoj stranici Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja)– www.apprrr.hr, a obavijest o objavi Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama Ministarstva poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) – https://poljoprivreda.gov.hr, Europskih strukturnih i investicijskih fondova – www.strukturnifondovi.hr i Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Program) – www.ruralnirazvoj.hr
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1.1. Izmjena i/ili ispravak otvorenog Natječaja
(1) Natječaj je moguće izmijeniti najkasnije zadnji dan prije početka podnošenja Zahtjeva za potporu u skladu s člankom 20. Pravilnika.
(2) Izmjene i/ili ispravak Natječaja objavljuju se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Poništenje Natječaja
(1) Agencija za plaćanja, uz prethodno odobrenje Ministarstva kao Upravljačkog tijela (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo), može poništiti Natječaj prije izdavanja Odluka o rezultatu administrativne kontrole sukladno članku 21. Pravilnika.
(2) Poništenje Natječaja objavljuje se na mrežnim stranicama na kojima je objavljen Natječaj.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.3. Pitanja i odgovori
(1) Pitanja u vezi objavljenog Natječaja korisnici postavljaju isključivo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr , unosom osobnih podataka te odabirom odgovarajućeg natječaja na koji se pitanje odnosi.
(2) Pitanja se mogu postaviti od objave ovoga Natječaja do najkasnije 5 dana prije početka roka za podnošenje Zahtjeva za potporu, a odgovore na postavljena pitanja objavljuje Upravljačko tijelo putem mrežne stranice – www.ruralnirazvoj.hr .
(3) Upravljačko tijelo i Agencija za plaćanja kroz odgovore na pitanja ne mogu davati svoje mišljenje o prihvatljivosti pojedinog potencijalnog korisnika, prihvatljivosti projekata odnosno pojedine vrste ulaganja i troškova.
(4) Odgovor na pitanje ne smije stvarati nova pravila i obveze za korisnike koja ne proizlaze iz odredbi Programa, Pravilnika, ovoga Natječaja i drugih pozitivnih pravnih propisa.
(5) U slučaju više istovjetnih upita u vezi odredbi objavljenog Natječaja Agencija za plaćanja u suradnji s Upravljačkim tijelom može izraditi uputu za korisnike koja će biti objavljena na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.
(6) U slučaju izmjene ili ispravka ovoga Natječaja, odgovori objavljeni prije izmjene ili ispravka ovoga Natječaja smatraju se ništetnim, ako su u suprotnosti s objavljenom izmjenom ili ispravkom Natječaja.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. POSTUPAK DODJELE POTPORE
(1) Postupak dodjele potpore uključuje vremensko razdoblje od podnošenja zahtjeva za potporu od strane korisnika do sklapanja ugovora o financiranju korisnika s Agencijom za plaćanja.
(2) Uvjete prihvatljivosti iz Priloga 1 ovoga Natječaja korisnik dokazuje dokumentacijom koja je navedena u Prilogu 4 ovoga Natječaja, a Agencija za plaćanja tijekom administrativne kontrole može koristiti dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1. Uvjeti prihvatljivosti korisnika u postupku dodjele potpore
Uvjeti prihvatljivosti korisnika i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Uvjeti prihvatljivosti projekta u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti projekta i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Svi podaci navedeni u zahtjevu za potporu podložni su provjerama nadležnih institucija i nakon isplate potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (u daljnjem tekstu: EPFRR) u razdoblju od pet godina nakon konačne isplate potpore.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3. Uvjeti prihvatljivosti troškova/aktivnosti u postupku dodjele potpore
(1) Uvjeti prihvatljivosti troškova i posljedice neispunjavanja istih propisani su ovim Natječajem i Prilogom 1 ovoga Natječaja koji čini njegov sastavni dio.
(2) Korisnik prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu mora povesti nabavu u skladu s podtočkom 2.11. ovoga Natječaja.
(3) U slučaju da ulaganje/svi troškovi nisu prihvatljivi zahtjev za potporu bit će odbijen.
(4) Neprihvatljivi i/ili neodobreni troškovi ne ulaze u izračun potpore.
(5) Plan nabave/Tablica troškova i izračuna potpore mora biti u skladu aktivnostima i iznosima iz odobrenog godišnjeg plana aktivnosti i prihvatljivim aktivnostima i troškovima propisanim u Listi prihvatljivih troškova (Prilog 3 i 4 ovoga Natječaja). Ako je u Planu nabave/Tablici troškova i izračuna potpore trošak viši u odnosu na trošak iz odobrenog godišnjeg plana aktivnosti, za daljnju kalkulaciju u obzir će se uzeti iznos manjeg troška.
(6) Prihvatljivi troškovi/aktivnosti za očuvanje biljnih genetskih izvora propisani su u Prilogu 3 ovoga Natječaja i čine njegov sastavni dio.
(7) Prihvatljivi troškovi/aktivnosti za očuvanje životinjskih genetskih izvora propisani su u Prilogu 4 ovoga Natječaja i čine njegov sastavni dio.
(8) Neprihvatljivi troškovi su:
a. porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
b. drugi porezi te propisane naknade i doprinosi (osim za troškove navedeni u prihvatljivim troškovima)
c. kamate
d. rabljena poljoprivredna mehanizacija, strojevi, oprema
e. svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije opreme i mehanizacije koja nije predmet nabave ovoga Natječaja
f. troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi kredita i refinanciranja kamata, režijski troškovi i troškovi osiguranja
g. nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
h. plaće i druge naknade zaposlenika temeljem ugovora o radu, osim onih navedenih u Prilozima 3 i 4 ovoga Natječaja
i. novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka
j. troškovi nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu
k. plaćanje gotovim novcem
l. troškovi vlastitog rada
m. opći i operativni troškovi.
2.4. Uvjeti i način podnošenja Zahtjeva za potporu
(1) Zahtjev za potporu korisnik popunjava u elektroničkom obliku putem AGRONET-a. Prilikom popunjavanja Zahtjeva za potporu korisnik popunjava tražene podatke i učitava traženu dokumentaciju navedenu u Prilogu 5 i 6 ovoga Natječaja. Tražena dokumentacija mora biti na hrvatskom ili engleskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija na drugom stranom jeziku i pismu mora biti prevedena na hrvatski jezik te ovjerena od strane sudskog tumača.
(2) Korisnik mora biti upisan u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu (u daljnjem tekstu: Evidencija korisnika) kako bi podnio Zahtjev za potporu. Korisnik je u obvezi podnijeti zahtjev za upis u Evidenciju korisnika najkasnije 15 dana prije isteka krajnjeg roka za podnošenje zahtjeva za potporu za ovaj Natječaj. Korisnik upisom u Evidenciju korisnika dobiva pristupne podatke, odnosno korisničko ime i zaporku, kojima se prijavljuje u AGRONET sustav . Putem AGRONET-a korisnici mogu ostvariti uvid u pravnu osnovu te popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje. Detaljne upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a nalaze se u Vodiču za upis u Evidenciju korisnika koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(3) Prije popunjavanja Zahtjeva za potporu korisnik treba provjeriti trenutno važeće podatke u Evidenciji korisnika te ih prema potrebi putem Zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika obnoviti. Korisnik je dužan podnijeti Zahtjev za promjenu podataka koji se nalaze u Evidenciji korisnika nakon nastanka događaja koji ih je izazvao. Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektroničke pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.
(4) Zahtjev za potporu Korisnik podnosi u dva dijela.
(5) Korisnik drugi dio Zahtjeva za potporu podnosi nakon provedene nabave iz podtočke 2.11. , ali ne kasnije od propisanog roka za dostavu drugog dijela Zahtjeva za potporu.
(6) Korisnik može podnijeti jedan Zahtjev za potporu unutar ovoga Natječaja.
(7) Nakon popunjavanja Zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisniku se generira „ Potvrda o podnošenju Zahtjeva za potporu “ (u daljnjem tekstu: Potvrda o podnošenju). Korisnik je obvezan Potvrdu o podnošenju ispisati i potpisati te dostaviti u izvorniku preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja do propisanog roka, na adresu:
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ulica grada Vukovara 269d
10000 Zagreb
Na omotnici u kojoj se nalazi Potvrda o podnošenju treba biti minimalno naznačeno:
vrijeme podnošenja (datum, sat, minuta, sekunda) kojeg naznačuje davatelj poštanske usluge u slučaju dostave preporučenom pošiljkom, odnosno osoba u Agenciji za plaćanja koja zaprima omotnicu u slučaju neposredne predaje
naziv i adresa korisnika
naznaka:
„NE OTVARATI – PRIJAVA NA NATJEČAJ“
„NATJEČAJ ZA PODMJERU 10.2. » Potpora za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi «
(8) Smatra se da je Zahtjev za potporu podnesen kad korisnik dostavi Potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu preporučenom pošiljkom ili neposredno u Agenciju za plaćanja.
(9) Vrijeme podnošenja Zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(10) Korisnik mora podnijeti prvi i drugi dio Zahtjeva za potporu u rokovima kako je propisano u tablici u točki 1. ovoga Natječaja.
(11) Računanje rokova propisano je člankom 51. Pravilnika.
(12) U slučaju dostavljanja Potvrde o podnošenju prvog dijela zahtjeva za potporu izvan propisanih rokova i/ili potpisane od strane neovlaštene osobe, izdaje se Odluka o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.5. Provedba postupka dodjele potpore
(1) Postupak dodjele potpore provodi se u dva dijela, odnosno Zahtjev za potporu korisnik podnosi u dva dijela.
(2) Postupak dodjele potpore prvog dijela Zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a. podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
b. rangiranje Zahtjeva za potporu i administrativna kontrola kriterija odabira
c. administrativna kontrola prihvatljivosti korisnika
d. administrativna kontrola prihvatljivosti projekta/aktivnosti.
(3) Postupak dodjele potpore drugog dijela Zahtjeva za potporu sastoji se od sljedećih faza:
a. podnošenje i zaprimanje Zahtjeva za potporu
b. administrativna kontrola prihvatljivosti projekta/aktivnosti
c. administrativna kontrola prihvatljivosti troškova.
(4) Postupak dodjele potpore započinje zaprimanjem Zahtjeva za potporu u Agenciju za plaćanja, a završava izdavanjem Odluke o dodjeli sredstava/Odluke o odbijanju.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.6. Podnošenje, zaprimanje prvog dijela Zahtjeva za potporu i rangiranje Zahtjeva za potporu
(1) Korisnik podnosi prvi dio Zahtjeva za potporu u roku propisanom u tablici u točki 1. ovoga Natječaja.
(2) Dokumentacija koju korisnik mora dostaviti/učitati u prvom dijelu Zahtjeva za potporu propisana je u Prilogu 5 ovoga Natječaja.
(3) Po zaprimanju svih Zahtjeva za potporu podnesenih na ovaj Natječaj, Agencija za plaćanja formira rang-listu Zahtjeva za potporu na temelju traženih procijenjenih iznosa potpore te traženog broja bodova u skladu s kriterijima odabira iz Priloga 2 ovoga Natječaja.
(4) Prednost na rang-listi ima Zahtjev za potporu s utvrđenim većim brojem bodova provjerenim i dodijeljenim od strane Agencije za plaćanja, u skladu s Prilogom 2 ovoga Natječaja.
(5) U slučaju da veći broj Zahtjeva za potporu ima isti broj bodova prednost se određuje prema vremenu podnošenja Zahtjeva za potporu, a prednost imaju Zahtjevi za potporu na sljedeći način:
a. potpuni Zahtjevi za potporu za koje nije tražena dopuna, pri čemu se vremenom podnošenja potpunog Zahtjeva za potporu smatra trenutak slanja (datum, sat, minuta, sekunda) Potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja (datum, sat, minuta, sekunda) u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje
b. Zahtjevi za potporu za koje je Agencija za plaćanja izdala Zahtjev za dopunu. Prednost imaju Zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po Zahtjevu za dopunu. Ako nepotpuni Zahtjevi za potporu imaju jednaki broj bodova i jednak vremenski rok podnošenja dopunu, prednost imaju ranije podneseni Zahtjevi za potporu (datum, sat, minuta, sekunda).
(6) Ako dva ili više Zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova prema gore navedenim kriterijima po kojima se određuje prednost pri odabiru i jednako vrijeme podnošenja Zahtjeva za dopunu, odnosno Zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje da zahtjev bude odabran, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.
(7) Nakon provedene administrativne kontrole zahtjeva za potporu koji se nalaze iznad praga dostatnih sredstava javne potpore, sklapanja svih ugovora o financiranju s korisnicima čiji se zahtjevi nalaze iznad praga dostatnih sredstava javne potpore, završetka postupka po pravnom lijeku i prihvaćanja akata izdanih za sve zahtjeve za potporu za koje je provedena administrativna kontrola, kreira se konačna rang-lista koju Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr.
(8) Rang-listu zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja objavljuje na mrežnoj stranici – www.apprrr.hr , nakon sklapanja svih Ugovora o financiranju s korisnicima koji se nakon provedene administrativne kontrole nalaze iznad praga dostatnih sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.7. Administrativna kontrola prvog dijela Zahtjeva za potporu
(1) Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu kriterija odabira, administrativnu kontrolu prihvatljivosti korisnika, prihvatljivosti projekta/aktivnosti i troškova na temelju prvog dijela Zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u Zahtjev za potporu.
(2) U Prilogu 5 ovoga Natječaja navedeni su svi dokumenti koje korisnik mora obavezno učitati u Zahtjevu za potporu. U slučaju da korisnik u Zahtjevu za potporu ne dostavi dokumentaciju za koju je Prilogom 5 ovoga Natječaja propisano da se ne može dopuniti, korisniku se izdaje odluka o odbijanju.
(3) Administrativna kontrola Zahtjeva za potporu provodi se prema redoslijedu na rang-listi iz podtočke 2.6. ovoga Natječaja.
(4) Administrativnom kontrolom kriterija odabira provjerava se usklađenost Zahtjeva za potporu s kriterijima odabira. Korisnik mora ostvariti prag prolaznosti s minimalnim brojem bodova temeljem propisnih kriterija odabira da bi Zahtjev za potporu bio prihvatljiv, u suprotnom se izdaje odluka o odbijanju.
(5) Administrativnom kontrolom Zahtjeva za potporu za potporu korisniku se ne može dodijeliti veći broj bodova po pojedinom kriteriju odabira od traženoga u zahtjevu za potporu.
(6) U slučaju da se administrativnom kontrolom utvrdi manji broj bodova po kriterijima odabira i/ili procijenjeni iznos manji od navedenog u Zahtjevu za potporu, Agencija za plaćanja će u skladu s utvrđenim činjeničnim stanjem izvršiti umanjene broja bodova i/ili procijenjenog iznosa potpore, te će razloge obrazložiti u odluci.
(7) Rang lista iz podtočke 2.6. ovoga Natječaja ažurira se temeljem stvarno utvrđenih podataka u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu. Na taj način moguće je uključiti u administrativnu kontrolu zahtjeve za potporu za koje inicijalno nije bilo dostatnih sredstava.
(8) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti korisnika provjerava se pravovremenost i potpunost Zahtjeva za potporu, te ispunjava li korisnik sve propisane uvjete prihvatljivosti i postoje li razlozi za odbijanje/isključenje korisnika.
(9) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti troškova utvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za sufinanciranje pojedinog projekta, što obuhvaća provjeru propisanih uvjeta prihvatljivosti troškova. Tijekom administrativne kontrole se isključuju neprihvatljivi troškovi i troškovi koji nisu navedeni u godišnjem planu rada, te se određuje najviši procijenjeni iznos prihvatljivih troškova, kao i procijenjeni potpore za dodjelu.
(10) Administrativnom kontrolom prihvatljivosti projekta/aktivnosti provjerava se ispunjava li projekt sve propisane uvjete iz Priloga 1. ovoga Natječaja te se utvrđuje je li projekt u skladu s godišnjim planom aktivnosti odobrenim od strane Ministarstva poljoprivrede te aktivnostima i troškovima navedenim u Prilozima 3 i 4 ovoga Natječaja.
(11) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja ne može dodijeliti iznos potpore veći od traženog u zahtjevu za potporu.
(12) Agencija za plaćanja prilikom administrativne provjere može koristiti sve dostupne registre i baze podataka nadležnih institucija.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.8. Dopuna/obrazloženje
(1) U slučaju da je Zahtjev za potporu nepotpun ili su potrebne dodatne informacije, dokumentacija ili dio dokumentacije, i/ili ponude i/ili dokumentacija iz provedenog postupka prikupljanja ponuda i/ili su potrebna dodatna pojašnjenja zbog određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima i/ili ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna, Agencija za plaćanja u bilo kojoj fazi administrativne kontrole može od korisnika tražiti dopunu i/ili obrazloženje (u daljnjem tekstu: D/O).
(2) Korisniku se može poslati samo jedan Zahtjev za dopunu.
(3) Zahtjev za D/O se korisniku dostavlja elektroničkim putem na adresu elektroničke pošte navedene u zahtjevu za potporu navedenu u „KONTAKT PODACI“ i na elektroničku poštu navedenu u Evidenciji korisnika.
(4) Korisnik je u obvezi postupiti po zahtjevu za D/O te odgovoriti Agenciji za plaćanja putem elektroničke pošte u roku od sedam dana od dana slanja zahtjeva za D/O od strane Agencije za plaćanja.
(5) Agencija za plaćanja zadržava pravo zatražiti da korisnik, osim dokumentacije koja je propisana Natječajem, dostavi i drugu dokumentaciju koja je potrebna za pravilnu i potpunu provedbu postupka dodjele potpore.
(6) U prilozima 5 i 6 ovoga Natječaja u kojima je naveden popis dokumentacije propisana je obvezna dokumentacija za koju nije moguća dopuna .
(7) Ako korisnik ne dostavi odgovor na zahtjev za D/O ili ga dostavi izvan propisanog roka, izdat će se Odluka o odbijanju temeljem članka 49. stavka 3. Pravilnika, a iz razloga neispunjavanja obveze iz članka 33. stavaka 3. i 4. Pravilnika, a u skladu s člankom 10. stavkom 1. točke k) Pravilnika.
(8) U slučaju da korisnik u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se odnosi na uvjete prihvatljivosti korisnika i/ili projekta i/ili na cjelokupno ulaganje, izdat će se odluka o odbijanju temeljem članka 49. stavka 3. Pravilnika, a iz razloga neispunjavanja obveze iz članka 33. stavaka 3. i 4. Pravilnika, u skladu s člankom 10. stavkom 1. točke k) Pravilnika.
(9) Iznimno od stavka 8. ove podtočke, u slučaju da korisnik neobveznik javne nabave u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, a isto se ne odnosi na uvjete prihvatljivosti korisnika i/ili projekta i/ili na cjelokupno ulaganje, korisniku za troškove na koje se odnosi D/O, neće biti odobrena potpora.
(10) Za korisnike koji su obveznici javne nabave, samo u slučaju da korisnik u odgovoru na zahtjev za D/O u propisanom roku dostavi nepotpunu/neprihvatljivu dokumentaciju, primjenjuju se odgovarajuće financijske korekcije u skladu s Prilogom 8 ovoga Natječaja.
(11) Iznimno iz stavka 4. ove podtočke, Agencija za plaćanja će uzeti u razmatranje odgovor na zahtjev za D/O, dostavljen izvan roka iz stavka 3. ove podtočke, u slučaju više sile i izvanrednih okolnosti (na način kako je propisano člankom 50. Pravilnika), dok će za k ašnjenje D/O u drugom dijelu Zahtjeva za potporu kao i za kašnjenje podnošenja Potvrde o podnošenju drugog dijela Zahtjeva za potporu , ako nije riječ o višoj sili primijeniti financijske korekcije do najviše 30 dana kašnjenja u određenom postotku od iznosa Ugovora o financiranju:
a. do 5 dana kašnjenja – 1 %
b. od 6 do 15 dana kašnjenja – 2 %
c. od 16 do 30 dana kašnjenja – 5 %
d. više od 30 dana kašnjenja - 100 % - izdaje se Odluka o odbijanju
PRIMJER 1:
U slučaju da korisnik kasni s dostavljanjem drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka npr. 8 dana, korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 2%.
U slučaju da korisnik još dodatno kasni i sa dostavom D/O drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka (a dopuna se odnosi na cjelokupni zahtjev), npr. 17 dana korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
Sveukupno korisniku će iznos potpore iz Ugovora o financiraju umanjiti za 5%.
PRIMJER 2:
U slučaju da korisnik kasni s dostavljanjem drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka npr. 11 dana, korisniku će se iznos potpore iz Ugovora o financiranju umanjiti za 2%.
U slučaju da korisnik još dodatno kasni i sa dostavom D/O drugog dijela Zahtjeva za potporu nakon propisanog roka (dopuna se odnosi na pojedini trošak/ugovor o javnoj nabavi), npr. 20 dana korisniku će se iznos potpore za navedeni trošak (za koji se je tražila D/O) iz Ugovora o financiranju umanjiti za 5%.
Sveukupno korisniku će se svi troškovi umanjiti za 2%, a naveden trošak s čijom se je D/O kasnilo nakon propisanog roka umanjiti će se za 5%.
(12) Potpuni, prihvatljivi i pravovremeno dopunjeni/obrazloženi zahtjevi za potporu ulaze u daljnju kontrolu u skladu s procedurama Agencije za plaćanja.
(13) Ako nakon podnošenja zahtjeva za potporu korisnik samoinicijativno dostavi dopune i/ili obrazloženja, navedeno se neće uzeti u razmatranje.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede