Ustavna osnova za donošenje Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II.OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakon o Središnjem registru osiguranika (Narodne novine, br. 159/13 i 39/18) propisuje pravni položaj, tijela, poslovanje, ovlasti i poslove iz djelokruga Središnjeg registra osiguranika (u daljnjem tekstu: REGOS), način vođenja registra, izvješćivanje i korištenje podataka iz registra te druga pitanja značajna za poslovanje REGOS-a.
Navedeni Zakon propisuje povezivanje podataka o uplatama doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja doprinosa za uplate starije od šest mjeseci sa zaduženjima iz Izvješća o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja – Obrazac JOPPD (u daljnjem tekstu: Obrazac JOPPD).
Pravilnik o povezivanju podataka o doprinosima za obvezna mirovinska osiguranja (Narodne novine, broj 71/18 - u daljnjem tekstu: Pravilnik) preciznije definira način, rok i povezivanje podataka te evidentiranje i izvješćivanje o povezanim podacima i raspored nepovezanih uplata doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje (II. stup mirovinskog osiguranja) bez pristanka obveznika plaćanjadoprinosa.
Međutim, postojećim zakonodavnim okvirom nije propisano povezivanje podataka o uplatama doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti (I. mirovinski stup) po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja doprinosa.
Isplatitelji plaće, naknade plaće, drugog dohotka dužni su podnijeti Zakonom propisane podatke REGOS-u na propisanim obrascima, odnosno REGOS-u i Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (zajednički obrazac) prilikom svakog plaćanja doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja. Zaprimljeni podaci po osiguranicima jedan su od preduvjeta kako bi se uplaćeni doprinos za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti (I. stup mirovinskog osiguranja) mogao povezati po osiguranicima. Ako isplatitelj ne podnese odgovarajuće obrasce, sredstva uplaćenog doprinosa I. stupa mirovinskog osiguranja, kao i sve ostale uplate koje se nisu mogle povezati s pripadajućim zaduženjima (pogrešne uplate ili uplate veće od zaduženja), evidentirane su kao nepovezane uplate. Uplate ostaju nepovezane sve dok isplatitelji ne podnesu odgovarajuće obrasce ili zahtjeve za povrat, odnosno preknjiženje.
Analizom uplata doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, utvrđeno je da obveznici plaćanja doprinosa često griješe prilikom popunjavanja naloga za plaćanje upisujući pogrešnu oznaku Obrasca JOPPD ili jednom uplatom plaćaju zaduženja iskazana na više Obrazaca JOPPD. Kako bi se nepodmireni Obrasci JOPPD povezali s uplatom doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, obveznici trebaju putem sustava ePorezna podnijeti zahtjev za povezivanje nepovezanih Obrazaca JOPPD. Međutim, obveznici ne podnose zahtjeve za povezivanjem nepovezanih Obrazaca JOPPD te su uplate evidentirane kao nepovezane. Od uvođenja sustava objedinjenog prikupljanja podataka putem Obrasca JOPPD, odnosno od 1. siječnja 2014. godine do danas, ukupno je evidentirano gotovo 700 mil. kn nepovezanih uplata doprinosa I. stupa mirovinskog osiguranja ili 0,55% od ukupnih uplata doprinosa za I. stup mirovinskog osiguranja.
Za provedbu ovog Zakona bilo je potrebno osigurati tehničke preduvjete za provođenje povezivanja po službenoj dužnosti, odnosno implementirati programska rješenja kroz zajedničku aplikaciju REGOS-a i Porezne uprave te ujednačiti postupanje u povezivanju nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje za I. stup mirovinskog osiguranja. Ministarstvo financija, Porezna uprava je Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dohodak (Narodne novine, broj 1/21) propisala povezivanje po službenoj dužnosti javnih davanja iz svoje nadležnosti, koje stupa na snagu 1. siječnja 2022. godine. Stoga je utvrđeno da su se stekli potrebni preduvjeti za postupanje REGOS-a vezano za povezivanje podataka po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja i za doprinose za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti.
Ovim Prijedlogom zakona o dopunama Zakona o Središnjem registru osiguranika uspostavlja se pravni okvir za postupanje REGOS-a u povezivanju nepovezanih Obrazaca JOPPD s nepovezanim uplatama. Predlaže se propisivanje ovlasti REGOS-u da po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja doprinosa provede povezivanje nepovezanih uplata doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti.
Cilj je daljnje poboljšanje postojećeg procesa povezivanja podataka o zaduženjima iz Obrazaca JOPPD s uplatama doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja (I. i II. stup mirovinskog osiguranja) te ujednačavanje pravila za sve vrste doprinosa.
Pravilnik kojeg donosi ministar nadležan za mirovinski sustav, u suradnji s ministrom nadležnim za financije, propisat će način, rokove povezivanja podatka, evidentiranje i izvješćivanje o povezanim podacima i raspored nepovezanih uplata za mirovinsko osiguranje temeljem generacijske solidarnosti po osiguranicima i drugim osobama.
Predloženim dopunama Zakona nepovezane uplate doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti povezat će se po osiguranicima, što ne utječe na ostvarivanje njihovih prava. Obveznicima plaćanja doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje olakšava se poslovanje vezano uz praćenje pravilnosti procesa povezivanja nepovezanih uplata sa zaduženjima iz Obrazaca JOPPD, što predstavlja administrativno rasterećenje za ovu skupinu poslovnih subjekata.
III.OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNAMA ZAKONA O SREDIŠNJEM REGISTRU OSIGURANIKA
Članak 1.
U Zakonu o Središnjem registru osiguranika (Narodne novine, br. 159/13 i 39/18) u članku 19. stavku 3. iza riječi: „članka 31.“ dodaju se riječi: „i članka 31.a“.
Članak 2.
Iza članka 31. dodaje se članak 31.a koji glasi:
„Članak 31.a
REGOS je ovlašten, bez pristanka obveznika plaćanja koji ima nepovezane uplate doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, provesti povezivanje s nepovezanim zaduženjima po osiguranicima.“.
Članak 3.
Ministar nadležan za mirovinski sustav uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije uskladit će s odredbama ovoga Zakona Pravilnik o povezivanju podataka o doprinosima za obvezna mirovinska osiguranja (Narodne novine, broj 71/18), u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 4.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
O B R A Z L O Ž E N J E
Uz članak 1.
Ovom odredbom dopunjuje se članak 19. stavak 3. Zakona kojim je regulirano da se rokovi i način povezivanja podataka te evidentiranje i izvješćivanje o povezanim podacima i raspored nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje propisuju pravilnikom kojeg donosi ministar nadležan za mirovinski sustav, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije, na način da se isto odnosi i na nepovezane uplate doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti.
Način i rokovi povezivanja podataka o doprinosima za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti trebaju biti istovjetni načinu i rokovima povezivanja ostalih javnih davanja koja su u nadležnosti ministarstva financija.
Uz članak 2.
Ovom odredbom utvrđuje se pravni okvir za postupanje REGOS-a u slučajevima nepovezanih uplatadoprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti. REGOS je ovlašten po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja koji ima nepovezane uplate doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja na temelju generacijske solidarnosti provesti povezivanje, na način i u rokovima propisanim Pravilnikom iz članka 19. stavka 3. Zakona.
Uz članak 3.
Ovom odredbom propisuje se obveza usklađivanja važećeg Pravilnikao povezivanju podataka o doprinosima za obvezna mirovinska osiguranja s odredbama ovoga Zakona.
Uz članak 4.
Ovom odredbom propisuje se stupanje na snagu ovoga Zakona.
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE DOPUNJUJU
Članak 19.
(1) REGOS podatke iz članka 14. točke 8. ovoga Zakona, za doprinos za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje te doprinos za mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, povezuje s odgovarajućim podacima o uplatama, iz članka 18. ovoga Zakona, po osiguranicima i drugim osobama, sukladno posebnim propisima.
(2) Za uplaćena sredstva doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje u vezi s prijenosom sredstava na privremeni račun i prosljeđivanja povezanih iznosa doprinosa u obvezne mirovinske fondove i društva primjenjuju se odredbe propisa kojima je regulirano to područje.
(3) Način, rokovi povezivanja podatka te evidentiranje i izvješćivanje o povezanim podacima i raspored nepovezanih uplata iz članka 31. ovoga Zakona propisuje pravilnikom ministar nadležan za mirovinski sustav, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije.
Članak 31.
(1) REGOS je ovlašten, bez pristanka obveznika plaćanja koji ima nepovezane uplate doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja temeljem individualne kapitalizirane štednje, čiji iznos je jednak obračunanom iznosu, temeljem provedene kontrole uplate doprinosa, provesti povezivanje podataka i raspored po osiguranicima.
(2) Ako je iznos uplate različit od obračunanog iznosa, povezivanje podataka i rasporeda po osiguranicima iz stavka 1. ovoga članka REGOS provodi redom počevši od najstarijeg iznosa uplate doprinosa i zaduženja za određenu vrstu doprinosa.
(3) REGOS provodi povezivanje podataka i raspored po osiguranicima iz stavka 1. ovoga članka nakon isteka roka od šest mjeseci od dana nepovezane uplate.
(4) REGOS je ovlašten provesti raspored po osiguranicima nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje prema stanju podataka zaprimljenih od javnopravnih tijela razmjerno broju dana u osiguranju svakog pojedinog osiguranika, člana obveznog mirovinskog fonda, za razdoblje za koje obveznik podnošenja podataka sukladno posebnom propisu nije podnio podatke po osiguranicima:
1. za obveznika plaćanja koji je prestao postojati i nema pravnog slijednika
2. za obveznika plaćanja čije su nepovezane uplate starije od šest godina.
(5) REGOS je ovlašten provesti raspored po osiguranicima nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje za obveznika plaćanja iz stavka 4. ovoga članka koji je podnio sve obračune doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje po osnovi nesamostalnog rada prema udjelu broja dana u osiguranju svakog pojedinog osiguranika u ukupnom broju dana u osiguranju u godini u kojoj je izvršena nepovezana uplata temeljem stanja podataka zaprimljenih od javnopravnih tijela.
(6) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, ako u godini u kojoj je izvršena nepovezana uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje po osnovi nesamostalnog rada nema osiguranika – članova obveznih mirovinskih fondova koji su imali aktivno osiguranje kod tog obveznika plaćanja doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, REGOS izračunava broj dana u osiguranju s osnove radnog odnosa osiguranika – članova obveznih mirovinskih fondova za posljednju godinu u kojoj postoje podaci o aktivnom osiguranju osiguranika – članova obveznih mirovinskih fondova te provodi raspored po osiguranicima nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje.
(7) REGOS je ovlašten provesti raspored nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje starijih od šest godina za obveznika plaćanja koji je imao status osiguranika temeljem obavljanja samostalne djelatnosti.
MINISTARSTVO RADA, MIROVINSKOGA SUSTAVA, OBITELJI
I SOCIJALNE POLITIKE
Nacrt
PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNAMA
ZAKONA O SREDIŠNJEM REGISTRU OSIGURANIKA
Zagreb, kolovoz 2021.
PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNAMA
ZAKONA O SREDIŠNJEM REGISTRU OSIGURANIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
I. USTAVNA OSNOVA ZA DON OŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske ).
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
II.OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakon o Središnjem registru osiguranika (Narodne novine, br. 159/13 i 39/18) propisuje pravni položaj, tijela, poslovanje, ovlasti i poslove iz djelokruga Središnjeg registra osiguranika (u daljnjem tekstu: REGOS), način vođenja registra, izvješćivanje i korištenje podataka iz registra te druga pitanja značajna za poslovanje REGOS-a.
Navedeni Zakon propisuje povezivanje podataka o uplatama doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja doprinosa za uplate starije od šest mjeseci sa zaduženjima iz Izvješća o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja – Obrazac JOPPD (u daljnjem tekstu: Obrazac JOPPD).
Pravilnik o povezivanju podataka o doprinosima za obvezna mirovinska osiguranja (Narodne novine, broj 71/18 - u daljnjem tekstu: Pravilnik) preciznije definira način, rok i povezivanje podataka te evidentiranje i izvješćivanje o povezanim podacima i raspored nepovezanih uplata doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje (II. stup mirovinskog osiguranja) bez pristanka obveznika plaćanja doprinosa.
Međutim, postojećim zakonodavnim okvirom nije propisano povezivanje podataka o uplatama doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti (I. mirovinski stup) po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja doprinosa.
Isplatitelji plaće, naknade plaće, drugog dohotka dužni su podnijeti Zakonom propisane podatke REGOS-u na propisanim obrascima, odnosno REGOS-u i Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (zajednički obrazac) prilikom svakog plaćanja doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja. Zaprimljeni podaci po osiguranicima jedan su od preduvjeta kako bi se uplaćeni doprinos za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti ( I. stup mirovinskog osiguranja) mogao povezati po osiguranicima. Ako isplatitelj ne podnese odgovarajuće obrasce, sredstva uplaćenog doprinosa I. stupa mirovinskog osiguranja, kao i sve ostale uplate koje se nisu mogle povezati s pripadajućim zaduženjima (pogrešne uplate ili uplate veće od zaduženja), evidentirane su kao nepovezane uplate. Uplate ostaju nepovezane sve dok isplatitelji ne podnesu odgovarajuće obrasce ili zahtjeve za povrat, odnosno preknjiženje.
Analizom uplata doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, utvrđeno je da obveznici plaćanja doprinosa često griješe prilikom popunjavanja naloga za plaćanje upisujući pogrešnu oznaku Obrasca JOPPD ili jednom uplatom plaćaju zaduženja iskazana na više Obrazaca JOPPD. Kako bi se nepodmireni Obrasci JOPPD povezali s uplatom doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, obveznici trebaju putem sustava ePorezna podnijeti zahtjev za povezivanje nepovezanih Obrazaca JOPPD. Međutim, obveznici ne podnose zahtjeve za povezivanjem nepovezanih Obrazaca JOPPD te su uplate evidentirane kao nepovezane. Od uvođenja sustava objedinjenog prikupljanja podataka putem Obrasca JOPPD, odnosno od 1. siječnja 2014. godine do danas, ukupno je evidentirano gotovo 700 mil. kn nepovezanih uplata doprinosa I. stupa mirovinskog osiguranja ili 0,55% od ukupnih uplata doprinosa za I. stup mirovinskog osiguranja.
Za provedbu ovog Zakona bilo je potrebno osigurati tehničke preduvjete za provođenje povezivanja po službenoj dužnosti, odnosno implementirati programska rješenja kroz zajedničku aplikaciju REGOS-a i Porezne uprave te ujednačiti postupanje u povezivanju nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje za I. stup mirovinskog osiguranja. Ministarstvo financija, Porezna uprava je Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dohodak (Narodne novine, broj 1/21) propisala povezivanje po službenoj dužnosti javnih davanja iz svoje nadležnosti, koje stupa na snagu 1. siječnja 2022. godine. Stoga je utvrđeno da su se stekli potrebni preduvjeti za postupanje REGOS-a vezano za povezivanje podataka po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja i za doprinose za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti.
Ovim Prijedlogom zakona o dopunama Zakona o Središnjem registru osiguranika uspostavlja se pravni okvir za postupanje REGOS-a u povezivanju nepovezanih Obrazaca JOPPD s nepovezanim uplatama. Predlaže se propisivanje ovlasti REGOS-u da po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja doprinosa provede povezivanje nepovezanih uplata doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti.
Cilj je daljnje poboljšanje postojećeg procesa povezivanja podataka o zaduženjima iz Obrazaca JOPPD s uplatama doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja (I. i II. stup mirovinskog osiguranja) te ujednačavanje pravila za sve vrste doprinosa.
Pravilnik kojeg donosi ministar nadležan za mirovinski sustav, u suradnji s ministrom nadležnim za financije, propisat će način, rokove povezivanja podatka, evidentiranje i izvješćivanje o povezanim podacima i raspored nepovezanih uplata za mirovinsko osiguranje temeljem generacijske solidarnosti po osiguranicima i drugim osobama.
Predloženim dopunama Zakona nepovezane uplate doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti povezat će se po osiguranicima, što ne utječe na ostvarivanje njihovih prava. Obveznicima plaćanja doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje olakšava se poslovanje vezano uz praćenje pravilnosti procesa povezivanja nepovezanih uplata sa zaduženjima iz Obrazaca JOPPD, što predstavlja administrativno rasterećenje za ovu skupinu poslovnih subjekata.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNAMA ZAKONA O SREDIŠNJEM REGISTRU OSIGURANIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 1.
U Zakonu o Središnjem registru osiguranika (Narodne novine, br. 159/13 i 39/18) u članku 19. stavku 3. iza riječi: „članka 31.“ dodaju se riječi: „i članka 31.a“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 2.
Iza članka 31. dodaje se članak 31.a koji glasi:
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
„Članak 31.a
REGOS je ovlašten, bez pristanka obveznika plaćanja koji ima nepovezane uplate doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, provesti povezivanje s nepovezanim zaduženjima po osiguranicima.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 3.
Ministar nadležan za mirovinski sustav uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije uskladit će s odredbama ovoga Zakona Pravilnik o povezivanju podataka o doprinosima za obvezna mirovinska osiguranja (Narodne novine, broj 71/18), u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 4.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
O B R A Z L O Ž E N J E
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Uz članak 1.
Ovom odredbom dopunjuje se članak 19. stavak 3. Zakona kojim je regulirano da se rokovi i način povezivanja podataka te evidentiranje i izvješćivanje o povezanim podacima i raspored nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje propisuju pravilnikom kojeg donosi ministar nadležan za mirovinski sustav, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije, na način da se isto odnosi i na nepovezane uplate doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti.
Način i rokovi povezivanja podataka o doprinosima za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti trebaju biti istovjetni načinu i rokovima povezivanja ostalih javnih davanja koja su u nadležnosti ministarstva financija.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Uz članak 2.
Ovom odredbom utvrđuje se pravni okvir za postupanje REGOS-a u slučajevima nepovezanih uplata doprinosa za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti. REGOS je ovlašten po službenoj dužnosti bez pristanka obveznika plaćanja koji ima nepovezane uplate doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja na temelju generacijske solidarnosti provesti povezivanje, na način i u rokovima propisanim Pravilnikom iz članka 19. stavka 3. Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Uz članak 3.
Ovom odredbom propisuje se obveza usklađivanja važećeg Pravilnika o povezivanju podataka o doprinosima za obvezna mirovinska osiguranja s odredbama ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Uz članak 4.
Ovom odredbom propisuje se stupanje na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE DOPUNJUJU
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 19.
(1) REGOS podatke iz članka 14. točke 8. ovoga Zakona, za doprinos za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje te doprinos za mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, povezuje s odgovarajućim podacima o uplatama, iz članka 18. ovoga Zakona, po osiguranicima i drugim osobama, sukladno posebnim propisima.
(2) Za uplaćena sredstva doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje u vezi s prijenosom sredstava na privremeni račun i prosljeđivanja povezanih iznosa doprinosa u obvezne mirovinske fondove i društva primjenjuju se odredbe propisa kojima je regulirano to područje.
(3) Način, rokovi povezivanja podatka te evidentiranje i izvješćivanje o povezanim podacima i raspored nepovezanih uplata iz članka 31. ovoga Zakona propisuje pravilnikom ministar nadležan za mirovinski sustav, uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Članak 31.
(1) REGOS je ovlašten, bez pristanka obveznika plaćanja koji ima nepovezane uplate doprinosa za obvezna mirovinska osiguranja temeljem individualne kapitalizirane štednje, čiji iznos je jednak obračunanom iznosu, temeljem provedene kontrole uplate doprinosa, provesti povezivanje podataka i raspored po osiguranicima.
(2) Ako je iznos uplate različit od obračunanog iznosa, povezivanje podataka i rasporeda po osiguranicima iz stavka 1. ovoga članka REGOS provodi redom počevši od najstarijeg iznosa uplate doprinosa i zaduženja za određenu vrstu doprinosa.
(3) REGOS provodi povezivanje podataka i raspored po osiguranicima iz stavka 1. ovoga članka nakon isteka roka od šest mjeseci od dana nepovezane uplate.
(4) REGOS je ovlašten provesti raspored po osiguranicima nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje prema stanju podataka zaprimljenih od javnopravnih tijela razmjerno broju dana u osiguranju svakog pojedinog osiguranika, člana obveznog mirovinskog fonda, za razdoblje za koje obveznik podnošenja podataka sukladno posebnom propisu nije podnio podatke po osiguranicima:
1. za obveznika plaćanja koji je prestao postojati i nema pravnog slijednika
2. za obveznika plaćanja čije su nepovezane uplate starije od šest godina.
(5) REGOS je ovlašten provesti raspored po osiguranicima nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje za obveznika plaćanja iz stavka 4. ovoga članka koji je podnio sve obračune doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje po osnovi nesamostalnog rada prema udjelu broja dana u osiguranju svakog pojedinog osiguranika u ukupnom broju dana u osiguranju u godini u kojoj je izvršena nepovezana uplata temeljem stanja podataka zaprimljenih od javnopravnih tijela.
(6) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, ako u godini u kojoj je izvršena nepovezana uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje po osnovi nesamostalnog rada nema osiguranika – članova obveznih mirovinskih fondova koji su imali aktivno osiguranje kod tog obveznika plaćanja doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, REGOS izračunava broj dana u osiguranju s osnove radnog odnosa osiguranika – članova obveznih mirovinskih fondova za posljednju godinu u kojoj postoje podaci o aktivnom osiguranju osiguranika – članova obveznih mirovinskih fondova te provodi raspored po osiguranicima nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje.
(7) REGOS je ovlašten provesti raspored nepovezanih uplata doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje starijih od šest godina za obveznika plaćanja koji je imao status osiguranika temeljem obavljanja samostalne djelatnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike