PRAVILNIK O OBAVLJANJU POSLOVA PRIVATNE ZAŠTITE NA JAVNIM POVRŠINAMA
Članak 1.
(1)Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti i način obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje provode pravne osobe, obrti i unutarnje službe zaštite koji imaju odobrenje za obavljanje djelatnosti privatne zaštite.
(2)Odredbe ovog Pravilnika ne odnose se na sustave video nadzora ugrađene na privatnim objektima (bankama, mjenjačnicama, ulazima u zgrade i slično) čije kamere dijelom zahvaćaju i dio perimetra javne površine.
Članak 2.
Pojedini pojmovi, u smislu ovog Pravilnika, imaju sljedeće značenje:
1. Javna površina - svaka površina javne namjene čije je korištenje namijenjeno svima i pod jednakim uvjetima (javne zelene površine, pješačke staze, pješačke zone, otvoreni odvodni kanali, trgovi, parkovi, dječja igrališta i javne prometne površine te dijelovi javnih cesta koje prolaze kroz naselje, kad se ti dijelovi ne održavaju kao javne ceste prema posebnom zakonu). Parkirališta, groblja, tržnice i površine rekreacijskih centara ne smatraju se javnim površinama u smislu odredbi ovog Pravilnika.
2. Objekti javnih površina - svi objekti (zgrade, kiosci, ulična rasvjeta, ograde, reklamni i drugi panoi, tramvajske nadstrešnice i dr.) koji se nalaze na javnim površinama kojima upravljaju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
3. Perimetar javne površine - vanjski rub koji omeđuje pojedinu javnu površinu i odvaja je od ostalog prostora (površine ili građevine).
Članak 3.
Poslovi privatne zaštite na javnim površinama jesu poslovi tjelesne i/ili tehničke zaštite te poslovi izrade prosudbe ugroženosti, koji se obavljaju sukladno važećim propisima koji uređuju djelatnost privatne zaštite, a kojima je svrha podizanje razine opće sigurnosti ljudi i imovine na javnim površinama.
Članak 4.
Djelatnost privatne zaštite na javnim površinama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu obavljati pravne osobe, obrtnici i unutarnje službe zaštite koje imaju odobrenje za obavljanje djelatnosti privatne zaštite, uz uvjet da su prethodno ishodili odobrenje Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) za obavljanje poslova privatne zaštite na javnim površinama.
Članak 5.
(1)Zahtjev za izdavanje odobrenja za obavljanje poslova privatne zaštite na javnim površinama kojima upravljaju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave podnosi pravna osoba i obrtnik te unutarnja služba zaštite koji imaju odobrenje za obavljanje djelatnosti privatne zaštite.
(2)Zahtjev iz stavka 1. ovog članka podnosi se nadležnoj ustrojstvenoj jedinici inspekcijskih poslova Ministarstva, pri čemu se prilaže sljedeće:
- dokument kojim se ističe namjera uspostave zaštite javne površine
- lokaciju, naziv i vrstu javne površine
- naziv jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koja upravlja javnom površinom
- obrazloženje razloga potrebe zaštite javne površine
- prosudbu ugroženosti javne površine koja sadrži kategoriju javne površine
- sigurnosni elaborat i projektni zadatak kojim se predlažu mjere tehničke zaštite ili plan zaštite, ako se provodi samo tjelesna zaštita.
Članak 6.
(1)Ako je iz zahtjeva iz članka 5. ovog članka razvidno da će, prema kriterijima koji su u prosudbi ugroženosti definirani kao čimbenici ugroženosti, zaštita javne površine podići razinu opće sigurnosti ljudi i imovine na javnim površinama, Ministarstvo će podnositelju zahtjeva izdat odobrenje za obavljanje poslova privatne zaštite na javnim površinama.
(2)Odobrenje iz stavka 1. ovog članka izdaje se za provedbu dugoročne ili privremene zaštite.
(3)Dugoročna zaštita podrazumijeva da će se tjelesna i/ili tehnička zaštita provoditi u neograničenom trajanju od dana dobivanja odobrenja, što treba navesti u prijedlogu zahtjeva.
(4)Privremena zaštita podrazumijeva da se tjelesna i/ili tehnička zaštita odnosi na ograničeni period, za vrijeme trajanja neke aktivnosti na javnoj površini, i mora imati jasno definiran početak i kraj provedbe.
Članak 7.
(1)O potrebi za promjenom uvjeta pod kojima je izdano odobrenje za provedbu trajne ili privremene zaštite (potreba za većim ili manjim brojem tjelesne zaštite, potreba za uvođenjem druge vrste tehničke zaštite, promjena ili proširenje lokacije i sl.), pravna osoba, obrtnik i unutarnja služba zaštite koji imaju odobrenje za obavljanje djelatnosti privatne zaštite dužni su Ministarstvu pisanim putem podnijeti zahtjev za izdavanje odobrenja za nastalu promjenu, kao i dokaze na kojima temelje svoj zahtjev.
(2)Zahtjev iz stavka 1. ovog članka mora biti podnesen najkasnije 24 sata prije nego promjena treba nastupiti.
(3)Iznimno, ako promjene nastupe slijedom izvanrednih okolnosti, zahtjev za izdavanje odobrenja za nastalu promjenu, kao i dokaze na kojima temelje svoj zahtjev mora biti podnesen odmah po nastanku promjene.
Članak 8.
(1)Po izdavanju odobrenja, pravna osoba, obrtnik i unutarnja služba zaštite dužni su o obavljanju poslova privatne zaštite na javnoj površini sklopiti ugovor s naručiteljem poslova, odnosno jedinicom lokalne i područne (regionalne) samouprave koja upravlja javnom površinom na temelju valjane pravne osnove.
(2)Po sklapanju ugovora, pravna osoba, obrtnik i unutarnja služba zaštite dužni su ugovor iz stavka 1. ovog članka dostaviti Ministarstvu najkasnije 24 sata prije početka obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama.
(3)Ugovor mora sadržavati odredbe o vrsti, opsegu i načinu obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama, perimetru štićenja javne površine te podatke o vremenu trajanja ugovora.
(4)Kao prilog ugovoru, dostavlja se i popis čuvara, zaštitara, zaštitara specijalista, zaštitara tehničara i zaštitara IPU koji će obavljati navedene poslove s identifikacijskim brojevima njihovih iskaznica.
(5)Prije početka provedbe privatne zaštite na javnim površinama, pravna osoba, obrtnik i unutarnja služba zaštite sastavlja izvedbeni projekt zaštite, sukladno pravilniku o provedbi tehničke zaštite odnosno plan zaštite, sukladno pravilniku o provedbi tjelesne zaštite.
Članak 9.
(1)Pravne osobe i obrtnici te unutarnje službe zaštite dužne su upoznati čuvare, zaštitare, zaštitare specijaliste, zaštitare tehničare i zaštitare IPU sa specifičnostima obavljanja poslova privatne zaštite na pojedinom tipu javne površine kao i sa svim propisima kojima se uređuje gospodarska i druga aktivnost na javnim površinama.
(2)Pravne osobe, obrtnici i unutarnje službe zaštite te jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužni su voditi zasebnu evidenciju obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama, sukladno podzakonskom propisu koji uređuje način vođenja upisnika u djelatnost privatne zaštite.
Članak 10.
(1)Poslovi privatne zaštite na javnim površinama mogu se obavljati samo na temelju propisno ispunjenog radnog naloga, sukladno podzakonskim propisima koji uređuju provedbu tjelesne i tehničke zaštite te poslove izrade prosudbe ugroženosti.
(2)Radni nalog mora sadržavati opis poslova privatne zaštite koji će se obavljati na javnoj površini, a mora biti sastavljen tako da su iz njega razvidni poslovi fizičkih osoba koje imaju dopuštenje za poslove privatne zaštite kao i perimetar štićenog prostora.
(3)Forma i sadržaj radnih naloga za obavljanje poslova privatne zaštite na javnim površinama propisana je obrascima koji su sastavni dio podzakonskih propisa kojima se uređuje provedba tjelesne i tehničke zaštite.
(4)Fizičke osobe koje imaju dopuštenje za poslove privatne zaštite smiju obavljati navedene poslove unutar perimetra jasno omeđenog granicama štićenog prostora javne površine i u opsegu u kojem ih je poslodavac zadužio radnim nalogom, osim u iznimkama propisanim propisom kojim se uređuje djelatnost i poslovi privatne zaštite.
Tehnička zaštita javnih površina
Članak 11.
(1)Tehnička zaštita javnih površina provodi se na način propisan pravilnikom kojim se uređuje provedba tehničke zaštite.
(2)Svrha i namjena tehničke zaštite iz stavka 1. ovog članka mora biti valjano obrazložena u zahtjevu pravne osobe, obrta i unutarnje službe zaštite na temelju kojeg se izdaje odobrenje za obavljanje poslova privatne (tehničke) zaštite na javnim površinama.
(3)Sigurnosni elaborat i projektni zadatak, koji je sastavni dio zahtjeva iz članka 5. ovog Pravilnika, sadrži:
- odabir lokacije i rute kretanja osoba koje provode tjelesnu zaštitu (ako se zajedno s tehničkom zaštitom provodi i tjelesna zaštita)
- utvrđenu lokaciju za smještaj tehničke zaštite u odnosu na kritične točke i zahtjeve zaštite
- utvrđena prometna, gospodarska i druga javna čvorišta
- definirane tehničke zahtjeve u odnosu na uvjete otvorenih prostora
- utvrđene načine pohrane podataka
- utvrđene vrste komunikacijskih mreža, načine povezivanja i dojave za potrebe centralnog dojavnog sustava (CDS-a) i centralnog tehničkog nadzora (CTN-a)
- utvrđene vrste, trajanje i smještaj rezervnih napajanja
- utvrđene ostale okolnosti vezane uz zaštitu javnih površina.
Članak 12.
(1)Tehnička zaštita ugrađuje se u/na postojeće objekte javnih površina ili za tu namjenu posebno izgrađene objekte, koji su u vlasništvu ili posjedu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2)U slučaju nemogućnosti ugradnje elemenata tehničke zaštite u/na postojeće objekte javnih površina ili za tu namjenu posebno izgrađene objekte, koji su u vlasništvu ili posjedu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, tehnička zaštita može se ugraditi i na objekte koji nisu u vlasništvu ili posjedu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako postoji odgovarajući međusobni obvezni odnos kojim se dozvoljava ugradnja tehničke zaštite na objekte koji nisu u vlasništvu ili posjedu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(3)Svi sustavi tehničke zaštite moraju zadovoljavati uvjet ispravnosti i funkcionalnosti, odnosno ispunjavati svrhu za koju su ugrađeni.
(4)Vlasnik tehničke zaštite, kao i snimljenog materijala sustavima video nadzora je jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i odgovorna je za njihovo održavanje, ispravnost i funkcionalnost te zakonito postavljanje i korištenje sukladno odredbama propisa koji uređuju djelatnost privatne zaštite i zaštite osobnih podataka.
Članak 13.
(1)Pisanu obavijest da se prostor štiti sustavom video nadzora jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dužna je istaknuti na vidnom mjestu prije dolaska na javnu površinu tako da je mogu vidjeti osobe koje dolaze na štićeni prostor javne površine iz svih smjerova, te na lokaciji javne površine koja je pristupačna najvećem broju osoba.
(2)Obavijest mora sadržavati:
- da je prostor pod videonadzorom
- podatke o voditelju obrade
- podatke za kontakt putem kojih ispitanik može ostvariti svoja prava.
Članak 14.
(1)Broj, raspored, vrsta kamera te njihova rezolucija određuje se sukladno postavljenim korisničkim zahtjevima za funkcionalnošću sustava, te drugim stručnim preporukama, standardima i pravilima stručne prakse u cilju ispunjenja svrhe za koju je sustav video nadzora za pojedinu javnu površinu namijenjen (prepoznavanje ili identifikacija lica osoba, tablica vozila, oznaka na građevinama i dr.).
(2)Uređaj za snimanje na koji se pohranjuje materijal snimljen video nadzorom javnih površina i snimljeni materijal moraju biti smješteni u štićenom prostoru jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na način da se osigura zaštita od neovlaštenog pristupa, korištenja ili otuđenja snimača odnosno snimljenog materijala.
(3)Uređaj za snimanje mora biti u posebnom kućištu koje je mehanički učvršćeno za podlogu (zid, pod), a snimljeni materijal koji nije pohranjen na samom snimaču već na drugom mediju (CD, DVD, VHS) mora biti smješten u ormaru s otvaranjem putem sigurnosne mehaničke ili numeričke brave.
(4)Uređaj za snimanje mora imati mogućnost prijenosa podataka na medij i u formatu čitljivim na osobnom računalu.
(5)U štićenom prostoru u kojem je smješten uređaj za snimanje mora biti ugrađen sustav video nadzora koji se sastoji od najmanje jedne videokamere rezolucije minimalno 480 TVL, a snimača 4 CIF.
(6)Iznimno od stavka 2. ovog članka, u slučaju da se snimke s video kamera pohranjuju na memorijske kartice, tvrde diskove ili na druge medije koji se nalaze u kameri ili pored kamere, navedeni mediji moraju biti smješteni tako da su nedostupni neovlaštenim osobama.
(7)Nadzor javnih površina sustavom video nadzora dopušten je pri korištenju bespilotnih zrakoplova (dronova) s kamerom, pri čemu fizičke osobe (piloti na daljinu), koje upravljaju letjelicama, moraju imati dopuštenje Ministarstva za obavljanje poslova privatne zaštite, a primjena dronova provodi se sukladno propisima koji uređuju sustave bespilotnih zrakoplova, uvjete za snimanje iz zraka, te uvjetima Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo i Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Članak 15.
(1)Pravne osobe, obrti i unutarnje službe zaštite mogu postaviti sustav video nadzora, održavati ga i imati pravo pristupa snimkama video nadzora, pod uvjetom da se detaljne ovlasti u odnosu na pregledavanje snimaka video nadzora urede ugovorom između voditelja zbirke podataka i pravnih osoba, obrta i unutarnjih službi zaštite kao izvršitelja obrade, a koji će sadržavati sve elemente prava na pristup podacima, sukladno odredbama propisa koji uređuju područje zaštite osobnih podataka.
(2)Voditelji zbirke podataka i izvršitelji dužni su odlukom imenovati osobe ovlaštene za pristup podacima navedenim u stavku 1. ovog članka te uspostaviti automatizirani sustav zapisa za evidentiranje pristupa snimkama videonadzora koji će sadržavati vrijeme i mjesto pristupa, kao i oznaku osoba koje su izvršile pristup podacima prikupljenim putem videonadzora.
Članak 16.
Sustavi tehničke zaštite koji se uvode na javne površine moraju zadovoljavati tehničke uvjete prilagođene uvjetima otvorenih prostora (svjetlost, atmosferilije i klima, smog, uvjeti prometa, prepreke koje ometaju funkcionalnost, dostupnost i dr.).
Članak 17.
(1)Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dužna je čuvati materijal snimljen video nadzorom najmanje 168 sati na mediju na kojem je pohranjen, a na pisani zahtjev tijela nadležnog za provođenje kaznenog progona, radi korištenja u kaznenom ili prekršajnom postupku, dužna ih je predati bez naknade.
(2)Štićeni prostor jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u kojoj se nalazi tehnička soba za nesmetani rad sustava tehničke zaštite mora imati odgovarajuću kontrolu ulaska/izlaska u/iz prostora na način da se svaki ulazak/izlazak osoba na odgovarajući način evidentira.
(3)Za neprekidno nesmetano funkcioniranje sustava tehničke zaštite mora se osigurati zasebno rezervno napajanje električnom energijom putem UPS uređaja ili rezervnih baterija ili na drugi način u trajanju od najmanje 30 minuta koji može biti smješten u prostoriji iz stavka 2. ovog članka.
Tjelesna zaštita javnih površina
Članak 18.
(1)Tjelesna zaštita javnih površina provodi se na način i pod uvjetima propisanim pravilnikom kojim se uređuje provedba tjelesne zaštite.
(2)Svrha i namjena tjelesne zaštite iz stavka 1. ovog članka mora biti valjano obrazložena u zahtjevu pravne osobe, obrta i unutarnje službe zaštite na temelju kojeg se izdaje odobrenje za obavljanje poslova privatne (tjelesne) zaštite na javnim površinama.
(3)Plan zaštite, koji je sastavni dio zahtjeva iz članka 5. ovog Pravilnika, sadrži:
- naziv pravne osobe, obrta i unutarnje službe zaštite koja provodi tjelesnu zaštitu
- broj osoba i identifikacijski podaci o osobama (čuvara, zaštitara, zaštitara specijalista) koji će provoditi tjelesnu zaštitu na javnoj površini s brojevima iskaznica, kao prilog Planu
- način postupanja osoba koje provode tjelesnu zaštitu
- lokacija i perimetar kretanja
- skica javne površine u mjerilu 1:500 s ucrtanim elementima tehničke zaštite
- podatak provodi li se tjelesna zaštita u odori ili građanskoj odjeći
- popis priručnih i zaštitnih sredstava, sredstava komunikacije i opreme tehničke zaštite koja će se koristiti u provedbi tjelesne zaštite
- upute zaštitarima o specifičnostima postupanja na javnoj površini (uskraćivanje pristupa pojedinim lokacijama, način prolaza osoba kroz pojedine koridore i dr.)
- popis kontakata za slučaj izvješćivanja o događaju ili potrebe za pomoći pri intervenciji, te plan korištenja sustava veze
- druge elemente postupanja u primjeni tjelesne zaštite.
Dojavni centar
Članak 19.
(1)Dojavni centar za provedbu tjelesne ili tehničke intervencije na javnim površinama može biti smješten u pravnoj osobi, obrtu ili unutarnjoj službi zaštite ili u objektu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2)Dojavni centar u funkciji zaštite javnih površina zaprima informacije i dojave od strane osoba koje provode tjelesnu ili tehničku zaštitu na javnim površinama i drugih osoba ili ako je tehnički izvedivo, putem sustava dojave uspostavljenih na autonomni način.
Prosudba ugroženosti
Članak 20.
Izrada prosudbe ugroženosti javnih površina koje provode zaštitari tehničari i zaštitari IPU podrazumijeva:
- prikupljanje tehničke i planske dokumentacije javne površine od tijela koje njome upravlja
- razgovore s odgovornim osobama tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, policijom i drugim službama koje će pružiti informacije potrebne za utvrđivanje čimbenika ugroženosti (aktivnosti, promet, sadržaj infrastruktura, značajni objekti, komunalne i druge specifičnosti i dr.), te dosadašnje štetne događaje
- utvrđivanje valjane pravne osnove
- utvrđivanje i obilazak perimetra zaštite javne površine
- sastavljanje procjene rizika i kategorizacija javne površine.
Završne odredbe
Članak 21.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama („Narodne novine“, broj: 36/12).
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
PRAVILNIK O OBAVLJANJU POSLOVA PRIVATNE ZAŠTITE NA JAVNIM POVRŠINAMA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 1.
(1)Ovim Pravilnikom propisuju se uvjeti i način obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje provode pravne osobe, obrti i unutarnje službe zaštite koji imaju odobrenje za obavljanje djelatnosti privatne zaštite.
(2)Odredbe ovog Pravilnika ne odnose se na sustave video nadzora ugrađene na privatnim objektima (bankama, mjenjačnicama, ulazima u zgrade i slično) čije kamere dijelom zahvaćaju i dio perimetra javne površine.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 2.
Pojedini pojmovi, u smislu ovog Pravilnika, imaju sljedeće značenje:
1. Javna površina - svaka površina javne namjene čije je korištenje namijenjeno svima i pod jednakim uvjetima (javne zelene površine, pješačke staze, pješačke zone, otvoreni odvodni kanali, trgovi, parkovi, dječja igrališta i javne prometne površine te dijelovi javnih cesta koje prolaze kroz naselje, kad se ti dijelovi ne održavaju kao javne ceste prema posebnom zakonu). Parkirališta, groblja, tržnice i površine rekreacijskih centara ne smatraju se javnim površinama u smislu odredbi ovog Pravilnika.
2. Objekti javnih površina - svi objekti (zgrade, kiosci, ulična rasvjeta, ograde, reklamni i drugi panoi, tramvajske nadstrešnice i dr.) koji se nalaze na javnim površinama kojima upravljaju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
3. Perimetar javne površine - vanjski rub koji omeđuje pojedinu javnu površinu i odvaja je od ostalog prostora (površine ili građevine).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 3.
Poslovi privatne zaštite na javnim površinama jesu poslovi tjelesne i/ili tehničke zaštite te poslovi izrade prosudbe ugroženosti, koji se obavljaju sukladno važećim propisima koji uređuju djelatnost privatne zaštite, a kojima je svrha podizanje razine opće sigurnosti ljudi i imovine na javnim površinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 4.
Djelatnost privatne zaštite na javnim površinama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu obavljati pravne osobe, obrtnici i unutarnje službe zaštite koje imaju odobrenje za obavljanje djelatnosti privatne zaštite, uz uvjet da su prethodno ishodili odobrenje Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) za obavljanje poslova privatne zaštite na javnim površinama.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 5.
(1)Zahtjev za izdavanje odobrenja za obavljanje poslova privatne zaštite na javnim površinama kojima upravljaju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave podnosi pravna osoba i obrtnik te unutarnja služba zaštite koji imaju odobrenje za obavljanje djelatnosti privatne zaštite.
(2)Zahtjev iz stavka 1. ovog članka podnosi se nadležnoj ustrojstvenoj jedinici inspekcijskih poslova Ministarstva, pri čemu se prilaže sljedeće:
- dokument kojim se ističe namjera uspostave zaštite javne površine
- lokaciju, naziv i vrstu javne površine
- naziv jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koja upravlja javnom površinom
- obrazloženje razloga potrebe zaštite javne površine
- prosudbu ugroženosti javne površine koja sadrži kategoriju javne površine
- sigurnosni elaborat i projektni zadatak kojim se predlažu mjere tehničke zaštite ili plan zaštite, ako se provodi samo tjelesna zaštita.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 6.
(1)Ako je iz zahtjeva iz članka 5. ovog članka razvidno da će, prema kriterijima koji su u prosudbi ugroženosti definirani kao čimbenici ugroženosti, zaštita javne površine podići razinu opće sigurnosti ljudi i imovine na javnim površinama, Ministarstvo će podnositelju zahtjeva izdat odobrenje za obavljanje poslova privatne zaštite na javnim površinama.
(2)Odobrenje iz stavka 1. ovog članka izdaje se za provedbu dugoročne ili privremene zaštite.
(3)Dugoročna zaštita podrazumijeva da će se tjelesna i/ili tehnička zaštita provoditi u neograničenom trajanju od dana dobivanja odobrenja, što treba navesti u prijedlogu zahtjeva.
(4)Privremena zaštita podrazumijeva da se tjelesna i/ili tehnička zaštita odnosi na ograničeni period, za vrijeme trajanja neke aktivnosti na javnoj površini, i mora imati jasno definiran početak i kraj provedbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 7.
(1)O potrebi za promjenom uvjeta pod kojima je izdano odobrenje za provedbu trajne ili privremene zaštite (potreba za većim ili manjim brojem tjelesne zaštite, potreba za uvođenjem druge vrste tehničke zaštite, promjena ili proširenje lokacije i sl.), pravna osoba, obrtnik i unutarnja služba zaštite koji imaju odobrenje za obavljanje djelatnosti privatne zaštite dužni su Ministarstvu pisanim putem podnijeti zahtjev za izdavanje odobrenja za nastalu promjenu, kao i dokaze na kojima temelje svoj zahtjev.
(2)Zahtjev iz stavka 1. ovog članka mora biti podnesen najkasnije 24 sata prije nego promjena treba nastupiti.
(3)Iznimno, ako promjene nastupe slijedom izvanrednih okolnosti, zahtjev za izdavanje odobrenja za nastalu promjenu, kao i dokaze na kojima temelje svoj zahtjev mora biti podnesen odmah po nastanku promjene.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 8.
(1)Po izdavanju odobrenja, pravna osoba, obrtnik i unutarnja služba zaštite dužni su o obavljanju poslova privatne zaštite na javnoj površini sklopiti ugovor s naručiteljem poslova, odnosno jedinicom lokalne i područne (regionalne) samouprave koja upravlja javnom površinom na temelju valjane pravne osnove.
(2)Po sklapanju ugovora, pravna osoba, obrtnik i unutarnja služba zaštite dužni su ugovor iz stavka 1. ovog članka dostaviti Ministarstvu najkasnije 24 sata prije početka obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama.
(3)Ugovor mora sadržavati odredbe o vrsti, opsegu i načinu obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama, perimetru štićenja javne površine te podatke o vremenu trajanja ugovora.
(4)Kao prilog ugovoru, dostavlja se i popis čuvara, zaštitara, zaštitara specijalista, zaštitara tehničara i zaštitara IPU koji će obavljati navedene poslove s identifikacijskim brojevima njihovih iskaznica.
(5)Prije početka provedbe privatne zaštite na javnim površinama, pravna osoba, obrtnik i unutarnja služba zaštite sastavlja izvedbeni projekt zaštite, sukladno pravilniku o provedbi tehničke zaštite odnosno plan zaštite, sukladno pravilniku o provedbi tjelesne zaštite.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 9.
(1)Pravne osobe i obrtnici te unutarnje službe zaštite dužne su upoznati čuvare, zaštitare, zaštitare specijaliste, zaštitare tehničare i zaštitare IPU sa specifičnostima obavljanja poslova privatne zaštite na pojedinom tipu javne površine kao i sa svim propisima kojima se uređuje gospodarska i druga aktivnost na javnim površinama.
(2)Pravne osobe, obrtnici i unutarnje službe zaštite te jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužni su voditi zasebnu evidenciju obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama, sukladno podzakonskom propisu koji uređuje način vođenja upisnika u djelatnost privatne zaštite.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 10.
(1)Poslovi privatne zaštite na javnim površinama mogu se obavljati samo na temelju propisno ispunjenog radnog naloga, sukladno podzakonskim propisima koji uređuju provedbu tjelesne i tehničke zaštite te poslove izrade prosudbe ugroženosti.
(2)Radni nalog mora sadržavati opis poslova privatne zaštite koji će se obavljati na javnoj površini, a mora biti sastavljen tako da su iz njega razvidni poslovi fizičkih osoba koje imaju dopuštenje za poslove privatne zaštite kao i perimetar štićenog prostora.
(3)Forma i sadržaj radnih naloga za obavljanje poslova privatne zaštite na javnim površinama propisana je obrascima koji su sastavni dio podzakonskih propisa kojima se uređuje provedba tjelesne i tehničke zaštite.
(4)Fizičke osobe koje imaju dopuštenje za poslove privatne zaštite smiju obavljati navedene poslove unutar perimetra jasno omeđenog granicama štićenog prostora javne površine i u opsegu u kojem ih je poslodavac zadužio radnim nalogom, osim u iznimkama propisanim propisom kojim se uređuje djelatnost i poslovi privatne zaštite.
Tehnička zaštita javnih površina
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 11.
(1)Tehnička zaštita javnih površina provodi se na način propisan pravilnikom kojim se uređuje provedba tehničke zaštite.
(2)Svrha i namjena tehničke zaštite iz stavka 1. ovog članka mora biti valjano obrazložena u zahtjevu pravne osobe, obrta i unutarnje službe zaštite na temelju kojeg se izdaje odobrenje za obavljanje poslova privatne (tehničke) zaštite na javnim površinama.
(3)Sigurnosni elaborat i projektni zadatak, koji je sastavni dio zahtjeva iz članka 5. ovog Pravilnika, sadrži:
- odabir lokacije i rute kretanja osoba koje provode tjelesnu zaštitu (ako se zajedno s tehničkom zaštitom provodi i tjelesna zaštita)
- utvrđenu lokaciju za smještaj tehničke zaštite u odnosu na kritične točke i zahtjeve zaštite
- utvrđena prometna, gospodarska i druga javna čvorišta
- definirane tehničke zahtjeve u odnosu na uvjete otvorenih prostora
- utvrđene načine pohrane podataka
- utvrđene vrste komunikacijskih mreža, načine povezivanja i dojave za potrebe centralnog dojavnog sustava (CDS-a) i centralnog tehničkog nadzora (CTN-a)
- utvrđene vrste, trajanje i smještaj rezervnih napajanja
- utvrđene ostale okolnosti vezane uz zaštitu javnih površina.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 12.
(1)Tehnička zaštita ugrađuje se u/na postojeće objekte javnih površina ili za tu namjenu posebno izgrađene objekte, koji su u vlasništvu ili posjedu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2)U slučaju nemogućnosti ugradnje elemenata tehničke zaštite u/na postojeće objekte javnih površina ili za tu namjenu posebno izgrađene objekte, koji su u vlasništvu ili posjedu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, tehnička zaštita može se ugraditi i na objekte koji nisu u vlasništvu ili posjedu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, ako postoji odgovarajući međusobni obvezni odnos kojim se dozvoljava ugradnja tehničke zaštite na objekte koji nisu u vlasništvu ili posjedu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(3)Svi sustavi tehničke zaštite moraju zadovoljavati uvjet ispravnosti i funkcionalnosti, odnosno ispunjavati svrhu za koju su ugrađeni.
(4)Vlasnik tehničke zaštite, kao i snimljenog materijala sustavima video nadzora je jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i odgovorna je za njihovo održavanje, ispravnost i funkcionalnost te zakonito postavljanje i korištenje sukladno odredbama propisa koji uređuju djelatnost privatne zaštite i zaštite osobnih podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 13.
(1)Pisanu obavijest da se prostor štiti sustavom video nadzora jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dužna je istaknuti na vidnom mjestu prije dolaska na javnu površinu tako da je mogu vidjeti osobe koje dolaze na štićeni prostor javne površine iz svih smjerova, te na lokaciji javne površine koja je pristupačna najvećem broju osoba.
(2)Obavijest mora sadržavati:
- da je prostor pod videonadzorom
- podatke o voditelju obrade
- podatke za kontakt putem kojih ispitanik može ostvariti svoja prava.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 14.
(1)Broj, raspored, vrsta kamera te njihova rezolucija određuje se sukladno postavljenim korisničkim zahtjevima za funkcionalnošću sustava, te drugim stručnim preporukama, standardima i pravilima stručne prakse u cilju ispunjenja svrhe za koju je sustav video nadzora za pojedinu javnu površinu namijenjen (prepoznavanje ili identifikacija lica osoba, tablica vozila, oznaka na građevinama i dr.).
(2)Uređaj za snimanje na koji se pohranjuje materijal snimljen video nadzorom javnih površina i snimljeni materijal moraju biti smješteni u štićenom prostoru jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na način da se osigura zaštita od neovlaštenog pristupa, korištenja ili otuđenja snimača odnosno snimljenog materijala.
(3)Uređaj za snimanje mora biti u posebnom kućištu koje je mehanički učvršćeno za podlogu (zid, pod), a snimljeni materijal koji nije pohranjen na samom snimaču već na drugom mediju (CD, DVD, VHS) mora biti smješten u ormaru s otvaranjem putem sigurnosne mehaničke ili numeričke brave.
(4)Uređaj za snimanje mora imati mogućnost prijenosa podataka na medij i u formatu čitljivim na osobnom računalu.
(5)U štićenom prostoru u kojem je smješten uređaj za snimanje mora biti ugrađen sustav video nadzora koji se sastoji od najmanje jedne videokamere rezolucije minimalno 480 TVL, a snimača 4 CIF.
(6)Iznimno od stavka 2. ovog članka, u slučaju da se snimke s video kamera pohranjuju na memorijske kartice, tvrde diskove ili na druge medije koji se nalaze u kameri ili pored kamere, navedeni mediji moraju biti smješteni tako da su nedostupni neovlaštenim osobama.
(7)Nadzor javnih površina sustavom video nadzora dopušten je pri korištenju bespilotnih zrakoplova (dronova) s kamerom, pri čemu fizičke osobe (piloti na daljinu), koje upravljaju letjelicama, moraju imati dopuštenje Ministarstva za obavljanje poslova privatne zaštite, a primjena dronova provodi se sukladno propisima koji uređuju sustave bespilotnih zrakoplova, uvjete za snimanje iz zraka, te uvjetima Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo i Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 15.
(1)Pravne osobe, obrti i unutarnje službe zaštite mogu postaviti sustav video nadzora, održavati ga i imati pravo pristupa snimkama video nadzora, pod uvjetom da se detaljne ovlasti u odnosu na pregledavanje snimaka video nadzora urede ugovorom između voditelja zbirke podataka i pravnih osoba, obrta i unutarnjih službi zaštite kao izvršitelja obrade, a koji će sadržavati sve elemente prava na pristup podacima, sukladno odredbama propisa koji uređuju područje zaštite osobnih podataka.
(2)Voditelji zbirke podataka i izvršitelji dužni su odlukom imenovati osobe ovlaštene za pristup podacima navedenim u stavku 1. ovog članka te uspostaviti automatizirani sustav zapisa za evidentiranje pristupa snimkama videonadzora koji će sadržavati vrijeme i mjesto pristupa, kao i oznaku osoba koje su izvršile pristup podacima prikupljenim putem videonadzora.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 16.
Sustavi tehničke zaštite koji se uvode na javne površine moraju zadovoljavati tehničke uvjete prilagođene uvjetima otvorenih prostora (svjetlost, atmosferilije i klima, smog, uvjeti prometa, prepreke koje ometaju funkcionalnost, dostupnost i dr.).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 17.
(1)Jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dužna je čuvati materijal snimljen video nadzorom najmanje 168 sati na mediju na kojem je pohranjen, a na pisani zahtjev tijela nadležnog za provođenje kaznenog progona, radi korištenja u kaznenom ili prekršajnom postupku, dužna ih je predati bez naknade.
(2)Štićeni prostor jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u kojoj se nalazi tehnička soba za nesmetani rad sustava tehničke zaštite mora imati odgovarajuću kontrolu ulaska/izlaska u/iz prostora na način da se svaki ulazak/izlazak osoba na odgovarajući način evidentira.
(3)Za neprekidno nesmetano funkcioniranje sustava tehničke zaštite mora se osigurati zasebno rezervno napajanje električnom energijom putem UPS uređaja ili rezervnih baterija ili na drugi način u trajanju od najmanje 30 minuta koji može biti smješten u prostoriji iz stavka 2. ovog članka.
Tjelesna zaštita javnih površina
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 18.
(1)Tjelesna zaštita javnih površina provodi se na način i pod uvjetima propisanim pravilnikom kojim se uređuje provedba tjelesne zaštite.
(2)Svrha i namjena tjelesne zaštite iz stavka 1. ovog članka mora biti valjano obrazložena u zahtjevu pravne osobe, obrta i unutarnje službe zaštite na temelju kojeg se izdaje odobrenje za obavljanje poslova privatne (tjelesne) zaštite na javnim površinama.
(3)Plan zaštite, koji je sastavni dio zahtjeva iz članka 5. ovog Pravilnika, sadrži:
- naziv pravne osobe, obrta i unutarnje službe zaštite koja provodi tjelesnu zaštitu
- broj osoba i identifikacijski podaci o osobama (čuvara, zaštitara, zaštitara specijalista) koji će provoditi tjelesnu zaštitu na javnoj površini s brojevima iskaznica, kao prilog Planu
- način postupanja osoba koje provode tjelesnu zaštitu
- lokacija i perimetar kretanja
- skica javne površine u mjerilu 1:500 s ucrtanim elementima tehničke zaštite
- podatak provodi li se tjelesna zaštita u odori ili građanskoj odjeći
- popis priručnih i zaštitnih sredstava, sredstava komunikacije i opreme tehničke zaštite koja će se koristiti u provedbi tjelesne zaštite
- upute zaštitarima o specifičnostima postupanja na javnoj površini (uskraćivanje pristupa pojedinim lokacijama, način prolaza osoba kroz pojedine koridore i dr.)
- popis kontakata za slučaj izvješćivanja o događaju ili potrebe za pomoći pri intervenciji, te plan korištenja sustava veze
- druge elemente postupanja u primjeni tjelesne zaštite.
Dojavni centar
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 19.
(1)Dojavni centar za provedbu tjelesne ili tehničke intervencije na javnim površinama može biti smješten u pravnoj osobi, obrtu ili unutarnjoj službi zaštite ili u objektu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
(2)Dojavni centar u funkciji zaštite javnih površina zaprima informacije i dojave od strane osoba koje provode tjelesnu ili tehničku zaštitu na javnim površinama i drugih osoba ili ako je tehnički izvedivo, putem sustava dojave uspostavljenih na autonomni način.
Prosudba ugroženosti
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 20.
Izrada prosudbe ugroženosti javnih površina koje provode zaštitari tehničari i zaštitari IPU podrazumijeva:
- prikupljanje tehničke i planske dokumentacije javne površine od tijela koje njome upravlja
- razgovore s odgovornim osobama tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, policijom i drugim službama koje će pružiti informacije potrebne za utvrđivanje čimbenika ugroženosti (aktivnosti, promet, sadržaj infrastruktura, značajni objekti, komunalne i druge specifičnosti i dr.), te dosadašnje štetne događaje
- utvrđivanje valjane pravne osnove
- utvrđivanje i obilazak perimetra zaštite javne površine
- sastavljanje procjene rizika i kategorizacija javne površine.
Završne odredbe
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 21.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja poslova privatne zaštite na javnim površinama („Narodne novine“, broj: 36/12).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 22.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, ___________2021.
M I N I S T A R
dr.sc. Davor Božinović
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova