E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


Prijedlog uredbe o organizacijskim i tehničkim standardima za povezivanje na državnu informacijsku infrastrukturu

 

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
1
Komentiraj

Predmet uredbe 

 

0
Komentiraj

Članak 1.

 

1) Ovom Uredbom propisuju se organizacijski i tehnički standardi za povezivanje na državnu informacijsku infrastrukturu, uvjeti i aktivnosti nužni za pokretanje, implementaciju, razvoj i nadzor projekata vezanih uz državnu informacijsku infrastrukturu, način upravljanja, razvoja te ostali elementi neophodni za rad državne informacijske infrastrukture.

 

2) Uredbom se uređuje način povezivanja na sustav središnjeg državnog portala, na nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav i na korisnički pretinac.

 

3) Uredba utvrđuje ustroj, sadržaj, način korištenja i uvjete za evidenciju javnih registara u Metaregistru.

 

 

0
Komentiraj

Definicije

0
Komentiraj

Članak 2.

 

1. Pružatelj dijeljenih usluga je Centar dijeljenih usluga ( Shared Service Centre , u daljnjem tekstu: CDU).

2. Dijeljena usluga (u daljnjem tekstu: DU) je pojam koji označava funkcionalnost pružanja usluga zajedničkih poslovnih rješenja i zajedničkih IT usluga svim korisnicima putem IT rješenja u „oblaku“. Model se zasniva na pružanju standardiziranih horizontalnih usluga koje zadovoljavaju potrebe više korisnika.

3. Oblak ( Cloud computing ) je model koji omogućava mrežni pristup udaljenom zajedničkom sustavu različitih računalnih resursa.

4. TIER – standardizirana metodologija za utvrđivanje dostupnosti podatkovnog centra, vrijednosti su od 1 do 4. definirane od Udruženja telekomunikacijske industrije (Telecommunications Industry Association).

5. Središnji sustav interoperabilnosti je sustav koji obuhvaća sve elemente potrebne za realizaciju e-usluga kao što su

a. Metaregistar:  alat za integraciju podataka registarskih sustava s opisom svih načina prijenosa podataka,

b. Government Service Bus: protokol razmjene i praćenja razmjene podataka/dokumenata i poruka; prijenos podataka i sigurnost; sustav pohrane podataka,  

c. Distribuirana arhitektura e-usluga i državnih platformi kao što su e-Građani i e-Poslovanje; e-identifikacije,  e-ovlaštenja,  e-potpisa, e-pristojbe: osobni korisnički pretinac

6. Tijela javnog sektora u smislu ove Uredbe su tijela određena u članku 2. točki 20. Zakona o državnoj informacijskoj infrastrukturi („Narodne novine«, broj 92/2014“).

7. Autentifikacija je formalizirani proces verifikacije vjerodajnice Korisnika koji rezultira potvrđivanjem / osporavanjem identiteta; provjera se obavlja kroz Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav (u daljnjem tekstu: NIAS);

8. IKT je pojam koji označava informacijsku i komunikacijsku tehnologiju.

 

0
Komentiraj

I

0
Komentiraj

ORGANIZACIJSKI STANDARDI ZA POVEZIVANJE NA DRŽAVNU INFORMACIJSKU INFRASTUKTURU

 

0
Komentiraj

Uspostava Centra dijeljenih usluga

 

0
Komentiraj

Članak 3.

1) Cilj uspostave Centra dijeljenih usluga jest objedinjavanje državne informacijske infrastrukture te ujednačavanje postupanja tijela javnog sektora

 

2) „Agencija za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama“ d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu, Paljetkova 18, upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu s matičnim brojem subjekta (MBS) 08051372 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB)   02994650199 postaje pružatelj usluga na principima Centra dijeljenih usluga (u daljnjem tekstu: CDU) za potrebe tijela javnog sektora.

 

3) Obveza je CDU-a objediniti državnu informacijsku infrastrukturu na načelima modela dijeljenih usluga te uspostaviti usluge korištenja istih programskih rješenja za horizontalne poslovne procese (Software as a Service), usluge korištenja zajedničke komunikacijsko-računalne infrastrukture (Infrastructure as a Service) za potrebe tijela javnog sektora, te lokalnu  i područnu (regionalnu) samoupravu.

 

4) Računalna infrastruktura CDU-a se, u pravilu, uspostavlja na području Republike Hrvatske.

 

5) CDU  može obavljati i druge stručne poslove iz okvira svoje djelatnosti.

 

6) Usluge DU-a iz članka 6. stavka 1., alineje 3. te članka 6., stavka 5. i 6. ove Uredbe mogu pružati i Financijska agencija sa sjedištem u Zagrebu, Ulica grada Vukovara 70, upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu s matičnim brojem subjekta (MBS) 080422905 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB)  85821130368 i Hrvatska akademska i istraživačka mreža sa sjedištem u Zagrebu, Josipa Marohnića 5, upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu s matičnim brojem subjekta (MBS) 080008627 i osobnim identifikacijskim brojem (OIB)  58101996540.

 

0
Komentiraj

Financiranje i vlasništvo nad opremom CDU

 

0
Komentiraj

Članak 4.

 

1) Usluge, navedene u članku 2. stavku 3. ove Uredbe, uspostavljaju se tehničkom infrastrukturom financiranom javnim sredstvima i sredstvima CDU. Tako uspostavljena tehnička infrastruktura  predstavlja suvlasništvo Republike Hrvatske i CDU u dijelovima u kojima su sudjelovali u financiranju (u slučaju zajedničke nabave) ili pojedinačno u slučaju pojedinačne nabave.

 

2) Tehničkom infrastrukturom uspostavljenom stavkom  1. ovoga članka upravlja se kroz sustav upravljanja infrastrukturom, a koji će CDU uspostaviti u i za ime Vlade Republike Hrvatske. Sustav će osigurati pregled infrastruktura  u uporabi i održavanju.

 

3) Kod utvrđivanja cijena usluga koje DU pruža sukladno članku 2. stavku 3. ove Uredbe, primjenjuju se cijene koje obuhvaćaju troškove uspostave i održavanja DU-a na način da jamči dugoročnu održivost sustava.

 

4) Cijena obuhvaća troškove koji nisu financirani javnim sredstvima i uvećava  se za postotak kojeg utvrdi Vlada Republike Hrvatske Odlukom Vlade, a na prijedlog Vijeća za upravljanje državnom infrastrukturom.

 

5) CDU priprema cjenik te ga dostavlja središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske koje ga dostavlja Vijeću za razvoj državne informacijske infrastrukture (u daljnjem tekstu: Vijeće) na usvajanje.

 

 

 

0
Komentiraj

Upravljanje i razvoj CDU-a

 

0
Komentiraj

Članak 5.

 

1) Radno tijelo Vlade Republike Hrvatske nadležno za koordinaciju informatizacije javnog sektora (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) donosi Godišnji plan rada i razvoja DU-a (u daljnjem tekstu: Godišnji plan), a kojeg priprema CDU te ga dostavlja središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske koje uz suglasnost Vijeća predlaže Godišnji plan Povjerenstvu.

2) Svaki projekt DU-a upisuje se u Javni registar za koordinaciju projekata izgradnje državne informacijske infrastrukture ProDII (u daljnjem tekstu: ProDII) i odobrava od strane Povjerenstva na temelju preporuke središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove e-Hrvatske.

3) Prije objave natječaja CDU će natječajnu dokumentaciju dostaviti na odobrenje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske, a koje će donijeti odluku temeljem prethodnog mišljenja Vijeća u roku od 30 dana od dostave natječajne dokumentacije.

4) U slučaju da središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske ne donese odluku u roku iz stavka 3. ovoga članka, smatra se da je odobrena dokumentacija iz navedenog stavka.

 

0
Komentiraj

Usluge CDU

 

0
Komentiraj

Članak 6.

1) CDU će za potrebe tijela javnog sektora osigurati sljedeće usluge:

- osigurati preduvjete da sva tijela javnog sektora mogu koristiti zajedničku, pouzdanu i skalabilnu IKT infrastrukturu prema paradigmi „oblaka“ tj. usluge putem CDU-a kao osnove za razvoj i implementaciju e-usluga;

- omogućiti korištenje pouzdanog smještaja njihove IKT opreme u CDU i

- osigurati konzultantske usluge putem CDU-a kao pomoć za razvoj i implementaciju novih tehnologija.

2) Za pružanje dijeljenih usluga iz ovog članka stavka 1., alineja 1. i 2., CDU će uspostaviti okolinu koja će se temeljiti na TIER 3 međunarodnom standardu okoline podatkovnog centra, a koja će osigurati:

- sva računalna oprema koja se koristi u CDU imati će najmanje dvostruko napajanje pojedinačnih komponenti kao i najmanje dvostruke rashladne sustave;

- ukupna okolina temeljena na ovakvoj arhitekturi posjedovati će višestruke mrežne veze koje osiguravaju dostupnost resursa, i

- ukupna okolina temeljena na ovakvoj arhitekturi garantirati će pojedinačnoj usluzi dostupnost od 99,982%, odnosno ne više od 94 minuta godišnje nedostupnosti usluge.

 

 

3) Temeljni operativni sustavi, baze podataka te specifične usluge biti će definirani u „Katalog usluga“ (u daljnjem tekstu: Katalog).

 

4) Okruženja definirana u Katalogu usluga iz stavka 7. ovoga članka razvijat će se prema zahtjevima krajnjih korisnika i mogućnostima CDU-a.

 

5) CDU će uspostaviti središnji sustav interoperabilnosti te razmjene podataka i pristupa dostupnim uslugama putem programskih sučelja, a koji podržava okvire interoperabilnosti.

6) CDU će za istovrsne poslove tijela javnog sektora pružati usluge u oblaku („Cloudu“)

 

7) Detaljan opis sustava visoko dostupne okoline te nivoi dostupnosti usluga biti će opisani u posebnom poglavlju Kataloga. Katalog priprema CDU te ga prezentira Vijeću i središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske. Povjerenstvo usvaja Katalog na temelju prijedloga središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove e-Hrvatske.

 

8) Usvojeni Katalog središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske i CDU objavljuju na svojim web stranicama.

 

 

0
Komentiraj

Korisnici CDU-a

 

0
Komentiraj

Članak 7.

 

1) Korisnici CDU-a su tijela javnog sektora Povjerenstvo donosi Plan integracije informacijskih sustava tijela javnog sektora, a kojeg priprema CDU te ga dostavlja središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske, koje uz suglasnost Vijeća predlaže Plan integracije Povjerenstvu.

2) Sve usluge CDU-a bit će dostupne pod istim uvjetima i tijelima lokalne i područne (regionalne) samouprave za obavljanje poslova vezanih uz vlastito poslovanje i pružanje javnih usluga.

 

 

1
Komentiraj

TEHNIČKI STANDARDI

 

0
Komentiraj

Infrastruktura

 

0
Komentiraj

Članak 8.

 

1) CDU će podržavati različita infrastrukturna rješenja (operativni sustav i bazu podataka) od kojih će barem jedno biti bazirano na otvorenom kodu.  Sva infrastrukturna rješenja koju CDU podržava biti će navedena u Katalogu.

 

 

0
Komentiraj

Tehničke usluge

 

0
Komentiraj

Članak 9.

 

1) Za pružanje tehničkih usluga,  CDU će osigurati  minimalno sljedeće resurse:

 

- središnji sustav interoperabilnosti,

- zajedničku uslugu imeničkog direktorija za sve objekte/osobe tijela javnog sektora,

- zajedničku uslugu sustava elektroničke pošte za organizacije koje se nalaze u zajedničkom imeničkom direktoriju,

- zajedničku uslugu platforme za suradnju i komunikaciju djelatnika javnog sektora,

- zajedničku uslugu platforme za e-učenje i ispitna platforma za tijela javnog sektora,

- zajedničku uslugu platforme za uredsko poslovanje,

- zajedničku uslugu upravljanja slučajevima i problemima (ICT podrška i rješavanje) i

- zajedničku uslugu upravljanja podacima (podacima, metapodacima, registrima i otvorenim podacima) na razini tijela javnog sektora.

 

 

0
Komentiraj

Poslovne  usluge

 

0
Komentiraj

Članak 10.

 

2) CDU će osigurati minimalno usluge za praćenje sljedećih poslovnih procesa:

 

- uredskog poslovanja,

- javne nabave,

- zaprimanja e-računa,

- upravljanja ljudskim potencijalima,

- komunikaciju službenika prema upravnim područjima (CIRCABC) i

- zajedničkog sustava dinamičkih obrazaca.

 

0
Komentiraj

OBVEZA KORIŠTENJA USLUGA CDU

 

0
Komentiraj

Obveza korištenja podatkovnog centra

 

0
Komentiraj

Članak 11.

 

1) Za pružanje usluga dijeljene infrastrukture iz članka 6. stavka 1., alineja 1. i 2. CDU će osigurati konfiguracijske resurse koji odgovaraju namjenama krajnjeg korisnika.

 

2) Usluge korištenje pouzdanog smještaja državne informacijske infrastrukture u CDU-u obvezna su koristiti tijela javnog sektora koja na dan stupanja na snagu ove Uredbe ne raspolažu prostorom koji zadovoljavaju zahtjeve sukladno članku 6. stavku 2. ove Uredbe.

 

3) Tijela javnog sektora e obvezna su koristiti usluge CDU-a sukladno članku 6. stavku 5. i 6. ove Uredbe prema Planu integracije iz članka 7 ove Uredbe.

 

0
Komentiraj

Korištenje ostalih usluga CDU-a

 

0
Komentiraj

Članak 12.

 

1) Usluge iz članka 6. ove Uredbe obvezna su koristiti tijela javnog sektora sukladno Planu integracije iz članka 7. ove Uredbe.

 

 

0
Komentiraj

SIGURNOSNI ZAHTJEVI DRŽAVNE INFORMACIJSKE INFRASTRUKTURE

 

0
Komentiraj

Članak 13.

 

1) Državna informacijska infrastruktura je neklasificirana te se primjenjuju mjere i standardi utvrđeni propisima o informacijskoj sigurnosti.

 

2) Provođenje sigurnosnih mjera i standarda nad državnom informacijskoj infrastrukturi vrši se u koordinaciji sa Zavodom za sigurnost informacijskih sustava (u daljnjem tekstu: ZSIS).

 

3) Za određivanje tehničkih sigurnosnih uvjeta i aktivnosti nužnih za pokretanje, implementaciju, razvoj projekata povezanih s državnom informacijskom infrastrukturom potrebno uključiti ZSIS te druge stručnjake za sigurnost radi usuglašavanja  mjera i standarda potrebnih za određeni projekt tijekom pripreme, izrade i postavljanja projekta s trenutno važećom najboljom sigurnosnom praksom, kibernetičkom  situacijom i specifičnostima određenog projekta.

4) ZSIS će provoditi periodičke provjere sigurnosnih mjera nad državnom informacijskom infrastrukturom te će dati obvezujuće preporuke za usklađenje sigurnosti sustava, sukladno zakonu kojim se uređuje sigurnosno-obavještajni sustav Republike Hrvatske i posebnim propisima.

 

0
Komentiraj

ORGANIZACIJSKI I TEHNIČKI STANDARDI SUSTAVA

0
Komentiraj

e-Građani/e-Poslovanje

 

0
Komentiraj

Organizacijski standardi za uključivanje u sustav e-Građani/e-Poslovanje

0
Komentiraj

Članak 14.

 

1) Ured predsjednika Vlade Republike Hrvatske koordinira uključivanje web stranica u sustav središnjeg državnog portala gov.hr te donosi Plan integracije web stranica.

 

2) Središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske donosi odluku o uključivanju vjerodajnica za elektroničku identifikaciju i e-usluga na identifikacijski/autentifikacijski sustav temeljem zahtjeva tijela i udovoljavanja tehničkih standarda  sukladno članku 15. ove Uredbe.

 

3) Središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske donosi odluku o uključivanju e-usluga na sustav korisničkih poruka temeljem udovoljavanja zahtjeva zaprimljenog na propisanom obrascu, objavljenom sukladno članku 15. ove Uredbe.

 

1
Komentiraj

Tehnički standardi

0
Komentiraj

Članak 15.

 

1) Tehničke standarde i način povezivanja na komponente središnjeg sustava interoperabilnosti, propisuje središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske, odobrene od Vijeća, javno se objavljuje na web stranicama središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove e-Hrvatske i na stranicama CDU-a.

 

0
Komentiraj

Elektronički zapisi u sustavu javne uprave

 

0
Komentiraj

Članak 16.

 

1) Elektronički zapisi generirani iz službenih evidencija su isprave.

2) Elektroničke usluge koje pružaju sustavi javne uprave stvaraju elektroničke zapise koji su pravno valjane isprave i kada su ispisane na papiru, ukoliko je izrađena sukladno stavku 3 ovog članka.

3) Elektronički zapisi se generiraju i čuvaju u sustavu institucija koja kreiraju dokumente. Elektroničkim zapisima se pristupa putem poveznice u sustavu e-Građani i e-Poslovanje. Elektronički zapisi se čuvaju najmanje 3 mjeseca  od trenutka generiranja te se u tom roku može izvršiti provjera elektroničkog zapisa uvidom u elektronički zapis kojem se pristupa putem broja zapisa i kontrolnog broja otisnutog u kontrolnom dijelu elektroničkog zapisa, putem web stranice otisnute u rubrici „Napomene kako provjeriti elektronički dokument“.  

 

4) Nakon isteka roka od 3 mjeseca dokumenti se  brišu.

 

5) Elektronički zapis se sastoji od podataka propisanih za određenu ispravu koja se izdaje te kontrolnih podataka.

 

6) Kontrolni podaci sadrže:

 

- naziv izdavatelja dokumenta,

- vrijeme izdavanja dokumenta,

- izdavatelja certifikata,

- serijski broj certifikata,

- algoritam potpisa,

- broj zapisa,

- kontrolni broj,

- elektronički pečat,

- informacije za provjeru dokumenta i

- napomene kako provjeriti elektronički dokument.

 

7) Elektroničke usluge podržavaju slanje elektroničkog zapisa na elektroničku poštu koju upiše korisnik.

 

2
Komentiraj

II

0
Komentiraj

UVJETI I AKTIVNOSTI NUŽNI ZA POKRETANJE, IMPLEMENTACIJU I RAZVOJ PROJEKATA DRŽAVNE INFORMACIJSKE INFRASTRUKTURE

0
Komentiraj

Pokretanje, implementacija i razvoj projekata

0
Komentiraj

Članak 17.

 

1) Projekti vezani uz državnu informacijsku infrastrukturu se pokreću, razvijaju i implementiraju upisom u Javni registar ProDII.

 

0
Komentiraj

Uključivanje u e-uslužni prostor Republike Hrvatske i Europsku uniju

0
Komentiraj

Članak 18.

 

1) Projekti vezani uz državnu informacijsku infrastrukturu se pokreću, implementiraju i razvijaju na način da osiguravaju povezivanje u hrvatski e-uslužni prostor:

- definiraju osiguranje upravljanja projektom,

- definiraju osiguranje upravljanja nadzorom i revizijom projekata,

- definiraju potrebu za podatkovnim povezivanjem s drugim javnim registrima u Republici Hrvatskoj (razvoj web servisa),

- definiraju podatke koji su u sustavu koji se razvija autentični te potrebni drugim informacijskim sustavima u Republici Hrvatskoj (razvoj web servisa),

- definiraju veze i upis u Metaregistar, ukoliko se razvija novi javni registar,

- definiraju otvaranje otvorenih podataka i metapodataka za ponovnu uporabu,

- definiraju e-usluge koje sustav može pružati građanima kroz platformu e-Građani, a izgrađene sukladno standardima za e-usluge,

- definiraju e-usluge koje sustav može pružati poslovnim subjektima kroz platformu e-Poslovanje kada se razvije i implementira,

- definiraju uključivanje međunarodnih preporuka za pristupačnost,

- definiraju način uključivanja edukacije zaposlenih/korisnika za korištenje sustava i

- definiraju osiguranje vanjske revizije projekta.

 

 

2) Za povezivanje e-usluga u europski e-upravni informacijski  prostor nužno je također:

- definirati potrebe za podatkovnim povezivanjem s drugim javnim registrima u Europsku uniju (u daljnjem tekstu: EU), npr. razvoj web servisa,

- definirati podatke koji su u sustavu koji se razvija autentični te potrebni drugim

informacijskim sustavima u EU (razvoj web servisa),

- definirati e-usluge koje sustav može/treba pružati građanima EU kroz platformu e-Građani, a izgrađene sukladno standardima za e-usluge s korisničkim sučeljem na više jezika (minimalno engleski, a može i na drugim jezicima, ovisno o namjeni usluge) te

- definirati e-usluge koje sustav može/treba pružati poslovnim subjektima EU kroz sustav e-Poslovanje s korisničkim sučeljem na više jezika (minimalno engleski, a može i na drugim jezicima, ovisno o namjeni usluge).

 

 

 

0
Komentiraj

TEHNIČKI STANDARDI

 

0
Komentiraj

Članak  19.

 

1) Nova programska rješenja razvijaju se uz korištenje infrastrukture iz Kataloga sukladno članku 6. stavku 7. ove Uredbe.

 

2) Izuzetno, ukoliko infrastruktura iz Kataloga ne zadovoljava potrebe projekta, tijelo javnog sektora dostavlja obrazloženje središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske koje će ga prezentirati Vijeću te će temeljem mišljenja Vijeća predložiti Vladi Republike Hrvatske odobrenje projekta.

 

 

0
Komentiraj

III

0
Komentiraj

METAREGISTAR

0
Komentiraj

Ustroj Metaregistra

0
Komentiraj

Članak 20.

1) Svrha Metaregistra je osiguravanje interoperabilnosti razmjene podataka i  informacija o registrima, ustrojavanju registara, promjenama strukture registara, postojećim načinima njihovog povezivanja, a sve radi  povećanja kvalitete javnih usluga i omogućavanja planiranja i provedbe projekata korištenjem podataka koji se već prikupljaju od strane drugog tijela javnog sektora sukladno propisima o državnoj informacijskoj infrastrukturi.

2) Voditelj Metaregistra je središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove e-Hrvatske.

3) Metaregistar je javni registar koji čini dio državne informacijske infrastrukture, a sadrži podatke o svim javnim registrima.

4) Sva tijela javnog sektora obvezna su, prije uspostave javnog registra, upisati podatke u Metaregistar te označiti podatke javno dostupnim, ukoliko nema pravne prepreke.

0
Komentiraj

Sadržaj Metaregistra

0
Komentiraj

Članak 21.

1) Javni registar Metaregistar vodi se u elektroničkom obliku te sadrži sljedeće vrste podataka:

1. podatke o javnim registrima,

2. podatke o institucijama,

3. klasifikacije,

4. podatke semantičkih pojmova ,

5. podatke internih šifarnika,

6. podatke tehničkih standarda,

7. podatke o državnoj informacijskoj infrastrukturi,

8. podatke o osobama,

9. podatke o odobrenjima,

10. podatke o prijavama,

11. podatke o obavijestima,

12. podatke o uslugama,

13. podatke o plaćanju i

14. podatke o šifarničkim pojmovima.

 

2) Sadržaj podataka iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se u Prilogu 1., koji je sastavni dio ove Uredbe.

 

0
Komentiraj

Način korištenja i pristup podacima Metaregistra

0
Komentiraj

Članak 22.

1) Pristup podacima Metaregistra je anoniman ili identificiran putem državnog identifikacijskog sustava.

2) Anonimni korisnik ima pravo uvida u  sve javno objavljene podatke u Metaregistru.

3) Identificirani korisnici imaju, ovisno o njihovom ovlaštenju, pravo uvida u podatke koje su upisali, u  podatke institucije u kojoj su zaposleni ili sve podatke u Metaregistru.

0
Komentiraj

Način upravljanja i vođenja Metaregistra i obveza unosa podataka

0
Komentiraj

Članak 23.

1) Tijela javnog sektoru dužna su kontinuirano unositi podatke o javnim registrima, a naročito prije uspostave novog registra te promjene registra.

0
Komentiraj

Unos podataka u Metaregistar

0
Komentiraj

Članak 24.

1) Tijela javnog sektora obvezna su kontinuirano unositi podatke o registrima, a najkasnije prije uspostave novog registra.

2) Voditelji javnih registara dužni su kontinuirano upisivati sve vrste podataka koje prikuplja javni registar, sve postojeće načine povezivanja s drugim registrima te kontakt osobe zadužene za pojedini registar.

3) Voditelji registara koji koriste podatke iz drugih registara dužni su preuzimanje podataka registrirati u javnom registru iz kojeg preuzimaju podatke.

4) Promjene vezane uz registar, smještaj, brisanje, promjena voditelja, promjena strukture, promjena načina povezivanja s drugim registrima, voditelji registra dužni su odmah po saznanju, najaviti putem podsustava obavijesti Metaregistra. Voditelji registara koji koriste podatke iz drugih registara dužni su, po zaprimanju obavijesti, izraziti svoje potrebe ukoliko bi objavljena promjena utjecala na njihov posao.

5) Promjene vezane uz registar, smještaj, brisanje, promjena voditelja, promjena strukture, promjena načina povezivanja s drugim registrima, voditelji registra dužni su odmah po izvršenju unijeti u Metaregistar.

0
Komentiraj

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

0
Komentiraj

Članak 25.

 

1) Godišnji plan iz članka 5. stavka 1. ove Uredbe CDU će pripremiti i dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske do kraja listopada za iduću godinu, koje će Godišnji plan uz suglasnost Vijeća uputiti Povjerenstvu radi donošenja u daljnjem roku od 30 dana.

2) Katalog iz članka 6 stavak 7. ove Uredbe CDU će pripremiti i prezentirati Vijeću i središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske u roku od 6 mjeseci od stupanja na snagu ove Uredbe, koje će Katalog uputiti Povjerenstvu radi usvajanja u daljnjem roku od 30 dana.

3) Plan integracije iz članka 7. stavak 1. ove Uredbe CDU će pripremiti i dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za poslove e-Hrvatske u roku od 6 mjeseci od stupanja na snagu ove Uredbe, koje će Plan integracije uz suglasnost Vijeća uputiti Povjerenstvu radi donošenja u daljnjem roku od 30 dana.

4) Tehničke standarde iz članka 15. ove Uredbe  CDU će u roku od 6 mjeseci od stupanja na snagu ove Uredbe pripremiti i dostaviti Vijeću radi odobrenja.

 

 

0
Komentiraj

PRILOG 1.

0
Komentiraj

SADRŽAJ PODATAKA U METAREGISTRU

 

0
Komentiraj

POPIS PODATAKA

 

0
Komentiraj

1. podregistar javnih registara

Naziv registra

Status

Opis registra

Verzija

Vremenska sljednost_od

Vremenska sljednost_do

Temeljni registar

Oblik vođenja podataka registra (Papir, lokalno rješenje,umreženo rješenje, interoperabilno rješenje)

Podatak registra

 

Id podatka

Naziv podatka

Tip

Autentičnost

Izvor

Semantički pojam

Klasifikacija

Šifarnik

Struktura sigurnosne razine

 

Javni registri.Podatak.registra.Id podatka

akcija (čitaj/piši/briši)

Napomena

Institucija

Struktura načini prikupljanja        

 

opis načina      

period prikupljanja

Pravne osnove

 

Pravni temelj (opis)

Vrsta (zakon, uredba, pravilnik…- TBD)

 

Referenca

Područje primjene javnog registra

Nadležnost nad registrom

Tehnički standardi registra

Korištene infrastrukture

Uloga

 

Uloga

Osoba

 

Odgovornosti

Usluge

Plaćanja

 

0
Komentiraj

2. podregistar institucija

Naziv dionika

OIB

Alternativni identifikator

Adresa

Kontakt podaci

Status

Grupa(nadređen)

Prethodni identifikator

Nadležnost nad institucijom

Uloga

 

Uloga

Osoba

 

Odgovornosti

 

0
Komentiraj

3. podregistar klasifikacija

Naziv

Verzija

Vrijedi_od

Vrijedi_do

Opis

Status

Grupa klasifikacija

Identifikator

Identifikacijske oznake_min

Identifikacijske oznake_max

Nadležnost nad klasifikacijom

Pravne osnove

 

Pravni temelj (opis)

Vrsta (zakon, uredba, pravilnik…- TBD)

 

Referenca

Uvjeti korištenja

Uloge

 

Uloga

Osoba

 

Odgovornost

 

0
Komentiraj

4. podregistar semantičkih pojmova

Naziv

Klasa objekta

Svojstvo

Oblik  

Kvalifikator

Identifikacijska oznaka

ADMS identifikator

Opis

Status

Zakonska podloga

 

Pravni temelj (opis)

Vrsta (zakon, uredba, pravilnik…- TBD)

 

Referenca

Grupa(nadređen)

Pravilo korištenja

 

Javni registar

Opis

Nadležnost nad semantičkim pojmom

Klasifikatori semantičkog pojma

Interni šifrarnici semantičkog pojma

Uloga

 

Osoba

Uloga

Odgovornosti

 

0
Komentiraj

5. podregistar internih šifarnika

Naziv

Verzija

Vrijedi_od

Vrijedi_do

Opis

Status

Grupa(nadređen)

Nadležnost nad internim šifarnikom

Uloga

 

Osoba

Uloga

Odgovornosti

 

0
Komentiraj

6. podregistar tehničkih standarda

Naziv

Izvor

Verzija standarda

Godina donošenja

Vrsta standarda

Identifikacijska oznaka

Zamjenjuje

Opis

Primjena

Status

Grupa(nadređen)

Pravne osnove

 

Pravni temelj (opis)

Vrsta (zakon, uredba, pravilnik…- TBD)

 

Referenca

Opis pravila, načina i uvjeta korištenja tehničkog standarda

Nadležnost nad standardom

Uloga

 

Osoba

Uloga

Odgovornosti

 

0
Komentiraj

7. podregistar državne informacijske infrastrukture

Naziv

Identifikacijska oznaka

Opis

Vrsta

Vlasnik

Lokacija

Status korištenja

Tehnički atributi

Kapacitet

Financijska vrijednost

Način financiranja

Status

Grupa(nadređen)

Zakonska podloga

 

Pravni temelj (opis)

Vrsta (zakon, uredba, pravilnik…- TBD)

 

Referenca

Opis pravila, načina i uvjeta korištenja infrastrukture

Nadležnost nad infrastrukturom

Uloga

 

Osoba

Uloga

Odgovornosti

 

0
Komentiraj

8. podregistar osoba

Ime

Prezime

OIB

Alternativni identifikator (npr. RegZap)

 

Vrstaidentifikatora

Vrijednost

Korisničko ime

Lozinka

Datum od

Datum do

Radno mjesto u organizaciji (raspored)

Grupa prava

Rola

Proces

Grupa(nadređen)

Pravne osnove

 

Pravni temelj (opis)

Vrsta (zakon, uredba, pravilnik…- TBD)

 

Referenca

Nadležnost nad osobom

Javni registar

 

Grupa prava

Rola

 

Proces

 

0
Komentiraj

9. podregistar odobrenja

Naziv

Identifikacijska oznaka odobrenja

Klasa

Ur Br

Datum

Verzija

Zamjenjuje odobrenje (id . oznaka)

Izradio

Odobrio

Registar

Tip zahtjeva

Status

Fiskni podaci odobrenja (TBD)

Komentar

 

Sadržaj komentara

Datum komentara

Osoba

Pravne osnove za korištenje odobrenja

Javni registar

Nadležnost nad osobom

 

0
Komentiraj

10. podregistar prijava

Naziv

Identifikacijska oznaka prijave

Klasa

Ur Br

Datum

Verzija

 

Izradio

Odobrio

Registar

Status

Tip zahtjeva

Fiksni podaci (TBD)

Komentar

 

Sadržaj komentara

Datum

Osoba

Usluga

 

Servisi

 

Grupa prava

 

Plaćanje

 

Sigurnosna razina

Nadležnost

 

0
Komentiraj

11. podregistar obavijesti

Opis

Registar

Rješavatelj incidenta

Datum zaprimanja

Datum rješavanja

Tip obavijesti (incident, obavijest..)

Obaveznost

Identifikacijska oznaka

Status

Upravno područje

Javni registar koristi

Nadležnost nad osobom

Razmjena podataka

Plaćanja

 

0
Komentiraj

12. podregistar usluga

Naziv

Identifikacijska oznaka usluge

Vrsta usluge

Opis

Status usluge

Status

Servis

 

Naziv servisa

Identifikacijska oznaka servisa

Klasifikacijska povjerljvost

Tehnološka osnova

Adresa pristupa

Tehnički parametri

Verzija servisa

Vrijeme_od

Vrijeme_do

Status servisa

Veza s klasifikacijom

Semantički pojmovi

Interni šifrarnici

Tehnički standardi

Zakonska podloga

 

Pravni temelj (opis)

Vrsta (zakon, uredba, pravilnik…- TBD)

 

Referenca

Sigurnosne razine

Upravno područje

Javni registar

Korištena infrastruktura

Uloga

 

Osoba

Uloga

Odgovornosti

 

0
Komentiraj

13. podregistar plaćanja

Naziv

Identifikacijska oznaka

Opis

FINANCIJSKA VRIJEDNOST (naknada)

Grupa

Verzija

Vrijeme_od

Vrijeme_do

Zamjenjuje (identifikacijska oznaka)

Status

Uvjeti korištenja

Upravno područje

Javni registar koristi

Nadležnost nad naplatom

Korištena infrastruktura

Uloga

 

Osoba

Uloga

Odgovornosti

 

0
Komentiraj

14. podregistar šifarničkih pojmova

Naziv

Verzija

Vrijedi_od

Vrijedi_do

Definicija

Status

Identifikator

Šifarnik

Razina

Identifikator nadređenog pojma

Korijenski pojam (top/root concept)

Napomena

Opseg (scope)

Povijest

Vezani pojam

 

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.