REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
mzo.gov.hr
Na temelju stavka 11. članka 8. Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 30/2009., 24/2010., 22/2013. i 25/2018.), ministar znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
o donošenju izmjena i dopuna strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
I.
Odlukom o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA (Narodne novine, broj 79/2017.) donesen je strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA.
II.
Ovom Odlukom donose se izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA u dijelovima koji se odnose na izmjene naziva nastavnih predmeta Fotogrametrija u Fotogrametrija i daljinska istraživanja i Geoinformacijska infrastruktura u Geoinformacije u Nastavnom planu i programu te na kadrovske uvjete u nastavnim predmetima Geodetska grafika, Fotografija, Osnove geoinformatike, Geoinformatika i Geodetska izmjera.
III.
Sastavni dio ove Odluke su izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA iz točke II. ove Odluke.
IV.
U skladu sa strukovnim kurikulumom koji je sastavni dio ove Odluke, obrazuju se učenici koji upisuju prvi razred srednje škole u strukovnome kurikulumu za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA počevši od školske godine 2022./2023.
V.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
IZMJENE I DOPUNE STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKCIJE TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) U OBRAZOVNOM SEKTORU GRADITELJSTVO I GEODEZIJA
2.2. Nastavni program
Naziv modula |
FOTOGRAMETRIJA |
Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije |
Fotogrametrija |
Kako učiti i raditi s ovim modulom |
|
Cilj modula: |
steći osnovna znanja o fotografskim tehnikama, fotogrametriji, digitalnome ortofoto planu i digitalnome modelu terena te znanja o njihovoj primjeni na raznim područjima koristiti znanja o izradbi i interpretaciji digitalnoga ortofota i digitalnoga modela reljefa u analizama prostornih podataka i podataka vezanih uz prostor pravilno interpretirati prikupljene podatke |
Opis modula: |
Primjena fotografskih tehnika pri izradi fotografija koje se koriste u fotogrametriji za izradbu digitalnoga ortofoto plana i digitalnoga modela reljefa. Opisivanje i interpretacija proizvoda fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja. |
Nastavni predmeti koji se izvode u ovome modulu: |
Fotografija (1. razred, 1 sat, 1,5 bod) Fotogrametrija i daljinska istraživanja (2. razred, 2 sata, 5 bodova) |
Naziv nastavnog predmeta: FOTOGRAMETRIJA I DALJINSKA ISTRAŽIVANJA
Razred: drugi (2.)
U drugom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja: |
1. opisati terestričku fotogrametrijsku izmjeru 2. opisati aerofotogrametrijsku izmjeru 3. opisati postupke daljinskog istraživanja 4. interpretirati proizvode fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja 5. objasniti osnovne principe predočavanja prikupljenih podataka (analogno i digitalno, alfanumerički, grafički, multimedijalno) 6. odabrati geoinformatičku podršku za predočavanje prikupljenih podataka 7. objasniti funkciju i namjenu strojne i programske opreme 8. koristiti računalne mreže |
Razrada |
|
Nastavne cjeline |
Razrada – Nastavne teme |
Uvod u fotogrametriju |
Definicija i podjela fotogrametrije Povijest fotogrametrije Stereofotogrametrija (stereoskopsko promatranje) |
Svjetlo i boja |
Vidljiva, infracrvena i ultraljubičasta svjetlost Filteri |
Preslikavanje |
Pogreške u preslikavanju Mjerilo preslikavanja Korištenje jedne snimke Projekcijsko središte Elementi snimke Unutarnja orijentacija Vanjska orijentacija |
Stereopar |
Baza snimanja Relativna orijentacija Apsolutna orijentacija Restitucija |
Aerofotogrametrija |
Aerokamere Snimanje iz zraka Mjerilo snimanja Uzdužni i poprečni preklop Plan snimanja Orijentacijske točke i apsolutna orijentacija Plan leta Snimanje i dešifraža |
Terestrička fotogrametrija |
Fototeodolit Baza snimanja Vrste snimaka |
Daljinska istraživanja |
Osnovni postupci i metode daljinskih istraživanja Interpretacija rezultata daljinskih istraživanja |
Proizvodi |
Redresirana snimka Ortofoto Digitalni model terena |
Ostalo |
|
Metode i oblici rada: |
Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem. Oblici: frontalni rad, rad u skupini , rad u parovima, individualni rad. Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima. |
Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika: |
Elementi: usvojenost programskih sadržaja, primjena sadržaja, sudjelovanje u nastavnom procesu. Oblici: usmena provjera, pisana provjera, individualni praktični rad (projekt, prezentacija, istraživanje, poster, modeli, istraživačko izvješće, dnevnik terenskog rada ili terenske nastave). |
Literatura |
|
Literatura za polaznike: |
Prema Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja. |
|
GEOINFORMACIJE |
Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije |
Geoinformacijska infrastruktura |
Kako učiti i raditi s ovim modulom |
|
Cilj modula: |
osposobiti se za prikupljanje, obradu, distribuciju i korištenje prostornih podataka |
Opis modula: |
Upoznavanje Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP) i INSPIRE direktive. Primjena zakonskih procedura prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava pri izradi elaborata. |
Nastavni predmet koji se izvodi u ovome modulu: |
Geoinformacije (4. razred, 2 sata, 4 boda) |
Naziv nastavnog predmeta: GEOINFORMACIJE
Razred: četvrti (4.)
U četvrtom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja: |
9. objasniti osnove Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP) 10. objasniti osnove INSPIRE direktive 11. objasniti glavne značajke informacijskih sustava 12. razlikovati pojedine informacijske sustave 13. primijeniti zakonske procedure prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava 14. interpretirati informacijski sustav 15. uporabiti informacijski sustav |
Razrada |
|
Nastavne cjeline |
Razrada – Nastavne teme |
Prostorni podaci |
Opisni podaci Razmjena podataka Korištenje podataka Standardi i norme Zakoni i propisi |
Nacionalna infrastruktura prostornih podataka (NIPP) |
Osnove NIPP-a Ciljevi NIPP-a Podaci NIPP-a Subjekti NIPP-a GeoPortal INSPIRE direktiva (osnovna načela, komponente) |
Informacijski sustavi |
Pregled informacijskih sustava Osnovne komponente IS-a Struktura podataka IS-a Uspostava IS-a Održavanje IS-a Uporaba IS-a |
|
Metode izmjere za uspostavu i održavanje IS-a Geodetska izmjera za uspostavu i održavanje IS-a Geoinformatička podrška za uspostavu i održavanje IS-a |
Izradba elaborata informacijskih sustava |
Prikupljanje podataka za IS Obrada podataka IS-a Predočavanje podataka IS-a |
Napomene: |
Nastavni proces izvodi se pretežno kao mentorska nastava tijekom koje polaznici (pod mentorskim vodstvom nastavnika) rade samostalne istraživačke radove na području zakonske i podzakonske osnove NIPP. Praktični rad u obliku izradbe elaborata služi za povezivanje usvojenih sadržaja s teorijskim spoznajama i praktičnom primjenom. Sadržaj je pogodan za realizaciju putem elektroničkog učenja (e-učenje). |
Ostalo |
|
Metode i oblici rada: |
Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem. Oblici: frontalni rad, rad u skupini, rad u parovima, individualni rad. Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima. |
Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika: |
Elementi: usvojenost programskih sadržaja, primjena sadržaja, sudjelovanje u nastavnom procesu, elaborat. Oblici: usmena provjera, pisana provjera, individualni praktični rad (projekt, prezentacija, istraživanje, poster, modeli, istraživačko izvješće, dnevnik terenskog rada ili terenske nastave, geodetski elaborati). |
Literatura |
|
Literatura za polaznike: |
Prema Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja. |
4. KADROVSKI UVJETI
Nastavni predmet |
Nastavnik |
Izobrazba* |
Geodetska izmjera |
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja |
diplomirani inženjer geodezije magistar inženjer geodezije i geoinformatike |
strukovni učitelj |
inženjer geodezije sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike |
|
suradnik u nastavi |
geodetski tehničar tehničar geodezije i geoinformatike |
|
Geodetska grafika |
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja |
diplomirani inženjer geodezije magistar inženjer geodezije i geoinformatike inženjer geodezije sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike |
Fotografija |
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja |
diplomirani inženjer geodezije magistar inženjer geodezije i geoinformatike inženjer geodezije sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike |
Osnove geoinformatike |
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja |
diplomirani inženjer geodezije magistar inženjer geodezije i geoinformatike inženjer geodezije sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike |
Geoinformatika |
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja |
diplomirani inženjer geodezije magistar inženjer geodezije i geoinformatike inženjer geodezije sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike |
Komentari