Na temelju stavka 11. članka 8. Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 30/2009., 24/2010., 22/2013. i 25/2018.), ministar znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
o donošenju izmjena i dopuna strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA
I.
Odlukom o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA (Narodne novine, broj 79/2017.) donesen je strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA.
II.
Ovom Odlukom donose se izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA u dijelovima koji se odnose na izmjene naziva nastavnih predmeta Fotogrametrija u Fotogrametrija i daljinska istraživanja i Geoinformacijska infrastruktura u Geoinformacije u Nastavnom planu i programu te na kadrovske uvjete u nastavnim predmetima Geodetska grafika, Fotografija, Osnove geoinformatike, Geoinformatika i Geodetska izmjera.
III.
Sastavni dio ove Odluke su izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA iz točke II. ove Odluke.
IV.
U skladu sa strukovnim kurikulumom koji je sastavni dio ove Odluke, obrazuju se učenici koji upisuju prvi razred srednje škole u strukovnome kurikulumu za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA počevši od školske godine 2022./2023.
V.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
IZMJENE I DOPUNE STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKCIJE TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) U OBRAZOVNOM SEKTORU GRADITELJSTVO I GEODEZIJA
2.1. Nastavni plan
2.2. Nastavni program
Naziv modula
FOTOGRAMETRIJA
Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije
Fotogrametrija
Kako učiti i raditi s ovim modulom
Cilj modula:
steći osnovna znanja o fotografskim tehnikama, fotogrametriji, digitalnome ortofoto planu i digitalnome modelu terena te znanja o njihovoj primjeni na raznim područjima
koristiti znanja o izradbi i interpretaciji digitalnoga ortofota i digitalnoga modela reljefa u analizama prostornih podataka i podataka vezanih uz prostor
pravilno interpretirati prikupljene podatke
Opis modula:
Primjena fotografskih tehnika pri izradi fotografija koje se koriste u fotogrametriji za izradbu digitalnoga ortofoto plana i digitalnoga modela reljefa. Opisivanje i interpretacija proizvoda fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja.
Nastavni predmeti koji se izvode u ovome modulu:
Fotografija (1. razred, 1 sat, 1,5 bod)
Fotogrametrija i daljinska istraživanja (2. razred, 2 sata, 5 bodova)
Naziv nastavnog predmeta: FOTOGRAMETRIJA I DALJINSKA ISTRAŽIVANJA
Razred: drugi (2.)
U drugom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja:
1.opisati terestričku fotogrametrijsku izmjeru
2.opisati aerofotogrametrijsku izmjeru
3.opisati postupke daljinskog istraživanja
4.interpretirati proizvode fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja
5.objasniti osnovne principe predočavanja prikupljenih podataka (analogno i digitalno, alfanumerički, grafički, multimedijalno)
6.odabrati geoinformatičku podršku za predočavanje prikupljenih podataka
7.objasniti funkciju i namjenu strojne i programske opreme
8.koristiti računalne mreže
Razrada
Nastavne cjeline
Razrada – Nastavne teme
Uvod u fotogrametriju
Definicija i podjela fotogrametrije
Povijest fotogrametrije
Stereofotogrametrija (stereoskopsko promatranje)
Svjetlo i boja
Vidljiva, infracrvena i ultraljubičasta svjetlost
Filteri
Preslikavanje
Pogreške u preslikavanju
Mjerilo preslikavanja
Korištenje jedne snimke
Projekcijsko središte
Elementi snimke
Unutarnja orijentacija
Vanjska orijentacija
Stereopar
Baza snimanja
Relativna orijentacija
Apsolutna orijentacija
Restitucija
Aerofotogrametrija
Aerokamere
Snimanje iz zraka
Mjerilo snimanja
Uzdužni i poprečni preklop
Plan snimanja
Orijentacijske točke i apsolutna orijentacija
Plan leta
Snimanje i dešifraža
Terestrička fotogrametrija
Fototeodolit
Baza snimanja
Vrste snimaka
Daljinska istraživanja
Osnovni postupci i metode daljinskih istraživanja
Interpretacija rezultata daljinskih istraživanja
Proizvodi
Redresirana snimka
Ortofoto
Digitalni model terena
Ostalo
Metode i oblici rada:
Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem.
Oblici: frontalni rad, rad u skupini, rad u parovima, individualni rad.
Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima.
Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika:
Elementi: usvojenost programskih sadržaja, primjena sadržaja, sudjelovanje u nastavnom procesu.
Oblici:usmena provjera, pisana provjera, individualni praktični rad (projekt, prezentacija, istraživanje, poster, modeli, istraživačko izvješće, dnevnik terenskog rada ili terenske nastave).
Literatura
Literatura za polaznike:
Prema Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Naziv modula
GEOINFORMACIJE
Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije
Geoinformacijska infrastruktura
Kako učiti i raditi s ovim modulom
Cilj modula:
osposobiti se za prikupljanje, obradu, distribuciju i korištenje prostornih podataka
Opis modula:
Upoznavanje Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP) i INSPIRE direktive. Primjena zakonskih procedura prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava pri izradi elaborata.
Nastavni predmet koji se izvodi u ovome modulu:
Geoinformacije (4. razred, 2 sata, 4 boda)
Naziv nastavnog predmeta: GEOINFORMACIJE
Razred: četvrti (4.)
U četvrtom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja:
9.objasniti osnove Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP)
10.objasniti osnove INSPIRE direktive
11.objasniti glavne značajke informacijskih sustava
12.razlikovati pojedine informacijske sustave
13.primijeniti zakonske procedure prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava
14.interpretirati informacijski sustav
15.uporabiti informacijski sustav
Razrada
Nastavne cjeline
Razrada – Nastavne teme
Prostorni podaci
Opisni podaci
Razmjena podataka
Korištenje podataka
Standardi i norme
Zakoni i propisi
Nacionalna infrastruktura prostornih podataka (NIPP)
Osnove NIPP-a
Ciljevi NIPP-a
Podaci NIPP-a
Subjekti NIPP-a
GeoPortal
INSPIRE direktiva (osnovna načela, komponente)
Informacijski sustavi
Pregled informacijskih sustava
Osnovne komponente IS-a
Struktura podataka IS-a
Uspostava IS-a
Održavanje IS-a
Uporaba IS-a
Metode izmjere za uspostavu i održavanje IS-a
Geodetska izmjera za uspostavu i održavanje IS-a
Geoinformatička podrška za uspostavu i održavanje IS-a
Izradba elaborata informacijskih sustava
Prikupljanje podataka za IS
Obrada podataka IS-a
Predočavanje podataka IS-a
Napomene:
Nastavni proces izvodi se pretežno kao mentorska nastava tijekom koje polaznici (pod mentorskim vodstvom nastavnika) rade samostalne istraživačke radove na području zakonske i podzakonske osnove NIPP.
Praktični rad u obliku izradbe elaborata služi za povezivanje usvojenih sadržaja s teorijskim spoznajama i praktičnom primjenom.
Sadržaj je pogodan za realizaciju putem elektroničkog učenja (e-učenje).
Ostalo
Metode i oblici rada:
Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem.
Oblici: frontalni rad, rad u skupini, rad u parovima, individualni rad.
Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima.
Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika:
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
mzo.gov.hr
Na temelju stavka 11. članka 8. Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 30/2009., 24/2010., 22/2013. i 25/2018.), ministar znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
o donošenju izmjena i dopuna strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
I.
Odlukom o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA (Narodne novine, broj 79/2017.) donesen je strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
II.
Ovom Odlukom donose se izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnom sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA u dijelovima koji se odnose na izmjene naziva nastavnih predmeta Fotogrametrija u Fotogrametrija i daljinska istraživanja i Geoinformacijska infrastruktura u Geoinformacije u Nastavnom planu i programu te na kadrovske uvjete u nastavnim predmetima Geodetska grafika, Fotografija, Osnove geoinformatike, Geoinformatika i Geodetska izmjera.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
III.
Sastavni dio ove Odluke su izmjene i dopune strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA iz točke II. ove Odluke.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
IV.
U skladu sa strukovnim kurikulumom koji je sastavni dio ove Odluke, obrazuju se učenici koji upisuju prvi razred srednje škole u strukovnome kurikulumu za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) u obrazovnome sektoru GRADITELJSTVO I GEODEZIJA počevši od školske godine 2022./2023.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
V.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
IZMJENE I DOPUNE STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKCIJE TEHNIČAR GEODEZIJE I GEOINFORMATIKE (050624) U OBRAZOVNOM SEKTORU GRADITELJSTVO I GEODEZIJA
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.1. Nastavni plan
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
2.2. Nastavni program
Naziv modula
FOTOGRAMETRIJA
Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije
Fotogrametrija
Kako učiti i raditi s ovim modulom
Cilj modula:
steći osnovna znanja o fotografskim tehnikama, fotogrametriji, digitalnome ortofoto planu i digitalnome modelu terena te znanja o njihovoj primjeni na raznim područjima
koristiti znanja o izradbi i interpretaciji digitalnoga ortofota i digitalnoga modela reljefa u analizama prostornih podataka i podataka vezanih uz prostor
pravilno interpretirati prikupljene podatke
Opis modula:
Primjena fotografskih tehnika pri izradi fotografija koje se koriste u fotogrametriji za izradbu digitalnoga ortofoto plana i digitalnoga modela reljefa. Opisivanje i interpretacija proizvoda fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja.
Nastavni predmeti koji se izvode u ovome modulu:
Fotografija (1. razred, 1 sat, 1,5 bod)
Fotogrametrija i daljinska istraživanja (2. razred, 2 sata, 5 bodova)
Naziv nastavnog predmeta: FOTOGRAMETRIJA I DALJINSKA ISTRAŽIVANJA
Razred: drugi (2.)
U drugom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja:
1. opisati terestričku fotogrametrijsku izmjeru
2. opisati aerofotogrametrijsku izmjeru
3. opisati postupke daljinskog istraživanja
4. interpretirati proizvode fotogrametrijske izmjere i daljinskog istraživanja
5. objasniti osnovne principe predočavanja prikupljenih podataka (analogno i digitalno, alfanumerički, grafički, multimedijalno)
6. odabrati geoinformatičku podršku za predočavanje prikupljenih podataka
7. objasniti funkciju i namjenu strojne i programske opreme
8. koristiti računalne mreže
Razrada
Nastavne cjeline
Razrada – Nastavne teme
Uvod u fotogrametriju
Definicija i podjela fotogrametrije
Povijest fotogrametrije
Stereofotogrametrija (stereoskopsko promatranje)
Svjetlo i boja
Vidljiva, infracrvena i ultraljubičasta svjetlost
Filteri
Preslikavanje
Pogreške u preslikavanju
Mjerilo preslikavanja
Korištenje jedne snimke
Projekcijsko središte
Elementi snimke
Unutarnja orijentacija
Vanjska orijentacija
Stereopar
Baza snimanja
Relativna orijentacija
Apsolutna orijentacija
Restitucija
Aerofotogrametrija
Aerokamere
Snimanje iz zraka
Mjerilo snimanja
Uzdužni i poprečni preklop
Plan snimanja
Orijentacijske točke i apsolutna orijentacija
Plan leta
Snimanje i dešifraža
Terestrička fotogrametrija
Fototeodolit
Baza snimanja
Vrste snimaka
Daljinska istraživanja
Osnovni postupci i metode daljinskih istraživanja
Interpretacija rezultata daljinskih istraživanja
Proizvodi
Redresirana snimka
Ortofoto
Digitalni model terena
Ostalo
Metode i oblici rada:
Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem.
Oblici: frontalni rad, rad u skupini , rad u parovima, individualni rad.
Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima.
Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika:
Elementi: usvojenost programskih sadržaja, primjena sadržaja, sudjelovanje u nastavnom procesu.
Oblici: usmena provjera, pisana provjera, individualni praktični rad (projekt, prezentacija, istraživanje, poster, modeli, istraživačko izvješće, dnevnik terenskog rada ili terenske nastave).
Literatura
Literatura za polaznike:
Prema Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Naziv modula
GEOINFORMACIJE
Popis strukovnih skupova ishoda učenja iz standarda kvalifikacije
Geoinformacijska infrastruktura
Kako učiti i raditi s ovim modulom
Cilj modula:
osposobiti se za prikupljanje, obradu, distribuciju i korištenje prostornih podataka
Opis modula:
Upoznavanje Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP) i INSPIRE direktive. Primjena zakonskih procedura prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava pri izradi elaborata.
Nastavni predmet koji se izvodi u ovome modulu:
Geoinformacije (4. razred, 2 sata, 4 boda)
Naziv nastavnog predmeta: GEOINFORMACIJE
Razred: četvrti (4.)
U četvrtom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja:
9. objasniti osnove Nacionalne infrastrukture prostornih podataka (NIPP)
10. objasniti osnove INSPIRE direktive
11. objasniti glavne značajke informacijskih sustava
12. razlikovati pojedine informacijske sustave
13. primijeniti zakonske procedure prilikom uspostave, održavanja i primjene informacijskih sustava
14. interpretirati informacijski sustav
15. uporabiti informacijski sustav
Razrada
Nastavne cjeline
Razrada – Nastavne teme
Prostorni podaci
Opisni podaci
Razmjena podataka
Korištenje podataka
Standardi i norme
Zakoni i propisi
Nacionalna infrastruktura prostornih podataka (NIPP)
Osnove NIPP-a
Ciljevi NIPP-a
Podaci NIPP-a
Subjekti NIPP-a
GeoPortal
INSPIRE direktiva (osnovna načela, komponente)
Informacijski sustavi
Pregled informacijskih sustava
Osnovne komponente IS-a
Struktura podataka IS-a
Uspostava IS-a
Održavanje IS-a
Uporaba IS-a
Metode izmjere za uspostavu i održavanje IS-a
Geodetska izmjera za uspostavu i održavanje IS-a
Geoinformatička podrška za uspostavu i održavanje IS-a
Izradba elaborata informacijskih sustava
Prikupljanje podataka za IS
Obrada podataka IS-a
Predočavanje podataka IS-a
Napomene:
Nastavni proces izvodi se pretežno kao mentorska nastava tijekom koje polaznici (pod mentorskim vodstvom nastavnika) rade samostalne istraživačke radove na području zakonske i podzakonske osnove NIPP.
Praktični rad u obliku izradbe elaborata služi za povezivanje usvojenih sadržaja s teorijskim spoznajama i praktičnom primjenom.
Sadržaj je pogodan za realizaciju putem elektroničkog učenja (e-učenje).
Ostalo
Metode i oblici rada:
Metode: verbalne metode, vizualne metode, prakseološke metode, metode aktivnog učenja, metode učenja stvaranjem.
Oblici: frontalni rad, rad u skupini, rad u parovima, individualni rad.
Napomena: Izbor metoda i oblika rada za svaki nastavni sat određuje nastavnik prema nastavnim sadržajima, osobitosti polaznika te materijalnim i drugim uvjetima.
Elementi i oblici praćenja i vrjednovanja polaznika:
Elementi: usvojenost programskih sadržaja, primjena sadržaja, sudjelovanje u nastavnom procesu, elaborat.
Oblici: usmena provjera, pisana provjera, individualni praktični rad (projekt, prezentacija, istraživanje, poster, modeli, istraživačko izvješće, dnevnik terenskog rada ili terenske nastave, geodetski elaborati).
Literatura
Literatura za polaznike:
Prema Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja
4. KADROVSKI UVJETI
Nastavni predmet
Nastavnik
Izobrazba*
Geodetska izmjera
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja
diplomirani inženjer geodezije
magistar inženjer geodezije i geoinformatike
strukovni učitelj
inženjer geodezije
sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike
suradnik u nastavi
geodetski tehničar
tehničar geodezije i geoinformatike
Geodetska grafika
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja
diplomirani inženjer geodezije
magistar inženjer geodezije i geoinformatike
inženjer geodezije
sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike
Fotografija
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja
diplomirani inženjer geodezije
magistar inženjer geodezije i geoinformatike
inženjer geodezije
sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike
Osnove geoinformatike
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja
diplomirani inženjer geodezije
magistar inženjer geodezije i geoinformatike
inženjer geodezije
sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike
Geoinformatika
nastavnik stručno-teorijskih sadržaja
diplomirani inženjer geodezije
magistar inženjer geodezije i geoinformatike
inženjer geodezije
sveučilišni prvostupnik (baccalaureus) inženjer geodezije i geoinformatike
Komentirate u ime: Ministarstvo znanosti i obrazovanja