E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRILOG 1.

OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O UPRAVLJANJU DRŽAVNOM IMOVINOM

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine

1.2.

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o upravljanju državnom imovinom

1.3.

Datum:

01. Prosinca 2021.

1.4.

Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:

Sektor za strateško planiranje, regulativu, EU poslove i izvještavanje

Služba za regulativu i koordinaciju sustava upravljanja državnom imovinom

Maja Miličić, voditeljica Službe, tel: 01/6448-842, e-mail: maja.milicic@mpgi.hr

1.5.

Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?

Da/Ne: DA

 

Naziv akta:

Godišnji plan upravljanja državnom imovinom za 2021. godinu

Opis mjere: MJERA 10. predlaganje izmjena i dopuna važećih propisa te izrada prijedloga novih propisa za poboljšanje upravljanja državnom imovinom

1.6.

Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?

Da/Ne: NE

 

Naziv pravne stečevine EU: /

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA

2.1.

Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?

Pojedine odredbe Zakona potrebno je izmijeniti na način da se usklade s novonastalim okolnostima, odnosno radi otklanjanja dvojbi koje se javljaju u provedbi toga Zakona, kako bi se omogućilo efikasnije raspolaganje državnom imovinom. Također, potrebno je nomotehnički urediti pojedine odredbe Zakona.

2.2.

Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?

Donošenjem predloženog Zakona uklonit će se nejasnoće i nedorečenosti pojedinih odredaba Zakona čime će se omogućiti njihova učinkovitija provedba u praksi.

2.3.

Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.

U dosadašnjoj primjeni Zakona pokazalo se da se, zbog svog smještaja u prostoru planinarski domovi u pravilu nalaze izvan granica građevinskog područja, u šumskogospodarskom području Republike Hrvatske i/ili unutar zaštićenih dijelova prirode. U skladu s posebnim zakonima, primjerice: Zakonom  o zaštiti prirode, Zakonom o šumama i Zakonom o poljoprivrednom zemljištu, nadležnost za upravljanje nekretninama koje se nalaze izvan granica građevinskog područja, a obuhvaćene su šumskogospodarskim područjem Republike Hrvatske ili predstavljaju zaštićene dijelove prirode, povjerena je drugim tijelima, a ne ovom Ministarstvu (javni šumoposjednik društvo Hrvatske šume d.o.o., odnosno javna ustanova koja upravlja zaštićenim dijelovima prirode), zbog čega je potrebno planinarske domove izuzeti od primjene ovoga Zakona.

 

Analizom provedbe Zakona u prvih nekoliko mjeseci primjene, utvrđeno je kako s provedbom pojedinih odredbi dolazi do problema. Primjerice, potrebno je olakšati mogućnost raspolaganja privremeno oduzetom imovinom, a određene pravne praznine pokazale su se i u reguliranju statusa nekretnina iz članka 71. Zakona.

 

Također, potrebno je nomotehnički urediti pojedine odredbe Zakona te primjerice uz „upravljanje“ i „raspolaganje“ državnom imovinom propisati i mogućnost sklapanja pravnih poslova u cilju stjecanja prava vlasništva u korist Republike Hrvatske.

 

Važećim zakonom propisano je da se Strategija upravljanja državnom imovinom donosi na rok od 7 godina, što je u neskladu s propisima koji uređuju područje strateškog planiranja, a kojima se propisuje da je strategija dugoročni akt strateškog planiranja koji se donosi na rok od minimalno 10 godina.

 

Nadalje, potrebno je propisati ovlast  ministra nadležnog za poslove državne imovine da odlukom određuje status stanova za službene potrebe, odnosno da iste dodjeljuje na korištenje, a u slučaju kada neko od tijela državne uprave ili korisnika državnog proračuna zatraži poslovni prostor za obavljanje djelatnosti, a Ministarstvo ne raspolaže adekvatnim prostorom, potrebno je ukinuti obvezu Ministarstva da sudjeluje u postupku pronalaženja  akvog prostora na tržištu.

 

Također, pokazala se potreba za propisivanjem jače uloge resornih ministarstava u postupcima koji se provode u svrhu raspolaganja dionicama i udjelima pravnih osoba od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku kroz donošenje odluka o procjeni te predlaganja donošenja odluka o raspolaganju dionicama i udjelima tih pravnih osoba.

 

Isto tako, u praksi se pokazalo da je potrebno jasnije propisati nadležnosti Centra za restrukturiranje i prodaju (u daljnjem tekstu: Centar) u pogledu vršenja vlasničkih ovlasti u pravnim osobama čijim dionicama, poslovnim udjelima ili vlasničkim pravima upravlja kao zakonski zastupnik u smislu odredbi ovoga Zakona.

 

Ujedno, potrebno je omogućiti da pojedine pravne osobe čijim dionicama, poslovnim udjelima ili vlasničkim pravima upravlja Centar u svojstvu zakonskog zastupnika na temelju ovoga Zakona, budu Odlukom Vlade Republike Hrvatske uvrštene na popis pravnih osoba od posebnog interesa ukoliko zadovoljavaju kriterije propisane posebnom Odlukom Vlade Republike Hrvatske.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA

3.1.

Što je cilj koji se namjerava postići?

Donošenjem predloženog Zakona uklonit će se nejasnoće i nedorečenosti pojedinih odredaba Zakona čime će se omogućiti njihova učinkovitija provedba u praksi te efikasnije upravljanje i raspolaganje državnom imovinom.

3.2.

Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?

Pojedine odredbe uredit će se nomotehnički i u sadržajnom dijelu kako bi bile jasnije i time omogućile njihovu učinkovitiju provedbu i efikasnije upravljanje i raspolaganje državnom imovinom, te će se u tom smislu, primjerice:

- izuzet će se planinarski domovi iz primjene ovog Zakona.

- olakšat će se raspolaganje privremeno oduzetom imovinom.

- otklonit će se pravne praznine u reguliranju statusa nekretnina iz članka 71. Zakona

- razdoblje važenja Strategije upravljanja državnom imovinom uskladit će se s propisima koji uređuju područje strateškog planiranja u Republici Hrvatskoj

- uredit će se odredbe kojima se propisuje upravljanje stanovima za službene potrebe,

- uredit će se odredbe kojima se propisuje postupanje u postupcima dodjele na korištenje poslovnih prostora koji se vode po zahtjevu tijela  državne uprave ili korisnika državnog proračuna, a u slučaju kada  Ministarstvo ne raspolaže adekvatnim prostorom

- propisat će se jača uloga resornih ministarstava u postupcima koji se provode u svrhu raspolaganja dionicama i udjelima pravnih osoba od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku kroz donošenje odluka o procjeni te predlaganja donošenja odluka o raspolaganju dionicama i udjelima tih pravnih osoba,

- jasnije će se propisati nadležnosti Centra za restrukturiranje i prodaju (u daljnjem tekstu: Centar) u pogledu vršenja vlasničkih ovlasti u pravnim osobama čijim dionicama, poslovnim udjelima ili vlasničkim pravima upravlja kao zakonski zastupnik u smislu odredbi ovoga Zakona

- propisat će se da pojedine pravne osobe čijim dionicama, poslovnim udjelima ili vlasničkim pravima upravlja Centar u svojstvu zakonskog zastupnika na temelju ovoga Zakona, budu Odlukom Vlade Republike Hrvatske uvrštene na popis pravnih osoba od posebnog interesa ukoliko zadovoljavaju kriterije propisane posebnom Odlukom Vlade Republike Hrvatske.

3.3.

Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?

Procijenjeni vremenski okvir za postizanje ishoda je 1 godina

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. UTVRĐIVANJE RJEŠENJA

4.1.

Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):

 

Izmjene i dopune važećeg Zakona o upravljanju državnom imovinom (NN, br. 52/18).

Obrazloženje: Predviđene izmjene i dopune nisu tolikog opsega koji bi zahtijevao donošenje novog propisa, stoga je moguće normativno rješenje donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o upravljanju državnom imovinom.

4.2.

Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.

Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):

 

Nije moguće nenormativno rješenje.

Obrazloženje: Nenormativna rješenja ne mogu dovesti do postizanja navedenog ishoda.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5. UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.1.1.

Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz

da

ne

ne

5.1.2.

Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala

da

ne

ne

5.1.3.

Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva

da

ne

ne

5.1.4.

Prepreke za razmjenu dobara i usluga

da

ne

ne

5.1.5.

Cijena roba i usluga

da

ne

ne

5.1.6.

Uvjet za poslovanje na tržištu

da

ne

ne

5.1.7.

Trošak kapitala u gospodarskim subjektima

da

ne

ne

5.1.8.

Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)

da

ne

ne

5.1.9.

Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima

da

ne

ne

5.1.10.

Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.11.

Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije

da

ne

ne

5.1.12.

Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.13.

Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata

da

ne

ne

5.1.14.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.1.15.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.

Zakon nema izravnih gospodarskih učinaka, budući da se uglavnom radi o izmjenama i dopunama kojima je cilj otkloniti nejasnoće dosadašnjoj primjeni Zakona o upravljanju državnom imovinom jasnijim propisivanjem pojedinih odredbi radi efikasnijeg upravljanja i raspolaganja državnom imovinom.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.1.16.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.1.17.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.1.18.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.1.19.

Radnici i/ili umirovljenici

de

ne

ne

5.1.20.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.1.21.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.1.22.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.1.23.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.1.24.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.1.25.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.1.26.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.1.27.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:

Budući da Zakon ne proizvodi Zakon izravne gospodarske učinke, nema niti adresata na koje bi proizveo takve učinke.

 

5.1.28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.2.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.2.1.

Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini

da

ne

ne

5.2.2.

Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu

da

ne

ne

5.2.3.

Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima

ne

ne

ne

5.2.4.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.2.5.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:

Predloženi tekst Zakona neće utjecati na tržišno natjecanje, budući da svojim obuhvatom ne ulazi u navedeno područje.

 

Utvrdite veličinu adresata:

5.2.6.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.2.7.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.2.8.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.2.9.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.2.10.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.2.11.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.2.12.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.2.13.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.2.14.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.2.15.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.2.16.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.2.17.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:

Zakon ne proizvodi učinak na tržišno natjecanje.

 

5.2.17.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.3.

UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.3.1.

Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.

da

ne

ne

5.3.2.

Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva

da

ne

ne

5.3.3.

Socijalna uključenost

da

ne

ne

5.3.4.

Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.3.5.

Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu

da

ne

ne

5.3.6.

Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite

da

ne

ne

5.3.7.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.3.8.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:

Zakon neće imati izravne socijalne učinke.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.3.9.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.3.10.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.3.11.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.3.12.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.3.13.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.3.14.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.3.15.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.3.16.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.3.17.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.3.18.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.3.19.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.3.20.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:

Zakon neće imati socijalnih utjecaja.

 

5.3.21.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.4.1.

Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području

da

ne

ne

5.4.2.

Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta

da

ne

ne

5.4.3.

Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine

da

ne

ne

5.4.4.

Status regulirane profesije

da

ne

ne

5.4.5.

Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva

da

ne

ne

5.4.6.

Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva

da

ne

ne

5.4.7.

Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava

da

ne

ne

5.4.8.

Odnos između privatnog i poslovnog života

da

ne

ne

5.4.9.

Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba

da

ne

ne

5.4.10.

Pravo na kvalitetu radnog mjesta

da

ne

ne

5.4.11.

Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava

da

ne

ne

5.4.12.

Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja

da

ne

ne

5.4.13.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.4.14.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:

Zakon nema utjecaja na tržište rada.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.4.15.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.4.16.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.4.17.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.4.18.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.4.19.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.4.20.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.4.21.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.4.22.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.4.23.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.4.24.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.4.25.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.4.26.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.

S obzirom da propis ne utječe na područje rada i tržište rada, nema niti adresata na koje bi se odnosio.

 

5.4.27.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.5.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.5.1.

Utjecaj na klimu

da

ne

ne

5.5.2.

Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla

da

ne

ne

5.5.3.

Korištenje energije

da

ne

ne

5.5.4.

Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije

da

ne

ne

5.5.5.

Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta

da

ne

ne

5.5.6.

Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje

da

ne

ne

5.5.7.

Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi

da

ne

ne

5.5.8.

Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama

da

ne

ne

5.5.9.

Zaštita od utjecaja kemikalija

da

ne

ne

5.5.10.

Drugi očekivani izravni učinak:

 

ne

ne

ne

5.5.11.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:

Zakon se ne bavi područjem zaštite okoliša.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.5.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.5.13.

Srednji i veliki poduzetnici

da

ne

ne

5.5.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.5.15.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.5.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.5.17.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.5.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.5.19.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.5.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.5.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.5.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.5.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.

Budući da Zakon ne regulira djelatnosti koje bi imale učinak na područje zaštite okoliša, nema niti adresata na koje bi se isti odnosio.

 

5.5.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

5.6.

UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA

 

Vrsta izravnih učinaka

Mjerilo učinka

 

Utvrdite učinak na:

Neznatan

Mali

Veliki

Da/Ne

Da/Ne

Da/Ne

5.6.1.

Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata

da

ne

ne

5.6.2.

Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava

da

ne

ne

5.6.3.

Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije

da

ne

ne

5.6.4.

Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi

da

ne

ne

5.6.5.

Povreda prava na privatnost

da

ne

ne

5.6.6.

Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć

da

ne

ne

5.6.7.

Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi

da

ne

ne

5.6.8.

Pravo na pristup informacijama

da

ne

ne

5.6.9.

Drugi očekivani izravni učinak:

ne

ne

ne

5.6.10.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:

Zakon nema izravnih utjecaja na zaštitu ljudskih prava.

 

 

Utvrdite veličinu adresata:

 

 

 

5.6.12.

Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge

da

ne

ne

5.6.13.

Srednji i velikii poduzetnici

da

ne

ne

5.6.14.

Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva

da

ne

ne

5.6.15.

Radnici i/ili umirovljenici

da

ne

ne

5.6.16.

Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači

da

ne

ne

5.6.17.

Hrvatski branitelji

da

ne

ne

5.6.18.

Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama

da

ne

ne

5.6.19.

Udruge i/ili zaklade

da

ne

ne

5.6.20.

Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima

da

ne

ne

5.6.21.

Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

da

ne

ne

5.6.22.

Drugi utvrđeni adresati:

 

ne

ne

ne

5.6.23.

Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.

Zakon ne regulira materiju zaštite ljudskih prava, stoga niti nema adresata na koje se odnosi.

 

5.6.24.

REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:

Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:

– veliki izravni učinak i mali broj adresata

– veliki izravni učinak i veliki broj adresata

– mali izravni učinak i veliki broj adresata.

Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:

Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:

Izravni učinci

neznatan

mali

veliki

Adresati

neznatan

 

 

 

mali

 

 

 

veliki

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)

 

Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:

DA

NE

6.1.

Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?

 

ne

Obrazloženje: Predmet ovog zakona nije malo i srednje poduzetništvo, stoga niti ne propisuje jednokratne ili periodične administrativne obveze za taj krug adresata.

 

6.2.

Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?

 

ne

Obrazloženje: Zakon nema utjecaj na područje tržišne konkurencije.

 

6.3.

Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?

 

ne

Obrazloženje: Zakon neće sadržavati odredbe kojima se uvode naknade i davanja.

 

6.4.

Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?

 

ne

Obrazloženje: Zakon nema predviđenih utjecaja na mikro poduzetnike.

 

6.5.

Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.

Obrazloženje: Zakonom se nomotehnički uređuju i jasnije sadržajno propisuju pojedine odredbe važećeg Zakona, kako bi se izbjegla različita tumačenja, jasnije propisale nadležnosti pojedinih tijela, a što sve treba imati za posljedicu efikasnije upravljanje i raspolaganje državnom imovinom.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7. Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije

 

Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).

SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.

SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE

 

Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:

–veliki izravni učinak i mali broj adresata,

–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,

–mali izravni učinak i veliki broj adresata,

 

u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.

Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.

 

Procjena učinaka propisa

Potreba za PUP

 

Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa

DA

NE

8.1.

Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.

 

Ne

8.2.

Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.

 

Ne

8.3.

Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.

 

Ne

8.4.

Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.

 

Ne

8.5.

Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.

 

Ne

8.6.

Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.

 

Ne

 

MSP test

Potreba za MSP test

8.7.

Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo  (MSP test)

DA

NE

8.8.

Provođenje MSP testa

 

Ne

8.9.

Provođenje SCM metodologije

 

Ne

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. PRILOZI

 

 

 

-

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

10. POTPIS ČELNIKA TIJELA

 

Potpis:

 

 

 

Datum: 02. prosinca 2021.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

11. Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)

 

Uputa:

 Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO PROSTORNOGA UREĐENJA, GRADITELJSTVA I DRŽAVNE IMOVINE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.