Na temelju odredbe članka 43. stavka 6., Zakona o elektroničkim medijima (Narodne novine broj 111/21), i članka 20. stavka 1. Statuta Agencije za elektroničke medije od 09. travnja 2010. godine, Vijeće za elektroničke medije, na sjednici 48-21 održanoj dana 8. prosinca 2021. godine donosi
Pravilnik o detaljnim mjerilima i definicijama za određivanje audiovizualnih ili radijskih programa koji se smatraju vlastitom proizvodnjom
Članak 1.
Ovim pravilnikom propisuju se detaljna mjerila i definicije za određivanje audiovizualnih ili radijskih programa i emisija koji se smatraju vlastitom proizvodnjom, koje se emisije i programi ne smatraju vlastitom proizvodnjom, te druga pitanja u svezi primjene odredaba o vlastitoj proizvodnji.
Članak 2.
(1) Programska osnova iz članka 30. Zakona o elektroničkim medijima mora sadržavati programsku shemu kojom se, među ostalim, određuje i predviđeni opseg vlastitih audiovizualnih djela.
(2) Audiovizualna djela vlastite proizvodnje ubrajaju se u opseg udjela europskih djela iz članka 47. Zakona o elektroničkim medijima.
Članak 3.
(1)Vlastitom proizvodnjom smatraju se informativne, obrazovne, kulturne, umjetničke, glazbene, dokumentarne emisije, igrani i animirani televizijski filmovi, serije, drame, zabavne, gospodarske, znanstvene, religijske, sportske i druge emisije, kao i emisije za djecu i mlade te svi drugi izvorno proizvedeni audiovizualni i/ili radijski programi čiji je proizvođač pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija ili su proizvedeni po njegovoj narudžbi i za njegov račun.
Članak 4.
(1)Vlastitom proizvodnjom smatraju se i programi koje pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija samostalno proizvede:
-po licenci;
-po otkupljenom formatu, ideji ili scenariju;
-u domaćoj ili međunarodnoj koprodukciji, pri čemu se svakom sudioniku ubraja postotni dio razmjeran sudjelovanju u produkciji;
-svi izravni ili odgođeni prijenosi, kao i snimke događaja koje pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija obavlja ili realizira aktivno sudjelujući u kreiranju prijenosa, koristeći u većinskom dijelu vlastite kadrovske, krativne i tehničke resurse;
-svi izravni ili odgođeni prijenosi, kao i snimke događaja koje organizator događaja za više pružatelja medijskih usluga televizije i/ili radija realizira vlastitim ili unajmljenim tehničkim resursima ako pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija otkupljuje prava te sudjeluje u njegovu kreiranju.
(2)Vlastitom proizvodnjom smatraju se i programi koje za pružatelja medijske usluge televizije i/ili radija po njegovoj narudžbi i za njegov račun proizvedu neovisni proizvođači, a koje pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija prenosi kao cjelinu ili kao dijelove.
(3)Vlastitom proizvodnjom ne smatraju se: oglasi, program pod pokroviteljstvom, naplatne obavijesti, teletrgovina, najave i promocija programa, panoramski prikaz uživo, radijski program koji prati panoramski prikaz uživo, programi koji se bave klađenjem, proricanjem budućnosti, davanjem savjeta gledanjem u karte, gatanjima i dugim sličnim uslugama koje nisu znanstveno utemeljene.
(4)Za potrebe ovog pravilnika, prerade i prilagodbe postojećih audiovizualnih djela koje su originalne intelektualne tvorevine individualnog karaktera i koje kao takve nisu emitirane u Hrvatskoj smatraju se djelima vlastite proizvodnje razmjerno udjelu u uloženom u produkciju novih elemenata prilikom prerade/prilagodbe tog postojećeg audiovizualnog djela,a koji udjeli se dokazuju ugovorom ili pisanim sporazumom sudionika.
(5)Za potrebe ovog pravilnika, sinkronizacija na hrvatski jezik animiranih ili igranih filmova i/ili serija smatra se vlastitom proizvodnjom razmjeno udjelu uloženom u sinkronizaciju od strane pružatelja medijske usluge televizije.
(6)Za potrebe ovog pravilnika, panoramski prikaz uživo definira se kao prijenos kadrova (slika i sekvenci slika) automatski snimanih kamerom koji sadrži isključivo činjenične informacije o lokalnim događajima, vremenskoj prognozi, stanju na cestama i slično.
Članak 5.
(1)Ako je pri izradi audiovizualnog i/ili radijskog programa, odnosno audiovizualnog djela, sudjelovalo više nakladnika televizije i/ili radija s ulogom u vlastitu proizvodnju, svakom nakladniku se ubraja ulog u vlastitu proizvodnju razmjeran sudjelovanju u produkciji.
(2)Kako bi se osigurala transparentnost podrijetla produkcija, nakladnici televizije i/ili radija razmjerne uloge u vlastitu proizvodnju trebaju izraziti u postocima i na zahtjev Vijeća za elektroničke medije dostaviti dokaze o tome. Dokazi na okolnost razmjerne uloge u vlastitu proizvodnju su ugovori ili pisani sporazumi sudionika
Članak 6.
(1)U vlastitu proizvodnju pružatelja medijske usluge televizije i/ili radija ubraja se premijera i prva repriza hrvatskih audiovizualnih djela sukladno definiciji premijere i prve reprize iz članka 2. Pravilnika o kriterijima određivanja i označavanja repriznih emisija.
(2)Nakon emitiranja premijere i prve reprize hrvatskog audiovizualnog djela, a u razdoblju od godine dana od premijernog emitiranja, kako je to definirano člankom 2. Pravilnika o kriterijima određivanja i označavanja repriznih emisija, to se hrvatsko audiovizualno djelo više ne može ubrajati u vlastitu proizvodnju.
(3)U vlastitu proizvodnju pružatelja medijske usluge televizije i/ili radija ubraja se premijerno emitiranje sportskog prijenosa i prvo ponovno naknadno emitiranje tog istog prijenosa unutar 48 sati od premijernog emitiranja prijenosa. U slučaju nemogućnosti emitiranja uživo pod premijernim se smatra i prvo emitiranje snimljenog sportskog događaja.
Članak 7.
(1)U razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna te od 15. prosinca do 15. siječnja udio vlastite proizvodnje mora iznositi najmanje 15 % tjednog vremena objavljivanja svakog audiovizualnog programa nakladnika televizije, a od toga najmanje 50 % između 16 i 22 sata.
(2)U razdoblju od 16. rujna do 14. prosinca te od 16. siječnja do 14. lipnja udio vlastite proizvodnje mora iznositi najmanje 25 % tjednog vremena objavljivanja svakog audiovizualnog programa nakladnika televizije, a od toga najmanje 50 % između 16 i 22 sata.
(3)Udio vlastite proizvodnje mora iznositi najmanje 30 % tjednog vremena objavljivanja svakog radijskog programa nakladnika radija.
Članak 8.
(1)U vlastitu proizvodnju radijskog programa u skladu s odredbama članka 45. Zakona o elektroničkim medijima ubraja se i objavljivanje hrvatske glazbe.
(2)U vlastitu proizvodnju radijskog programa može se ubrojiti najviše 25 % vremena dnevnog objavljivanja u kojem se izvodi hrvatska glazba.
(3)Ako udio hrvatske glazbe čini najmanje 40 % dnevnog objavljivanja glazbenog programa predviđenog programskom shemom radijskog programa, od čega je najmanje 30 % objavljeno između 6 i 22 sata, u udio vlastite proizvodnje radijskog programa može se ubrojiti najviše 30 % vremena dnevnog objavljivanja u kojem se izvodi hrvatska glazba.
Članak 9.
Zajednička vlastita proizvodnja povezanih nakladnika televizije i/ili radija u regionalne ili nacionalne mreže treba dnevno iznosi najmanje 10 % audiovizualnog i/ili radijskog programa koji se objavljuju putem takve mreže.
Članak 10.
Odredbe o vlastitoj proizvodnji ne odnose na nakladnika specijaliziranog televizijskog i/ili radijskog programskog kanala.
Članak 11.
(1)Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog (8) dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
(2)Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o detaljnim mjerilima za određivanje audiovizualnih i/ili radijskih programa koji se smatraju vlastitom proizvodnjom ("Narodne novine" br. 132/14.).
Na temelju odredbe članka 43. stavka 6., Zakona o elektroničkim medijima (Narodne novine broj 111/21), i članka 20. stavka 1. Statuta Agencije za elektroničke medije od 09. travnja 2010. godine, Vijeće za elektroničke medije, na sjednici 48-21 održanoj dana 8. prosinca 2021. godine donosi
Pravilnik o detaljnim mjerilima i definicijama za određivanje audiovizualnih ili radijskih programa koji se smatraju vlastitom proizvodnjom
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 1.
Ovim pravilnikom propisuju se detaljna mjerila i definicije za određivanje audiovizualnih ili radijskih programa i emisija koji se smatraju vlastitom proizvodnjom, koje se emisije i programi ne smatraju vlastitom proizvodnjom, te druga pitanja u svezi primjene odredaba o vlastitoj proizvodnji.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 2.
(1) Programska osnova iz članka 30. Zakona o elektroničkim medijima mora sadržavati programsku shemu kojom se, među ostalim, određuje i predviđeni opseg vlastitih audiovizualnih djela.
(2) Audiovizualna djela vlastite proizvodnje ubrajaju se u opseg udjela europskih djela iz članka 47. Zakona o elektroničkim medijima.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 3.
(1) Vlastitom proizvodnjom smatraju se informativne, obrazovne, kulturne, umjetničke, glazbene, dokumentarne emisije, igrani i animirani televizijski filmovi, serije, drame, zabavne, gospodarske, znanstvene, religijske, sportske i druge emisije, kao i emisije za djecu i mlade te svi drugi izvorno proizvedeni audiovizualni i/ili radijski programi čiji je proizvođač pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija ili su proizvedeni po njegovoj narudžbi i za njegov račun.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 4.
(1) Vlastitom proizvodnjom smatraju se i programi koje pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija samostalno proizvede:
- po licenci;
- po otkupljenom formatu, ideji ili scenariju;
- u domaćoj ili međunarodnoj koprodukciji, pri čemu se svakom sudioniku ubraja postotni dio razmjeran sudjelovanju u produkciji;
- svi izravni ili odgođeni prijenosi, kao i snimke događaja koje pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija obavlja ili realizira aktivno sudjelujući u kreiranju prijenosa, koristeći u većinskom dijelu vlastite kadrovske, krativne i tehničke resurse;
- svi izravni ili odgođeni prijenosi, kao i snimke događaja koje organizator događaja za više pružatelja medijskih usluga televizije i/ili radija realizira vlastitim ili unajmljenim tehničkim resursima ako pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija otkupljuje prava te sudjeluje u njegovu kreiranju.
(2) Vlastitom proizvodnjom smatraju se i programi koje za pružatelja medijske usluge televizije i/ili radija po njegovoj narudžbi i za njegov račun proizvedu neovisni proizvođači, a koje pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija prenosi kao cjelinu ili kao dijelove.
(3) Vlastitom proizvodnjom ne smatraju se: oglasi, program pod pokroviteljstvom, naplatne obavijesti, teletrgovina, najave i promocija programa, panoramski prikaz uživo, radijski program koji prati panoramski prikaz uživo, programi koji se bave klađenjem, proricanjem budućnosti, davanjem savjeta gledanjem u karte, gatanjima i dugim sličnim uslugama koje nisu znanstveno utemeljene.
(4) Za potrebe ovog pravilnika, prerade i prilagodbe postojećih audiovizualnih djela koje su originalne intelektualne tvorevine individualnog karaktera i koje kao takve nisu emitirane u Hrvatskoj smatraju se djelima vlastite proizvodnje razmjerno udjelu u uloženom u produkciju novih elemenata prilikom prerade/prilagodbe tog postojećeg audiovizualnog djela, a koji udjeli se dokazuju ugovorom ili pisanim sporazumom sudionika.
(5) Za potrebe ovog pravilnika, sinkronizacija na hrvatski jezik animiranih ili igranih filmova i/ili serija smatra se vlastitom proizvodnjom razmjeno udjelu uloženom u sinkronizaciju od strane pružatelja medijske usluge televizije.
(6) Za potrebe ovog pravilnika, panoramski prikaz uživo definira se kao prijenos kadrova (slika i sekvenci slika) automatski snimanih kamerom koji sadrži isključivo činjenične informacije o lokalnim događajima, vremenskoj prognozi, stanju na cestama i slično.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 5.
(1) Ako je pri izradi audiovizualnog i/ili radijskog programa, odnosno audiovizualnog djela, sudjelovalo više nakladnika televizije i/ili radija s ulogom u vlastitu proizvodnju, svakom nakladniku se ubraja ulog u vlastitu proizvodnju razmjeran sudjelovanju u produkciji.
(2) Kako bi se osigurala transparentnost podrijetla produkcija, nakladnici televizije i/ili radija razmjerne uloge u vlastitu proizvodnju trebaju izraziti u postocima i na zahtjev Vijeća za elektroničke medije dostaviti dokaze o tome. Dokazi na okolnost razmjerne uloge u vlastitu proizvodnju su ugovori ili pisani sporazumi sudionika
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 6.
(1) U vlastitu proizvodnju pružatelja medijske usluge televizije i/ili radija ubraja se premijera i prva repriza hrvatskih audiovizualnih djela sukladno definiciji premijere i prve reprize iz članka 2. Pravilnika o kriterijima određivanja i označavanja repriznih emisija.
(2) Nakon emitiranja premijere i prve reprize hrvatskog audiovizualnog djela, a u razdoblju od godine dana od premijernog emitiranja, kako je to definirano člankom 2. Pravilnika o kriterijima određivanja i označavanja repriznih emisija, to se hrvatsko audiovizualno djelo više ne može ubrajati u vlastitu proizvodnju.
(3) U vlastitu proizvodnju pružatelja medijske usluge televizije i/ili radija ubraja se premijerno emitiranje sportskog prijenosa i prvo ponovno naknadno emitiranje tog istog prijenosa unutar 48 sati od premijernog emitiranja prijenosa. U slučaju nemogućnosti emitiranja uživo pod premijernim se smatra i prvo emitiranje snimljenog sportskog događaja.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 7.
(1) U razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna te od 15. prosinca do 15. siječnja udio vlastite proizvodnje mora iznositi najmanje 15 % tjednog vremena objavljivanja svakog audiovizualnog programa nakladnika televizije, a od toga najmanje 50 % između 16 i 22 sata.
(2) U razdoblju od 16. rujna do 14. prosinca te od 16. siječnja do 14. lipnja udio vlastite proizvodnje mora iznositi najmanje 25 % tjednog vremena objavljivanja svakog audiovizualnog programa nakladnika televizije, a od toga najmanje 50 % između 16 i 22 sata.
(3) Udio vlastite proizvodnje mora iznositi najmanje 30 % tjednog vremena objavljivanja svakog radijskog programa nakladnika radija.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 8.
(1) U vlastitu proizvodnju radijskog programa u skladu s odredbama članka 45. Zakona o elektroničkim medijima ubraja se i objavljivanje hrvatske glazbe.
(2) U vlastitu proizvodnju radijskog programa može se ubrojiti najviše 25 % vremena dnevnog objavljivanja u kojem se izvodi hrvatska glazba.
(3) Ako udio hrvatske glazbe čini najmanje 40 % dnevnog objavljivanja glazbenog programa predviđenog programskom shemom radijskog programa, od čega je najmanje 30 % objavljeno između 6 i 22 sata, u udio vlastite proizvodnje radijskog programa može se ubrojiti najviše 30 % vremena dnevnog objavljivanja u kojem se izvodi hrvatska glazba.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 9.
Zajednička vlastita proizvodnja povezanih nakladnika televizije i/ili radija u regionalne ili nacionalne mreže treba dnevno iznosi najmanje 10 % audiovizualnog i/ili radijskog programa koji se objavljuju putem takve mreže.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 10.
Odredbe o vlastitoj proizvodnji ne odnose na nakladnika specijaliziranog televizijskog i/ili radijskog programskog kanala.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Člana k 11.
(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog (8) dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
(2) Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o detaljnim mjerilima za određivanje audiovizualnih i/ili radijskih programa koji se smatraju vlastitom proizvodnjom ("Narodne novine" br. 132/14.).
Klasa: 612 -12/21-01/0099
Urbroj: 567-06/07-21-01
Zagreb, 8. prosinca 2021.
Vijeće za elektroničke medije
Predsjednik Vijeća
Josip Popovac
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije