E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

Na temelju odredbe članka 43. stavka 6., Zakona o elektroničkim medijima (Narodne novine broj 111/21), i članka 20. stavka 1. Statuta Agencije za elektroničke medije od 09. travnja 2010. godine, Vijeće za elektroničke medije, na sjednici 48-21 održanoj dana 8. prosinca 2021. godine donosi

 

Pravilnik o detaljnim mjerilima i definicijama za određivanje audiovizualnih ili radijskih programa koji se smatraju vlastitom proizvodnjom

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

Ovim pravilnikom propisuju se detaljna mjerila i definicije za određivanje audiovizualnih ili radijskih programa i emisija koji se smatraju vlastitom proizvodnjom, koje se emisije  i programi ne smatraju vlastitom proizvodnjom, te  druga pitanja u svezi primjene odredaba o vlastitoj proizvodnji.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2.

(1) Programska osnova iz članka 30. Zakona o elektroničkim medijima mora sadržavati programsku shemu kojom se, među ostalim, određuje i predviđeni opseg vlastitih audiovizualnih djela.  

(2) Audiovizualna djela vlastite proizvodnje ubrajaju se u opseg udjela europskih djela iz članka 47. Zakona o elektroničkim medijima.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 3.

(1) Vlastitom proizvodnjom smatraju se informativne, obrazovne, kulturne, umjetničke, glazbene, dokumentarne emisije, igrani i animirani televizijski filmovi, serije, drame, zabavne, gospodarske, znanstvene, religijske, sportske i druge emisije, kao i emisije za djecu i mlade te svi drugi izvorno proizvedeni audiovizualni i/ili radijski programi čiji je proizvođač pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija ili su proizvedeni po njegovoj narudžbi i za njegov račun.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 4.

(1) Vlastitom proizvodnjom smatraju se i programi koje pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija samostalno proizvede:

- po licenci;

- po otkupljenom formatu, ideji ili scenariju;

- u domaćoj ili međunarodnoj koprodukciji, pri čemu se svakom sudioniku ubraja postotni dio razmjeran sudjelovanju u produkciji;

- svi izravni ili odgođeni prijenosi, kao i snimke događaja koje pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija obavlja ili realizira aktivno sudjelujući u kreiranju prijenosa, koristeći u većinskom dijelu vlastite kadrovske, krativne i tehničke resurse;

- svi izravni ili odgođeni prijenosi, kao i snimke događaja koje organizator događaja za više pružatelja medijskih usluga televizije i/ili radija realizira vlastitim ili unajmljenim tehničkim resursima ako pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija otkupljuje prava te sudjeluje u njegovu kreiranju.

 

(2) Vlastitom proizvodnjom smatraju se i programi koje za pružatelja medijske usluge televizije i/ili radija po njegovoj narudžbi i za njegov račun proizvedu neovisni proizvođači, a koje pružatelj medijske usluge televizije i/ili radija prenosi kao cjelinu ili kao dijelove.

(3) Vlastitom proizvodnjom ne smatraju se: oglasi, program pod pokroviteljstvom, naplatne obavijesti, teletrgovina, najave i promocija programa, panoramski prikaz uživo, radijski program koji prati panoramski prikaz uživo, programi koji se bave klađenjem, proricanjem budućnosti, davanjem savjeta gledanjem u karte, gatanjima i dugim sličnim uslugama koje nisu znanstveno utemeljene.

(4) Za potrebe ovog pravilnika, prerade i prilagodbe postojećih audiovizualnih djela koje su originalne intelektualne tvorevine individualnog karaktera i koje kao takve nisu emitirane u Hrvatskoj smatraju se djelima vlastite proizvodnje razmjerno udjelu u uloženom u produkciju novih elemenata prilikom prerade/prilagodbe tog postojećeg audiovizualnog djela, a koji udjeli se dokazuju ugovorom ili pisanim sporazumom sudionika.

(5) Za potrebe ovog pravilnika, sinkronizacija na hrvatski jezik animiranih ili igranih filmova i/ili serija smatra se vlastitom proizvodnjom razmjeno udjelu uloženom u sinkronizaciju od strane pružatelja medijske usluge televizije.

(6) Za potrebe ovog pravilnika, panoramski prikaz uživo definira se kao prijenos kadrova (slika i sekvenci slika) automatski snimanih kamerom koji sadrži isključivo činjenične informacije o lokalnim događajima, vremenskoj prognozi, stanju na cestama i slično.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 5.

(1) Ako je pri izradi audiovizualnog i/ili radijskog programa, odnosno audiovizualnog djela, sudjelovalo više nakladnika televizije i/ili radija s ulogom u vlastitu proizvodnju, svakom nakladniku se ubraja ulog u vlastitu proizvodnju razmjeran sudjelovanju u produkciji.

(2) Kako bi se osigurala transparentnost podrijetla produkcija, nakladnici televizije i/ili radija razmjerne uloge u vlastitu proizvodnju trebaju izraziti u postocima i na zahtjev Vijeća za elektroničke medije dostaviti dokaze o tome. Dokazi na okolnost razmjerne uloge u vlastitu proizvodnju su ugovori ili pisani sporazumi sudionika

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 6.

(1) U vlastitu proizvodnju pružatelja medijske usluge televizije i/ili radija ubraja se premijera i prva repriza hrvatskih audiovizualnih djela sukladno definiciji  premijere i prve reprize iz članka 2. Pravilnika o kriterijima određivanja i označavanja repriznih emisija.

(2) Nakon emitiranja premijere i prve reprize hrvatskog audiovizualnog djela, a u razdoblju od godine dana od premijernog emitiranja, kako je to definirano člankom 2. Pravilnika o kriterijima određivanja i označavanja repriznih emisija, to se   hrvatsko audiovizualno djelo više ne može ubrajati u vlastitu proizvodnju.


 

 

(3) U vlastitu proizvodnju pružatelja medijske usluge televizije i/ili radija ubraja se premijerno emitiranje sportskog prijenosa i prvo ponovno naknadno emitiranje tog istog prijenosa unutar 48 sati od premijernog emitiranja prijenosa. U slučaju nemogućnosti emitiranja uživo pod premijernim se smatra i prvo emitiranje snimljenog sportskog događaja.

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 7.

(1) U razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna te od 15. prosinca do 15. siječnja udio vlastite proizvodnje mora iznositi najmanje 15 % tjednog vremena objavljivanja svakog audiovizualnog programa nakladnika televizije, a od toga najmanje 50 % između 16 i 22 sata.

(2) U razdoblju od 16. rujna do 14. prosinca te od 16. siječnja do 14. lipnja udio vlastite proizvodnje mora iznositi najmanje 25 % tjednog vremena objavljivanja svakog audiovizualnog programa nakladnika televizije, a od toga najmanje 50 % između 16 i 22 sata.

(3) Udio vlastite proizvodnje mora iznositi najmanje 30 % tjednog vremena objavljivanja svakog radijskog programa nakladnika radija.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 8.

(1) U vlastitu proizvodnju radijskog programa u skladu s odredbama članka 45. Zakona o elektroničkim medijima ubraja se i objavljivanje hrvatske glazbe.

(2) U vlastitu proizvodnju radijskog programa  može se ubrojiti najviše 25 % vremena dnevnog objavljivanja u kojem se izvodi hrvatska glazba.

(3) Ako udio hrvatske glazbe čini najmanje 40 % dnevnog objavljivanja glazbenog programa predviđenog programskom shemom radijskog programa, od čega je najmanje 30 % objavljeno između 6 i 22 sata, u udio vlastite proizvodnje radijskog programa može se ubrojiti najviše 30 % vremena dnevnog objavljivanja u kojem se izvodi hrvatska glazba.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 9.

Zajednička vlastita proizvodnja povezanih nakladnika televizije i/ili radija u regionalne ili nacionalne mreže treba dnevno iznosi najmanje 10 % audiovizualnog i/ili radijskog programa koji se objavljuju putem takve mreže.

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 10.

Odredbe o vlastitoj proizvodnji ne odnose na nakladnika specijaliziranog televizijskog i/ili radijskog programskog kanala.


 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Člana k 11.

(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog (8) dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

(2) Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o detaljnim mjerilima za određivanje audiovizualnih i/ili radijskih programa koji se smatraju vlastitom proizvodnjom ("Narodne novine" br. 132/14.).

 

 

 

Klasa: 612 -12/21-01/0099

Urbroj: 567-06/07-21-01

 

Zagreb, 8. prosinca 2021.

 

 

 

 

 

 

Vijeće za elektroničke medije

Predsjednik Vijeća

Josip Popovac

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.