Na temelju odredbe članka 44. stavka 6., Zakona o elektroničkim medijima (Narodne novine broj 111/21), i članka 20. stavka 1. Statuta Agencije za elektroničke medije (»Narodne novine« broj 90/10.), Vijeće za elektroničke medije na sjednici 48-21 održanoj dana 8. prosinca 2021. donosi
Pravilnik o kriterijima određivanja i označavanja repriznih emisija
Članak 1.
Ovim pravilnikom propisuju se obveze pružatelja medijskih usluga televizije i radija u pogledu primjene kriterija za određivanja programa i emisija koje se smatraju reprizom, tehničkih pojedinosti označavanja repriznih emisija, rokova, načina označavanja repriznog i drugog programa te pojmovi i definicije.
Članak 2.
(1)Premijera je prvo, izvorno emitiranje audiovizualnog ili radijskog djela koje prije nije bilo emitirano na televiziji, radiju ili bilo dostupno putem usluge na zahtjev ili streaming servisa od strane pružatelja medijske usluge sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.
(2)Premijerom audiovizualnog ili radijskog djela smatra se prvo i svako ponovno emitiranje djela tijekom razdoblja od sedam (7) dana od dana prvog emitiranja.
(3)Prvom reprizom se smatra jedno ponovno emitiranje audiovizualnog ili radijskog djela nakon proteka razdoblja koje se ubraja u premijeru iz stavka 1 ovog članka, a u razdoblju do 12 mjeseci nakon premijernog, izvornog emitiranja.
(4)Nakon emitiranja premijere i prve reprize, svako sljedeće emitiranje audiovizualnog i/ili radijskog djela smatra se reprizom.
Članak 3.
Ponovno objavljivanje individualnih glazbenih spotova odnosno pjesama ne smatra se reprizom.
Članak 4.
Reprize audiovizualnog programa koji u sebi sadrže elemente interakcije s gledateljima i/ili poziv gledateljima na akciju, ili ih na drugi način mogu dovesti u zabunu u pogledu vremena izvornog emitiranja (reality show i druga natjecanja s pozivom na glasovanje, interaktivni kvizovi, sudjelovanje gledatelja telefonskim putem ili putem društvenih mreža, rasprava o političkim i/ili društvenim temama, i sl.) uvijek se označavaju se kao repriza.
Članak 5.
Audiovizualni sadržaji čiji se dijelovi ponovno objavljuju kao dio novih emisija, a mogu se povezati s aktualnim događanjima ili ilustriraju neki aktualni događaj, obvezno se moraju označiti riječima „ARHIVA“ tijekom cjelokupnog trajanja tog dijela emisije ili priloga.
Članak 6.
(1)Reprizni program i reprizno emitiranje sportskog prijenosa označava se grafičkom oznakom slovom R, te prilikom svake najave i u rasporedu programa na teletekstu, elektroničkom programskom vodiču, internetu i u drugim oblicima komuniciranja.
(2)Snimka sportskog događaja koja se emitira kao odgođeni premijerni prijenos izjednačena je sa premijernim prikazivanjem, a označava se rječju „SNIMKA“.
(3)Najave i raspored programa na teletekstu, elektroničkim programskom vodiču, internetu i u drugim oblicima komuniciranja za serijski program obavezno mora sadržavati redni broj epizode i sezonu serije.
Članak 7.
(1)Repriziranje radijske emisije mora biti jasno označeno ili najavljeno na početku i na kraju radijske emisije na način da se slušatelji ne dovedu u zabunu u pogledu stvarnog vremena emitiranja emisije
(2)Druge obveze koje su propisane za televizijske nakladnike primjenjuju se na nakladnike radija na odgovarajući način.
Članak 8.
(1)Reprizno emitiranje audiovizualnog programa označava se grafičkom oznakom slovom „R“ u gornjem lijevom ili desnom kutu ekrana, primjerene veličine, bez efekata transparentnosti ili sjenčanja.
(2)Grafička oznaka „SNIMKA“, stavlja se u donji lijevi ili desni kut ekrana, primjerene veličine, bez efekata transparentnosti ili sjenčanja.
(3)Grafička oznaka „ARHIVA“, stavlja se u donji lijevi ili desni kut ekrana, primjerene veličine, bez efekata transparentnosti ili sjenčanja.
Članak 9.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje vrijediti odredba članka 22., Pravilnika o zaštiti maloljetnika u elektroničkim medijima ("Narodne novine" br. 28/15.).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog (8) dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Na temelju odredbe članka 44. stavka 6., Zakona o elektroničkim medijima (Narodne novine broj 111/21), i članka 20. stavka 1. Statuta Agencije za elektroničke medije (»Narodne novine« broj 90/10.), Vijeće za elektroničke medije na sjednici 48-21 održanoj dana 8. prosinca 2021. donosi
Pravilnik o kriterijima određivanja i označavanja repriznih emisija
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 1.
Ovim pravilnikom propisuju se obveze pružatelja medijskih usluga televizije i radija u pogledu primjene kriterija za određivanja programa i emisija koje se smatraju reprizom, tehničkih pojedinosti označavanja repriznih emisija, rokova, načina označavanja repriznog i drugog programa te pojmovi i definicije.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 2.
(1) Premijera je prvo, izvorno emitiranje audiovizualnog ili radijskog djela koje prije nije bilo emitirano na televiziji, radiju ili bilo dostupno putem usluge na zahtjev ili streaming servisa od strane pružatelja medijske usluge sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.
(2) Premijerom audiovizualnog ili radijskog djela smatra se prvo i svako ponovno emitiranje djela tijekom razdoblja od sedam (7) dana od dana prvog emitiranja.
(3) Prvom reprizom se smatra jedno ponovno emitiranje audiovizualnog ili radijskog djela nakon proteka razdoblja koje se ubraja u premijeru iz stavka 1 ovog članka, a u razdoblju do 12 mjeseci nakon premijernog, izvornog emitiranja.
(4) Nakon emitiranja premijere i prve reprize, svako sljedeće emitiranje audiovizualnog i/ili radijskog djela smatra se reprizom.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 3.
Ponovno objavljivanje individualnih glazbenih spotova odnosno pjesama ne smatra se reprizom.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 4.
Reprize audiovizualnog programa koji u sebi sadrže elemente interakcije s gledateljima i/ili poziv gledateljima na akciju, ili ih na drugi način mogu dovesti u zabunu u pogledu vremena izvornog emitiranja (reality show i druga natjecanja s pozivom na glasovanje, interaktivni kvizovi, sudjelovanje gledatelja telefonskim putem ili putem društvenih mreža, rasprava o političkim i/ili društvenim temama, i sl.) uvijek se označavaju se kao repriza.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 5.
Audiovizualni sadržaji čiji se dijelovi ponovno objavljuju kao dio novih emisija, a mogu se povezati s aktualnim događanjima ili ilustriraju neki aktualni događaj, obvezno se moraju označiti riječima „ARHIVA“ tijekom cjelokupnog trajanja tog dijela emisije ili priloga.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 6.
(1) Reprizni program i reprizno emitiranje sportskog prijenosa označava se grafičkom oznakom slovom R , te prilikom svake najave i u rasporedu programa na teletekstu, elektroničkom programskom vodiču, internetu i u drugim oblicima komuniciranja.
(2) Snimka sportskog događaja koja se emitira kao odgođeni premijerni prijenos izjednačena je sa premijernim prikazivanjem, a označava se rječju „SNIMKA“.
(3) Najave i raspored programa na teletekstu, elektroničkim programskom vodiču, internetu i u drugim oblicima komuniciranja za serijski program obavezno mora sadržavati redni broj epizode i sezonu serije.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 7.
(1) Repriziranje radijske emisije mora biti jasno označeno ili najavljeno na početku i na kraju radijske emisije na način da se slušatelji ne dovedu u zabunu u pogledu stvarnog vremena emitiranja emisije
(2) Druge obveze koje su propisane za televizijske nakladnike primjenjuju se na nakladnike radija na odgovarajući način.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 8.
(1) Reprizno emitiranje audiovizualnog programa označava se grafičkom oznakom slovom „R“ u gornjem lijevom ili desnom kutu ekrana, primjerene veličine, bez efekata transparentnosti ili sjenčanja.
(2) Grafička oznaka „SNIMKA“, stavlja se u donji lijevi ili desni kut ekrana, primjerene veličine, bez efekata transparentnosti ili sjenčanja.
(3) Grafička oznaka „ARHIVA“, stavlja se u donji lijevi ili desni kut ekrana, primjerene veličine, bez efekata transparentnosti ili sjenčanja.
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije
Članak 9.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje vrijediti odredba članka 22., Pravilnika o zaštiti maloljetnika u elektroničkim medijima ("Narodne novine" br. 28/15.).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog (8) dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Klasa: 612-12/21-01/0098
Urbroj: 567-06/07-21-01
Zagreb, 8. prosinca 2021.
Vijeće za elektroničke medije
Predsjednik vijeća
Josip Popovac
Komentirate u ime: Agencija za elektroničke medije