Na temelju članka 108.a stavka 4. Zakona o cestama (»Narodne novine«, broj 84/11., 22/13., 54/13., 148/13., 92/14., 110/19. i 144/21.) ministar mora, prometa i infrastrukture uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije, donosi
PRAVILNIK OFINANCIRANJU DIJELA TROŠKOVA ZIMSKE SLUŽBE NA NERAZVRSTANIM CESTAMA
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se način financiranje dijela troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama na području određenih jedinica lokalne samouprave koji se financira iz dijela naknade za financiranje građenja i održavanja javnih cesta koja se uplaćuje iz državnog proračuna na račun Hrvatskih cesta d.o.o., utvrđuju se kriteriji (duljina cesta, klimatske zone održavanja cesta u zimskim uvjetima) te postupak provedbe, raspodjele financiranja dijela troškova zimske službe na nerazvrstani cestama.
Članak 2.
Financira se dio troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama na području određenih jedinica lokalne samouprave sa statusom brdsko – planinskog područja, utvrđenim prema Zakonu o brdsko – planinskim područjima (»Narodne novine«, broj 118/18.) i prema Odluci o obuhvatu i razvrstavanju jedinica lokalne samouprave koje stječu status brdsko – planinskog područja (»Narodne novine«, broj 24/19.) te onima obuhvaćenim II. i III. klimatskom zonom održavanja cesta u zimskim uvjetima koje se temeljem meteorološki podataka, utvrđuju i koriste prilikom izrade standarda redovnog održavanja državnim cesta.
Članak 3.
Za financiranje dijela troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama, odnosno za raspored financijskih sredstava, određenih jedinica lokalne samouprave, utvrđuju se kriteriji kako slijedi:
-duljina nerazvrstanih cesta na području pojedine jedinice lokalne samouprave utvrđuje se na temelju izvedbenog programa zimske službe, koji svaka jedinica lokalne iz programa sufinanciranja treba izraditi prema Pravilniku o održavanju cesta (»Narodne novine«, broj 90/14. i 03/21.) te na temelju snimanja posebnom opremom, čime se prikupljaju precizne informacije o njihovoj duljini te nadmorskoj visini i drugim podacima koji su u izravnoj korelaciji s težinom zimskih uvjeta na promatranom području. Navedeni podaci se grafički prikazuju u posebnom sustavu kompatibilnim s postojećim sustavom Hrvatskih cesta d.o.o., a sve kako bi se izradio činjenično utemeljen prijedlog rasporeda financijskih sredstava.
-Klimatske zone, pet ih je na području Republike Hrvatske, iz kojih proizlaze kriteriji za izračun optimalne organizacije službe, na temelju kojih se izračunava trošak za državne ceste. Klimatske zone održavanja cesta u zimskim uvjetima koje se temelje na analizama ulaznih parametara prikupljenih s meteoroloških postaja Državnog hidrometeorološkog zavoda i Hrvatskih cesta d.o.o. u razdoblju od 10 godina i to:
◊nadmorska visina,
◊temperatura,
◊temperatura ispod 0°C,
◊količina i učestalost oborina, posebno snijega te visina snijega,
◊smrzavanje,
◊poledica,
◊mraz,
◊vjetar,
◊magla,
◊broj dana sa zapusima.
Članak 4.
Financiranje dijela troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama, odnosno raspored financijskih sredstva koja se raspoređuju jedinicama lokalne samouprave, prilazi iz:
-potrebne količine materijala, radne snage, vozila, strojeva i opreme,
-potrebnog broja voznih jedinica po kilometru ceste,
-klimatskih zona,
-duljine unutar pojedine klimatske zone,
-važnosti pojedinog cestovnog pravca.
Obradom navedenih parametara, dobiveni su elementi fiksnih i promjenljivih troškova zimske službe te troškova posipata i ostalih materijala za pojedinu klimatsku zonu.
Fiksni troškovi uključuju: amortizaciju svakog stroja, odnosno vozila u zimskoj službi, kao i trošak rada radnika, prema optimalnoj organizaciji u trajanju od 120 dana.
Promjenjivi troškovi nastaju operativnim djelovanjem zimske službe (rad vozila, strojeva i oprem.
Troškovi posipata i ostali troškovi, koji se uzimaju u obzir prilikom rasporeda financijskih sredstva jedinicama lokalne samouprave, utvrđeni su prema pojedinoj klimatskoj zoni a obračunavaju se po kilometru državne ceste po županijama prema pojedinoj klimatskoj zoni, kako slijedi:
-ZONA I.19.269,88 kn
-ZONA II.42.835,83 kn
-ZONA III.30.009,94 kn
-ZONA IV.2.238,60 kn
-ZONA V.6.694,32 kn
Članak 5.
U svrhu financiranja dijela troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama, odnosno rasporeda financijskih sredstva jedinicama lokalne samouprave, sa svakom od jedinica lokalne samouprave iz programa sufinanciranja, sklopit će se ugovor o korištenju raspoređenih financijskih sredstava za sufinanciranje zimske službe na nerazvrstanim cestama za svaku pojedinu godinu.
Ugovor iz stavka 1. ovog članka mora obvezatno sadržavati sljedeće odredbe:
-raspoređena financijska sredstva, odnosno isplaćena financijska sredstva, mogu se isključivo koristiti kao naknada troškova koje je jedinica lokalne samouprave imala u toj godini za održavanje nerazvrstanih cesta u zimskim uvjetima – zimske službe,
-raspoređena financijska sredstva, odnosno isplaćena financijska sredstva za sufinanciranje zimske službe na nerazvrstanim cestama, doznačuju se mjesečno, maksimalno do raspoređenog iznosa utvrđenog u ugovoru, uz prethodni zahtjev za isplatom financijskih sredstava jedinice lokalne samouprave s priloženom dokumentacijom odnosno dokazima (specifikacijom troškova, situacijom, odnosno računom izvoditelja za izvedene radove u zimskoj službi, odnosno drugom relevantnom dokumentacijom kojom se dokazuje utrošak sredstava u smislu organizacije i pripravnosti zimske službe te angažiranja vozila, strojeva i radne snage).
-jedinice lokalne samouprave obvezne su zahtjev s kompletnom dokumentacijom dostaviti nakon proteka mjeseca u kojem su troškovi zimske službe na nerazvrstanim cestama, nastali i plaćeni, a za mjesec prosinac, najkasnije do 09. siječnja sljedeće godine.
Članak 6.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Na temelju članka 108.a stavka 4. Zakona o cestama (»Narodne novine«, broj 84/11., 22/13., 54/13., 148/13., 92/14., 110/19. i 144/21.) ministar mora, prometa i infrastrukture uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za regionalni razvoj i fondove Europske unije, donosi
PRAVILNIK O FINANCIRANJU DIJELA TROŠKOVA ZIMSKE SLUŽBE NA NERAZVRSTANIM CESTAMA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se način financiranje dijela troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama na području određenih jedinica lokalne samouprave koji se financira iz dijela naknade za financiranje građenja i održavanja javnih cesta koja se uplaćuje iz državnog proračuna na račun Hrvatskih cesta d.o.o., utvrđuju se kriteriji (duljina cesta, klimatske zone održavanja cesta u zimskim uvjetima) te postupak provedbe, raspodjele financiranja dijela troškova zimske službe na nerazvrstani cestama.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
Financira se dio troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama na području određenih jedinica lokalne samouprave sa statusom brdsko – planinskog područja, utvrđenim prema Zakonu o brdsko – planinskim područjima (»Narodne novine«, broj 118/18.) i prema Odluci o obuhvatu i razvrstavanju jedinica lokalne samouprave koje stječu status brdsko – planinskog područja (»Narodne novine«, broj 24/19.) te onima obuhvaćenim II. i III. klimatskom zonom održavanja cesta u zimskim uvjetima koje se temeljem meteorološki podataka, utvrđuju i koriste prilikom izrade standarda redovnog održavanja državnim cesta.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
Za financiranje dijela troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama, odnosno za raspored financijskih sredstava, određenih jedinica lokalne samouprave, utvrđuju se kriteriji kako slijedi:
- duljina nerazvrstanih cesta na području pojedine jedinice lokalne samouprave utvrđuje se na temelju izvedbenog programa zimske službe, koji svaka jedinica lokalne iz programa sufinanciranja treba izraditi prema Pravilniku o održavanju cesta (»Narodne novine«, broj 90/14. i 03/21.) te na temelju snimanja posebnom opremom, čime se prikupljaju precizne informacije o njihovoj duljini te nadmorskoj visini i drugim podacima koji su u izravnoj korelaciji s težinom zimskih uvjeta na promatranom području. Navedeni podaci se grafički prikazuju u posebnom sustavu kompatibilnim s postojećim sustavom Hrvatskih cesta d.o.o., a sve kako bi se izradio činjenično utemeljen prijedlog rasporeda financijskih sredstava.
- Klimatske zone, pet ih je na području Republike Hrvatske, iz kojih proizlaze kriteriji za izračun optimalne organizacije službe, na temelju kojih se izračunava trošak za državne ceste. Klimatske zone održavanja cesta u zimskim uvjetima koje se temelje na analizama ulaznih parametara prikupljenih s meteoroloških postaja Državnog hidrometeorološkog zavoda i Hrvatskih cesta d.o.o. u razdoblju od 10 godina i to:
◊ nadmorska visina,
◊ temperatura,
◊ temperatura ispod 0°C,
◊ količina i učestalost oborina, posebno snijega te visina snijega,
◊ smrzavanje,
◊ poledica,
◊ mraz,
◊ vjetar,
◊ magla,
◊ broj dana sa zapusima.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
Financiranje dijela troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama, odnosno raspored financijskih sredstva koja se raspoređuju jedinicama lokalne samouprave, prilazi iz:
- potrebne količine materijala, radne snage, vozila, strojeva i opreme,
- potrebnog broja voznih jedinica po kilometru ceste,
- klimatskih zona,
- duljine unutar pojedine klimatske zone,
- važnosti pojedinog cestovnog pravca.
Obradom navedenih parametara, dobiveni su elementi fiksnih i promjenljivih troškova zimske službe te troškova posipata i ostalih materijala za pojedinu klimatsku zonu.
Fiksni troškovi uključuju: amortizaciju svakog stroja, odnosno vozila u zimskoj službi, kao i trošak rada radnika, prema optimalnoj organizaciji u trajanju od 120 dana.
Promjenjivi troškovi nastaju operativnim djelovanjem zimske službe (rad vozila, strojeva i oprem.
Troškovi posipata i ostali troškovi, koji se uzimaju u obzir prilikom rasporeda financijskih sredstva jedinicama lokalne samouprave, utvrđeni su prema pojedinoj klimatskoj zoni a obračunavaju se po kilometru državne ceste po županijama prema pojedinoj klimatskoj zoni, kako slijedi:
- ZONA I.19.269,88 kn
- ZONA II.42.835,83 kn
- ZONA III.30.009,94 kn
- ZONA IV.2.238,60 kn
- ZONA V.6.694,32 kn
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
U svrhu financiranja dijela troškova zimske službe na nerazvrstanim cestama, odnosno rasporeda financijskih sredstva jedinicama lokalne samouprave, sa svakom od jedinica lokalne samouprave iz programa sufinanciranja, sklopit će se ugovor o korištenju raspoređenih financijskih sredstava za sufinanciranje zimske službe na nerazvrstanim cestama za svaku pojedinu godinu.
Ugovor iz stavka 1. ovog članka mora obvezatno sadržavati sljedeće odredbe:
- raspoređena financijska sredstva, odnosno isplaćena financijska sredstva, mogu se isključivo koristiti kao naknada troškova koje je jedinica lokalne samouprave imala u toj godini za održavanje nerazvrstanih cesta u zimskim uvjetima – zimske službe,
- raspoređena financijska sredstva, odnosno isplaćena financijska sredstva za sufinanciranje zimske službe na nerazvrstanim cestama, doznačuju se mjesečno, maksimalno do raspoređenog iznosa utvrđenog u ugovoru, uz prethodni zahtjev za isplatom financijskih sredstava jedinice lokalne samouprave s priloženom dokumentacijom odnosno dokazima (specifikacijom troškova, situacijom, odnosno računom izvoditelja za izvedene radove u zimskoj službi, odnosno drugom relevantnom dokumentacijom kojom se dokazuje utrošak sredstava u smislu organizacije i pripravnosti zimske službe te angažiranja vozila, strojeva i radne snage).
- jedinice lokalne samouprave obvezne su zahtjev s kompletnom dokumentacijom dostaviti nakon proteka mjeseca u kojem su troškovi zimske službe na nerazvrstanim cestama, nastali i plaćeni, a za mjesec prosinac, najkasnije do 09. siječnja sljedeće godine.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, __. __. 2022. godine
Ministar
Oleg Butković, v.r.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE