E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


Na temelju članka 12. stavka 3. Zakona o cestama (»Narodne novine«, broj 84/2011., 22/2013., 54/2013., 148/2013., 92/2014., 110/2019. i 144/2021.), ministar mora, prometa i infrastrukture donosi

Pravilnik  o metodologiji za izračun naknade za pružatelje usluge EENC

 

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
0
Komentiraj

Članak 1.

 

(1) Ovim Pravilnikom se propisuje m etodologija za izračun naknade za pružatelje usluge Europske elektroničke naplate cestarine (dalje u tekstu: EENC).

(2) Pojmovi: subjekt za naplatu cestarine, pružatelj usluge EENC-a, korisnik usluge EENC-a i područje EENC-a imaju značenje propisano Zakonom o cestama.

 

0
Komentiraj

Članak 2.

 

(1) Ovim Pravilnikom se u hrvatsko zakonodavstvo preuzima dio odredbi sljedećeg akta Europske unije:

– Direktive (EU) 2019/520 Europskog parlamenta i Vijeća od 19. ožujka 2019. o interoperabilnosti elektroničkih sustava za naplatu cestarine i olakšavanju prekogranične razmjene informacija o neplaćanju cestarina u Uniji (preinaka) – Tekst od značaja za EGP (SL L 91 od 29. ožujka 2019.).

 

0
Komentiraj

Članak 3.

 

(1) Subjekt za naplatu cestarine ima obvezu platiti naknadu za usluge koje mu je pružio pružatelj usluge EENC-a.

 

(2) Naknada iz stavka 1. ovog članka izračunava se prema ukupnim troškovima koje bi imao  subjekt za naplatu cestarine da je sam pružio uslugu elektronske naplate cestarine korisnicima EENC-a kao svojim korisnicima, a koji zbog usluge pružatelja usluge EENC-a subjektu za naplatu cestarine nisu nastali.

 

(3) Subjekt za naplatu cestarine iskazuje sve troškove iz stavka 2. ovog članka, po grupama troškova, kao što su troškovi platnog prometa vezani za naplatu cestarine, troškovi osiguranja naplate cestarine, troškovi upravljanja odnosima s korisnicima, troškovi stavljanja na raspolaganje opreme u vozilu korisniku EENC-a i drugi.

 

(4) Izračun naknade prema ovom članku mora biti transparentan, ne diskriminirajući i po istom principu iskazivanja troškova za sve pružatelje usluga EENC-a u području EENC-a subjekta za naplatu cestarine.

 

0
Komentiraj

Članak 4.

 

(1) Subjekt za naplatu cestarine ima pravo od pružatelja usluge EENC-a naplatiti:

 naknadu za akreditiranje, u fiksnom iznosu, koja se plaća jednokratno prilikom iskaza interesa pružatelja usluge EENC, i

 naknadu za testiranje i provjeru tehnološkog rješenja koje ima pružatelj EENC, u fiksnom iznosu.

(2) Subjekt za naplatu cestarine od pružatelja usluge EENC ima pravo naplatiti iznos svih troškova koje mu naplate treće strane za testiranje opreme u vozilu, te dodatnih 15% troškova vanjskih dobavljača, a na ime internih troškova subjekta za naplatu cestarine nastalih prilikom provođenja testova kompatibilnosti na vozilima i opremi.

(3) Izračun troškova prema ovom članku mora biti transparentan, ne diskriminirajući i po istom principu iskazivanja troškova za sve pružatelje usluga EENC-a u području EENC-a subjekta za naplatu cestarine.

 

0
Komentiraj

Članak 5.

 

Iznos naknade iz stavka 1. članka 3. ovog Pravilnika utvrđuje se u ugovoru između subjekta za naplatu cestarine i pružatelja usluge EENC-a, ovisno o opsegu pruženih usluga, s time da naknada ne može biti veća od 0,9 % naplaćene cestarine bez pripadajućeg PDV-a.

 

0
Komentiraj

Članak 6.

 

(1) U slučaju kada akreditirani pružatelj usluge EENC namjerava započeti koristiti nove tipove opreme u vozilu ili obaviti određene promjene na već odobrenim tipovima opreme (npr. ažuriranje softvera), što zahtijeva ponovno testiranje opreme u vozilu, subjekt za naplatu cestarine ima pravo od pružatelja usluge EENC naplatiti troškove ponovljenog testiranja i to:

 fiksnu naknadu za provjeru dokumentacije svakog novog tipa opreme u vozilu, odnosno

 fiksnu naknadu za provjeru dokumentacije postojeće opreme u vozilu kod koje dolazi do promjene.

 

(2) U slučaju da je za provjere iz stavka 1. ovog članka subjektu za naplatu cestarine nastao i trošak koji proizlazi iz angažmana treće strane, subjekt za naplatu cestarine od pružatelja usluge EENC ima pravo naplatiti iznos svih troškova koje su mu naplatile treće strane, uvećano za 15% na ime pokrića internih troškova subjekta za naplatu cestarine nastalih prilikom provođenja ovih testova i provjera.

 

1
Komentiraj

Članak 7.

 

(1) U svrhu osiguranja naplate cestarine u skladu sa člankom 12.a Zakona o cestama,  pružatelj usluge EENC dužan je subjektu za naplatu cestarine dati bankovnu garanciju, koja mora biti neopoziva, bezuvjetna i plativa na prvi poziv te izdana od prvorazredne kreditne institucije osnovane unutar država članica EGP.

 

(2) Visina bankovne garancije određuje se u ugovoru subjekta za naplatu cestarine i pružatelja usluge EENC-a, a ista mora odgovarati najmanje prosječnom mjesečnom prometu pružatelja usluge EENC ostvarenog u prethodnoj godini, odnosno očekivanom prometu u slučaju da u prethodnoj godini nije postojao poslovni odnos s pružateljem usluge EENC.

 

(3) Rok trajanja garancije mora biti najmanje 12 mjeseci, a pružatelj usluge EENC dužan ju je produljiti i uskladiti za slijedećih 12 mjeseci najmanje 14 dana prije isteka roka.

 

 

 

1
Komentiraj

Članak 8.

 

Subjekti za naplatu cestarine u Republici Hrvatskoj u sklopu komercijalnih uvjeta u izjavi o području EENC-a obvezni su navesti podatke o objavi ovoga Pravilnika i iznose fiksnih naknada iz članka 4. i 6. ovog Pravilnika.

 

0
Komentiraj

Članak 9.

 

Subjektu za naplatu cestarine nije dozvoljeno u izračun cestarine uključiti trošak naknade pružatelju usluge EENC-a niti troškove koje naplaćuje od pružatelja usluge EENC-a u skladu s ovim Pravilnikom.

 

0
Komentiraj

Članak 10.

 

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

 

Klasa: _______________
Urbroj: ______________
Zagreb, ______________ 2022.

 

Ministar


Oleg Butković

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.