Na temelju članka 15. točaka 1. i 7. Zakona o Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (Narodne novine 140/05, 12/12) i u vezi članka 72. točke 4. Zakona o mirovinskim osiguravajućim društvima (Narodne novine 22/14, 29/18, 115/18; dalje u tekstu: Zakon), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga na sjednici Upravnog vijeća održanoj xxx yyyyy 2022. donijela je
PRAVILNIK
O IZVJEŠTAVANJU HRVATSKE AGENCIJE ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA O PRITUŽBAMA KORISNIKA MIROVINA UPUĆENIM MIROVINSKIM OSIGURAVAJUĆIM DRUŠTVIMA
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se sadržaj izvještaja te način i rokovi izvještavanja Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Agencija) o pritužbama korisnika mirovine upućenim mirovinskim osiguravajućim društvima (dalje u tekstu: Društvo).
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovog Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1.korisnik mirovine je osoba kako je definirana odredbom članka 3., točkom 6. Zakona
2.pritužba označava izjavu nezadovoljstva upućenu Društvu od strane korisnika mirovine povezanu s mirovinom, izračunom mirovine, ugovorom o mirovini ili s radom odnosno postupanjem Društva. Pritužba se ne odnosi na upit za pojašnjenjem ili zahtjev za jednostavnom općenitom informacijom o karakteristici ili obilježju usluge/proizvoda koje Društvo nudi.
Članak 3.
(1)Društvo je Agenciji dužno dostaviti izvještaj o pritužbama korisnika mirovine dva puta godišnje i to za pritužbe primljene u razdoblju od siječnja do lipnja najkasnije do kraja rujna tekuće godine, a za pritužbe primljene u razdoblju od srpnja do prosinca, do kraja ožujka sljedeće godine za prethodnu godinu.
(2)Društvo je prvi izvještaj Agenciji dužno dostaviti za razdoblje od siječnja do lipnja 2022. godine.
(3)Oblik i sadržaj izvještaja iz stavka 1. ovog članka određen je u obrascu u prilogu I „Izvještaj o pritužbama korisnika mirovine“, koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(4)Društvo je izvještaj iz stavka 1. ovog članka dužno dostaviti na način i u skladu s Tehničkom uputom za prijavu i rad sa sučeljem sustava za dostavu podataka u elektroničkom obliku.
(5)Smatra se da je Društvo dostavilo izvještaj iz stavka 1. ovog članka u trenutku kad je dokumentacija zabilježena na poslužitelju za slanje takve dokumentacije.
(6)U opravdanim slučajevima tehničke nemogućnosti dostave ili dostave koja nije izvršena (npr. kvar na sustavu, nemogućnost čitanja zaprimljene dokumentacije i sl.) na način propisan stavkom 4. ovog članka, Društvo je dužno dostaviti izvještaj u pisanom obliku, neposredno ili poštom u svrhu pravodobnog izvještavanja. Društvo je dužno dostaviti dokumentaciju na način propisan stavkom 4. ovog članka čim prestanu razlozi nemogućnosti takve dostave, a najkasnije u roku od 8 dana od prestanka okolnosti koje su prouzročile tehničku nemogućnost takve dostave.
(7)Agencija može, u slučaju potrebe, od Društva zatražiti dostavu izvještaja iz stavka 1. ovog članka i u izvorniku ili u ovjerenoj preslici, neovisno o izvršenoj dostavi u elektroničkom obliku.
Članak 4.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, xx xxxx 2022.
PREDSJEDNIK UPRAVNOG VIJEĆA dr. sc. Ante Žigman
Prilog I
Izvještaj o pritužbama korisnika mirovine
Ime društva:
____________________________
LEI oznaka društva:
____________________________
Izvještajno razdoblje (polugodište/godina):
____________________________
Ukupan broj primljenih pritužbi u izvještajnom razdoblju:
____________________________
Ime, prezime i kontakt osobe u slučaju potrebe za dodatnim pojašnjenjima u vezi izvještaja:
____________________________
Tablica 1. Broj pritužbi po razlogu za mirovine iz 2. stupa mirovinskog osiguranja
Razlog pritužbi
Broj
Uvjeti/ugovorne odredbe i Pravila društva
Izračun mirovine
Naknade
Administracija i upravljanje
Pružanje informacija i transparentnost
Isplate
Rad, odnosno postupanje Društva
Ostalo
UKUPNO
Molimo navedite razloge pritužbi iz kategorije “Ostalo”
*Napomena: u slučaju da se pritužba odnosi na više razloga, unesite pritužbu samo po jednoj osnovi i to najboljom vlastitom procjenom.
Tablica 2. Broj pritužbi po razlogu za mirovine iz 3. stupa mirovinskog osiguranja za zatvorene dobrovoljne mirovinske fondove
Razlog pritužbi
Broj
Uvjeti/ugovorne odredbe i Pravila društva
Izračun mirovine
Naknade
Administracija i upravljanje
Pružanje informacija i transparentnost
Isplate
Rad, odnosno postupanje društva
Ostalo
UKUPNO
Molimo navedite razloge pritužbi iz kategorije “Ostalo”
*Napomena: u slučaju da se pritužba odnosi na više razloga, unesite pritužbu samo po jednoj osnovi i to najboljom vlastitom procjenom.
Tablica 3. Broj pritužbi po razlogu za mirovine iz 3. stupa mirovinskog osiguranja za otvorene dobrovoljne mirovinske fondove
Razlog pritužbi
Broj
Uvjeti/ugovorne odredbe i Pravila društva
Izračun mirovine
Naknade
Administracija i upravljanje
Pružanje informacija i transparentnost
Isplate
Rad, odnosno postupanje društva
Ostalo
UKUPNO
Molimo navedite razloge pritužbi iz kategorije “Ostalo”
*Napomena: u slučaju da se pritužba odnosi na više razloga, unesite pritužbu samo po jednoj osnovi i to najboljom vlastitom procjenom.
HRVATSKA AGENCIJA ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA
Na temelju članka 15. točaka 1. i 7. Zakona o Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga (Narodne novine 140/05, 12/12) i u vezi članka 72. točke 4. Zakona o mirovinskim osiguravajućim društvima (Narodne novine 22/14, 29/18, 115/18; dalje u tekstu: Zakon), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga na sjednici Upravnog vijeća održanoj xxx yyyyy 2022. donijela je
PRAVILNIK
O IZVJEŠTAVANJU HRVATSKE AGENCIJE ZA NADZOR FINANCIJSKIH USLUGA O PRITUŽBAMA KORISNIKA MIROVINA UPUĆENIM MIROVINSKIM OSIGURAVAJUĆIM DRUŠTVIMA
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se sadržaj izvještaja te način i rokovi izvještavanja Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (dalje u tekstu: Agencija) o pritužbama korisnika mirovine upućenim mirovinskim osiguravajućim društvima (dalje u tekstu: Društvo).
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 2.
Pojedini pojmovi u smislu ovog Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. korisnik mirovine je osoba kako je definirana odredbom članka 3., točkom 6. Zakona
2. pritužba označava izjavu nezadovoljstva upućenu Društvu od strane korisnika mirovine povezanu s mirovinom, izračunom mirovine, ugovorom o mirovini ili s radom odnosno postupanjem Društva. Pritužba se ne odnosi na upit za pojašnjenjem ili zahtjev za jednostavnom općenitom informacijom o karakteristici ili obilježju usluge/proizvoda koje Društvo nudi.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 3.
(1) Društvo je Agenciji dužno dostaviti izvještaj o pritužbama korisnika mirovine dva puta godišnje i to za pritužbe primljene u razdoblju od siječnja do lipnja najkasnije do kraja rujna tekuće godine, a za pritužbe primljene u razdoblju od srpnja do prosinca, do kraja ožujka sljedeće godine za prethodnu godinu.
(2) Društvo je prvi izvještaj Agenciji dužno dostaviti za razdoblje od siječnja do lipnja 2022. godine.
(3) Oblik i sadržaj izvještaja iz stavka 1. ovog članka određen je u obrascu u prilogu I „Izvještaj o pritužbama korisnika mirovine“, koji je sastavni dio ovog Pravilnika.
(4) Društvo je izvještaj iz stavka 1. ovog članka dužno dostaviti na način i u skladu s Tehničkom uputom za prijavu i rad sa sučeljem sustava za dostavu podataka u elektroničkom obliku.
(5) Smatra se da je Društvo dostavilo izvještaj iz stavka 1. ovog članka u trenutku kad je dokumentacija zabilježena na poslužitelju za slanje takve dokumentacije.
(6) U opravdanim slučajevima tehničke nemogućnosti dostave ili dostave koja nije izvršena (npr. kvar na sustavu, nemogućnost čitanja zaprimljene dokumentacije i sl.) na način propisan stavkom 4. ovog članka, Društvo je dužno dostaviti izvještaj u pisanom obliku, neposredno ili poštom u svrhu pravodobnog izvještavanja. Društvo je dužno dostaviti dokumentaciju na način propisan stavkom 4. ovog članka čim prestanu razlozi nemogućnosti takve dostave, a najkasnije u roku od 8 dana od prestanka okolnosti koje su prouzročile tehničku nemogućnost takve dostave.
(7) Agencija može, u slučaju potrebe, od Društva zatražiti dostavu izvještaja iz stavka 1. ovog članka i u izvorniku ili u ovjerenoj preslici, neovisno o izvršenoj dostavi u elektroničkom obliku.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Članak 4.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, xx xxxx 2022.
PREDSJEDNIK UPRAVNOG VIJEĆA
dr. sc. Ante Žigman
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Prilog I
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Izvještaj o pritužbama korisnika mirovine
Ime društva:
____________________________
LEI oznaka društva:
____________________________
Izvještajno razdoblje (polugodište/godina):
____________________________
Ukupan broj primljenih pritužbi u izvještajnom razdoblju:
____________________________
Ime, prezime i kontakt osobe u slučaju potrebe za dodatnim pojašnjenjima u vezi izvještaja:
____________________________
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Tablica 1. Broj pritužbi po razlogu za mirovine iz 2. stupa mirovinskog osiguranja
Razlog pritužbi
Broj
Uvjeti/ugovorne odredbe i Pravila društva
Izračun mirovine
Naknade
Administracija i upravljanje
Pružanje informacija i transparentnost
Isplate
Rad, odnosno postupanje Društva
Ostalo
UKUPNO
Molimo navedite razloge pritužbi iz kategorije “Ostalo”
* Napomena: u slučaju da se pritužba odnosi na više razloga, unesite pritužbu samo po jednoj osnovi i to najboljom vlastitom procjenom.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Tablica 2. Broj pritužbi po razlogu za mirovine iz 3. stupa mirovinskog osiguranja za zatvorene dobrovoljne mirovinske fondove
Razlog pritužbi
Broj
Uvjeti/ugovorne odredbe i Pravila društva
Izračun mirovine
Naknade
Administracija i upravljanje
Pružanje informacija i transparentnost
Isplate
Rad, odnosno postupanje društva
Ostalo
UKUPNO
Molimo navedite razloge pritužbi iz kategorije “Ostalo”
* Napomena: u slučaju da se pritužba odnosi na više razloga, unesite pritužbu samo po jednoj osnovi i to najboljom vlastitom procjenom.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga
Tablica 3. Broj pritužbi po razlogu za mirovine iz 3. stupa mirovinskog osiguranja za otvorene dobrovoljne mirovinske fondove
Razlog pritužbi
Broj
Uvjeti/ugovorne odredbe i Pravila društva
Izračun mirovine
Naknade
Administracija i upravljanje
Pružanje informacija i transparentnost
Isplate
Rad, odnosno postupanje društva
Ostalo
UKUPNO
Molimo navedite razloge pritužbi iz kategorije “Ostalo”
* Napomena: u slučaju da se pritužba odnosi na više razloga, unesite pritužbu samo po jednoj osnovi i to najboljom vlastitom procjenom.
Komentirate u ime: Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga