Na temelju članka 10. stavka 2. Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (»Narodne novine«, br. 78/15), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _________ 2015. godine donijela
UREDBU O OSNIVANJU KOORDINACIJE ZA SIGURNOST PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom osniva se Koordinacija za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika kao nadležno tijelo imenovano u skladu s Zakonom o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika, a koje je nadležno za provedbu djelatnosti koje su određene sukladno odredbama Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Koordinacija).
(2) Ovom Uredbom utvrđuje se organizacija i način rada Koordinacije kao i ciljevi nadzora i provedbe, te obveze Koordinacije glede postizanja transparentnosti, dosljednosti, razmjernosti i objektivnosti u uređivanju odobalnih radova, kao i opseg odgovornosti Koordinacije, ovlaštenika dozvole, operatora, vlasnika i izvođača glede nadzora nad rizicima od velike nesreće, odnosno određuju se pravila, procesi i postupci za temeljitu procjenu izvješća o velikim opasnostima i drugih dokumenata koji se dostavljaju u skladu s odredbama Zakonom o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika i drugih posebnih propisa.
(3) Ovom Uredbom utvrđuju se primjereni ljudski resursi i financijska sredstva Koordinaciji za obavljanje djelatnosti iz Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Zakon) i ove Uredbe.
Članak 2.
(1) Članove i zamjenike članova Koordinacije imenuje rješenjem Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada) iz redova ministarstva nadležnog za rudarstvo (u daljnjem tekstu: Ministarstva), Agencije za ugljikovodike (u daljnjem tekstu: Agencije), Hrvatskog registra brodova, ministarstva nadležnog za pomorstvo, državne uprave nadležne za zaštitu i spašavanje, ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i prirode i Agencije za prostore ugrožene eksplozivnom atmosferom.
(2) Predsjednik Koordinacije je predstavnik Ministarstva.
(3) Zamjenik predsjednika je predstavnik Agencije, koji je ujedno operativni voditelj Koordinacije.
(4) Popis članova Koordinacije redovito se ažurira, nalazi u sjedištu Ministarstva te objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva, Agencije, ministarstva nadležnog za pomorstvo i ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i prirode.
(5) Sjedište Koordinacije je u Ministarstvu.
(6) Administrativne i operativne poslove za Koordinaciju obavlja Agencija, te je ista zadužena za čuvanje dokumenata i vođenje arhive Koordinacije.
(7) Prilikom procjene i prihvaćanja dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, ocjene sposobnosti operatora u svezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona, prilikom utvrđivanja pravila, procesa i postupka za temeljitu procjenu izvješća o velikim opasnostima i drugih dokumenata koji se dostavljaju u skladu s odredbama Zakona i drugih poslova Koordinacije, na poziv Koordinacije, mogu sudjelovati stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti.
(8) Članovi Koordinacije imenuju se na razdoblje od četiri godine i mogu biti ponovni imenovani.
(9) Stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti u radu Koordinacije sudjeluju na određeno vrijeme koje se utvrđuje u Odluci Koordinacije kojim se isti imenuju/pozivaju u rad Koordinacije.
(10) Ne može se imenovati kao član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti osoba, koja je na bilo koji način povezana s ovlaštenicima dozvole, operatorima, vlasnicima i izvođačima odobalnih radova pri istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.
(11) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti ne može biti osoba član uprave, nadzornog odbora te upravnog vijeća poduzetnika ili u članstvima bilo kojih drugih oblika udruživanja pravnih ili fizičkih osoba koji bi ga mogli dovesti u sukob interesa.
(12) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti obvezan je u obavljanju svojih poslova određenih Zakonom i ovom Uredbom postupati kao dobar gospodar, savjesno, u skladu s pravilima struke i moralnim načelima.
Članak 3.
(1) Radom Koordinacije upravlja predsjednik.
(2) Predsjednik Koordinacije saziva i rukovodi sjednicama Koordinacije, potpisuje pozive, odluke, akte, prijedloge i mišljenja koji donosi Koordinacija, koordinira rad članova Koordinacije i stručnjaka iz redova znanstvene i stručne javnosti, nastupa u ime Koordinacije u odnosu na druga tijela i treće osobe.
Članak 4.
(1) Zamjenik predsjednika Koordinacije odgovoran je za administrativno i operativno djelovanje Koordinacije.
(2) U slučaju spriječenosti Predsjednika Koordinacije Zamjenik predsjednika Koordinacije obavlja poslove određene člankom 3. Uredbe.
Članak 5.
(1) Vlada Republike Hrvatske razriješit će predsjednika, zamjenika predsjednika odnosno člana Koordinacije, prije isteka razdoblja za koje je imenovan, u slučaju:
- ako to sam zatraži,
- ako bez obrazloženja kontinuirano ne sudjeluje u radu Koordinacije,
- nemogućnosti urednog obavljanja svoje dužnosti dulje od šest mjeseci,
- trajnog gubitka sposobnosti za obavljanje dužnosti,
- pravomoćne presude za kazneno djelo koje ga čini nedostojnim obavljanja dužnosti,
- nastupa okolnosti iz članka 6. ove Uredbe,
(2) O postojanju razloga za razrješenje predsjednika, zamjenika predsjednika odnosno člana Koordinacije prije isteka razdoblja na koje je imenovan, Ministarstvo je dužno izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
(3) Predsjedniku, zamjeniku predsjednika odnosno članu Koordinacije mora se omogućiti izjašnjavanje o razlozima razrješenja prije donošenja odluke o razrješenju.
(4) Ako predsjednik, zamjenik predsjednika odnosno član Koordinacije prestane obnašati svoju dužnost prije isteka mandata, na njegovo mjesto imenuje se druga osoba na način i pod uvjetima ovom Uredbom, a do isteka mandata osobe koju zamjenjuje.
Članak 6.
Težom povredom dužnosti predsjednika, zamjenika predsjednika, odnosno člana Koordinacije smatra se:
- ako svojim radom ili ponašanjem dovede u pitanje svoj ugled ili ugled Koordinacije,
- ako pri obavljanju svoje dužnosti dovede u pitanje svoju samostalnost i neovisnost ili samostalnost i neovisnost Koordinacije,
- ako oda poslovnu ili službenu tajnu Koordinacije.
Članak 7.
(1) Koordinacija o pitanjima iz svog djelokruga raspravlja i odlučuje na sjednicama Koordinacije.
(2) Sjednice Koordinacije saziva i vodi predsjednik Koordinacije.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, u slučaju spriječenosti predsjednika Koordinacije sjednice Koordinacije saziva i vodi zamjenik predsjednika Koordinacije.
(4) Prvu sjednicu Koordinacije, u roku osam dana od dana njenog imenovanja, saziva predsjednik Koordinacije.
(5) Sjednice Koordinacije održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
(6) Sjednica Koordinacije može se održati ako je prisutna natpolovična većina članova Koordinacije, a svakoj sjednici obvezno prisustvuje predsjednik Koordinacija ili zamjenik predsjednika Koordinacije.
(6) Koordinacija odlučuje natpolovičnom većinom glasova svih članova Koordinacije prisutnih na sjednici Koordinacije. U slučaju da su glasovi podijeljeni, odlučuje glas predsjednika Koordinacije.
(7) O svakoj sjednici Koordinacije vodi se zapisnik.
(8) Iznimno od stavka 1. ovoga članka i u hitnim slučajevima Koordinacija može donositi odluke i pisanim putem bez održavanja sjednice Koordinacije.
(9) Na sjednicama Koordinacije mogu biti prisutne i druge osobe po pozivu članova Koordinacije. Druge osobe ne sudjeluju u radu sjednice u trenutku donošenja odluka.
(10) Sjednicu Koordinacije može predložiti svaki član Koordinacije pisanim putem.
Članak 8.
(1) Koordinacija koristi u svome radu pečat Ministarstva.
(2) U uredskom poslovanju Koordinacija koristi prijamni štambilj Ministarstva.
Članak 9.
(1) Koordinacija je odgovorna za:
a. procjenu i prihvaćanje dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbom članka 13. stavka 1. Zakona,
b. ocjenu sposobnosti operatora u svezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona,
c. savjetovanje i suradnju s tijelima državne uprave i ostalim tijelima u skladu s odredbama Zakona,
d. izradu godišnjih planova i izvješća u skladu s odredbama Zakona.
(2) Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Koordinacije putem Ministarstva, može sklapati formalne dogovore s odgovarajućim tijelima Europske unije ili drugim prikladnim tijelima kako bi osigurala specijalističko stručno znanje koje će pomoći Koordinaciji u obavljanju djelatnosti iz Zakona i ove Uredbe.
Članak 10.
(1) Koordinacija prilikom obavljanja svojih djelatnosti određenih Zakonom i ovom Uredbom mora biti neovisna, objektivna i dosljedna.
(2) Rad Koordinacije mora biti transparentan, a za isto je odgovoran predsjednik Koordinacije.
(3) Koordinacija mora dati na raspolaganje javnosti i zainteresiranoj javnosti sve one podatke, dokumente i činjenice koje su bitni za provođenje odobalnog istraživanja i eksploatacije ugljikovodika.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka Koordinacija nije dužna dati podatke, dokumente i činjenice koji su povjerljivi i/ili bi mogli utjecati na neovisnost, objektivnost i dosljednost Koordinacije.
Članak 11.
(1) Procjena i prihvaćanje dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbom članka 13. stavka 1. Zakona od strane Koordinacije ne podrazumijeva nikakav prijenos odgovornosti za velike nesreće s operatora ili vlasnika na Koordinaciju.
(2) Koordinacija ne može biti financijski odgovorna za sprečavanje i sanaciju štete u okolišu i prirodi prouzročenu odobalnim radovima.
(3) Ovlaštenik dozvole je financijski odgovoran za sprečavanje i sanaciju štete u okolišu i prirodi prouzročenu odobalnim radovima.
Članak 12.
(1) Koordinacija je dužna:
a. u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, izraditi opis svojih dužnosti i prioritete djelovanja, kao i organizacijski ustroj, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije,
b. u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, izraditi plan postupaka u kojima opisuje način kontrole i osiguravanja da ovlaštenici dozvole, operatori, vlasnici i izvođači izvršavaju svoje obveze u skladu sa Zakonom, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije,
c. u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu na snagu ove Uredbe, uspostaviti formalni sporazum s tijelima javne vlasti kojim se uspostavlja mehanizam potreban za učinkovito djelovanje, uključujući nadzor aktivnosti, zajedničko planiranje, podjelu odgovornosti za obradu izvješća o velikim opasnostima, unutarnje komunikacije, te izvješća koja se zajednički objavljuju, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(2 Koordinacija je dužna, u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu na snagu ove Uredbe, izraditi smjernice za operatore i vlasnike, te oglasiti iste na mrežnim stranicama Agencije, s jasno određenim zahtjevima iz članka 12. stavka 3 Zakona.
(3) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu na snagu ove Uredbe, izraditi godišnje planove učinkovitog nadzora rizika koji se temelje na upravljanju rizicima i u kojima se posebno vodi računa o sukladnosti s izvješćem o velikim opasnostima i drugim dokumentima koji se dostavljaju u skladu s odredbama članka 13. Zakona.
(4) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu na snagu ove Uredbe, uspostaviti mehanizme:
a. za povjerljivo izvješćivanje iz bilo kojeg izvora o zabrinutostima glede sigurnosti, te zaštiti okoliša i prirode vezano za odobalne radove
b. za istragu izvješća iz točke a. ovoga stavka pri čemu se čuva anonimnost pojedinaca.
Po uspostavi mehanizama Koordinacija je iste dužna oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(5) Koordinacija je dužna izraditi upute za izradu i dostavu dokumenata iz članka 13. stavka 1. Zakona u roku od 120 dana od stupanja na snagu ove uredbe te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
Članak 13.
(1) Za pojedine vrste poslova Koordinacija može sklopiti ugovore za obavljanje određenih poslova i s drugim fizičkim i pravnim osobama.
(2) Koordinacija ne može bez suglasnosti Ministarstva sklapati ugovore iz stavka 1. ovoga članka čija vrijednost prelazi iznos od 100.000,00 kuna.
(3) Predsjednik Koordinacije, zamjenik predsjednika Koordinacije i članovi Koordinacije za rad u Koordinaciji, ne dobivaju naknadu.
(4) Stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti koji sudjeluju u radu Koordinacije ne dobivaju naknadu.
(5) Financijska sredstva za operativne i administrativne poslove, koji uključuju sklapanje pravnih poslova iz stavka 1. ovoga članka, potrebnih za rad Koordinacije osiguravaju se iz prihoda Agencije.
Članak 14.
Vlada Republike Hrvatske donijeti će rješenje iz članka 2. stavka 1. u roku od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Članak 15.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Na temelju članka 10. stavka 2. Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (»Narodne novine«, br. 78/15), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj _________ 2015. godine donijela
UREDBU O OSNIVANJU KOORDINACIJE ZA SIGURNOST PRI ODOBALNOM ISTRAŽIVANJU I EKSPLOATACIJI UGLJIKOVODIKA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 1.
(1) Ovom Uredbom osniva se Koordinacija za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika kao nadležno tijelo imenovano u skladu s Zakonom o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika, a koje je nadležno za provedbu djelatnosti koje su određene sukladno odredbama Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Koordinacija).
(2) Ovom Uredbom utvrđuje se organizacija i način rada Koordinacije kao i ciljevi nadzora i provedbe, te obveze Koordinacije glede postizanja transparentnosti, dosljednosti, razmjernosti i objektivnosti u uređivanju odobalnih radova, kao i opseg odgovornosti Koordinacije, ovlaštenika dozvole, operatora, vlasnika i izvođača glede nadzora nad rizicima od velike nesreće, odnosno određuju se pravila, procesi i postupci za temeljitu procjenu izvješća o velikim opasnostima i drugih dokumenata koji se dostavljaju u skladu s odredbama Zakonom o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika i drugih posebnih propisa.
(3) Ovom Uredbom utvrđuju se primjereni ljudski resursi i financijska sredstva Koordinaciji za obavljanje djelatnosti iz Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika (u daljnjem tekstu: Zakon) i ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 2.
(1) Članove i zamjenike članova Koordinacije imenuje rješenjem Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada) iz redova ministarstva nadležnog za rudarstvo (u daljnjem tekstu: Ministarstva), Agencije za ugljikovodike (u daljnjem tekstu: Agencije), Hrvatskog registra brodova, ministarstva nadležnog za pomorstvo, državne uprave nadležne za zaštitu i spašavanje, ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i prirode i Agencije za prostore ugrožene eksplozivnom atmosferom.
(2) Predsjednik Koordinacije je predstavnik Ministarstva.
(3) Zamjenik predsjednika je predstavnik Agencije, koji je ujedno operativni voditelj Koordinacije.
(4) Popis članova Koordinacije redovito se ažurira, nalazi u sjedištu Ministarstva te objavljuje na mrežnim stranicama Ministarstva, Agencije, ministarstva nadležnog za pomorstvo i ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša i prirode.
(5) Sjedište Koordinacije je u Ministarstvu.
(6) Administrativne i operativne poslove za Koordinaciju obavlja Agencija, te je ista zadužena za čuvanje dokumenata i vođenje arhive Koordinacije.
(7) Prilikom procjene i prihvaćanja dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbama Zakona, ocjene sposobnosti operatora u svezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona, prilikom utvrđivanja pravila, procesa i postupka za temeljitu procjenu izvješća o velikim opasnostima i drugih dokumenata koji se dostavljaju u skladu s odredbama Zakona i drugih poslova Koordinacije, na poziv Koordinacije, mogu sudjelovati stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti.
(8) Članovi Koordinacije imenuju se na razdoblje od četiri godine i mogu biti ponovni imenovani.
(9) Stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti u radu Koordinacije sudjeluju na određeno vrijeme koje se utvrđuje u Odluci Koordinacije kojim se isti imenuju/pozivaju u rad Koordinacije.
(10) Ne može se imenovati kao član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti osoba, koja je na bilo koji način povezana s ovlaštenicima dozvole, operatorima, vlasnicima i izvođačima odobalnih radova pri istraživanju i eksploataciji ugljikovodika.
(11) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti ne može biti osoba član uprave, nadzornog odbora te upravnog vijeća poduzetnika ili u članstvima bilo kojih drugih oblika udruživanja pravnih ili fizičkih osoba koji bi ga mogli dovesti u sukob interesa.
(12) Član Koordinacije i/ili stručnjak iz redova znanstvene i stručne javnosti obvezan je u obavljanju svojih poslova određenih Zakonom i ovom Uredbom postupati kao dobar gospodar, savjesno, u skladu s pravilima struke i moralnim načelima.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 3.
(1) Radom Koordinacije upravlja predsjednik.
(2) Predsjednik Koordinacije saziva i rukovodi sjednicama Koordinacije, potpisuje pozive, odluke, akte, prijedloge i mišljenja koji donosi Koordinacija, koordinira rad članova Koordinacije i stručnjaka iz redova znanstvene i stručne javnosti, nastupa u ime Koordinacije u odnosu na druga tijela i treće osobe.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 4.
(1) Zamjenik predsjednika Koordinacije odgovoran je za administrativno i operativno djelovanje Koordinacije.
(2) U slučaju spriječenosti Predsjednika Koordinacije Zamjenik predsjednika Koordinacije obavlja poslove određene člankom 3. Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 5.
(1) Vlada Republike Hrvatske razriješit će predsjednika, zamjenika predsjednika odnosno člana Koordinacije, prije isteka razdoblja za koje je imenovan, u slučaju:
- ako to sam zatraži,
- ako bez obrazloženja kontinuirano ne sudjeluje u radu Koordinacije,
- nemogućnosti urednog obavljanja svoje dužnosti dulje od šest mjeseci,
- trajnog gubitka sposobnosti za obavljanje dužnosti,
- pravomoćne presude za kazneno djelo koje ga čini nedostojnim obavljanja dužnosti,
- nastupa okolnosti iz članka 6. ove Uredbe,
(2) O postojanju razloga za razrješenje predsjednika, zamjenika predsjednika odnosno člana Koordinacije prije isteka razdoblja na koje je imenovan, Ministarstvo je dužno izvijestiti Vladu Republike Hrvatske.
(3) Predsjedniku, zamjeniku predsjednika odnosno članu Koordinacije mora se omogućiti izjašnjavanje o razlozima razrješenja prije donošenja odluke o razrješenju.
(4) Ako predsjednik, zamjenik predsjednika odnosno član Koordinacije prestane obnašati svoju dužnost prije isteka mandata, na njegovo mjesto imenuje se druga osoba na način i pod uvjetima ovom Uredbom, a do isteka mandata osobe koju zamjenjuje.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 6.
Težom povredom dužnosti predsjednika, zamjenika predsjednika, odnosno člana Koordinacije smatra se:
- ako svojim radom ili ponašanjem dovede u pitanje svoj ugled ili ugled Koordinacije,
- ako pri obavljanju svoje dužnosti dovede u pitanje svoju samostalnost i neovisnost ili samostalnost i neovisnost Koordinacije,
- ako oda poslovnu ili službenu tajnu Koordinacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 7.
(1) Koordinacija o pitanjima iz svog djelokruga raspravlja i odlučuje na sjednicama Koordinacije.
(2) Sjednice Koordinacije saziva i vodi predsjednik Koordinacije.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, u slučaju spriječenosti predsjednika Koordinacije sjednice Koordinacije saziva i vodi zamjenik predsjednika Koordinacije.
(4) Prvu sjednicu Koordinacije, u roku osam dana od dana njenog imenovanja, saziva predsjednik Koordinacije.
(5) Sjednice Koordinacije održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
(6) Sjednica Koordinacije može se održati ako je prisutna natpolovična većina članova Koordinacije, a svakoj sjednici obvezno prisustvuje predsjednik Koordinacija ili zamjenik predsjednika Koordinacije.
(6) Koordinacija odlučuje natpolovičnom većinom glasova svih članova Koordinacije prisutnih na sjednici Koordinacije . U slučaju da su glasovi podijeljeni, odlučuje glas predsjednika Koordinacije .
(7) O svakoj sjednici Koordinacije vodi se zapisnik.
(8) Iznimno od stavka 1. ovoga članka i u hitnim slučajevima Koordinacija može donositi odluke i pisanim putem bez održavanja sjednice Koordinacije.
(9) Na sjednicama Koordinacije mogu biti prisutne i druge osobe po pozivu članova Koordinacije. Druge osobe ne sudjeluju u radu sjednice u trenutku donošenja odluka.
(10) Sjednicu Koordinacije može predložiti svaki član Koordinacije pisanim putem.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 8.
(1) Koordinacija koristi u svome radu pečat Ministarstva.
(2) U uredskom poslovanju Koordinacija koristi prijamni štambilj Ministarstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 9.
(1) Koordinacija je odgovorna za:
a. procjenu i prihvaćanje dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbom članka 13. stavka 1. Zakona,
b. ocjenu sposobnosti operatora u svezi s ispunjavanjem zahtjeva iz Zakona,
c. savjetovanje i suradnju s tijelima državne uprave i ostalim tijelima u skladu s odredbama Zakona,
d. izradu godišnjih planova i izvješća u skladu s odredbama Zakona.
(2) Vlada Republike Hrvatske, na prijedlog Koordinacije putem Ministarstva, može sklapati formalne dogovore s odgovarajućim tijelima Europske unije ili drugim prikladnim tijelima kako bi osigurala specijalističko stručno znanje koje će pomoći Koordinaciji u obavljanju djelatnosti iz Zakona i ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 10.
(1) Koordinacija prilikom obavljanja svojih djelatnosti određenih Zakonom i ovom Uredbom mora biti neovisna, objektivna i dosljedna.
(2) Rad Koordinacije mora biti transparentan, a za isto je odgovoran predsjednik Koordinacije.
(3) Koordinacija mora dati na raspolaganje javnosti i zainteresiranoj javnosti sve one podatke, dokumente i činjenice koje su bitni za provođenje odobalnog istraživanja i eksploatacije ugljikovodika.
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka Koordinacija nije dužna dati podatke, dokumente i činjenice koji su povjerljivi i/ili bi mogli utjecati na neovisnost, objektivnost i dosljednost Koordinacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 11.
(1) Procjena i prihvaćanje dokumenata koji se dostavljaju Koordinaciji u skladu s odredbom članka 13. stavka 1. Zakona od strane Koordinacije ne podrazumijeva nikakav prijenos odgovornosti za velike nesreće s operatora ili vlasnika na Koordinaciju.
(2) Koordinacija ne može biti financijski odgovorna za sprečavanje i sanaciju štete u okolišu i prirodi prouzročenu odobalnim radovima.
(3) Ovlaštenik dozvole je financijski odgovoran za sprečavanje i sanaciju štete u okolišu i prirodi prouzročenu odobalnim radovima.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 12.
(1) Koordinacija je dužna:
a. u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, izraditi opis svojih dužnosti i prioritete djelovanja, kao i organizacijski ustroj, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije,
b. u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe, izraditi plan postupaka u kojima opisuje način kontrole i osiguravanja da ovlaštenici dozvole, operatori, vlasnici i izvođači izvršavaju svoje obveze u skladu sa Zakonom, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije,
c. u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu na snagu ove Uredbe, uspostaviti formalni sporazum s tijelima javne vlasti kojim se uspostavlja mehanizam potreban za učinkovito djelovanje, uključujući nadzor aktivnosti, zajedničko planiranje, podjelu odgovornosti za obradu izvješća o velikim opasnostima, unutarnje komunikacije, te izvješća koja se zajednički objavljuju, te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(2 Koordinacija je dužna, u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu na snagu ove Uredbe, izraditi smjernice za operatore i vlasnike, te oglasiti iste na mrežnim stranicama Agencije, s jasno određenim zahtjevima iz članka 12. stavka 3 Zakona.
(3) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu na snagu ove Uredbe, izraditi godišnje planove učinkovitog nadzora rizika koji se temelje na upravljanju rizicima i u kojima se posebno vodi računa o sukladnosti s izvješćem o velikim opasnostima i drugim dokumentima koji se dostavljaju u skladu s odredbama članka 13. Zakona.
(4) Koordinacija je dužna, u roku od 120 od dana stupanja na snagu na snagu ove Uredbe, uspostaviti mehanizme:
a. za povjerljivo izvješćivanje iz bilo kojeg izvora o zabrinutostima glede sigurnosti, te zaštiti okoliša i prirode vezano za odobalne radove
b. za istragu izvješća iz točke a. ovoga stavka pri čemu se čuva anonimnost pojedinaca.
Po uspostavi mehanizama Koordinacija je iste dužna oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
(5) Koordinacija je dužna izraditi upute za izradu i dostavu dokumenata iz članka 13. stavka 1. Zakona u roku od 120 dana od stupanja na snagu ove uredbe te iste oglasiti na mrežnim stranicama Agencije.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 13.
(1) Za pojedine vrste poslova Koordinacija može sklopiti ugovore za obavljanje određenih poslova i s drugim fizičkim i pravnim osobama.
(2) Koordinacija ne može bez suglasnosti Ministarstva sklapati ugovore iz stavka 1. ovoga članka čija vrijednost prelazi iznos od 100.000,00 kuna.
(3) Predsjednik Koordinacije, zamjenik predsjednika Koordinacije i članovi Koordinacije za rad u Koordinaciji, ne dobivaju naknadu.
(4) Stručnjaci iz redova znanstvene i stručne javnosti koji sudjeluju u radu Koordinacije ne dobivaju naknadu.
(5) Financijska sredstva za operativne i administrativne poslove, koji uključuju sklapanje pravnih poslova iz stavka 1. ovoga članka, potrebnih za rad Koordinacije osiguravaju se iz prihoda Agencije.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 14.
Vlada Republike Hrvatske donijeti će rješenje iz članka 2. stavka 1. u roku od dana stupanja na snagu ove Uredbe.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro
Članak 15.
Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva staro