NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovog Zakona sadržana je u odredbama članaka 108. i 114. Ustava Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 85/10 i 5/14).
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakon o Vladi Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) je zakon kojim se, sukladno odredbi članka 114. Ustava Republike Hrvatske, propisuje ustrojstvo, način rada, odlučivanje i vrste akata koje donosi Vlada Republike Hrvatske (dalje u tekstu: Vlada).
Donošenje ovog Zakona odnosno izmjene i dopune pojedinih odredaba Zakona o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) predlažu se s ciljem jačanja preventivnih anti-koruptivnih mehanizama uključujući i kroz usklađivanja s preporukama iz Izvješća V. evaluacijskog kruga GRECO-a (Skupina država protiv korupcije).
U članku 20. važećeg Zakona potrebno je precizirati ovlasti i dužnosti Glavnog tajnika Vlade radi otklanjanja kontradiktornosti u odnosu na odredbu članka 18. stavka 5. Zakona. Naime, člankom 18. stavkom 5. jasno je propisano da Ured predsjednika Vlade usklađuje rad ureda Vlade iz članka 27. Zakona te savjeta predsjednika Vlade iz članka 23. Zakona. Slijednom navedenog, ovom odredbom propisuje se da Glavni tajnik Vlade, sukladno Poslovniku Vlade Republike Hrvatske pomaže predsjedniku Vlade u pripremanju sjednica i drugim poslovima Vlade, a ovlast usklađivanja rada stručnih službi Vlade nedvojbeno ostaje u nadležnosti Ureda predsjednika Vlade.
U članku 23. važećeg Zakona predlaže se izmjena stavka 5. kako bi u primjeni članka 23. bilo jasno da se za obavljanje poslova posebnog savjetnika mogu imenovati sve osobe, neovisno o njihovom radno pravnom statusu, a koje imaju stručna znanja od značaja za obavljanje dužnosti predsjednika Vlade.
U istom članku iza stavka 7. dodaju se novi stavci 8.-11. s ciljem bolje i transparentnije regulacije statusa posebnih savjetnika i članova Savjeta koje osniva Vlada. Propisuje se tko može biti imenovan za člana savjeta te obveza javne objave podataka o članovima Savjeta kao i posebnim savjetnicima imenovanim na temelju ovog Zakona. Novim člankom 23.a. uređuje se na koji način posebni savjetnici i članovi savjeta moraju obavljati svoje poslove, s posebnim naglaskom na njihovu nepristranost te izbjegavanje i otklanjanje sukoba interesa. U tu svrhu uvodi se obveza potpisivanja Izjave o interesima i nepristranosti.
Dopunom koja se predlaže u članku 34. važećeg Zakona omogućuje se vođenje kaznenog postupka protiv člana Vlade za koruptivna kaznena djela za koje se progon poduzima po službenoj dužnosti, bez prethodnog odobrenja Vlade Republike Hrvatske.
Članovi Vlade od 5. kolovoza 1998. godine do danas u kontinuitetu ostvaruju zaštitu koja se sastoji u tome da se protiv člana Vlade, bez prethodnog odobrenja Vlade, ne može voditi kazneni postupak za vrijeme trajanja mandata zbog kaznenog djela za koje je zapriječena kazna zatvora do 5 godina. Svrha ove odredbe, odnosno propisivanja ograničenog kazneno-procesnog imuniteta za članove Vlade, je osigurati minimum zaštite i omogućiti nesmetani rad Vlade. Takva zaštita ciljano je određena samo za ona kaznena djela za koja je propisana kazna zatvora do 5 godina, odnosno ona koja se uvjetno rečeno mogu smatrati lakšim kaznenim djelima. Međutim, izmjenama kaznenog zakonodavstva te usklađivanjem s međunarodni i europskim pravom, u razdoblju od 1998. godine do danas, uvedena su neka nova ili izmijenjena postojeća kaznena djela uključujući i tzv. koruptivna kaznena djela. Slijedom navedenog u postojećem zakonodavnom okviru za neka od koruptivnih kaznenih djela trenutno je propisana kazna zatvora u trajanju do 5 godina.
Obzirom na visoke standarde i integritet koji su preduvjet za obnašanje dužnosti člana Vlade te s ciljem jačanja transparentnosti i odgovornosti izvršne vlasti u kontekstu borbe protiv korupcije, predlaže se ukidanje imuniteta za sva koruptivna kaznena djela koja se progone po službenoj dužnosti. Time se ujedno ispunjava preporuka iz Izvješća V. evaluacijskog kruga GRECO-a.
To su ujedno osnovna pitanja koja se predlažu urediti ovim Prijedlogom zakona.
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Provedba ovoga Zakona ne zahtijeva osiguravanje dodatnih sredstava u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Prilaže se tekst Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Vladi Republike Hrvatske, s Konačnim prijedlogom zakona.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Članak 1.
U Zakonu o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 150/11, 119/14, 93/16, i 116/18) u članku 20. stavak 5. mijenja se i glasi:
„Glavni tajnik Vlade, sukladno Poslovniku Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Poslovnik) pomaže predsjedniku Vlade u pripremanju sjednica i drugim poslovima Vlade.“.
Članak 2.
U članku 23. stavak 5. mijenja se i glasi:
"Za posebnog savjetnika iz stavka 1. ovoga članka mogu se imenovati osobe neovisno o njihovom radno pravnom statusu, a rješenjem o imenovanju može se odrediti naknada za njihov rad.".
Stavak 7. mijenja se i glasi:
„Pojedini član Vlade može, uz suglasnost predsjednika Vlade, imenovati i razriješiti posebnoga savjetnika uz odgovarajuću primjenu odredaba ovoga članka.".
Iza stavka 7. dodaju se stavci 8., 9.,10. i 11. koji glase:
"Za člana savjeta iz stavka 1. ovoga članka mogu se imenovati osobe iz reda znanstvenih, kulturnih i drugih javnih djelatnika, iz reda udruga civilnog društva kao i gospodarstvenici i drugi stručnjaci za pitanja iz djelokruga rada savjeta koji su se istaknuli svojim radom.
Podaci o posebnim savjetnicima kao i o članovima savjeta objavljuju se na posebnom obrascu na mrežnim stranicama Vlade u roku od 14 dana od dana njihovog imenovanja.
Podaci o posebnim savjetnicima pojedinog člana Vlade iz stavka 7. ovoga članka objavljuju se na posebnom obrascu na mrežnim stranicama ministarstva u roku od 14 dana od dana njihovog imenovanja.
Vlada će donijeti odluku kojom će propisati sadržaj obrazaca iz stavaka 9. i 10. ovoga članka".
Članak 3.
Iza članka 23. dodaje se članak 23. a koji glasi:
"Članak 23. a
Posebni savjetnik i član savjeta iz članka 23. ovoga Zakona dužan je svoje poslove obavljati zakonito i nepristrano pazeći pri tome da svoj privatni interes ne stavlja ispred javnog interesa.
Posebni savjetnik i član savjeta iz članka 23. ovoga Zakona dužan je u roku od osam dana od dana donošenja odluke o imenovanju potpisati Izjavu o interesima i nepristranosti.
U slučaju nastanka okolnosti koje narušavaju ili bi mogle narušiti nepristranost posebnog savjetnika ili predstavljaju postojanje sukoba interesa ili mogućeg sukoba interesa, posebni savjetnik dužan je bez odgode izvijestiti predsjednika Vlade ili drugog člana Vlade za kojeg obavlja savjetničke poslove.
Vlada će donijeti odluku kojom će propisati sadržaj Izjave o interesima i nepristranosti iz stavka 2. ovoga članka.".
Članak 4.
U članku 34. iza stavka 1. dodaje se stavak 2. koji glasi:
"Iznimno od stavka 1. ovoga članka, protiv člana Vlade može se voditi kazneni postupak, bez prethodnog odobrenja Vlade, za koruptivna kaznena djela za koje se progon poduzima po službenoj dužnosti.".
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 5.
Vlada Republike Hrvatske će donijeti odluku iz članka 2. ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Vlada Republike Hrvatske će donijeti odluku iz članka 3. ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Članak 6.
Glavno tajništvo Vlade Republike Hrvatske i ministarstva će, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke iz članka 5. stavka 1. ovoga Zakona, objaviti obrazac na svojim mrežnim stranicama.
Posebni savjetnici i članovi savjeta imenovani na temelju Zakona o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) će, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke iz članka 5. stavka 2. ovoga Zakona, potpisati Izjavu o interesima i nepristranosti.
Članak 7
Ovaj Zakon stupa na snagu prvog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
O B R A Z L O Ž E NJ E
Uz članak 1.
U članku 20. važećeg Zakona predlaže se izmjena stavka 5. te se tom odredbom propisuje da Glavni tajnik Vlade, sukladno Poslovniku Vlade Republike Hrvatske pomaže predsjedniku Vlade u pripremanju sjednica i drugim poslovima Vlade. Na ovaj način se odredba precizira te se otklanja kontradiktornost u odnosu na odredbu članka 18. stavka 5. Zakona.
Uz članak 2.
U članku 23. važećeg Zakona predlaže se izmjena stavka 5. te se propisuje da se za obavljanje poslova posebnog savjetnika mogu imenovati osobe neovisno o njihovom radno pravnom statusu, a rješenjem o imenovanju određuje se naknada za njihov rad. Naravno, sukladno stavku 1. članka 23. za posebnog savjetnika imenuju se osobe koje imaju stručna znanja od značaja za obavljanje dužnosti predsjednika Vlade.
Izmjenom stavka 7. propisuje se da je suglasnost predsjednika Vlade potrebna i za razrješenje posebnih savjetnika.
Također, predlaže se iza stavka 7. dodati nove stavak 8.-11. kojim se uređuje tko može biti imenovan za člana savjeta. Propisuje se da se podaci o posebnim savjetnicima kao i o članovima savjeta objavljuju na posebnom obrascu na mrežnim stranicama Vlade, odnosno nadležnog ministarstva u roku od 14 dana od dana njihovog imenovanja. Odluku kojom će propisati sadržaj obrazaca propisat će Vlada.
Uz članak 3.
U članku 23.a. propisuje se da su posebni savjetnik i član savjeta dužni svoje poslove obavljati zakonito i nepristrano pazeći pri tome da svoj privatni interes ne stavlja ispred javnog interesa. U roku od osam dana od dana donošenja odluke o njihovom imenovanju dužni su potpisati Izjavu o interesima i nepristranosti. U slučaju nastanka okolnosti koje narušavaju ili bi mogle narušiti nepristranost posebnog savjetnika ili predstavljaju postojanje sukoba interesa ili mogućeg sukoba interesa, posebni savjetnik dužan je bez odgode izvijestiti predsjednika Vlade ili drugog člana Vlade za kojeg obavlja savjetničke poslove. Odluku kojom će propisati sadržaj Izjave o interesima i nepristranosti donijet će Vlada.
Uz članak 4.
Ovim člankom uređuje se iznimka od stavka 1. članka 34. važećeg Zakona. Sukladno predloženom stavku 2. protiv člana Vlade može se voditi kazneni postupak, bez prethodnog odobrenja Vlade, za koruptivna kaznena djela za koje se progon poduzima po službenoj dužnosti.
Uz članak 5.
U članku 5. propisano je da će Vlada donijeti odluku iz članka 2. i odluku iz članka 3. ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Uz članak 6.
U članku 6. propisano je da će Glavno tajništvo Vlade Republike Hrvatske i ministarstva u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke iz članka 5. stavka 1. ovoga Zakona objaviti obrazac na svojim mrežnim stranicama te da će posebni savjetnici i članovi savjeta imenovani na temelju Zakona o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke iz članka 5. stavka 2. ovoga Zakona, potpisati Izjavu o interesima i nepristranosti.
Uz članak 7.
Ovom odredbom se utvrđuje stupanje na snagu ovoga Zakona.
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ILI DOPUNJUJU
Članak 20.
U Vladi se ustrojava Glavno tajništvo.
Glavno tajništvo obavlja stručne, analitičke, upravno-pravne, administrativne, opće, tehničke, pomoćne i informatičke poslove za potrebe Vlade, te potpredsjednika i članova Vlade. Za Ured predsjednika Vlade, Glavno tajništvo obavlja opće, tehničke, pomoćne i informatičke poslove.
Glavnim tajništvom upravlja glavni tajnik, kojeg imenuje Vlada na prijedlog predsjednika Vlade, a koji za svoj rad odgovara predsjedniku Vlade i Vladi.
Glavni tajnik Vlade ima položaj državnog tajnika i državni je dužnosnik.
Glavni tajnik Vlade usklađuje rad stručnih službi Vlade, sukladno Poslovniku Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Poslovnik) i uredbama o ustrojavanju službi Vlade te pomaže predsjedniku Vlade u pripremanju sjednica i drugim poslovima Vlade.
U upravljanju Glavnim tajništvom glavni tajnik Vlade ima prava i ovlasti čelnika tijela državne uprave.
Unutarnje ustrojstvo i način rada Glavnog tajništva propisuje se uredbom Vlade.
Članak 23.
Radi utvrđivanja stanja, izrade strateških razvojnih planova i analiza, pripreme prijedloga i usklađivanja provedbe pojedinih projekata iz programa Vlade te za pojedina pitanja stalne ili povremene prirode od značaja za obavljanje dužnosti predsjednika Vlade, predsjednik Vlade može imenovati savjetnike, posebne savjetnike ili osnivati savjete i imenovati članove savjeta.
Za savjetnika predsjednika Vlade može se imenovati državni službenik, i to na cijelo ili određeno vrijeme trajanja mandata predsjednika Vlade.
Savjetnik predsjednika Vlade za svoj rad odgovara predsjedniku Vlade.
Posebni savjetnici i savjeti mogu se imenovati na cijelo vrijeme trajanja mandata predsjednika Vlade ili na određeno vrijeme dok priroda posla to zahtijeva.
Za posebnoga savjetnika može se imenovati i osoba koja nije u stalnom radnom odnosu u Vladi, a rješenjem o imenovanju može joj se odrediti naknada za rad.
Na imenovanja i razrješenja posebnih savjetnika ne primjenjuju se odredbe propisa o zapošljavanju državnih službenika.
Pojedini član Vlade može, uz suglasnost predsjednika Vlade, imenovati posebnoga savjetnika uz odgovarajuću primjenu odredaba ovoga članka.
Članak 34.
Protiv člana Vlade ne može se voditi kazneni postupak za vrijeme trajanja mandata zbog kaznenog djela za koje je zapriječena kazna zatvora do 5 godina, bez prethodnog odobrenja Vlade.
NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovog Zakona sadržana je u odredbama članaka 108. i 114. Ustava Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 85/10 i 5/14).
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM, TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakon o Vladi Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) je zakon kojim se, sukladno odredbi članka 114. Ustava Republike Hrvatske, propisuje ustrojstvo, način rada, odlučivanje i vrste akata koje donosi Vlada Republike Hrvatske (dalje u tekstu: Vlada).
Donošenje ovog Zakona odnosno izmjene i dopune pojedinih odredaba Zakona o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) predlažu se s ciljem jačanja preventivnih anti-koruptivnih mehanizama uključujući i kroz usklađivanja s preporukama iz Izvješća V. evaluacijskog kruga GRECO-a (Skupina država protiv korupcije).
U članku 20. važećeg Zakona potrebno je precizirati ovlasti i dužnosti Glavnog tajnika Vlade radi otklanjanja kontradiktornosti u odnosu na odredbu članka 18. stavka 5. Zakona. Naime, člankom 18. stavkom 5. jasno je propisano da Ured predsjednika Vlade usklađuje rad ureda Vlade iz članka 27. Zakona te savjeta predsjednika Vlade iz članka 23. Zakona. Slijednom navedenog, ovom odredbom propisuje se da Glavni tajnik Vlade, sukladno Poslovniku Vlade Republike Hrvatske pomaže predsjedniku Vlade u pripremanju sjednica i drugim poslovima Vlade, a ovlast usklađivanja rada stručnih službi Vlade nedvojbeno ostaje u nadležnosti Ureda predsjednika Vlade.
U članku 23. važećeg Zakona predlaže se izmjena stavka 5. kako bi u primjeni članka 23. bilo jasno da se za obavljanje poslova posebnog savjetnika mogu imenovati sve osobe, neovisno o njihovom radno pravnom statusu, a koje imaju stručna znanja od značaja za obavljanje dužnosti predsjednika Vlade.
U istom članku iza stavka 7. dodaju se novi stavci 8.-11. s ciljem bolje i transparentnije regulacije statusa posebnih savjetnika i članova Savjeta koje osniva Vlada. Propisuje se tko može biti imenovan za člana savjeta te obveza javne objave podataka o članovima Savjeta kao i posebnim savjetnicima imenovanim na temelju ovog Zakona. Novim člankom 23.a. uređuje se na koji način posebni savjetnici i članovi savjeta moraju obavljati svoje poslove, s posebnim naglaskom na njihovu nepristranost te izbjegavanje i otklanjanje sukoba interesa. U tu svrhu uvodi se obveza potpisivanja Izjave o interesima i nepristranosti.
Dopunom koja se predlaže u članku 34. važećeg Zakona omogućuje se vođenje kaznenog postupka protiv člana Vlade za koruptivna kaznena djela za koje se progon poduzima po službenoj dužnosti, bez prethodnog odobrenja Vlade Republike Hrvatske.
Članovi Vlade od 5. kolovoza 1998. godine do danas u kontinuitetu ostvaruju zaštitu koja se sastoji u tome da se protiv člana Vlade, bez prethodnog odobrenja Vlade, ne može voditi kazneni postupak za vrijeme trajanja mandata zbog kaznenog djela za koje je zapriječena kazna zatvora do 5 godina. Svrha ove odredbe, odnosno propisivanja ograničenog kazneno-procesnog imuniteta za članove Vlade, je osigurati minimum zaštite i omogućiti nesmetani rad Vlade. Takva zaštita ciljano je određena samo za ona kaznena djela za koja je propisana kazna zatvora do 5 godina, odnosno ona koja se uvjetno rečeno mogu smatrati lakšim kaznenim djelima. Međutim, izmjenama kaznenog zakonodavstva te usklađivanjem s međunarodni i europskim pravom, u razdoblju od 1998. godine do danas, uvedena su neka nova ili izmijenjena postojeća kaznena djela uključujući i tzv. koruptivna kaznena djela. Slijedom navedenog u postojećem zakonodavnom okviru za neka od koruptivnih kaznenih djela trenutno je propisana kazna zatvora u trajanju do 5 godina.
Obzirom na visoke standarde i integritet koji su preduvjet za obnašanje dužnosti člana Vlade te s ciljem jačanja transparentnosti i odgovornosti izvršne vlasti u kontekstu borbe protiv korupcije, predlaže se ukidanje imuniteta za sva koruptivna kaznena djela koja se progone po službenoj dužnosti. Time se ujedno ispunjava preporuka iz Izvješća V. evaluacijskog kruga GRECO-a.
To su ujedno osnovna pitanja koja se predlažu urediti ovim Prijedlogom zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
III. OCJENA I IZVORI POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Provedba ovoga Zakona ne zahtijeva osiguravanje dodatnih sredstava u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
IV. TEKST PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Prilaže se tekst Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Vladi Republike Hrvatske, s Konačnim prijedlogom zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 1.
U Zakonu o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 150/11, 119/14, 93/16, i 116/18) u članku 20. stavak 5. mijenja se i glasi:
„Glavni tajnik Vlade, sukladno Poslovniku Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Poslovnik) pomaže predsjedniku Vlade u pripremanju sjednica i drugim poslovima Vlade.“.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 2.
U članku 23. stavak 5. mijenja se i glasi:
"Za posebnog savjetnika iz stavka 1. ovoga članka mogu se imenovati osobe neovisno o njihovom radno pravnom statusu, a rješenjem o imenovanju može se odrediti naknada za njihov rad.".
Stavak 7. mijenja se i glasi:
„Pojedini član Vlade može, uz suglasnost predsjednika Vlade, imenovati i razriješiti posebnoga savjetnika uz odgovarajuću primjenu odredaba ovoga članka.".
Iza stavka 7. dodaju se stavci 8., 9.,10. i 11. koji glase:
"Za člana savjeta iz stavka 1. ovoga članka mogu se imenovati osobe iz reda znanstvenih, kulturnih i drugih javnih djelatnika, iz reda udruga civilnog društva kao i gospodarstvenici i drugi stručnjaci za pitanja iz djelokruga rada savjeta koji su se istaknuli svojim radom.
Podaci o posebnim savjetnicima kao i o članovima savjeta objavljuju se na posebnom obrascu na mrežnim stranicama Vlade u roku od 14 dana od dana njihovog imenovanja.
Podaci o posebnim savjetnicima pojedinog člana Vlade iz stavka 7. ovoga članka objavljuju se na posebnom obrascu na mrežnim stranicama ministarstva u roku od 14 dana od dana njihovog imenovanja.
Vlada će donijeti odluku kojom će propisati sadržaj obrazaca iz stavaka 9. i 10. ovoga članka".
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 3.
Iza članka 23. dodaje se članak 23. a koji glasi:
"Članak 23. a
Posebni savjetnik i član savjeta iz članka 23. ovoga Zakona dužan je svoje poslove obavljati zakonito i nepristrano pazeći pri tome da svoj privatni interes ne stavlja ispred javnog interesa.
Posebni savjetnik i član savjeta iz članka 23. ovoga Zakona dužan je u roku od osam dana od dana donošenja odluke o imenovanju potpisati Izjavu o interesima i nepristranosti.
U slučaju nastanka okolnosti koje narušavaju ili bi mogle narušiti nepristranost posebnog savjetnika ili predstavljaju postojanje sukoba interesa ili mogućeg sukoba interesa, posebni savjetnik dužan je bez odgode izvijestiti predsjednika Vlade ili drugog člana Vlade za kojeg obavlja savjetničke poslove.
Vlada će donijeti odluku kojom će propisati sadržaj Izjave o interesima i nepristranosti iz stavka 2. ovoga članka.".
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 4.
U članku 34. iza stavka 1. dodaje se stavak 2. koji glasi:
"Iznimno od stavka 1. ovoga članka, protiv člana Vlade može se voditi kazneni postupak, bez prethodnog odobrenja Vlade, za koruptivna kaznena djela za koje se progon poduzima po službenoj dužnosti.".
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 5.
Vlada Republike Hrvatske će donijeti odluku iz članka 2. ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Vlada Republike Hrvatske će donijeti odluku iz članka 3. ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 6.
Glavno tajništvo Vlade Republike Hrvatske i ministarstva će, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke iz članka 5. stavka 1. ovoga Zakona, objaviti obrazac na svojim mrežnim stranicama.
Posebni savjetnici i članovi savjeta imenovani na temelju Zakona o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) će, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke iz članka 5. stavka 2. ovoga Zakona, potpisati Izjavu o interesima i nepristranosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 7
Ovaj Zakon stupa na snagu prvog dana od dana objave u "Narodnim novinama".
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
O B R A Z L O Ž E NJ E
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Uz članak 1.
U članku 20. važećeg Zakona predlaže se izmjena stavka 5. te se tom odredbom propisuje da Glavni tajnik Vlade, sukladno Poslovniku Vlade Republike Hrvatske pomaže predsjedniku Vlade u pripremanju sjednica i drugim poslovima Vlade. Na ovaj način se odredba precizira te se otklanja kontradiktornost u odnosu na odredbu članka 18. stavka 5. Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Uz članak 2.
U članku 23. važećeg Zakona predlaže se izmjena stavka 5. te se propisuje da se za obavljanje poslova posebnog savjetnika mogu imenovati osobe neovisno o njihovom radno pravnom statusu, a rješenjem o imenovanju određuje se naknada za njihov rad. Naravno, sukladno stavku 1. članka 23. za posebnog savjetnika imenuju se osobe koje imaju stručna znanja od značaja za obavljanje dužnosti predsjednika Vlade.
Izmjenom stavka 7. propisuje se da je suglasnost predsjednika Vlade potrebna i za razrješenje posebnih savjetnika.
Također, predlaže se iza stavka 7. dodati nove stavak 8.-11. kojim se uređuje tko može biti imenovan za člana savjeta. Propisuje se da se podaci o posebnim savjetnicima kao i o članovima savjeta objavljuju na posebnom obrascu na mrežnim stranicama Vlade, odnosno nadležnog ministarstva u roku od 14 dana od dana njihovog imenovanja. Odluku kojom će propisati sadržaj obrazaca propisat će Vlada.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Uz članak 3.
U članku 23.a. propisuje se da su posebni savjetnik i član savjeta dužni svoje poslove obavljati zakonito i nepristrano pazeći pri tome da svoj privatni interes ne stavlja ispred javnog interesa. U roku od osam dana od dana donošenja odluke o njihovom imenovanju dužni su potpisati Izjavu o interesima i nepristranosti. U slučaju nastanka okolnosti koje narušavaju ili bi mogle narušiti nepristranost posebnog savjetnika ili predstavljaju postojanje sukoba interesa ili mogućeg sukoba interesa, posebni savjetnik dužan je bez odgode izvijestiti predsjednika Vlade ili drugog člana Vlade za kojeg obavlja savjetničke poslove. Odluku kojom će propisati sadržaj Izjave o interesima i nepristranosti donijet će Vlada.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Uz članak 4.
Ovim člankom uređuje se iznimka od stavka 1. članka 34. važećeg Zakona. Sukladno predloženom stavku 2. protiv člana Vlade može se voditi kazneni postupak, bez prethodnog odobrenja Vlade, za koruptivna kaznena djela za koje se progon poduzima po službenoj dužnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Uz članak 5.
U članku 5. propisano je da će Vlada donijeti odluku iz članka 2. i odluku iz članka 3. ovoga Zakona u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Uz članak 6.
U članku 6. propisano je da će Glavno tajništvo Vlade Republike Hrvatske i ministarstva u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke iz članka 5. stavka 1. ovoga Zakona objaviti obrazac na svojim mrežnim stranicama te da će posebni savjetnici i članovi savjeta imenovani na temelju Zakona o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 150/11, 119/14, 93/16 i 116/18) u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke iz članka 5. stavka 2. ovoga Zakona, potpisati Izjavu o interesima i nepristranosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Uz članak 7.
Ovom odredbom se utvrđuje stupanje na snagu ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
TEKST ODREDBI VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU ILI DOPUNJUJU
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 20.
U Vladi se ustrojava Glavno tajništvo.
Glavno tajništvo obavlja stručne, analitičke, upravno-pravne, administrativne, opće, tehničke, pomoćne i informatičke poslove za potrebe Vlade, te potpredsjednika i članova Vlade. Za Ured predsjednika Vlade, Glavno tajništvo obavlja opće, tehničke, pomoćne i informatičke poslove.
Glavnim tajništvom upravlja glavni tajnik, kojeg imenuje Vlada na prijedlog predsjednika Vlade, a koji za svoj rad odgovara predsjedniku Vlade i Vladi.
Glavni tajnik Vlade ima položaj državnog tajnika i državni je dužnosnik.
Glavni tajnik Vlade usklađuje rad stručnih službi Vlade, sukladno Poslovniku Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Poslovnik) i uredbama o ustrojavanju službi Vlade te pomaže predsjedniku Vlade u pripremanju sjednica i drugim poslovima Vlade.
U upravljanju Glavnim tajništvom glavni tajnik Vlade ima prava i ovlasti čelnika tijela državne uprave.
Unutarnje ustrojstvo i način rada Glavnog tajništva propisuje se uredbom Vlade.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 23.
Radi utvrđivanja stanja, izrade strateških razvojnih planova i analiza, pripreme prijedloga i usklađivanja provedbe pojedinih projekata iz programa Vlade te za pojedina pitanja stalne ili povremene prirode od značaja za obavljanje dužnosti predsjednika Vlade, predsjednik Vlade može imenovati savjetnike, posebne savjetnike ili osnivati savjete i imenovati članove savjeta.
Za savjetnika predsjednika Vlade može se imenovati državni službenik, i to na cijelo ili određeno vrijeme trajanja mandata predsjednika Vlade.
Savjetnik predsjednika Vlade za svoj rad odgovara predsjedniku Vlade.
Posebni savjetnici i savjeti mogu se imenovati na cijelo vrijeme trajanja mandata predsjednika Vlade ili na određeno vrijeme dok priroda posla to zahtijeva.
Za posebnoga savjetnika može se imenovati i osoba koja nije u stalnom radnom odnosu u Vladi, a rješenjem o imenovanju može joj se odrediti naknada za rad.
Na imenovanja i razrješenja posebnih savjetnika ne primjenjuju se odredbe propisa o zapošljavanju državnih službenika.
Pojedini član Vlade može, uz suglasnost predsjednika Vlade, imenovati posebnoga savjetnika uz odgovarajuću primjenu odredaba ovoga članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave
Članak 34.
Protiv člana Vlade ne može se voditi kazneni postupak za vrijeme trajanja mandata zbog kaznenog djela za koje je zapriječena kazna zatvora do 5 godina, bez prethodnog odobrenja Vlade.
Komentirate u ime: Ministarstvo pravosuđa i uprave