Teze i prethodna procjena za Zakon o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit
TEZE O SADRŽAJU ZAKONA O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE HRVATSKE I VLADE REPUBLIKE KOSOVA O PREDAJI I PRIHVATU OSOBA KOJIH JE ULAZAK ILI BORAVAK NEZAKONIT, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Naziv propisa
Nacrt prijedloga Zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit, s Nacrtom Konačnog prijedloga Zakona
Naznake i obuhvat materije koja se namjerava Zakonom urediti
Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit.
Obrazloženje problema koji se namjeravaju riješiti
Sporazumom između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova uređuju se pitanja neposredne suradnje sporazumnih strana vezano uz prihvat vlastitih državljana, državljana trećih država i osoba bez državljanstva koji ne ispunjavaju ili više ne ispunjavaju uvjete ulaska ili boravka, utvrđuju se elementi i uvjeti bitni za prihvat osoba te se određuje način međusobnog izvješćivanja.
Ciljevi koji se namjeravaju postići
Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit, sukladno članku 140. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14).
Sporazumom se unaprjeđuje i produbljuje suradnja Republike Hrvatske i Republike Kosova te se uređuju pitanja prihvata i preuzimanja vlastitih državljana, državljana trećih država i osoba bez državljanstva koji nezakonito ulaze ili borave na državnom području druge ugovorne stranke.
PRETHODNA PROCJENA ZA ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE HRVATSKE I VLADE REPUBLIKE KOSOVA O PREDAJI I PRIHVATU OSOBA KOJIH JE ULAZAK ILI BORAVAK NEZAKONIT, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Ovaj Obrazac primjenjuje u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do
1.Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit.
Sporazumom između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova uređuju se pitanja neposredne suradnje sporazumnih strana vezano uz prihvat vlastitih državljana te državljana trećih država koji ne ispunjavaju ili više ne ispunjavaju uvjete ulaska ili boravka, utvrđuju se elementi i uvjeti bitni za prihvat osoba te se određuje način međusobnog izvješćivanja.
2.Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit, sukladno članku 140. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14).
Sporazumom se unaprjeđuje i produbljuje suradnja Republike Hrvatske i Republike Kosova te se uređuju pitanja prihvata i preuzimanja vlastitih državljana kao i državljana trećih država koji nezakonito ulaze ili borave na državnom području druge ugovorne stranke.
3.Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Ministarstvo unutarnjih poslova
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo socijalne politike i mladih
Ministarstvo zdravlja
4.Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
(primjeri nenormativnog rješenja: edukacija i informiranje, sporazumi udruženja, industrija, kodeksi udruga i drugih interesnih udruženja, dobrovoljni dogovor predstavnika tržišta, standardi, trgovačke uzance i sl.)
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit, sukladno članku 140. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14).
Nenormativno rješenje: željeni cilj nije moguće postići nenormativnim rješenjem.
5.Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
(primjerice: potrebna financijska sredstva, raspoloživi resursi, koordinacija tijela u provedbi, različiti pristup rješavanju problema od strane adresata propisa, dionika, manjak podrške dionika, neusklađenost zakonodavstva, dodatni administrativni postupci, informatička podrška i sl.)
Za provedbu Sporazuma nisu potrebna dodatna financijska sredstva, jer se radi o redovnoj djelatnosti pojedinih ministarstava koja mogu biti uključena u provedbu.
Sporazum se provodi kontinuirano, postupajući po konkretnim slučajevima nezakonitog prelaska državne granice i nezakonitog boravka.
Kao rizik se može pojaviti loša koordinacija rada između različitih ministarstava (u slučajevima gdje osim MUP-a mora biti uključeno neko drugo ministarstvo).
Ako »DA«, navedite važeće zakonodavstvo, izravno povezano s ciljem koje će se morati mijenjati, uključujući podzakonske akte.
Ukoliko postoji obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom EU u tom području ili ukoliko postoji obveza provedbe međunarodnog ugovora za RH navedite propise koji se moraju usvojiti. - NE
Navedeno normativno rješenje ne zahtjeva izmjenu važećeg zakonodavstva.
7.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: veći financijski teret za gospodarske subjekte zbog troška prilagodbe zakonodavstvu i standardima; viši operativni troškovi; teži način kreditiranja i sl.) - NE
Navedeno normativno rješenje neće imati značajan financijski učinak niti u jednom sektoru niti utjecati na tržišno natjecanje.
8.Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: potreba za dodatnim sredstvima u proračunu za provedbu; sredstva za edukaciju službenika za nove ovlasti; sredstva za nabavu opreme; osiguranje transfera; osiguranje poticaja; sredstava za nove administrativne postupke i sl.) - NE
Provedba Zakona neće iziskivati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu.
Također, predloženo normativno rješenje neće imati učinak na proračune jedinica lokalne i područne samouprave.
9.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: status socijalnih prava građana; promjene naknada; status građana u odnosu na kupovnu moć; socijalna uključenost građana; zaštita posebnih skupina ljudi, ravnopravnost spolova i sl.) - NE
Navedeno normativno rješenje neće imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini.
10.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: utjecaj na ispuštanje stakleničkih plinova, utjecaj na šume, na gospodarenje otpadom, na biljni i životinjski svijet, na zaštitu voda, na zaštitu tla, na zaštitu kulturne baštine i sl.) - NE
Navedeno normativno rješenje neće imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi.
11.Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: dodjela ovlaštenja; utvrđivanje prava i/ili obveza posebnim upravnim aktom; provedba upravnog/inspekcijskog nadzora; pribavljanje posebnih dozvola, rješenja, suglasnosti; povećanje ili uvođenje nove administrativne tarife; izmjene administrativnog postupka i sl.) - NE
Navedeno normativno rješenje veže se na administrativni postupak (donošenje npr. rješenja o protjerivanju), koji mora prethoditi zahtjevu utemeljenom na Sporazumu.
Navedeno normativno rješenje neće dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje.
12.Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
- DA
Iako je provedba navedenog normativnog rješenja u nadležnosti Ministarstva unutarnjih poslova, u pojedinim slučajevima se može očekivati uključivanje jednog ili više navedenih ministarstava (npr. ukoliko se radio o maloljetniku bez pratnje)
Ministarstvo unutarnjih poslova
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo socijalne politike i mladih
Ministarstvo zdravlja
13.Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
(primjerice: poticanje malog gospodarstva; različito rješavanje ambalažnog otpada; fleksibilnost radnog zakonodavstva; rad na nepuno radno vrijeme; pojednostavljenje administrativnog postupka; smanjenje oboljelih od malignih bolesti; maloljetnička delikvencija i dr.) - DA
Sporazumi o ponovnom prihvatu (bilateralni, multiratelarni, EU) standardni su način na koji se uređuju pitanja neposredne suradnje sporazumnih strana vezano uz prihvat vlastitih državljana, državljana trećih država i osoba bez državljanstva koji ne ispunjavaju ili više ne ispunjavaju uvjete ulaska ili boravka u određenoj državi.
Teze i prethodna procjena za Zakon o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
TEZE O SADRŽAJU ZAKONA O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE HRVATSKE I VLADE REPUBLIKE KOSOVA O PREDAJI I PRIHVATU OSOBA KOJIH JE ULAZAK ILI BORAVAK NEZAKONIT, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Naziv propisa
Nacrt prijedloga Zakona o potvrđivanju Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit, s Nacrtom Konačnog prijedloga Zakona
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Naznake i obuhvat materije koja se namjerava Zakonom urediti
Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Obrazloženje problema koji se namjeravaju riješiti
Sporazumom između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova uređuju se pitanja neposredne suradnje sporazumnih strana vezano uz prihvat vlastitih državljana, državljana trećih država i osoba bez državljanstva koji ne ispunjavaju ili više ne ispunjavaju uvjete ulaska ili boravka, utvrđuju se elementi i uvjeti bitni za prihvat osoba te se određuje način međusobnog izvješćivanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Ciljevi koji se namjeravaju postići
Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit, sukladno članku 140. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14).
Sporazumom se unaprjeđuje i produbljuje suradnja Republike Hrvatske i Republike Kosova te se uređuju pitanja prihvata i preuzimanja vlastitih državljana, državljana trećih država i osoba bez državljanstva koji nezakonito ulaze ili borave na državnom području druge ugovorne stranke.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
PRETHODNA PROCJENA ZA
ZAKON O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE HRVATSKE I VLADE REPUBLIKE KOSOVA O PREDAJI I PRIHVATU OSOBA KOJIH JE ULAZAK ILI BORAVAK NEZAKONIT, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Ovaj Obrazac primjenjuje u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
1. Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit.
Sporazumom između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova uređuju se pitanja neposredne suradnje sporazumnih strana vezano uz prihvat vlastitih državljana te državljana trećih država koji ne ispunjavaju ili više ne ispunjavaju uvjete ulaska ili boravka, utvrđuju se elementi i uvjeti bitni za prihvat osoba te se određuje način međusobnog izvješćivanja.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
2.Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit, sukladno članku 140. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14).
Sporazumom se unaprjeđuje i produbljuje suradnja Republike Hrvatske i Republike Kosova te se uređuju pitanja prihvata i preuzimanja vlastitih državljana kao i državljana trećih država koji nezakonito ulaze ili borave na državnom području druge ugovorne stranke.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
3.Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
Ministarstvo unutarnjih poslova
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo socijalne politike i mladih
Ministarstvo zdravlja
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
4.Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno nenormativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
(primjeri nenormativnog rješenja: edukacija i informiranje, sporazumi udruženja, industrija, kodeksi udruga i drugih interesnih udruženja, dobrovoljni dogovor predstavnika tržišta, standardi, trgovačke uzance i sl.)
Normativno rješenje (izrađene teze propisa): Zakonom se potvrđuje Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Republike Kosova o predaji i prihvatu osoba kojih je ulazak ili boravak nezakonit, sukladno članku 140. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“ br. 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14).
Nenormativno rješenje: željeni cilj nije moguće postići nenormativnim rješenjem.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
5.Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
(primjerice: potrebna financijska sredstva, raspoloživi resursi, koordinacija tijela u provedbi, različiti pristup rješavanju problema od strane adresata propisa, dionika, manjak podrške dionika, neusklađenost zakonodavstva, dodatni administrativni postupci, informatička podrška i sl.)
Za provedbu Sporazuma nisu potrebna dodatna financijska sredstva, jer se radi o redovnoj djelatnosti pojedinih ministarstava koja mogu biti uključena u provedbu.
Sporazum se provodi kontinuirano, postupajući po konkretnim slučajevima nezakonitog prelaska državne granice i nezakonitog boravka.
Kao rizik se može pojaviti loša koordinacija rada između različitih ministarstava (u slučajevima gdje osim MUP-a mora biti uključeno neko drugo ministarstvo).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
6.Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
Ako »DA«, navedite važeće zakonodavstvo, izravno povezano s ciljem koje će se morati mijenjati, uključujući podzakonske akte.
Ukoliko postoji obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom EU u tom području ili ukoliko postoji obveza provedbe međunarodnog ugovora za RH navedite propise koji se moraju usvojiti. - NE
Navedeno normativno rješenje ne zahtjeva izmjenu važećeg zakonodavstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
7.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: veći financijski teret za gospodarske subjekte zbog troška prilagodbe zakonodavstvu i standardima; viši operativni troškovi; teži način kreditiranja i sl.) - NE
Navedeno normativno rješenje neće imati značajan financijski učinak niti u jednom sektoru niti utjecati na tržišno natjecanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
8.Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: potreba za dodatnim sredstvima u proračunu za provedbu; sredstva za edukaciju službenika za nove ovlasti; sredstva za nabavu opreme; osiguranje transfera; osiguranje poticaja; sredstava za nove administrativne postupke i sl.) - NE
Provedba Zakona neće iziskivati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu.
Također, predloženo normativno rješenje neće imati učinak na proračune jedinica lokalne i područne samouprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
9.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: status socijalnih prava građana; promjene naknada; status građana u odnosu na kupovnu moć; socijalna uključenost građana; zaštita posebnih skupina ljudi, ravnopravnost spolova i sl.) - NE
Navedeno normativno rješenje neće imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
10.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: utjecaj na ispuštanje stakleničkih plinova, utjecaj na šume, na gospodarenje otpadom, na biljni i životinjski svijet, na zaštitu voda, na zaštitu tla, na zaštitu kulturne baštine i sl.) - NE
Navedeno normativno rješenje neće imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
11.Hoće li navedeno normativno rješenje zahtijevati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: dodjela ovlaštenja; utvrđivanje prava i/ili obveza posebnim upravnim aktom; provedba upravnog/inspekcijskog nadzora; pribavljanje posebnih dozvola, rješenja, suglasnosti; povećanje ili uvođenje nove administrativne tarife; izmjene administrativnog postupka i sl.) - NE
Navedeno normativno rješenje veže se na administrativni postupak (donošenje npr. rješenja o protjerivanju), koji mora prethoditi zahtjevu utemeljenom na Sporazumu.
Navedeno normativno rješenje neće dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
12.Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
- DA
Iako je provedba navedenog normativnog rješenja u nadležnosti Ministarstva unutarnjih poslova, u pojedinim slučajevima se može očekivati uključivanje jednog ili više navedenih ministarstava (npr. ukoliko se radio o maloljetniku bez pratnje)
Ministarstvo unutarnjih poslova
Ministarstvo vanjskih i europskih poslova
Ministarstvo socijalne politike i mladih
Ministarstvo zdravlja
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
13.Imate li saznanja da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja? – navedite primjere.
(primjerice: poticanje malog gospodarstva; različito rješavanje ambalažnog otpada; fleksibilnost radnog zakonodavstva; rad na nepuno radno vrijeme; pojednostavljenje administrativnog postupka; smanjenje oboljelih od malignih bolesti; maloljetnička delikvencija i dr.) - DA
Sporazumi o ponovnom prihvatu (bilateralni, multiratelarni, EU) standardni su način na koji se uređuju pitanja neposredne suradnje sporazumnih strana vezano uz prihvat vlastitih državljana, državljana trećih država i osoba bez državljanstva koji ne ispunjavaju ili više ne ispunjavaju uvjete ulaska ili boravka u određenoj državi.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova