Na temelju članka 75. stavka 18. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“, broj 52/21 - dalje u tekstu: Zakon), glavni državni inspektor donosi
PRAVILNIK
O NAČINU EVIDENTIRANJA I VOĐENJU REGISTRA SUBJEKATA I PRIPADAJUĆIH OBJEKATA U POSLOVANJU S HRANOM IZ NADLEŽNOSTI SANITARNE INSPEKCIJE DRŽAVNOG INSPEKTORATA
I. OPĆE ODREDBE
Područje primjene
Članak 1.
Ovim Pravilnikom se propisuju postupci evidentiranja subjekata u poslovanju s hranom i pripadajućih objekata te način vođenja i ažuriranja elektroničkog Registra subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije Državnog inspektorata (dalje u tekstu: sanitarna inspekcija).
Pojmovnik
Članak 2.
Pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi definirani Zakonom, posebnim propisima iz područja sigurnosti hrane
Nadležno tijelo
Članak 3.
Državni inspektorat evidentira subjekte u poslovanju s hranom i pripadajuće objekte, uspostavlja, vodi i redovito ažurira Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije u elektroničkom obliku (dalje u tekstu: Registar).
Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije
Članak 4.
(1) Registar je elektronički sustav u kojem se evidentiraju opći podaci subjekata u poslovanju s hranom s pripadajućim objektima i sastavni je dio središnjega informacijskog sustava sanitarne inspekcije.
(2) Registar iz stavka 1. ovoga članka je djelomično javan, pri čemu se objavljuju sljedeći podaci iz Registra: naziv i adresa objekta/subjekta i vrsta djelatnosti, a isti je dostupan na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.
(3) Podaci evidentirani i upisani u Registar javno dostupni služe kao dokaz da je postupak evidencije proveden te da upisani subjekt u poslovanju s hranom i pripadajući objekti imaju aktivan status u Registru.
II. POSTUPAK EVIDENTIRANJA SUBJEKTA I PRIPADAJUĆIH OBJEKATA U KOJIMA SE OBAVLJA DJELATNOST S HRANOM
Prijava na javni portal
Članak 5.
(1) Subjekt u poslovanju s hranom koji sukladno članku 75. Zakona podliježu obavezi evidencije podnosi obavijest za evidentiranje subjekta u poslovanju s hranom i pripadajućim objektima isključivo elektroničkim putem, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije koji je dostupan na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.
(2) Prijava u javni portal središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije u svrhu podnošenja obavijesti provodi se putem NIAS-a (Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava) korištenjem vjerodajnica značajne razine sigurnosti s liste vjerodajnica prihvaćenih na portalu e-Građani.
(3) Odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom može ovlastiti jednu ili više osoba za postupke evidentiranja subjekata i pripadajućih objekata.
Popunjavanje obaveznih podataka
Članak 6.
(1) Prilikom podnošenja elektroničke obavijesti iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika obavezno je u aplikaciji popuniti sljedeće podatke za subjekt:
-naziv, sjedište i OIB pravne ili fizičke osobe koja obavlja djelatnost poslovanja s hranom
-naziv i adresa OPG-a/obrta, ukoliko se podnosi obavijest za evidentiranje obrta ili OPG-a
-odgovorna osoba subjekta
-kontakt podaci s adresom elektroničke pošte.
(2) Ukoliko subjekt u poslovanju s hranom ne posjeduje objekt u kojem se obavlja djelatnost s hranom, prilikom podnošenja obavijesti u aplikaciji popunjava podatak o vrsti djelatnosti subjekta, sukladno kategorijama navedenima u članku 8. ovoga Pravilnika.
(3) Prilikom podnošenja elektroničke obavijesti iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika obavezno je u aplikaciji popuniti sljedeće podatke za objekt:
-naziv i adresa objekta
-djelatnost objekta, odnosno kategoriju/potkategoriju objekta
-kontakt podaci s adresom elektroničke pošte.
Kategorije objekata
Članak 7.
(1) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točkama a),b) i k) Zakona obavljaju djelatnost proizvodnje, prerade i prometa hrane ne-životinjskog porijekla i mješovite hrane te dodataka prehrani, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o obimu poslovanja, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:
Proizvodnja:
i)mala proizvodnja (broj zaposlenika ≤ 5 i distribucija hrane unutar Republike Hrvatske, a ukoliko se obavlja i izvoz, objekt pripada u potkategoriju b) – srednja proizvodnja)
ii)srednja proizvodnja (broj zaposlenika 6 - 30 i distribucija hrane unutar Republike Hrvatske, a ukoliko se obavlja i izvoz, objekt pripada u potkategoriju c) – velika proizvodnja)
iii)velika proizvodnja (broj zaposlenika > 30)
iv)pakirnice.
(2) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točki d) Zakona obavljaju ugostiteljsku djelatnost pripremanja i usluživanja jela, pića i napitaka, uključujući i objekte koji pružaju usluge u kućanstvu,prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti ugostiteljskog objekta, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:
Ugostiteljstvo:
i)hoteli
ii)catering objekti
iii)skupina restorani koja uključuje sve ugostiteljske objekte u kojima se pripremaju i uslužuju jela, pića i napitci
iv)skupina caffe barovi koja uključuje sve ugostiteljske objekte u kojima se uslužuju pića i napitci
v)objekti jednostavnih usluga
vi)objekti koji pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu.
(3) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točkama 2. c), j) i k) Zakona obavljaju djelatnost trgovine i prometa hranom uključujući dodatke prehrani, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti objekata u kojem se obavlja djelatnost trgovine, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:
Trgovina
i)trgovina na veliko
ii)supermarketi i hipermarketi
iii)prodavaonice
iv)pekarnice
v)ljekarne i specijalizirane trgovine
vi)tržnice
vii)prodaja izvan prostorija
posrednici u doniranju hrane
prijevoz i skladištenje
i)prijevoz
ii)skladištenje.
(4) Subjekti u poslovanju s hranom koji, sukladno članku 75. stavku 2. točkama e), f), g), h) i i) Zakona, pružaju usluge prehrane, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti objekata u kojem se obavlja djelatnost pružanja usluge prehrane, odabiru jednu od sljedećih kategorija:
Institucionalne kuhinje
i)zdravstvene ustanove
ii)ustanove socijalne skrbi
iii)odgojno obrazovne ustanove
iv)restorani društvene prehrane.
Subjekti koji ne posjeduju objekt
Članak 8.
Subjekti u poslovanju s hranom koji prilikom popunjavanja podatka, sukladno članku 6. stavku 2. ovoga Pravilnika, unose podatak o djelatnosti subjekta, ovisno o vrsti poslovanja s hranom, kategorizirani su u jednu od sljedećih kategorija:
Trgovina
i)trgovina na štandovima, klupama, putem automata, prodajnih vozila
ii)prodaja na daljinu krajnjem potrošaču (internet trgovina, TV prodaja, putem kataloga, telefona)
iii)distributeri i uvoznici
Prijevoz.
Dostava dokumentacije
Članak 9.
(1) Subjekt u poslovanju s hranom, prilikom podnošenja obavijesti, u aplikaciji prilaže dokaz u elektroničkom obliku da je u Republici Hrvatskoj registriran za obavljanje djelatnosti i upisan u odgovarajući registar te presliku rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih uvjeta, ako objekt podliježe njihovu ishođenju temeljem posebnih propisa.
(2) Ukoliko obavijest za evidentiranje ne dostavlja odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom, uz obavijest za evidentiranje potrebno je priložiti ovjerenu Izjavu o ovlaštenju osobe za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom na obrascu iz Priloga I. ovoga Pravilnika koji čini njegov sastavni dio.
Obrada zahtjeva
Članak 10.
(1) Nakon uredno prijavljenih obaveznih podataka na prijavljenu adresu elektroničke pošte zaprima se potvrda o zaprimanju obavijesti.
(2) Na zahtjev Državnog inspektorata, subjekt u poslovanju s hranom dužan je, bez odgode, dostaviti dokaze o ispunjavanju uvjeta iz članka 9. ovoga Pravilnika. Subjekt u poslovanju s hranom dokaze dostavlja u obliku preslika ili ispisa elektroničke isprave.
(3) Ukoliko subjekt o poslovanju s hranom ne postupi po zahtjevu Državnog inspektorata, opisanom u stavku 2. ovoga članka, subjekt se neće evidentirati u Registaro čemu zaprima obavijest elektroničkim putem.
(4) Na temelju uredno podnesene obavijesti za evidentiranje subjekta i/ili objekta Državni inspektorat evidentira subjekte i objekte te ih upisuje u Registar. Subjekt i podnositelj obavijesti na prijavljenu adresu elektroničke pošte zaprimaju izvadak iz Registra.
(5) Evidentiranjem subjekta i/ili objekta u poslovanju s hranom u Registar, podnositelju zahtjeva, odnosno osobi koja je provela postupak i/ili je ovlaštena za postupke elektroničkog evidentiranja omogućuje se da putem javnog portala može pregledati sve podatke o subjektu i svim pripadajućim objektima u Registru, uključujući i status objekata te status predanih zahtjeva.
Podnošenje obavijesti za naknadno evidentiranje objekata
Članak 11.
(1) Subjekti u poslovanju s hranom koji su upisani u Registar, za svako naknadno evidentiranje novog objekta provode postupak u skladu s člankom 5. ovoga Pravilnika.
(2) Subjekti u poslovanju s hranom koji su upisani u Registar, a nemaju pristup svojim podacima u Registru na javnom portalu središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije, dostavljaju putem elektroničke poštepisani zahtjev da im se isto omogući.
Izdavanje izvadaka iz Registra
Članak 12.
(1) Na zahtjev stranke podnesen na adresu elektroničke pošte za subjekte i pripadajuće objekte izdati će se izvadak iz Registra.
(2) Zahtjev mora sadržavati točnu svrhu/namjenu za koju se izvadak izdaje.
Promjena podataka u Registru
Članak 13.
(1) Subjekt u poslovanju s hranom pod nadležnošću sanitarne inspekcije obvezan je u svrhu ažuriranja Registra redovito, u roku 30 dana, obavješćivati Državni inspektorat o svakoj bitnoj promjeni podataka iz Registra kao što su: promjena djelatnosti, promjena adrese sjedišta subjekta, promjena naziva subjekta ili objekta u poslovanju s hranom, promjena ovlaštene osobe, na način da subjekt dostavi potrebne informacije putem elektroničke pošte.
(2) Ukoliko objekt evidentiran u Registru promijeni lokaciju, potrebno je elektroničkim putem, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije, podnijeti novu obavijest za evidentiranje objekta na novoj lokaciji, a obavijest o prestanku rada na staroj lokaciji dostaviti putem elektroničke pošte.
(3) Ukoliko u evidentiranom objektu u kojem se obavlja djelatnost poslovanja s hranom dođe do promjene subjekta u poslovanju s hranom, novi subjekt je dužan podnijeti novi zahtjev za evidentiranjem, a stari subjekt je dužan dostaviti obavijest putem elektroničke pošte o prestanku rada u evidentiranom objektu.
(4) Iznimno od stavka 3. ovog članka, ukoliko je došlo do promjene u evidentiranom objektu u kojem se obavlja djelatnost poslovanja s hranom u smislu promjene subjekta u poslovanju s hranom zbog pripajanja ili spajanja trgovačkog društva, novi subjekt u poslovanju s hranom je dužan putem elektroničke pošte dostaviti dokaz o pripajanju ili spajanju trgovačkog društva kao i točne podatke na koji se evidentirani objekt promjena subjekta u poslovanju s hranom odnosi.
(5) Subjekt u poslovanju s hranom koji je upisan u Registar, odnosno osoba koja je provela postupak i/ili je ovlaštena za postupke elektroničkog evidentiranja, putem javnog portala može promijeniti sljedeće podatke u Registru: odgovornu osobu subjekta te kontakt podatke s adresom elektroničke pošte.
(6) Ukoliko ovlaštena osoba subjekta u poslovanju s hranom želi ukinuti ovlaštenje osobe za postupke evidentiranja subjekata i objekata u poslovanju s hranom, dostavlja putem elektroničke pošte ovjerenu Izjavu o ukidanju ovlaštenja osobi za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom koja se nalazi u Prilogu II. ovoga Pravilnika koji čini njegov sastavni dio.
(7) Državni inspektorat, odnosno osobe ovlaštene za službenu kontrolu, ovlaštene su na temelju podataka utvrđenih službenom kontrolom redovito ažurirati podatke u Registru.
Brisanje iz Registra
Članak 14.
(1) Subjekt u poslovanju s hranom pod nadležnošću sanitarne inspekcije obvezan je u slučaju prestanka obavljanja djelatnosti s hranom ili zatvaranja objekta iz Registra u roku 8 dana obavijestiti Državni inspektorat.
(2) Obavješćivanje iz stavka 1. ovoga članka se vrši na način da subjekt dostavi putem elektroničke pošte obavijest o prestanku obavljanja djelatnosti poslovanja s hranom subjekta ili/i objekta. U obavijesti je potrebno dostaviti podatke o:
-nazivu, sjedištu i OIB-u pravne ili fizičke osobe koja obavlja djelatnost poslovanja s hranom, i/ili
-nazivu i adresi objekta.
(3) Po zaprimanju obavijesti Državni inspektorat subjektu i/ili objektu dodjeljuje neaktivan status u programskoj aplikaciji i isti više nije vidljiv u javno dostupnom Registru na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.
(4) Periodičnim ažuriranjem Registra provodi se usklađenje s evidencijom o osobnom identifikacijskom broju te se subjektima izbrisanim iz navedene evidencije dodjeljuje neaktivan status u programskoj aplikaciji i isti više nisu vidljivi u javno dostupnom Registru.
III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 15.
Subjekti i objekti koji su do stupanja na snagu ovoga Pravilnika ishodili Rješenje ministarstva nadležnog za zdravstvo, odnosno koji su već upisani u Registar, nisu dužni podnositi obavijest za evidentiranje subjekta u poslovanju s hranom s pripadajućim objektima, već se smatraju evidentiranim u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:011-02/22-01/2
URBROJ: 443-01-02-02-22-1
Zagreb,
GLAVNI DRŽAVNI INSPEKTOR
dr.sc. Andrija Mikulić
PRILOG I.
Izjava o ovlaštenju osobe za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom
1. Podaci o poslovnom subjektu
Naziv poslovnog subjekta
OIB poslovnog subjekta
Ulica i kućni broj
Mjesto i broj pošte
Država
2. Podaci o osobi kojoj se daje ovlaštenje
Ime i prezime
OIB ovlaštene osobe
Kontakt ovlaštene osobe
Telefon:
E-mail:
3. Izjava odgovorne osobe
Izjavljujem da su svi navedeni podaci istiniti, te da su dobrovoljno stavljeni na raspolaganje Državnom inspektoratu koje će ih koristiti isključivo u svrhu postupka evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom i ažuriranja Registra subjekata, te pripadajućih objekata.
Datum
______________
Potpis odgovorne osobe i pečat
__________________
PRILOG II.
Izjava o ukidanju ovlaštenja osobi za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom
1. Podaci o poslovnom subjektu
Naziv poslovnog subjekta
OIB poslovnog subjekta
Ulica i kućni broj
Mjesto i broj pošte
Država
2. Podaci o osobi kojoj se ukida ovlaštenje
Ime i prezime
OIB ovlaštene osobe
3. Izjava odgovorne osobe
Izjavljujem da su svi navedeni podaci istiniti, te da su dobrovoljno stavljeni na raspolaganje Državnom inspektoratu.
Na temelju članka 75. stavka 18. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“, broj 52/21 - dalje u tekstu: Zakon), glavni državni inspektor donosi
PRAVILNIK
O NAČINU EVIDENTIRANJA I VOĐENJU REGISTRA SUBJEKATA I PRIPADAJUĆIH OBJEKATA U POSLOVANJU S HRANOM IZ NADLEŽNOSTI SANITARNE INSPEKCIJE DRŽAVNOG INSPEKTORATA
I. OPĆE ODREDBE
Područje primjene
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 1.
Ovim Pravilnikom se propisuju postupci evidentiranja subjekata u poslovanju s hranom i pripadajućih objekata te način vođenja i ažuriranja elektroničkog Registra subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije Državnog inspektorata (dalje u tekstu: sanitarna inspekcija).
Pojmovnik
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 2.
Pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi definirani Zakonom, posebnim propisima iz područja sigurnosti hrane
Nadležno tijelo
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 3.
Državni inspektorat evidentira subjekte u poslovanju s hranom i pripadajuće objekte, uspostavlja, vodi i redovito ažurira Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije u elektroničkom obliku (dalje u tekstu: Registar).
Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 4.
(1) Registar je elektronički sustav u kojem se evidentiraju opći podaci subjekata u poslovanju s hranom s pripadajućim objektima i sastavni je dio središnjega informacijskog sustava sanitarne inspekcije.
(2) Registar iz stavka 1. ovoga članka je djelomično javan, pri čemu se objavljuju sljedeći podaci iz Registra: naziv i adresa objekta/subjekta i vrsta djelatnosti, a isti je dostupan na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.
(3) Podaci evidentirani i upisani u Registar javno dostupni služe kao dokaz da je postupak evidencije proveden te da upisani subjekt u poslovanju s hranom i pripadajući objekti imaju aktivan status u Registru.
II. POSTUPAK EVIDENTIRANJA SUBJEKTA I PRIPADAJUĆIH OBJEKATA U KOJIMA SE OBAVLJA DJELATNOST S HRANOM
Prijava na javni portal
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 5.
(1) Subjekt u poslovanju s hranom koji sukladno članku 75. Zakona podliježu obavezi evidencije podnosi obavijest za evidentiranje subjekta u poslovanju s hranom i pripadajućim objektima isključivo elektroničkim putem, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije koji je dostupan na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.
(2) Prijava u javni portal središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije u svrhu podnošenja obavijesti provodi se putem NIAS-a (Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava) korištenjem vjerodajnica značajne razine sigurnosti s liste vjerodajnica prihvaćenih na portalu e-Građani.
(3) Odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom može ovlastiti jednu ili više osoba za postupke evidentiranja subjekata i pripadajućih objekata.
Popunjavanje obaveznih podataka
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 6.
(1) Prilikom podnošenja elektroničke obavijesti iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika obavezno je u aplikaciji popuniti sljedeće podatke za subjekt :
- naziv, sjedište i OIB pravne ili fizičke osobe koja obavlja djelatnost poslovanja s hranom
- naziv i adresa OPG-a/obrta, ukoliko se podnosi obavijest za evidentiranje obrta ili OPG-a
- odgovorna osoba subjekta
- kontakt podaci s adresom elektroničke pošte.
(2) Ukoliko subjekt u poslovanju s hranom ne posjeduje objekt u kojem se obavlja djelatnost s hranom, prilikom podnošenja obavijesti u aplikaciji popunjava podatak o vrsti djelatnosti subjekta, sukladno kategorijama navedenima u članku 8. ovoga Pravilnika.
(3) Prilikom podnošenja elektroničke obavijesti iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika obavezno je u aplikaciji popuniti sljedeće podatke za objekt:
- naziv i adresa objekta
- djelatnost objekta, odnosno kategoriju/potkategoriju objekta
- kontakt podaci s adresom elektroničke pošte.
Kategorije objekata
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 7.
(1) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točkama a),b) i k) Zakona obavljaju djelatnost proizvodnje, prerade i prometa hrane ne-životinjskog porijekla i mješovite hrane te dodataka prehrani, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o obimu poslovanja, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:
Proizvodnja:
i) mala proizvodnja (broj zaposlenika ≤ 5 i distribucija hrane unutar Republike Hrvatske, a ukoliko se obavlja i izvoz, objekt pripada u potkategoriju b) – srednja proizvodnja)
ii) srednja proizvodnja (broj zaposlenika 6 - 30 i distribucija hrane unutar Republike Hrvatske, a ukoliko se obavlja i izvoz, objekt pripada u potkategoriju c) – velika proizvodnja)
iii) velika proizvodnja (broj zaposlenika > 30)
iv) pakirnice.
(2) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točki d) Zakona obavljaju ugostiteljsku djelatnost pripremanja i usluživanja jela, pića i napitaka, uključujući i objekte koji pružaju usluge u kućanstvu, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti ugostiteljskog objekta, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:
Ugostiteljstvo:
i) hoteli
ii) catering objekti
iii) skupina restorani koja uključuje sve ugostiteljske objekte u kojima se pripremaju i uslužuju jela, pića i napitci
iv) skupina caffe barovi koja uključuje sve ugostiteljske objekte u kojima se uslužuju pića i napitci
v) objekti jednostavnih usluga
vi) objekti koji pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu.
(3) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točkama 2. c), j) i k) Zakona obavljaju djelatnost trgovine i prometa hranom uključujući dodatke prehrani, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti objekata u kojem se obavlja djelatnost trgovine, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:
Trgovina
i) trgovina na veliko
ii) supermarketi i hipermarketi
iii) prodavaonice
iv) pekarnice
v) ljekarne i specijalizirane trgovine
vi) tržnice
vii) prodaja izvan prostorija
posrednici u doniranju hrane
prijevoz i skladištenje
i) prijevoz
ii) skladištenje.
(4) Subjekti u poslovanju s hranom koji, sukladno članku 75. stavku 2. točkama e), f), g), h) i i) Zakona, pružaju usluge prehrane, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti objekata u kojem se obavlja djelatnost pružanja usluge prehrane, odabiru jednu od sljedećih kategorija:
Institucionalne kuhinje
i) zdravstvene ustanove
ii) ustanove socijalne skrbi
iii) odgojno obrazovne ustanove
iv) restorani društvene prehrane.
Subjekti koji ne posjeduju objekt
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 8.
Subjekti u poslovanju s hranom koji prilikom popunjavanja podatka, sukladno članku 6. stavku 2. ovoga Pravilnika, unose podatak o djelatnosti subjekta, ovisno o vrsti poslovanja s hranom, kategorizirani su u jednu od sljedećih kategorija:
Trgovina
i) trgovina na štandovima, klupama, putem automata, prodajnih vozila
ii) prodaja na daljinu krajnjem potrošaču (internet trgovina, TV prodaja, putem kataloga, telefona)
iii) distributeri i uvoznici
Prijevoz.
Dostava dokumentacije
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 9.
(1) Subjekt u poslovanju s hranom, prilikom podnošenja obavijesti, u aplikaciji prilaže dokaz u elektroničkom obliku da je u Republici Hrvatskoj registriran za obavljanje djelatnosti i upisan u odgovarajući registar te presliku rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih uvjeta, ako objekt podliježe njihovu ishođenju temeljem posebnih propisa.
(2) Ukoliko obavijest za evidentiranje ne dostavlja odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom, uz obavijest za evidentiranje potrebno je priložiti ovjerenu Izjavu o ovlaštenju osobe za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom na obrascu iz Priloga I. ovoga Pravilnika koji čini njegov sastavni dio.
Obrada zahtjeva
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 10.
(1) Nakon uredno prijavljenih obaveznih podataka na prijavljenu adresu elektroničke pošte zaprima se potvrda o zaprimanju obavijesti.
(2) Na zahtjev Državnog inspektorata, subjekt u poslovanju s hranom dužan je, bez odgode, dostaviti dokaze o ispunjavanju uvjeta iz članka 9. ovoga Pravilnika. Subjekt u poslovanju s hranom dokaze dostavlja u obliku preslika ili ispisa elektroničke isprave.
(3) Ukoliko subjekt o poslovanju s hranom ne postupi po zahtjevu Državnog inspektorata, opisanom u stavku 2. ovoga članka, subjekt se neće evidentirati u Registar o čemu zaprima obavijest elektroničkim putem.
(4) Na temelju uredno podnesene obavijesti za evidentiranje subjekta i/ili objekta Državni inspektorat evidentira subjekte i objekte te ih upisuje u Registar. Subjekt i podnositelj obavijesti na prijavljenu adresu elektroničke pošte zaprimaju izvadak iz Registra .
(5) Evidentiranjem subjekta i/ili objekta u poslovanju s hranom u Registar, podnositelju zahtjeva, odnosno osobi koja je provela postupak i/ili je ovlaštena za postupke elektroničkog evidentiranja omogućuje se da putem javnog portala može pregledati sve podatke o subjektu i svim pripadajućim objektima u Registru, uključujući i status objekata te status predanih zahtjeva.
Podnošenje obavijesti za naknadno evidentiranje objekata
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 11.
(1) Subjekti u poslovanju s hranom koji su upisani u Registar, za svako naknadno evidentiranje novog objekta provode postupak u skladu s člankom 5. ovoga Pravilnika.
(2) Subjekti u poslovanju s hranom koji su upisani u Registar, a nemaju pristup svojim podacima u Registru na javnom portalu središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije, dostavljaju putem elektroničke pošte pisani zahtjev da im se isto omogući.
Izdavanje izvadaka iz Registra
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 12.
(1) Na zahtjev stranke podnesen na adresu elektroničke pošte za subjekte i pripadajuće objekte izdati će se izvadak iz Registra.
(2) Zahtjev mora sadržavati točnu svrhu/namjenu za koju se izvadak izdaje.
Promjena podataka u Registru
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 13.
(1) Subjekt u poslovanju s hranom pod nadležnošću sanitarne inspekcije obvezan je u svrhu ažuriranja Registra redovito, u roku 30 dana, obavješćivati Državni inspektorat o svakoj bitnoj promjeni podataka iz Registra kao što su: promjena djelatnosti, promjena adrese sjedišta subjekta, promjena naziva subjekta ili objekta u poslovanju s hranom, promjena ovlaštene osobe, na način da subjekt dostavi potrebne informacije putem elektroničke pošte.
(2) Ukoliko objekt evidentiran u Registru promijeni lokaciju, potrebno je elektroničkim putem, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije, podnijeti novu obavijest za evidentiranje objekta na novoj lokaciji, a obavijest o prestanku rada na staroj lokaciji dostaviti putem elektroničke pošte.
(3) Ukoliko u evidentiranom objektu u kojem se obavlja djelatnost poslovanja s hranom dođe do promjene subjekta u poslovanju s hranom, novi subjekt je dužan podnijeti novi zahtjev za evidentiranjem, a stari subjekt je dužan dostaviti obavijest putem elektroničke pošte o prestanku rada u evidentiranom objektu.
(4) Iznimno od stavka 3. ovog članka, ukoliko je došlo do promjene u evidentiranom objektu u kojem se obavlja djelatnost poslovanja s hranom u smislu promjene subjekta u poslovanju s hranom zbog pripajanja ili spajanja trgovačkog društva, novi subjekt u poslovanju s hranom je dužan putem elektroničke pošte dostaviti dokaz o pripajanju ili spajanju trgovačkog društva kao i točne podatke na koji se evidentirani objekt promjena subjekta u poslovanju s hranom odnosi.
(5) Subjekt u poslovanju s hranom koji je upisan u Registar, odnosno osoba koja je provela postupak i/ili je ovlaštena za postupke elektroničkog evidentiranja, putem javnog portala može promijeniti sljedeće podatke u Registru: odgovornu osobu subjekta te kontakt podatke s adresom elektroničke pošte.
(6) Ukoliko ovlaštena osoba subjekta u poslovanju s hranom želi ukinuti ovlaštenje osobe za postupke evidentiranja subjekata i objekata u poslovanju s hranom, dostavlja putem elektroničke pošte ovjerenu Izjavu o ukidanju ovlaštenja osobi za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom koja se nalazi u Prilogu II. ovoga Pravilnika koji čini njegov sastavni dio.
(7) Državni inspektorat, odnosno osobe ovlaštene za službenu kontrolu, ovlaštene su na temelju podataka utvrđenih službenom kontrolom redovito ažurirati podatke u Registru.
Brisanje iz Registra
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 14.
(1) Subjekt u poslovanju s hranom pod nadležnošću sanitarne inspekcije obvezan je u slučaju prestanka obavljanja djelatnosti s hranom ili zatvaranja objekta iz Registra u roku 8 dana obavijestiti Državni inspektorat.
(2) Obavješćivanje iz stavka 1. ovoga članka se vrši na način da subjekt dostavi putem elektroničke pošte obavijest o prestanku obavljanja djelatnosti poslovanja s hranom subjekta ili/i objekta. U obavijesti je potrebno dostaviti podatke o:
- nazivu, sjedištu i OIB-u pravne ili fizičke osobe koja obavlja djelatnost poslovanja s hranom, i/ili
- nazivu i adresi objekta.
(3) Po zaprimanju obavijesti Državni inspektorat subjektu i/ili objektu dodjeljuje neaktivan status u programskoj aplikaciji i isti više nije vidljiv u javno dostupnom Registru na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.
(4) Periodičnim ažuriranjem Registra provodi se usklađenje s evidencijom o osobnom identifikacijskom broju te se subjektima izbrisanim iz navedene evidencije dodjeljuje neaktivan status u programskoj aplikaciji i isti više nisu vidljivi u javno dostupnom Registru.
III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 15.
Subjekti i objekti koji su do stupanja na snagu ovoga Pravilnika ishodili Rješenje ministarstva nadležnog za zdravstvo, odnosno koji su već upisani u Registar, nisu dužni podnositi obavijest za evidentiranje subjekta u poslovanju s hranom s pripadajućim objektima, već se smatraju evidentiranim u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 16.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:011-02/22-01/2
URBROJ: 443-01-02-02-22-1
Zagreb,
GLAVNI DRŽAVNI INSPEKTOR
dr.sc. Andrija Mikulić
Komentirate u ime: Državni inspektorat
PRILOG I.
Izjava o ovlaštenju osobe za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom
1. Podaci o poslovnom subjektu
Naziv poslovnog subjekta
OIB poslovnog subjekta
Ulica i kućni broj
Mjesto i broj pošte
Država
2. Podaci o osobi kojoj se daje ovlaštenje
Ime i prezime
OIB ovlaštene osobe
Kontakt ovlaštene osobe
Telefon:
E-mail:
3. Izjava odgovorne osobe
Izjavljujem da su svi navedeni podaci istiniti, te da su dobrovoljno stavljeni na raspolaganje Državnom inspektoratu koje će ih koristiti isključivo u svrhu postupka evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom i ažuriranja Registra subjekata, te pripadajućih objekata.
Datum
______________
Potpis odgovorne osobe i pečat
__________________
Komentirate u ime: Državni inspektorat
PRILOG II.
Izjava o ukidanju ovlaštenja osobi za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom
1. Podaci o poslovnom subjektu
Naziv poslovnog subjekta
OIB poslovnog subjekta
Ulica i kućni broj
Mjesto i broj pošte
Država
2. Podaci o osobi kojoj se ukida ovlaštenje
Ime i prezime
OIB ovlaštene osobe
3. Izjava odgovorne osobe
Izjavljujem da su svi navedeni podaci istiniti, te da su dobrovoljno stavljeni na raspolaganje Državnom inspektoratu.
Datum
______________
Potpis odgovorne osobe i pečat
__________________
Komentirate u ime: Državni inspektorat