E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

 

Na temelju članka 75. stavka 18. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“, broj 52/21 - dalje u tekstu: Zakon), glavni državni inspektor donosi

 

PRAVILNIK

O NAČINU EVIDENTIRANJA I VOĐENJU REGISTRA SUBJEKATA I PRIPADAJUĆIH OBJEKATA U POSLOVANJU S HRANOM IZ NADLEŽNOSTI SANITARNE INSPEKCIJE DRŽAVNOG INSPEKTORATA

 

I. OPĆE ODREDBE

 

Područje primjene

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 1.

Ovim Pravilnikom se propisuju postupci evidentiranja subjekata u poslovanju s hranom i pripadajućih objekata te način vođenja i ažuriranja elektroničkog Registra subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije Državnog inspektorata (dalje u tekstu: sanitarna inspekcija).

 

Pojmovnik

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 2.

Pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi definirani Zakonom, posebnim propisima iz područja sigurnosti hrane

 

Nadležno tijelo

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 3.

Državni inspektorat evidentira subjekte u poslovanju s hranom i pripadajuće objekte, uspostavlja, vodi i redovito ažurira Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije u elektroničkom obliku (dalje u tekstu: Registar).

 

Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 4.

(1) Registar je elektronički sustav u kojem se evidentiraju opći podaci  subjekata  u poslovanju s hranom s pripadajućim objektima i sastavni je dio središnjega informacijskog sustava sanitarne inspekcije.

 

(2) Registar iz stavka 1. ovoga članka je djelomično javan, pri čemu se objavljuju sljedeći podaci iz Registra: naziv i adresa objekta/subjekta i vrsta djelatnosti, a isti je dostupan na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.

 

(3) Podaci evidentirani i upisani u Registar javno dostupni  služe kao dokaz da je postupak evidencije proveden te da upisani subjekt u poslovanju s hranom i pripadajući objekti imaju aktivan status u Registru.

 

II. POSTUPAK EVIDENTIRANJA SUBJEKTA I PRIPADAJUĆIH OBJEKATA U KOJIMA SE OBAVLJA DJELATNOST S HRANOM

 

Prijava na javni portal

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 5.

(1) Subjekt u poslovanju s hranom koji sukladno članku 75. Zakona podliježu obavezi evidencije podnosi obavijest za evidentiranje subjekta u poslovanju s hranom i pripadajućim objektima isključivo elektroničkim putem, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije koji je dostupan na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.

 

(2) Prijava u javni portal središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije u svrhu podnošenja obavijesti provodi se putem NIAS-a (Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava) korištenjem vjerodajnica značajne razine sigurnosti s liste vjerodajnica prihvaćenih na portalu e-Građani.

 

(3) Odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom može ovlastiti jednu ili više osoba za postupke evidentiranja subjekata i pripadajućih objekata.

 

Popunjavanje obaveznih podataka

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 6.

(1) Prilikom podnošenja elektroničke obavijesti iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika obavezno je u aplikaciji popuniti sljedeće podatke za subjekt :

- naziv, sjedište i OIB pravne ili fizičke osobe koja obavlja djelatnost poslovanja s hranom

- naziv i adresa OPG-a/obrta, ukoliko se podnosi obavijest za evidentiranje obrta ili OPG-a

- odgovorna osoba subjekta

- kontakt podaci s adresom elektroničke pošte.

 

(2) Ukoliko subjekt u poslovanju s hranom ne posjeduje objekt u kojem se obavlja djelatnost s hranom, prilikom podnošenja obavijesti u aplikaciji popunjava podatak o vrsti djelatnosti subjekta, sukladno kategorijama navedenima u članku 8. ovoga Pravilnika.

 

(3) Prilikom podnošenja elektroničke obavijesti iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika obavezno je u aplikaciji popuniti sljedeće podatke za objekt:

- naziv i adresa objekta

- djelatnost objekta, odnosno kategoriju/potkategoriju objekta

- kontakt podaci s adresom elektroničke pošte.

 

Kategorije objekata

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 7.

(1) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točkama a),b) i k) Zakona obavljaju djelatnost proizvodnje, prerade i prometa hrane ne-životinjskog porijekla i mješovite hrane te dodataka prehrani, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o obimu poslovanja, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:

 Proizvodnja:

i) mala proizvodnja (broj zaposlenika ≤ 5 i distribucija hrane unutar Republike Hrvatske, a ukoliko se obavlja i izvoz, objekt pripada u potkategoriju b) – srednja proizvodnja)

ii) srednja proizvodnja (broj zaposlenika 6 - 30 i distribucija hrane unutar Republike Hrvatske, a ukoliko se obavlja i izvoz, objekt pripada u potkategoriju c) – velika proizvodnja)

iii) velika proizvodnja (broj zaposlenika > 30)

iv) pakirnice.

 

(2) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točki d) Zakona obavljaju ugostiteljsku djelatnost pripremanja i usluživanja jela, pića i napitaka, uključujući i objekte koji pružaju usluge u kućanstvu, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti ugostiteljskog objekta, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:

 Ugostiteljstvo:

i) hoteli

ii) catering objekti

iii) skupina restorani koja uključuje sve ugostiteljske objekte u kojima se pripremaju i uslužuju jela, pića i napitci

iv) skupina caffe barovi koja uključuje sve ugostiteljske objekte u kojima se uslužuju pića i napitci

v) objekti jednostavnih usluga

vi) objekti koji pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu.

 

(3) Subjekti u poslovanju s hranom, koji sukladno članku 75. stavku 2. točkama 2. c), j) i k) Zakona obavljaju djelatnost trgovine i prometa hranom uključujući dodatke prehrani, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti objekata u kojem se obavlja djelatnost trgovine, odabiru jednu od sljedećih kategorija/potkategorija:

 Trgovina

i) trgovina na veliko

ii) supermarketi i hipermarketi

iii) prodavaonice

iv) pekarnice

v) ljekarne i specijalizirane trgovine

vi) tržnice

vii) prodaja izvan prostorija

 posrednici u doniranju hrane

 prijevoz i skladištenje

i) prijevoz

ii) skladištenje.

 

(4) Subjekti u poslovanju s hranom koji, sukladno članku 75. stavku 2. točkama e), f), g), h) i i) Zakona, pružaju usluge prehrane, prilikom popunjavanja podatka za kategoriju objekta, ovisno o vrsti objekata u kojem se obavlja djelatnost pružanja usluge prehrane, odabiru jednu od sljedećih kategorija:

 Institucionalne kuhinje

i) zdravstvene ustanove

ii) ustanove socijalne skrbi

iii) odgojno obrazovne ustanove

iv) restorani društvene prehrane.

 

Subjekti koji ne posjeduju objekt

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 8.

Subjekti u poslovanju s hranom koji prilikom popunjavanja podatka, sukladno članku 6. stavku 2. ovoga Pravilnika, unose podatak o djelatnosti subjekta, ovisno o vrsti poslovanja s hranom, kategorizirani su u jednu od sljedećih kategorija:

 Trgovina

i) trgovina na štandovima, klupama, putem automata, prodajnih vozila

ii) prodaja na daljinu krajnjem potrošaču (internet trgovina, TV prodaja, putem kataloga, telefona)

iii) distributeri i uvoznici

 Prijevoz.

 

Dostava dokumentacije

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 9.

(1) Subjekt u poslovanju s hranom, prilikom podnošenja obavijesti, u aplikaciji prilaže dokaz u elektroničkom obliku da je u Republici Hrvatskoj registriran za obavljanje djelatnosti i upisan u odgovarajući registar te presliku rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih uvjeta, ako objekt podliježe njihovu ishođenju temeljem posebnih propisa.

 

(2) Ukoliko obavijest za evidentiranje ne dostavlja odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom, uz obavijest za evidentiranje potrebno je priložiti ovjerenu Izjavu o ovlaštenju osobe za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom na obrascu iz Priloga I. ovoga Pravilnika koji čini njegov sastavni dio.

 

Obrada zahtjeva

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 10.

(1) Nakon uredno prijavljenih obaveznih podataka na prijavljenu adresu elektroničke pošte zaprima se potvrda o zaprimanju obavijesti.

 

(2) Na zahtjev Državnog inspektorata, subjekt u poslovanju s hranom dužan je, bez odgode, dostaviti dokaze o ispunjavanju uvjeta iz članka 9. ovoga Pravilnika. Subjekt u poslovanju s hranom dokaze dostavlja u obliku preslika ili ispisa elektroničke isprave.

 

(3) Ukoliko subjekt o poslovanju s hranom ne postupi po zahtjevu Državnog inspektorata, opisanom u stavku 2. ovoga članka, subjekt se neće evidentirati u Registar o čemu zaprima obavijest elektroničkim putem.

 

(4) Na temelju uredno podnesene obavijesti za evidentiranje subjekta i/ili objekta Državni inspektorat evidentira subjekte i objekte te ih upisuje u Registar. Subjekt i podnositelj obavijesti na prijavljenu adresu elektroničke pošte zaprimaju izvadak iz Registra .

 

(5) Evidentiranjem subjekta i/ili objekta u poslovanju s hranom u Registar, podnositelju zahtjeva, odnosno osobi koja je provela postupak i/ili je ovlaštena za postupke elektroničkog evidentiranja omogućuje se da putem javnog portala može pregledati sve podatke o subjektu i svim pripadajućim objektima u Registru, uključujući i status objekata te status predanih zahtjeva.

 

 

 

Podnošenje obavijesti za naknadno evidentiranje objekata

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 11.

(1) Subjekti u poslovanju s hranom koji su upisani u Registar, za svako naknadno evidentiranje novog objekta provode postupak u skladu s člankom 5. ovoga Pravilnika.

 

(2) Subjekti u poslovanju s hranom koji su upisani u Registar, a nemaju pristup svojim podacima u Registru na javnom portalu središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije, dostavljaju putem elektroničke pošte pisani zahtjev da im se isto omogući.

 

Izdavanje izvadaka iz Registra

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 12.

(1) Na zahtjev stranke podnesen na adresu elektroničke pošte za subjekte i pripadajuće objekte izdati će se izvadak iz Registra.

(2) Zahtjev mora sadržavati točnu svrhu/namjenu za koju se izvadak izdaje.

 

Promjena podataka u Registru

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 13.

(1) Subjekt u poslovanju s hranom pod nadležnošću sanitarne inspekcije obvezan je u svrhu ažuriranja Registra redovito, u roku 30 dana, obavješćivati Državni inspektorat o svakoj bitnoj promjeni podataka iz Registra kao što su: promjena djelatnosti, promjena adrese sjedišta subjekta, promjena naziva subjekta ili objekta u poslovanju s hranom, promjena ovlaštene osobe, na način da subjekt dostavi potrebne informacije putem elektroničke pošte.

 

(2) Ukoliko objekt evidentiran u Registru promijeni lokaciju, potrebno je elektroničkim putem, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije, podnijeti novu obavijest za evidentiranje objekta na novoj lokaciji, a obavijest o prestanku rada na staroj lokaciji dostaviti putem elektroničke pošte.

 

(3) Ukoliko u evidentiranom objektu u kojem se obavlja djelatnost poslovanja s hranom dođe do promjene subjekta u poslovanju s hranom, novi subjekt je dužan podnijeti novi zahtjev za evidentiranjem, a stari subjekt je dužan dostaviti obavijest putem elektroničke pošte o prestanku rada u evidentiranom objektu.  

 

(4) Iznimno od stavka 3. ovog članka, ukoliko je došlo do promjene u evidentiranom objektu u kojem se obavlja djelatnost poslovanja s hranom u smislu promjene subjekta u poslovanju s hranom zbog pripajanja ili spajanja trgovačkog društva, novi subjekt u poslovanju s hranom je dužan putem elektroničke pošte dostaviti dokaz o pripajanju ili spajanju trgovačkog društva kao i točne podatke na koji se evidentirani objekt promjena subjekta u poslovanju s hranom odnosi.

 

(5) Subjekt u poslovanju s hranom koji je upisan u Registar, odnosno osoba koja je provela postupak i/ili je ovlaštena za postupke elektroničkog evidentiranja, putem javnog portala može promijeniti sljedeće podatke u Registru: odgovornu osobu subjekta te kontakt podatke s adresom elektroničke pošte.

 

(6) Ukoliko ovlaštena osoba subjekta u poslovanju s hranom želi ukinuti ovlaštenje osobe za postupke evidentiranja subjekata i objekata u poslovanju s hranom, dostavlja putem elektroničke pošte ovjerenu Izjavu o ukidanju ovlaštenja osobi za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom koja se nalazi u Prilogu II. ovoga Pravilnika koji čini njegov sastavni dio.  

(7) Državni inspektorat, odnosno osobe ovlaštene za službenu kontrolu, ovlaštene su na temelju podataka utvrđenih službenom kontrolom redovito ažurirati podatke u Registru.

 

Brisanje iz Registra

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 14.

(1) Subjekt u poslovanju s hranom pod nadležnošću sanitarne inspekcije obvezan je u slučaju prestanka obavljanja djelatnosti s hranom ili zatvaranja objekta iz Registra u roku 8 dana obavijestiti Državni inspektorat.

 

(2) Obavješćivanje iz stavka 1. ovoga članka se vrši na način da subjekt dostavi putem elektroničke pošte obavijest o prestanku obavljanja djelatnosti poslovanja s hranom subjekta ili/i objekta. U obavijesti je potrebno dostaviti podatke o:

- nazivu, sjedištu i OIB-u pravne ili fizičke osobe koja obavlja djelatnost poslovanja s hranom, i/ili

- nazivu i adresi objekta.

 

(3) Po zaprimanju obavijesti Državni inspektorat subjektu i/ili objektu dodjeljuje neaktivan status u programskoj aplikaciji i isti više nije vidljiv u javno dostupnom Registru na mrežnim stranicama Državnog inspektorata.

 

(4) Periodičnim ažuriranjem Registra provodi se usklađenje s evidencijom o osobnom identifikacijskom broju te se subjektima izbrisanim iz navedene evidencije dodjeljuje neaktivan status u programskoj aplikaciji i isti više nisu vidljivi u javno dostupnom Registru.

 

III. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 15.

Subjekti i objekti koji su do stupanja na snagu ovoga Pravilnika ishodili Rješenje ministarstva nadležnog za zdravstvo, odnosno koji su već upisani u Registar, nisu dužni podnositi obavijest za evidentiranje subjekta u poslovanju s hranom s pripadajućim objektima, već se smatraju evidentiranim u skladu s odredbama ovoga Pravilnika.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Članak 16.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

 

KLASA:011-02/22-01/2

URBROJ: 443-01-02-02-22-1

Zagreb,

 

 

    GLAVNI DRŽAVNI INSPEKTOR

 

                dr.sc. Andrija Mikulić                                        

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOG I.

Izjava o ovlaštenju osobe za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom

 

1. Podaci o poslovnom subjektu

Naziv poslovnog subjekta

 

OIB poslovnog subjekta

 

Ulica i kućni broj

 

Mjesto i broj pošte

 

Država

 

 

 

2. Podaci o osobi kojoj se daje ovlaštenje

 

Ime i prezime

 

OIB ovlaštene osobe

 

Kontakt ovlaštene osobe

Telefon:

E-mail:    

 

3. Izjava odgovorne osobe

Izjavljujem da su svi navedeni podaci istiniti, te da su dobrovoljno stavljeni na raspolaganje Državnom inspektoratu koje će ih koristiti isključivo u svrhu postupka evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom i ažuriranja Registra subjekata, te pripadajućih objekata.

 

 

Datum

______________

           

Potpis odgovorne osobe i pečat

__________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOG II.

Izjava o ukidanju ovlaštenja osobi za postupke evidentiranja subjekata/objekata u poslovanju s hranom

 

1. Podaci o poslovnom subjektu

Naziv poslovnog subjekta

 

OIB poslovnog subjekta

 

Ulica i kućni broj

 

Mjesto i broj pošte

 

Država

 

 

 

2. Podaci o osobi kojoj se ukida ovlaštenje

 

Ime i prezime

 

OIB ovlaštene osobe

 

 

3. Izjava odgovorne osobe

Izjavljujem da su svi navedeni podaci istiniti, te da su dobrovoljno stavljeni na raspolaganje Državnom inspektoratu.

 

 

 

 

Datum

______________

                       

Potpis odgovorne osobe i pečat

__________________

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Državni inspektorat

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.