Na temelju članka 62. stavka 7. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“, br. 52/21 – u daljnjem tekstu: Zakon o službenim kontrolama), glavni državni inspektor donosi
PRAVILNIK
O PRISTOJBAMA I NAKNADAMA ZA FINANCIRANJE PROVEDBE SLUŽBENIH KONTROLA I DRUGIH SLUŽBENIH AKTIVNOSTI
GLAVA I.
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom se propisuju vrste i visina naknada za financiranje troškova službenih kontrola, službenih certificiranja i drugih službenih aktivnosti inspekcija Državnog inspektorata, a koje se naplaćuju u skladu s člancima 79., 80. i 83. Uredbe (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) (SL L 95, 7. 4. 2017.); (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2017/625) te za službene kontrole životinja i robe iz članka 44., članka 47. stavka 1. i kontrole iz članka 22. stavka 1. Uredbe (EU) 2017/625.
(2) Ovim Pravilnikom se uređuju kriteriji za izračun visine pristojbi i naknada, visine pristojbi i naknada, način njihova obračunavanja i plaćanja.
(3) Pod inspekcijama Državnog inspektorata na koje se ovaj Pravilnik primjenjuje podrazumijevaju se veterinarska, sanitarna, poljoprivredna i fitosanitarna inspekcija.
(4) Subjekt koji posluje u objektu (u daljnjem tekstu: subjekt) u kojemu se provode propisane službene kontrole obvezan je plaćati pristojbe i naknade propisane odredbama ovoga Pravilnika.
(5) Pristojbe i naknade propisane odredbama ovoga Pravilnika uplaćuju se u korist sredstava Državnog proračuna sa podacima o uplati koji je dostupan na službenim stranicama DIRH-a
(6) Pristojbe i naknade propisane odredbama ovog Pravilnika namjenski su prihod državnog proračuna, a koriste se za financiranje troškova službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti u skladu s odredbama članka 62. stavka 3. Zakona o službenim kontrolama.
GLAVA II.
POJMOVNIK
Članak 2.
(1) Pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku, određeni su člankom 3. Uredbe (EU) 2017/625, člankom 2. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2019/625 оd 4. ožujka 2019. o dopuni Uredbe (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu zahtjeva koji se primjenjuju na ulazak u Uniju pošiljaka određenih životinja i robe namijenjenih prehrani ljudi (u daljnjem tekstu: Delegirana Uredba Komisije (EU) 2019/625), člankom 2. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2019/627оd 15. ožujka 2019. o utvrđivanju ujednačenog praktičnog uređenja za provedbu službenih kontrola proizvoda životinjskog podrijetla namijenjenih prehrani ljudi u skladu s Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća i o izmjeni Uredbe Komisije (EZ) br. 2074/2005 u pogledu službenih kontrola (u daljnjem tekstu: Provedbena Uredba Komisije (EU) 2019/627), člankom 2. Uredbe (EZ) br. 852/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o higijeni hrane (u daljnjem tekstu: Uredba (EZ) br. 852/2004) i Prilogom I. Uredbe (EZ) br. 853/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o utvrđivanju određenih higijenskih pravila za hranu životinjskog podrijetla.
(2) Osim pojmova definiranih u propisima iz stavka 1. ovog članka, za potrebe ovog Pravilnika koriste se i pojmovi članka 3. Pravilnika o mjerama prilagodbe zahtjevima propisa o hrani životinjskog podrijetla (NN 51/15, 106/15 i 21/19), članka 2. Pravilnika o registraciji i odobravanju objekata te o registraciji subjekata u poslovanju s hranom (NN123/19 i 3/21) kao i pojmovi koji imaju sljedeće značenje:
1. Nadležno tijelo – Državni inspektorat
2. Subjekt – fizička ili pravna osoba kako je definirano u članku 3. Uredbe 2017/625, obveznik plaćanja pristojbi prema odredbama ovog Pravilnika
3. Subjekt odgovoran za pošiljku – fizička ili pravna osoba i svako udruženje osoba koje nije pravna osoba, ali kojem pravo Unije ili nacionalno pravo priznaje sposobnost poduzimanja pravnih radnji, najčešće carinski otpremnik, prijevoznik ili uvoznik
4. Prijevozno sredstvo – cestovno ili željezničko vozilo, plovilo i zrakoplov koji se upotrebljavaju za prijevoz životinja i roba
(3) Osim pojmova definiranih u stavku 2. i propisima iz stavka 1. ovoga članka, a odnose se na djelokrug veterinarske inspekcije Državnog inspektorata za potrebe ovog Pravilnika koriste se i pojmovi koji imaju sljedeće značenje:
1. Ante mortem pregled - pregled životinja namijenjenih klanju u skladu s odredbama Uredbe (EZ) broj 2019/627 o utvrđivanju praktičnog uređenja za provedbu službenih kontrola proizvoda životinjskog podrijetla namijenjenih prehrani ljudi,
2. Post mortem pregled - pregled trupova zaklanih ili odstrijeljenih životinja u skladu s odredbama Uredbe (EU) broj 2019/627 o utvrđivanju praktičnog uređenja za provedbu službenih kontrola proizvoda životinjskog podrijetla namijenjenih prehrani ljudi,
3. Ribarnica s više korisnika - odobreni/registrirani objekt koji može uključivati više maloprodajnih objekata, odvojenih jedinica (štandovi i klupe) u kojima se prodaju proizvodi ribarstva, živi školjkaši, živi bodljikaši, živi plaštenjaci i živi morski puževi, te obavlja djelatnost pripreme proizvoda ribarstva
4. Skladište s više korisnika – odobreni/registrirani objekt koji može uključivati više odvojenih jedinica (prostora za skladištenje) i/ili više korisnika objekta
5. Uvjetno grlo – životinja ili skupina istovrsnih životinja težine 500kg
6. Serija hrane životinjskog podrijetla – jedinica hrane životinjskog podrijetla stavljena na tržište, koja je prerađena, proizvedena ili pakirana u gotovo jednakim uvjetima
7. Roba koja podliježe službenim kontrolama na graničnoj kontrolnoj postaje –
- roba životinjskog podrijetla
- hrana za životinje
- objekti, sredstva, predmeti i oprema, koji mogu biti prijenosnici zaraznih i nametničkih bolesti životinja ili na drugi način ugrožavati njihovo zdravlje, zdravlje ljudi i okoliš
8. Roba životinjskog podrijetla – proizvodi životinjskog podrijetla, mješoviti proizvodi, zametni proizvodi, nusproizvodi životinjskog podrijetla i od njih dobiveni proizvodi te sijeno i slama
9. Postupanje po certifikatima - službena kontrola koja uključuje dokumentacijski, identifikacijski i fizički pregled pošiljke na mjestu odredišta,
10. Noćni rad - rad u vremenu između 22 sata uvečer i 6 sati ujutro sljedećeg dana
11. Rad neradnim danima - rad subotom i nedjeljom, rad blagdanima i rad praznicima,
12. Putni troškovi - trošak prijevoza kako je definirano Ugovorom o povjeravanju pojedinih poslova službenih kontrola delegiranom tijelu
(4) Osim pojmova definiranih u stavku 2. i propisima iz stavka 1. ovoga članka, a odnose se na djelokrug sanitarne inspekcije Državnog inspektorata za potrebe ovog Pravilnika koriste se i pojmovi koji imaju sljedeće značenje:
1. „naknade za uvozne pošiljke“ su naknade za financiranje troškova službenih kontrola hrane koja podliježe nadzoru sanitarne inspekcije prilikom ulaska u Uniju u skladu s člancima 44. i 47. stavkom 1. točkama d.-f. Uredbe 625/2017
2. . „naknade za službeno certificiranje“ su naknade koje se naplaćuju u svrhu službenih certificiranja koje provodi sanitarna inspekcija u skladu s člankom 63. Zakona o službenim kontrolama
GLAVA III.
ZAJEDNIČKE ODREDBE
POGLAVLJE I.
NAKNADA ZA OBAVLJANJE SLUŽBENIH KONTROLA KOJE NISU BILE PRVOTNO PLANIRANE TE SLUŽBENE KONTROLE KOJE SE PROVODE NA TEMELJU PRIJAVE U SKLADU S ČLANKOM 79. STAVKOM 2. TOČKOM C. I ČLANKOM 83. UREDBE (EU) 2017/625
Članak 3.
(1) Nadležne inspekcije Državnog inspektorata naplaćuju naknade u skladu s člankom 62. stavak 3. Zakona o službenim kontrolama vezano za članak 79. stavak 2. Uredbe (EU) 2017/625 te vezano za članak 83. Uredbe (EU) 2017/625 za slijedeće službene kontrole:
-inspekcijski nadzor u cilju kontrole izvršenja rješenja subjektakojem je rješenjem određena mjera
-inspekcijski nadzor proveden na temelju prijave, a nadzorom je nesukladnost utvrđena i postoji opravdanost prijave
(2) Broj službenih kontrola koje je potrebno provesti temeljem prijave ili u svrhukontrole izvršenja rješenja određuje službena osoba ovisno o procjeni opsega i učinka nesukladnosti i/ili o danim rokovima za otklanjanja nedostatka.
Iznosi naknade
Članak 4.
Visina naknade za službene kontrole iz članaka 3. određene su u paušalnom iznosu, na temelju ukupnih troškova službenih kontrola iznose 150,00 kn po svakom započetom satu njihova provođenja.
Obveznici
Članak 5.
Obveznici plaćanja naknada iz članka 3. ovoga Pravilnika su subjekti koji su odgovorni za utvrđene nesukladnosti, odnosno subjekt odgovoran za pošiljku.
Plaćanje naknada
Članak 6.
(1) Osoba ovlaštena za službene kontrole sastavlja zapisnik o svakoj izvršenoj službenoj kontroli iz članak 3. ovog Pravilnika.
(2) Troškovi inspekcijskog nadzora provedenihna temelju prijave ili u svrhu kontrole izvršenja rješenja naplaćuju se po svakoj provedenoj službenoj kontroli, bez obzira na broj provedenih nadzora, a ukupna visina troškova određuje se u skladu s člankom 4. ovoga Pravilnika.
(3) Iznimno ako ukupni troškovi iz stavka 2. ovog članka iznose više od 3.000,00 kn odgovornom subjektu u poslovanju s hranom naplaćuje se naknada u maksimalnom ukupnom iznosu od 3.000,00 kn
(4) Subjektu odgovornom za nesukladnost se u zapisnik iz stavka 1. ovog članka, unosi i obveza uplate naknade za provedene predmetnu službenu kontrolu te uvećana i za druge službene kontrole provedene u svrhu kontrole izvršenja rješenja.
(5) Subjekt u poslovanju s hranom dužan je navedene troškove platiti u roku od 8 radnih dana.
(6) Ako subjekt iz stavka 5. ovoga članka u roku od 8 radnih dana ne plati naknade navedene u zapisniku, donosi se rješenje o troškovima postupka.
(7) Svi obveznici plaćanja naknada za službene kontrole i druge službene aktivnosti dužni su nadležnom inspektoru dostaviti dokaz o plaćanju naknade, odmah nakon plaćanja.
POGLAVLJE II.
PROVOĐENJE DODATNIH SLUŽBENIH KONTROLA PREMA ZAHTJEVIMA ZEMLJE UVOZNICE
Članak 7.
(1) Na temelju zahtjeva subjekta u poslovanju s hranom u objektu se provode dodatne službene kontrole prema zahtjevima zemlje uvoznice, sukladno članku 12. Uredbe (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.
(2) Aktivnosti dodatne službene kontrole i trajanje pojedinih faza službenih kontrola iz djelokruga veterinarske inspekcije popisane su u Prilogu IV. ovoga Pravilnika.
(3) Visina pristojbe za obavljenu dodatnu službenu kontrolu prema zahtjevima zemlje uvoznice iznosi 150,00 kn po svakom započetom satu njihova provođenja.
(4) Ukoliko službenu kontrolu iz stavka 1. ovog članka provodi delegirano tijelo te njeno provođenje zahtijeva prijevoz osobe koja obavlja službenu kontrolu od radnog mjesta do objekta u kojem se provodi službena kontrola i natrag, pristojba se uvećava za iznos putnih troškova.
(5) Troškovi provođenja službenih kontrola iz nadležnosti veterinarske inspekcije iz stavka 1. ovoga članka obračunavaju se na temelju podataka koji su upisani u računalnu aplikaciju iz članka 5. ovoga Pravilnika, sukladno odredbama ovoga Pravilnika te se ispisuju iz računalne aplikacije do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(6) Troškovi provođenja službenih kontrola iz stavka 1. ovog članka iz nadležnosti sanitarne inspekcije obračunavaju se nakon provedene službene kontrole ili druge aktivnosti i unose se u zapisnik.
(7) Subjekt je dužan troškove iz stavka 6. ovog članka platiti prije izdavanja potvrde o usklđenosti sa zahtjevima zemlje uvoznice, a najkasnije u roku od 8 radnih dana.
GLAVA IV.
PRISTOJBE I NAKNADE U PODRUČJU NADZORA VETERINARSKE INSPEKCIJE
POGLAVLJE I.
PRISTOJBE I NAKNADE TE NAČIN OBRAČUNAVANJA PRISTOJBI I NAKNADA ZA SLUŽBENE KONTROLE I DRUGE SLUŽBENE AKTIVNOSTI KOJE SE PROVODE U REGISTRIRANIM I ODOBRENIM OBJEKTIMA
Obračunavanje pristojbi
Članak 8.
1) Pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika obračunavaju se subjektima u poslovanju s hranom životinjskog podrijetla koji su upisani u Upisnike tijela nadležnog za odobravanje i registraciju sukladno propisima kojima se uređuje područje registracije i odobravanja objekata u poslovanju s hranom, u kojima se obavlja:
- registrirana djelatnost
- odobrena djelatnost
2) Pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika obračunavaju se subjektima u poslovanju s hranom za životinje koji su upisani u Upisnike tijela nadležnog za registraciju i odobravanje sukladno propisima kojima je uređeno područje registracije i odobravanja objekata u poslovanju s hranom za životinje koji obavljaju:
- registrirane djelatnosti
- odobrene djelatnosti
3) Pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika obračunavaju se subjektima u poslovanju s nusproizvodima životinjskog podrijetla koji nisu za prehranu ljudi, a koji su upisani u Upisnike tijela nadležnog za registraciju i odobravanje sukladno propisu kojim je uređeno područje veterinarstva u kojima se obavlja:
- odobrena djelatnost
- registrirana djelatnost.
4) Pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika obračunavaju se za poslove certificiranja pošiljaka za koje se u skladu s europskim ili nacionalnim veterinarskim propisima zahtijeva izdavanje certifikata, postupanje s certifikatima ili drugim veterinarskim dokumentima na mjestu odredišta, službeno uzorkovanje kod poslova certificiranja pošiljaka te obavljanje poslova službenih kontrola kod veterinarskog pregleda pošiljke. Obveznici plaćanja pristojbi su pravne i fizičke osobe (stranke), vlasnici životinja, subjekti u poslovanju s hranom životinjskog podrijetla, hrane za životinje te nusproizvodima životinjskog podrijetla, trgovci i prijevoznici hranom, hranom za životinje te nusproizvodima životinjskog podrijetla .
Računalna aplikacija
Članak 9.
(1) Putem računalne aplikacije Nadležnog tijela subjekt je obvezan:
a) za objekte iz članka 8. stavka 1. točke 1. ovoga Pravilnika u kojima se obavlja djelatnost klanja, rasijecanja i obrade trupova odstrijeljene divljači, 24 sata prije klanja odnosno obrade u objektu, upisati podatke o vrsti i broju životinja namijenjenih klanju odnosno obradi s napomenom da za objekte za klanje odobrenim po Pravilniku o mjerama prilagodbe zahtjevima propisa o hrani životinsjkog podrijetla, sa neredovitim klanjem subjekt je obvezan upisati podatke 48 sati prije započinjanja klanja i o tome obavijestiti nadležnu ovlaštenu osobu
b) za objekte iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika, osim onih u kojima se obavlja djelatnost klanja, rasijecanja i obrade trupova odstrijeljene divljači, ili iz primarne proizvodnje, najkasnije 24 sata po dopremi u objekt, upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine/hrane životinjskog podrijetla iz objekata koji nisu na području Republike Hrvatske, odnosno upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine/hrane životinjskog podrijetla upućene iz objekta iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika, izvuzev objekata u kojima se obavlja djelatnost klanja,rasijecanja i obrade trupova odstrijeljene divljači, ili iz primarne proizvodnje
c) za objekte iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika ili iz primarne proizvodnje, najkasnije 24 sata po dopremi u objekt, upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine za proizvodnju/gotove hrane za životinje iz objekata koji nisu na području Republike Hrvatske, odnosno upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine za proizvodnju/gotove hrane za životinje upućene iz objekta iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika ili iz primarne proizvodnje
d) za objekte iz članka 8. stavka 3. ovoga Pravilnika, najkasnije 24 sata po dopremi u objekt, upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine za proizvodnju iz objekata koji nisu na području Republike Hrvatske, odnosno upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine za proizvodnju upućene iz objekta iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika
e) obavezna polja za upis u aplikaciji su podaci o količinama hrane/sirovine životinjskog podrijetla odnosno hrane za životinje i podaci (oznaka) o dokumentima koji prate pošiljku.
(2) Za točnost i ažurnost upisanih odnosno potvrđenih podataka odgovoran je subjekt.
(3) Iznimno od stavka 1. ovoga članka u slučaju nemogućnosti pristupa računalnoj aplikaciji, subjekti moraju podatke iz stavka 1. ovoga članka dostaviti Nadležnom tijelu na odgovarajućem obrascu iz Priloga I. ovoga Pravilnika, a po zaprimanju podataka Nadležno tijelo će iste upisati u računalnu aplikaciju najkasnije do kraja radnog dana, odnosno sljedećeg radnog dana.
(4) Na temelju podataka iz stavaka 1. i 3. ovoga članka putem računalne aplikacije obračunavaju se pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika.
(5) Tijelo nadležno za registraciju i odobravanje upisuje u računalnu aplikaciju podatke o subjektu i podatke o objektu i djelatnostima koje obavlja objekt, sukladno podacima navedenim u upisnicima koje vodi Nadležno tijelo.
(6) Po provedenom postupku upisa objekta iz stavka 5. ovoga članka Nadležno tijelo dodjeljuje odgovornoj osobi subjekta korisničko ime i lozinku za pristup računalnoj aplikaciji.
(7) Subjekt je obavezan u računalnoj aplikaciji upisivati i ažurirati podatke o osobama koje upisuju podatke iz stavka 1. ovoga članka.
Kriteriji za izračun visine pristojbi i naknada
Članak 10.
Visina pristojbi i naknada propisanih ovim Pravilnikom određena je na temelju sljedećih kriterija:
- plaće osoba koje sudjeluju u službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima, uključujući troškove naknada za rad djelatnika delegiranih tijela
- troškova osoba koje sudjeluju u službenim kontrolama, uključujući prostor, alat, opremu, izobrazbu, putne i druge troškove, troškova akreditacije
- troškova uzorkovanja i laboratorijskih analiza.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za klanje životinja (papkara, kopitara, peradi, lagomorfa i uzgajane divljači)
Članak 11.
1) Objekti za klanje životinja (papkara, kopitara, peradi, lagomorfa i uzgajane divljači), obračun pristojbe jednom mjesečno po komadu zaklane životinje, sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka I. Uredbe (EU) br. 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) (SL L 95, 7. 4. 2017.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2017/625) iznosi:
(a) meso goveda:
- starosti 6 tjedana i više, 40,00 kn
- do 6 tjedana16,00 kn
(b) meso kopitara: 32,00 kn
(c) meso svinja - uzimajući u obzir komercijalni naziv zaklane životinje:
- odojci (ispod 25 kg) 4,00 kn
- tovljenici i svinje (25 kg i više) 8,00 kn
(d) meso ovaca i koza - uzimajući u obzir komercijalni naziv zaklane životinje:
- janjad / jarad (ispod 12 kg) 1,20 kn
- ovce / koze (12 kg i više) 2,00 kn
(e) meso peradi i lagomorfa :
- perad roda Gallus ili biserka 0,04 kn
- patke i guske 0,08 kn
- pure 0,20 kn
- lagomorfi iz uzgoja i uzgajana pernata divljač 0,04 kn
(f) Divljač uzgojena za klanje:
- krupna 25,00 kn
- sitna10,00 kn
- pernata 1,00 kn
(g) Nojevi: 30,00 kn..
2) U visinu pristojbi iz stavka 1. točke (a) i (d) ovoga članka uključeni su troškovi uzorkovanja na goveđu spongiformnu encefalopatiju (GSE) i uzorkovanja za Scrapie;
3) U slučaju životinja iz stavka 1. točaka (b) i (c) ovoga članka, troškovi pretrage na trihinelu podmiruju se iz državnog proračuna Republike Hrvatske, u iznosu od 8,00 kn po životinji.
4) Ukoliko je za životinje iz stavka 1. točke (f) ovoga članka propisan pregled na trihinelu, troškovi pretrage na trihinelu podmiruju se iz državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu od 8,00 kn po životinji.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za obradu trupova odstrijeljene divljači
Članak 12.
1) Objekti za obradu trupova odstrijeljene divljači, obračun pristojbe jednom mjesečno po komadu odstrijeljene divljači, sukladno Prilogu IV. Poglavlju II.  očka III. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi
(a) sitna pernata divljač 0,04 kn
(b) sitna dlakava divljač 0,08 kn
(c) bezgrebenke 4,00 kn
(d) krupna divljač
- divlja svinja 12,00 kn
- divlji preživači 4,00 kn
- ostala divljač 20,00 kn.
2) Ukoliko je za životinje iz stavka 1. točke (b) i točke (d) ovoga članka propisan pregled na trihinelu, troškove pretrage podmiruje subjekt u poslovanju s hranom prema cjeniku laboratorija koji obavlja pregled na trihinelu dostavljenog uzorka.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za rasijecanje mesa, objektima za proizvodnju mljevenog mesa, mesnih pripravaka i strojno otkoštenog mesa, objektima za preradu mesa, u objektima za preradu mesa u mesne proizvode na gospodarstvu podrijetla i mesnicama
Članak 13.
U objektima za rasijecanje mesa, objektima za proizvodnju mljevenog mesa, mesnih pripravaka i strojno otkoštenog mesa, objektima za preradu mesa, objektima za preradu mesa u mesne proizvode na gospodarstvu podrijetla i mesnicama, obračun pristojbe jednom mjesečno, po količini ulazne sirovine, sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka II. Uredbe (EU) br. 2017/625, za svaku započetu tonu iznosi:
a) meso goveda, svinja, kopitara, ovaca i koza - 16,00 kn
b) meso peradi i lagomorfa iz uzgoja - 12,00 kn
c) meso odstrijeljene divljači i divljači uzgojene za klanje:
- divlje svinje, preživači i meso ostale divljači - 16,00 kn.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za preradu mlijeka, preradu mlijeka u objektima na gospodarstvu podrijetla
Članak 14.
(1) U objektima za preradu mlijeka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka IV. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
- za prvih 30 tona u mjesecu, po toni - 8,00 kn
- za svaku sljedeću tonu, po toni - 4,00 kn.
(2) U objektima za preradu mlijeka na gospodarstvu podrijetla, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
- za svaku tonu sirovog mlijeka u mjesecu - 4,00 kn.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za preradu proizvoda ribarstva, objektima za uskladištenje svježih proizvoda ribarstva, objektima za stavljanje na tržište svježih proizvoda ribarstva (ribarnice i veletržnice), otpremnim centrima i centrima za pročišćavanja živih školjkaša
Članak 15.
(1) U objektima za preradu proizvoda ribarstva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka V. Uredbe (EZ) br. 2017/625 iznosi:
- za svaku započetu tonu proizvoda ribarstva - 4,00 kn.
(2) U objektima za uskladištenje svježih proizvoda ribarstva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. Uredbe (EZ) br. 2017/625 iznosi:
- za prvih 50 tona u mjesecu, po toni - 4,00 kn
- za svaku sljedeću tonu, po toni - 8,00 kn.
(3) U objektima za stavljanje na tržište svježih proizvoda ribarstva (ribarnice i veletržnice), obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka V. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
- za prvih 50 tona u mjesecu, po toni - 4,00 kn
- za svaku sljedeću tonu, po toni - 2,00 kn.
(4) U otpremnim centrima i centrima za pročišćavanje živih školjkaša, obračun pristojbe godišnje prema ulaznoj količini živih školjkaša iznosi:
- do 50 tona - 800,00 kn
- preko 50 tona - 1.500,00 kn.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za proizvodnju topljene životinjske masti i čvaraka, objektima za proizvodnju obrađenih želudaca, mjehura i crijeva, objektima za proizvodnju želatine i kolagena
Članak 16.
(1) U objektima za proizvodnju topljene životinjske masti i čvaraka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (životinjskih masnoća) iznosi:
- za svaku započetu tonu - 10,00 kn.
(2) U objektima za proizvodnju obrađenih želudaca, mjehura i crijeva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
- za svaku započetu tonu - 10,00 kn.
(3) U objektima za proizvodnju želatine i kolagena, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (kože namijenjene za proizvodnju želatine i/ili kolagena) iznosi:
- za svaku započetu tonu - 10,00 kn.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za preradu žaba i puževa, preradu jaja, objektima za proizvodnju tekućih jaja, objektima za sortiranje i pakiranje konzumnih jaja
Na temelju članka 62. stavka 7. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“, br. 52/21 – u daljnjem tekstu: Zakon o službenim kontrolama), glavni državni inspektor donosi
PRAVILNIK
O PRISTOJBAMA I NAKNADAMA ZA FINANCIRANJE PROVEDBE SLUŽBENIH KONTROLA I DRUGIH SLUŽBENIH AKTIVNOSTI
GLAVA I.
OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 1.
(1) Ovim Pravilnikom se propisuju vrste i visina naknada za financiranje troškova službenih kontrola , službenih certificiranja i drugih službenih aktivnosti inspekcija Državnog inspektorata, a koje se naplaćuju u skladu s člancima 79., 80. i 83. Uredbe (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) (SL L 95, 7. 4. 2017.); (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2017/625) te za službene kontrole životinja i robe iz članka 44., članka 47. stavka 1. i kontrole iz članka 22. stavka 1. Uredbe (EU) 2017/625.
(2) Ovim Pravilnikom se uređuju kriteriji za izračun visine pristojbi i naknada, visine pristojbi i naknada, način njihova obračunavanja i plaćanja .
(3) Pod inspekcijama Državnog inspektorata na koje se ovaj Pravilnik primjenjuje podrazumijevaju se veterinarska, sanitarna, poljoprivredna i fitosanitarna inspekcija.
(4) Subjekt koji posluje u objektu (u daljnjem tekstu: subjekt) u kojemu se provode propisane službene kontrole obvezan je plaćati pristojbe i naknade propisane odredbama ovoga Pravilnika.
(5) Pristojbe i naknade propisane odredbama ovoga Pravilnika uplaćuju se u korist sredstava Državnog proračuna sa podacima o uplati koji je dostupan na službenim stranicama DIRH-a
(6) Pristojbe i naknade propisane odredbama ovog Pravilnika namjenski su prihod državnog proračuna, a koriste se za financiranje troškova službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti u skladu s odredbama članka 62. stavka 3. Zakona o službenim kontrolama.
GLAVA II.
POJMOVNIK
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 2.
(1) Pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku, određeni su člankom 3. Uredbe (EU) 2017/625, člankom 2. Delegirane Uredbe Komisije (EU) 2019/625 оd 4. ožujka 2019. o dopuni Uredbe (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu zahtjeva koji se primjenjuju na ulazak u Uniju pošiljaka određenih životinja i robe namijenjenih prehrani ljudi (u daljnjem tekstu: Delegirana Uredba Komisije (EU) 2019/625), člankom 2. Provedbene Uredbe Komisije (EU) 2019/627 оd 15. ožujka 2019. o utvrđivanju ujednačenog praktičnog uređenja za provedbu službenih kontrola proizvoda životinjskog podrijetla namijenjenih prehrani ljudi u skladu s Uredbom (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća i o izmjeni Uredbe Komisije (EZ) br. 2074/2005 u pogledu službenih kontrola (u daljnjem tekstu: Provedbena Uredba Komisije (EU) 2019/627), člankom 2. Uredbe (EZ) br. 852/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o higijeni hrane (u daljnjem tekstu: Uredba (EZ) br. 852/2004) i Prilogom I. Uredbe (EZ) br. 853/2004 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2004. o utvrđivanju određenih higijenskih pravila za hranu životinjskog podrijetla.
(2) Osim pojmova definiranih u propisima iz stavka 1. ovog članka, za potrebe ovog Pravilnika koriste se i pojmovi članka 3. Pravilnika o mjerama prilagodbe zahtjevima propisa o hrani životinjskog podrijetla (NN 51/15, 106/15 i 21/19), članka 2. Pravilnika o registraciji i odobravanju objekata te o registraciji subjekata u poslovanju s hranom (NN123/19 i 3/21) kao i pojmovi koji imaju sljedeće značenje:
1. Nadležno tijelo – Državni inspektorat
2. Subjekt – fizička ili pravna osoba kako je definirano u članku 3. Uredbe 2017/625, obveznik plaćanja pristojbi prema odredbama ovog Pravilnika
3. Subjekt odgovoran za pošiljku – fizička ili pravna osoba i svako udruženje osoba koje nije pravna osoba, ali kojem pravo Unije ili nacionalno pravo priznaje sposobnost poduzimanja pravnih radnji, najčešće carinski otpremnik, prijevoznik ili uvoznik
4. Prijevozno sredstvo – cestovno ili željezničko vozilo, plovilo i zrakoplov koji se upotrebljavaju za prijevoz životinja i roba
(3) Osim pojmova definiranih u stavku 2. i propisima iz stavka 1. ovoga članka, a odnose se na djelokrug veterinarske inspekcije Državnog inspektorata za potrebe ovog Pravilnika koriste se i pojmovi koji imaju sljedeće značenje:
1. Ante mortem pregled - pregled životinja namijenjenih klanju u skladu s odredbama Uredbe (EZ) broj 2019/627 o utvrđivanju praktičnog uređenja za provedbu službenih kontrola proizvoda životinjskog podrijetla namijenjenih prehrani ljudi,
2. Post mortem pregled - pregled trupova zaklanih ili odstrijeljenih životinja u skladu s odredbama Uredbe (EU) broj 2019/627 o utvrđivanju praktičnog uređenja za provedbu službenih kontrola proizvoda životinjskog podrijetla namijenjenih prehrani ljudi,
3. Ribarnica s više korisnika - odobreni/registrirani objekt koji može uključivati više maloprodajnih objekata, odvojenih jedinica (štandovi i klupe) u kojima se prodaju proizvodi ribarstva, živi školjkaši, živi bodljikaši, živi plaštenjaci i živi morski puževi, te obavlja djelatnost pripreme proizvoda ribarstva
4. Skladište s više korisnika – odobreni/registrirani objekt koji može uključivati više odvojenih jedinica (prostora za skladištenje) i/ili više korisnika objekta
5. Uvjetno grlo – životinja ili skupina istovrsnih životinja težine 500kg
6. Serija hrane životinjskog podrijetla – jedinica hrane životinjskog podrijetla stavljena na tržište, koja je prerađena, proizvedena ili pakirana u gotovo jednakim uvjetima
7. Roba koja podliježe službenim kontrolama na graničnoj kontrolnoj postaje –
- roba životinjskog podrijetla
- hrana za životinje
- objekti, sredstva, predmeti i oprema, koji mogu biti prijenosnici zaraznih i nametničkih bolesti životinja ili na drugi način ugrožavati njihovo zdravlje, zdravlje ljudi i okoliš
8. Roba životinjskog podrijetla – proizvodi životinjskog podrijetla, mješoviti proizvodi, zametni proizvodi, nusproizvodi životinjskog podrijetla i od njih dobiveni proizvodi te sijeno i slama
9. Postupanje po certifikatima - službena kontrola koja uključuje dokumentacijski, identifikacijski i fizički pregled pošiljke na mjestu odredišta,
10. Noćni rad - rad u vremenu između 22 sata uvečer i 6 sati ujutro sljedećeg dana
11. Rad neradnim danima - rad subotom i nedjeljom, rad blagdanima i rad praznicima,
12. Putni troškovi - trošak prijevoza kako je definirano Ugovorom o povjeravanju pojedinih poslova službenih kontrola delegiranom tijelu
(4) Osim pojmova definiranih u stavku 2. i propisima iz stavka 1. ovoga članka, a odnose se na djelokrug sanitarne inspekcije Državnog inspektorata za potrebe ovog Pravilnika koriste se i pojmovi koji imaju sljedeće značenje:
1. „naknade za uvozne pošiljke“ su naknade za financiranje troškova službenih kontrola hrane koja podliježe nadzoru sanitarne inspekcije prilikom ulaska u Uniju u skladu s člancima 44. i 47. stavkom 1. točkama d.-f. Uredbe 625/2017
2. . „naknade za službeno certificiranje“ su naknade koje se naplaćuju u svrhu službenih certificiranja koje provodi sanitarna inspekcija u skladu s člankom 63. Zakona o službenim kontrolama
GLAVA III.
ZAJEDNIČKE ODREDBE
POGLAVLJE I.
NAKNADA ZA OBAVLJANJE SLUŽBENIH KONTROLA KOJE NISU BILE PRVOTNO PLANIRANE TE SLUŽBENE KONTROLE KOJE SE PROVODE NA TEMELJU PRIJAVE U SKLADU S ČLANKOM 79. STAVKOM 2. TOČKOM C. I ČLANKOM 83. UREDBE (EU) 2017/625
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 3.
(1) Nadležne inspekcije Državnog inspektorata naplaćuju naknade u skladu s člankom 62. stavak 3. Zakona o službenim kontrolama vezano za članak 79. stavak 2. Uredbe (EU) 2017/625 te vezano za članak 83. Uredbe (EU) 2017/625 za slijedeće službene kontrole:
- inspekcijski nadzor u cilju kontrole izvršenja rješenja subjekta kojem je rješenjem određena mjera
- inspekcijski nadzor proveden na temelju prijave, a nadzorom je nesukladnost utvrđena i postoji opravdanost prijave
(2) Broj službenih kontrola koje je potrebno provesti temeljem prijave ili u svrhu kontrole izvršenja rješenja određuje službena osoba ovisno o procjeni opsega i učinka nesukladnosti i/ili o danim rokovima za otklanjanja nedostatka.
Iznosi naknade
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 4.
Visina naknade za službene kontrole iz članaka 3. određene su u paušalnom iznosu, na temelju ukupnih troškova službenih kontrola iznose 150,00 kn po svakom započetom satu njihova provođenja.
Obveznici
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 5.
Obveznici plaćanja naknada iz članka 3. ovoga Pravilnika su subjekti koji su odgovorni za utvrđene nesukladnosti, odnosno subjekt odgovoran za pošiljku.
Plaćanje naknada
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 6.
(1) Osoba ovlaštena za službene kontrole sastavlja zapisnik o svakoj izvršenoj službenoj kontroli iz članak 3. ovog Pravilnika.
(2) Troškovi inspekcijskog nadzora provedenih na temelju prijave ili u svrhu kontrole izvršenja rješenja naplaćuju se po svakoj provedenoj službenoj kontroli, bez obzira na broj provedenih nadzora, a ukupna visina troškova određuje se u skladu s člankom 4. ovoga Pravilnika.
(3) Iznimno ako ukupni troškovi iz stavka 2. ovog članka iznose više od 3.000,00 kn odgovornom subjektu u poslovanju s hranom naplaćuje se naknada u maksimalnom ukupnom iznosu od 3.000,00 kn
(4) Subjektu odgovornom za nesukladnost se u zapisnik iz stavka 1. ovog članka, unosi i obveza uplate naknade za provedene predmetnu službenu kontrolu te uvećana i za druge službene kontrole provedene u svrhu kontrole izvršenja rješenja.
(5) Subjekt u poslovanju s hranom dužan je navedene troškove platiti u roku od 8 radnih dana.
(6) Ako subjekt iz stavka 5. ovoga članka u roku od 8 radnih dana ne plati naknade navedene u zapisniku, donosi se rješenje o troškovima postupka .
(7) Svi obveznici plaćanja naknada za službene kontrole i druge službene aktivnosti dužni su nadležnom inspektoru dostaviti dokaz o plaćanju naknade, odmah nakon plaćanja.
POGLAVLJE II.
PROVOĐENJE DODATNIH SLUŽBENIH KONTROLA PREMA ZAHTJEVIMA ZEMLJE UVOZNICE
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 7.
(1) Na temelju zahtjeva subjekta u poslovanju s hranom u objektu se provode dodatne službene kontrole prema zahtjevima zemlje uvoznice, sukladno članku 12. Uredbe (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.
(2) Aktivnosti dodatne službene kontrole i trajanje pojedinih faza službenih kontrola iz djelokruga veterinarske inspekcije popisane su u Prilogu IV. ovoga Pravilnika.
(3) Visina pristojbe za obavljenu dodatnu službenu kontrolu prema zahtjevima zemlje uvoznice iznosi 150,00 kn po svakom započetom satu njihova provođenja.
(4) Ukoliko službenu kontrolu iz stavka 1. ovog članka provodi delegirano tijelo te njeno provođenje zahtijeva prijevoz osobe koja obavlja službenu kontrolu od radnog mjesta do objekta u kojem se provodi službena kontrola i natrag, pristojba se uvećava za iznos putnih troškova.
(5) Troškovi provođenja službenih kontrola iz nadležnosti veterinarske inspekcije iz stavka 1. ovoga članka obračunavaju se na temelju podataka koji su upisani u računalnu aplikaciju iz članka 5. ovoga Pravilnika, sukladno odredbama ovoga Pravilnika te se ispisuju iz računalne aplikacije do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(6) Troškovi provođenja službenih kontrola iz stavka 1. ovog članka iz nadležnosti sanitarne inspekcije obračunavaju se nakon provedene službene kontrole ili druge aktivnosti i unose se u zapisnik.
(7) Subjekt je dužan troškove iz stavka 6. ovog članka platiti prije izdavanja potvrde o usklđenosti sa zahtjevima zemlje uvoznice, a najkasnije u roku od 8 radnih dana.
GLAVA IV.
PRISTOJBE I NAKNADE U PODRUČJU NADZORA VETERINARSKE INSPEKCIJE
POGLAVLJE I.
PRISTOJBE I NAKNADE TE NAČIN OBRAČUNAVANJA PRISTOJBI I
NAKNADA ZA SLUŽBENE KONTROLE I DRUGE SLUŽBENE AKTIVNOSTI KOJE SE PROVODE U
REGISTRIRANIM I ODOBRENIM OBJEKTIMA
Obračunavanje pristojbi
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 8.
1) Pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika obračunavaju se subjektima u poslovanju s hranom životinjskog podrijetla koji su upisani u Upisnike tijela nadležnog za odobravanje i registraciju sukladno propisima kojima se uređuje područje registracije i odobravanja objekata u poslovanju s hranom, u kojima se obavlja:
- registrirana djelatnost
- odobrena djelatnost
2) Pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika obračunavaju se subjektima u poslovanju s hranom za životinje koji su upisani u Upisnike tijela nadležnog za registraciju i odobravanje sukladno propisima kojima je uređeno područje registracije i odobravanja objekata u poslovanju s hranom za životinje koji obavljaju:
- registrirane djelatnosti
- odobrene djelatnosti
3) Pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika obračunavaju se subjektima u poslovanju s nusproizvodima životinjskog podrijetla koji nisu za prehranu ljudi, a koji su upisani u Upisnike tijela nadležnog za registraciju i odobravanje sukladno propisu kojim je uređeno područje veterinarstva u kojima se obavlja:
- odobrena djelatnost
- registrirana djelatnost.
4) Pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika obračunavaju se za poslove certificiranja pošiljaka za koje se u skladu s europskim ili nacionalnim veterinarskim propisima zahtijeva izdavanje certifikata, postupanje s certifikatima ili drugim veterinarskim dokumentima na mjestu odredišta, službeno uzorkovanje kod poslova certificiranja pošiljaka te obavljanje poslova službenih kontrola kod veterinarskog pregleda pošiljke. Obveznici plaćanja pristojbi su pravne i fizičke osobe (stranke), vlasnici životinja, subjekti u poslovanju s hranom životinjskog podrijetla, hrane za životinje te nusproizvodima životinjskog podrijetla, trgovci i prijevoznici hranom, hranom za životinje te nusproizvodima životinjskog podrijetla .
Računalna aplikacija
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 9.
(1) Putem računalne aplikacije Nadležnog tijela subjekt je obvezan:
a) za objekte iz članka 8. stavka 1. točke 1. ovoga Pravilnika u kojima se obavlja djelatnost klanja, rasijecanja i obrade trupova odstrijeljene divljači, 24 sata prije klanja odnosno obrade u objektu, upisati podatke o vrsti i broju životinja namijenjenih klanju odnosno obradi s napomenom da za objekte za klanje odobrenim po Pravilniku o mjerama prilagodbe zahtjevima propisa o hrani životinsjkog podrijetla, sa neredovitim klanjem subjekt je obvezan upisati podatke 48 sati prije započinjanja klanja i o tome obavijestiti nadležnu ovlaštenu osobu
b) za objekte iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika, osim onih u kojima se obavlja djelatnost klanja, rasijecanja i obrade trupova odstrijeljene divljači, ili iz primarne proizvodnje, najkasnije 24 sata po dopremi u objekt, upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine/hrane životinjskog podrijetla iz objekata koji nisu na području Republike Hrvatske, odnosno upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine/hrane životinjskog podrijetla upućene iz objekta iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika, izvuzev objekata u kojima se obavlja djelatnost klanja, rasijecanja i obrade trupova odstrijeljene divljači, ili iz primarne proizvodnje
c) za objekte iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika ili iz primarne proizvodnje, najkasnije 24 sata po dopremi u objekt, upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine za proizvodnju/gotove hrane za životinje iz objekata koji nisu na području Republike Hrvatske, odnosno upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine za proizvodnju/gotove hrane za životinje upućene iz objekta iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika ili iz primarne proizvodnje
d) za objekte iz članka 8. stavka 3. ovoga Pravilnika, najkasnije 24 sata po dopremi u objekt, upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine za proizvodnju iz objekata koji nisu na području Republike Hrvatske, odnosno upisati podatke o primitku ulazne količine sirovine za proizvodnju upućene iz objekta iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika
e) obavezna polja za upis u aplikaciji su podaci o količinama hrane/sirovine životinjskog podrijetla odnosno hrane za životinje i podaci (oznaka) o dokumentima koji prate pošiljku.
(2) Za točnost i ažurnost upisanih odnosno potvrđenih podataka odgovoran je subjekt.
(3) Iznimno od stavka 1. ovoga članka u slučaju nemogućnosti pristupa računalnoj aplikaciji, subjekti moraju podatke iz stavka 1. ovoga članka dostaviti Nadležnom tijelu na odgovarajućem obrascu iz Priloga I. ovoga Pravilnika, a po zaprimanju podataka Nadležno tijelo će iste upisati u računalnu aplikaciju najkasnije do kraja radnog dana, odnosno sljedećeg radnog dana.
(4) Na temelju podataka iz stavaka 1. i 3. ovoga članka putem računalne aplikacije obračunavaju se pristojbe iz članka 1. ovoga Pravilnika.
(5) Tijelo nadležno za registraciju i odobravanje upisuje u računalnu aplikaciju podatke o subjektu i podatke o objektu i djelatnostima koje obavlja objekt, sukladno podacima navedenim u upisnicima koje vodi Nadležno tijelo.
(6) Po provedenom postupku upisa objekta iz stavka 5. ovoga članka Nadležno tijelo dodjeljuje odgovornoj osobi subjekta korisničko ime i lozinku za pristup računalnoj aplikaciji.
(7) Subjekt je obavezan u računalnoj aplikaciji upisivati i ažurirati podatke o osobama koje upisuju podatke iz stavka 1. ovoga članka.
Kriteriji za izračun visine pristojbi i naknada
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 10.
Visina pristojbi i naknada propisanih ovim Pravilnikom određena je na temelju sljedećih kriterija:
- plaće osoba koje sudjeluju u službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima, uključujući troškove naknada za rad djelatnika delegiranih tijela
- troškova osoba koje sudjeluju u službenim kontrolama, uključujući prostor, alat, opremu, izobrazbu, putne i druge troškove, troškova akreditacije
- troškova uzorkovanja i laboratorijskih analiza.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za klanje životinja
(papkara, kopitara, peradi, lagomorfa i uzgajane divljači)
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 11.
1) Objekti za klanje životinja (papkara, kopitara, peradi, lagomorfa i uzgajane divljači), obračun pristojbe jednom mjesečno po komadu zaklane životinje, sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka I. Uredbe (EU) br. 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) (SL L 95, 7. 4. 2017.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 2017/625) iznosi:
(a) meso goveda:
- starosti 6 tjedana i više, 40,00 kn
- do 6 tjedana16,00 kn
(b) meso kopitara: 32,00 kn
(c) meso svinja - uzimajući u obzir komercijalni naziv zaklane životinje:
- odojci (ispod 25 kg) 4,00 kn
- tovljenici i svinje (25 kg i više) 8,00 kn
(d) meso ovaca i koza - uzimajući u obzir komercijalni naziv zaklane životinje:
- janjad / jarad (ispod 12 kg) 1,20 kn
- ovce / koze (12 kg i više) 2,00 kn
(e) meso peradi i lagomorfa :
- perad roda Gallus ili biserka 0,04 kn
- patke i guske 0,08 kn
- pure 0,20 kn
- lagomorfi iz uzgoja i uzgajana pernata divljač 0,04 kn
(f) Divljač uzgojena za klanje:
- krupna 25,00 kn
- sitna10,00 kn
- pernata 1,00 kn
(g) Nojevi: 30,00 kn..
2) U visinu pristojbi iz stavka 1. točke (a) i (d) ovoga članka uključeni su troškovi uzorkovanja na goveđu spongiformnu encefalopatiju (GSE) i uzorkovanja za Scrapie;
3) U slučaju životinja iz stavka 1. točaka (b) i (c) ovoga članka, troškovi pretrage na trihinelu podmiruju se iz državnog proračuna Republike Hrvatske, u iznosu od 8,00 kn po životinji.
4) Ukoliko je za životinje iz stavka 1. točke (f) ovoga članka propisan pregled na trihinelu, troškovi pretrage na trihinelu podmiruju se iz državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu od 8,00 kn po životinji.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za
obradu trupova odstrijeljene divljači
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 12.
1) Objekti za obradu trupova odstrijeljene divljači, obračun pristojbe jednom mjesečno po komadu odstrijeljene divljači, sukladno Prilogu IV. Poglavlju II.  očka III. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi
(a) sitna pernata divljač 0,04 kn
(b) sitna dlakava divljač 0,08 kn
(c) bezgrebenke 4,00 kn
(d) krupna divljač
- divlja svinja 12,00 kn
- divlji preživači 4,00 kn
- ostala divljač 20,00 kn.
2) Ukoliko je za životinje iz stavka 1. točke (b) i točke (d) ovoga članka propisan pregled na trihinelu, troškove pretrage podmiruje subjekt u poslovanju s hranom prema cjeniku laboratorija koji obavlja pregled na trihinelu dostavljenog uzorka.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za rasijecanje mesa, objektima za proizvodnju mljevenog mesa, mesnih pripravaka i strojno otkoštenog mesa, objektima za preradu mesa, u objektima za preradu mesa u mesne proizvode na gospodarstvu podrijetla i mesnicama
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 13.
U objektima za rasijecanje mesa, objektima za proizvodnju mljevenog mesa, mesnih pripravaka i strojno otkoštenog mesa, objektima za preradu mesa, objektima za preradu mesa u mesne proizvode na gospodarstvu podrijetla i mesnicama, obračun pristojbe jednom mjesečno, po količini ulazne sirovine, sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka II. Uredbe (EU) br. 2017/625, za svaku započetu tonu iznosi:
a) meso goveda, svinja, kopitara, ovaca i koza - 16,00 kn
b) meso peradi i lagomorfa iz uzgoja - 12,00 kn
c) meso odstrijeljene divljači i divljači uzgojene za klanje:
- sitna pernata divljač i sitna dlakava divljač - 12,00 kn
- bezgrebenke (noj, emu, nandu) - 24,00 kn
- divlje svinje, preživači i meso ostale divljači - 16,00 kn.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za preradu mlijeka,
preradu mlijeka u objektima na gospodarstvu podrijetla
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 14.
(1) U objektima za preradu mlijeka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka IV. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
- za prvih 30 tona u mjesecu, po toni - 8,00 kn
- za svaku sljedeću tonu, po toni - 4,00 kn.
(2) U objektima za preradu mlijeka na gospodarstvu podrijetla, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
- za svaku tonu sirovog mlijeka u mjesecu - 4,00 kn.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za preradu proizvoda ribarstva,
objektima za uskladištenje svježih proizvoda ribarstva, objektima za stavljanje na tržište
svježih proizvoda ribarstva (ribarnice i veletržnice), otpremnim centrima i
centrima za pročišćavanja živih školjkaša
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 15.
(1) U objektima za preradu proizvoda ribarstva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka V. Uredbe (EZ) br. 2017/625 iznosi:
- za svaku započetu tonu proizvoda ribarstva - 4,00 kn.
(2) U objektima za uskladištenje svježih proizvoda ribarstva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. Uredbe (EZ) br. 2017/625 iznosi:
- za prvih 50 tona u mjesecu, po toni - 4,00 kn
- za svaku sljedeću tonu, po toni - 8,00 kn.
(3) U objektima za stavljanje na tržište svježih proizvoda ribarstva (ribarnice i veletržnice), obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno Prilogu IV. Poglavlju II. točka V. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
- za prvih 50 tona u mjesecu, po toni - 4,00 kn
- za svaku sljedeću tonu, po toni - 2,00 kn.
(4) U otpremnim centrima i centrima za pročišćavanje živih školjkaša, obračun pristojbe godišnje prema ulaznoj količini živih školjkaša iznosi:
- do 50 tona - 800,00 kn
- preko 50 tona - 1.500,00 kn.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za proizvodnju topljene
životinjske masti i čvaraka, objektima za proizvodnju obrađenih želudaca,
mjehura i crijeva, objektima za proizvodnju želatine i kolagena
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 16.
(1) U objektima za proizvodnju topljene životinjske masti i čvaraka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (životinjskih masnoća) iznosi:
- za svaku započetu tonu - 10,00 kn.
(2) U objektima za proizvodnju obrađenih želudaca, mjehura i crijeva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
- za svaku započetu tonu - 10,00 kn.
(3) U objektima za proizvodnju želatine i kolagena, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (kože namijenjene za proizvodnju želatine i/ili kolagena) iznosi:
- za svaku započetu tonu - 10,00 kn.
Visina pristojbi za službene kontrole u objektima za preradu žaba i puževa, preradu jaja, objektima za proizvodnju tekućih jaja, objektima za sortiranje i pakiranje konzumnih jaja