OBRAZAC NAKNADNE PROCJENE UČINAKA PROPISA ZA ZAKON O DOPUNAMA ZAKONA O TURISTIČKIM ZAJEDNICAMA I PROMICANJU HRVATSKOG TURIZMA (Narodne novin e, broj 42/20)
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Naziv zakona: |
Zakon o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma |
|
1.2. |
Broj "Narodnih novina" |
NN 42/20 |
|
1.3. |
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt planiranja ili reformska mjera: |
Da/Ne:
NE
|
Naziv akta:
Opis mjere: |
1.4. |
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije |
Da/Ne:
NE
|
Naziv pravne stečevine EU:
|
2. ANALIZA POSTIGNUTIH REZULTATA PRIMJENE ZAKONA
2.1. |
U hitnom postupku donesen je Zakon o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (Narodne novine, br. 42/20) kojim je: - dana mogućnost većeg kreditnog zaduživanja turističkih zajednica, na godišnjoj razini iznad 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda - omogućeno da se prijeđe cenzus od najviše 40% ukupnih prihoda za troškove plaća radnika zaposlenih u turističkoj zajednici tijekom 2020. i 2021. godine - dana privremena ovlast članovima tijela kojima je istekao mandat da nastave obavljati te poslove do prestanka proglašenja epidemije bolesti COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora, dok se članovima tijela kojima nije istekao mandat produljilo vrijeme trajanja mandata do prestanka proglašenja epidemije COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora.
Zakon je donesen uslijed donošenja Odluk e o proglašenju epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2 na području čitave Republike Hrvatske, KLASA: 011-02/20-01/143, URBROJ: 534-02-01-2/6-20-01 Ministarstva zdravstva od 11. ožujka 2020. godine, s obzirom da je bilo nedvojbeno da će epidemija bolesti COVID-19 imati utjecaj na gospodarsku aktivnost u Republici Hrvatskoj, a samim tim i na financiranje turističkih zajednica, te je bilo potrebno ovim Zakonom dati poticaj za zadržavanje radnih mjesta u turističkim zajednicama, ali i riješiti problem nelikvidnosti turističkih zajednica.
U razdoblju od stupanja na snagu Zakona do izrade naknadne procjene učinaka istog Zakona postignut je cilj primjene Zakona, a to je da se u navedenoj situaciji na efikasan i brzi način djelovalo u cilju pomoći i prevladavanju problema nelikvidnosti turističkih zajednica kojima su drastično smanjeni prihodi od članarine i turističke pristojbe zbog čega se Zakonom povećala mogućnost njihovog većeg kreditnog zaduživanja na godišnjoj razini iznad 10% financijskim planom predviđenih ukupnih prihoda i omogućilo da se, u cilju očuvanja radnih mjesta, prijeđe cenzus od najviše 40% ukupnih prihoda za troškove plaća radnika zaposlenih u turističkoj zajednici tijekom 2020. i 2021. godine. Na taj način turističkim zajednicama je omogućeno funkcioniranje i izvršavanje zakonskih zadaća u godinama smanjenih prihoda.
Također, istim Zakonom se, u cilju omogućavanja funkcioniranja tijela turističkih zajednica, članovima tijela kojima je istekao mandat dala privremena ovlast da nastave obavljati te poslove do prestanka proglašenja epidemije bolesti COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora, dok se članovima tijela kojima nije istekao mandat produljilo vrijeme trajanja mandata do prestanka proglašenja epidemije COVID-19 na teritoriju Republike Hrvatske odnosno do provođenja izbora .
|
3. ANALIZA IZRAVNIH UČINAKA NASTALIH PRIMJENOM ZAKONA
3.1. |
Analiza gospodarskih učinaka primjene Zakona |
|
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije imala izravnih gospodarskih učinaka. |
3.2. |
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu tržišnog natjecanja |
|
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu tržišnog natjecanja.
|
3.3. |
Analiza socijalnih učinaka primjene Zakona |
|
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije imala izravnih socijalnih učinaka. |
3.4. |
Analiza učinaka primjene Zakona na rad i tržište rada |
|
Primjenom Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma dan je poticaj za očuvanje radnih mjesta u turističkim zajednicama, a s obzirom da je odredba članka 59. stavka 5. Zakona, kojom je propisano da troškovi za plaće radnika zaposlenih u turističkoj zajednici ne smiju prelaziti 40% ukupnih prihoda turističke zajednice, suspendirana od primjene tijekom 2020. i 2021. godine. Naime, ukoliko bi plaće zaposlenih u turističkoj zajednici prelazile 40% ukupnih prihoda turističke zajednice, turistička zajednica prestaje postojati temeljem rješenja Ministarstvo turizma i sporta o zabrani djelovanja turističke zajednice. Na taj način spriječeni su masovni otkazi ugovora o radu od strane turističkih zajednica kao poslodavaca, a samim tim nije dodatno povećan ukupan broj nezaposlenih na tržištu rada. |
3.5. |
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu okoliša |
|
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu okoliša. |
3.6. |
Analiza učinaka primjene Zakona na zaštitu ljudskih prava |
|
Primjena Zakona o dopunama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (42/20) nije rezultirala učincima na zaštitu ljudskih prava. |
4. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
5. PREPORUKA O DALJNJEM POSTUPANJU
6. PREPORUKA O DALJNJEM POSTUPANJU
7. POTPIS ČELNIKA TIJELA
|
Potpis: dr. sc. Nikolina Brnjac, ministrica
Datum:
|
Komentari