ZAKONA O PROTUMINSKOM DJELOVANJU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Republika Hrvatska je potpisivanjem Ugovora o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji postala stranka Ugovora o Europskoj uniji, kao i Ugovora o funkcioniranju Europske unije i Ugovora o osnivanju Europske zajednice za atomsku energiju. Upotreba eura kao jedinstvene valute u Ekonomskoj i monetarnoj uniji regulirana je trima uredbama Vijeća EU-a. To su Uredba Vijeća (EZ) br. 1103/97 od 17. lipnja 1997. o određenim odredbama koje se odnose na uvođenje eura, Uredba Vijeća (EZ) br. 974/98 od 3. svibnja 1998. o uvođenju eura i Uredba Vijeća (EZ) br. 2866/98 od 31. prosinca 1998. o stopama konverzije između eura i valuta država članica koje usvajaju euro.
Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj u prosincu 2020. godine donijela Nacionalni plan zamjene hrvatske kune eurom („Narodne novine“, br. 146/20), a s ciljem provedbe navedenog Nacionalnog plana, Vlada je u rujnu 2021. godine donijela Zaključak o provedbi zakonodavnih aktivnosti povezanih s uvođenjem eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj. Ovim Zaključkom utvrđen je popis zakona i podzakonskih propisa koje je potrebno izmijeniti radi pune prilagodbe hrvatskog zakonodavstva uvođenju eura kao službene valute.
Osim donošenja zakona kojim će se urediti najvažnija pitanja vezana uz uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, za potrebe pune prilagodbe hrvatskog zakonodavstva uvođenju eura, potrebno je izmijeniti niz zakona i podzakonskih propisa koji sadržavaju odredbe povezane s kunom.
Važeći Zakon o protuminskom djelovanju („Narodne novine“, br. 110/15, 118/18 i 98/19) sadrži prekršajne odredbe kojima je propisano sankcioniranje pravnih i fizičkih osoba za ponašanja suprotna odredbama toga Zakona. Kao prekršajne sankcije propisane su novčane kazne, iznos kojih je izražen u kunama.
Radi potrebe prilagodbe pravnog okvira Republike Hrvatske uvođenju eura kao nacionalne valute te nesmetanom i učinkovitom postupanju svih tijela uključenih u procesuiranje prekršaja utvrđenih Zakonom o protuminskom djelovanju, potrebno je u ovom Zakonu zamijeniti iznose novčanih kazni izraženih u kunama tako da budu izraženi u eurima.
OCJENA POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVEDBU ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Donošenje ovog Zakona predlaže se po hitnom postupku sukladno članku 204. stavku 1. i članku 206. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, br. 81/13., 113/16., 69/17., 29/18., 53/20., 119/20. - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 123/20.), prema kojima se po hitnom postupku donose zakoni kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, odnosno koji se usklađuju s dokumentima Europske unije ako to zatraži predlagatelj.
S obzirom da je Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj u prosincu 2020. godine donijela Nacionalni plan zamjene hrvatske kune eurom („Narodne novine“, br. 146/20), potrebno je u zakonima koji sadrže prekršajne odredbe na temelju kojih se prekršitelji sankcioniraju novčanom kaznom čiji je iznos izražen u kunama, zamijeniti te iznose onima izraženim u euru, s ciljem učinkovite i pravodobne prilagodbe pravnog okvira Republike Hrvatske uvođenju eura kao nacionalne valute.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PROTUMINSKOM DJELOVANJU
Članak 1.
U Zakonu o protuminskom djelovanju („Narodne novine“, br. 110/15, 118/18 i 98/19) u članku 123. stavku 1. riječi: „od najmanje 600.000,00 kn“ zamjenjuju se riječima: „od najmanje 79.633,68 eura“, a riječi: „od najmanje 800.000,00 kn“ zamjenjuju se riječima: „od najmanje 106.178,24 eura“.
Članak 2.
U članku 136. stavku 1. riječi: „od 10.000,00 do 100.000,00 kuna“ zamjenjuju se riječima: „od 1.320,00 do 13.270,00 eura“.
U stavku 2. riječi: „od 2000 do 10.000,00“ zamjenjuju se riječima: „od 260,00 do 1.320,00 eura“.
U stavku 3. riječi: „od 50.000,00 kn do 100.000,00 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 6.630,00 do 13.270,00 eura“, a riječi: „od 10.000,00 kn do 20.000,00 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 1.320,00 do 2.650,00 eura“.
U stavku 4. riječi: „od 100.000 kn do 150.000 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 13.270,00 do 19.900,00 eura“, a riječi: „od 20.000 do 40.000 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 2.650,00 do 5.300,00 eura“.
Članak 3.
U članku 137. stavku 1. riječi: „od 2000 do 10.000 kuna“ zamjenjuju se riječima: „od 260,00 do 1.320,00 eura“.
U stavku 2. riječi: „od 4000 kn do 10.000 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 530,00 do 1.320,00 eura“.
Članak 4.
U članku 140. riječi: „od 2000 do 10.000 kuna“ zamjenjuju se riječima: „od 260,00 do 1.320,00 eura“.
Članak 5.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu na dan uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
OBRAZLOŽENJE POJEDINAČNIH ODREDABA
Članak 1.
Iznosi do koje visine su ovlaštene pravne osobe i/ili obrtnici i Ministarstvo dužni osigurati svoje djelatnike iz članka 107. ovoga Zakona za slučajeve smrti ili ozljede uzrokovane obavljanjem poslova izraženi u kunama, zamjenjuju se iznosima izraženim u eurima.
Članci 2–4.
Iznosi novčanih kazni utvrđeni člancima 136., 137. i 140. Zakona o protuminskom djelovanju („Narodne novine“, br. br. 110/15, 118/18 i 98/19) izraženi u kunama, zamjenjuju se iznosima izraženim u euru.
Članak 5.
Propisuje se stupanje na snagu ovog Zakona.
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Članak 123.
(1) Ovlaštene pravne osobe i/ili obrtnici i Ministarstvo dužni su osigurati svoje djelatnike iz članka 107. ovoga Zakona za slučajeve smrti u iznosu od najmanje 600.000,00 kn ili ozljede uzrokovane obavljanjem poslova u iznosu od najmanje 800.000,00 kn.
(2) Osiguranici, odnosno korisnici osiguranja iz stavka 1. ovoga članka mogu biti samo osobe iz članka 107. ovoga Zakona te njihovi zakonski nasljednici.
(3) Osiguranje iz stavka 1. ovoga članka dužno je ugovoriti i Ministarstvo za svoje djelatnike iz članka 107. ovoga Zakona.
(4) Preslik police iz stavka 1. ovoga članka ugovaratelj osiguranja mora uručiti osiguraniku.
Članak 136.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000 do 100.000 kuna kaznit će se za prekršaj ovlaštena pravna osoba, obrtnik, podružnica ili izdvojeni pogon ako:
1. obavlja poslove iz članka 10. stavka 1. bez odobrenja Ministarstva (članak 10. stavak 1.)
2. poslove obavlja bez nazočnosti voditelja radilišta, najmanje dva pirotehničara i medicinskog tima (članak 15.)
3. ne izvijesti Ministarstvo o promjeni uvjeta na temelju kojih je izdano odobrenje za obavljanje poslova razminiranja ručnom metodom, poslova strojne pripreme površine i pregleda površine psima za detekciju mina (članak 19. stavak 3.)
4. nije izradila i vodila tehničku dokumentaciju prije početka, tijekom i nakon obavljanja poslova razminiranja (članak 20. stavak 1.)
5. nije izradila i vodila dokumentaciju sukladno propisu kojim se propisuje izrada, sadržaj i vođenje dokumentacije u protuminskom djelovanju (članak 20. stavak 3.)
6. je prilikom obavljanja poslova razminiranja na radilište uvela dodatne ili zamijenila postojeće izvoditelje poslova bez odgovarajućih izmjena i dopuna Izvedbenog plana razminiranja (članak 24. stavci 1. i 2.)
7. dodatni ili promijenjeni izvoditelji poslova ne ispunjavaju uvjete propisane člancima 11., 12. i 13. ovoga Zakona (članak 27.)
8. ne izda Izjavu o očišćenosti od MES-a, NUS-a i njihovih dijelova nakon obavljenih poslova razminiranja (članak 28. stavci 1. i 2.)
9. uz Izjavu o očišćenosti od MES-a, NUS-a i njihovih dijelova ne priloži dokumentaciju propisanu člankom 29 (članak 29. stavak 1.)
10. ako izda Izjavu o obavljenim poslovima pojedinom metodom na tehničkom izvidu nakon koje se utvrdi da poslovi nisu obavljeni sukladno Izvedbenom planu tehničkog izvida (članak 23. stavak 5.)
11. na radilištu nisu osigurani propisani uvjeti (članak 47. stavci 2. i 3.)
12. ne obilježi sigurne pristupne putove i radilište prije i tijekom obavljanja poslova tako da je jasno vidljiva granica između površina (članak 48. stavci 1. i 2.)
13. pirotehničari nisu ustrojeni u pirotehničku skupinu (članak 50. stavak 1.)
14. pirotehničari obavljaju svoje poslove prekovremeno, ako je stanka zbog vremenskih prekida i/ili čekanja duža od jedan sat te ako nije osigurana odgovarajuća zaštita u odnosu na vremenske prilike (članak 52. stavci 2., 5. i 6.)
15. ne osigura nazočnost medicinskog tima i uvjete iz članka 53. stavaka 2. i 3. ovoga zakona (članak 53. stavci 1., 2. i 3.)
16. ne osigura neprekidan i neposredan sustav veza (članak 53. stavak 5.)
17. obavlja poslove uništavanja bez odobrenja Ministarstva izdanog sukladno propisima kojima se uređuje područje eksplozivnih tvari (članak 61.)
18. ne organizira neprekidno čuvanje pronađenog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova do trenutka njihova uništavanja (članak 62. stavak 2.)
19. poslove uništavanja i prijevoza ne obavi u roku od 24 sata od trenutka pronalaska (članak 63. stavak 1.)
20. ne provede uništavanje sredstava koja nisu onesposobljena u roku od 96 sati (članak 63. stavak 4)
21. u roku od tri dana ne dostavi Plan uništavanja sukladno članku 65. stavku 3. ovoga Zakona
22. uništavanje obavlja sredstvima za koja nije ishodila odobrenje Ministarstva (članak 66. stavak 1.)
23. poslove uništavanja ne obavlja sukladno odredbama ovoga Zakona te provedbenih propisa donesenih na temelju njega (članak 68. stavak 1.)
24. ne provodi svakodnevnu internu kontrolu (članak 69. stavak 1.)
25. poslove razminiranja ne obavlja sukladno odredbama ovoga Zakona te provedbenih propisa donesenih na temelju njega (članak 83.)
26. na poslovima razminiranja koristi osobnu zaštitnu opremu, strojeve za pripremu površine i timove vodič-pas koji nemaju valjanu ocjenu o sukladnosti ili su ocjene o sukladnosti istekle (članak 86. stavak 1.)
27. obavlja poslove ocjenjivanja sukladnosti bez ovlaštenja Ministarstva (članak 87. stavci 1. i 6.)
28. ne izvijesti Ministarstvo o promjeni uvjeta na temelju kojih je izdano ovlaštenje (članak 87. stavak 5)
29. izda ocjenu o sukladnosti u suprotnosti s odredbama članka 88. stavaka 1. i ne vodi evidencije sukladno odredbi članka 88. stavka 2.
30. poslove iz članka 100. stavka 1. ovoga Zakona obavljaju osobe koje ne posjeduju iskaznicu protuminskog djelovanja
31. poslove iz članka 100. stavka 1. ovoga Zakona obavljaju osobe koje ne ispunjavaju za to zakonom propisane uvjete (članak 101. stavak 2.)
32. ne obavijesti Ministarstvo o prestanku ispunjavanja uvjeta za posjedovanje iskaznice protuminskog djelovanja (članak 104. stavak 2.)
33. provodi osposobljavanje bez odobrenja Ministarstva (članak 105. stavak 2.)
34. za obavljanje poslova iz članka 100. stavka 1. ovoga Zakona zaposli osobe suprotno odredbi članka 108. stavka 2.
35. ne posjeduje ugovore o radu u punom radnom vremenu, police osiguranja te odgovarajuće prijave na tijela mirovinskog i zdravstvenog osiguranja za sve zaposlene pomoćne djelatnike, pirotehničare i voditelje radilišta (članak 108. stavak 3.)
36. ne osigura svoje djelatnike ili ne uruči presliku police osiguraniku (članak 123. stavci 1., 2. i 4.)
37. ne obustavi obavljanje poslova na radilištu ili dijelu radilišta na traženje inspektora Ministarstva (članak 130.)
38. ne omogući inspektoru Ministarstva utvrđivanje identiteta nadzirane osobe, obavljanje uvida u opće i pojedinačne akte, izuzimanje dokumentacije, ulazak u radilište, pregled poslovne dokumentacije, prostorija, uređaja i tehničke opreme, ne dostavi vjerodostojne i potpune podatke i dokumentaciju radi utvrđivanja činjeničnog stanja, ne dozvoli utvrđivanje činjeničnog stanja na vizualni način, ne obavi uzorkovanje kontrolnim uzorcima na traženje inspektora, ne poduzme radnje u svrhu otklanjanja nepravilnosti ili ne dostavi pisano izvješće o poduzetim mjerama naloženim u upravnom i inspekcijskom nadzoru (članak 132. stavak 1. točke 1., 2., 3., 5., 6., 7., 8. i 9.)
39. ne ponovi poslove razminiranja na površini za koju je Ministarstvo izdalo rješenje o nalaganju ponavljanja poslova razminiranja (članak 133. stavak 1.)
40. ne obavijesti Ministarstvo o poduzetim mjerama ili ne postupi po rješenju (članak 135. stavak 2.).
(2) Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 2000 do 10.000 i odgovorna osoba u pravnoj osobi, kod obrtnika, u podružnici ili izdvojenom pogonu.
(3) Ako se nakon izdane Izjave o očišćenosti naknadno pronađe MES, NUS i njihovi dijelovi, kaznit će se ovlaštena pravna osoba, obrtnik, podružnica ili izdvojeni pogon novčanom kaznom u iznosu od 50.000 kn do 100.000 kn, a odgovorna osoba ovlaštene pravne osobe, obrtnik, odgovorna osoba podružnice ili izdvojenog pogona, novčanom kaznom u iznosu od 10.000 kn do 20.000 kn (članak 28. stavak 3., članak 57. stavak 3. i članak 59.).
(4) Ako inspektori Ministarstva utvrde ponovljeni prekršaj iz stavka 1. podstavka 3. ovoga članka, u razdoblju od dvije godine, kaznit će se ovlaštena pravna osoba, obrtnik, podružnica ili izdvojeni pogon novčanom kaznom u iznosu od 100.000 kn do 150.000 kn i odgovorna osoba ovlaštene pravne osobe, obrtnik, odgovorna osoba podružnice ili izdvojenog pogona, novčanom kaznom u iznosu od 20.000 do 40.000 kn.
(5) Odredbe stavaka 3. i 4. ovoga članka neće se primjenjivati na vrste NUS-a i dijelove MES-a i NUS-a koji su određeni propisom iz članka 84. ovoga Zakona.
Članak 137.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 2000 do 10.000 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba u ovlaštenoj pravnoj osobi, kod obrtnika, u podružnici ili izdvojenom pogonu:
1. voditelj radilišta ako se nakon danog Završnog izvješća razminiranja i izdane Izjave o očišćenosti naknadno pronađe MES, NUS i njihovi dijelovi (članak 29. stavak 2. i članak 57. stavak 3.)
2. voditelj radilišta/zamjenik voditelja radilišta ako ne rukovodi poslovima na radilištu/cjelini radilišta i ne nadzire provođenje mjera sigurnosti, voditelj radilišta ako ne koordinira rad zamjenika voditelja radilišta (članak 47. stavak 4.)
3. voditelj radilišta ako provodi obilježavanje protivno odredbama ovog Zakona i propisa donesenih na temelju ovoga Zakona (članak 48. stavak 3.)
4. voditelj radilišta ako pirotehničari nisu ustrojeni u pirotehničke skupine od najmanje četiri, a najviše deset pirotehničara (članak 50. stavak 1.)
5. voditelj pirotehničke skupine ako ne vodi brigu o sigurnosnim udaljenostima između pirotehničara svoje skupine tijekom obavljanja poslova razminiranja (članak 50. stavak 2.)
6. voditelj radilišta i voditelj pirotehničke supine ako na radilištu ne vode propisanu vjerodostojnu dokumentaciju (članak 50. stavak 3.)
7. voditelj radilišta ako pirotehničari obavljaju svoje poslove prekovremeno i ako je stanka zbog vremenskih prekida i/ili čekanja duža od jedan sat (članak 52. stavci 2. i 5.)
8. pirotehničar i pomoćni djelatnik ako unose neistinite podatke u osobnu nadzornu knjižicu (članak 52. stavak 3.)
9. voditelj radilišta ako ne vodi evidenciju o radnom vremenu svih djelatnika na radilištu (članak 52. stavak 4.)
10. djelatnici ako ne nose osobnu zaštitnu opremu prilikom obavljanja svojih poslova (članak 54.)
11. pomoćni djelatnik ako svoje poslove obavlja bez osobne zaštitne opreme ili svoje poslove ne obavlja u oklopljenom pratećem vozilu ili nije zaštićen pokretnom kabinom ili štitom iako nije postignuta minimalna sigurnosna udaljenost između pomoćnog djelatnika i stroja za pripremu površine (članak 55. stavci 1. i 2.)
12. pirotehničar ako propisno ne obilježava radne staze (članak 56. stavak 2.)
13. voditelj skupine ako ne nadzire poslove obilježavanja u svojoj pirotehničkoj skupini (članak 56. stavak 4.)
14. voditelj radilišta ako ne uništava dijelove metalne i plastične galanterije MES-a, NUS-a i njiovih dijelova za koje se sa sigurnošću ne može utvrditi da su bezopasni (članak 56. stavak 5.)
15. voditelj radilišta ako ne organizira neprekidno čuvanje (članak 62. stavak 2.)
16. voditelj radilišta ako ne provede uništavanje u rokovima od 24 i 96 sati (članak 63. stavci 1. i 4.)
17. voditelj skupine ako ne provede obilježavanje uz poštivanje sigurnosnih udaljenosti oko mjesta pronalaska (članak 63. stavak 3.)
18. voditelj radilišta ako ne obavi primopredaju na temelju Zapisnika o primopredaji (članak 64. stavak 1.)
19. odgovorna osoba ako za uništavanje ne izradi Plan uništavanja (članak 64. stavak 3.)
20. voditelj radilišta ako vrsta i količina pronađenog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova ne odgovara vrsti i količini predanog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova na uništavanje, a odgovorna osoba pravne osobe za uništavanje ako vrsta i količina primljenog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova ne odgovara vrsti i količini uništenog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova (članak 65. stavak 2.)
21. odgovorna osoba za uništavanje ako poslove uništavanja ne obavlja sukladno odredbama ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju njega (članak 68. stavak 1.)
22. odgovorna osoba za uništavanje ako nakon obavljenih poslova uništavanja ostane neuništenog MES-a, NUS-a, njihovih dijelova ili sredstava kojima se uništavanje obavljalo (članak 68. stavak 2.)
23. voditelj radilišta ako ne organizira i ne provede internu kontrolu na 5 % razminirane površine, ako internu kontrolu obavljaju pirotehničari na površinama na kojima su obavljali poslove razminiranja, ako se ne poštuju minimalne sigurnosne udaljenosti, ako ne naloži ponovno razminiranje pirotehničaru kod kojeg se internom kontrolom pronašao MES, NUS, njihovi dijelovi ili neiskopani predmeti detekcije (članak 69. stavci 2., 3., 4.)
24. voditelj radilišta ako ne posjeduje propisanu dokumentaciju za razminiranu površinu i ne provede obilježavanje površine (članak 70. stavak 3.)
25. osoba koja poslove razminiranja ne obavlja sukladno odredbama ovoga Zakona i podzakonskih propisa donesenih na temelju njega (članak 83.)
26. osoba koja obavlja poslove iz članka 100. stavka 1. ovoga Zakona, a ne posjeduje iskaznicu protuminskog djelovanja
27. osoba koja inspektoru Ministarstva ne da na uvid iskaznicu protuminskog djelovanja (članak 100. stavak 3.)
28. voditelj radilišta ako se na radilištu nalazi osoba koja nije odgovorna osoba ovlaštene pravne osobe ili obrtnik i/ili djelatnik ovlaštene pravne osobe i/ili obrtnika koji ima uvjerenje o položenom stručnom ispitu za pomoćnog djelatnika ili pirotehničara te koja ne nosi osobnu zaštitnu opremu (članak 102. stavak 2.)
29. voditelj radilišta ako se medicinski tim ili služba za hitne intervencije nalaze unutar radilišta na površini koja nije sigurna, odnosno razminirana (članak 102. stavak 4.)
30. osoba koja ne vrati iskaznicu protuminskog djelovanja u roku od 15 dana od dana nastupanja okolnosti iz članka 104. stavka 1. ovoga Zakona
31. osoba koja ne omogući inspektoru Ministarstva utvrđivanje identiteta nadzirane osobe, obavljanje uvida u opće i pojedinačne akte, izuzimanje dokumentacije, ulazak u radilište, pregled poslovne dokumentacije, prostorija, uređaja i tehničke opreme, ne dostavi vjerodostojne i potpune podatke i dokumentaciju radi utvrđivanja činjeničnog stanja, ne dozvoli utvrđivanje činjeničnog stanja na vizualni način, odbije obavljanje kontrolnih uzoraka na traženje inspektora Ministarstva, ne poduzme radnje u svrhu otklanjanja nepravilnosti ili ne dostavi pisano izvješće o poduzetim mjerama naloženim u upravnom i inspekcijskom nadzoru (članak 132. stavak 1. točke 1., 2., 3., 5., 6., 7., 8. i 9.)
32. voditelj radilišta ako nastavi obavljati poslove nakon naložene mjere zabrane obavljanja daljnjih poslova i ne otkloni utvrđene nepravilnosti (članak 134. stavak 3.).
(2) Ako se inspekcijskim nadzorom i/ili kontrolom kvalitete, tijekom obavljanja poslova razminiranja, nakon obavljene ručne detekcije mina pirotehničaru pronađe MES, NUS, njihovi dijelovi i neiskopane metalne detekcije, kaznit će se pirotehničar novčanom kaznom u iznosu od 4000 kn do 10.000 kn (članak 56. stavak 1. i 2.).
(3) Ako inspektori Ministarstva utvrde ponovljeni prekršaj, u razdoblju od godinu dana, iz stavka 2. ovoga članka, pirotehničaru će se rješenjem privremeno oduzeti iskaznica protuminskog djelovanja na vrijeme od 1 do 6 mjeseci.
(4) Za prekršaj iz stavka 1. podstavka 33. ovoga članka voditelju radilišta će se rješenjem privremeno oduzeti iskaznica protuminskog djelovanja na vrijeme od 1 do 6 mjeseci.
(5) Odredba stavka 2. ovog članka neće se primjenjivati na određenu veličinu pronađenih neiskopanih metalnih detekcija te vrste NUS-a i dijelove MES-a i NUS-a koji su određeni pravilnikom iz članka 84. ovoga Zakona.
Članak 140.
Novčanom kaznom u iznosu od 2000 do 10.000 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba koja neovlašteno ulazi u MSP i u radilište ili koristi područje i/ili građevinu za koju Ministarstvo nije izdalo Potvrdu o isključenju područja i/ili građevine iz MSP-a (članak 45. stavci 1. i 2.).
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA
ZAKONA O PROTUMINSKOM DJELOVANJU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u članku 2. stavku 4. podstavku 1. Ustava Republike Hrvatske (Narodne novine, br. 85/2010 – pročišćeni tekst i 5/2014 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Republika Hrvatska je potpisivanjem Ugovora o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji postala stranka Ugovora o Europskoj uniji, kao i Ugovora o funkcioniranju Europske unije i Ugovora o osnivanju Europske zajednice za atomsku energiju. Upotreba eura kao jedinstvene valute u Ekonomskoj i monetarnoj uniji regulirana je trima uredbama Vijeća EU-a. To su Uredba Vijeća (EZ) br. 1103/97 od 17. lipnja 1997. o određenim odredbama koje se odnose na uvođenje eura, Uredba Vijeća (EZ) br. 974/98 od 3. svibnja 1998. o uvođenju eura i Uredba Vijeća (EZ) br. 2866/98 od 31. prosinca 1998. o stopama konverzije između eura i valuta država članica koje usvajaju euro.
Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj u prosincu 2020. godine donijela Nacionalni plan zamjene hrvatske kune eurom („Narodne novine“, br. 146/20), a s ciljem provedbe navedenog Nacionalnog plana, Vlada je u rujnu 2021. godine donijela Zaključak o provedbi zakonodavnih aktivnosti povezanih s uvođenjem eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj. Ovim Zaključkom utvrđen je popis zakona i podzakonskih propisa koje je potrebno izmijeniti radi pune prilagodbe hrvatskog zakonodavstva uvođenju eura kao službene valute.
Osim donošenja zakona kojim će se urediti najvažnija pitanja vezana uz uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, za potrebe pune prilagodbe hrvatskog zakonodavstva uvođenju eura, potrebno je izmijeniti niz zakona i podzakonskih propisa koji sadržavaju odredbe povezane s kunom.
Važeći Zakon o protuminskom djelovanju („Narodne novine“, br. 110/15, 118/18 i 98/19) sadrži prekršajne odredbe kojima je propisano sankcioniranje pravnih i fizičkih osoba za ponašanja suprotna odredbama toga Zakona. Kao prekršajne sankcije propisane su novčane kazne, iznos kojih je izražen u kunama.
Radi potrebe prilagodbe pravnog okvira Republike Hrvatske uvođenju eura kao nacionalne valute te nesmetanom i učinkovitom postupanju svih tijela uključenih u procesuiranje prekršaja utvrđenih Zakonom o protuminskom djelovanju, potrebno je u ovom Zakonu zamijeniti iznose novčanih kazni izraženih u kunama tako da budu izraženi u eurima.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
OCJENA POTREBNIH SREDSTAVA ZA PROVEDBU ZAKONA
Za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Donošenje ovog Zakona predlaže se po hitnom postupku sukladno članku 204. stavku 1. i članku 206. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, br. 81/13., 113/16., 69/17., 29/18., 53/20., 119/20. - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 123/20.), prema kojima se po hitnom postupku donose zakoni kada to zahtijevaju osobito opravdani razlozi, odnosno koji se usklađuju s dokumentima Europske unije ako to zatraži predlagatelj.
S obzirom da je Vlada Republike Hrvatske na sjednici održanoj u prosincu 2020. godine donijela Nacionalni plan zamjene hrvatske kune eurom („Narodne novine“, br. 146/20), potrebno je u zakonima koji sadrže prekršajne odredbe na temelju kojih se prekršitelji sankcioniraju novčanom kaznom čiji je iznos izražen u kunama, zamijeniti te iznose onima izraženim u euru, s ciljem učinkovite i pravodobne prilagodbe pravnog okvira Republike Hrvatske uvođenju eura kao nacionalne valute.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PROTUMINSKOM DJELOVANJU
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 1.
U Zakonu o protuminskom djelovanju („Narodne novine“, br. 110/15, 118/18 i 98/19) u članku 123. stavku 1. riječi: „od najmanje 600.000,00 kn“ zamjenjuju se riječima: „od najmanje 79.633,68 eura“, a riječi: „od najmanje 800.000,00 kn“ zamjenjuju se riječima: „od najmanje 106.178,24 eura“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 2.
U članku 136. stavku 1. riječi: „od 10.000,00 do 100.000,00 kuna“ zamjenjuju se riječima: „od 1.320,00 do 13.270,00 eura“.
U stavku 2. riječi: „od 2000 do 10.000,00“ zamjenjuju se riječima: „od 260,00 do 1.320,00 eura“.
U stavku 3. riječi: „od 50.000,00 kn do 100.000,00 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 6.630,00 do 13.270,00 eura“, a riječi: „od 10.000,00 kn do 20.000,00 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 1.320,00 do 2.650,00 eura“.
U stavku 4. riječi: „od 100.000 kn do 150.000 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 13.270,00 do 19.900,00 eura“, a riječi: „od 20.000 do 40.000 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 2.650,00 do 5.300,00 eura“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 3.
U članku 137. stavku 1. riječi: „od 2000 do 10.000 kuna“ zamjenjuju se riječima: „od 260,00 do 1.320,00 eura“.
U stavku 2. riječi: „od 4000 kn do 10.000 kn“ zamjenjuju se riječima: „od 530,00 do 1.320,00 eura“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 4.
U članku 140. riječi: „od 2000 do 10.000 kuna“ zamjenjuju se riječima: „od 260,00 do 1.320,00 eura“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 5.
Ovaj Zakon objavit će se u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu na dan uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
OBRAZLOŽENJE POJEDINAČNIH ODREDABA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 1.
Iznosi do koje visine su ovlaštene pravne osobe i/ili obrtnici i Ministarstvo dužni osigurati svoje djelatnike iz članka 107. ovoga Zakona za slučajeve smrti ili ozljede uzrokovane obavljanjem poslova izraženi u kunama, zamjenjuju se iznosima izraženim u eurima.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članci 2–4.
Iznosi novčanih kazni utvrđeni člancima 136., 137. i 140. Zakona o protuminskom djelovanju („Narodne novine“, br. br. 110/15, 118/18 i 98/19) izraženi u kunama, zamjenjuju se iznosima izraženim u euru.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 5.
Propisuje se stupanje na snagu ovog Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA KOJE SE MIJENJAJU
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 123.
(1) Ovlaštene pravne osobe i/ili obrtnici i Ministarstvo dužni su osigurati svoje djelatnike iz članka 107. ovoga Zakona za slučajeve smrti u iznosu od najmanje 600.000,00 kn ili ozljede uzrokovane obavljanjem poslova u iznosu od najmanje 800.000,00 kn.
(2) Osiguranici, odnosno korisnici osiguranja iz stavka 1. ovoga članka mogu biti samo osobe iz članka 107. ovoga Zakona te njihovi zakonski nasljednici.
(3) Osiguranje iz stavka 1. ovoga članka dužno je ugovoriti i Ministarstvo za svoje djelatnike iz članka 107. ovoga Zakona.
(4) Preslik police iz stavka 1. ovoga članka ugovaratelj osiguranja mora uručiti osiguraniku.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 136.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 10.000 do 100.000 kuna kaznit će se za prekršaj ovlaštena pravna osoba, obrtnik, podružnica ili izdvojeni pogon ako:
1. obavlja poslove iz članka 10. stavka 1. bez odobrenja Ministarstva (članak 10. stavak 1.)
2. poslove obavlja bez nazočnosti voditelja radilišta, najmanje dva pirotehničara i medicinskog tima (članak 15.)
3. ne izvijesti Ministarstvo o promjeni uvjeta na temelju kojih je izdano odobrenje za obavljanje poslova razminiranja ručnom metodom, poslova strojne pripreme površine i pregleda površine psima za detekciju mina (članak 19. stavak 3.)
4. nije izradila i vodila tehničku dokumentaciju prije početka, tijekom i nakon obavljanja poslova razminiranja (članak 20. stavak 1.)
5. nije izradila i vodila dokumentaciju sukladno propisu kojim se propisuje izrada, sadržaj i vođenje dokumentacije u protuminskom djelovanju (članak 20. stavak 3.)
6. je prilikom obavljanja poslova razminiranja na radilište uvela dodatne ili zamijenila postojeće izvoditelje poslova bez odgovarajućih izmjena i dopuna Izvedbenog plana razminiranja (članak 24. stavci 1. i 2.)
7. dodatni ili promijenjeni izvoditelji poslova ne ispunjavaju uvjete propisane člancima 11., 12. i 13. ovoga Zakona (članak 27.)
8. ne izda Izjavu o očišćenosti od MES-a, NUS-a i njihovih dijelova nakon obavljenih poslova razminiranja (članak 28. stavci 1. i 2.)
9. uz Izjavu o očišćenosti od MES-a, NUS-a i njihovih dijelova ne priloži dokumentaciju propisanu člankom 29 (članak 29. stavak 1.)
10. ako izda Izjavu o obavljenim poslovima pojedinom metodom na tehničkom izvidu nakon koje se utvrdi da poslovi nisu obavljeni sukladno Izvedbenom planu tehničkog izvida (članak 23. stavak 5.)
11. na radilištu nisu osigurani propisani uvjeti (članak 47. stavci 2. i 3.)
12. ne obilježi sigurne pristupne putove i radilište prije i tijekom obavljanja poslova tako da je jasno vidljiva granica između površina (članak 48. stavci 1. i 2.)
13. pirotehničari nisu ustrojeni u pirotehničku skupinu (članak 50. stavak 1.)
14. pirotehničari obavljaju svoje poslove prekovremeno, ako je stanka zbog vremenskih prekida i/ili čekanja duža od jedan sat te ako nije osigurana odgovarajuća zaštita u odnosu na vremenske prilike (članak 52. stavci 2., 5. i 6.)
15. ne osigura nazočnost medicinskog tima i uvjete iz članka 53. stavaka 2. i 3. ovoga zakona (članak 53. stavci 1., 2. i 3.)
16. ne osigura neprekidan i neposredan sustav veza (članak 53. stavak 5.)
17. obavlja poslove uništavanja bez odobrenja Ministarstva izdanog sukladno propisima kojima se uređuje područje eksplozivnih tvari (članak 61.)
18. ne organizira neprekidno čuvanje pronađenog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova do trenutka njihova uništavanja (članak 62. stavak 2.)
19. poslove uništavanja i prijevoza ne obavi u roku od 24 sata od trenutka pronalaska (članak 63. stavak 1.)
20. ne provede uništavanje sredstava koja nisu onesposobljena u roku od 96 sati (članak 63. stavak 4)
21. u roku od tri dana ne dostavi Plan uništavanja sukladno članku 65. stavku 3. ovoga Zakona
22. uništavanje obavlja sredstvima za koja nije ishodila odobrenje Ministarstva (članak 66. stavak 1.)
23. poslove uništavanja ne obavlja sukladno odredbama ovoga Zakona te provedbenih propisa donesenih na temelju njega (članak 68. stavak 1.)
24. ne provodi svakodnevnu internu kontrolu (članak 69. stavak 1.)
25. poslove razminiranja ne obavlja sukladno odredbama ovoga Zakona te provedbenih propisa donesenih na temelju njega (članak 83.)
26. na poslovima razminiranja koristi osobnu zaštitnu opremu, strojeve za pripremu površine i timove vodič-pas koji nemaju valjanu ocjenu o sukladnosti ili su ocjene o sukladnosti istekle (članak 86. stavak 1.)
27. obavlja poslove ocjenjivanja sukladnosti bez ovlaštenja Ministarstva (članak 87. stavci 1. i 6.)
28. ne izvijesti Ministarstvo o promjeni uvjeta na temelju kojih je izdano ovlaštenje (članak 87. stavak 5)
29. izda ocjenu o sukladnosti u suprotnosti s odredbama članka 88. stavaka 1. i ne vodi evidencije sukladno odredbi članka 88. stavka 2.
30. poslove iz članka 100. stavka 1. ovoga Zakona obavljaju osobe koje ne posjeduju iskaznicu protuminskog djelovanja
31. poslove iz članka 100. stavka 1. ovoga Zakona obavljaju osobe koje ne ispunjavaju za to zakonom propisane uvjete (članak 101. stavak 2.)
32. ne obavijesti Ministarstvo o prestanku ispunjavanja uvjeta za posjedovanje iskaznice protuminskog djelovanja (članak 104. stavak 2.)
33. provodi osposobljavanje bez odobrenja Ministarstva (članak 105. stavak 2.)
34. za obavljanje poslova iz članka 100. stavka 1. ovoga Zakona zaposli osobe suprotno odredbi članka 108. stavka 2.
35. ne posjeduje ugovore o radu u punom radnom vremenu, police osiguranja te odgovarajuće prijave na tijela mirovinskog i zdravstvenog osiguranja za sve zaposlene pomoćne djelatnike, pirotehničare i voditelje radilišta (članak 108. stavak 3.)
36. ne osigura svoje djelatnike ili ne uruči presliku police osiguraniku (članak 123. stavci 1., 2. i 4.)
37. ne obustavi obavljanje poslova na radilištu ili dijelu radilišta na traženje inspektora Ministarstva (članak 130.)
38. ne omogući inspektoru Ministarstva utvrđivanje identiteta nadzirane osobe, obavljanje uvida u opće i pojedinačne akte, izuzimanje dokumentacije, ulazak u radilište, pregled poslovne dokumentacije, prostorija, uređaja i tehničke opreme, ne dostavi vjerodostojne i potpune podatke i dokumentaciju radi utvrđivanja činjeničnog stanja, ne dozvoli utvrđivanje činjeničnog stanja na vizualni način, ne obavi uzorkovanje kontrolnim uzorcima na traženje inspektora, ne poduzme radnje u svrhu otklanjanja nepravilnosti ili ne dostavi pisano izvješće o poduzetim mjerama naloženim u upravnom i inspekcijskom nadzoru (članak 132. stavak 1. točke 1., 2., 3., 5., 6., 7., 8. i 9.)
39. ne ponovi poslove razminiranja na površini za koju je Ministarstvo izdalo rješenje o nalaganju ponavljanja poslova razminiranja (članak 133. stavak 1.)
40. ne obavijesti Ministarstvo o poduzetim mjerama ili ne postupi po rješenju (članak 135. stavak 2.).
(2) Za prekršaje iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 2000 do 10.000 i odgovorna osoba u pravnoj osobi, kod obrtnika, u podružnici ili izdvojenom pogonu.
(3) Ako se nakon izdane Izjave o očišćenosti naknadno pronađe MES, NUS i njihovi dijelovi, kaznit će se ovlaštena pravna osoba, obrtnik, podružnica ili izdvojeni pogon novčanom kaznom u iznosu od 50.000 kn do 100.000 kn, a odgovorna osoba ovlaštene pravne osobe, obrtnik, odgovorna osoba podružnice ili izdvojenog pogona, novčanom kaznom u iznosu od 10.000 kn do 20.000 kn (članak 28. stavak 3., članak 57. stavak 3. i članak 59.).
(4) Ako inspektori Ministarstva utvrde ponovljeni prekršaj iz stavka 1. podstavka 3. ovoga članka, u razdoblju od dvije godine, kaznit će se ovlaštena pravna osoba, obrtnik, podružnica ili izdvojeni pogon novčanom kaznom u iznosu od 100.000 kn do 150.000 kn i odgovorna osoba ovlaštene pravne osobe, obrtnik, odgovorna osoba podružnice ili izdvojenog pogona, novčanom kaznom u iznosu od 20.000 do 40.000 kn.
(5) Odredbe stavaka 3. i 4. ovoga članka neće se primjenjivati na vrste NUS-a i dijelove MES-a i NUS-a koji su određeni propisom iz članka 84. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 137.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 2000 do 10.000 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba u ovlaštenoj pravnoj osobi, kod obrtnika, u podružnici ili izdvojenom pogonu:
1. voditelj radilišta ako se nakon danog Završnog izvješća razminiranja i izdane Izjave o očišćenosti naknadno pronađe MES, NUS i njihovi dijelovi (članak 29. stavak 2. i članak 57. stavak 3.)
2. voditelj radilišta/zamjenik voditelja radilišta ako ne rukovodi poslovima na radilištu/cjelini radilišta i ne nadzire provođenje mjera sigurnosti, voditelj radilišta ako ne koordinira rad zamjenika voditelja radilišta (članak 47. stavak 4.)
3. voditelj radilišta ako provodi obilježavanje protivno odredbama ovog Zakona i propisa donesenih na temelju ovoga Zakona (članak 48. stavak 3.)
4. voditelj radilišta ako pirotehničari nisu ustrojeni u pirotehničke skupine od najmanje četiri, a najviše deset pirotehničara (članak 50. stavak 1.)
5. voditelj pirotehničke skupine ako ne vodi brigu o sigurnosnim udaljenostima između pirotehničara svoje skupine tijekom obavljanja poslova razminiranja (članak 50. stavak 2.)
6. voditelj radilišta i voditelj pirotehničke supine ako na radilištu ne vode propisanu vjerodostojnu dokumentaciju (članak 50. stavak 3.)
7. voditelj radilišta ako pirotehničari obavljaju svoje poslove prekovremeno i ako je stanka zbog vremenskih prekida i/ili čekanja duža od jedan sat (članak 52. stavci 2. i 5.)
8. pirotehničar i pomoćni djelatnik ako unose neistinite podatke u osobnu nadzornu knjižicu (članak 52. stavak 3.)
9. voditelj radilišta ako ne vodi evidenciju o radnom vremenu svih djelatnika na radilištu (članak 52. stavak 4.)
10. djelatnici ako ne nose osobnu zaštitnu opremu prilikom obavljanja svojih poslova (članak 54.)
11. pomoćni djelatnik ako svoje poslove obavlja bez osobne zaštitne opreme ili svoje poslove ne obavlja u oklopljenom pratećem vozilu ili nije zaštićen pokretnom kabinom ili štitom iako nije postignuta minimalna sigurnosna udaljenost između pomoćnog djelatnika i stroja za pripremu površine (članak 55. stavci 1. i 2.)
12. pirotehničar ako propisno ne obilježava radne staze (članak 56. stavak 2.)
13. voditelj skupine ako ne nadzire poslove obilježavanja u svojoj pirotehničkoj skupini (članak 56. stavak 4.)
14. voditelj radilišta ako ne uništava dijelove metalne i plastične galanterije MES-a, NUS-a i njiovih dijelova za koje se sa sigurnošću ne može utvrditi da su bezopasni (članak 56. stavak 5.)
15. voditelj radilišta ako ne organizira neprekidno čuvanje (članak 62. stavak 2.)
16. voditelj radilišta ako ne provede uništavanje u rokovima od 24 i 96 sati (članak 63. stavci 1. i 4.)
17. voditelj skupine ako ne provede obilježavanje uz poštivanje sigurnosnih udaljenosti oko mjesta pronalaska (članak 63. stavak 3.)
18. voditelj radilišta ako ne obavi primopredaju na temelju Zapisnika o primopredaji (članak 64. stavak 1.)
19. odgovorna osoba ako za uništavanje ne izradi Plan uništavanja (članak 64. stavak 3.)
20. voditelj radilišta ako vrsta i količina pronađenog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova ne odgovara vrsti i količini predanog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova na uništavanje, a odgovorna osoba pravne osobe za uništavanje ako vrsta i količina primljenog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova ne odgovara vrsti i količini uništenog MES-a, NUS-a i njihovih dijelova (članak 65. stavak 2.)
21. odgovorna osoba za uništavanje ako poslove uništavanja ne obavlja sukladno odredbama ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju njega (članak 68. stavak 1.)
22. odgovorna osoba za uništavanje ako nakon obavljenih poslova uništavanja ostane neuništenog MES-a, NUS-a, njihovih dijelova ili sredstava kojima se uništavanje obavljalo (članak 68. stavak 2.)
23. voditelj radilišta ako ne organizira i ne provede internu kontrolu na 5 % razminirane površine, ako internu kontrolu obavljaju pirotehničari na površinama na kojima su obavljali poslove razminiranja, ako se ne poštuju minimalne sigurnosne udaljenosti, ako ne naloži ponovno razminiranje pirotehničaru kod kojeg se internom kontrolom pronašao MES, NUS, njihovi dijelovi ili neiskopani predmeti detekcije (članak 69. stavci 2., 3., 4.)
24. voditelj radilišta ako ne posjeduje propisanu dokumentaciju za razminiranu površinu i ne provede obilježavanje površine (članak 70. stavak 3.)
25. osoba koja poslove razminiranja ne obavlja sukladno odredbama ovoga Zakona i podzakonskih propisa donesenih na temelju njega (članak 83.)
26. osoba koja obavlja poslove iz članka 100. stavka 1. ovoga Zakona, a ne posjeduje iskaznicu protuminskog djelovanja
27. osoba koja inspektoru Ministarstva ne da na uvid iskaznicu protuminskog djelovanja (članak 100. stavak 3.)
28. voditelj radilišta ako se na radilištu nalazi osoba koja nije odgovorna osoba ovlaštene pravne osobe ili obrtnik i/ili djelatnik ovlaštene pravne osobe i/ili obrtnika koji ima uvjerenje o položenom stručnom ispitu za pomoćnog djelatnika ili pirotehničara te koja ne nosi osobnu zaštitnu opremu (članak 102. stavak 2.)
29. voditelj radilišta ako se medicinski tim ili služba za hitne intervencije nalaze unutar radilišta na površini koja nije sigurna, odnosno razminirana (članak 102. stavak 4.)
30. osoba koja ne vrati iskaznicu protuminskog djelovanja u roku od 15 dana od dana nastupanja okolnosti iz članka 104. stavka 1. ovoga Zakona
31. osoba koja ne omogući inspektoru Ministarstva utvrđivanje identiteta nadzirane osobe, obavljanje uvida u opće i pojedinačne akte, izuzimanje dokumentacije, ulazak u radilište, pregled poslovne dokumentacije, prostorija, uređaja i tehničke opreme, ne dostavi vjerodostojne i potpune podatke i dokumentaciju radi utvrđivanja činjeničnog stanja, ne dozvoli utvrđivanje činjeničnog stanja na vizualni način, odbije obavljanje kontrolnih uzoraka na traženje inspektora Ministarstva, ne poduzme radnje u svrhu otklanjanja nepravilnosti ili ne dostavi pisano izvješće o poduzetim mjerama naloženim u upravnom i inspekcijskom nadzoru (članak 132. stavak 1. točke 1., 2., 3., 5., 6., 7., 8. i 9.)
32. voditelj radilišta ako nastavi obavljati poslove nakon naložene mjere zabrane obavljanja daljnjih poslova i ne otkloni utvrđene nepravilnosti (članak 134. stavak 3.).
(2) Ako se inspekcijskim nadzorom i/ili kontrolom kvalitete, tijekom obavljanja poslova razminiranja, nakon obavljene ručne detekcije mina pirotehničaru pronađe MES, NUS, njihovi dijelovi i neiskopane metalne detekcije, kaznit će se pirotehničar novčanom kaznom u iznosu od 4000 kn do 10.000 kn (članak 56. stavak 1. i 2.).
(3) Ako inspektori Ministarstva utvrde ponovljeni prekršaj, u razdoblju od godinu dana, iz stavka 2. ovoga članka, pirotehničaru će se rješenjem privremeno oduzeti iskaznica protuminskog djelovanja na vrijeme od 1 do 6 mjeseci.
(4) Za prekršaj iz stavka 1. podstavka 33. ovoga članka voditelju radilišta će se rješenjem privremeno oduzeti iskaznica protuminskog djelovanja na vrijeme od 1 do 6 mjeseci.
(5) Odredba stavka 2. ovog članka neće se primjenjivati na određenu veličinu pronađenih neiskopanih metalnih detekcija te vrste NUS-a i dijelove MES-a i NUS-a koji su određeni pravilnikom iz članka 84. ovoga Zakona.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 140.
Novčanom kaznom u iznosu od 2000 do 10.000 kuna kaznit će se za prekršaj fizička osoba koja neovlašteno ulazi u MSP i u radilište ili koristi područje i/ili građevinu za koju Ministarstvo nije izdalo Potvrdu o isključenju područja i/ili građevine iz MSP-a (članak 45. stavci 1. i 2.).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova