Na temelju članka 54. stavka 15. i članka 59. stavka 6. Zakona o zaštiti zraka (»Narodne novine«, br. 127/19 i 57/22) i članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“ br. 66/19) ministar gospodarstva i održivog razvoja, uz prethodnu suglasnost ministra vanjskih i europskih poslova, donosi
PRAVILNIK O SADRŽAJU, FORMATU I POSTUPKU DONOŠENJA AKCIJSKOG PLANA ZA POBOLJŠANJE KVALITETE ZRAKA, TE UZAJAMNOJ RAZMJENI INFORMACIJA I IZVJEŠĆIVANJU O KVALITETI ZRAKA I OBVEZAMA ZA PROVEDBU ODLUKE KOMISIJE 2011/850/EU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuje način provedbe postupka izrade, donošenja kao i praćenje provedbe akcijskih planova za poboljšanje kvalitete zraka, obveze jedinica lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba, ministarstva nadležnog za zaštitu zraka (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), ovlaštenika i drugih tijela u postupku izrade akcijskog plana kao i sadržaj i format akcijskog plana, te način, rokovi, sadržaj i format podataka te način prikupljanja podataka radi uzajamne razmjene informacija i izvješćivanja o procjenjivanju i upravljanju kvalitetom zraka.
Članak 2.
(a)Ovim Pravilnikom u hrvatsko zakonodavstvo preuzima se sljedeći akt Europske unije:
– Direktiva 2008/50/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2008. o kvaliteti zraka i čistijem zraku za Europu (SL L 152, 11. 6. 2008.)
(2) Ovim se Pravilnikom osigurava provedba sljedećeg akta Europske unije:
– Provedbene odluke Komisije 2011/850/EU od 12. prosinca 2011. o utvrđivanju pravila za direktive 2004/107/EZ i 2008/50/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu uzajamne razmjene informacija i izvješćivanja o kvaliteti zraka (priopćena pod brojem dokumenta C(2011) 9068) (SL L 335, 17. 12. 2011.); (u daljnjem tekstu: Odluka Komisije 2011/850/EU)
Članak 3.
(1) Pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi uporabljeni u Odluci Komisije 2011/850/EU.
(2) Osim pojmova iz stavka 1. ovoga članka, pojedini pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku sukladni su pojmovima definiranim u zakonu kojim se uređuje zaštita zraka i posebnom propisu o Nacionalnoj infrastrukturi prostornih podataka.
(3) Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, za osobe u muškom rodu, uporabljeni su neutralno i odnose se na muške i ženske osobe.
II. AKCIJSKI PLAN ZA POBOLJŠANJE KVALITETE ZRAKA
Sadržaj i format akcijskog plana
Članak 4.
Akcijski plan obavezno sadrži dijelove i informacije propisane u Prilogu I. ovoga Pravilnika.
Članak 5.
(a)Akcijski plan koji se donosi na temelju podataka s mjernih mjesta za praćenje koncentracija sumporovog dioksida, dušikovog dioksida i dušikovih oksida, lebdećih čestica (PM10 i PM2,5), olova, benzena, ugljikovog monoksida, prizemnog ozona i prekursora ozona, arsena, kadmija, žive, nikla, benzo(a)pirena i drugih policikličkih aromatskih ugljikovodika u zraku koji se koriste za uzajamnu razmjenu informacija i izvješćivanja o kvaliteti zraka između Ministarstva i Europske komisije uz podatke iz članka 5. ovoga Pravilnika sadrži i podatke iz Točaka H, I, J i K Priloga II. Odluke Komisije 2011/850/EU:
– (H) informacije o planovima za kvalitetu zraka
– (I) informacije o raspodjeli izvora
– (J) informacije o scenariju za godinu postizanja
– (K) informacije o mjerama za poboljšanje kvalitete zraka.
(b)Informacije iz stavka 1. ovoga članka koriste se i za uzajamnu razmjenu informacija i izvješćivanja o kvaliteti zraka između Ministarstva i Europske komisije sukladno propisu kojim se uređuje zaštita zraka.
(c)Informacije iz stavka 1. ovoga članka predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave dostavlja Ministarstvu u elektroničkom obliku koristeći formate i protokole iz Odluke Komisije 2011/850/EU.
(d)Dostavljene informacije iz stavka 3. ovoga članka sastavni su dio informacijskog sustava zaštite zraka i objavljuju se na mrežnim stranicama Ministarstva.
Postupak donošenja akcijskog plana za poboljšanje kvalitete zraka
Članak 6.
(a)Nositelj izrade akcijskog plana je nadležno upravno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba.
(b)Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba donosi akcijski plan.
(c)Stručne poslove izrade nacrta prijedloga i nacrta konačnog prijedloga akcijskog plana obavlja ovlaštenik u suradnji s nositeljem izrade.
(d)Ovlaštenik iz stavka 3. ovoga članka je pravna ili fizička osoba - obrtnik koja prema propisu kojim se uređuje zaštita okoliša posjeduje suglasnost za obavljanje stručnih poslova iz područja zaštite okoliša i prirode.
Članak 7.
(1) Ovlaštenik sudjeluje u postupku izrade akcijskog plana tako da:
– na zahtjev nadležnog upravnog tijela iz članka 6. stavka 1. ovog Pravilnika surađuje u postupku određivanja sadržaja akcijskog plana
– izrađuje akcijski plan uključujući i možebitne dopune i dorade na zahtjev nadležnog upravnog tijela tijekom postupka
– po pozivu nadležnog upravnog tijela putem svojih predstavnika – voditelja izrade i po potrebi drugih suradnika u izradi akcijskog plana sudjeluje u postupku javne rasprave
– na zahtjev nadležnog upravnog tijela osigurava odgovarajuće sažetke, stručne podloge i sl. koje se odnose na materiju u svezi sa akcijskim planom
– za akcijske planove iz članka 5. ovoga Pravilnika osigurava i dostavlja informacije iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika Ministarstvu u elektroničkom obliku koristeći formate i protokole iz Odluke Komisije 2011/850/EU
(2) U postupku izrade akcijskog plana, ovlaštenik surađuje s nositeljem izrade, dostavlja očitovanja na primjedbe, prijedloge i mišljenja iz javne rasprave koja se odnosi na akcijski plan, te sudjeluje u pripremi izvješća o javnoj raspravi Nacrta prijedloga akcijskog plana.
(3) Ako ovlaštenik ne dostavi Ministarstvu podatke i informacije sukladno odredbi stavka 1. podstavka 5. ovog članka, Ministarstvo će po službenoj dužnosti sukladno posebnom propisu kojim se uređuje zaštita okoliša, ukinuti suglasnost za obavljanje stručnih poslova
Članak 8.
(1) Izrada akcijskog plana započinje na temelju odluke o izradi.
(2) Čelnik jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba donosi odluku o izradi akcijskog plana za svoje područje.
(3) Odluka iz stavka 2. ovoga članka sadrži:
–naziv nadležnog tijela
–naziv plana
–razloge za donošenje, ciljeve, programska polazišta te obuhvat akcijskog plana
–redoslijed radnji koje se imaju provesti u postupku donošenja akcijskog plana
(4) Odluka o izradi akcijskog plana objavljuje se u službenom glasilu jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba.
(5) Nositelj izrade akcijskog plana po objavi odluke o izradi dužan je osigurati informiranje javnosti.
Članak 9.
(1) Nadležno upravno tijelo donosi odluku o upućivanju Nacrta prijedloga akcijskog plana na javnu raspravu.
(2) O odluci iz stavka 1. ovoga članka nadležno upravno tijelo informira javnost.
Članak 10.
(1) U skladu s objavom javne rasprave, Nacrt prijedloga akcijskog plana s obrazloženjem i sažetkom za javnost stavlja se na javni uvid na oglasnu ploču i mrežne stranice nositelja izrade akcijskog plana.
(2) Postupak javnog uvida mora se osigurati u trajanju od najmanje od 30 dana.
(3) Za vrijeme javnog uvida nositelj izrade organizira, najmanje jedno javno izlaganje radi obrazloženja rješenja, smjernica i mjera.
(4) O javnom izlaganju se vodi zapisnik koji sadrži pitanja, prijedloge i mišljenja sudionika javne rasprave.
(5) Zapisnik vodi nositelj izrade.
Članak 11.
Nositelj izrade u suradnji s ovlaštenikom obrađuje mišljenja, prijedloge i primjedbe iznesene u javnoj raspravi i izrađuje izvješće o javnoj raspravi sukladno posebnom propisu kojim se uređuje informiranje i sudjelovanje javnosti i zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša u roku od 30 dana.
Članak 12.
(1 ) Postupak izrade akcijskih planova završava izradom izvješća o provedenom postupku izrade akcijskih planova.
(2 ) Izvješće iz stavka 1. ovog članka sadrži osobito:
1. sažeti prikaz načina na koji su pitanja zaštite zraka integrirana u akcijski plan
2. sažeti prikaz načina na koji su mišljenja tijela i/ili osoba iz članka 11. ovog Pravilnika, primjedbe, prijedlozi i mišljenja javnosti uzeti u obzir odnosno razmotreni pri izradi konačnog prijedloga akcijskog plana
3. obrazloženje razloga ne prihvaćanja mišljenja iz točke 2.
4. način praćenja primjene mjera koje su postale sadržajem akcijskog plana
5. način praćenja utjecaja na zrak donesenog akcijskog plana.
(3) O izvješću iz stavka 1. ovoga članka nadležno upravno tijelo informira javnost, nadležna tijela i/ili pravne osobe kada su ta tijela sudjelovala u postupku sukladno posebnom propisu kojim se uređuje informiranje i sudjelovanje javnosti i zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša u roku od 30 dana.
Članak 13.
Nacrt konačnog prijedloga akcijskog plana izrađuje nositelj izrade u suradnji s ovlaštenikom nakon što je provedena javna rasprava i izrađeno izvješće o javnoj raspravi iz članka 11. ovog Pravilnika i izvješće iz članka 12. stavka 1. ovog Pravilnika.
Članak 14.
(1) Nadležno upravno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba prije upućivanja konačnog prijedloga akcijskog plana u postupak donošenja obvezno je pribaviti mišljenje Ministarstva o prihvatljivosti akcijskog plana.
(2) Nadležno upravno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba u svrhu pribavljanja mišljenja iz stavka 1. ovoga članka, dostavlja Ministarstvu konačni prijedlog akcijskog plana, izvješće o javnoj raspravi iz članka 11. ovog Pravilnika, izvješće o provedenom postupku izrade akcijskih planova iz članka 12. ovog Pravilnika, mišljenja tijela i/ili pravnih osoba definiranih nositeljima pojedinih aktivnosti i mjera, mišljenja jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno jedinica lokalne samouprave i drugih tijela, kada su ta tijela sudjelovala u postupku javne rasprave.
(3) Ministarstvo mišljenje o prihvatljivosti akcijskog plana dostavlja nadležnom upravnom tijelu u roku od 30 dana od primitka dokumentacije iz stavka 2. ovoga članka, a nositelj izrade je dužan u roku od 30 dana od primitka mišljenja Ministarstva iz stavka 1. ovog članka, osigurati da ovlaštenik usuglasi akcijski plan sa istim mišljenjem te usuglašeni akcijski plan dostavi na mišljenje Ministarstvu.
(4) Mišljenje o prihvatljivosti Ministarstva iz stavka 1. ovoga članka obvezno sadrži ocjenu akcijskog plana.
(5) Ocjena iz stavka 4. ovoga članka sadrži usklađenost nacrta konačnog prijedloga akcijskog plana s odredbama Zakona i ovog Pravilnika.
(6) Mišljenje o prihvatljivosti iz stavka 1. ovoga članka sastavni je dio Odluke o donošenju akcijskog plana
(7) Ako ocjena iz stavka 4. ovog članka nije zadovoljavajuća, akcijski plan se ne može donijeti.
Članak 15.
(a)Grad Zagreb i jedinice lokalne samouprave dužni su Ministarstvu dostaviti akcijski plan s odlukom o donošenju najkasnije 15 dana od dana objave odluke u svojem službenom glasilu.
(b) Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba uz akcijski plan iz stavka 1. ovoga članka obavezno Ministarstvu dostavljaju i informacije iz članka 5. stavka 3. ovoga Pravilnika koje se koriste za potrebe izvješćivanja.
(c) Dokumenti iz stavka 1. ovoga članka, dostavljaju se u pisanom obliku i na elektroničkom mediju za pohranu podataka.
Članak 16.
(1) Za potrebe praćenja ostvarenja ciljeva akcijskog plana izrađuje se Izvješće o provedbi akcijskog plana (u daljnjem tekstu: Izvješće) za razdoblje od dvije godine od donošenja.
(2) Izvješće iz stavka 1. ovoga članka sadrži:
– stanje kvalitete zraka: područja i razine onečišćenosti, trajanje određenih znakovitih razina onečišćenosti, opće informacije o području, vrste i ocjene onečišćivanja, porijeklo onečišćenosti, analiza čimbenika koji su uzrokovali onečišćenost zraka, pojedinosti o poduzetim mjerama i projektima za poboljšanje kvalitete zraka
– ocjenu provedenih mjera i njihove učinkovitosti
– ostvarivanje mjera iz akcijskog plana
– podatke o korištenju financijskih sredstava za zaštitu i poboljšanje kvalitete zraka i
– prijedlog izmjena i dopuna postojećeg akcijskog plana te druge podatke od značenja za zaštitu kvalitete zraka.
(3) Izvješće izrađuje nadležno upravno tijelo i dostavlja ga Ministarstvu.
(4) Izvješće se objavljuje na mrežnim stranicama jedinice lokalne samouprave ili Grada Zagreba i Ministarstva.
III. RAZMJENA INFORMACIJA I IZVJEŠĆIVANJE
Članak 17.
Ministarstvo za potrebe provedbe Odluke Komisije 2011/850/EU obavlja sljedeće poslove:
– dostavlja informacije koje se koriste za uzajamnu razmjenu informacija i izvješćivanje u ime Republike Hrvatske u repozitorij podataka, uspostavljen od Europske komisije uz pomoć Europske agencije za okoliš;
– obavještava Europsku komisiju o osobi ili osobama iz članka 4. stavka 5. Odluke Komisije 2011/850/EU;
– dostavlja informacije koje se koriste za uzajamnu razmjenu informacija u repozitorij podataka iz članaka 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13. i 14. Odluke Komisije 2011/850/EU u rokovima propisanim člancima 6., 7., 8., 9., 10., 12., 13. 14. i 16. stavka 2. Odluke Komisije 2011/850/EU na način propisan člankom 5. Odluke Komisije 2011/850/EU;
– u slučaju ažuriranja informacija iz prve alineje ovoga članka, obrazlaže razlike između ažuriranih i originalnih informacija i razloge za ažuriranje sukladno članku 5. stavku 5. Odluke Komisije 2011/850/EU.
Članak 18.
Ministarstvo objavljuje Upute Europske komisije za uzajamnu razmjenu informacija i izvješćivanje o kvaliteti zraka na svojim mrežnim stranicama.
Članak 19.
(1) Za razmjenu informacija i izvješćivanje o procjenjivanju i upravljanju kvalitetom zraka koriste se podaci o koncentracijama onečišćujućih tvari dobivenih mjerenjima na mjernim mjestima određenim propisom kojim se uređuje popis mjernih mjesta za praćenje onečišćujućih tvari u zraku te podaci dobiveni indikativnim mjerenjima, modeliranjem i tehnikama objektivne procjene.
(2) Podaci iz stavka 1. ovoga članka dostavljaju se u informacijski sustav zaštite zraka u elektroničkom obliku koristeći formate i protokole koje Ministarstvo objavljuje na svojim mrežnim stranicama.
Članak 20.
(1) Podatke o zonama i aglomeracijama i sustavu procjene iz članaka 5. i 6. Odluke Komisije 2011/850/EU Državni hidrometeorološki zavod dostavlja u Ministarstvo do 30. studenoga tekuće godine za sljedeću kalendarsku godinu.
(2) Podatke iz članaka 8., 9., 10., 11. i 12. Odluke Komisije 2011/850/EU Državni hidrometeorološki zavod dostavlja u Ministarstvo do 30. travnja tekuće godine za proteklu kalendarsku godinu.
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 21.
Prilog I. tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
Članak 22.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o uzajamnoj razmjeni informacija i izvješćivanju o kvaliteti zraka i obvezama za provedbu Odluke Komisije 2011/850/EU (»Narodne novine«, broj 3/16).
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
izv. prof. dr. sc. Davor Filipović
PRILOG I.
OBVEZNI SADRŽAJ AKCIJSKIH PLANOVA ZA POBOLJŠANJE KVALITETE ZRAKA
Akcijski plan za poboljšanje kvalitete zraka sadrži sljedeće podatke:
1.
Osnovne informacije
Naziv
Datum izdanja:
Izrađivač:
Nadležno tijelo: kontakt podaci
2.
Opći podaci
a)Opći podaci o razlozima donošenja plana
-odstupanje od granične vrijednosti i broj prekoračenja
-referentna godina prekoračenja
-obuhvaćene onečišćujuće tvari
-mjerna postaja (karta, geografske koordinate);
b)Lokaliziranje prekomjernog onečišćenja
-područje;
-vrsta zone (grad, industrijsko ili ruralno područje)(karta);
-procjena veličine onečišćenog područja (km2)
-podaci o stanovništvu
a)broja stanovnika izloženih onečišćenju;
b)postotak osjetljive populacije u području prekoračenja (stanovništvo ispod 18 godina i preko 60 godina)
c)korisni klimatski podaci;
d) relevantni topografski podaci;
e) dovoljno podataka o vrsti ciljeva u zoni koje zahtijevaju zaštitu.
3.
Odgovorna tijela
Imena i adrese osoba koje su odgovorne za razvoj i provedbu akcijskog plana za poboljšanje kvalitete zraka.
4.
Priroda i procjena onečišćenja
(a) koncentracije koje su zabilježene tijekom prethodnih godina (prije provedbe mjera za poboljšanje);
(b) koncentracije koje su izmjerene od početka provedbe projekta;
(c) tehnike koje su korištene za procjenu.
5.
Porijeklo onečišćenja
(a) popis glavnih izvora emisije koji su odgovorni za onečišćenje (karta);
(b) ukupna količina emisija iz tih izvora (tone/godina);
(c) podaci o onečišćenju koje je došlo iz drugih regija.
6.
Analiza situacije
(a) detaljni podaci o onim faktorima koji su odgovorni za prekoračenje (npr. promet, uključujući i prekogranični promet, nastajanje sekundarnih onečišćujućih tvari u atmosferi);
(b) određivanje doprinosa izvora emisija razinama onečišćujućih tvari u zraku:
1.regionalni pozadinski doprinos1:
1.1ukupno
1.2doprinos iz izvora unutar države
1.3 prekogranični doprinos
1.4prirodni doprinos
1.5ostalo
2.gradski pozadinski doprinos2
2.1 ukupno
2.2promet
2.3industrija uključujući proizvodnju topline i električne energije
2.4poljoprivreda
2.5poslovne zone i stambena područja – grijanje
2.6doprinos brodova u područjima koja imaju brodski promet
2.7necestovni radni strojevi
2.8 prirodni doprinos
2.9 prekogranični doprinos
2.10ostali doprinosi
3.lokalni doprinosi3
3.1ukupno
3.2promet
3.3 industrija uključujući proizvodnju topline i električne energije6
3.4poljoprivreda
3.5poslovne zone i stambena područja – grijanje
3.6 doprinos brodova u područjima koja imaju brodski promet
3.7 necestovni radni strojevi
3.8prirodni doprinos
3.9prekogranični doprinos
3.10ostali doprinosi
(c) detaljni podaci o mogućim mjerama za poboljšanje kvalitete zraka.
7.
Detaljni podaci o onim mjerama ili projektima za poboljšanje, koji su postojali prije 11. lipnja 2008., tj.:
(a) lokalne, regionalne, nacionalne, međunarodne mjere;
(b) zabilježeni učinci tih mjera.
8.
Scenariji projekcija emisija
a)osnovno stanje (stanje u godini prekoračenja „x“) Početni scenarij4
b)stanje u godini donošenja akcijskog plana (projekcija stanja u godini nakon perioda važenja akcijskog plana „x+2“) Projekcijski scenarij5
c)stanje u godini ostvarivanja ciljeva (projekcija stanja nakon provedbe mjera definiranih u akcijskom planu „x+4“)
9.
Detaljni podaci o onim mjerama ili projektima koji su usvojeni s ciljem smanjenja onečišćenja, sukladno Zakonu o zaštiti zraka:
(a) popis i opis svih mjera navedenih u akcijskom planu;
Popis i opis mjera sadrži
-opis mjere
-klasifikaciju, vrstu i administrativnu razinu mjere
-obuhvaćeni sektor izvora
-prostorni doseg
-procjenu troška mjere (ako je dostupan podatak)
(b) vremenski plan provedbe;
Vremenski plan provedbe sadrži:
-planirani početak i kraj provedbe mjere
-ključne datume za provedbu mjere
(c) procjena planiranog poboljšanja kvalitete zraka i očekivanog vremena, potrebnog za dostizanje tih ciljeva.
Pokazatelj za praćenje napretka provedbe mjere
-Referentna godina od koje počinju projekcije
-Referentna godina za koju se rade projekcije
- Osnovno stanje
Projekcije:
-Opis scenarija
-Smanjenje godišnjih emisija kao rezultat provedbe mjere
-Očekivani učinak na razinu koncentracija u godini projekcije6
-Očekivani broj prekoračenja u godini provedbe mjere (ako je dostupno)7
10.
Detaljni podaci o dugoročno planiranim ili istraživanim mjerama ili projektima.
11.
Popis publikacija, dokumenata, radova, itd., koji su korišteni kao dopuna podacima koji se traže na temelju ovoga Priloga.
1Regionalni pozadinski doprinos(µg/m³) je koncentracija onečišćujućih tvari na
prostornoj skali većoj od 50 km. Sastoji se od doprinosa izvan područja prekoračenja kao i od izvora koji se nalaze unutar područja prekoračenja. Ukoliko su dostupni odgovarajući podaci, regionalna pozadinska razina se treba razdvojiti na utjecaje koji su iz države članice i na prekogranične doprinose.
2Gradski pozadinski doprinos (µg/m³) je koncentracija onečišćujućih tvari unutar gradova i naseljenih područja koje su utvrđene kao ukupne emisije grada ili aglomeracije, ali ne izravno kao lokalne emisije.Procjena razdiobe urbanog prirasta: urbana pozadinska koncentracija minus regionalna pozadinska koncentracija.
3Lokalni doprinos(µg/m³) utvrđuje doprinose iz izvora u neposrednoj blizini. Lokalni doprinos može se procijeniti kao razlika između izmjerene ili modelirane koncentracije na mjestu prekoračenja i gradske pozadinske koncentracije.
4Početni scenarij: scenarij emisija korišten za početne analize (bez dodanih mjera)
5Projekcijski scenarij: scenarija emisija sa dodatnim mjerama koje se koriste za projekcijsku analizu. Uključuje dodatne mjere koje nisu uključene u početnom scenariju, treba pružiti iste podatke kao što je navedeno u početnom scenariju ali ažurirano na način da uključi učinke novog plana.
6 Očekivani učinak na razinu koncentracija u godini projekcije: Smanjenje razine koncentracija treba biti pozitivan broj. Za srednje godišnje koncentracije smanjenje treba biti u µg/m³ na mjernom mjestu gdje su zabilježene najviše razine. Tamo gdje su utvrđena prekoračenja bez mjernog mjestu, treba upotrijebiti točku gdje su modelirane koncentracije najviše. Odstupanja od ovog pravila moraju biti navedena i objašnjena.
7Očekivani broj prekoračenja u godini provedbe mjera (projekcijskoj godini):Za kratkoročne granične vrijednosti to bi trebalo biti predstavljeno kao očekivani broj smanjenja prekoračenja. Smanjenje u broju prekoračenja se prikazuje kao pozitivan broj. To smanjenje treba biti izračunato na mjernoj postaji na kojoj su zabilježene najviše razine. Tamo gdje su utvrđena prekoračenja bez mjernog mjesta (tj. proizlazi iz modela) treba koristiti točke gdje su modelirane koncentracije najviše. Odstupanja od ovog pravila moraju biti označena i objašnjena u komentarima.
Na temelju članka 54. stavka 15. i članka 59. stavka 6. Zakona o zaštiti zraka (»Narodne novine«, br. 127/19 i 57/22) i članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“ br. 66/19) ministar gospodarstva i održivog razvoja, uz prethodnu suglasnost ministra vanjskih i europskih poslova, donosi
PRAVILNIK O SADRŽAJU, FORMATU I POSTUPKU DONOŠENJA AKCIJSKOG PLANA ZA POBOLJŠANJE KVALITETE ZRAKA, TE UZAJAMNOJ RAZMJENI INFORMACIJA I IZVJEŠĆIVANJU O KVALITETI ZRAKA I OBVEZAMA ZA PROVEDBU ODLUKE KOMISIJE 2011/850/EU
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuje način provedbe postupka izrade, donošenja kao i praćenje provedbe akcijskih planova za poboljšanje kvalitete zraka, obveze jedinica lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba, ministarstva nadležnog za zaštitu zraka (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), ovlaštenika i drugih tijela u postupku izrade akcijskog plana kao i sadržaj i format akcijskog plana, te način, rokovi, sadržaj i format podataka te način prikupljanja podataka radi uzajamne razmjene informacija i izvješćivanja o procjenjivanju i upravljanju kvalitetom zraka.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 2.
(a) Ovim Pravilnikom u hrvatsko zakonodavstvo preuzima se sljedeći akt Europske unije:
– Direktiva 2008/50/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2008. o kvaliteti zraka i čistijem zraku za Europu (SL L 152, 11. 6. 2008.)
(2) Ovim se Pravilnikom osigurava provedba sljedećeg akta Europske unije:
– Provedbene odluke Komisije 2011/850/EU od 12. prosinca 2011. o utvrđivanju pravila za direktive 2004/107/EZ i 2008/50/EZ Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu uzajamne razmjene informacija i izvješćivanja o kvaliteti zraka (priopćena pod brojem dokumenta C(2011) 9068) (SL L 335, 17. 12. 2011.); (u daljnjem tekstu: Odluka Komisije 2011/850/EU)
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 3.
(1) Pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi uporabljeni u Odluci Komisije 2011/850/EU.
(2) Osim pojmova iz stavka 1. ovoga članka, pojedini pojmovi koji se koriste u ovom Pravilniku sukladni su pojmovima definiranim u zakonu kojim se uređuje zaštita zraka i posebnom propisu o Nacionalnoj infrastrukturi prostornih podataka.
(3) Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, za osobe u muškom rodu, uporabljeni su neutralno i odnose se na muške i ženske osobe.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
II. AKCIJSKI PLAN ZA POBOLJŠANJE KVALITETE ZRAKA
Sadržaj i format akcijskog plana
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 4.
Akcijski plan obavezno sadrži dijelove i informacije propisane u Prilogu I. ovoga Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 5.
(a) Akcijski plan koji se donosi na temelju podataka s mjernih mjesta za praćenje koncentracija sumporovog dioksida, dušikovog dioksida i dušikovih oksida, lebdećih čestica (PM 10 i PM 2,5 ), olova, benzena, ugljikovog monoksida, prizemnog ozona i prekursora ozona, arsena, kadmija, žive, nikla, benzo(a)pirena i drugih policikličkih aromatskih ugljikovodika u zraku koji se koriste za uzajamnu razmjenu informacija i izvješćivanja o kvaliteti zraka između Ministarstva i Europske komisije uz podatke iz članka 5. ovoga Pravilnika sadrži i podatke iz Točaka H, I, J i K Priloga II. Odluke Komisije 2011/850/EU:
– (H) informacije o planovima za kvalitetu zraka
– (I) informacije o raspodjeli izvora
– (J) informacije o scenariju za godinu postizanja
– (K) informacije o mjerama za poboljšanje kvalitete zraka.
(b) Informacije iz stavka 1. ovoga članka koriste se i za uzajamnu razmjenu informacija i izvješćivanja o kvaliteti zraka između Ministarstva i Europske komisije sukladno propisu kojim se uređuje zaštita zraka.
(c) Informacije iz stavka 1. ovoga članka predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave dostavlja Ministarstvu u elektroničkom obliku koristeći formate i protokole iz Odluke Komisije 2011/850/EU.
(d) Dostavljene informacije iz stavka 3. ovoga članka sastavni su dio informacijskog sustava zaštite zraka i objavljuju se na mrežnim stranicama Ministarstva.
P ostupak donošenja akcijskog plana za poboljšanje kvalitete zraka
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 6.
(a) Nositelj izrade akcijskog plana je nadležno upravno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba.
(b) Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba donosi akcijski plan.
(c) Stručne poslove izrade nacrta prijedloga i nacrta konačnog prijedloga akcijskog plana obavlja ovlaštenik u suradnji s nositeljem izrade.
(d) Ovlaštenik iz stavka 3. ovoga članka je pravna ili fizička osoba - obrtnik koja prema propisu kojim se uređuje zaštita okoliša posjeduje suglasnost za obavljanje stručnih poslova iz područja zaštite okoliša i prirode.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 7.
(1) Ovlaštenik sudjeluje u postupku izrade akcijskog plana tako da:
– na zahtjev nadležnog upravnog tijela iz članka 6. stavka 1. ovog Pravilnika surađuje u postupku određivanja sadržaja akcijskog plana
– izrađuje akcijski plan uključujući i možebitne dopune i dorade na zahtjev nadležnog upravnog tijela tijekom postupka
– po pozivu nadležnog upravnog tijela putem svojih predstavnika – voditelja izrade i po potrebi drugih suradnika u izradi akcijskog plana sudjeluje u postupku javne rasprave
– na zahtjev nadležnog upravnog tijela osigurava odgovarajuće sažetke, stručne podloge i sl. koje se odnose na materiju u svezi sa akcijskim planom
– za akcijske planove iz članka 5. ovoga Pravilnika osigurava i dostavlja informacije iz članka 5. stavka 1. ovoga Pravilnika Ministarstvu u elektroničkom obliku koristeći formate i protokole iz Odluke Komisije 2011/850/EU
(2) U postupku izrade akcijskog plana, ovlaštenik surađuje s nositeljem izrade, dostavlja očitovanja na primjedbe, prijedloge i mišljenja iz javne rasprave koja se odnosi na akcijski plan, te sudjeluje u pripremi izvješća o javnoj raspravi Nacrta prijedloga akcijskog plana.
(3) Ako ovlaštenik ne dostavi Ministarstvu podatke i informacije sukladno odredbi stavka 1. podstavka 5. ovog članka, Ministarstvo će po službenoj dužnosti sukladno posebnom propisu kojim se uređuje zaštita okoliša, ukinuti suglasnost za obavljanje stručnih poslova
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 8.
(1) Izrada akcijskog plana započinje na temelju odluke o izradi.
(2) Čelnik jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba donosi odluku o izradi akcijskog plana za svoje područje.
(3) Odluka iz stavka 2. ovoga članka sadrži:
– naziv nadležnog tijela
– naziv plana
– razloge za donošenje, ciljeve, programska polazišta te obuhvat akcijskog plana
– redoslijed radnji koje se imaju provesti u postupku donošenja akcijskog plana
(4) Odluka o izradi akcijskog plana objavljuje se u službenom glasilu jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba.
(5) Nositelj izrade akcijskog plana po objavi odluke o izradi dužan je osigurati informiranje javnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 9.
(1) Nadležno upravno tijelo donosi odluku o upućivanju Nacrta prijedloga akcijskog plana na javnu raspravu.
(2) O odluci iz stavka 1. ovoga članka nadležno upravno tijelo informira javnost.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 10.
(1) U skladu s objavom javne rasprave, Nacrt prijedloga akcijskog plana s obrazloženjem i sažetkom za javnost stavlja se na javni uvid na oglasnu ploču i mrežne stranice nositelja izrade akcijskog plana.
(2) Postupak javnog uvida mora se osigurati u trajanju od najmanje od 30 dana.
(3) Za vrijeme javnog uvida nositelj izrade organizira, najmanje jedno javno izlaganje radi obrazloženja rješenja, smjernica i mjera.
(4) O javnom izlaganju se vodi zapisnik koji sadrži pitanja, prijedloge i mišljenja sudionika javne rasprave.
(5) Zapisnik vodi nositelj izrade.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 11.
Nositelj izrade u suradnji s ovlaštenikom obrađuje mišljenja, prijedloge i primjedbe iznesene u javnoj raspravi i izrađuje izvješće o javnoj raspravi sukladno posebnom propisu kojim se uređuje informiranje i sudjelovanje javnosti i zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša u roku od 30 dana.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 12.
(1 ) Postupak izrade akcijskih planova završava izradom izvješća o provedenom postupku izrade akcijskih planova.
(2 ) Izvješće iz stavka 1. ovog članka sadrži osobito:
1. sažeti prikaz načina na koji su pitanja zaštite zraka integrirana u akcijski plan
2. sažeti prikaz načina na koji su mišljenja tijela i/ili osoba iz članka 11. ovog Pravilnika, primjedbe, prijedlozi i mišljenja javnosti uzeti u obzir odnosno razmotreni pri izradi konačnog prijedloga akcijskog plana
3. obrazloženje razloga ne prihvaćanja mišljenja iz točke 2.
4. način praćenja primjene mjera koje su postale sadržajem akcijskog plana
5. način praćenja utjecaja na zrak donesenog akcijskog plana.
(3) O izvješću iz stavka 1. ovoga članka nadležno upravno tijelo informira javnost, nadležna tijela i/ili pravne osobe kada su ta tijela sudjelovala u postupku sukladno posebnom propisu kojim se uređuje informiranje i sudjelovanje javnosti i zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša u roku od 30 dana.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 13.
Nacrt konačnog prijedloga akcijskog plana izrađuje nositelj izrade u suradnji s ovlaštenikom nakon što je provedena javna rasprava i izrađeno izvješće o javnoj raspravi iz članka 11. ovog Pravilnika i izvješće iz članka 12. stavka 1. ovog Pravilnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 14.
(1) Nadležno upravno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba prije upućivanja konačnog prijedloga akcijskog plana u postupak donošenja obvezno je pribaviti mišljenje Ministarstva o prihvatljivosti akcijskog plana.
(2) Nadležno upravno tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba u svrhu pribavljanja mišljenja iz stavka 1. ovoga članka, dostavlja Ministarstvu konačni prijedlog akcijskog plana, izvješće o javnoj raspravi iz članka 11. ovog Pravilnika, izvješće o provedenom postupku izrade akcijskih planova iz članka 12. ovog Pravilnika, mišljenja tijela i/ili pravnih osoba definiranih nositeljima pojedinih aktivnosti i mjera, mišljenja jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno jedinica lokalne samouprave i drugih tijela, kada su ta tijela sudjelovala u postupku javne rasprave.
(3) Ministarstvo mišljenje o prihvatljivosti akcijskog plana dostavlja nadležnom upravnom tijelu u roku od 30 dana od primitka dokumentacije iz stavka 2. ovoga članka, a nositelj izrade je dužan u roku od 30 dana od primitka mišljenja Ministarstva iz stavka 1. ovog članka, osigurati da ovlaštenik usuglasi akcijski plan sa istim mišljenjem te usuglašeni akcijski plan dostavi na mišljenje Ministarstvu.
(4) Mišljenje o prihvatljivosti Ministarstva iz stavka 1. ovoga članka obvezno sadrži ocjenu akcijskog plana.
(5) Ocjena iz stavka 4. ovoga članka sadrži usklađenost nacrta konačnog prijedloga akcijskog plana s odredbama Zakona i ovog Pravilnika.
(6) Mišljenje o prihvatljivosti iz stavka 1. ovoga članka sastavni je dio Odluke o donošenju akcijskog plana
(7) Ako ocjena iz stavka 4. ovog članka nije zadovoljavajuća, akcijski plan se ne može donijeti.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 15.
(a) Grad Zagreb i jedinice lokalne samouprave dužni su Ministarstvu dostaviti akcijski plan s odlukom o donošenju najkasnije 15 dana od dana objave odluke u svojem službenom glasilu.
(b) Predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave odnosno Grada Zagreba uz akcijski plan iz stavka 1. ovoga članka obavezno Ministarstvu dostavljaju i informacije iz članka 5. stavka 3. ovoga Pravilnika koje se koriste za potrebe izvješćivanja.
(c) Dokumenti iz stavka 1. ovoga članka, dostavljaju se u pisanom obliku i na elektroničkom mediju za pohranu podataka.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 16.
(1) Za potrebe praćenja ostvarenja ciljeva akcijskog plana izrađuje se Izvješće o provedbi akcijskog plana (u daljnjem tekstu: Izvješće) za razdoblje od dvije godine od donošenja.
(2) Izvješće iz stavka 1. ovoga članka sadrži:
– stanje kvalitete zraka: područja i razine onečišćenosti, trajanje određenih znakovitih razina onečišćenosti, opće informacije o području, vrste i ocjene onečišćivanja, porijeklo onečišćenosti, analiza čimbenika koji su uzrokovali onečišćenost zraka, pojedinosti o poduzetim mjerama i projektima za poboljšanje kvalitete zraka
– ocjenu provedenih mjera i njihove učinkovitosti
– ostvarivanje mjera iz akcijskog plana
– podatke o korištenju financijskih sredstava za zaštitu i poboljšanje kvalitete zraka i
– prijedlog izmjena i dopuna postojećeg akcijskog plana te druge podatke od značenja za zaštitu kvalitete zraka.
(3) Izvješće izrađuje nadležno upravno tijelo i dostavlja ga Ministarstvu.
(4) Izvješće se objavljuje na mrežnim stranicama jedinice lokalne samouprave ili Grada Zagreba i Ministarstva.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
III. RAZMJENA INFORMACIJA I IZVJEŠĆIVANJE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 17.
Ministarstvo za potrebe provedbe Odluke Komisije 2011/850/EU obavlja sljedeće poslove:
– dostavlja informacije koje se koriste za uzajamnu razmjenu informacija i izvješćivanje u ime Republike Hrvatske u repozitorij podataka, uspostavljen od Europske komisije uz pomoć Europske agencije za okoliš;
– obavještava Europsku komisiju o osobi ili osobama iz članka 4. stavka 5. Odluke Komisije 2011/850/EU;
– dostavlja informacije koje se koriste za uzajamnu razmjenu informacija u repozitorij podataka iz članaka 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13. i 14. Odluke Komisije 2011/850/EU u rokovima propisanim člancima 6., 7., 8., 9., 10., 12., 13. 14. i 16. stavka 2. Odluke Komisije 2011/850/EU na način propisan člankom 5. Odluke Komisije 2011/850/EU;
– u slučaju ažuriranja informacija iz prve alineje ovoga članka, obrazlaže razlike između ažuriranih i originalnih informacija i razloge za ažuriranje sukladno članku 5. stavku 5. Odluke Komisije 2011/850/EU.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 18.
Ministarstvo objavljuje Upute Europske komisije za uzajamnu razmjenu informacija i izvješćivanje o kvaliteti zraka na svojim mrežnim stranicama.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 19.
(1) Za razmjenu informacija i izvješćivanje o procjenjivanju i upravljanju kvalitetom zraka koriste se podaci o koncentracijama onečišćujućih tvari dobivenih mjerenjima na mjernim mjestima određenim propisom kojim se uređuje popis mjernih mjesta za praćenje onečišćujućih tvari u zraku te podaci dobiveni indikativnim mjerenjima, modeliranjem i tehnikama objektivne procjene.
(2) Podaci iz stavka 1. ovoga članka dostavljaju se u informacijski sustav zaštite zraka u elektroničkom obliku koristeći formate i protokole koje Ministarstvo objavljuje na svojim mrežnim stranicama.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 20.
(1) Podatke o zonama i aglomeracijama i sustavu procjene iz članaka 5. i 6. Odluke Komisije 2011/850/EU Državni hidrometeorološki zavod dostavlja u Ministarstvo do 30. studenoga tekuće godine za sljedeću kalendarsku godinu.
(2) Podatke iz članaka 8., 9., 10., 11. i 12. Odluke Komisije 2011/850/EU Državni hidrometeorološki zavod dostavlja u Ministarstvo do 30. travnja tekuće godine za proteklu kalendarsku godinu.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 21.
Prilog I. tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 22.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o uzajamnoj razmjeni informacija i izvješćivanju o kvaliteti zraka i obvezama za provedbu Odluke Komisije 2011/850/EU (»Narodne novine«, broj 3/16).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Članak 23.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
MINISTAR
izv. prof. dr. sc. Davor Filipović
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
PRILOG I.
OBVEZNI SADRŽAJ AKCIJSKIH PLANOVA ZA POBOLJŠANJE KVALITETE ZRAKA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Akcijski plan za poboljšanje kvalitete zraka sadrži sljedeće podatke:
1.
Osnovne informacije
Naziv
Datum izdanja:
Izrađivač:
Nadležno tijelo: kontakt podaci
2.
Opći podaci
a) Opći podaci o razlozima donošenja plana
- odstupanje od granične vrijednosti i broj prekoračenja
- referentna godina prekoračenja
- obuhvaćene onečišćujuće tvari
- mjerna postaja (karta, geografske koordinate);
b) Lokaliziranje prekomjernog onečišćenja
- područje;
- vrsta zone (grad, industrijsko ili ruralno područje)(karta);
- procjena veličine onečišćenog područja (km 2 )
- podaci o stanovništvu
a) broja stanovnika izloženih onečišćenju;
b) postotak osjetljive populacije u području prekoračenja (stanovništvo ispod 18 godina i preko 60 godina)
c) korisni klimatski podaci;
d) relevantni topografski podaci;
e) dovoljno podataka o vrsti ciljeva u zoni koje zahtijevaju zaštitu.
3.
Odgovorna tijela
Imena i adrese osoba koje su odgovorne za razvoj i provedbu akcijskog plana za poboljšanje kvalitete zraka.
4.
Priroda i procjena onečišćenja
(a) koncentracije koje su zabilježene tijekom prethodnih godina (prije provedbe mjera za poboljšanje);
(b) koncentracije koje su izmjerene od početka provedbe projekta;
(c) tehnike koje su korištene za procjenu.
5.
Porijeklo onečišćenja
(a) popis glavnih izvora emisije koji su odgovorni za onečišćenje (karta);
(b) ukupna količina emisija iz tih izvora (tone/godina);
(c) podaci o onečišćenju koje je došlo iz drugih regija.
6.
Analiza situacije
(a) detaljni podaci o onim faktorima koji su odgovorni za prekoračenje (npr. promet, uključujući i prekogranični promet, nastajanje sekundarnih onečišćujućih tvari u atmosferi);
(b) određivanje doprinosa izvora emisija razinama onečišćujućih tvari u zraku:
1. regionalni pozadinski doprinos 1 :
1.1 ukupno
1.2 doprinos iz izvora unutar države
1.3 prekogranični doprinos
1.4 prirodni doprinos
1.5 ostalo
2. gradski pozadinski doprinos 2
2.1 ukupno
2.2 promet
2.3 industrija uključujući proizvodnju topline i električne energije
2.4 poljoprivreda
2.5 poslovne zone i stambena područja – grijanje
2.6 doprinos brodova u područjima koja imaju brodski promet
2.7 necestovni radni strojevi
2.8 prirodni doprinos
2.9 prekogranični doprinos
2.10 ostali doprinosi
3. lokalni doprinosi 3
3.1 ukupno
3.2 promet
3.3 industrija uključujući proizvodnju topline i električne energije 6
3.4 poljoprivreda
3.5 poslovne zone i stambena područja – grijanje
3.6 doprinos brodova u područjima koja imaju brodski promet
3.7 necestovni radni strojevi
3.8 prirodni doprinos
3.9 prekogranični doprinos
3.10 ostali doprinosi
(c) detaljni podaci o mogućim mjerama za poboljšanje kvalitete zraka.
7.
Detaljni podaci o onim mjerama ili projektima za poboljšanje, koji su postojali prije 11. lipnja 2008., tj.:
(a) lokalne, regionalne, nacionalne, međunarodne mjere;
(b) zabilježeni učinci tih mjera.
8.
Scenariji projekcija emisija
a) osnovno stanje (stanje u godini prekoračenja „x“) Početni scenarij 4
b) stanje u godini donošenja akcijskog plana (projekcija stanja u godini nakon perioda važenja akcijskog plana „x+2“) Projekcijski scenarij 5
c) stanje u godini ostvarivanja ciljeva (projekcija stanja nakon provedbe mjera definiranih u akcijskom planu „x+4“)
9.
Detaljni podaci o onim mjerama ili projektima koji su usvojeni s ciljem smanjenja onečišćenja, sukladno Zakonu o zaštiti zraka:
(a) popis i opis svih mjera navedenih u akcijskom planu;
Popis i opis mjera sadrži
- opis mjere
- klasifikaciju, vrstu i administrativnu razinu mjere
- obuhvaćeni sektor izvora
- prostorni doseg
- procjenu troška mjere (ako je dostupan podatak)
(b) vremenski plan provedbe;
Vremenski plan provedbe sadrži:
- planirani početak i kraj provedbe mjere
- ključne datume za provedbu mjere
(c) procjena planiranog poboljšanja kvalitete zraka i očekivanog vremena, potrebnog za dostizanje tih ciljeva.
Pokazatelj za praćenje napretka provedbe mjere
- Referentna godina od koje počinju projekcije
- Referentna godina za koju se rade projekcije
- Osnovno stanje
Projekcije:
- Opis scenarija
- Smanjenje godišnjih emisija kao rezultat provedbe mjere
- Očekivani učinak na razinu koncentracija u godini projekcije 6
- Očekivani broj prekoračenja u godini provedbe mjere (ako je dostupno) 7
10.
Detaljni podaci o dugoročno planiranim ili istraživanim mjerama ili projektima.
11.
Popis publikacija, dokumenata, radova, itd., koji su korišteni kao dopuna podacima koji se traže na temelju ovoga Priloga.
1 Regionalni pozadinski doprinos (µg/m³) je koncentracija onečišćujućih tvari na
prostornoj skali većoj od 50 km. Sastoji se od doprinosa izvan područja prekoračenja kao i od izvora koji se nalaze unutar područja prekoračenja. Ukoliko su dostupni odgovarajući podaci, regionalna pozadinska razina se treba razdvojiti na utjecaje koji su iz države članice i na prekogranične doprinose.
2 Gradski pozadinski doprinos (µg/m³) je koncentracija onečišćujućih tvari unutar gradova i naseljenih područja koje su utvrđene kao ukupne emisije grada ili aglomeracije, ali ne izravno kao lokalne emisije. Procjena razdiobe urbanog prirasta: urbana pozadinska koncentracija minus regionalna pozadinska koncentracija.
3 Lokalni doprinos (µg/m³) utvrđuje doprinose iz izvora u neposrednoj blizini. Lokalni doprinos može se procijeniti kao razlika između izmjerene ili modelirane koncentracije na mjestu prekoračenja i gradske pozadinske koncentracije.
4 Početni scenarij : scenarij emisija korišten za početne analize (bez dodanih mjera)
5 Projekcijski scenarij : scenarija emisija sa dodatnim mjerama koje se koriste za projekcijsku analizu. Uključuje dodatne mjere koje nisu uključene u početnom scenariju, treba pružiti iste podatke kao što je navedeno u početnom scenariju ali ažurirano na način da uključi učinke novog plana.
6 Očekivani učinak na razinu koncentracija u godini projekcije: Smanjenje razine koncentracija treba biti pozitivan broj. Za srednje godišnje koncentracije smanjenje treba biti u µg/m³ na mjernom mjestu gdje su zabilježene najviše razine. Tamo gdje su utvrđena prekoračenja bez mjernog mjestu, treba upotrijebiti točku gdje su modelirane koncentracije najviše. Odstupanja od ovog pravila moraju biti navedena i objašnjena.
7 Očekivani broj prekoračenja u godini provedbe mjera (projekcijskoj godini ): Za kratkoročne granične vrijednosti to bi trebalo biti predstavljeno kao očekivani broj smanjenja prekoračenja. Smanjenje u broju prekoračenja se prikazuje kao pozitivan broj. To smanjenje treba biti izračunato na mjernoj postaji na kojoj su zabilježene najviše razine. Tamo gdje su utvrđena prekoračenja bez mjernog mjesta (tj. proizlazi iz modela) treba koristiti točke gdje su modelirane koncentracije najviše. Odstupanja od ovog pravila moraju biti označena i objašnjena u komentarima.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja