STRATEŠKI PLAN ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. - 2027.
1. Strateška izjava
2. Procjena potreba i intervencijska strategija, uključujući plan s ciljnim vrijednostima i pokazatelje konteksta
2.1. Procjene potreba i strategija intervencije
2.1.SO1 Potpora održivom dohotku poljoprivrednih gospodarstava i otpornosti poljoprivrednog sektora u cijeloj Uniji kako bi se poboljšale dugoročna sigurnost opskrbe hranom i poljoprivredna raznolikost te osigurala gospodarska održivost poljoprivredne proizvodnje u Uniji
2.1.SO1.1. Sažetak SWOT analize
2.1.SO1.1.1. Prednosti
2.1.SO1.1.2. Slabosti
2.1.SO1.1.3. Prilike
2.1.SO1.1.4. Prijetnje
2.1.SO1.1.5. Druge napomene
2.1.SO1.2. Utvrđivanje potreba
2.1.SO1.4. Logika intervencije
2.1.SO1.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.SO1.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.SO1.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.1.SO2 Jačanje usmjerenosti na tržište i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava kratkoročno i dugoročno, uključujući veću usmjerenost na istraživanje, tehnologiju i digitalizaciju
2.1.SO2.1. Sažetak SWOT analize
2.1.SO2.1.1. Prednosti
2.1.SO2.1.2. Slabosti
2.1.SO2.1.3. Prilike
2.1.SO2.1.4. Prijetnje
2.1.SO2.1.5. Druge napomene
2.1.SO2.2. Utvrđivanje potreba
2.1.SO2.4. Logika intervencije
2.1.SO2.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.SO2.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.SO2.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.1.SO3 Poboljšanje položaja poljoprivrednika u vrijednosnom lancu
2.1.SO3.1. Sažetak SWOT analize
2.1.SO3.1.1. Prednosti
2.1.SO3.1.2. Slabosti
2.1.SO3.1.3. Prilike
2.1.SO3.1.4. Prijetnje
2.1.SO3.1.5. Druge napomene
2.1.SO3.2. Utvrđivanje potreba
2.1.SO3.4. Logika intervencije
2.1.SO3.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.SO3.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.SO3.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.1.SO4 Doprinos ublažavanju klimatskih promjena i prilagodbi tim promjenama, uključujući smanjenjem emisija stakleničkih plinova i poboljšanjem sekvestracije ugljika, te promicanje održive energije
2.1.SO4.1. Sažetak SWOT analize
2.1.SO4.1.1. Prednosti
2.1.SO4.1.2. Slabosti
2.1.SO4.1.3. Prilike
2.1.SO4.1.4. Prijetnje
2.1.SO4.1.5. Druge napomene
2.1.SO4.2. Utvrđivanje potreba
2.1.SO4.3. Utvrđivanje relevantnih (elemenata) nacionalnih planova koji proizlaze iz zakonodavnih instrumenata navedenih u Prilogu XI. Uredbe o strateškom planu u okviru ZPP-a, a uzeti su u obzir u procjeni potreba za planove u okviru ZPP-a za ovaj konkretni cilj
2.1.SO4.4. Logika intervencije
2.1.SO4.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.SO4.7. Planirate li doprinos ZPP-a programu LIFE (samo za SO4, SO5, SO6)?
2.1.SO4.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.SO4.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.1.SO5 Poticanje održivog razvoja i učinkovitog upravljanja prirodnim resursima kao što su voda, tlo i zrak, među ostalim smanjenjem ovisnosti o kemijskim sredstvima
2.1.SO5.1. Sažetak SWOT analize
2.1.SO5.1.1. Prednosti
2.1.SO5.1.2. Slabosti
2.1.SO5.1.3. Prilike
2.1.SO5.1.4. Prijetnje
2.1.SO5.1.5. Druge napomene
2.1.SO5.2. Utvrđivanje potreba
2.1.SO5.3. Utvrđivanje relevantnih (elemenata) nacionalnih planova koji proizlaze iz zakonodavnih instrumenata navedenih u Prilogu XI. Uredbe o strateškom planu u okviru ZPP-a, a uzeti su u obzir u procjeni potreba za planove u okviru ZPP-a za ovaj konkretni cilj
2.1.SO5.4. Logika intervencije
2.1.SO5.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.SO5.7. Planirate li doprinos ZPP-a programu LIFE (samo za SO4, SO5, SO6)?
2.1.SO5.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.SO5.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.1.SO6 Doprinos zaustavljanju i smanjenju gubitka bioraznolikosti, jačanje usluga ekosustava i očuvanje staništa i krajobraza
2.1.SO6.1. Sažetak SWOT analize
2.1.SO6.1.1. Prednosti
2.1.SO6.1.2. Slabosti
2.1.SO6.1.3. Prilike
2.1.SO6.1.4. Prijetnje
2.1.SO6.1.5. Druge napomene
2.1.SO6.2. Utvrđivanje potreba
2.1.SO6.3. Utvrđivanje relevantnih (elemenata) nacionalnih planova koji proizlaze iz zakonodavnih instrumenata navedenih u Prilogu XI. Uredbe o strateškom planu u okviru ZPP-a, a uzeti su u obzir u procjeni potreba za planove u okviru ZPP-a za ovaj konkretni cilj
2.1.SO6.4. Logika intervencije
2.1.SO6.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.SO6.7. Planirate li doprinos ZPP-a programu LIFE (samo za SO4, SO5, SO6)?
2.1.SO6.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.SO6.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.1.SO7 Privlačenje i podupiranje mladih poljoprivrednika i drugih novih poljoprivrednika te olakšavanje održivog poslovnog razvoja u ruralnim područjima
2.1.SO7.1. Sažetak SWOT analize
2.1.SO7.1.1. Prednosti
2.1.SO7.1.2. Slabosti
2.1.SO7.1.3. Prilike
2.1.SO7.1.4. Prijetnje
2.1.SO7.1.5. Druge napomene
2.1.SO7.2. Utvrđivanje potreba
2.1.SO7.4. Logika intervencije
2.1.SO7.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.SO7.6. Planirate li doprinos ZPP-a programu Erasmus?
2.1.SO7.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.SO7.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.1.SO8 Promicanje zapošljavanja, rasta, rodne ravnopravnosti, uključujući sudjelovanje žena u poljoprivredi, socijalne uključenosti i lokalnog razvoja u ruralnim područjima, uključujući kružno biogospodarstvo i održivo šumarstvo
2.1.SO8.1. Sažetak SWOT analize
2.1.SO8.1.1. Prednosti
2.1.SO8.1.2. Slabosti
2.1.SO8.1.3. Prilike
2.1.SO8.1.4. Prijetnje
2.1.SO8.1.5. Druge napomene
2.1.SO8.2. Utvrđivanje potreba
2.1.SO8.4. Logika intervencije
2.1.SO8.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.SO8.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.SO8.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.1.SO9 Poboljšanje odgovora poljoprivrede Unije na društvene zahtjeve u pogledu hrane i zdravlja, uključujući visokokvalitetnu, sigurnu i hranjivu hranu proizvedenu na održiv način, smanjenje rasipanja hrane te poboljšanje dobrobiti životinja i borbu protiv antimikrobne rezistencije
2.1.SO9.1. Sažetak SWOT analize
2.1.SO9.1.1. Prednosti
2.1.SO9.1.2. Slabosti
2.1.SO9.1.3. Prilike
2.1.SO9.1.4. Prijetnje
2.1.SO9.1.5. Druge napomene
2.1.SO9.2. Utvrđivanje potreba
2.1.SO9.4. Logika intervencije
2.1.SO9.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.SO9.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.SO9.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.1.XCO Međusektorski cilj modernizacije sektora poticanjem i razmjenom znanja, inovacija i digitalizacije u poljoprivredi i ruralnim područjima te promicanjem njihove primjene
2.1.XCO.1. Sažetak SWOT analize
2.1.XCO.1.1. Prednosti
2.1.XCO.1.2. Slabosti
2.1.XCO.1.3. Prilike
2.1.XCO.1.4. Prijetnje
2.1.XCO.1.5. Druge napomene
2.1.XCO.2. Utvrđivanje potreba
2.1.XCO.4. Logika intervencije
2.1.XCO.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
2.1.XCO.8. Odabir pokazatelja rezultata
2.1.XCO.9. Obrazloženje financijske dodjele
2.2. Pokazatelji konteksta i druge vrijednosti koje se upotrebljavaju za izračun ciljnih vrijednosti
2.3. Plan s ciljnim vrijednostima
2.3.1. Zbirna tablica
2.3.2. Planirane intervencije i ostvarenja s izravnom i važnom poveznicom s pokazateljima rezultata
2.3.3. Dosljednost s ciljevima Unije za 2030. utvrđenima u strategiji „od polja do stola” i strategiji EU-a za bioraznolikost za 2030. i doprinos njima
3. Dosljednost strategije i komplementarnost
3.1. Pregled strukture za okoliš i klimu
3.1.1. Opis ukupnog doprinosa uvjetovanosti specifičnim ciljevima u području okoliša i klime utvrđenima u članku 6. stavku 1. točkama (d), (e) i (f)
3.1.2. Pregled komplementarnosti između relevantnih osnovnih uvjeta, kako je navedeno u članku 31. stavku 5. i članku 70. stavku 3., uvjetovanosti i različitih intervencija koje se odnose na specifične ciljeve u području klime i okoliša
3.1.3. Objašnjenje načina na koji se može postići veći ukupni doprinos utvrđen u članku 105.
3.1.4. Objašnjenje kako će struktura za okoliš i klimu u strateškom planu u okviru ZPP-a pridonijeti već utvrđenim dugoročnim nacionalnim ciljnim vrijednostima koje su utvrđene u zakonodavnim instrumentima iz Priloga XI. ili proizlaze iz njih
3.1.5. Prema potrebi doprinos ZPP-a projektima u okviru programa LIFE
3.2. Pregled strategije generacijske obnove
3.2.1. Prema potrebi doprinos ZPP-a projektima u okviru programa Erasmus
3.3. Objašnjenje o tome kako su intervencije u okviru proizvodno vezane potpore dohotku iz glave III. poglavlja II. odjeljka 3. pododjeljka 1. usklađene s Okvirnom direktivom o vodama (2000/60/EZ)
3.4. Pregled načina na koji se pristupa cilju pravednije raspodjele te djelotvornijeg i učinkovitijeg usmjeravanja potpore dohotku
3.5. Pregled intervencija povezanih sa sektorima
3.5.1. Voće i povrće
3.5.2. Pčelarski proizvodi
3.5.3. Vino
3.5.4. Hmelj
3.5.5. Maslinovo ulje i stolne masline
3.5.6. Govedina i teletina
3.5.7. Mlijeko i mliječni proizvodi
3.5.8. Ovčje i kozje meso
3.5.9. Proteinski usjevi
3.5.10. Šećerna repa
3.5.11. Ostali sektori
3.6. Pregled intervencija kojima se pridonosi osiguravanju usklađenog i integriranog pristupa upravljanju rizicima, prema potrebi
3.7. Međudjelovanje nacionalnih i regionalnih intervencija
3.7.1. Prema potrebi opis međudjelovanja nacionalnih i regionalnih intervencija, uključujući raspodjelu dodijeljenih financijskih sredstava po intervenciji i po fondu
3.7.2. Prema potrebi, ako se elementi strateškog plana u okviru ZPP-a utvrđuju na regionalnoj razini, način na koji se intervencijskom strategijom osiguravaju koherentnost i usklađenost tih elemenata s elementima strateškog plana u okviru ZPP-a utvrđenima na nacionalnoj razini
3.8. Pregled načina na koji se strateškim planom u okviru ZPP-a pridonosi cilju poboljšanja dobrobiti životinja i borbi protiv antimikrobne rezistencije utvrđenom u članku 6. stavku 1. točki (i), uključujući osnovne uvjete i komplementarnost
3.9. Pojednostavnjenje i smanjenje administrativnog opterećenja
3.10. Uvjetovanost
3.10.1. Glavno pitanje: klimatske promjene (ublažavanje i prilagodba)
3.10.1.1. GAEC 1: održavanje trajnih travnjaka na temelju omjera trajnih travnjaka i poljoprivredne površine
3.10.1.1.1. Sažetak obveza poljoprivrednoga gospodarstva (npr. sustav prethodnog odobrenja i obveza ponovne konverzije)
3.10.1.1.2. Teritorijalno područje primjene (nacionalna razina, regionalna razina, razina poljoprivrednog gospodarstva, razina skupine poljoprivrednih gospodarstava)
3.10.1.1.3. Vrijednost referentnog omjera (uključujući metodu izračuna)
3.10.1.1.4. Vrsta predmetnih poljoprivrednika (svi poljoprivrednici koji imaju trajne travnjake)
3.10.1.1.5. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
3.10.1.2. GAEC 2: zaštita močvarnih područja i tresetišta
3.10.1.2.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
3.10.1.2.2. Godina primjene GAEC-a
3.10.1.2.3. Teritorijalno područje primjene i određeno područje
3.10.1.2.4. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
3.10.1.2.5. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
3.10.1.3. GAEC 3: zabrana paljenja obradivog strništa, osim zbog razloga povezanih sa zdravljem bilja
3.10.1.3.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
3.10.1.3.2. Teritorijalno područje primjene
3.10.1.3.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
3.10.1.3.4. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
3.10.2. Glavno pitanje: voda
3.10.2.1. GAEC 4: uspostava graničnih pojaseva duž vodotokova
3.10.2.1.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
3.10.2.1.2. Minimalna širina graničnih pojaseva (u metrima)
3.10.2.1.3. Teritorijalno područje primjene, uključujući definiciju vodotokova
3.10.2.1.4. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
3.10.2.1.5. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
3.10.3. Glavno pitanje: tlo (zaštita i kvaliteta)
3.10.3.1. GAEC 5: upravljanje obradom tla radi smanjenja rizika od propadanja i erozije tla, uključujući uzimanje u obzir gradijenta nagiba
3.10.3.1.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
3.10.3.1.2. Teritorijalno područje primjene (uključujući područja s rizikom od erozije tla i gradijent nagiba)
3.10.3.1.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
3.10.3.1.4. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
3.10.3.2. GAEC 6: minimalni zemljišni pokrov kako bi se izbjeglo golo tlo u najosjetljivijim razdobljima
3.10.3.2.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima (uključujući predmetno razdoblje)
3.10.3.2.2. Teritorijalno područje primjene
3.10.3.2.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
3.10.3.2.4. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
3.10.3.3. GAEC 7: plodored na obradivom zemljištu, osim usjeva koji rastu pod vodom
3.10.3.3.1. Sažetak prakse za plodored na poljoprivrednim gospodarstvima
3.10.3.3.2. Sažetak poljoprivredne prakse za raznolikost usjeva
3.10.3.3.3. Teritorijalno područje primjene
3.10.3.3.4. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
3.10.3.3.5. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda (posebno ako je država članica odabrala raznolikost usjeva)
3.10.4. Glavno pitanje: bioraznolikost i krajobraz (zaštita i kvaliteta)
3.10.4.1. GAEC 8: minimalni udio obradivog zemljišta namijenjen neproizvodnim područjima i obilježjima te, na svim poljoprivrednim površinama, očuvanje obilježja krajobraza i zabrana rezanja živica i stabala u sezoni razmnožavanja ptica i podizanja ptića
3.10.4.1.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
3.10.4.1.2. Teritorijalno područje primjene (primjenjivo za standard „minimalni udio”)
3.10.4.1.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika (primjenjivo za standard „minimalni udio”)
3.10.4.1.4. Objašnjenje doprinosa glavnom cilju prakse/standarda
3.10.4.2. GAEC 9: zabrana prenamjene ili oranja trajnih travnjaka koji su određeni kao ekološki osjetljivi trajni travnjaci na područjima mreže Natura 2000
3.10.4.2.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
3.10.4.2.2. Teritorijalno područje primjene
3.10.4.2.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
3.10.4.2.4. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
3.10.5. Dodatni GAEC (ako je primjenjivo)
4. Elementi koji su zajednički za nekoliko intervencija
4.1. Definicija i minimalni zahtjevi
4.1.1. Poljoprivredna djelatnost
4.1.1.1. Definicija proizvodnje
4.1.1.2. Definicija održavanja poljoprivredne površine
4.1.1.2.1. Obradivo zemljište
4.1.1.2.2. Trajni nasadi
4.1.1.2.3. Trajni travnjaci
4.1.2. Poljoprivredna površina
4.1.2.1. Elementi poljoprivredno-šumarskih sustava ako su uspostavljeni i/ili se održavaju na poljoprivrednoj površini
4.1.2.1.1. Obradivo zemljište
4.1.2.1.2. Trajni nasadi
4.1.2.1.3. Trajni travnjaci
4.1.2.2. Obradivo zemljište
4.1.2.2.1. Druge napomene o definiciji obradivog zemljišta
4.1.2.3. Trajni nasadi
4.1.2.3.1. Definicija rasadnika
4.1.2.3.2. Definicija kultura kratkih ophodnji
4.1.2.3.3. Druge napomene o definiciji trajnih nasada
4.1.2.4. Trajni travnjaci
4.1.2.4.1. Definicija trava i drugog travolikog krmnog bilja
4.1.2.4.2. Odluka o upotrebi kriterija „oranje” za klasifikaciju trajnih travnjaka
4.1.2.4.3. Odluka o upotrebi kriterija „obrada” za klasifikaciju trajnih travnjaka
4.1.2.4.4. Odluka o upotrebi kriterija „ponovno zasijavanje različitim vrstama trave” za klasifikaciju trajnih travnjaka i, u slučaju potvrdnog odgovora, njegov opis
4.1.2.4.5. Odluka o obuhvaćanju drugih vrsta, kao što su drveće i/ili grmlje, od kojih se može proizvesti hrana za životinje, pod uvjetom da trave i drugo travoliko krmno bilje i dalje prevladavaju
4.1.2.4.6. Odluka o obuhvaćanju drugih vrsta, kao što su grmlje i/ili drveće, koje se mogu upotrebljavati za ispašu i/ili od kojih se može proizvesti hrana za životinje, pod uvjetom da trave i drugo travoliko krmno bilje tradicionalno ne prevladavaju ili nisu prisutni na površinama za ispašu
4.1.2.4.7. Druge napomene o definiciji trajnih travnjaka
4.1.2.5. Druge opće napomene o definiciji poljoprivredne površine
4.1.3. Prihvatljivi hektar
4.1.3.1. Kriteriji za utvrđivanje prevladavanja poljoprivredne djelatnosti ako se zemljište upotrebljava i za nepoljoprivredne djelatnosti
4.1.3.2. Kriteriji za osiguravanje da je zemljište na raspolaganju poljoprivredniku
4.1.3.3. Razdoblje tijekom kojeg područje mora biti usklađeno s definicijom „prihvatljivog hektara”
4.1.3.4. Odluka o obuhvaćanju površina koje se upotrebljavaju za poljoprivredne djelatnosti samo svake druge godine
4.1.3.5. Odluka o obuhvaćanju drugih obilježja krajobraza (ona koja nisu zaštićena GAEC-om), pod uvjetom da ne prevladavaju i ne ometaju u znatnoj mjeri obavljanje poljoprivredne djelatnosti zbog površine koju zauzimaju
4.1.3.6. Odluka o primjeni fiksnih koeficijenata smanjenja za određivanje površine koja se smatra prihvatljivom u slučaju trajnih travnjaka prožetih neprihvatljivim obilježjima
4.1.3.7. Odluka o zadržavanju prihvatljivosti prethodno prihvatljivih područja kad više ne ispunjavaju definiciju „prihvatljivog hektara” u skladu s člankom 4. stavkom 4. točkama (a) i (b) Uredbe o strateškom planu kao rezultat primjene nacionalnih shema čiji su uvjeti u skladu s intervencijama obuhvaćenima integriranim sustavom iz članka 63. stavka 2. Horizontalne uredbe koje omogućuju proizvodnju proizvoda koji nisu navedeni u Prilogu I. putem paludikulture i koje pridonose ciljevima u području okoliša i klime iz Uredbe o strateškom planu
4.1.4. Aktivni poljoprivrednik
4.1.4.1. Kriteriji za utvrđivanje osoba koje se bave minimalnom razinom poljoprivredne djelatnosti
4.1.4.2. Odluka o upotrebi negativnog popisa nepoljoprivrednih djelatnosti kao dopunskog alata
4.1.4.3. Odluka o određivanju iznosa izravnih plaćanja od najviše 5 000 EUR na temelju kojeg se poljoprivrednici u svakom slučaju smatraju „aktivnim poljoprivrednicima”
4.1.5. Mladi poljoprivrednik
4.1.5.1. Dobno ograničenje
4.1.5.2. Uvjeti koje poljoprivrednik treba ispuniti da bi bio „nositelj poljoprivrednoga gospodarstva”
4.1.7. Minimalni zahtjevi za primanje izravnih plaćanja
4.1.7.1. Prag
4.1.7.2. Objašnjenje
4.1.8. Druge definicije iz plana u okviru ZPP-a
4.2. Element povezan s izravnim plaćanjima
4.2.1. Opis utvrđivanja prava na plaćanja i, ako je primjenjivo, funkcioniranje rezerve
4.2.1.1. Prava
4.2.1.2. Teritorijalizacija
4.2.1.3. Sustav unutarnje konvergencije
4.2.1.4. Funkcioniranje rezerve
4.2.1.5. Pravila o prijenosu pravâ na plaćanje (ako postoje)
4.2.2. Smanjivanje izravnih plaćanja
4.2.2.1. Opis smanjivanja i/ili određivanja gornje granice izravnih plaćanja
4.2.2.2. Oduzimanje troškova rada
4.2.2.3. Procijenjeni rezultat smanjenja izravnih plaćanja i određivanje gornje granice za svaku godinu
4.2.3. Primjena na razini članova pravnih osoba ili skupina/na razini skupina povezanih pravnih subjekata (članak 110.)
4.2.4. Doprinos instrumentima za upravljanje rizicima
4.3. Tehnička pomoć
4.3.1. Ciljevi
4.3.2. Opseg i okvirno planiranje aktivnosti
4.3.3. Korisnici
4.3.4. Stopa
4.4. Mreža ZPP-a
4.4.1. Sažeti pregled i ciljevi nacionalne mreže ZPP-a, uključujući aktivnosti potpore EIP-u i prijenos znanja u sustavu AKIS
4.4.2. Struktura i funkcioniranje nacionalne mreže ZPP-a i upravljanje njome
4.5. Pregled koordinacije, razgraničenja i komplementarnosti između EPFRR-a i drugih fondova Unije aktivnih u ruralnim područjima
4.6. Financijski instrumenti
4.6.1. Opis financijskog instrumenta
4.7. Zajednički elementi za vrste intervencija za ruralni razvoj
4.7.1. Popis neprihvatljivih ulaganja
4.7.2. Definicija ruralnog područja i primjenjivosti
4.7.3. Dodatni elementi zajednički za sektorske intervencije, za intervencije za ruralni razvoj ili za sektorske intervencije i intervencije za ruralni razvoj
4.7.4. Stope doprinosa primjenjive na intervencije za ruralni razvoj
5. Izravna plaćanja, sektorske intervencije te intervencije za ruralni razvoj navedene u strategiji
5.1. Intervencije izravnih plaćanja
21.01. - Osnovna potpora dohotku za održivost
26.01. - Dodatna preraspodijeljena potpora dohotku za održivost
30.01. - Dodatna potpora dohotku za mlade poljoprivrednike
31.01. - Intenzivirana raznolikost poljoprivrednih površina
31.02. - Ekstenzivno gospodarenje pašnjacima
31.03. - Intenzivirano održavanje ekološki značajnih površina
31.04. - Uporaba stajskog gnoja na oraničnim površinama
31.05. - Minimalni udio leguminoza od 20% unutar poljoprivrednih površina
31.06. - Konzervacijska poljoprivreda
31.07. - Očuvanje travnjaka velike prirodne vrijednosti (TVPV)
32.01. - Krave u proizvodnji mlijeka
32.02. - Tov junadi
32.03. - Krave dojilje
32.04. - Ovce i koze
32.05. - Povrće
32.06. - Voće
32.07. - Šećerna repa
32.08. - Krmno proteinski usjevi
5.2 Sektorske intervencije
Voće i povrće
47.1.a.01. - Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu
47.1.a.02. - Istraživanja, eksperimentalne i inovativne metode proizvodnje
47.1.b.01. - Savjetodavne usluge i tehnička pomoć
47.1.c.01. - Trening i/ili razmjena najboljih praksi
47.1.f.01. - Promidžba, komunikacija i marketing
47.1.g.01. - Sustavi kvalitete za poljoprivredne proizvode
47.1.i.01. - Ublažavanje posljedica klimatskih promjena i prilagodba klimatskim promjenama
47.2.a.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_01
47.2.d.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_02
47.2.f.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_03
47.2.i.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_04
Pčelarski proizvodi
55.1.a.01. - Savjetodavne usluge, tehnička pomoć, obuka, informacije i razmjena najboljih praksi, uključujući umrežavanje, za pčelare i pčelarske organizacije
55.1.b.01. - Nabava novih pomagala, pribora i opreme
55.1.b.02. - Suzbijanje nametnika i bolesti u košnicama, naročito varooze
55.1.b.03. - Racionalizacija selećeg pčelarstva
55.1.c.01. - Podrška laboratorijima za analizu pčelarskih proizvoda, gubitaka pčela ili pada produktivnosti i tvari potencijalno toksičnih za pčele
55.1.d.01. - Očuvanje ili povećanje postojećeg broja košnica, uključujući uzgoj pčela
55.1.e.01. - Suradnja sa specijaliziranim tijelima za provedbu istraživačkih programa u području pčelarstva i pčelarskih proizvoda
55.1.f.01. - Promocija, komunikacija i marketing, uključujući aktivnosti praćenja tržišta i aktivnosti usmjerene posebno na podizanje svijesti potrošača o kvaliteti pčelarskih proizvoda
Vino
58.1.a.01. - Restrukturiranje i konverzija vinograda
58.1.b.01. - Ulaganja
58.1.h.01. - Informiranje
58.1.k.01. - Promidžba
5.3 Intervencije za ruralni razvoj
70.01. - Smanjenje korištenja zaštitnih sredstava u višegodišnjim nasadima
70.02. - Očuvanje bioraznolikosti i okoliša na trajnim travnjacima i oranicama
73.06. - Modernizacija šumarskih tehnologija u pridobivanju drva, šumskouzgojnim radovima i proizvodnji ŠRM-a (šumskog reprodukcijskog materijala)
73.07. - Modernizacija tehnologija u predindustrijskoj preradi drva
73.08. - Izgradnja šumske infrastrukture
73.09. - Promocija šumskih proizvoda i usluga
73.10. - Potpora za ulaganja u primarnu poljoprivrednu proizvodnju
73.10.FI - FI_Potpora za ulaganja u primarnu poljoprivrednu proizvodnju
73.11. - Potpora za ulaganja u preradu poljoprivrednih proizvoda
73.11.FI - FI_Potpora za ulaganja u preradu poljoprivrednih proizvoda
73.12. - Potpora malim poljoprivrednicima
73.13. - Potpora javnoj infrastrukturi u ruralnim područjima
73.14.FI - FI_Razvoj poslovanja u ruralnim područjima
74.01. - Potpora za sustave javnog navodnjavanja
75.01. - Uspostava mladih poljoprivrednika
76.01. - Osiguranje poljoprivredne proizvodnje
77.01. - Potpora za sudjelovanje poljoprivrednika u sustavima kvalitete
77.02. - Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja koje provode skupine proizvođača na unutarnjem tržištu
77.03. - Potpora za EIP operativne skupine
77.04. - Potpora za kratke lance opskrbe i lokalna tržišta
77.05. - Potpora za uspostavu i rad proizvođačkih organizacija
77.06. - Potpora LEADER (CLLD) pristupu
78.01. - Potpora prenošenju znanja
78.02. - Potpora za pružanje savjetodavnih usluga
6. Financijski plan
6.1. Pregledna tablica
6.2. Detaljne financijske informacije i raščlamba po intervenciji i planiranje ostvarenja
6.2.1 Izravna plaćanja
6.2.2 Sektorski
6.2.3 Ruralni razvoj
7. Sustav za upravljanje i koordinaciju
7.1 Utvrđivanje upravljačkih i koordinacijskih tijela te kontrolnih tijela
7.2 Opis strukture za praćenje i izvješćivanje
7.3 Informacije o sustavu kontrole i sankcijama
7.3.1. IAKS – integrirani administrativni i kontrolni sustav
7.3.1.1. Svi elementi IAKS-a iz [Horizontalne uredbe] uspostavljeni su i u upotrebi od 1. siječnja 2023.
7.3.1.1.1. Sustav za identifikaciju zemljišnih parcela (LPIS)
7.3.1.1.2. Sustav za geoprostorne zahtjeve (GSA) i zahtjeve povezane sa životinjama (GSA)
7.3.1.1.3. Primjenjujete li sustav bez zahtjeva (u značenju članka 65. stavka 4. točke (f) Horizontalne uredbe)?
7.3.1.1.4. Sustav za nadzor površina (AMS)
7.3.1.1.6. Sustav za identifikaciju i registraciju pravâ na plaćanja ako je primjenjivo
7.3.1.1.7. Sustav za identifikaciju i registraciju životinja u smislu članka 65. stavka 4. točke (c) [članak 66. stavak 1. točka g Horizontalne uredbe]
7.3.2. Intervencije izvan IAKS-a
7.3.2.1. Kratak opis sustava kazni za intervencije izvan IAKS-a u skladu s načelima učinkovitosti, proporcionalnosti i odvraćajućeg učinka
7.3.2.3. Pravila o javnoj nabavi
7.4 Uvjetovanost
7.4.1. Sustav kontrola za uvjetovanost
7.4.1.1. Opis sustava kontrola za uvjetovanost
7.4.1.2. Vrste kontrola
7.4.2. Sustav kazni za uvjetovanost
7.4.2.1. Opis sustava kazni za uvjetovanost
7.4.2.2 Definicija i primjena „ponavljanja” (izračun i obuhvaćeno razdoblje):
7.4.2.3 Definicija i primjena „postojanja namjere”
7.4.3 Informacija o primjeni pojednostavnjenog sustava kontrola za male poljoprivrednike
7.4.4 Nadležna kontrolna tijela odgovorna za kontrole praksi uvjetovanosti, zakonom propisanih zahtjeva o upravljanju
7.5. Socijalna uvjetovanost
7.5.1. Opis sustava kontrola za socijalnu uvjetovanost
7.5.2. Opis sustava kazni za socijalnu uvjetovanost
8. Modernizacija AKIS i digitalizacija
8.1. Poboljšana cjelokupna predviđena organizacijska struktura AKIS-a
8.2. Opis načina na koji će savjetodavne službe, istraživačke mreže i mreže ZPP-a surađivati u okviru AKIS-a (članak 114. točka (a) podtočka ii.)
8.3. Opis organizacije svih savjetnika za poljoprivredna gospodarstva u skladu sa zahtjevima iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4.
8.4. Opis načina na koji se pruža potpora inovacijama iz članka 114. točke (a) podtočke ii.
8.5. Strategija digitalizacije (članak 114. točka (b))
Prilozi
Prilog I. o ex ante evaluaciji i strateškoj procjeni okoliša iz Direktive 2001/42/EZ
1. Sažeti prikaz postupka i rezultata ex ante evaluacije
2. Preporuke iz ex ante evaluacije i strateške procjene okoliša te način na koji su one provedene
3. Izvješće o ex ante evaluaciji
4. Izvješće o strateškoj procjeni okoliša
Prilog II. o SWOT analizi
Prilog III. o savjetovanju s partnerima
Prilog V. o dodatnom nacionalnom financiranju predviđenom u području primjene strateškog plana u okviru ZPP-a
STRATEŠKI PLAN ZAJEDNIČKE POLJOPRIVREDNE POLITIKE REPUBLIKE HRVATSKE 2023. - 2027.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. Strateška izjava
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. Procjena potreba i intervencijska strategija, uključujući plan s ciljnim vrijednostima i pokazatelje konteksta
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1. Procjene potreba i strategija intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1 Potpora održivom dohotku poljoprivrednih gospodarstava i otpornosti poljoprivrednog sektora u cijeloj Uniji kako bi se poboljšale dugoročna sigurnost opskrbe hranom i poljoprivredna raznolikost te osigurala gospodarska održivost poljoprivredne proizvodnje u Uniji
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO1.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2 Jačanje usmjerenosti na tržište i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava kratkoročno i dugoročno, uključujući veću usmjerenost na istraživanje, tehnologiju i digitalizaciju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO2.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3 Poboljšanje položaja poljoprivrednika u vrijednosnom lancu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO3.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4 Doprinos ublažavanju klimatskih promjena i prilagodbi tim promjenama, uključujući smanjenjem emisija stakleničkih plinova i poboljšanjem sekvestracije ugljika, te promicanje održive energije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.3. Utvrđivanje relevantnih (elemenata) nacionalnih planova koji proizlaze iz zakonodavnih instrumenata navedenih u Prilogu XI. Uredbe o strateškom planu u okviru ZPP-a, a uzeti su u obzir u procjeni potreba za planove u okviru ZPP-a za ovaj konkretni cilj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.7. Planirate li doprinos ZPP-a programu LIFE (samo za SO4, SO5, SO6)?
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO4.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5 Poticanje održivog razvoja i učinkovitog upravljanja prirodnim resursima kao što su voda, tlo i zrak, među ostalim smanjenjem ovisnosti o kemijskim sredstvima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.3. Utvrđivanje relevantnih (elemenata) nacionalnih planova koji proizlaze iz zakonodavnih instrumenata navedenih u Prilogu XI. Uredbe o strateškom planu u okviru ZPP-a, a uzeti su u obzir u procjeni potreba za planove u okviru ZPP-a za ovaj konkretni cilj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.7. Planirate li doprinos ZPP-a programu LIFE (samo za SO4, SO5, SO6)?
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO5.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6 Doprinos zaustavljanju i smanjenju gubitka bioraznolikosti, jačanje usluga ekosustava i očuvanje staništa i krajobraza
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.3. Utvrđivanje relevantnih (elemenata) nacionalnih planova koji proizlaze iz zakonodavnih instrumenata navedenih u Prilogu XI. Uredbe o strateškom planu u okviru ZPP-a, a uzeti su u obzir u procjeni potreba za planove u okviru ZPP-a za ovaj konkretni cilj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.7. Planirate li doprinos ZPP-a programu LIFE (samo za SO4, SO5, SO6)?
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO6.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7 Privlačenje i podupiranje mladih poljoprivrednika i drugih novih poljoprivrednika te olakšavanje održivog poslovnog razvoja u ruralnim područjima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.6. Planirate li doprinos ZPP-a programu Erasmus?
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO7.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8 Promicanje zapošljavanja, rasta, rodne ravnopravnosti, uključujući sudjelovanje žena u poljoprivredi, socijalne uključenosti i lokalnog razvoja u ruralnim područjima, uključujući kružno biogospodarstvo i održivo šumarstvo
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO8.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9 Poboljšanje odgovora poljoprivrede Unije na društvene zahtjeve u pogledu hrane i zdravlja, uključujući visokokvalitetnu, sigurnu i hranjivu hranu proizvedenu na održiv način, smanjenje rasipanja hrane te poboljšanje dobrobiti životinja i borbu protiv antimikrobne rezistencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.SO9.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO Međusektorski cilj modernizacije sektora poticanjem i razmjenom znanja, inovacija i digitalizacije u poljoprivredi i ruralnim područjima te promicanjem njihove primjene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.1. Sažetak SWOT analize
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.1.1. Prednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.1.2. Slabosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.1.3. Prilike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.1.4. Prijetnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.1.5. Druge napomene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.2. Utvrđivanje potreba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.4. Logika intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.5. Prema potrebi obrazloženje upotrebe programa InvestEU, uključujući iznos i njegov očekivani doprinos specifičnom cilju/međusektorskom cilju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.8. Odabir pokazatelja rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.1.XCO.9. Obrazloženje financijske dodjele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.2. Pokazatelji konteksta i druge vrijednosti koje se upotrebljavaju za izračun ciljnih vrijednosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3. Plan s ciljnim vrijednostima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3.1. Zbirna tablica
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3.2. Planirane intervencije i ostvarenja s izravnom i važnom poveznicom s pokazateljima rezultata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2.3.3. Dosljednost s ciljevima Unije za 2030. utvrđenima u strategiji „od polja do stola” i strategiji EU-a za bioraznolikost za 2030. i doprinos njima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3. Dosljednost strategije i komplementarnost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.1. Pregled strukture za okoliš i klimu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.1.1. Opis ukupnog doprinosa uvjetovanosti specifičnim ciljevima u području okoliša i klime utvrđenima u članku 6. stavku 1. točkama (d), (e) i (f)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.1.2. Pregled komplementarnosti između relevantnih osnovnih uvjeta, kako je navedeno u članku 31. stavku 5. i članku 70. stavku 3., uvjetovanosti i različitih intervencija koje se odnose na specifične ciljeve u području klime i okoliša
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.1.3. Objašnjenje načina na koji se može postići veći ukupni doprinos utvrđen u članku 105.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.1.4. Objašnjenje kako će struktura za okoliš i klimu u strateškom planu u okviru ZPP-a pridonijeti već utvrđenim dugoročnim nacionalnim ciljnim vrijednostima koje su utvrđene u zakonodavnim instrumentima iz Priloga XI. ili proizlaze iz njih
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.1.5. Prema potrebi doprinos ZPP-a projektima u okviru programa LIFE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.2. Pregled strategije generacijske obnove
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.2.1. Prema potrebi doprinos ZPP-a projektima u okviru programa Erasmus
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.3. Objašnjenje o tome kako su intervencije u okviru proizvodno vezane potpore dohotku iz glave III. poglavlja II. odjeljka 3. pododjeljka 1. usklađene s Okvirnom direktivom o vodama (2000/60/EZ)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.4. Pregled načina na koji se pristupa cilju pravednije raspodjele te djelotvornijeg i učinkovitijeg usmjeravanja potpore dohotku
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5. Pregled intervencija povezanih sa sektorima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.1. Voće i povrće
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.2. Pčelarski proizvodi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.3. Vino
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.4. Hmelj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.5. Maslinovo ulje i stolne masline
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.6. Govedina i teletina
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.7. Mlijeko i mliječni proizvodi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.8. Ovčje i kozje meso
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.9. Proteinski usjevi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.10. Šećerna repa
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.5.11. Ostali sektori
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.6. Pregled intervencija kojima se pridonosi osiguravanju usklađenog i integriranog pristupa upravljanju rizicima, prema potrebi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.7. Međudjelovanje nacionalnih i regionalnih intervencija
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.7.1. Prema potrebi opis međudjelovanja nacionalnih i regionalnih intervencija, uključujući raspodjelu dodijeljenih financijskih sredstava po intervenciji i po fondu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.7.2. Prema potrebi, ako se elementi strateškog plana u okviru ZPP-a utvrđuju na regionalnoj razini, način na koji se intervencijskom strategijom osiguravaju koherentnost i usklađenost tih elemenata s elementima strateškog plana u okviru ZPP-a utvrđenima na nacionalnoj razini
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.8. Pregled načina na koji se strateškim planom u okviru ZPP-a pridonosi cilju poboljšanja dobrobiti životinja i borbi protiv antimikrobne rezistencije utvrđenom u članku 6. stavku 1. točki (i), uključujući osnovne uvjete i komplementarnost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.9. Pojednostavnjenje i smanjenje administrativnog opterećenja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10. Uvjetovanost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1. Glavno pitanje: klimatske promjene (ublažavanje i prilagodba)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.1. GAEC 1: održavanje trajnih travnjaka na temelju omjera trajnih travnjaka i poljoprivredne površine
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.1.1. Sažetak obveza poljoprivrednoga gospodarstva (npr. sustav prethodnog odobrenja i obveza ponovne konverzije)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.1.2. Teritorijalno područje primjene (nacionalna razina, regionalna razina, razina poljoprivrednog gospodarstva, razina skupine poljoprivrednih gospodarstava)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.1.3. Vrijednost referentnog omjera (uključujući metodu izračuna)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.1.4. Vrsta predmetnih poljoprivrednika (svi poljoprivrednici koji imaju trajne travnjake)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.1.5. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.2. GAEC 2: zaštita močvarnih područja i tresetišta
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.2.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.2.2. Godina primjene GAEC-a
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.2.3. Teritorijalno područje primjene i određeno područje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.2.4. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.2.5. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.3. GAEC 3: zabrana paljenja obradivog strništa, osim zbog razloga povezanih sa zdravljem bilja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.3.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.3.2. Teritorijalno područje primjene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.3.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.1.3.4. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.2. Glavno pitanje: voda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.2.1. GAEC 4: uspostava graničnih pojaseva duž vodotokova
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.2.1.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.2.1.2. Minimalna širina graničnih pojaseva (u metrima)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.2.1.3. Teritorijalno područje primjene, uključujući definiciju vodotokova
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.2.1.4. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.2.1.5. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3. Glavno pitanje: tlo (zaštita i kvaliteta)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.1. GAEC 5: upravljanje obradom tla radi smanjenja rizika od propadanja i erozije tla, uključujući uzimanje u obzir gradijenta nagiba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.1.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.1.2. Teritorijalno područje primjene (uključujući područja s rizikom od erozije tla i gradijent nagiba)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.1.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.1.4. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.2. GAEC 6: minimalni zemljišni pokrov kako bi se izbjeglo golo tlo u najosjetljivijim razdobljima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.2.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima (uključujući predmetno razdoblje)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.2.2. Teritorijalno područje primjene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.2.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.2.4. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.3. GAEC 7: plodored na obradivom zemljištu, osim usjeva koji rastu pod vodom
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.3.1. Sažetak prakse za plodored na poljoprivrednim gospodarstvima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.3.2. Sažetak poljoprivredne prakse za raznolikost usjeva
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.3.3. Teritorijalno područje primjene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.3.4. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.3.3.5. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda (posebno ako je država članica odabrala raznolikost usjeva)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4. Glavno pitanje: bioraznolikost i krajobraz (zaštita i kvaliteta)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.1. GAEC 8: minimalni udio obradivog zemljišta namijenjen neproizvodnim područjima i obilježjima te, na svim poljoprivrednim površinama, očuvanje obilježja krajobraza i zabrana rezanja živica i stabala u sezoni razmnožavanja ptica i podizanja ptića
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.1.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.1.2. Teritorijalno područje primjene (primjenjivo za standard „minimalni udio”)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.1.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika (primjenjivo za standard „minimalni udio”)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.1.4. Objašnjenje doprinosa glavnom cilju prakse/standarda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.2. GAEC 9: zabrana prenamjene ili oranja trajnih travnjaka koji su određeni kao ekološki osjetljivi trajni travnjaci na područjima mreže Natura 2000
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.2.1. Sažetak prakse na poljoprivrednim gospodarstvima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.2.2. Teritorijalno područje primjene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.2.3. Vrsta predmetnih poljoprivrednika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.4.2.4. Objašnjenje doprinosa postizanju glavnog cilja GAEC standarda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3.10.5. Dodatni GAEC (ako je primjenjivo)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4. Elementi koji su zajednički za nekoliko intervencija
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1. Definicija i minimalni zahtjevi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.1. Poljoprivredna djelatnost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.1.1. Definicija proizvodnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.1.2. Definicija održavanja poljoprivredne površine
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.1.2.1. Obradivo zemljište
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.1.2.2. Trajni nasadi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.1.2.3. Trajni travnjaci
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2. Poljoprivredna površina
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.1. Elementi poljoprivredno-šumarskih sustava ako su uspostavljeni i/ili se održavaju na poljoprivrednoj površini
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.1.1. Obradivo zemljište
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.1.2. Trajni nasadi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.1.3. Trajni travnjaci
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.2. Obradivo zemljište
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.2.1. Druge napomene o definiciji obradivog zemljišta
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.3. Trajni nasadi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.3.1. Definicija rasadnika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.3.2. Definicija kultura kratkih ophodnji
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.3.3. Druge napomene o definiciji trajnih nasada
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.4. Trajni travnjaci
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.4.1. Definicija trava i drugog travolikog krmnog bilja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.4.2. Odluka o upotrebi kriterija „oranje” za klasifikaciju trajnih travnjaka
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.4.3. Odluka o upotrebi kriterija „obrada” za klasifikaciju trajnih travnjaka
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.4.4. Odluka o upotrebi kriterija „ponovno zasijavanje različitim vrstama trave” za klasifikaciju trajnih travnjaka i, u slučaju potvrdnog odgovora, njegov opis
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.4.5. Odluka o obuhvaćanju drugih vrsta, kao što su drveće i/ili grmlje, od kojih se može proizvesti hrana za životinje, pod uvjetom da trave i drugo travoliko krmno bilje i dalje prevladavaju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.4.6. Odluka o obuhvaćanju drugih vrsta, kao što su grmlje i/ili drveće, koje se mogu upotrebljavati za ispašu i/ili od kojih se može proizvesti hrana za životinje, pod uvjetom da trave i drugo travoliko krmno bilje tradicionalno ne prevladavaju ili nisu prisutni na površinama za ispašu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.4.7. Druge napomene o definiciji trajnih travnjaka
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.2.5. Druge opće napomene o definiciji poljoprivredne površine
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.3. Prihvatljivi hektar
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.3.1. Kriteriji za utvrđivanje prevladavanja poljoprivredne djelatnosti ako se zemljište upotrebljava i za nepoljoprivredne djelatnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.3.2. Kriteriji za osiguravanje da je zemljište na raspolaganju poljoprivredniku
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.3.3. Razdoblje tijekom kojeg područje mora biti usklađeno s definicijom „prihvatljivog hektara”
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.3.4. Odluka o obuhvaćanju površina koje se upotrebljavaju za poljoprivredne djelatnosti samo svake druge godine
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.3.5. Odluka o obuhvaćanju drugih obilježja krajobraza (ona koja nisu zaštićena GAEC-om), pod uvjetom da ne prevladavaju i ne ometaju u znatnoj mjeri obavljanje poljoprivredne djelatnosti zbog površine koju zauzimaju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.3.6. Odluka o primjeni fiksnih koeficijenata smanjenja za određivanje površine koja se smatra prihvatljivom u slučaju trajnih travnjaka prožetih neprihvatljivim obilježjima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.3.7. Odluka o zadržavanju prihvatljivosti prethodno prihvatljivih područja kad više ne ispunjavaju definiciju „prihvatljivog hektara” u skladu s člankom 4. stavkom 4. točkama (a) i (b) Uredbe o strateškom planu kao rezultat primjene nacionalnih shema čiji su uvjeti u skladu s intervencijama obuhvaćenima integriranim sustavom iz članka 63. stavka 2. Horizontalne uredbe koje omogućuju proizvodnju proizvoda koji nisu navedeni u Prilogu I. putem paludikulture i koje pridonose ciljevima u području okoliša i klime iz Uredbe o strateškom planu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.4. Aktivni poljoprivrednik
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.4.1. Kriteriji za utvrđivanje osoba koje se bave minimalnom razinom poljoprivredne djelatnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.4.2. Odluka o upotrebi negativnog popisa nepoljoprivrednih djelatnosti kao dopunskog alata
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.4.3. Odluka o određivanju iznosa izravnih plaćanja od najviše 5 000 EUR na temelju kojeg se poljoprivrednici u svakom slučaju smatraju „aktivnim poljoprivrednicima”
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.5. Mladi poljoprivrednik
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.5.1. Dobno ograničenje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.5.2. Uvjeti koje poljoprivrednik treba ispuniti da bi bio „nositelj poljoprivrednoga gospodarstva”
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.5.3. Odgovarajuće osposobljavanje i/ili potrebne vještine
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.5.4. Druge napomene o definiciji mladog poljoprivrednika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.6. Novi poljoprivrednik
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.6.1. Uvjeti koje poljoprivrednik treba ispuniti da bi prvi put bio „nositelj poljoprivrednoga gospodarstva”
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.6.2. Odgovarajuće osposobljavanje i/ili potrebne vještine
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.7. Minimalni zahtjevi za primanje izravnih plaćanja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.7.1. Prag
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.7.2. Objašnjenje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.1.8. Druge definicije iz plana u okviru ZPP-a
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2. Element povezan s izravnim plaćanjima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.1. Opis utvrđivanja prava na plaćanja i, ako je primjenjivo, funkcioniranje rezerve
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.1.1. Prava
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.1.2. Teritorijalizacija
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.1.3. Sustav unutarnje konvergencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.1.4. Funkcioniranje rezerve
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.1.5. Pravila o prijenosu pravâ na plaćanje (ako postoje)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.2. Smanjivanje izravnih plaćanja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.2.1. Opis smanjivanja i/ili određivanja gornje granice izravnih plaćanja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.2.2. Oduzimanje troškova rada
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.2.3. Procijenjeni rezultat smanjenja izravnih plaćanja i određivanje gornje granice za svaku godinu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.3. Primjena na razini članova pravnih osoba ili skupina/na razini skupina povezanih pravnih subjekata (članak 110.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.2.4. Doprinos instrumentima za upravljanje rizicima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.3. Tehnička pomoć
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.3.1. Ciljevi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.3.2. Opseg i okvirno planiranje aktivnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.3.3. Korisnici
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.3.4. Stopa
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.4. Mreža ZPP-a
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.4.1. Sažeti pregled i ciljevi nacionalne mreže ZPP-a, uključujući aktivnosti potpore EIP-u i prijenos znanja u sustavu AKIS
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.4.2. Struktura i funkcioniranje nacionalne mreže ZPP-a i upravljanje njome
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.5. Pregled koordinacije, razgraničenja i komplementarnosti između EPFRR-a i drugih fondova Unije aktivnih u ruralnim područjima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.6. Financijski instrumenti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.6.1. Opis financijskog instrumenta
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.7. Zajednički elementi za vrste intervencija za ruralni razvoj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.7.1. Popis neprihvatljivih ulaganja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.7.2. Definicija ruralnog područja i primjenjivosti
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.7.3. Dodatni elementi zajednički za sektorske intervencije, za intervencije za ruralni razvoj ili za sektorske intervencije i intervencije za ruralni razvoj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4.7.4. Stope doprinosa primjenjive na intervencije za ruralni razvoj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5. Izravna plaćanja, sektorske intervencije te intervencije za ruralni razvoj navedene u strategiji
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5.1. Intervencije izravnih plaćanja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
21.01. - Osnovna potpora dohotku za održivost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
26.01. - Dodatna preraspodijeljena potpora dohotku za održivost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
30.01. - Dodatna potpora dohotku za mlade poljoprivrednike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
31.01. - Intenzivirana raznolikost poljoprivrednih površina
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
31.02. - Ekstenzivno gospodarenje pašnjacima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
31.03. - Intenzivirano održavanje ekološki značajnih površina
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
31.04. - Uporaba stajskog gnoja na oraničnim površinama
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
31.05. - Minimalni udio leguminoza od 20% unutar poljoprivrednih površina
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
31.06. - Konzervacijska poljoprivreda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
31.07. - Očuvanje travnjaka velike prirodne vrijednosti (TVPV)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
32.01. - Krave u proizvodnji mlijeka
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
32.02. - Tov junadi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
32.03. - Krave dojilje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
32.04. - Ovce i koze
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
32.05. - Povrće
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
32.06. - Voće
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
32.07. - Šećerna repa
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
32.08. - Krmno proteinski usjevi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5.2 Sektorske intervencije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Voće i povrće
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.1.a.01. - Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.1.a.02. - Istraživanja, eksperimentalne i inovativne metode proizvodnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.1.b.01. - Savjetodavne usluge i tehnička pomoć
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.1.c.01. - Trening i/ili razmjena najboljih praksi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.1.f.01. - Promidžba, komunikacija i marketing
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.1.g.01. - Sustavi kvalitete za poljoprivredne proizvode
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.1.i.01. - Ublažavanje posljedica klimatskih promjena i prilagodba klimatskim promjenama
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.2.a.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_01
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.2.d.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_02
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.2.f.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_03
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
47.2.i.01. - Sprječavanje kriznih situacija i upravljanje njima_04
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Pčelarski proizvodi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
55.1.a.01. - Savjetodavne usluge, tehnička pomoć, obuka, informacije i razmjena najboljih praksi, uključujući umrežavanje, za pčelare i pčelarske organizacije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
55.1.b.01. - Nabava novih pomagala, pribora i opreme
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
55.1.b.02. - Suzbijanje nametnika i bolesti u košnicama, naročito varooze
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
55.1.b.03. - Racionalizacija selećeg pčelarstva
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
55.1.c.01. - Podrška laboratorijima za analizu pčelarskih proizvoda, gubitaka pčela ili pada produktivnosti i tvari potencijalno toksičnih za pčele
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
55.1.d.01. - Očuvanje ili povećanje postojećeg broja košnica, uključujući uzgoj pčela
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
55.1.e.01. - Suradnja sa specijaliziranim tijelima za provedbu istraživačkih programa u području pčelarstva i pčelarskih proizvoda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
55.1.f.01. - Promocija, komunikacija i marketing, uključujući aktivnosti praćenja tržišta i aktivnosti usmjerene posebno na podizanje svijesti potrošača o kvaliteti pčelarskih proizvoda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Vino
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
58.1.a.01. - Restrukturiranje i konverzija vinograda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
58.1.b.01. - Ulaganja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
58.1.h.01. - Informiranje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
58.1.k.01. - Promidžba
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
5.3 Intervencije za ruralni razvoj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
70.01. - Smanjenje korištenja zaštitnih sredstava u višegodišnjim nasadima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
70.02. - Očuvanje bioraznolikosti i okoliša na trajnim travnjacima i oranicama
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
70.03. - Očuvanje ugroženih izvornih pasmina domaćih životinja448
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
70.04. - Ekološki uzgoj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
70.05. - Potpora za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
70.06. - Plaćanja za dobrobit životinja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
70.07. - Očuvanje obilježja krajobraza
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
70.08. - Očuvanje ekstenzivnih voćnjaka i maslinika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
71.01. - Plaćanja za područja s prirodnim i ostalim ograničenjima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
72.01. - Potpore za ograničenje u gospodarenju šumama (NATURA 2000, NKS)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.01. - Neproizvodna ulaganja u poljoprivredi za prirodu i okoliš
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.02. - Obnova poljoprivrednog potencijala
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.03. - Korištenje obnovljivih izvora energije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.04. - Izgradnja i uređenje poučnih staza i prateće infrastrukture
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.05. - Rekonstrukcija (konverzija) degradiranih šuma
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.06. - Modernizacija šumarskih tehnologija u pridobivanju drva, šumskouzgojnim radovima i proizvodnji ŠRM-a (šumskog reprodukcijskog materijala)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.07. - Modernizacija tehnologija u predindustrijskoj preradi drva
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.08. - Izgradnja šumske infrastrukture
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.09. - Promocija šumskih proizvoda i usluga
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.10. - Potpora za ulaganja u primarnu poljoprivrednu proizvodnju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.10.FI - FI_Potpora za ulaganja u primarnu poljoprivrednu proizvodnju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.11. - Potpora za ulaganja u preradu poljoprivrednih proizvoda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.11.FI - FI_Potpora za ulaganja u preradu poljoprivrednih proizvoda
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.12. - Potpora malim poljoprivrednicima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.13. - Potpora javnoj infrastrukturi u ruralnim područjima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
73.14.FI - FI_Razvoj poslovanja u ruralnim područjima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
74.01. - Potpora za sustave javnog navodnjavanja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
75.01. - Uspostava mladih poljoprivrednika
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
76.01. - Osiguranje poljoprivredne proizvodnje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
77.01. - Potpora za sudjelovanje poljoprivrednika u sustavima kvalitete
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
77.02. - Potpora za aktivnosti informiranja i promoviranja koje provode skupine proizvođača na unutarnjem tržištu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
77.03. - Potpora za EIP operativne skupine
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
77.04. - Potpora za kratke lance opskrbe i lokalna tržišta
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
77.05. - Potpora za uspostavu i rad proizvođačkih organizacija
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
77.06. - Potpora LEADER (CLLD) pristupu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
78.01. - Potpora prenošenju znanja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
78.02. - Potpora za pružanje savjetodavnih usluga
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6. Financijski plan
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6.1. Pregledna tablica
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6.2. Detaljne financijske informacije i raščlamba po intervenciji i planiranje ostvarenja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6.2.1 Izravna plaćanja
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6.2.2 Sektorski
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
6.2.3 Ruralni razvoj
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7. Sustav za upravljanje i koordinaciju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.1 Utvrđivanje upravljačkih i koordinacijskih tijela te kontrolnih tijela
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.2 Opis strukture za praćenje i izvješćivanje
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3 Informacije o sustavu kontrole i sankcijama
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.1. IAKS – integrirani administrativni i kontrolni sustav
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.1.1. Svi elementi IAKS-a iz [Horizontalne uredbe] uspostavljeni su i u upotrebi od 1. siječnja 2023.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.1.1.1. Sustav za identifikaciju zemljišnih parcela (LPIS)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.1.1.2. Sustav za geoprostorne zahtjeve (GSA) i zahtjeve povezane sa životinjama (GSA)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.1.1.3. Primjenjujete li sustav bez zahtjeva (u značenju članka 65. stavka 4. točke (f) Horizontalne uredbe)?
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.1.1.4. Sustav za nadzor površina (AMS)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.1.1.6. Sustav za identifikaciju i registraciju pravâ na plaćanja ako je primjenjivo
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.1.1.7. Sustav za identifikaciju i registraciju životinja u smislu članka 65. stavka 4. točke (c) [članak 66. stavak 1. točka g Horizontalne uredbe]
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.2. Intervencije izvan IAKS-a
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.2.1. Kratak opis sustava kazni za intervencije izvan IAKS-a u skladu s načelima učinkovitosti, proporcionalnosti i odvraćajućeg učinka
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.3.2.3. Pravila o javnoj nabavi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4 Uvjetovanost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4.1. Sustav kontrola za uvjetovanost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4.1.1. Opis sustava kontrola za uvjetovanost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4.1.2. Vrste kontrola
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4.2. Sustav kazni za uvjetovanost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4.2.1. Opis sustava kazni za uvjetovanost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4.2.2 Definicija i primjena „ponavljanja” (izračun i obuhvaćeno razdoblje):
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4.2.3 Definicija i primjena „postojanja namjere”
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4.3 Informacija o primjeni pojednostavnjenog sustava kontrola za male poljoprivrednike
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.4.4 Nadležna kontrolna tijela odgovorna za kontrole praksi uvjetovanosti, zakonom propisanih zahtjeva o upravljanju
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.5. Socijalna uvjetovanost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.5.1. Opis sustava kontrola za socijalnu uvjetovanost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
7.5.2. Opis sustava kazni za socijalnu uvjetovanost
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
8. Modernizacija AKIS i digitalizacija
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
8.1. Poboljšana cjelokupna predviđena organizacijska struktura AKIS-a
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
8.2. Opis načina na koji će savjetodavne službe, istraživačke mreže i mreže ZPP-a surađivati u okviru AKIS-a (članak 114. točka (a) podtočka ii.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
8.3. Opis organizacije svih savjetnika za poljoprivredna gospodarstva u skladu sa zahtjevima iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
8.4. Opis načina na koji se pruža potpora inovacijama iz članka 114. točke (a) podtočke ii.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
8.5. Strategija digitalizacije (članak 114. točka (b))
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prilozi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prilog I. o ex ante evaluaciji i strateškoj procjeni okoliša iz Direktive 2001/42/EZ
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
1. Sažeti prikaz postupka i rezultata ex ante evaluacije
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
2. Preporuke iz ex ante evaluacije i strateške procjene okoliša te način na koji su one provedene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
3. Izvješće o ex ante evaluaciji
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
4. Izvješće o strateškoj procjeni okoliša
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prilog II. o SWOT analizi
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prilog III. o savjetovanju s partnerima
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prilog V. o dodatnom nacionalnom financiranju predviđenom u području primjene strateškog plana u okviru ZPP-a
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede