o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje - instruktor
Temeljem članka 5.a Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (Narodne novine, br. 82/15, 70/19 i 47/20), a nakon prethodno provedene ocjene proporcionalnosti za Nacrt prijedloga zakona o sportu, u postupku njegovog donošenja, daje se
IZJAVA
o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje
Nacrtom prijedloga zakona o sportu uređuje se sustav sporta: sportske djelatnosti, osobe u sustavu sporta, financiranje sporta, nadzor i ostala pitanja vezana za sport.
Nacrtom prijedloga zakona uređeni su uvjeti za pružanje usluge regulirane profesije sportskog instruktora i trenera. U odnosu na važeći Zakon o sportu (Narodne novine, br. 71/06, 150/08, 124/10, 124/11, 86/12, 94/13, 85/15, 19/16, 98/19, 47/20 i 77/20) Nacrt prijedloga zakona više ne regulira voditelja i učitelja.
Nacionalnim programom sporta 2019.-2026., u općem cilju 5. „Unaprijediti skrb o stručnim kadrovima u športu“, posebnom cilju 5.1. „Prilagoditi zakonodavni okvir vezan uz stručne kadrove“ navodi se potreba prilagođavanja Zakona o sportu na način da unaprijedi strukturu zastupljenosti stručnih kadrova u sportu s njegovim stvarnim potrebama.
Člankom 18. stavkom 1. Nacrta prijedloga zakona o sportu instruktor je definiran kao osoba koja obavlja poslove provođenja sportske rekreacije i podučavanje tehnici određenog sporta, a cilj nije priprema i sudjelovanje polaznika u natjecanju.
Prema stavku 2. toga članka poslove instruktora može obavljati osoba sa završenim odgovarajućim programom stručnog specijalističkog osposobljavanja za instruktora pojedinog sporta, sportske grane ili sportske rekreacije u trajanju od najmanje 180 školskih sati za koji je uvjet upisa najmanje završena razina 4.1. HKO-a, a prema stavku 4. poslove instruktora može još obavljati i osoba koja ispunjava uvjete za trenera pojedinog sporta ili sportske rekreacije.
Stavkom 3. propisano je da instruktor može obavljati poslove provođenja sportske rekreacije samo s osobama starijima od 16. godina.
U Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira upisan je standard zanimanja za Sportskog instruktora/Sportsku instruktoricu.
Slijedom navedenog, a u postupku donošenja Zakona o sportu, ovo Ministarstvo provelo je ocjenu proporcionalnosti za svaki predloženi uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji instruktora ili njezino obavljanje, kako slijedi:
Nediskriminacija
Propisani uvjeti za pristup reguliranoj profesiji instruktor nisu vezani uz državljanstvo, odnosno odnosi se jednako na državljane Republike Hrvatske, državljane druge države ugovornice Ugovora o Europskom gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije te državljane trećih država. Na osobe koje su stekle odgovarajuću kvalifikaciju u drugoj državi primjenjuje se poseban propis koji se odnosi na priznanje inozemnih stručnih kvalifikacija iz područja sporta (nediskriminacija).
Obrazovanje
Stručna znanja, vještine i kompetencije stečene završetkom odgovarajućeg programa stručnog specijalističkog osposobljavanja za instruktora pojedinog sporta, sportske grane ili sportske rekreacije u trajanju od najmanje 180 školskih sati, koje se zbog propisanog načina stjecanja specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanja ishoda učenja mogu steći samo kroz održavanje propisane edukacije o istome te trebaju osigurati zaštitu korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom provođenja sportske rekreacije i učenja tehnike određenog sporta.(prikladnost, nužnost)
Završen odgovarajući program stručnog specijalističkog osposobljavanja za instruktora omogućit će zaštitu zdravlja i sigurnost korisnika usluge. (javni interes)
Alternativno, poslove instruktora može još obavljati i osoba koja ispunjava uvjete za trenera pojedinog sporta ili sportske rekreacije. S obzirom da je riječ o osobama koje imaju kvalifikacije za složenije poslove dopušta se i obavljanje poslova instruktora.
Dob korisnika usluge
Instruktor može obavljati poslove provođenja sportske rekreacije samo s osobama starijima od 16. godina. Navedeno se propisuje iz razloga zaštite djece i mladih korisnika usluge instruktora, s obzirom da su za rad s mlađim osobama potrebne specifične pedagoške, psihološke, metodičke vještine i kompetencije. (prikladnost, nužnost, javni interes)
Zaključak:
Nakon provedene ocjene proporcionalnosti za svaku predloženu odredbu kojom se propisuje uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji instruktor ili njezino obavljanje, u postupku donošenja Zakona o sportu ocijenjeno je da su odredbe predložene Zakonom o sportu proporcionalne važnosti ciljeva koji se žele ostvariti i očekivanih koristi, odnosno nove odredbe su potrebne i prikladne za osiguranje ostvarenja željenih ciljeva od javnog interesa i ne prelaze okvire za ostvarenje istih.
IZJAVA
o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje - instruktor
Temeljem članka 5.a Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija (Narodne novine, br. 82/15, 70/19 i 47/20), a nakon prethodno provedene ocjene proporcionalnosti za Nacrt prijedloga zakona o sportu, u postupku njegovog donošenja, daje se
IZJAVA
o ocjeni uvjeta kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji ili njezino obavljanje
Nacrtom prijedloga zakona o sportu uređuje se sustav sporta: sportske djelatnosti, osobe u sustavu sporta, financiranje sporta, nadzor i ostala pitanja vezana za sport.
Nacrtom prijedloga zakona uređeni su uvjeti za pružanje usluge regulirane profesije sportskog instruktora i trenera. U odnosu na važeći Zakon o sportu (Narodne novine, br. 71/06, 150/08, 124/10, 124/11, 86/12, 94/13, 85/15, 19/16, 98/19, 47/20 i 77/20) Nacrt prijedloga zakona više ne regulira voditelja i učitelja.
Nacionalnim programom sporta 2019.-2026., u općem cilju 5. „Unaprijediti skrb o stručnim kadrovima u športu“, posebnom cilju 5.1. „Prilagoditi zakonodavni okvir vezan uz stručne kadrove“ navodi se potreba prilagođavanja Zakona o sportu na način da unaprijedi strukturu zastupljenosti stručnih kadrova u sportu s njegovim stvarnim potrebama.
Člankom 18. stavkom 1. Nacrta prijedloga zakona o sportu instruktor je definiran kao osoba koja obavlja poslove provođenja sportske rekreacije i podučavanje tehnici određenog sporta, a cilj nije priprema i sudjelovanje polaznika u natjecanju.
Prema stavku 2. toga članka poslove instruktora može obavljati osoba sa završenim odgovarajućim programom stručnog specijalističkog osposobljavanja za instruktora pojedinog sporta, sportske grane ili sportske rekreacije u trajanju od najmanje 180 školskih sati za koji je uvjet upisa najmanje završena razina 4.1. HKO-a, a prema stavku 4. poslove instruktora može još obavljati i osoba koja ispunjava uvjete za trenera pojedinog sporta ili sportske rekreacije.
Stavkom 3. propisano je da instruktor može obavljati poslove provođenja sportske rekreacije samo s osobama starijima od 16. godina.
U Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira upisan je standard zanimanja za Sportskog instruktora/Sportsku instruktoricu.
Slijedom navedenog, a u postupku donošenja Zakona o sportu, ovo Ministarstvo provelo je ocjenu proporcionalnosti za svaki predloženi uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji instruktora ili njezino obavljanje, kako slijedi:
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Nediskriminacija
Propisani uvjeti za pristup reguliranoj profesiji instruktor nisu vezani uz državljanstvo, odnosno odnosi se jednako na državljane Republike Hrvatske, državljane druge države ugovornice Ugovora o Europskom gospodarskom prostoru i Švicarske Konfederacije te državljane trećih država. Na osobe koje su stekle odgovarajuću kvalifikaciju u drugoj državi primjenjuje se poseban propis koji se odnosi na priznanje inozemnih stručnih kvalifikacija iz područja sporta (nediskriminacija).
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Obrazovanje
Stručna znanja, vještine i kompetencije stečene završetkom odgovarajućeg programa stručnog specijalističkog osposobljavanja za instruktora pojedinog sporta, sportske grane ili sportske rekreacije u trajanju od najmanje 180 školskih sati, koje se zbog propisanog načina stjecanja specifičnih znanja i kompetencija, odnosno usvajanja ishoda učenja mogu steći samo kroz održavanje propisane edukacije o istome te trebaju osigurati zaštitu korisnika usluge od mogućih ozljeda prilikom provođenja sportske rekreacije i učenja tehnike određenog sporta. (prikladnost, nužnost)
Završen odgovarajući program stručnog specijalističkog osposobljavanja za instruktora omogućit će zaštitu zdravlja i sigurnost korisnika usluge. ( javni interes)
Alternativno, poslove instruktora može još obavljati i osoba koja ispunjava uvjete za trenera pojedinog sporta ili sportske rekreacije. S obzirom da je riječ o osobama koje imaju kvalifikacije za složenije poslove dopušta se i obavljanje poslova instruktora.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Dob korisnika usluge
Instruktor može obavljati poslove provođenja sportske rekreacije samo s osobama starijima od 16. godina. Navedeno se propisuje iz razloga zaštite djece i mladih korisnika usluge instruktora, s obzirom da su za rad s mlađim osobama potrebne specifične pedagoške, psihološke, metodičke vještine i kompetencije. ( prikladnost, nužnost, javni interes )
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Zaključak:
Nakon provedene ocjene proporcionalnosti za svaku predloženu odredbu kojom se propisuje uvjet kojim se ograničava pristup reguliranoj profesiji instruktor ili njezino obavljanje, u postupku donošenja Zakona o sportu ocijenjeno je da su odredbe predložene Zakonom o sportu proporcionalne važnosti ciljeva koji se žele ostvariti i očekivanih koristi, odnosno nove odredbe su potrebne i prikladne za osiguranje ostvarenja željenih ciljeva od javnog interesa i ne prelaze okvire za ostvarenje istih.
M I N I S T R I C A
dr. sc. Nikolina Brnjac
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta