Na temelju članka 10. stavka 9. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine br. 30/2015) ministar poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI MJERE 07 »TEMELJNE USLUGE I OBNOVA SELA U RURALNIM PODRUČJIMA « IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014-2020
I. OPĆE ODREDBE
Sadržaj Pravilnika
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuje provedba Mjere 07 »Temeljne usluge i obnova sela u ruralnim područjima« (u daljnjem tekstu: Mjera 07) iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014-2020 (u daljnjem tekstu: Program), a u skladu s člankom 20. Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20.12.2013) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1305/2013).
Upravljačko tijelo i operativna provedba
Članak 2.
(1) Upravljačko tijelo Programa u smislu članka 66. Uredbe (EU) br. 1305/13 (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo) je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), sukladno članku 10. stavku 8. Zakona o poljoprivredi.
(2) Operativnu provedbu Programa obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi.
Pojmovnik
Članak 3.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1.»Tip operacije« je skup ulaganja koji doprinosi ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta Europske unije za ruralni razvoj na koje se odnose.
2.»Projekt/operacija« je cjelokupna i sveobuhvatna investicijska aktivnost, koja se sastoji od prihvatljivih i neprihvatljivih troškova te pripada određenom tipu operacije.
3.»Ulaganje« je prihvatljivi dio projekta/operacije za koji se traži potpora putem natječaja raspisanog temeljem odredbi ovoga Pravilnika.
4.»Prihvatljivi troškovi« su troškovi koji mogu biti sufinancirani iz Programa.
5.»Korisnik« je svaki subjekt koji je podnio zahtjev za potporu, a koji je izravno odgovoran za početak, upravljanje, provedbu i rezultate projekta/operacije.
6.»Javni isporučitelj vodnih usluga javne vodoopskrbe ili javne odvodnje« je trgovačko društvo u kojem sve udjele, odnosno dionice u temeljnom kapitalu imaju jedinice lokalne samouprave ili trgovačka društva u kojima sve udjele, odnosno dionice u temeljnom kapitalu izravno imaju jedinice lokalne samouprave, odnosno ustanova kojoj je osnivač jedinica lokalne samouprave.
7.»Javna ustanova« je pravna osoba čije je osnivanje i ustrojstvo uređeno posebnim propisima koja obavlja djelatnosti odgoja i obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, športa, tjelesne kulture, tehničke kulture, skrbi o djeci, zdravstva, socijalne skrbi, skrbi o invalidima i druge djelatnosti ako ih ne obavlja radi stjecanja dobiti.
8.»Javna potpora« je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i potpora iz proračuna Europske unije.
9.»Intenzitet javne potpore« izražen je kao postotni udio javne potpore u prihvatljivim troškovima ulaganja.
10.»Nerazvrstana cesta« pojam ima jednako značenje kao u Zakonu o cestama.
11.»Građenje« je izvedba građevinskih i drugih radova (pripremni, zemljani, konstruktorski, instalaterski, završni radovi te ugradnja građevnih proizvoda, opreme ili postrojenja) kojima se gradi nova građevina, rekonstruira ili uklanja postojeća građevina, a sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje.
12.»Opremanje« je nabava i ugradnja opreme u novu ili postojeću građevinu koja je navedena u Listi prihvatljivih troškova
13.»Lista prihvatljivih troškova« je lista troškova prihvatljivih za sufinanciranje unutar Mjere 07, a objavljuje se uz Natječaj.
(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi uporabljeni u Uredbi (EU) br. 1305/2013.
Prilozi
Članak 4.
Sastavni dijelovi ovoga Pravilnika su:
a)Prilog I. »Kriteriji odabira zahtjeva za potporu«,
b)Prilog II. »Označavanje ulaganja sufinanciranih iz proračuna Europske unije«.
II. VRSTA POTPORE, KORISNICI, PROJEKTI/OPERACIJE I UVJETI PRIHVATLJIVOSTI
PODMJERA 7.1
SASTAVLJANJE I AŽURIRANJE PLANOVA ZA RAZVOJ OPĆINA I SELA U RURALNIM PODRUČJIMA I NJIHOVIH TEMELJNIH USLUGA TE PLANOVA ZAŠTITE I UPRAVLJANJA KOJI SE ODNOSE NA LOKALITETE NATURA 2000 I DRUGA PODRUČJA VISOKE PRIRODNE VRIJEDNOSTI (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.1.)
TIP OPERACIJE 7.1.1.
SASTAVLJANJE I AŽURIRANJE PLANOVA ZA RAZVOJ JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.1.1.)
Vrsta potpore
Članak 5.
(1)U okviru Podmjere 7.1. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.1.1.
(2)Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.
(3)Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar tipa operacije 7.1.1 iznosi do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.
(4)Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 5.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(5)Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 70.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(6)Broj podnesenih zahtjeva za potporu i odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.1.1. po korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.
(7)Korisnik može podnijeti najviše jedan zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.1.1. za jedan od prihvatljivih projekata/operacija iz članka 7. ovoga Pravilnika tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.1.1.
(8)Sljedeći zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.1.1. korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom zahtjevu za potporu.
(9)Ukoliko korisnik podnese više zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.1.1. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.1.1., u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu, dok će se za ostale zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.
(10)Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.
Prihvatljivi korisnici
Članak 6.
Korisnici su:
a)općine,
b)gradovi s najviše 10.000 stanovnika.
Prihvatljivi projekti/operacije
Članak 7.
(1) Prihvatljivi projekti/operacije su:
1. izrada ili izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja općine ili grada,
2. izrada ili izmjena i dopuna Strateškog razvojnog programa općine ili grada,
3. izrada ili izmjena i dopuna Strateških planova razvoja pojedinih gospodarskih sektora na području općine/grada koji je korisnik.
(2) izrada ili izmjena i dopuna dokumenta iz stavka 1.,točke 3) ovoga članka prihvatljiva je za jedan od gospodarskih sektora i na razini cijeloga sektora: poljoprivreda, ribarstvo, šumarstvo, industrija, turizam, trgovina, promet, obrtništvo, građevinarstvo, informatika i energija.
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 8.
(1)Prilikom podnošenja zahtjeva za potporu korisnik treba priložiti odluku gradskog/općinskog vijeća o izradi/izmjeni i dopuni dokumenta iz članka 7. ovoga Pravilnika.
(2)Gradsko/općinsko vijeće prije podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu mora usvojiti dokument iz članka 7. ovoga Pravilnika za koji se traži potpora.
(3)Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 24 mjeseca.
PODMJERA 7.2
ULAGANJA U IZRADU, POBOLJŠANJE ILI PROŠIRENJE SVIH VRSTA MALE INFRASTRUKTURE, UKLJUČUJUĆI ULAGANJA U OBNOVLJIVE IZVORE ENERGIJE I UŠTEDU ENERGIJE (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.2.)
TIP OPERACIJE 7.2.1.
ULAGANJA U GRAĐENJE JAVNIH SUSTAVA ZA VODOOPSKRBU, ODVODNJU I PROČIŠĆAVANJE OTPADNIH VODA (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.2.1.)
Vrsta potpore
Članak 9.
(1)U okviru Podmjere 7.2. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.2.1.
(2)Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.
(3)Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar tipa operacije 7.2.1 iznosi do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.
(4)Najviši iznos vrijednosti projekta/operacije za koji se može podnijeti Zahtjev za potporu iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(5)Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 30.000 eura u protuvrijednosti u kunama,
(6)Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(7)Broj podnesenih zahtjeva za potporu i odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.2.1. po korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.
(8)Po jednoj jedinici lokalne samouprave korisnik može podnijeti jedan Zahtjev za potporu tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.1..
(9)Tijekom jednog natječaja za  ip operacije 7.2.1. korisnik može podnijeti više Zahtjeva za potporu, a najviše onoliko koliki je broj jedinica lokalne samouprave koje izravno imaju udjele odnosno dionice u temeljnom kapitalu korisnika ili su osnivači korisnika.
(10)Ukoliko korisnik podnese više Zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.2.1. po jednoj jedinici lokalne samouprave tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.1., u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu , dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati odluka o odbijanju.
(11)U jednom Zahtjevu za potporu, potpora se dodjeljuje za jedan projekt/operaciju.
(12)Sljedeći zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.2.1. za projekt/operaciju na područje iste jedinice lokalne samouprave korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom zahtjevu za potporu za projekt/operaciju na području iste jedinice lokalne samouprave.
(13)Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.
Prihvatljivi korisnici
Članak 10.
Korisnici su javni isporučitelji vodnih usluga javne vodoopskrbe ili javne odvodnje.
Prihvatljivi projekti/operacije
Članak 11.
Prihvatljiv projekt/operacija je građenje i/ili opremanje javnog sustava za vodoopskrbu i/ili odvodnju i/ili pročišćavanje otpadnih voda.
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 12.
(1)Građenje i/ili opremanje sustava javne vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanje otpadnih voda (isključujući 3. stupanj pročišćavanja ukoliko isto nije zakonska obveza) je prihvatljivo u naselju s najviše 2 000 stanovnika,
(2)U svrhu funkcionalnosti/uporabe prihvatljivo je da se sustav javne vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda priključiti na postojeći sustav koji se nalazi u naselju s više od 2.000 stanovnika
(3)Ukoliko se više naselja povezuje sustavom vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda, svako naselje mora ispuniti uvjet iz točke a ovoga članka,
(4)Unutar jednog projekta/operacije prihvatljivo je građenje i/ili opremanje jednog javnog sustava za vodoopskrbu i/ili odvodnju i/ili pročišćavanje otpadnih voda,
(5)Jedan projekt/operacija može se provoditi na području jedne ili više jedinica lokalne samouprave,
(6)Korisnik mora osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi najkasnije do podnošenja konačnog Zahtjeva za isplatu,
(7)Korisnik je dužan osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi uključujući njegovo održavanje i upravljanje najmanje pet godina od dana konačne isplate sredstava,
(8)Ulaganje je prihvatljivo ako je u skladu sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i prostornim planom jedinice lokalne samouprave,
(9)Usklađenost ulaganja s razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 11. ovoga članka
(10) Za ulaganja koja zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje, usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave iz stavka 7. ovoga članka se dokazuje kod podnošenja Zahtjeva za potporu priloženom pravomoćnom građevinskom dozvolom ili drugim važećim aktom kojim se odobrava građenje.
(11)Za ulaganja koja ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 11. ovoga članka,
(12)Javni isporučitelji vodnih usluga javne vodoopskrbe ili javne odvodnje dužni su uz zahtjev za potporu priložiti suglasnost gradskog/općinskog vijeća/gradske skupštine grada Zagreba za provedbu ulaganja na području jedinice lokalne samouprave koja mora sadržavati slijedeće stavke:
-naziv projekta/operacije za koju se izdaje suglasnost,
-naziv korisnika,
-kratki opis projekta,
-društvena opravdanost projekta/operacije uključujući opis krajnjih korisnika projekta/operacije,
-financijski kapacitet korisnika uključujući prikaz izvora sredstava za provedbu projekta i analizu troškova,
-ljudski kapacitet korisnika za provedbu projekta/operacije,
-način održavanja i upravljanja projektom/operacijom pet godina od dana konačne isplate sredstava,
-usklađenost projekta/operacije sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i
- usklađenost projekta/operacije sa prostornim planom jedinice lokalne samouprave za projekte/operacije koji ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje.
(13)Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 36 mjeseci.
TIP OPERACIJE 7.2.2.
ULAGANJA U GRAĐENJE NERAZVRSTANIH CESTA (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.2.2.)
Vrsta potpore
Članak 13.
(1)U okviru Podmjere 7.2. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.2.2..
(2)Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.
(3)Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar tipa operacije 7.2.2 iznosi do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.
(4)Najviši iznos vrijednosti projekta/operacije za koji se može podnijeti Zahtjev za potporu iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(5)Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 30.000 eura u protuvrijednosti u kunama,
(6)Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(7)Broj podnesenih zahtjeva za potporu i broj odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.2.2. po pojedinom korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.
(8)Korisnik može podnijeti najviše jedan Zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.2.2. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.2..
(9)U jednom Zahtjevu za potporu, potpora se dodjeljuje za jedan projekt/operaciju.
(10)Ukoliko korisnik podnese više Zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.2.1. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.2., u obzir će se uzeti Zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu, dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.
(11)Sljedeći zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.2.2. korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom zahtjevu za potporu.
(12)Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.
Prihvatljivi korisnici
Članak 14.
Korisnici su jedinice lokalne samouprave.
Prihvatljivi projekti/operacije
Članak 15.
Prihvatljivi projekt/operacija je građenje nerazvrstane ceste.
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 16.
(1)Građenje nerazvrstane ceste prihvatljivo je u naseljima s najviše 5 000 stanovnika,
(2)Ukoliko se više naselja povezuje nerazvrstanom cestom svako naselje mora ispuniti uvjet iz točke a) ovoga članka,
(3)Unutar jednog projekta/operacije prihvatljivo je građenje jedne nerazvrstane ceste,
(4)Nerazvrstana cesta i osnovni podaci o nerazvrstanoj cesti (naziv, dužina, katastarske čestice) trebaju biti sastavni dio Odluke o nerazvrstanim cestama grada ili općine u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu ilido dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu,
(5)Korisnik mora osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi najkasnije do podnošenja konačnog Zahtjeva za isplatu,
(6)Korisnik je dužan osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi uključujući njegovo održavanje i upravljanje najmanje pet godina od dana konačne isplate sredstava,
(7)Ulaganje je prihvatljivo ako je u skladu sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i prostornim planom jedinice lokalne samouprave,
(8)Za ulaganja koja zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvoluili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje, usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave iz stavka 7. ovoga članka se dokazuje kod podnošenja Zahtjeva za potporu priloženom pravomoćnom građevinskom dozvolom ili drugim važećim aktom kojim se odobrava građenje,
(9)Za ulaganja koja ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 10 ovoga članka,
(10)Korisnik je dužan uz Zahtjev za potporu priložiti suglasnost gradskog/općinskog vijeća/gradske skupštine grada Zagreba za provedbu ulaganja na području jedinice lokalne samouprave koja mora sadržavati slijedeće stavke:
-naziv projekta/operacije za koju se izdaje suglasnost,
-naziv korisnika,
-kratki opis projekta,
-društvena opravdanost projekta/operacije uključujući opis krajnjih korisnika projekta/operacije,
-financijski kapacitet korisnika uključujući prikaz izvora sredstava za provedbu projekta i analizu troškova,
-ljudski kapacitet korisnika za provedbu projekta/operacije,
-način održavanja i upravljanja projektom/operacijom pet godina od dana konačne isplate sredstava,
-način upravljanja projektom/operacijom kada je korisnik prenio/će prenijeti upravljanje pravnoj osobi koja je u vlasništvu korisnika,
-usklađenost projekta/operacije sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i
-usklađenost projekta/operacije s prostornim planom jedinice lokalne samouprave za projekte/operacije koji ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje.
(11)Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 24 mjeseca.
PODMJERA 7.4
ULAGANJA U POKRETANJE, POBOLJŠANJE ILI PROŠIRENJE LOKALNIHTEMELJNIH USLUGA ZA RURALNO STANOVNIŠTO, UKLJUČUJUĆI SLOBODNO VRIJEME I KULTURNE AKTIVNOSTI TE POVEZANU INFRASTRUKTURU (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.4.)
TIP OPERACIJE 7.4.1.
ULAGANJA U POKRETANJE, POBOLJŠANJE ILI PROŠIRENJE LOKALNIHTEMELJNIH USLUGA ZA RURALNO STANOVNIŠTO, UKLJUČUJUĆI SLOBODNO VRIJEME I KULTURNE AKTIVNOSTI TE POVEZANU INFRASTRUKTURU (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.4.1.)
Vrsta potpore
Članak 17.
(1)U okviru Podmjere 7.4. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.4.1..
(2)Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.
(3)Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar ovog tipa operacije iznosi:
a) do 80 posto od ukupnih prihvatljivih troškova za ulaganje koje se nalazi u jedinici lokalne samouprave koja se razvrstava u IV. i V. skupinu sukladno Odluci o razvrstavanju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti
b) do 90 posto od ukupnih prihvatljivih troškova za ulaganje koje se nalazi u jedinici lokalne samouprave koja se razvrstava u III. skupinu sukladno Odluci o razvrstavanju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti
c) do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova za ulaganje koje se nalazi u jedinici lokalne samouprave koja se razvrstava u I. i II. skupinu sukladno Odluci o razvrstavanju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti
(4)Najviši iznos vrijednosti projekta/operacije za koji se može podnijeti Zahtjev za potporu iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(5)Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 15.000 eura u protuvrijednosti u kunama,
(6)Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(7)Broj podnesenih Zahtjeva za potporu i odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.4.1. po pojedinom korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.
(8)Korisnik može podnijeti najviše jedan Zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.4.1. za jedno od prihvatljivih projekata/operacija iz članka 19. ovoga Pravilnika tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.4.1..
(9)U jednom Zahtjevu za potporu, potpora se dodjeljuje za jedan projekt/operaciju.
(10)Ukoliko korisnik podnese više Zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.4.1. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.4.1., u obzir će se uzeti Zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja Zahtjeva za potporu, dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.
(11)Sljedeći Zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.4.1. korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom Zahtjevu za potporu.
(12)Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.
Prihvatljivi korisnici
Članak 18.
Korisnici su:
a)jedinice lokalne samouprave,
b)trgovačka društva u većinskom vlasništvu jedinica lokalne samouprave,
c)javne ustanove neprofitnog karaktera u kojima su osnivači jedinice lokalne samouprave osim javnih vatrogasnih postrojbi, lokalnih i regionalnih razvojnih agencija,
d)udruge/organizacije civilnog društva i vjerske zajednice koje se bave humanitarnim i društvenim djelatnostima od posebnog interesa za lokalno stanovništvo (isključujući lokalne akcijske grupe) i čije su djelatnosti sukladno ciljnim skupinama i klasifikaciji djelatnosti udruga, povezane s prihvatljivim ulaganjem,
e)lokalne akcijske grupe koje su odabrane unutar Programa.
Prihvatljivi projekti/operacije
Članak 19.
Prihvatljivi projekti/operacije su građenje i/ili opremanje:
1.vatrogasnog doma i spremišta,
2.društvenog doma/ kulturnog centra,
3.planinarskog doma i skloništa,
4.turističkog informativnog centra,
5.dječjeg igrališta,
6.sportske građevine,
7.objekta za slatkovodni sportski ribolov (ribički dom, nadstrešnica i drugo.),
8.rekreacijske zone na rijekama i jezerima,
9.biciklističke staze
10.tematskog puta i parka,
11.građevine za ostvarivanje organizirane njege, odgoja, obrazovanja i zaštite djece do polaska u osnovnu školu (dječji vrtić, rekonstrukcija i opremanje prostora za izvođenje programa predškole u osnovnoj školi te rekonstrukcija i opremanje prostora za igraonicu pri knjižnici, zdravstvenoj, socijalnoj, kulturnoj i sportskoj ustanovi, udruzi te drugoj pravnoj osobi u kojima se provode kraći programi odgojno-obrazovnog rada s djecom rane i predškolske dobi),
12.javne zelene površine (park i slično),
13.pješačke staze,
14.pješačke zone,
15.otvorenog odvodnog kanala (koji nije sastavni dio ceste),
16.groblja (komunalna infrastruktura i prateće građevine),
17.tržnice,
18.javne prometne površine (trg, pothodnik, nadvožnjak, javne stube i prolaz koji nisu sastavni dio ceste.
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 20.
(1)Građenje i/ili opremanje iz članka 19. ovoga Pravilnika je prihvatljivo u naseljima s najviše 5000 stanovnika na području jedne jedinice lokalne samouprave,
(2)Ukoliko se građenje i/ili opremanje iz članka 19. ovoga Pravilnika nalazi na području više naselja svako naselje mora ispuniti uvjet iz stavka 1. ovoga članka,
(3)Unutar jednog projekta/operacije prihvatljivo je građenje i/ili opremanje jednog projekta/operacije iz članka 19. ovoga Pravilnika.
(4)Korisnik mora osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi najkasnije do podnošenja konačnog Zahtjeva za isplatu,
(5)Korisnik je dužan osigurati da je ulaganje u funkciji uključujući održavanje i upravljanje najmanje pet godina od dana konačne isplate sredstava,
(6)Posebni interes za lokalno stanovništvo iz članka 18., točke d) se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 11. ovoga članka,
(7)U slučaju ulaganja u zemljište, građenje ili opremanje građevina koje u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu nisu u vlasništvu korisnika, korisnik mora dostaviti Ugovor o najmu/koncesiji/zakupu/služnosti/upravljanju koji mora biti sklopljen na rok od najmanje 10 godina, računajući od trenutka podnošenja zahtjeva za potporu i upisan u zemljišne knjige,
(8)U slučaju da su zemljišne knjige iz stavka 7. ovoga članka uništene, znatno oštećene ili izgubljene, potrebno je dostaviti potvrdu nadležnog zemljišnoknjižnog suda koje će potvrditi isto i u kojem će biti sadržano zamjensko rješenje,
(9)Ulaganje je prihvatljivo ako je u skladu sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave ili lokalnom razvojnom strategijom odabrane lokalne akcijske grupe unutar Programa i prostornim planom jedinice lokalne samouprave,
(10) Za ulaganja koja zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvoluili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje, usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave iz točke 8. ovoga članka se dokazuje kod podnošenja Zahtjeva za potporu priloženom pravomoćnom građevinskom dozvolom ili drugim važećim aktom kojim se odobrava građenje,
(11)Za ulaganja koja ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz točke 11. ovoga članka,
(12)Korisnik je dužan uz Zahtjev za potporu priložiti suglasnost gradskog / općinskog vijeća/ gradske skupštine grada Zagreba za provedbu ulaganja na području jedinice lokalne samouprave koja mora sadržavati slijedeće stavke:
- naziv projekta/operacije za koju se izdaje suglasnost,
- naziv korisnika,
- kratki opis projekta,
-društvena opravdanost projekta/operacije uključujući opis krajnjih korisnika projekta/operacije uz dostavu izjave o dostupnosti ulaganja lokalnom stanovništvu i različitim interesnim skupinama,
-za udruge/organizacije civilnog društva i vjerske zajednice koje se bave humanitarnim i društvenim djelatnostima, dokaz o povezanosti projekta/operacije sa podacima iz Registra udruga vezano za ciljne skupine, ciljeve, djelatnosti kojima se ostvaruje cilj, područjima djelovanja i gospodarskim aktivnostima udruge
-za udruge/organizacije civilnog društva i vjerske zajednice koje se bave humanitarnim i društvenim djelatnostima dokaz da je ista od posebnog interesa za lokalno stanovništvo
-financijski kapacitet korisnika uključujući prikaz izvora sredstava za provedbu projekta i analizu troškova,
-ljudski kapacitet korisnika za provedbu projekta/operacije,
-način održavanja i upravljanja projektom/operacijom pet godina od dana konačne isplate sredstava,
-doprinos ulaganja stvaranju novih radnih mjesta
-način upravljanja projektom/operacijom kada je korisnik prenio/će prenijeti upravljanje pravnoj osobi koja je u vlasništvu korisnika,
-usklađenost projekta/operacije s razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave ili lokalnom razvojnom strategijom odabrane lokalne akcijske grupe unutar Programa i
-usklađenost projekta/operacije s prostornim planom jedinice lokalne samouprave za projekte/operacije koji ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje.
(13)Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 24 mjeseci.
III. OPĆI UVJETI, OPĆI TROŠKOVI I KRITERIJI ODABIRA
Opći uvjeti
Članak 21.
(1)Aktivnosti vezane uz projekt/operaciju ne smiju započeti prije podnošenja Zahtjeva za potporu sukladno članku 24. stavku 5. ovoga Pravilnika, osim pripremnih aktivnosti. Pripremne aktivnosti uključuju nastale opće troškove iz članka 22. ovoga Pravilnika, stjecanje vlasništva nad nekretninom na kojoj će se obavljati investicija, ishođenje građevinske i drugih dozvola i s njima povezane aktivnosti do trenutka prijave početka građenja.
(2)Za Podmjere 7.2. i 7.4. korisnik je dužan fotografirati lokacije ulaganja prije početka izvedbe projekta/operacije,
(3)Korisnik prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu mora imati podmirene odnosno regulirane financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske.
(4)Korisnik je obvezan prije podnošenja Zahtjeva za potporu provesti postupak ocjene o potrebi procjene i/ili procjene utjecaja zahvata na okoliš u skladu s važećim propisima iz područje zaštite okoliša i prirode ukoliko projekt/operacija iz Podmjere 7.2. i 7.4. zahtijeva provedbu navedenih postupaka.
(5)Korisnik je obvezan prije podnošenja Zahtjeva za potporu provesti postupak ocjene o potrebi strateške procjene i po potrebi postupak strateške procjene utjecaja strategije, plana i programa iz Podmjere 7.1 na okoliš u skladu s važećim propisima iz područje zaštite okoliša i prirode.
(6)Projekti/operacije koji će imati značajan negativni utjecaj na okoliš, neće biti financirani sredstvima javne potpore osim ako su poduzete korektivne mjere propisane od strane nadležnog tijela.
(7)Ukoliko zakonodavstvo Europske unije propiše zahtjeve za dostizanje novih standarda, korisnik može podnijeti Zahtjev za potporu za dostizanje tih standarda u roku od 12 mjeseci od dana kada su isti stupili na snagu.
(8)Korisnik je dužan uz Zahtjev za potporu dostaviti Izjavu o dodijeljenim bespovratnim sredstvima za iste prihvatljive troškove u okviru Podmjere za koju je podnio Zahtjev za potporu od strane središnjih tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, te svake pravne osobe koja dodjeljuje državne potpore.
(9)Korisniku će se umanjiti iznos javne potpore ukoliko su mu dodijeljena bespovratna sredstva za iste prihvatljive troškove sukladno stavku 8. ovog članka.
(10) Za utvrđivanje broja stanovnika jedinica lokalne samouprave odnosno naselja, koristiti će se podaci o broju stanovnika Državnog zavoda za statistiku.
(11) Prihvatljivi nematerijalni troškovi u Mjeri 07 su kupnja ili razvoj računalnih programa.
(12) Neprihvatljivi troškovi za sufinanciranje u Mjeri 07 su:
1.porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak PDV-a
2.drugi porezi, naknade i doprinosi,
3.kamate,
4.rabljeni strojevi i oprema
5.nabava vozila,
6.trošak kupnje i najma nekretnina
7.održavanje građevine i oprema za održavanje građevine,
8.troškovi refinanciranja kamata, režijski i operativni troškovi, troškovi osiguranja, te svi troškovi održavanja i amortizacije,
9.novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka,
10.troškovi nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu, osim općih troškova, ali ne prije 1. siječnja 2014. godine,
11.opći troškovi vezani uz ulaganje koje je bilo predmet Zahtjeva za potporu, ukoliko ulaganje nije odobreno,
12.trošak nepredviđenih radova u građenju i ostali nepredviđeni troškovi,
13.plaćanje u gotovini i putem leasinga.
(13) Opći troškovi prihvatljivi su u Podmjeri 7.2. i 7.4. i iznose do 10 posto vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta/ operacije sukladno članku 22. ovoga Pravilnika.
(14) Preračun eura u kune obavlja se prema mjesečnom tečaju eura utvrđenog od Europske komisije za mjesec u kojem je podnesen Zahtjev za potporu. Web adresa na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/.
Opći troškovi
Članak 22.
(1)Opći troškovi iz članaka 21. stavka 13. ovoga Pravilnika nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu i tijekom provedbe ulaganja prihvatljivi su u iznosu do 10 posto vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova bez općih troškova ali ne više od 20.000 eura u kunskoj protuvrijednostii uključuju:
a)troškove stručnjaka i konzultanata vezane za pripremu dokumentacije za natječaj, u iznosu do 2 posto od iznosa prihvatljivih troškova projekta/operacije bez općih troškova ali ne više od 10.000 eura u kunskoj protuvrijednosti,
b)troškove projektno - tehničke dokumentacije, geodetskih usluga, elaborata i certifikata, troškove nadzora i vođenja projekta te troškovi pripreme dokumentacije i provedbe postupka nabave u iznosu koji čini razliku između troškova navedenih u točki a) ovoga stavka i gornje granice od 10 posto od iznosa prihvatljivih troškova projekta/operacije bez općih troškova.
(2)Prihvatljivi su samo oni opći troškovi vezani uz ulaganje za koje je podnesen zahtjev za potporu za podmjeru 7.2 i 7.4.a koji su nastali od 1. siječnja 2014. godine.
Kriteriji odabira
Članak 23.
(1)Kriteriji odabira Zahtjeva za potporu koji se primjenjuju na sve podnijete Zahtjeve određeni su u Prilogu I. ovoga Pravilnika, koji čini njegov sastavni dio.
(2)Kriterije odabira iz stavka 1. ovoga članka prethodno odobrava Odbor za praćenje ili Privremeni Odbor za praćenje Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020.
(3)Da bi ulaganje bilo prihvatljivo za dodjelu potpore, korisnik mora imati minimalan broj bodova sukladno Prilogu I. ovoga Pravilnika za tip operacije za koji je podnijet Zahtjev za potporu
IV. ZAHTJEV ZA POTPORU, POSTUPAK OBRADE I DONOŠENJE ODLUKA I SKLAPANJU UGOVORA
Podnošenje zahtjeva za potporu
Članak 24.
(1)Zahtjev za potporu se podnosi temeljem Natječaja o provedbi Mjere 07 „Temeljne usluge i obnova sela u ruralnim područjima“ kojeg raspisuje Agencija za plaćanja.
(2)Natječaj iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u “Narodnim novinama“ i na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr) i Ministarstva poljoprivrede (www.mps.hr).
(3)Natječajem iz stavka 1. ovoga članka određuju se rokovi i uvjeti popunjavanja Zahtjeva za potporu putem AGRONET sustava (u daljnjem tekstu: AGRONET)te podnošenja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu za dodjelu sredstava iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj, Mjera 07.
(4)Zahtjev za potporu korisnik podnosi u elektronskom obliku putem AGRONET-a . Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisnik podnosi potpisanu i ovjerenu štambiljem korisnika potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu u fizičkom obliku u Agenciju za plaćanja na lokaciju sukladno uvjetima natječaja o provedbi Mjere 07.
(5)Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom odnosno vrijeme zaprimanja u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(6)Način popunjavanja zahtjeva za potporu te način i mjesto podnošenja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu pojašnjeni su u Vodiču za korisnike potpora iz EPFRR Mjera 07 (u daljnjem tekstu: Vodič za korisnike), koji je objavljen na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(7)Korisnici putem AGRONET-a mogu pregledavati pravne osnove i elektronski popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje.
(8)Agencija za plaćanje će korisnicima putem AGRONET-a dostavljati:
a)Odluke o dodjeli sredstava,
b)Odluke o odbijanju,
c)Izmjene Odluke o dodjeli sredstava,
d)Pisma odbijanja,
e)Potvrde o odustajanju,
f)Odluke o isplati predujma,
g)Odluke o odbijanju Zahtjeva za isplatu predujma,
h)Odluke o isplati,
i)Odluke o odbijanju Zahtjeva za isplatu.
j)Odluke o jamstvu.
(9)Korisnik mora biti upisan u Evidenciji korisnika kako bi mu Agencija za plaćanja dodijelila korisničko ime i zaporku kojima se prijavljuje u AGRONET.
(10)Upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a će biti dostupne na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja (www.apprrr.hr).
(8)Prilikom popunjavanja Zahtjeva za potporu korisnici su oba
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Na temelju članka 10. stavka 9. Zakona o poljoprivredi („Narodne novine br. 30/2015) ministar poljoprivrede donosi
PRAVILNIK
O PROVEDBI MJERE 07 »TEMELJNE USLUGE I OBNOVA SELA U RURALNIM PODRUČJIMA « IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014-2020
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Sadržaj Pravilnika
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom utvrđuje provedba Mjere 07 »Temeljne usluge i obnova sela u ruralnim područjima« (u daljnjem tekstu: Mjera 07) iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014-2020 (u daljnjem tekstu: Program), a u skladu s člankom 20. Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20.12.2013) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1305/2013).
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Upravljačko tijelo i operativna provedba
Članak 2.
(1) Upravljačko tijelo Programa u smislu članka 66. Uredbe (EU) br. 1305/13 (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo) je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), sukladno članku 10. stavku 8. Zakona o poljoprivredi.
(2) Operativnu provedbu Programa obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Pojmovnik
Članak 3.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. »Tip operacije « je skup ulaganja koji doprinosi ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta Europske unije za ruralni razvoj na koje se odnose.
2. » Projekt/operacija « je cjelokupna i sveobuhvatna investicijska aktivnost, koja se sastoji od prihvatljivih i neprihvatljivih troškova te pripada određenom tipu operacije.
3. » Ulaganje « je prihvatljivi dio projekta/operacije za koji se traži potpora putem natječaja raspisanog temeljem odredbi ovoga Pravilnika.
4. » Prihvatljivi troškovi « su troškovi koji mogu biti sufinancirani iz Programa.
5. » Korisnik « je svaki subjekt koji je podnio zahtjev za potporu, a koji je izravno odgovoran za početak, upravljanje, provedbu i rezultate projekta/operacije.
6. » Javni isporučitelj vodnih usluga javne vodoopskrbe ili javne odvodnje « je trgovačko društvo u kojem sve udjele, odnosno dionice u temeljnom kapitalu imaju jedinice lokalne samouprave ili trgovačka društva u kojima sve udjele, odnosno dionice u temeljnom kapitalu izravno imaju jedinice lokalne samouprave, odnosno ustanova kojoj je osnivač jedinica lokalne samouprave.
7. » Javna ustanova « je pravna osoba čije je osnivanje i ustrojstvo uređeno posebnim propisima koja obavlja djelatnosti odgoja i obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, športa, tjelesne kulture, tehničke kulture, skrbi o djeci, zdravstva, socijalne skrbi, skrbi o invalidima i druge djelatnosti ako ih ne obavlja radi stjecanja dobiti.
8. » Javna potpora « je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i potpora iz proračuna Europske unije.
9. » Intenzitet javne potpore « izražen je kao postotni udio javne potpore u prihvatljivim troškovima ulaganja.
10. » Nerazvrstana cesta « pojam ima jednako značenje kao u Zakonu o cestama.
11. » Građenje « je izvedba građevinskih i drugih radova (pripremni, zemljani, konstruktorski, instalaterski, završni radovi te ugradnja građevnih proizvoda, opreme ili postrojenja) kojima se gradi nova građevina, rekonstruira ili uklanja postojeća građevina, a sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje.
12. » Opremanje « je nabava i ugradnja opreme u novu ili postojeću građevinu koja je navedena u Listi prihvatljivih troškova
13. » Lista prihvatljivih troškova « je lista troškova prihvatljivih za sufinanciranje unutar Mjere 07, a objavljuje se uz Natječaj.
(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi uporabljeni u Uredbi (EU) br. 1305/2013.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prilozi
Članak 4.
Sastavni dijelovi ovoga Pravilnika su:
a) Prilog I. »Kriteriji odabira zahtjeva za potporu«,
b) Prilog II. »Označavanje ulaganja sufinanciranih iz proračuna Europske unije«.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
II. VRSTA POTPORE, KORISNICI, PROJEKTI/OPERACIJE I UVJETI PRIHVATLJIVOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PODMJERA 7.1
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
SASTAVLJANJE I AŽURIRANJE PLANOVA ZA RAZVOJ OPĆINA I SELA U RURALNIM PODRUČJIMA I NJIHOVIH TEMELJNIH USLUGA TE PLANOVA ZAŠTITE I UPRAVLJANJA KOJI SE ODNOSE NA LOKALITETE NATURA 2000 I DRUGA PODRUČJA VISOKE PRIRODNE VRIJEDNOSTI (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.1.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
TIP OPERACIJE 7.1.1.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
SASTAVLJANJE I AŽURIRANJE PLANOVA ZA RAZVOJ JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.1.1.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Vrsta potpore
Članak 5.
(1) U okviru Podmjere 7.1. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.1.1.
(2) Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.
(3) Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar tipa operacije 7.1.1 iznosi do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.
(4) Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 5.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(5) Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 70.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(6) Broj podnesenih zahtjeva za potporu i odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.1.1. po korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.
(7) Korisnik može podnijeti najviše jedan zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.1.1. za jedan od prihvatljivih projekata/operacija iz članka 7. ovoga Pravilnika tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.1.1.
(8) Sljedeći zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.1.1. korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom zahtjevu za potporu.
(9) Ukoliko korisnik podnese više zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.1.1. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.1.1., u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu, dok će se za ostale zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.
(10) Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi korisnici
Članak 6.
Korisnici su:
a) općine,
b) gradovi s najviše 10.000 stanovnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi projekti/operacije
Članak 7.
(1) Prihvatljivi projekti/operacije su:
1. izrada ili izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja općine ili grada,
2. izrada ili izmjena i dopuna Strateškog razvojnog programa općine ili grada,
3. izrada ili izmjena i dopuna Strateških planova razvoja pojedinih gospodarskih sektora na području općine/grada koji je korisnik.
(2) izrada ili izmjena i dopuna dokumenta iz stavka 1.,točke 3) ovoga članka prihvatljiva je za jedan od gospodarskih sektora i na razini cijeloga sektora: poljoprivreda, ribarstvo, šumarstvo, industrija, turizam, trgovina, promet, obrtništvo, građevinarstvo, informatika i energija .
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 8.
(1) Prilikom podnošenja zahtjeva za potporu korisnik treba priložiti odluku gradskog/općinskog vijeća o izradi/izmjeni i dopuni dokumenta iz članka 7. ovoga Pravilnika.
(2) Gradsko/općinsko vijeće prije podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu mora usvojiti dokument iz članka 7. ovoga Pravilnika za koji se traži potpora.
(3) Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 24 mjeseca.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PODMJERA 7.2
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ULAGANJA U IZRADU, POBOLJŠANJE ILI PROŠIRENJE SVIH VRSTA MALE INFRASTRUKTURE, UKLJUČUJUĆI ULAGANJA U OBNOVLJIVE IZVORE ENERGIJE I UŠTEDU ENERGIJE (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.2.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
TIP OPERACIJE 7.2.1.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ULAGANJA U GRAĐENJE JAVNIH SUSTAVA ZA VODOOPSKRBU, ODVODNJU I PROČIŠĆAVANJE OTPADNIH VODA (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.2.1.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Vrsta potpore
Članak 9.
(1) U okviru Podmjere 7.2. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.2.1.
(2) Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.
(3) Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar tipa operacije 7.2.1 iznosi do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.
(4) Najviši iznos vrijednosti projekta/operacije za koji se može podnijeti Zahtjev za potporu iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(5) Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 30.000 eura u protuvrijednosti u kunama,
(6) Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(7) Broj podnesenih zahtjeva za potporu i odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.2.1. po korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.
(8) Po jednoj jedinici lokalne samouprave korisnik može podnijeti jedan Zahtjev za potporu tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.1..
(9) Tijekom jednog natječaja za  ip operacije 7.2.1. korisnik može podnijeti više Zahtjeva za potporu, a najviše onoliko koliki je broj jedinica lokalne samouprave koje izravno imaju udjele odnosno dionice u temeljnom kapitalu korisnika ili su osnivači korisnika.
(10) Ukoliko korisnik podnese više Zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.2.1. po jednoj jedinici lokalne samouprave tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.1., u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu , dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati odluka o odbijanju.
(11) U jednom Zahtjevu za potporu, potpora se dodjeljuje za jedan projekt/operaciju.
(12) Sljedeći zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.2.1. za projekt/operaciju na područje iste jedinice lokalne samouprave korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom zahtjevu za potporu za projekt/operaciju na području iste jedinice lokalne samouprave.
(13) Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi korisnici
Članak 10.
Korisnici su javni isporučitelji vodnih usluga javne vodoopskrbe ili javne odvodnje.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi projekti/operacije
Članak 11.
Prihvatljiv projekt/operacija je građenje i/ili opremanje javnog sustava za vodoopskrbu i/ili odvodnju i/ili pročišćavanje otpadnih voda.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 12.
(1) Građenje i/ili opremanje sustava javne vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanje otpadnih voda (isključujući 3. stupanj pročišćavanja ukoliko isto nije zakonska obveza) je prihvatljivo u naselju s najviše 2 000 stanovnika,
(2) U svrhu funkcionalnosti/uporabe prihvatljivo je da se sustav javne vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda priključiti na postojeći sustav koji se nalazi u naselju s više od 2.000 stanovnika
(3) Ukoliko se više naselja povezuje sustavom vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda, svako naselje mora ispuniti uvjet iz točke a ovoga članka,
(4) Unutar jednog projekta/operacije prihvatljivo je građenje i/ili opremanje jednog javnog sustava za vodoopskrbu i/ili odvodnju i/ili pročišćavanje otpadnih voda,
(5) Jedan projekt/operacija može se provoditi na području jedne ili više jedinica lokalne samouprave,
(6) Korisnik mora osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi najkasnije do podnošenja konačnog Zahtjeva za isplatu,
(7) Korisnik je dužan osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi uključujući njegovo održavanje i upravljanje najmanje pet godina od dana konačne isplate sredstava,
(8) Ulaganje je prihvatljivo ako je u skladu sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i prostornim planom jedinice lokalne samouprave,
(9) Usklađenost ulaganja s razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 11. ovoga članka
(10) Za ulaganja koja zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje, usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave iz stavka 7. ovoga članka se dokazuje kod podnošenja Zahtjeva za potporu priloženom pravomoćnom građevinskom dozvolom ili drugim važećim aktom kojim se odobrava građenje.
(11) Za ulaganja koja ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 11. ovoga članka,
(12) Javni isporučitelji vodnih usluga javne vodoopskrbe ili javne odvodnje dužni su uz zahtjev za potporu priložiti suglasnost gradskog/općinskog vijeća/gradske skupštine grada Zagreba za provedbu ulaganja na području jedinice lokalne samouprave koja mora sadržavati slijedeće stavke:
- naziv projekta/operacije za koju se izdaje suglasnost,
- naziv korisnika,
- kratki opis projekta,
- društvena opravdanost projekta/operacije uključujući opis krajnjih korisnika projekta/operacije,
- financijski kapacitet korisnika uključujući prikaz izvora sredstava za provedbu projekta i analizu troškova,
- ljudski kapacitet korisnika za provedbu projekta/operacije,
- način održavanja i upravljanja projektom/operacijom pet godina od dana konačne isplate sredstava,
- usklađenost projekta/operacije sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i
- usklađenost projekta/operacije sa prostornim planom jedinice lokalne samouprave za projekte/operacije koji ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje.
(13) Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 36 mjeseci.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
TIP OPERACIJE 7.2.2.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ULAGANJA U GRAĐENJE NERAZVRSTANIH CESTA (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.2.2.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Vrsta potpore
Članak 13.
(1) U okviru Podmjere 7.2. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.2.2..
(2) Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.
(3) Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar tipa operacije 7.2.2 iznosi do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.
(4) Najviši iznos vrijednosti projekta/operacije za koji se može podnijeti Zahtjev za potporu iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(5) Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 30.000 eura u protuvrijednosti u kunama,
(6) Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(7) Broj podnesenih zahtjeva za potporu i broj odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.2.2. po pojedinom korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.
(8) Korisnik može podnijeti najviše jedan Zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.2.2. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.2..
(9) U jednom Zahtjevu za potporu, potpora se dodjeljuje za jedan projekt/operaciju.
(10) Ukoliko korisnik podnese više Zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.2.1. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.2., u obzir će se uzeti Zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu, dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.
(11) Sljedeći zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.2.2. korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom zahtjevu za potporu.
(12) Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi korisnici
Članak 14.
Korisnici su jedinice lokalne samouprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi projekti/operacije
Članak 15.
Prihvatljivi projekt/operacija je građenje nerazvrstane ceste.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 16.
(1) Građenje nerazvrstane ceste prihvatljivo je u naseljima s najviše 5 000 stanovnika,
(2) Ukoliko se više naselja povezuje nerazvrstanom cestom svako naselje mora ispuniti uvjet iz točke a) ovoga članka,
(3) Unutar jednog projekta/operacije prihvatljivo je građenje jedne nerazvrstane ceste,
(4) Nerazvrstana cesta i osnovni podaci o nerazvrstanoj cesti (naziv, dužina, katastarske čestice) trebaju biti sastavni dio Odluke o nerazvrstanim cestama grada ili općine u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu ili do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu,
(5) Korisnik mora osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi najkasnije do podnošenja konačnog Zahtjeva za isplatu,
(6) Korisnik je dužan osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi uključujući njegovo održavanje i upravljanje najmanje pet godina od dana konačne isplate sredstava ,
(7) Ulaganje je prihvatljivo ako je u skladu sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i prostornim planom jedinice lokalne samouprave,
(8) Za ulaganja koja zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje, usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave iz stavka 7. ovoga članka se dokazuje kod podnošenja Zahtjeva za potporu priloženom pravomoćnom građevinskom dozvolom ili drugim važećim aktom kojim se odobrava građenje,
(9) Za ulaganja koja ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 10 ovoga članka,
(10) Korisnik je dužan uz Zahtjev za potporu priložiti suglasnost gradskog/općinskog vijeća/gradske skupštine grada Zagreba za provedbu ulaganja na području jedinice lokalne samouprave koja mora sadržavati slijedeće stavke:
- naziv projekta/operacije za koju se izdaje suglasnost,
- naziv korisnika,
- kratki opis projekta,
- društvena opravdanost projekta/operacije uključujući opis krajnjih korisnika projekta/operacije,
- financijski kapacitet korisnika uključujući prikaz izvora sredstava za provedbu projekta i analizu troškova,
- ljudski kapacitet korisnika za provedbu projekta/operacije,
- način održavanja i upravljanja projektom/operacijom pet godina od dana konačne isplate sredstava,
- način upravljanja projektom/operacijom kada je korisnik prenio/će prenijeti upravljanje pravnoj osobi koja je u vlasništvu korisnika,
- usklađenost projekta/operacije sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i
- usklađenost projekta/operacije s prostornim planom jedinice lokalne samouprave za projekte/operacije koji ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje.
(11) Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 24 mjeseca.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
PODMJERA 7.4
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ULAGANJA U POKRETANJE, POBOLJŠANJE ILI PROŠIRENJE LOKALNIH TEMELJNIH USLUGA ZA RURALNO STANOVNIŠTO, UKLJUČUJUĆI SLOBODNO VRIJEME I KULTURNE AKTIVNOSTI TE POVEZANU INFRASTRUKTURU (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.4.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
TIP OPERACIJE 7.4.1.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
ULAGANJA U POKRETANJE, POBOLJŠANJE ILI PROŠIRENJE LOKALNIH TEMELJNIH USLUGA ZA RURALNO STANOVNIŠTO, UKLJUČUJUĆI SLOBODNO VRIJEME I KULTURNE AKTIVNOSTI TE POVEZANU INFRASTRUKTURU (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.4.1.)
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Vrsta potpore
Članak 17.
(1) U okviru Podmjere 7.4. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.4.1..
(2) Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.
(3) Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar ovog tipa operacije iznosi:
a) do 80 posto od ukupnih prihvatljivih troškova za ulaganje koje se nalazi u jedinici lokalne samouprave koja se razvrstava u IV. i V. skupinu sukladno Odluci o razvrstavanju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti
b) do 90 posto od ukupnih prihvatljivih troškova za ulaganje koje se nalazi u jedinici lokalne samouprave koja se razvrstava u III. skupinu sukladno Odluci o razvrstavanju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti
c) do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova za ulaganje koje se nalazi u jedinici lokalne samouprave koja se razvrstava u I. i II. skupinu sukladno Odluci o razvrstavanju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti
(4) Najviši iznos vrijednosti projekta/operacije za koji se može podnijeti Zahtjev za potporu iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(5) Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 15.000 eura u protuvrijednosti u kunama,
(6) Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.
(7) Broj podnesenih Zahtjeva za potporu i odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.4.1. po pojedinom korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.
(8) Korisnik može podnijeti najviše jedan Zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.4.1. za jedno od prihvatljivih projekata/operacija iz članka 19. ovoga Pravilnika tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.4.1..
(9) U jednom Zahtjevu za potporu, potpora se dodjeljuje za jedan projekt/operaciju.
(10) Ukoliko korisnik podnese više Zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.4.1. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.4.1., u obzir će se uzeti Zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja Zahtjeva za potporu, dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.
(11) Sljedeći Zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.4.1. korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom Zahtjevu za potporu.
(12) Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi korisnici
Članak 18.
Korisnici su:
a) jedinice lokalne samouprave,
b) trgovačka društva u većinskom vlasništvu jedinica lokalne samouprave,
c) javne ustanove neprofitnog karaktera u kojima su osnivači jedinice lokalne samouprave osim javnih vatrogasnih postrojbi, lokalnih i regionalnih razvojnih agencija,
d) udruge/organizacije civilnog društva i vjerske zajednice koje se bave humanitarnim i društvenim djelatnostima od posebnog interesa za lokalno stanovništvo (isključujući lokalne akcijske grupe) i čije su djelatnosti sukladno ciljnim skupinama i klasifikaciji djelatnosti udruga, povezane s prihvatljivim ulaganjem,
e) lokalne akcijske grupe koje su odabrane unutar Programa.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prihvatljivi projekti/operacije
Članak 19.
Prihvatljivi projekti/operacije su građenje i/ili opremanje :
1. vatrogasnog doma i spremišta,
2. društvenog doma/ kulturnog centra,
3. planinarskog doma i skloništa,
4. turističkog informativnog centra,
5. dječjeg igrališta,
6. sportske građevine,
7. objekta za slatkovodni sportski ribolov (ribički dom, nadstrešnica i drugo.),
8. rekreacijske zone na rijekama i jezerima,
9. biciklističke staze
10. tematskog puta i parka,
11. građevine za ostvarivanje organizirane njege, odgoja, obrazovanja i zaštite djece do polaska u osnovnu školu (dječji vrtić, rekonstrukcija i opremanje prostora za izvođenje programa predškole u osnovnoj školi te rekonstrukcija i opremanje prostora za igraonicu pri knjižnici, zdravstvenoj, socijalnoj, kulturnoj i sportskoj ustanovi, udruzi te drugoj pravnoj osobi u kojima se provode kraći programi odgojno-obrazovnog rada s djecom rane i predškolske dobi),
12. javne zelene površine (park i slično),
13. pješačke staze,
14. pješačke zone,
15. otvorenog odvodnog kanala (koji nije sastavni dio ceste),
16. groblja (komunalna infrastruktura i prateće građevine),
17. tržnice,
18. javne prometne površine (trg, pothodnik, nadvožnjak, javne stube i prolaz koji nisu sastavni dio ceste.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Uvjeti prihvatljivosti
Članak 20.
(1) Građenje i/ili opremanje iz članka 19. ovoga Pravilnika je prihvatljivo u naseljima s najviše 5000 stanovnika na području jedne jedinice lokalne samouprave,
(2) Ukoliko se građenje i/ili opremanje iz članka 19. ovoga Pravilnika nalazi na području više naselja svako naselje mora ispuniti uvjet iz stavka 1. ovoga članka,
(3) Unutar jednog projekta/operacije prihvatljivo je građenje i/ili opremanje jednog projekta/operacije iz članka 19. ovoga Pravilnika.
(4) Korisnik mora osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi najkasnije do podnošenja konačnog Zahtjeva za isplatu,
(5) Korisnik je dužan osigurati da je ulaganje u funkciji uključujući održavanje i upravljanje najmanje pet godina od dana konačne isplate sredstava,
(6) Posebni interes za lokalno stanovništvo iz članka 18., točke d) se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 11. ovoga članka,
(7) U slučaju ulaganja u zemljište, građenje ili opremanje građevina koje u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu nisu u vlasništvu korisnika, korisnik mora dostaviti Ugovor o najmu/koncesiji/zakupu/služnosti/upravljanju koji mora biti sklopljen na rok od najmanje 10 godina, računajući od trenutka podnošenja zahtjeva za potporu i upisan u zemljišne knjige,
(8) U slučaju da su zemljišne knjige iz stavka 7. ovoga članka uništene, znatno oštećene ili izgubljene, potrebno je dostaviti potvrdu nadležnog zemljišnoknjižnog suda koje će potvrditi isto i u kojem će biti sadržano zamjensko rješenje,
(9) Ulaganje je prihvatljivo ako je u skladu sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave ili lokalnom razvojnom strategijom odabrane lokalne akcijske grupe unutar Programa i prostornim planom jedinice lokalne samouprave,
(10) Za ulaganja koja zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje, usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave iz točke 8. ovoga članka se dokazuje kod podnošenja Zahtjeva za potporu priloženom pravomoćnom građevinskom dozvolom ili drugim važećim aktom kojim se odobrava građenje,
(11) Za ulaganja koja ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz točke 11. ovoga članka,
(12) Korisnik je dužan uz Zahtjev za potporu priložiti suglasnost gradskog / općinskog vijeća/ gradske skupštine grada Zagreba za provedbu ulaganja na području jedinice lokalne samouprave koja mora sadržavati slijedeće stavke:
- naziv projekta/operacije za koju se izdaje suglasnost,
- naziv korisnika,
- kratki opis projekta,
- društvena opravdanost projekta/operacije uključujući opis krajnjih korisnika projekta/operacije uz dostavu izjave o dostupnosti ulaganja lokalnom stanovništvu i različitim interesnim skupinama,
- za udruge/organizacije civilnog društva i vjerske zajednice koje se bave humanitarnim i društvenim djelatnostima, dokaz o povezanosti projekta/operacije sa podacima iz Registra udruga vezano za ciljne skupine, ciljeve, djelatnosti kojima se ostvaruje cilj, područjima djelovanja i gospodarskim aktivnostima udruge
- za udruge/organizacije civilnog društva i vjerske zajednice koje se bave humanitarnim i društvenim djelatnostima dokaz da je ista od posebnog interesa za lokalno stanovništvo
- financijski kapacitet korisnika uključujući prikaz izvora sredstava za provedbu projekta i analizu troškova,
- ljudski kapacitet korisnika za provedbu projekta/operacije,
- način održavanja i upravljanja projektom/operacijom pet godina od dana konačne isplate sredstava,
- doprinos ulaganja stvaranju novih radnih mjesta
- način upravljanja projektom/operacijom kada je korisnik prenio/će prenijeti upravljanje pravnoj osobi koja je u vlasništvu korisnika,
- usklađenost projekta/operacije s razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave ili lokalnom razvojnom strategijom odabrane lokalne akcijske grupe unutar Programa i
- usklađenost projekta/operacije s prostornim planom jedinice lokalne samouprave za projekte/operacije koji ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje.
(13) Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 24 mjeseci .
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
III. OPĆI UVJETI, OPĆI TROŠKOVI I KRITERIJI ODABIRA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Opći uvjeti
Članak 21.
(1) Aktivnosti vezane uz projekt/operaciju ne smiju započeti prije podnošenja Zahtjeva za potporu sukladno članku 24. stavku 5. ovoga Pravilnika, osim pripremnih aktivnosti. Pripremne aktivnosti uključuju nastale opće troškove iz članka 22. ovoga Pravilnika, stjecanje vlasništva nad nekretninom na kojoj će se obavljati investicija, ishođenje građevinske i drugih dozvola i s njima povezane aktivnosti do trenutka prijave početka građenja.
(2) Za Podmjere 7.2. i 7.4. korisnik je dužan fotografirati lokacije ulaganja prije početka izvedbe projekta/operacije,
(3) Korisnik prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu mora imati podmirene odnosno regulirane financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske.
(4) Korisnik je obvezan prije podnošenja Zahtjeva za potporu provesti postupak ocjene o potrebi procjene i/ili procjene utjecaja zahvata na okoliš u skladu s važećim propisima iz područje zaštite okoliša i prirode ukoliko projekt/operacija iz Podmjere 7.2. i 7.4. zahtijeva provedbu navedenih postupaka.
(5) Korisnik je obvezan prije podnošenja Zahtjeva za potporu provesti postupak ocjene o potrebi strateške procjene i po potrebi postupak strateške procjene utjecaja strategije, plana i programa iz Podmjere 7.1 na okoliš u skladu s važećim propisima iz područje zaštite okoliša i prirode.
(6) Projekti/operacije koji će imati značajan negativni utjecaj na okoliš, neće biti financirani sredstvima javne potpore osim ako su poduzete korektivne mjere propisane od strane nadležnog tijela.
(7) Ukoliko zakonodavstvo Europske unije propiše zahtjeve za dostizanje novih standarda, korisnik može podnijeti Zahtjev za potporu za dostizanje tih standarda u roku od 12 mjeseci od dana kada su isti stupili na snagu.
(8) Korisnik je dužan uz Zahtjev za potporu dostaviti Izjavu o dodijeljenim bespovratnim sredstvima za iste prihvatljive troškove u okviru Podmjere za koju je podnio Zahtjev za potporu od strane središnjih tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, te svake pravne osobe koja dodjeljuje državne potpore.
(9) Korisniku će se umanjiti iznos javne potpore ukoliko su mu dodijeljena bespovratna sredstva za iste prihvatljive troškove sukladno stavku 8. ovog članka.
(10) Za utvrđivanje broja stanovnika jedinica lokalne samouprave odnosno naselja, koristiti će se podaci o broju stanovnika Državnog zavoda za statistiku.
(11) Prihvatljivi nematerijalni troškovi u Mjeri 07 su kupnja ili razvoj računalnih programa.
(12) Neprihvatljivi troškovi za sufinanciranje u Mjeri 07 su:
1. porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak PDV-a
2. drugi porezi, naknade i doprinosi,
3. kamate,
4. rabljeni strojevi i oprema
5. nabava vozila,
6. trošak kupnje i najma nekretnina
7. održavanje građevine i oprema za održavanje građevine,
8. troškovi refinanciranja kamata, režijski i operativni troškovi, troškovi osiguranja, te svi troškovi održavanja i amortizacije,
9. novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka,
10. troškovi nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu, osim općih troškova, ali ne prije 1. siječnja 2014. godine,
11. opći troškovi vezani uz ulaganje koje je bilo predmet Zahtjeva za potporu, ukoliko ulaganje nije odobreno,
12. trošak nepredviđenih radova u građenju i ostali nepredviđeni troškovi,
13. plaćanje u gotovini i putem leasinga.
(13) Opći troškovi prihvatljivi su u Podmjeri 7.2. i 7.4. i iznose do 10 posto vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta/ operacije sukladno članku 22. ovoga Pravilnika.
(14) Preračun eura u kune obavlja se prema mjesečnom tečaju eura utvrđenog od Europske komisije za mjesec u kojem je podnesen Zahtjev za potporu. Web adresa na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Opći troškovi
Članak 22.
(1) Opći troškovi iz članaka 21. stavka 13. ovoga Pravilnika nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu i tijekom provedbe ulaganja prihvatljivi su u iznosu do 10 posto vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova bez općih troškova ali ne više od 20.000 eura u kunskoj protuvrijednosti i uključuju:
a) troškove stručnjaka i konzultanata vezane za pripremu dokumentacije za natječaj, u iznosu do 2 posto od iznosa prihvatljivih troškova projekta/operacije bez općih troškova ali ne više od 10.000 eura u kunskoj protuvrijednosti,
b) troškove projektno - tehničke dokumentacije, geodetskih usluga, elaborata i certifikata, troškove nadzora i vođenja projekta te troškovi pripreme dokumentacije i provedbe postupka nabave u iznosu koji čini razliku između troškova navedenih u točki a) ovoga stavka i gornje granice od 10 posto od iznosa prihvatljivih troškova projekta/operacije bez općih troškova.
(2) Prihvatljivi su samo oni opći troškovi vezani uz ulaganje za koje je podnesen zahtjev za potporu za podmjeru 7.2 i 7.4.a koji su nastali od 1. siječnja 2014. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Kriteriji odabira
Članak 23.
(1) Kriteriji odabira Zahtjeva za potporu koji se primjenjuju na sve podnijete Zahtjeve određeni su u Prilogu I. ovoga Pravilnika, koji čini njegov sastavni dio.
(2) Kriterije odabira iz stavka 1. ovoga članka prethodno odobrava Odbor za praćenje ili Privremeni Odbor za praćenje Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020.
(3) Da bi ulaganje bilo prihvatljivo za dodjelu potpore, korisnik mora imati minimalan broj bodova sukladno Prilogu I. ovoga Pravilnika za tip operacije za koji je podnijet Zahtjev za potporu
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
IV. ZAHTJEV ZA POTPORU, POSTUPAK OBRADE I DONOŠENJE ODLUKA I SKLAPANJU UGOVORA
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Podnošenje zahtjeva za potporu
Članak 24.
(1) Zahtjev za potporu se podnosi temeljem Natječaja o provedbi Mjere 07 „Temeljne usluge i obnova sela u ruralnim područjima“ kojeg raspisuje Agencija za plaćanja.
(2) Natječaj iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u “Narodnim novinama“ i na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ) i Ministarstva poljoprivrede ( www.mps.hr ).
(3) Natječajem iz stavka 1. ovoga članka određuju se rokovi i uvjeti popunjavanja Zahtjeva za potporu putem AGRONET sustava (u daljnjem tekstu: AGRONET) te podnošenja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu za dodjelu sredstava iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj, Mjera 07.
(4) Zahtjev za potporu korisnik podnosi u elektronskom obliku putem AGRONET-a . Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisnik podnosi potpisanu i ovjerenu štambiljem korisnika potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu u fizičkom obliku u Agenciju za plaćanja na lokaciju sukladno uvjetima natječaja o provedbi Mjere 07.
(5) Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom odnosno vrijeme zaprimanja u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.
(6) Način popunjavanja zahtjeva za potporu te način i mjesto podnošenja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu pojašnjeni su u Vodiču za korisnike potpora iz EPFRR Mjera 07 (u daljnjem tekstu: Vodič za korisnike), koji je objavljen na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ).
(7) Korisnici putem AGRONET-a mogu pregledavati pravne osnove i elektronski popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje.
(8) Agencija za plaćanje će korisnicima putem AGRONET-a dostavljati:
a) Odluke o dodjeli sredstava,
b) Odluke o odbijanju,
c) Izmjene Odluke o dodjeli sredstava,
d) Pisma odbijanja,
e) Potvrde o odustajanju,
f) Odluke o isplati predujma,
g) Odluke o odbijanju Zahtjeva za isplatu predujma,
h) Odluke o isplati,
i) Odluke o odbijanju Zahtjeva za isplatu.
j) Odluke o jamstvu.
(9) Korisnik mora biti upisan u Evidenciji korisnika kako bi mu Agencija za plaćanja dodijelila korisničko ime i zaporku kojima se prijavljuje u AGRONET.
(10) Upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a će biti dostupne na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ).
(8) Prilikom popunjavanja Zahtjeva za potporu korisnici su oba