E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Upute Istraživanja
  • Prijavi se
  • Registriraj se

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


 

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE

Na temelju članka 10. stavka 9. Zakona o  poljoprivredi („Narodne novine br. 30/2015)  ministar poljoprivrede donosi

PRAVILNIK

O PROVEDBI MJERE 07  »TEMELJNE USLUGE I OBNOVA SELA U RURALNIM PODRUČJIMA « IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014-2020

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:
18
Komentiraj

I. OPĆE ODREDBE

0
Komentiraj

Sadržaj Pravilnika

Članak 1.

Ovim se Pravilnikom utvrđuje provedba Mjere 07 »Temeljne usluge i obnova sela u ruralnim područjima« (u daljnjem tekstu: Mjera 07) iz  Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014-2020 (u daljnjem tekstu: Program), a u skladu s člankom 20. Uredbe (EU) br. 1305/2013 Europskog Parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o potpori ruralnom razvoju iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR) i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1698/2005 (SL L 347, 20.12.2013) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) br. 1305/2013).

0
Komentiraj

Upravljačko tijelo i operativna provedba

Članak 2.

(1) Upravljačko tijelo Programa u smislu članka 66. Uredbe (EU) br. 1305/13 (u daljnjem tekstu: Upravljačko tijelo) je Ministarstvo poljoprivrede (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), sukladno članku 10. stavku 8. Zakona o poljoprivredi.

(2) Operativnu provedbu Programa obavlja Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja), sukladno članku 14. stavku 1. Zakona o poljoprivredi.

0
Komentiraj

Pojmovnik

Članak 3.

(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:

1. »Tip operacije « je skup ulaganja koji doprinosi ostvarivanju ciljeva jednog ili više prioriteta Europske unije za ruralni razvoj na koje se odnose.

2. » Projekt/operacija « je cjelokupna i sveobuhvatna investicijska aktivnost, koja se sastoji od prihvatljivih i neprihvatljivih troškova te pripada određenom tipu operacije.

3. » Ulaganje « je prihvatljivi dio projekta/operacije za koji se traži potpora putem natječaja raspisanog temeljem odredbi ovoga Pravilnika.

4. » Prihvatljivi troškovi « su troškovi koji mogu biti sufinancirani iz Programa.

5. » Korisnik « je svaki subjekt koji je podnio zahtjev za potporu, a koji je izravno odgovoran za početak, upravljanje, provedbu i rezultate projekta/operacije.

6. » Javni isporučitelj vodnih usluga javne vodoopskrbe ili javne odvodnje « je trgovačko društvo u kojem sve udjele, odnosno dionice u temeljnom kapitalu imaju jedinice lokalne samouprave ili trgovačka društva u kojima sve udjele, odnosno dionice u temeljnom kapitalu izravno imaju jedinice lokalne samouprave, odnosno ustanova kojoj je osnivač jedinica lokalne samouprave.

7. » Javna ustanova « je pravna osoba čije je osnivanje i ustrojstvo uređeno  posebnim propisima koja obavlja djelatnosti odgoja i obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, športa, tjelesne kulture, tehničke kulture, skrbi o djeci, zdravstva, socijalne skrbi, skrbi o invalidima i druge djelatnosti ako ih ne obavlja radi stjecanja dobiti.

8. » Javna potpora « je svaki oblik potpore iz javnih izvora Republike Hrvatske i potpora iz proračuna Europske unije.

9. » Intenzitet javne potpore « izražen je kao postotni udio javne potpore u prihvatljivim troškovima ulaganja.

10. » Nerazvrstana cesta « pojam ima jednako značenje kao u Zakonu o cestama.

11. » Građenje « je izvedba građevinskih i drugih radova (pripremni, zemljani, konstruktorski, instalaterski, završni radovi te ugradnja građevnih proizvoda, opreme ili postrojenja) kojima se gradi nova građevina, rekonstruira ili uklanja postojeća građevina, a sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje.

12. » Opremanje « je nabava i ugradnja opreme u novu ili postojeću građevinu koja je navedena u Listi prihvatljivih troškova

13. » Lista prihvatljivih troškova « je lista troškova prihvatljivih za sufinanciranje unutar Mjere 07, a objavljuje se uz Natječaj.

(2) Ostali pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju jednako značenje kao pojmovi uporabljeni u Uredbi (EU) br. 1305/2013.

 

7
Komentiraj

Prilozi

Članak 4.

Sastavni dijelovi ovoga Pravilnika su:

a) Prilog I. »Kriteriji odabira zahtjeva za potporu«,

b) Prilog II. »Označavanje ulaganja sufinanciranih iz proračuna Europske unije«.

 

1
Komentiraj

II. VRSTA POTPORE, KORISNICI, PROJEKTI/OPERACIJE I UVJETI PRIHVATLJIVOSTI

0
Komentiraj

PODMJERA 7.1

0
Komentiraj

SASTAVLJANJE I AŽURIRANJE PLANOVA ZA RAZVOJ OPĆINA I SELA U RURALNIM PODRUČJIMA I NJIHOVIH TEMELJNIH USLUGA TE PLANOVA ZAŠTITE I UPRAVLJANJA KOJI SE ODNOSE NA LOKALITETE NATURA 2000 I DRUGA PODRUČJA VISOKE PRIRODNE VRIJEDNOSTI  (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.1.)

 

0
Komentiraj

TIP OPERACIJE  7.1.1.

0
Komentiraj

SASTAVLJANJE I AŽURIRANJE PLANOVA ZA RAZVOJ JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.1.1.)

0
Komentiraj

Vrsta potpore

Članak 5.

(1) U okviru Podmjere 7.1. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.1.1.

(2) Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.

(3) Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar tipa operacije 7.1.1 iznosi do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.

(4) Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 5.000 eura u protuvrijednosti u kunama.

(5) Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 70.000 eura u protuvrijednosti u kunama.

(6) Broj podnesenih zahtjeva za potporu i odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.1.1. po korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.

(7) Korisnik može podnijeti najviše jedan zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.1.1. za jedan od prihvatljivih projekata/operacija iz članka 7. ovoga Pravilnika tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.1.1.

(8) Sljedeći zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.1.1. korisnik može  podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom zahtjevu za potporu.

(9) Ukoliko korisnik podnese više zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.1.1. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.1.1., u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu, dok će se za ostale zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.

(10) Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.

1
Komentiraj

Prihvatljivi korisnici

Članak 6.

Korisnici su:

a) općine,

b) gradovi s najviše 10.000 stanovnika.

0
Komentiraj

Prihvatljivi projekti/operacije

Članak 7.

(1) Prihvatljivi projekti/operacije su:

1. izrada ili izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja općine ili grada,

2. izrada ili izmjena i dopuna Strateškog razvojnog programa općine ili grada,

3. izrada ili izmjena i dopuna Strateških planova razvoja pojedinih gospodarskih sektora na području općine/grada koji je korisnik.

(2) izrada ili izmjena i dopuna dokumenta iz stavka 1.,točke 3) ovoga članka prihvatljiva je za jedan od gospodarskih sektora i na razini cijeloga sektora: poljoprivreda, ribarstvo, šumarstvo, industrija, turizam, trgovina, promet, obrtništvo, građevinarstvo, informatika i energija .

2
Komentiraj

Uvjeti prihvatljivosti

Članak 8.

(1) Prilikom podnošenja zahtjeva za potporu korisnik treba priložiti odluku gradskog/općinskog vijeća o izradi/izmjeni i dopuni dokumenta iz članka 7. ovoga Pravilnika.

(2) Gradsko/općinsko vijeće prije podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu mora usvojiti dokument iz članka 7. ovoga Pravilnika za koji se traži potpora.

(3) Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 24 mjeseca.

 

0
Komentiraj

PODMJERA 7.2

 

0
Komentiraj

ULAGANJA U IZRADU, POBOLJŠANJE ILI PROŠIRENJE SVIH VRSTA MALE INFRASTRUKTURE, UKLJUČUJUĆI ULAGANJA U OBNOVLJIVE IZVORE ENERGIJE I UŠTEDU ENERGIJE (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.2.)

0
Komentiraj

TIP OPERACIJE 7.2.1.

0
Komentiraj

ULAGANJA U GRAĐENJE JAVNIH SUSTAVA ZA VODOOPSKRBU, ODVODNJU I PROČIŠĆAVANJE OTPADNIH VODA (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.2.1.)

 

0
Komentiraj

Vrsta potpore

Članak 9.

(1) U okviru Podmjere 7.2. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.2.1.

(2) Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.

(3) Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar tipa operacije 7.2.1 iznosi do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.

(4) Najviši iznos vrijednosti projekta/operacije za koji se može podnijeti Zahtjev za potporu iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.

(5) Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 30.000 eura u protuvrijednosti u kunama,

(6) Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.

(7) Broj podnesenih zahtjeva za potporu i odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.2.1. po korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.

(8) Po jednoj jedinici lokalne samouprave korisnik može podnijeti jedan Zahtjev za potporu tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.1..

(9) Tijekom jednog natječaja za  ip operacije 7.2.1. korisnik može podnijeti više Zahtjeva za potporu, a najviše onoliko koliki je broj jedinica lokalne samouprave koje izravno imaju udjele odnosno dionice u temeljnom kapitalu korisnika ili su osnivači korisnika.

(10) Ukoliko korisnik podnese više Zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.2.1. po jednoj jedinici lokalne samouprave tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.1., u obzir će se uzeti zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu , dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati odluka o odbijanju.

(11) U jednom Zahtjevu za potporu, potpora se dodjeljuje za jedan projekt/operaciju.

(12) Sljedeći zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.2.1. za projekt/operaciju na područje iste jedinice lokalne samouprave korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom zahtjevu za potporu za projekt/operaciju na području iste jedinice lokalne samouprave.

(13) Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.

10
Komentiraj

Prihvatljivi korisnici

Članak 10.

Korisnici su javni isporučitelji vodnih usluga javne vodoopskrbe ili javne odvodnje.

2
Komentiraj

Prihvatljivi projekti/operacije

Članak 11.

 

Prihvatljiv projekt/operacija je građenje i/ili opremanje javnog sustava za vodoopskrbu i/ili odvodnju i/ili pročišćavanje otpadnih voda.

1
Komentiraj

Uvjeti prihvatljivosti

Članak 12.

(1) Građenje i/ili opremanje sustava javne vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanje otpadnih voda (isključujući 3. stupanj pročišćavanja ukoliko isto nije zakonska obveza) je prihvatljivo u naselju s najviše 2 000 stanovnika,

(2) U svrhu funkcionalnosti/uporabe prihvatljivo je da se sustav javne vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda priključiti na postojeći sustav koji se nalazi u naselju s više od 2.000 stanovnika

(3) Ukoliko se više naselja povezuje sustavom vodoopskrbe, odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda, svako naselje mora ispuniti uvjet iz točke a ovoga članka,

(4) Unutar jednog projekta/operacije prihvatljivo je građenje i/ili opremanje jednog javnog sustava za vodoopskrbu i/ili odvodnju i/ili pročišćavanje otpadnih voda,

(5) Jedan projekt/operacija može se provoditi na području jedne ili više jedinica lokalne samouprave,

(6) Korisnik mora osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi najkasnije do podnošenja konačnog Zahtjeva za isplatu,

(7) Korisnik je dužan osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi uključujući njegovo održavanje i upravljanje najmanje pet godina od dana konačne isplate sredstava,

(8) Ulaganje je prihvatljivo ako je u skladu sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i prostornim planom jedinice lokalne samouprave,

(9) Usklađenost ulaganja s razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 11. ovoga članka

(10) Za ulaganja koja zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje, usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave iz stavka 7. ovoga članka se dokazuje kod podnošenja Zahtjeva za potporu priloženom pravomoćnom građevinskom dozvolom ili drugim važećim aktom kojim se odobrava građenje.

(11) Za ulaganja koja ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 11. ovoga članka,

(12) Javni isporučitelji vodnih usluga javne vodoopskrbe ili javne odvodnje dužni su uz zahtjev za potporu priložiti suglasnost gradskog/općinskog vijeća/gradske skupštine grada Zagreba za provedbu ulaganja na području jedinice lokalne samouprave koja mora sadržavati slijedeće stavke:

- naziv projekta/operacije za koju se izdaje suglasnost,

- naziv korisnika,

- kratki opis projekta,

- društvena opravdanost projekta/operacije uključujući opis krajnjih korisnika projekta/operacije,

- financijski kapacitet korisnika uključujući prikaz izvora sredstava za provedbu projekta i analizu troškova,

- ljudski kapacitet korisnika za provedbu projekta/operacije,

- način održavanja i upravljanja projektom/operacijom pet godina od dana konačne isplate sredstava,

- usklađenost projekta/operacije sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i

- usklađenost projekta/operacije sa prostornim planom  jedinice lokalne samouprave  za projekte/operacije koji ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje.

(13) Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 36 mjeseci.

 

7
Komentiraj

TIP OPERACIJE 7.2.2.

0
Komentiraj

ULAGANJA U GRAĐENJE  NERAZVRSTANIH CESTA (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.2.2.)

0
Komentiraj

Vrsta potpore

Članak 13.

(1) U okviru Podmjere 7.2. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.2.2..

(2) Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.

(3) Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar tipa operacije 7.2.2 iznosi do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova.

(4) Najviši iznos vrijednosti projekta/operacije za koji se može podnijeti Zahtjev za potporu iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.

(5) Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 30.000 eura u protuvrijednosti u kunama,

(6) Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.

(7) Broj podnesenih zahtjeva za potporu i broj odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.2.2. po pojedinom korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.

(8) Korisnik može podnijeti najviše jedan Zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.2.2. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.2..

(9) U jednom Zahtjevu za potporu, potpora se dodjeljuje za jedan projekt/operaciju.

(10) Ukoliko korisnik podnese više Zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.2.1. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.2.2., u obzir će se uzeti Zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja zahtjeva za potporu, dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.

(11) Sljedeći zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.2.2. korisnik može  podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom zahtjevu za potporu.

(12) Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.

8
Komentiraj

Prihvatljivi korisnici

Članak 14.

Korisnici su jedinice lokalne samouprave.

0
Komentiraj

Prihvatljivi projekti/operacije

Članak 15.

Prihvatljivi projekt/operacija je građenje nerazvrstane ceste.

1
Komentiraj

Uvjeti prihvatljivosti

Članak 16.

(1) Građenje nerazvrstane ceste prihvatljivo je u naseljima s najviše 5 000 stanovnika,

(2) Ukoliko se više naselja povezuje nerazvrstanom cestom svako naselje mora ispuniti uvjet iz točke a) ovoga članka,

(3) Unutar jednog projekta/operacije prihvatljivo je građenje jedne nerazvrstane ceste,

(4) Nerazvrstana cesta i osnovni podaci o nerazvrstanoj cesti (naziv, dužina, katastarske čestice) trebaju biti sastavni dio Odluke o nerazvrstanim cestama grada ili općine u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu ili do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu,

(5) Korisnik mora osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi najkasnije do podnošenja konačnog Zahtjeva za isplatu,

(6) Korisnik je dužan osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi uključujući njegovo održavanje i upravljanje najmanje pet godina od dana konačne isplate sredstava ,

(7) Ulaganje je prihvatljivo ako je u skladu sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i prostornim planom jedinice lokalne samouprave,

(8) Za ulaganja koja zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje, usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave iz stavka 7. ovoga članka se dokazuje kod podnošenja Zahtjeva za potporu priloženom pravomoćnom građevinskom dozvolom ili drugim važećim aktom kojim se odobrava građenje,

(9) Za ulaganja koja ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 10 ovoga članka,

(10) Korisnik je dužan uz Zahtjev za potporu priložiti suglasnost gradskog/općinskog vijeća/gradske skupštine grada Zagreba za provedbu ulaganja na području jedinice lokalne samouprave koja mora sadržavati slijedeće stavke:

- naziv projekta/operacije za koju se izdaje suglasnost,

- naziv korisnika,

- kratki opis projekta,

- društvena opravdanost projekta/operacije uključujući opis krajnjih korisnika projekta/operacije,

- financijski kapacitet korisnika uključujući prikaz izvora sredstava za provedbu projekta i analizu troškova,

- ljudski kapacitet korisnika za provedbu projekta/operacije,

- način održavanja i upravljanja projektom/operacijom pet godina od dana konačne isplate sredstava,

- način upravljanja projektom/operacijom kada je korisnik prenio/će prenijeti upravljanje pravnoj osobi koja je u vlasništvu korisnika,

- usklađenost projekta/operacije sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave i

- usklađenost projekta/operacije s prostornim planom jedinice lokalne samouprave  za projekte/operacije koji ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje.

(11) Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 24 mjeseca.

 

 

7
Komentiraj

PODMJERA 7.4

0
Komentiraj

ULAGANJA U POKRETANJE, POBOLJŠANJE ILI PROŠIRENJE LOKALNIH TEMELJNIH USLUGA ZA RURALNO STANOVNIŠTO, UKLJUČUJUĆI SLOBODNO VRIJEME I KULTURNE AKTIVNOSTI TE POVEZANU INFRASTRUKTURU (u daljnjem tekstu: Podmjera 7.4.)

0
Komentiraj

TIP OPERACIJE 7.4.1.

0
Komentiraj

ULAGANJA U POKRETANJE, POBOLJŠANJE ILI PROŠIRENJE LOKALNIH TEMELJNIH USLUGA ZA RURALNO STANOVNIŠTO, UKLJUČUJUĆI SLOBODNO VRIJEME I KULTURNE AKTIVNOSTI TE POVEZANU INFRASTRUKTURU (u daljnjem tekstu: tip operacije 7.4.1.)

 

0
Komentiraj

Vrsta potpore

Članak 17.

(1) U okviru Podmjere 7.4. potpora se dodjeljuje za tip operacije 7.4.1..

(2) Sredstva potpore osiguravaju se iz proračuna Europske unije i državnog proračuna Republike Hrvatske, od čega Europska unija sudjeluje s 85 posto udjela, a Republika Hrvatska s 15 posto udjela.

(3) Intenzitet javne potpore po projektu/operaciji unutar ovog tipa operacije iznosi:

a) do 80 posto od ukupnih prihvatljivih troškova za ulaganje koje se nalazi u jedinici lokalne samouprave koja se razvrstava u IV. i V. skupinu sukladno Odluci o razvrstavanju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti

b) do 90 posto od ukupnih prihvatljivih troškova za ulaganje koje se nalazi u jedinici lokalne samouprave koja se razvrstava u III. skupinu sukladno Odluci o razvrstavanju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti

c) do 100 posto od ukupnih prihvatljivih troškova za ulaganje koje se nalazi u jedinici lokalne samouprave koja se razvrstava u I. i II. skupinu sukladno Odluci o razvrstavanju jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti

(4) Najviši iznos vrijednosti projekta/operacije za koji se može podnijeti Zahtjev za potporu iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.

(5) Najniži iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 15.000 eura u protuvrijednosti u kunama,

(6) Najviši iznos prihvatljivih troškova po projektu/operaciji iznosi 1.000.000 eura u protuvrijednosti u kunama.

(7) Broj podnesenih Zahtjeva za potporu i odobrenih projekata/operacija za tip operacije 7.4.1. po pojedinom korisniku u programskom razdoblju nije ograničen.

(8) Korisnik može podnijeti najviše jedan Zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.4.1. za jedno od prihvatljivih projekata/operacija iz članka 19. ovoga Pravilnika tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.4.1..

(9) U jednom Zahtjevu za potporu, potpora se dodjeljuje za jedan projekt/operaciju.

(10) Ukoliko korisnik podnese više Zahtjeva za potporu unutar tipa operacije 7.4.1. tijekom jednog natječaja za tip operacije 7.4.1., u obzir će se uzeti Zahtjev za potporu s ranijim vremenom podnošenja Zahtjeva za potporu, dok će se za ostale Zahtjeve za potporu izdati Odluka o odbijanju.

(11) Sljedeći Zahtjev za potporu unutar tipa operacije 7.4.1. korisnik može podnijeti tek nakon izvršene konačne isplate potpore po prethodnom Zahtjevu za potporu.

(12) Isplata javne potpore može biti jednokratna ili najviše u tri rate.

9
Komentiraj

Prihvatljivi korisnici

Članak 18.

Korisnici su:

a) jedinice lokalne samouprave,

b) trgovačka društva u većinskom vlasništvu jedinica lokalne samouprave,

c) javne ustanove neprofitnog karaktera u kojima su osnivači jedinice lokalne samouprave osim javnih vatrogasnih postrojbi, lokalnih i regionalnih razvojnih agencija,

d) udruge/organizacije civilnog društva i vjerske zajednice koje se bave humanitarnim i društvenim djelatnostima od posebnog interesa za lokalno stanovništvo (isključujući lokalne akcijske grupe) i čije su djelatnosti sukladno ciljnim skupinama i klasifikaciji djelatnosti udruga, povezane s prihvatljivim ulaganjem,

e) lokalne akcijske grupe koje su odabrane unutar Programa.

4
Komentiraj

Prihvatljivi projekti/operacije

Članak 19.

Prihvatljivi projekti/operacije su građenje i/ili opremanje :

1. vatrogasnog doma i spremišta,

2. društvenog doma/ kulturnog centra,

3. planinarskog doma i skloništa,

4. turističkog informativnog centra,

5. dječjeg igrališta,

6. sportske građevine,

7. objekta za slatkovodni sportski ribolov (ribički dom, nadstrešnica i drugo.),

8. rekreacijske zone na rijekama i jezerima,

9. biciklističke staze

10. tematskog puta i parka,

11. građevine za ostvarivanje organizirane njege, odgoja, obrazovanja i zaštite djece do polaska u osnovnu školu (dječji vrtić, rekonstrukcija i opremanje prostora za izvođenje programa predškole u osnovnoj školi te rekonstrukcija i opremanje prostora za igraonicu pri knjižnici, zdravstvenoj, socijalnoj, kulturnoj i sportskoj ustanovi, udruzi te drugoj pravnoj osobi u kojima se provode kraći programi odgojno-obrazovnog rada s djecom rane i predškolske dobi),

12. javne zelene površine (park i slično),

13. pješačke staze,

14. pješačke zone,

15. otvorenog odvodnog kanala (koji nije sastavni dio ceste),

16. groblja (komunalna infrastruktura i prateće građevine),

17. tržnice,

18. javne prometne površine (trg, pothodnik, nadvožnjak, javne stube i prolaz koji nisu sastavni dio ceste.

8
Komentiraj

Uvjeti prihvatljivosti

Članak 20.

(1) Građenje i/ili opremanje iz članka 19. ovoga Pravilnika je prihvatljivo u naseljima s najviše 5000 stanovnika na području jedne jedinice lokalne samouprave,

(2) Ukoliko se građenje i/ili opremanje iz članka 19. ovoga Pravilnika nalazi na području više naselja svako naselje mora ispuniti uvjet iz stavka 1. ovoga članka,

(3) Unutar jednog projekta/operacije prihvatljivo je građenje i/ili opremanje jednog projekta/operacije iz članka 19. ovoga Pravilnika.

(4) Korisnik mora osigurati da je ulaganje u funkciji/uporabi najkasnije do podnošenja konačnog Zahtjeva za isplatu,

(5) Korisnik je dužan osigurati da je ulaganje u funkciji uključujući održavanje i upravljanje najmanje pet godina od dana konačne isplate sredstava,

(6) Posebni interes za lokalno stanovništvo iz članka 18., točke d) se dokazuje unutar suglasnosti iz stavka 11. ovoga članka,

(7) U slučaju ulaganja u zemljište, građenje ili opremanje građevina koje u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu nisu u vlasništvu korisnika, korisnik mora dostaviti Ugovor o najmu/koncesiji/zakupu/služnosti/upravljanju koji mora biti sklopljen na rok od najmanje 10 godina, računajući od trenutka podnošenja zahtjeva za potporu i upisan u zemljišne knjige,

(8) U slučaju da su zemljišne knjige iz stavka 7. ovoga članka uništene, znatno oštećene ili izgubljene, potrebno je dostaviti potvrdu nadležnog zemljišnoknjižnog suda koje će potvrditi isto i u kojem će biti sadržano zamjensko rješenje,

(9) Ulaganje je prihvatljivo ako je u skladu sa razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave ili lokalnom razvojnom strategijom odabrane lokalne akcijske grupe unutar Programa i prostornim planom jedinice lokalne samouprave,

(10) Za ulaganja koja zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje sukladno posebnim propisima koji uređuju područje gradnje, usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave iz točke 8. ovoga članka se dokazuje kod podnošenja Zahtjeva za potporu priloženom pravomoćnom građevinskom dozvolom ili drugim važećim aktom kojim se odobrava građenje,

(11) Za ulaganja koja ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje usklađenost ulaganja s prostornim planom jedinice lokalne samouprave se dokazuje unutar suglasnosti iz točke 11. ovoga članka,

(12) Korisnik je dužan uz Zahtjev za potporu priložiti suglasnost gradskog / općinskog vijeća/ gradske skupštine grada Zagreba za provedbu ulaganja na području jedinice lokalne samouprave koja mora sadržavati slijedeće stavke:

- naziv projekta/operacije za koju se izdaje suglasnost,

- naziv korisnika,

- kratki opis projekta,

- društvena opravdanost projekta/operacije uključujući opis krajnjih korisnika projekta/operacije uz dostavu izjave o dostupnosti ulaganja lokalnom stanovništvu i različitim interesnim skupinama,

- za udruge/organizacije civilnog društva i vjerske zajednice koje se bave humanitarnim i društvenim djelatnostima, dokaz o povezanosti projekta/operacije sa podacima iz Registra udruga vezano za ciljne skupine, ciljeve, djelatnosti kojima se ostvaruje cilj, područjima djelovanja i gospodarskim aktivnostima udruge

- za udruge/organizacije civilnog društva i vjerske zajednice koje se bave humanitarnim i društvenim djelatnostima dokaz da je ista od posebnog interesa za lokalno stanovništvo

- financijski kapacitet korisnika uključujući prikaz izvora sredstava za provedbu projekta i analizu troškova,

- ljudski kapacitet korisnika za provedbu projekta/operacije,

- način održavanja i upravljanja projektom/operacijom pet godina od dana konačne isplate sredstava,

- doprinos ulaganja stvaranju novih radnih mjesta

- način upravljanja projektom/operacijom kada je korisnik prenio/će prenijeti upravljanje pravnoj osobi koja je u vlasništvu korisnika,

- usklađenost projekta/operacije s razvojnom dokumentacijom jedinice lokalne samouprave ili lokalnom razvojnom strategijom odabrane lokalne akcijske grupe unutar Programa i

- usklađenost projekta/operacije s prostornim planom jedinice lokalne samouprave  za projekte/operacije koji ne zahtijevaju pravomoćnu građevinsku dozvolu ili drugi važeći akt kojim se odobrava građenje.

(13) Provedba ulaganja od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava do dana podnošenja posljednjeg Zahtjeva za isplatu može trajati najduže do 24 mjeseci .

 

20
Komentiraj

III. OPĆI UVJETI, OPĆI TROŠKOVI I KRITERIJI ODABIRA

0
Komentiraj

Opći uvjeti

Članak 21.

(1) Aktivnosti vezane uz projekt/operaciju ne smiju započeti prije podnošenja Zahtjeva za potporu sukladno članku 24. stavku 5. ovoga Pravilnika, osim pripremnih aktivnosti. Pripremne aktivnosti uključuju nastale opće troškove iz članka 22. ovoga Pravilnika, stjecanje vlasništva nad nekretninom na kojoj će se obavljati investicija, ishođenje građevinske i drugih dozvola i s njima povezane aktivnosti do trenutka prijave početka građenja.

(2) Za Podmjere 7.2. i 7.4. korisnik je dužan fotografirati lokacije ulaganja prije početka izvedbe projekta/operacije,

(3) Korisnik prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu mora imati podmirene odnosno regulirane financijske obveze prema državnom proračunu Republike Hrvatske.

(4) Korisnik je obvezan prije podnošenja Zahtjeva za potporu provesti postupak ocjene o potrebi procjene i/ili procjene utjecaja zahvata na okoliš u skladu s važećim propisima iz područje zaštite okoliša i prirode ukoliko projekt/operacija iz Podmjere 7.2. i 7.4. zahtijeva provedbu navedenih postupaka.

(5) Korisnik je obvezan prije podnošenja Zahtjeva za potporu provesti postupak ocjene o potrebi strateške procjene i po potrebi postupak strateške procjene utjecaja strategije, plana i programa iz Podmjere 7.1 na okoliš u skladu s važećim propisima iz područje zaštite okoliša i prirode.

(6) Projekti/operacije koji će imati značajan negativni utjecaj na okoliš, neće biti financirani sredstvima javne potpore osim ako su poduzete korektivne mjere propisane od strane nadležnog tijela.

(7) Ukoliko zakonodavstvo Europske unije propiše zahtjeve za dostizanje novih standarda, korisnik može podnijeti Zahtjev za potporu za dostizanje tih standarda u roku od 12 mjeseci od dana kada su isti stupili na snagu.

(8) Korisnik je dužan uz Zahtjev za potporu dostaviti Izjavu o dodijeljenim bespovratnim sredstvima  za iste prihvatljive troškove u okviru Podmjere za koju je podnio Zahtjev za potporu od strane središnjih tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, te svake pravne osobe koja dodjeljuje državne potpore.

(9) Korisniku će se umanjiti iznos javne potpore ukoliko su mu dodijeljena bespovratna sredstva za iste prihvatljive troškove sukladno stavku 8. ovog članka.

(10) Za utvrđivanje broja stanovnika jedinica lokalne samouprave odnosno naselja, koristiti će se podaci o broju stanovnika Državnog zavoda za statistiku.

(11) Prihvatljivi nematerijalni troškovi u Mjeri 07 su kupnja ili razvoj računalnih programa.

(12) Neprihvatljivi troškovi za sufinanciranje u Mjeri 07 su:

1. porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV), u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak PDV-a

2. drugi porezi, naknade i doprinosi,

3. kamate,

4. rabljeni strojevi i oprema

5. nabava vozila,

6. trošak kupnje i najma nekretnina

7. održavanje građevine i oprema za održavanje građevine,

8. troškovi refinanciranja kamata, režijski i operativni troškovi, troškovi osiguranja, te svi troškovi održavanja i amortizacije,

9. novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka,

10. troškovi nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu, osim općih troškova, ali ne prije 1. siječnja 2014. godine,

11. opći troškovi vezani uz ulaganje koje je bilo predmet Zahtjeva za potporu, ukoliko ulaganje nije odobreno,

12. trošak nepredviđenih radova u građenju i ostali nepredviđeni troškovi,

13. plaćanje u gotovini i putem leasinga.

(13) Opći troškovi prihvatljivi su u Podmjeri 7.2. i 7.4. i iznose do 10 posto vrijednosti ukupno  prihvatljivih troškova projekta/ operacije sukladno članku 22. ovoga Pravilnika.

(14) Preračun eura u kune obavlja se prema mjesečnom tečaju eura utvrđenog od Europske komisije za mjesec u kojem je podnesen Zahtjev za potporu. Web adresa na kojoj se može dobiti uvid u navedeni tečaj je: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/.

14
Komentiraj

Opći troškovi

Članak 22.

(1) Opći troškovi iz članaka 21. stavka 13. ovoga Pravilnika nastali prije podnošenja Zahtjeva za potporu i tijekom provedbe ulaganja prihvatljivi su u iznosu do 10 posto vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova bez općih troškova ali ne više od 20.000 eura u kunskoj protuvrijednosti i uključuju:

a) troškove stručnjaka i konzultanata vezane za pripremu dokumentacije za natječaj, u iznosu do 2 posto od iznosa prihvatljivih troškova projekta/operacije bez općih troškova ali ne više od 10.000 eura u kunskoj protuvrijednosti,

b) troškove projektno - tehničke dokumentacije, geodetskih usluga, elaborata i certifikata, troškove nadzora i vođenja projekta te troškovi pripreme dokumentacije i provedbe postupka nabave u iznosu koji čini razliku između troškova navedenih u točki a) ovoga stavka i gornje granice od 10 posto od iznosa prihvatljivih troškova projekta/operacije bez općih troškova.

(2) Prihvatljivi su samo oni opći troškovi vezani uz ulaganje za koje je podnesen zahtjev za potporu za podmjeru 7.2 i 7.4.a koji su nastali od 1. siječnja 2014. godine.

4
Komentiraj

Kriteriji odabira

Članak 23.

 

(1) Kriteriji odabira Zahtjeva za potporu koji se primjenjuju na sve podnijete Zahtjeve određeni su u Prilogu I. ovoga Pravilnika, koji čini njegov sastavni dio.

(2) Kriterije odabira iz stavka 1. ovoga članka prethodno odobrava Odbor za praćenje ili Privremeni Odbor za praćenje Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020.

(3) Da bi ulaganje bilo prihvatljivo za dodjelu potpore, korisnik mora imati minimalan broj bodova sukladno Prilogu I. ovoga Pravilnika za tip operacije za koji je podnijet Zahtjev za potporu

 

2
Komentiraj

IV. ZAHTJEV ZA POTPORU, POSTUPAK OBRADE I DONOŠENJE ODLUKA I SKLAPANJU UGOVORA

0
Komentiraj

Podnošenje zahtjeva za potporu

Članak 24.

(1) Zahtjev za potporu se podnosi temeljem Natječaja o provedbi Mjere 07 „Temeljne usluge i obnova sela u ruralnim područjima“ kojeg raspisuje Agencija za plaćanja.

(2) Natječaj iz stavka 1. ovoga članka objavljuje se u “Narodnim novinama“ i na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ) i Ministarstva poljoprivrede ( www.mps.hr ).

(3) Natječajem iz stavka 1. ovoga članka određuju se rokovi i uvjeti popunjavanja  Zahtjeva za potporu putem AGRONET sustava (u daljnjem tekstu: AGRONET) te podnošenja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu za dodjelu sredstava iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj, Mjera 07.

(4) Zahtjev za potporu korisnik podnosi u elektronskom obliku putem AGRONET-a . Nakon popunjavanja zahtjeva za potporu u AGRONET-u korisnik podnosi potpisanu i ovjerenu štambiljem korisnika potvrdu o podnošenju zahtjeva za potporu u fizičkom obliku u Agenciju za plaćanja na lokaciju sukladno uvjetima natječaja o provedbi Mjere 07.

(5) Vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu je vrijeme slanja (datum, sat, minuta, sekunda) potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom odnosno vrijeme zaprimanja u Agenciju za plaćanja ako je korisnik neposredno predaje.

(6) Način popunjavanja zahtjeva za potporu te način i mjesto podnošenja potvrde o podnošenju zahtjeva za potporu pojašnjeni su u Vodiču za korisnike potpora iz EPFRR Mjera 07 (u daljnjem tekstu: Vodič za korisnike), koji je objavljen na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ).

(7) Korisnici putem AGRONET-a mogu pregledavati pravne osnove i elektronski popunjavati zahtjev za potporu/promjenu/isplatu/odustajanje.

(8) Agencija za plaćanje će korisnicima putem AGRONET-a dostavljati:

 

a) Odluke o dodjeli sredstava,

b) Odluke o odbijanju,

c) Izmjene Odluke o dodjeli sredstava,

d) Pisma odbijanja,

e) Potvrde o odustajanju,

f) Odluke o isplati predujma,

g) Odluke o odbijanju Zahtjeva za isplatu predujma,

h) Odluke o isplati,

i) Odluke o odbijanju Zahtjeva za isplatu.

j) Odluke o jamstvu.

(9) Korisnik mora biti upisan u Evidenciji korisnika kako bi mu Agencija za plaćanja dodijelila korisničko ime i zaporku kojima se prijavljuje u AGRONET.

(10) Upute za upis u Evidenciju korisnika i za korištenje AGRONET-a će biti dostupne na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ).

(8) Prilikom popunjavanja Zahtjeva za potporu korisnici su obavezni učitati u AGRONET-u svu dokumentaciju propisanu Natječajem. Dokumentacija koju je obvezno dostaviti u izvorniku propisuje se Natječajem.

 

0
Komentiraj

Administrativna obrada zahtjeva za potporu

Članak 25.

(1) Zahtjevi za potporu pristigli po objavljenom Natječaju iz članka 28. ovoga Pravilnika , obrađuju se po redoslijedu zaprimanja.

(2) Prilikom administrativne kontrole Zahtjeva za potporu utvrđuje se pravovremenost, potpunost, udovoljavanje propisanim uvjetima i kriterijima, ostvareni broj bodova sukladno kriterijima odabira te iznos prihvatljivih troškova.

(3) Po zaprimanju zahtjeva za potporu Agencija za plaćanja će prvo provjeriti pravovremenost, potpunost, prihvatljivost te broj bodova sukladno kriterijima odabira iz Priloga I. ovoga Pravilnika i na temelju traženih iznosa potpore formirati Rang listu za Natječaj.

(4) Za nepravovremene Zahtjeve za potporu izdaje se Odluka o odbijanju.

(5) Ukoliko je potrebno tražiti dodatna obrazloženja/ispravke, Agencija za plaćanja će putem elektroničke pošte od korisnika tražiti obrazloženje/ispravak. Korisnik je dužan u roku od pet radnih dana od slanja elektroničke pošte od strane Agencije za plaćanja dostaviti obrazloženje/ispravak.

(6) Ukoliko korisnik traženo obrazloženje/ispravak ne dostavi sukladno stavku 5. ovoga članka, Agencija za plaćanja izdaje Odluku o odbijanju.

(7) Natječajem će biti propisana dokumentacija koju je korisnik obavezan učitati uz Zahtjev za potporu.

(8) Ukoliko korisnik uz Zahtjev za potporu ne učita dokumentaciju propisanu Natječajem Agencija za plaćanja će izdati Odluku o odbijanju.

(9) Nakon administrativne kontrole pristiglih Zahtjeva za potporu, svim potpunim, pravovremenim i prihvatljivim Zahtjevima za potporu dodjeljuju se bodovi temeljem kriterija odabira iz Priloga I ovoga Pravilnika te se formira Rang lista.

(10) Ukoliko korisnik prilikom podnošenja Zahtjeva za potporu ne učita dokumentaciju na temelju koje se dodjeljuju bodovi sukladno kriterijima odabira, Zahtjevu se neće dodijeliti bodovi za određeni kriterij odabira što će rezultirati manjim ukupnim brojem bodova.

(11) Prednost na Rang listi ima korisnik s ostavrenim većim brojem bodova.

(12) U slučaju da dva ili više Zahtjeva za potporu imaju isti broj bodova prednost na Rang listi imaju Zahtjevi s ranijim vremenom podnošenja Zahtjeva za potporu na Natječaj (datum, sat, minuta, sekunda).

(13) Ukoliko dva ili više Zahtjeva za potporu imaju jednaki broj bodova i jednako vrijeme podnošenja Zahtjeva za potporu, a navedeno uvjetuje dodjelu potpore, provest će se postupak izvlačenja slučajnim odabirom u prisutnosti javnog bilježnika.

(14) Kada se administrativnom kontrolom utvrdi da je Zahtjev za potporu prihvatljiv i da su za predmetni Zahtjev za potporu raspoloživa sredstva, Agencija za plaćanja će donijeti Odluku o prihvatljivosti Zahtjeva za potporu kako je navedeno u članku 28. i 29. ovoga Pravilnika.

(15) Nakon zaprimanja Odluke o prihvatljivosti Zahtjeva za potporu i nakon provedbe postupka nabave, korisnik, između ostalog, dostavlja Agenciji za plaćanja odabrane ponude temeljem kojih Agencija za plaćanja u administrativnoj obradi utvrđuje  iznose prihvatljivih troškova i iznos potpore za dodjelu.

 

1
Komentiraj

Prikupljanje ponuda

 

Članak 26.

 

(1) Korisnik je obvezan prikupiti ponude za prihvatljive troškove putem Poziva za prikupljanje ponuda koji će se objaviti na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja.

(2) Odredbe stavka (1) i stavaka (3) do (9) ovoga članka se ne primjenjuju na opće troškove i bagatelnu nabavu vrijednosti manje od 35.000,00 kn.

(3) Korisnici mogu započeti postupak objave poziva za prikupljanje ponuda danom stupanja na snagu ovog Pravilnika.

(4) Postupak objave poziva za prikupljanje ponuda provodi se sukladno uputi za objavu poziva za prikupljanje ponuda koja se objavljuje na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja prije objave natječaja.

(5) Korisnik u pozivu za prikupljanje ponuda definira rok za dostavu ponuda, a koji iznosi najmanje 14 dana od dana objave Poziva za prikupljanje ponuda.

(6) Korisnik je obvezan izvršiti odabir ponude sukladno kriterijima odabira ponude koje je obvezan navesti u Pozivu za prikupljanje ponuda.

(7) Kriterij odabira ponuda može biti najniža cijena ili ekonomski najpovoljnija ponuda (ENP).

(8) Kriteriji za odabir ponuda ne smiju biti diskriminirajući i ne smiju narušavati slobodu tržišnog natjecanja.

(9) Kada se odabire ekonomski najpovoljnija ponuda naručitelj, ekonomsku prednost pojedine ponude mjeri i uspoređuje s kriterijima odabira vezanim uz predmet nabave koji služe za identificiranje najpovoljnije ponude. Pri korištenju kriterija ENP-a naručitelj može osim cijene uzeti u obzir i druge kriterije poput kvalitete, roka isporuke, ili usluga nakon prodaje. Svakom odabranom kriteriju naručitelj pridaje relativni značaj koji odražava njegovu relativnu važnost u odnosu na druge kriterije. Svrha kriterija ENP-a jest odabrati ponudu koja nudi najveću vrijednost za uloženi novac.

(10) Nakon isteka roka za dostavu ponude i nakon donošenja Odluke o prihvatljivosti zahtjeva za potporu , a najkasnije u roku od osam (8) mjeseci od dana donošenja Odluke o prihvatljivosti zahtjeva za potporu, korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja odabrane ponude, uključujući i ponude za opće troškove i bagatelnu nabavu vrijednosti manje od 35.000,00 kn, te Sažetak izbora ponude čiji minimalni sadržaj će biti propisan u uputi za objavu poziva za prikupljanje ponuda.

(11) Odabrane ponude, uključujući i ponude za opće troškove i bagatelnu nabavu vrijednosti manje od 35.000,00 kn i ostalu prateću dokumentaciju korisnik dostavlja u elektronskom obliku na CD-u/DVD-u.

(12) Način predaje dokumentacije na elektronskom mediju propisuje se natječajem.

(13) Odabrane ponude moraju biti izdane nakon datuma objave poziva za prikupljanje ponuda i moraju biti važeće na dan  zaprimanja u Agenciju, osim ponuda za opće troškove.

(14) Ponude inozemnih ponuditelja izražavaju se u domicilnim valutama ili euru, a ponude tuzemnih ponuditelja isključivo u kunama.

(15) Agencija za plaćanja može umanjiti iznos potpore ako utvrdi da su cijene za robu, radove ili usluge u odabranim ponudama veće od referentnih cijena istih ili sličnih roba, radova i usluga.

(16) Agencija za plaćanja može umanjiti iznos potpore za pojedini trošak i/ili zatražiti ponavljanje postupka prikupljanja ponuda ako utvrdi da kriteriji odabira ponuda nisu u skladu sa stavkom (8) ovoga članka ili ako odabir ponuda nije izvršen sukladno kriterijima odabira ponuda navedenim u Pozivu za prikupljanje ponuda.

(17) Svaki pojedinačni trošak iz stavka 1. ovoga članka mora se nalaziti na Listi prihvatljivih troškova   kako bi bio predmet sufinanciranja iz EPFRR-a.

(18) Stavke u dostavljenim ponudama moraju biti iskazane po jedinici mjere, količini, cijeni i ukupnoj cijeni ponude. Ako se kao posebna stavka u ponudama iskazuju usluge kao što su prijevoz, montaža i obuka, moraju se iskazati jediničnom cijenom po jedinici mjere i ukupnom cijenom usluge. Agencija za plaćanje može zatražiti od ponuditelja detaljnije informacije ili obrazloženja o stavkama iz ponude, a korisnik je dužan osigurati da ponuditelj dostavi tražene informacije ili obrazloženja.

(19) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti dokaz o vlasničkoj strukturi ponuditelja. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti traženi dokument, ne stariji od 6 mjeseci na dan dostave traženog dokumenta.

(20) Ako je ponuditelj roba, radova i usluga iz inozemstva, ponude i dokazi o vlasništvu (ako budu zatraženi) moraju biti na hrvatskom jeziku. Ako je korisnik prikupio ponude i dokaze o vlasništvu na jeziku koji nije hrvatski, korisnik mora priložiti i ovjereni prijevod sudskog tumača navedenih dokumenata.

(21) Tijekom administrativne kontrole Agencija za plaćanja može zatražiti dokaze o vlasničkoj i/ili upravljačkoj strukturi korisnika i poduzetnika koji su u partnerskom i/ili povezanom odnosu s korisnikom, kao i poslovne knjige koje je takav poduzetnik dužan voditi prema važećim zakonskim propisima o računovodstvu. Na zahtjev Agencije za plaćanja korisnik je dužan dostaviti traženi dokument.

(22) Korisnik je obvezan odredbe ovoga članka primijeniti i na zahtjeve za promjenu kojima se traži promjena ponuditelja, u suprotnom će zahtjev za promjenu ponuditelja biti odbijen.

(23) Agencija za plaćanja nije nadležna za odabir ponuda te eventualne sporove između korisnika i ponuditelja.

(24) Obveze iz ovog članka ne primjenjuju se na korisnike koji su obveznici provedbe postupka javne nabave prema propisima koji uređuju postupak javne nabave, osim u slučaju kada provode bagatelnu nabavu.

 

7
Komentiraj

Administrativna kontrola postupka javne nabave

Članak 27.

(1) Postupak javne nabave za nabavu roba, radova ili usluga u provedbi mjere propisane ovim Pravilnikom provodi se prema propisima koji uređuju postupak javne nabave. Postupak javne nabave obvezni su provesti oni korisnici koji su obveznici provedbe postupka javne nabave prema propisima koji uređuju postupak javne nabave.

(2) Agencija za plaćanja vrši administrativnu kontrolu provedbe postupka javne nabave.

(3) Administrativna kontrola provedbe postupka javne nabave provodi se u fazi:

 

1. prije pokretanja postupka javne nabave

2. dovršetka postupka javne nabave

3. završne isplate.

 

(4) Nakon donošenja Odluke o prihvatljivosti Zahtjeva za potporu korisnik može prije pokretanja postupka javne nabave dostaviti Agenciji za plaćanja dokumentaciju za nadmetanje s prilozima te popratnom dokumentacijom.

(5) Ako je dostavljena dokumentacija iz stavka 4. ovog članka nepotpuna/nejasna/netočna, Agencija za plaćanja će izdati Pismo preporuke koje za korisnika nije obvezujuće.

(6) Ako korisnik ne dostavi dokumentaciju za nadmetanje prije pokretanja postupka javne nabave i/ili je pokrenuo postupak javne nabave prije podnošenja Zahtjeva za potporu, stavak 3. točka 1. te stavak 5. ovog članka se ne primjenjuju.

(7) Po dovršetku postupka javne nabave, a najkasnije u roku od osam (8) mjeseci od dana donošenja Odluke o prihvatljivosti zahtjeva za potporu, korisnik dostavlja Agenciji za plaćanja dokumentaciju iz provedenog postupka javne nabave.

(8) Zajedno sa zahtjevom za isplatu korisnik dostavlja dokumentaciju vezano uz postupak javne nabave i izvršenje ugovora.

(9) Dokumentaciju koja se odnosi na postupak javne nabave/provedbu ugovora korisnik dostavlja u elektronskom obliku na CD-u/DVD-u.

(10) Popis dokumentacije iz stavaka 4. 7 i 8. ovog članka te način predaje dokumentacije na elektronskom mediju propisuje se natječajem.

(11) Ukoliko je potrebno tražiti dodatna obrazloženja vezano uz dostavljenu dokumentaciju navedenu u stavku 7. i 8. ovoga članka Agencija za plaćanja će korisniku dostaviti Zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak.

(12) Ukoliko korisnik nije preuzeo Zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke bit će ponovljena još jednom. Ukoliko korisnik ne preuzme Zahtjev za dopunu niti nakon ponovljene dostave, zahtjev se objavljuje na oglasnoj ploči u sjedištu Agencije za plaćanja te se dostava smatra obavljenom istekom osmoga dana od dana stavljanja zahtjeva na oglasnu ploču.

(13) Korisnik je dužan u roku od deset dana od dana zaprimanja Zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak dostaviti dopunu/obrazloženje/ispravak.

(14) Ako dokumentacija iz postupka javne nabave nije prihvatljiva, Agencija za plaćanja donosi Odluku o odbijanju zahtjeva za potporu čime se prethodno donesena Odluka o prihvatljivosti zahtjeva za potporu stavlja izvan snage.

(15) U slučaju nepoštovanja posebnih propisa koji uređuju postupak javne nabave, Agencija za plaćanja može primijeniti financijske ispravke u skladu s Odlukom Komisije оd 19.12.2013. o određivanju i odobrenju smjernica za utvrđivanje financijskih ispravaka koje u slučaju nepoštovanja pravila o javnoj nabavi Komisija primjenjuje na izdatke koje u okviru podijeljenog upravljanja financira Unija.

(16) Ako dokumentacija vezana uz postupak javne nabave i izvršenje ugovora koja se dostavlja sa Zahtjevom za isplatu nije prihvatljiva, Agencija donosi Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu.

(17) Administrativna kontrola postupka javne nabave koju temeljem ovog Pravilnika provodi Agencija za plaćanja ne može se smatrati kontrolnim mehanizmima u smislu posebnih propisa koji uređuju postupak javne nabave.

 

3
Komentiraj

Donošenje odluka o prihvatljivosti i odluka o odbijanju u slučaju dovoljno raspoloživih sredstava

Članak 28.

(1) U slučaju kada se nakon zaprimanja svih Zahtjeva za potporu i provjere ukupnog traženog iznosa potpore utvrdi da ima dovoljno raspoloživih sredstava za sve korisnike u Natječaju, Agencija za plaćanja će izdati Odluke nakon završetka administrativne kontrole svakog pojedinačnog Zahtjeva za potporu.

(2) Agencija za plaćanja će u slučaju iz stavka (1) ovoga članka nakon obrade svakog pojedinog Zahtjeva za potporu donijeti:

a) Odluku o prihvatljivosti Zahtjeva za potporu, u slučaju:

- ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem;

b) Odluku o odbijanju, u slučaju:

- neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih Pravilnikom i Natječajem,

- nepravovremenosti Zahtjeva za potporu

- nepotpunosti Zahtjeva za potporu,

- nepravovremenosti i/ili nepotpunosti odgovora na Zahtjev za obrazloženje/ispravak,

- da je korisnik započeo s ulaganjem prije podnošenja Zahtjeva za potporu,

- utvrđene nepravilnosti,

- da se utvrdi da su informacije dostavljene od strane korisnika lažne ili pogrešne,

- da se utvrdi da je ulaganje za koje je podnesen Zahtjev za potporu za financiranje unutar EPFRR-a, financirano drugim sredstvima proračuna EU,

- podnošenja Zahtjeva za potporu za izradu ili izmjenu i dopunu više od jednog

- dokumenta u podmjeri 7.1, više od jednog projekta/operacije u podmjeri 7.2 te više od jednog projekta/operacije i jednog prihvatljivog ulaganja u podmjeri 7.4

- da se utvrdi prekoračenje najvećeg dozvoljenog iznosa javne potpore u slučaju financiranja istog ulaganja od strane središnjih tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, te svake pravne osobe koja dodjeljuje državne potpore.

- da se utvrdi prekoračenje najvišeg dozvoljenog iznosa vrijednosti projekta/operacije za tip operacije 7.2.1., 7.2.2. ili 7.4.1.

 

0
Komentiraj

Donošenje odluka o prihvatljivosti i odluka o odbijanju u slučaju nedovoljno raspoloživih sredstava

0
Komentiraj

Sklapanje Ugovora

 Članak 30.

 

S korisnicima navedenim u članku 18. stavak 1. točke d) i e) nakon donošenja Odluke o prihvatljivosti Zahtjeva za potporu, Agencija za plaćanja sklapa ugovor o financiranju sukladno Uredbi o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro (NN 26/15).

 

1
Komentiraj

Donošenje odluka o dodjeli sredstava i odluka o odbijanju nakon administrativne kontrole postupka nabave i odabranih ponuda

 

Članak 31.

(1) Za sve korisnike kojima je izdana odluka o prihvatljivosti, nakon administrativne kontrole postupka nabave i odabranih ponuda Agencija za plaćanja će donijeti:

a) Odluku o dodjeli sredstava, u slučaju:

 

- ispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih ovim Pravilnikom i Natječajem;

b) Odluku o odbijanju, u slučaju:

- neispunjavanja uvjeta i kriterija propisanih Pravilnikom i Natječajem,

- nepravovremenosti i/ili nepotpunosti odgovora na Zahtjev za

obrazloženje/ispravak,

- utvrđene nepravilnosti,

- da se utvrdi da je ulaganje za koje je podnesen Zahtjev za potporu za financiranje      unutar EPFRR-a, financirano drugim sredstvima proračuna EU,

- da se utvrdi da su informacije dostavljene od strane korisnika ili ponuditelja lažne ili

    pogrešne,

- da se utvrdi da dokumentacija iz postupka prikuplanja ponuda nije dostavljena Agenciji za plaćanja ili nije odgovarajuća,

- da su cijene u dostavljenim ponudama namjerno uvećane,

- da se, uvažavajući odredbe Zakona o javnoj nabavi i ovog Pravilnika, utvrdi da

- dokumentacija iz provedenog postupka javne nabave nije dostavljena Agenciji za plaćanja i/ili nije prihvatljiva,

- sprječavanja posjeta ulaganju predstavnicima Agencije za plaćanja od strane korisnika,

- da se utvrdi prekoračenje najvišeg dozvoljenog iznosa vrijednosti  projekta/operacije za tip operacije 7.2.1., 7.2.2. ili 7.4.1.

- da korisnik iz članka 18. stavak 1. točke d) i e) nakon donošenja Odluke o prihvatljivosti Zahtjeva za potporu ne dostavi potpisani ugovor o financiranju iz članka 34. ovoga Pravilnika.

(2) Ukoliko je korisnik proveo više postupaka javne nabave unutar jednog zahtjeva za potporu, a Agencija za plaćanja utvrdi da dokumentacija iz jednog od provedenih postupka javne nabave nije dostavljena Agenciji za plaćanja i/ili nije prihvatljiva za odobrenje, uvažavajući odredbe ovog Pravilnika kao i odredbe Zakona o javnoj nabavi, donijet će se Odluka o dodjeli sredstava ili Odluka o odbijanju uzimajući u obzir odobrenu odnosno neodobrenu dokumentaciju iz provedenog postupka javne nabave.

(3) Odlukom iz stavka 1. točke a) ovoga članka utvrđuju se:

a) prihvatljivi troškovi,

b) najviši iznos javne potpore,

2
Komentiraj

Obveze korisnika

 

Članak 32.

 

Obveze korisnika kojemu je Agencija za plaćanja izdala Odluku o dodjeli sredstava su sljedeće:

1. čuvanje dokumentacije koja se odnosi na dodjelu sredstava iz EPFRR programa pet (5) godina od datuma konačne isplate potpore,

2. vođenje građevinske knjige i sličnih dokumenata koji dokazuju količinu i vrstu ugrađenih materijala i opreme te izvršenih radova,

3. stavljanje ulaganja  u uporabu prije konačne isplate,

4. zabrana promjene vlasništva nad ulaganjem, davanja u zakup ili najam predmeta ulaganja ili premještanja sufinancirane aktivnosti od dana stupanja na snagu Odluke o dodjeli sredstava i tijekom sljedećih pet (5) godina od datuma konačne isplate potpore,

5. zabrana promjene namjene i vrste ulaganja za koja se korisniku odobravaju sredstva sljedećih pet (5) godina od datuma konačne isplate potpore ,

6. informiranje javnosti o potpori sukladno EU zakonodavstvu,

7. dokumentacija koja se odnosi na plaćanje prihvatljivih troškova odobrenog projekta mora biti datirana nakon datuma podnošenja Zahtjeva za potporu, osim računa za opće troškove,

8. u svakom trenutku osigurati nesmetani pristup i kontrolu na terenu koja se odnosi na potporu te dati na uvid cjelokupnu dokumentaciju vezanu za sufinancirane troškove predstavnicima Agencije za plaćanja, Ministarstva, Agencije za reviziju sustava provedbe programa Europske unije (u daljnjem tekstu: ARPA), Europske komisije, Europskog revizorskog suda i Europskog ureda za borbu protiv prijevara (u daljnjem tekstu: OLAF),

9. zabrana prekoračenja najvećeg dozvoljenog iznosa javne potpore,

10. izvještavanje Agencije za plaćanja u pisanom obliku o bilo kojoj situaciji postojanja sukoba interesa između korisnika s jedne strane i ponuditelja s druge strane  u razdoblju od dana stupanja na snagu Odluke o dodjeli sredstava i tijekom sljedećih pet (5) godina od datuma konačne isplate potpore,

11. podnošenje Zahtjeva za isplatu i ostale potrebne dokumentacije,

12. fotografiranje izvođenja radova i ugradnje opreme, koja u kasnijim fazama (kontroli prije plaćanja i ex post kontroli) neće biti vidljiva,

13. osigurati posjet ulaganju od strane predstavnika Agencije za plaćanja,

14. osigurati da svi podaci i informacije dostavljeni Agenciji za plaćanja budu točni,

15. dostaviti Agenciji za plaćanja sve potrebne podatke koje Agencija za plaćanja zatraži,

16. prijaviti Agenciji za plaćanja sve promjene koje se odnose na uvjete prihvatljivosti neposredno nakon njihovog nastanka,

17. iskoristiti sredstva isplaćenog predujma sukladno Tablici troškova i izračuna potpore  iz Odluke o dodjeli sredstava,

18. zabrana poduzimanja radnji koje bi mogle dovesti do dvostrukog financiranja istih troškova iz proračuna EU.

19. Za provedbu točke 6 ovoga članka korisnik će provesti obvezu informiranja o potpori sukladno Prilogu II. ovoga Pravilnika.

 

 

1
Komentiraj

Promjene podataka o korisniku

 

Članak 33.

 

(1) Promjene podataka o korisniku podrazumijevaju promjene podataka koje se vode u Evidenciji korisnika.

(2) Promjene iz stavka 1. ovoga članka korisnik podnosi putem AGRONET-a sukladno Uputi za upis u Evidenciju korisnika potpora u ruralnom razvoju i ribarstvu, kojeg korisnik može preuzeti sa službene mrežne stranice Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ).

(3) Korisnik mora obavijestiti Agenciju za plaćanja o promjenama navedenim u stavku 1. ovoga članka nakon pojave događaja koji ih je izazvao.

(4) Po odobrenju/odbijanju Zahtjeva za promjenu podataka u Evidenciji korisnika, Agencija za plaćanja će korisniku poslati putem elektronske pošte obavijest da su promjene izvršene/nisu izvršene.

 

 

0
Komentiraj

Promjene Zahtjeva za potporu

 

Članak 34.

 

(1) Promjene Zahtjeva za potporu podrazumijevaju promjenu podataka koji se odnose na podneseni Zahtjev za potporu izuzev promjena navedenih u članku 33. ovoga Pravilnika.

(2) Korisnik je obavezan prijaviti promjenu priloženih akata kojima se odobrava građenje građevina iz Zahtjeva za potporu, promjenu ponuditelja i ostalih općih podataka koji su sadržani u Odluci o dodjeli sredstava izuzev podataka iz članka 33. ovoga Pravilnika.

(3) Za promjene iz stavka 2. ovoga članka korisnik je dužan od trenutka stupanja na snagu Odluke o dodjeli sredstava do roka za podnošenje Zahtjeva za isplatu Agenciji za plaćanja podnijeti Zahtjev za promjenu. Zahtjev za promjenu popunjava se u AGRONET-u, a po popunjavanju potrebno je u Agenciju za plaćanja dostaviti ovjerenu Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za promjenu preporučenom pošiljkom s povratnicom ili osobno.

(4) Promjene iz stavka 2. ovoga članka korisnik može prijaviti dva puta podnošenjem Zahtjeva za promjenu putem AGRONET-a na način opisan u Vodiču za korisnike, kojeg korisnik može preuzeti sa službene mrežne stranice Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ).

(5) Agencija za plaćanja će za zaprimljene Zahtjeve za promjenu ovisno o zatraženoj promjeni izdati Izmjenu Odluke o dodjeli sredstava ili Pismo odobrenja u slučaju odobrenja Zahtjeva za promjenu ili Pismo odbijanja u slučaju odbijanja Zahtjeva za promjenu.

(6) Izmjenom Odluke o dodjeli sredstava ne može se odobriti  iznos potpore veći od iznosa potpore, koji je već određen Odlukom o dodjeli sredstava.

(7) Promjene iz stavka 2. ovog članka korisnik mora prijaviti najmanje 45 dana prije isteka roka za predaju Zahtjeva za isplatu.

(8) Ostale promjene u projektu bez kojih se projekt ne može provesti ili koje imaju utjecaj na poboljšanje projekta moraju biti obrazložene prilikom dostavljanja Zahtjeva za isplatu.

(9) U slučaju promjene Odluke o dodjeli sredstava inicirane od strane Agencije za plaćanja, korisniku će biti izdana Izmjena Odluke o dodjeli sredstava.

(10) Ukoliko je korisnik u obvezi provesti postupak javne nabave, uz Zahtjev za promjenu ponuditelja u obvezi je dostaviti i dokumentaciju iz provedenog postupka javne nabave.

 

0
Komentiraj

Potvrda o odustajanju i izjava o poništenju obveze

 

Članak 35.

 

(1) U slučaju da korisnik želi odustati od dodjele sredstava iz EPFRR programa, dužan je podnijeti Zahtjev za odustajanje putem AGRONET-a na način opisan u Vodiču za korisnike.

(2) Ukoliko korisnik podnese Zahtjev za odustajanje u fazi administrativne kontrole Zahtjeva za potporu odnosno prije izdavanja Odluke o dodjeli sredstava, Agencija za plaćanja će prekinuti sve aktivnosti nad Zahtjevom za potporu te će korisniku izdati Potvrdu o odustajanju.

(3) Ukoliko korisnik podnese Zahtjev za odustajanje nakon izdavanja Odluke o dodjeli sredstava Agencija za plaćanja će korisniku izdati Izjavu o poništenju obveze.

(4) Izjava o poništenju obveze se izdaje i u sljedećim slučajevima :

 

a) kada je utvrđena nepravilnost koja prelazi 50% ukupne vrijednosti javne potpore odnosno kada korisnik prekrši odredbe ovoga Pravilnika, Natječaja ili nije ispunio obveze određene Odlukom o dodjeli sredstava ili ako je utvrđena nepravilnost ujedno i sumnja na prijevaru,

b) ukoliko korisnik ne dostavi Zahtjev za isplatu .

 

0
Komentiraj

V. ZAHTJEV ZA ISPLATU, POSTUPAK OBRADE I DONOŠENJE ODLUKE

 

0
Komentiraj

Zahtjev za isplatu

 

(1) Potpora se korisniku isplaćuje temeljem Zahtjeva za isplatu/Zahtjeva za isplatu predujma.

(2) Korisnik može podnijeti Zahtjev za isplatu jednokratno ili u ratama do najviše 3 rate. Maksimalni iznos prve rate iznosi do 50 posto odobrenih sredstava javne potpore.

(3) Korisnik može putem Zahtjeva za isplatu predujma tražiti predujam za ulaganje i to do 50 posto odobrenih sredstava javne potpore. Uvjet za isplatu predujma jest dostava bankarske garancije plative „na prvi poziv“ i „bez prigovora“ u stopostotnoj vrijednosti iznosa predujma.

(4) Korisnici u podmjeri 7.1. nemaju pravo na isplatu predujma.

(5) Bankarska garancija mora vrijediti od trenutka podnošenja Zahtjeva za isplatu predujma do isteka šest mjeseci nakon krajnjeg roka za podnošenje Zahtjeva za isplatu.

(6) Plaćanje predujma ne isključuje plaćanje u ratama, a broj isplata u ratama kod plaćanja predujma iznosi maksimalno dvije rate.

(7) Isplaćeni predujam iz stavka 3. ovoga članka opravdava se plaćenim računima/situacijama za odobrena ulaganja pri podnošenju Zahtjeva za isplatu sljedeće rate.

(8) Garancija iz stavka 5. ovoga članka će biti vraćena korisniku, temeljem Odluke o jamstvu ako korisnik dokaže izvršenje ulaganja odobrenih Odlukom o dodjeli sredstava.

(9) Garancija iz stavka 5 ovog članka bit će aktivirana radi povrata sredstava isplaćenog predujma u slučaju neispunjavanja uvjeta iz stavka 7. ovog članka temeljem Odluke o jamstvu.

(10) Korisnik je dužan dostaviti Izvještaj o napretku projekta svakih šest mjeseci, računajući od dana izdavanja Odluke o dodjeli sredstava.

(11) Prije podnošenja zadnjeg Zahtjeva za isplatu za podmjeru 7.1. gradsko/općinsko vijeće mora usvojiti dokument  iz članka 7. ovoga Pravilnika, za koji se traži potpora.

(12) Prije podnošenja zadnjeg Zahtjeva za isplatu za Operaciju 7.2.2. Ulaganja u građenje nerazvrstanih cesta, predmet ulaganja mora biti naznačen u Jedinstvenoj bazi podataka o nerazvrstanim cestama koja je sastavni dio - Odluke o nerazvrstanim cestama grada ili općine.

(13) Korisnik prije podnošenja Zahtjeva za isplatu mora imati podmirene/regulirane financijske obveze prema državnom proračunu.

(14) Korisnik je nakon završenog projekta dužan dostaviti Zahtjev za isplatu u elektronskom obliku putem AGRONET sustava koji se nalazi na mrežnim stranicama Agencije za plaćanja ( www.apprrr.hr ). Način podnošenja Zahtjeva za isplatu opisan je u Vodiču za korisnike.

(15) Prilikom podnošenja  Zahtjeva za isplatu/Zahtjeva za isplatu predujma korisnici su obvezni učitati u AGRONET svu dokumentaciju propisanu Natječajem. Dokumentacija koju je obvezno dostaviti i u originalu propisuje se Natječajem.

(16) Nakon podnošenja elektronskog Zahtjeva za isplatu/Zahtjeva za isplatu predujma u AGRONET-u, korisnik je dužan u roku propisanom Natječajem osobno ili preporučenom pošiljkom s povratnicom dostaviti ovjerenu Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za isplatu/Zahtjeva za isplatu predujma, zajedno s propisanom dokumentacijom u originalu na adresu Agencije za plaćanja.

(17) Uz Zahtjev za isplatu korisnik osim dokumentacije navedene u st. 15.ovog članka obvezan je dostaviti u elektroničkom obliku na prijenosnom mediju (CD-u/DVD-u) dokumentaciju propisanu Natječajem a vezano za provedbu ugovora.

(18) Zahtjev za isplatu/Zahtjev za isplatu predujma podrazumijeva Potvrdu o podnošenju Zahtjeva za isplatu/Zahtjeva za isplatu predujma te svu dokumentaciju propisanu Natječajem, pri čemu se kao vrijeme podnošenja Zahtjeva za isplatu/Zahtjeva za isplatu predujma smatra vrijeme slanja dokumentacije u slučaju slanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili vrijeme zaprimanja u Agenciju za plaćanja ukoliko se dostavlja neposredno.

 

0
Komentiraj

Postupak obrade

 

Članak 37.

(1) Zahtjev za isplatu treba sadržavati sve plaćene račune sukladno Listi prihvatljivih troškova, a svi priloženi računi moraju biti plaćeni u cijelosti.

(2) Korisniku se ne može isplatiti potpora u iznosu višem od iznosa navedenoga u Odluci o dodjeli sredstava.

(3) Ako Korisnik u Zahtjevu za isplatu navede iznos koji je viši od prihvatljivog iznosa potpore, Agencija može umanjiti iznos za isplatu.

(4) Za nepotpun Zahtjev za isplatu Agencija za plaćanja će izdati Zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak kojim će od korisnika tražiti dostavljanje dokumentacije koja nedostaje. Korisnik je dužan dostaviti traženu dokumentaciju preporučenom pošiljkom ili osobno u Agenciju za plaćanja u roku od pet radnih dana od dana zaprimanja Zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak. Ako tražena dokumentacija ne bude poslana u zadanom roku smatrat će se da je korisnik odustao od dijela iznosa potpore za koji dokumentacija nije dostavljena

(5) Danom zaprimanja Zahtjeva za dopunu/obrazloženje/ispravak smatra se datum kada korisnik zaprimi preporučenu pošiljku.

(6) Ako Korisnik nije preuzeo Zahtjev za dopunu/obrazloženje/ispravak prilikom prve dostave, dostava preporučene pošiljke bit će ponovljena još jednom. Ako  korisnik ne preuzme Zahtjev za dopunu niti nakon ponovljene dostave, Zahtjev za dopunu će se objaviti na oglasnoj ploči u sjedištu Agencije za plaćanja te će se dostava smatrati obavljenom istekom osmoga dana od dana stavljanja Zahtjeva za dopunu na oglasnu ploču.

(7) Za plaćanja izvršena u stranoj valuti u svrhu odobrenja Zahtjeva za isplatu obračunat će se:

a) protuvrijednost u kunama po tečaju Europske komisije ECB u mjesecu zaprimanja Zahtjeva za isplatu iskazanom na šest (6) decimala (navedeni tečaj se može dobiti na http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/ ),

b) u slučaju da je korisnik kupio strana sredstva plaćanja po nižem tečaju od ECB u mjesecu zaprimanja Zahtjeva za isplatu iskazanom na šest (6) decimala, obračun potpore temeljit će se na ostvarenom tečaju.

(8) Ako korisnik ne dostavi  Zahtjev za isplatu u propisanom roku, izdat će mu se Izjava o poništenju obveze.

(9) Ako korisnik dostavi Zahtjev za isplatu nakon roka propisanog Odlukom o dodjeli sredstava, Agencija za plaćanja će izdati Odluku o odbijanju Zahtjeva za isplatu.

(10) Ako se tijekom obrade Zahtjeva za isplatu utvrdi ukupna nepravilnost, uzimajući u obzir i  nepravilnosti utvrđene u prethodnim Zahtjevima za isplatu u slučaju isplata u ratama  koja ne prelazi iznos od 50 posto ukupne vrijednosti odobrenih sredstava javne potpore, Agencija za plaćanja će odbiti iznos nepravilnog izdatka od Zahtjeva za isplatu i izdati Odluku o isplati u kojoj će ukupan iznos biti umanjen za iznos nepravilnog izdatka utvrđen u tom Zahtjevu za isplatu.

(11) Sastavni dio administrativne kontrole može biti i posjeta ulaganja prije isplate koju će provoditi djelatnici Agencije za plaćanja.

 

 

0
Komentiraj

Donošenje odluka

        Članak 38.

(1) Nakon provjere  Zahtjeva za isplatu/ Zahtjev za isplatu predujma s pripadajućom dokumentacijom Agencija za plaćanja će donijeti:

a) Odluku o isplati predujma,

b) Odluku o odbijanju isplate predujma,

c) Odluku o isplati ili

d) Odluku o odbijanju Zahtjeva za isplatu.

(2) Agencija za plaćanje će donijeti Odluku o odbijanju Zahtjeva za isplatu predujma zbog nedostavljanja valjane bankarske garancije.

(3) Agencija za plaćanje će donijeti Odluku o odbijanju zahtjeva za isplatu zbog:

e) neispunjavanja uvjeta propisanih ovim Pravilnikom, odnosno Natječajem,

f) neprihvatljivosti ulaganja i/ili svih troškova utvrđenih u Listi prihvatljivih troškova,

g) dostavljanja Zahtjeva za isplatu nakon roka propisanog Odlukom o dodjeli sredstava,

h) ukoliko se tijekom obrade Zahtjeva za isplatu utvrdi ukupna nepravilnost, uzimajući u obzir i  nepravilnosti utvrđene u prethodnim Zahtjevima za isplatu u slučaju isplate u ratama, koja prelazi iznos od 50 posto ukupne vrijednosti odobrenih sredstava javne potpore,

i) onemogućavanja obavljanja kontrole na terenu,

j) ne stavljanja ulaganja u uporabu,

k) korištenja građevine i/ili opreme na način koji nije u skladu s njegovom namjenom,

l) utvrđenih razlika  između dokumenata priloženih uz Zahtjev za isplatu i dokumenata zatečenih u kontroli na terenu,

m) nedostavljanja dokumentacije navedene u članku 37. stavku 4. ovoga Pravilnika u roku propisanom Pravilnikom ukoliko se dopuna/obrazloženje/ispravak odnosi na cjelokupno ulaganje,

n) utvrđene nepravilnosti kod koje je utvrđena i sumnja na prijevaru, a sredstva potpore nisu isplaćena korisniku. Agencija za plaćanja će zbog sumnje na prijevaru izvijestiti Državno odvjetništvo Republike Hrvatske (DORH) kako bi se pokrenuo postupak pred nadležnim sudom

o) ne prihvatljivosti dokumentacije vezane uz postupak javne nabave i izvršenja ugovora koja se dostavlja sa Zahtjevom za isplatu.

0
Komentiraj

VI. KONTROLA NA TERENU

0
Komentiraj

Ovlaštenje za provedbu kontrole na terenu

Članak 39.

(1) Kontrolu na terenu provode djelatnici Agencije za plaćanja (u daljnjem tekstu: kontrolori).

(2) Kontrolori provode kontrolu izvršenih usluga, radova i nabavljene opreme kod isplate u ratama, dok kod konačne isplate kontroliraju i upotrebu ulaganja prema odobrenoj namjeni.

(3) Kontrolori provode  kontrolu prije isplate i tijekom petogodišnjeg razdoblja nakon izvršenog konačnog plaćanja (ex post kontrola).

(4) Osim redovnih kontrola, kontrole na terenu mogu se provoditi u bilo kojem trenutku unutar razdoblja iz stavka 3. ovog članka.

(5) Osim djelatnika iz stavka 1. ovoga članka kontrolu ulaganja mogu obavljati i djelatnici Službe za unutarnju reviziju Agencije za plaćanja, djelatnici Upravljačkog tijela, ARPA-e, revizori Europske komisije, Europski revizorski sud , predstavnici OLAF-a te druge institucije koje za to imaju ovlasti po posebnim propisima.

 

0
Komentiraj

Ovlasti kontrolora

Članak 40.

(1) Pri obavljanju kontrole na terenu kontrolori su ovlašteni:

1. pregledati objekte, uređaje, robu te poslovnu dokumentaciju korisnika,

2. izvršiti uvid u dokumente korisnika koji se odnose na stjecanje prava na potporu,

3. provjeravati računovodstvene podatke iz poslovnih knjiga korisnika,

4. provjeravati evidencije vezane uz ulaganje i poslovanje korisnika,

5. provjeravati dokumente (račune, potvrde o plaćanju, bankovna izvješća korisnika i s njim povezanih osoba, podatke o korištenom materijalu, jamstvene listove, deklaracije i dr.),

6. provjeravati vjerodostojnost dokumenata poslanih uz Zahtjev za isplatu,

7. provjeravati uporabu ili spremnost ulaganja za uporabu,

8. provjeravati rješenja, ugovore, potvrde drugih tijela koja prate rad korisnika

9. provjeravati sve podatke koji se odnose na kvantitetu i kvalitetu roba i usluga,

10. provjeravati tehničku dokumentaciju vezanu za ulaganje (građevinski dnevnik, građevinska knjiga, glavni projekt i dr.),

11. izvještavati nadležna tijela i tražiti provođenje određenog postupka ako sama nije ovlaštena izravno postupiti,

12. prikupljati podatke i obavijesti od odgovornih osoba, svjedoka, vještaka i drugih osoba kad je to potrebno za obavljanje kontrole.

(2) Kontrolori su ovlašteni izvršiti kontrolu kod pravnih i fizičkih osoba te osoba koje su povezane s korisnikom u vezi predmetnog ulaganja.

(3) Pravne i fizičke osobe iz stavka 2. ovog članka dužne su omogućiti obavljanje kontrole, pružiti potrebne podatke i informacije, te osigurati uvjete za nesmetani rad.

(4) Kontrolu je moguće najaviti prije njezine provedbe pod uvjetom da se ne naruši svrha kontrole, pružajući korisniku samo nužne informacije.

 

0
Komentiraj

VII. POVRAT SREDSTAVA, PRIGOVORI I STUPANJE NA SNAGU

 

0
Komentiraj

Povrat sredstava

Članak 41.

(1) Agencija za plaćanja će Odlukom o povratu sredstava od korisnika zahtijevati:

a)  povrat utvrđenog iznosa ako se utvrdi administrativna pogreška učinjena od strane Agencije za plaćanja.

b) povrat djelomično utvrđenog nepravilnog iznosa ako su utvrđeni pojedini nepravilno isplaćeni troškovi, odnosno kada utvrđena nepravilnost ne prelazi iznos od 50 posto odobrenih sredstava javne potpore.

c) povrat ukupno isplaćenih sredstava potpore  ako utvrđena nepravilnost prelazi iznos od 50 posto odobrenih sredstava javne potpore.

d) povrat ukupno isplaćenih sredstava potpore ako utvrđena nepravilnost ujedno predstavlja sumnju na prijevaru.

e) povrat isplaćenih sredstava ako se ne dostavi Zahtjev za isplatu preostalih sredstava u slučaju isplate u ratama.

f) povrat isplaćenih sredstava ako kontrola na terenu utvrdi nepravilnosti vezano za ulaganje.

g) povrat isplaćenih sredstava ako je korisnik nezakonito ostvario pravo na isplatu novčanih sredstava.

h) povrat isplaćenih sredstava ako ulaganje nije izvršeno u skladu s ugovorom i/ili s propisima koji određuju postupak javne nabave.

(2) Korisnik iz stavka 1. ovoga članka dužan je isplaćena novčana sredstva vratiti u roku od 30 dana od primitka Odluke o povratu sredstava ili u slučaju Prigovora 30 dana od zaprimanja Odluke povjerenstva.

(3) Ukoliko korisnik nije vratio sredstva određena Odlukom o povratu sredstava, na taj iznos se nakon isteka roka iz stavka 2. ovog članka obračunava zakonska zatezna kamata.

(4) U slučaju nepoštivanja roka za povrat sredstava Agencija za plaćanja će postupiti sukladno članku 143. Zakona o poljoprivredi.

 

0
Komentiraj

Prigovori

Članak 42.

(1) Akti koji proizlaze iz ovoga Pravilnika nisu upravni akti.

(2) Korisnik može izjaviti prigovor Povjerenstvu za rješavanje po prigovorima u Ministarstvu (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) u roku od osam dana od dana primitka odluke sukladno članku 14. stavku 3. Zakona o poljoprivredi.

(3) Prigovori Povjerenstvu iz stavka 1. ovoga članka podnose se u dva primjerka preporučenom pošiljkom s povratnicom, putem Agencije za plaćanja.

(4) Akti koji proizlaze iz ovoga Pravilnika osim Izjave o poništenju obveze i Odluke o povratu sredstava korisnici su obvezni preuzeti putem AGRONET-a.  

(5) Po objavi akata u AGRONET-u korisnik će biti obaviješten putem elektroničke pošte da u roku 5 dana iste mora preuzeti putem linka u AGRONET-u na kartici „ODLUKE“.

(6) Ukoliko korisnik ne preuzme akte iz stavka 2. ovog članka s AGRONET-a u roku od pet dana od trenutka njihova stavljanja na AGRONET, Agencija za plaćanja će ih objaviti  na Oglasnoj ploči Agencije za plaćanja.

(7) U slučaju iz stavka 6 ovog članka, akti iz stavka 2. ovog članka stupaju na snagu osmog dana od dana objave na Oglasnoj ploči Agencije za plaćanja.

(8) Korisnik može prigovore iz stavka 2. ovoga članka podnijeti u roku od osam (8) dana od dana preuzimanja akata iz stavka 2. ovog članka u AGONET-u ili dana objave na Oglasnoj ploči Agencije za plaćanja.

(9) Prigovori iz stavka 2. ovoga članka podnose se preporučenom pošiljkom s povratnicom, u dva primjerka Povjerenstvu putem Agencije za plaćanja, na adresu Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb.

(10) Povjerenstvo odlučuje po prigovorima iz stavka 2. ovog članka u roku od deset (10) radnih dana od zaprimanja prigovora.

(11) Odluke Povjerenstva po prigovorima su konačne.

(12) Nakon provedenog postupka odlučivanja po prigovoru kreirat će se konačna Rang lista za sve Zahtjeve za potporu zaprimljene na Natječaju koja će biti objavljena u sklopu Izvještaja o provedenom Natječaju koji će biti dostupan u AGRONET-u.

 

0
Komentiraj

Stupanje na snagu

Članak 43.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Narodnim novinama“.

 

        Ministar
         
Tihomir Jakovina, v.r.

 

 

 

 

2
Komentiraj

PRILOG I.

0
Komentiraj

KRITERIJI ODABIRA ZAHTJEVA ZA POTPORU

 

Kriteriji odabira za Podmjeru 7.1. Sastavljanje i ažuriranje planova za razvoj općina i sela u ruralnim područjima i njihovih temeljnih usluga te planova zaštite i upravljanja koji se odnose na lokalitete Natura 2000. i druga područja visoke prirodne vrijednosti

Tip operacije 7.1.1 Sastavljanje i ažuriranje planova za razvoj jedinica lokalne samouprave

 

KRITERIJI ODABIRA TIP OPERACIJE 7.1.1.

 

Kriterij

Bodovi

1

Broj stanovnika

najviše  30

 

JLS do 2000 stanovnika

30

 

JLS od 2001 do 5000 stanovnika

25

 

JLS od 5001 do 8000 stanovnika

15

 

JLS od 8001 do 10 000 stanovnika

10

 

Općine iznad 10 000 stanovnika

5

2

Prioritetno ulaganje

najviše 30

 

Izrada Prostornog plana uređenja općine/grada

30

 

Izmjena/dopuna Prostornog plana uređenja općine/grada

25

 

Izrada Strateškog razvojnog programa općine/grada

20

 

Izmjena/dopuna Strateškog razvojnog programa općine/grada

15

 

Izrada Strateških planova razvoja pojedinih gospodarskih sektora općine/grada

10

 

Izmjena/dopuna Strateških planova razvoja pojedinih gospodarskih sektora općine/grada

5

NAJVEĆI MOGUĆI BROJ BODOVA

60

PRAG PROLAZNOSTI

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kriteriji odabira za Podmjeru 7.2. Ulaganja u izradu, poboljšanje ili proširenje svih vrsta male infrastrukture, uključujući ulaganja u obnovljive izvore energije i uštedu energije

Tip operacije 7.2.1. Ulaganja u građenje javnih sustava za vodoopskrbu, odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda

 

KRITERIJI ODABIRA TIP OPERACIJE 7.2.1.

 

Kriterij

Bodovi

1

Stupanj razvijenost JLS-a u kojem se ulaganje provodi sukladno indeksu razvijenosti

najviše 25

 

I. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti manja od 50 % prosjeka RH

25

 

II. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti od 50 % do manje od 75 % prosjeka RH

20

 

III. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti od 75 % do manje od 100 % prosjeka RH

15

 

IV. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti od 100 % do manje od 125 % prosjeka RH

5

2

Doprinos ulaganja poboljšanju stanja voda i zdravstvenoj ispravnosti vode za piće

najviše 25

 

Ulaganje doprinosi poboljšanju stanju voda

15

 

Ulaganje doprinosi zdravstvenoj ispravnosti vode za piće

10

3

Tip ulaganja

najviše 25

 

Projekt  obuhvaća ulaganje u vodoopskrbu i odvodnju

25

 

Projekt obuhvaća ulaganja u vodoopskrbu

20

 

Projekt obuhvaća ulaganja u odvodnju i pročišćavanje

10

4

Broj stanovnika koji se planira priključiti na sustav vodoopskrbe i/ili odvodnje i/ili pročišćavanja

najviše 15

 

>1500

15

 

1000 – 1500

10

 

1000

5

NAJVEĆI MOGUĆI BROJ BODOVA

90

PRAG PROLAZNOSTI

35

 

 

 


 

Tip operacije 7.2.2. Ulaganja u građenje nerazvrstanih cesta

 

KRITERIJI ODABIRA TIP OPERACIJE 7.2.2.

 

Kriterij

Bodovi

1

Stupanj razvijenost JLS-a  u kojem se ulaganje provodi sukladno indeksu razvijenosti

najviše 20

 

I. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti manja od 50 % prosjeka RH

20

 

II. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti od 50 % do manje od 75 % prosjeka RH

15

 

III. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti od 75 % do manje od 100 % prosjeka RH

10

 

IV. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti od 100 % do manje od 125 % prosjeka RH

5

2

Prioritetno ulaganje

najviše 15

 

ulaganje u rekonstrukciju nerazvrstane ceste

15

 

ulaganje u gradnju nerazvrstane ceste

5

3

Povezanost naselja

najviše 15

 

ceste do javnih, poslovnih, gospodarskih i drugih infrastrukturnih objekata

15

 

ceste koje izravno povezuju naselja

10

 

ceste koje se izravno spajaju na cestu višeg ranga

5

4

Uravnotežen razvoj područja

15

 

ulaganje se provodi na području od strateškog značaja za RH

15

NAJVEĆI MOGUĆI BROJ BODOVA

65

PRAG PROLAZNOSTI

       20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kriteriji odabira za Podmjeru 7.4. Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu

Tip operacije 7.4.1. Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu

KRITERIJI ODABIRA TIP OPERACIJE 7.4.1.

 

Kriterij

Bodovi

1

Stupanj razvijenost JLS-a u kojem se ulaganje provodi sukladno indeksu razvijenosti

najviše 20

 

I. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti manja od 50 % prosjeka RH

20

 

II. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti od 50 % do manje od 75 % prosjeka RH

15

 

III. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti od 75 % do manje od 100 % prosjeka RH

10

 

IV. skupina JLS čija je vrijednost indeksa razvijenosti od 100 % do manje od 125 % prosjeka RH

5

2

Tip  ulaganja/prioritetno ulaganje

najviše 20

 

ulaganje u rekonstrukciju (sa ili bez opremanja)

20

 

ulaganje u građenje  i opremanje

10

 

ulaganje u građenje

5

3

Ulaganje doprinosi stvaranju novih radnih mjesta

10

4

Doprinos kvaliteti života (potencijalni korisnici)

najviše 20

 

Ulaganja u građevine za ostvarivanje organizirane njege, odgoja, obrazovanja i zaštite djece do polaska u osnovnu školu (dječji vrtići, rekonstrukcija i opremanje prostora za izvođenje programa predškole u osnovnim školama te rekonstrukcija i opremanje prostora za igraonice pri knjižnicama, zdravstvenim, socijalnim, kulturnim i sportskim ustanovama, udrugama te drugim pravnim osobama u kojima se provode kraći programi odgojno-obrazovnog rada s djecom rane i predškolske dobi uz suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta sukladno odredbama Zakona o predškolskom odgoju i naobrazbi )

20

 

Ulaganje u javno dostupnu infrastrukturu otvorenu za sve pojedince i sve interesne skupine (javne zelene površine – parkovi i sl.; pješačke staze; pješačke zone; otvoreni odvodni kanali koji nisu sastavni dio ceste; groblja; javne prometne površine – trgovi, pothodnici, nadvožnjaci, javne stube i prolazi; tržnice; dječja igrališta, sportske i građevine kojim ne upravlja udruga, rekreacijske zone na rijekama i jezerima, biciklističke staze i trake, tematski putovi i parkovi, turistički informativni centri)

15

 

Ulaganje u multifunkcionalnu društvenu infrastrukturu za javnu uporabu kojom se koristi više od četiri interesnih skupina (društveni domovi, kulturni centri, vatrogasni domovi i spremišta, planinarski domovi i skloništa, sportske građevine, objekti za slatkovodni sportski ribolov) kojom upravlja udruga

10

NAJVEĆI MOGUĆI BROJ BODOVA

70

PRAG PROLAZNOSTI

25

 

 

10
Komentiraj

PRILOG II.

1
Komentiraj

OZNAČAVANJE ULAGANJA SUFINANCIRANIH IZ PRORAČUNA EUROPSKE UNIJE

 

Sva ulaganja koja se provode u okviru Programa ruralnog razvoja RH, a financiraju se iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj (EPFRR, engl. EAFRD) trebaju biti propisno označena, u skladu s prilogom XII Uredbe 1303/2013.

Označavanje ulaganja je obveza krajnjeg korisnika.

 

1. Obveze korisnika

 

Korisnik je u obvezi propisno označiti svoje ulaganje i to:

 

1.1. Tijekom provedbe projekta:

 

A) Putem mrežne stranice, ukoliko korisnik ima takvu stranicu namijenjenu poslovnim potrebama. Na stranici se objavljuje kratak opis projekta, uključujući njegove ciljeve i rezultate, ističući financijsku potporu unije.

B) Putem plakata (minimalno formata A3), za ulaganja kod kojih javna potpora prelazi iznos od 10.000 eura

C) Putem informativne ploče, za ulaganja kod kojih vrijednost javne potpore prelazi iznos od 50.000 eura

D) Putem privremenog panoa, za ulaganja u infrastrukturu/građevinske radove kod kojih vrijednost javne potpore premašuje iznos od 500.000 eura.

 

Na plakatima, pločama i panoima trebaju biti navedeni podaci o projektu, uključujući i financijsku potporu unije.

 

2.2. Nakon dovršetka ulaganja

 

Po dovršetku ulaganja, korisnik na mjestu koje je lako vidljivo, postavlja trajnu ploču ili pano primjerene veličine s podacima o ulaganju, financijskom doprinosu unije. Korisnik kojemu je dodijeljena potpora za izradu ili izmjenu i dopunu dokumenta, po dovršetku ulaganja, označava dokument oznakom. Oznaka mora biti smještena na dnu zadnje stranice dokumenta, te mora sadržavati elemente navedene u točki 2.

 

3.3. Označavanje opreme

 

Osim u slučaju kada je, uz prethodno odobrenje AP, sufinancirana oprema označena pločom postavljenom na objekt, sva oprema (uključujući i prijenosnu elektroničku opremu) mora biti označena odgovarajućom naljepnicom–pločicom na kojoj je otisnut sljedeći tekst: „ Sufinancirano sredstvima Europske unije–Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj“.  

 

2. Primjer označavanja ulaganja

Plakat, i nformativna ploča, trajni ili privremeni pano za označavanje ulaganja sadržavaju sljedeće elemente:

 

 

 

 

 

 

OVAJ PROJEKT SUFINANCIRAN JE SREDSTVIMA EUROPSKE UNIJE

 

Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj

 

(navesti naziv projekta/ulaganja)

 

 

Zastava RH                                                                       Picture 5

   

PROGRAM RURALNOG RAZVOJA 2014. - 2020 .

 

Udio sufinanciranja: …% EU, …% RH

 

Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj: Europa ulaže u ruralna područja

 

 

 

2.1. Tehničke karakteristike plakata/panoa/ploča

(a) Uz amblem (zastavu) EU-a stavlja se obavezno i zastava Republike Hrvatske:

 

(b) Uz ove ambleme ističe se i sljedeća izjava: „ Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj: Europa ulaže u ruralna područja ”.

 

(c) Oznaka obavezno sadrži i naziv fonda iz kojeg se projekt sufinancira (EPFRR), naziv projekta te iznos sufinanciranja iz proračuna EU i RH (izraženo u postotcima).

 

(d) Za aktivnosti koje se financiraju u okviru LEADER-a, oznaka sadrži i logotip LEADER-a:

 

(e) Minimalno 25% površine oznake (reklamnog panoa/ploče/plakata/banera na mrežnoj stranici) zauzimaju zastave EU i RH te obavezni tekst.

 

(f) Ako je korisnikov projekt/ulaganje sufinancirano iz nekoliko različitih EU fondova, ne treba navoditi sve fondove izrijekom, već je dovoljno da se kaže kako je projekt/ulaganje sufinancirano iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESI).

 

(g) Detaljne informacije o grafičkim rješenjima oblikovanja simbola EU, dostupne su na stranici http://europa.eu/about - eu / basic-information/symbols/flag/index_en.htm

 

 

0
Komentiraj

Komentari

Odustani
qwe rtz
Odustani
Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor
Copyright © 2023 Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.