PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA POLJOPRIVREDE ZA 2023. GODINU
Prijedlog plana zakonodavnih aktivnosti za 2023. godinu
PRILOG 2.
OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
ZA 2023. GODINU
Stručni nositelj:
Ministarstvo poljoprivrede
Redni broj
Naziv nacrta prijedloga zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske
1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom
I.tromjesečje
2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o lovstvu
I.tromjesečje
3.
Zakon o veterinarsko-medicinskim proizvodima (EU)
II. tromjesečje
4.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o drvenastim kulturama kratkih ophodnji
III. tromjesečje
5.
Zakon o veterinarstvu (EU)
IV. tromjesečje
6.
Zakon o morskom ribarstvu (EU)
IV. tromjesečje
7.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
IV. tromjesečje
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
2.
3.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis:Ministrica poljoprivrede
Marija Vučković
Datum: 3. listopada 2022.
Uputa:
Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja
Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku "(PUP)"
Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku "(EU)"
Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku "(RM)"
Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“
Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV)
Obrasci prethodne procjene
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo poljoprivrede
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom
1.3.
Datum:
3. listopada 2022.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Uprava za poljoprivredno zemljište, biljnu proizvodnju i tržište
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
DA
Naziv akta:
Nacionalni plan zamjene hrvatske kune eurom
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Zakon o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom („Narodne novine“, br. 117/17. i 52/21., u daljnjem tekstu: Zakon) sadrži odredbe povezane s kunom koje se odnose na utvrđivanje značajne pregovaračke snage kupca prema njegovom ostvarenom ukupnom godišnjem prihodu kao i na određivanje novčanih kazni za povrede Zakona. Uočen je problem kod poslovanja u sektoru sjemenarstva zbog nemogućnosti povrata poljoprivrednog sjemena i sadnog materijala proizvođačima i distributerima sjemenske robe. Slijedom promjene tržišnih uvjeta na svjetskoj i europskoj razini, odredbe o minimalnoj marži proizvodno i tržišno osjetljivih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda te limitiranje njihove akcijske ponude, u recentnim ekonomskim kretanjima nisu opravdane niti svrsishodne.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Izrada Nacrta prijedloga izmjena i dopuna Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom potrebna je zbog:
- pune prilagodbe hrvatskog zakonodavstva uvođenju eura, pa tako i Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom koji sadrži odredbe povezane s kunom
- olakšavanje poslovanja sektoru poljoprivrednog sjemenarstva i rasadničarstva omogućavanjem povrata sjemena i sadnica poljoprivrednih kultura pod određenim uvjetima
- omogućavanja slobodnog formiranja cijena i tržišnih sloboda.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Republika Hrvatska je potpisivanjem Ugovora o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji postala stranka Ugovora o Europskoj uniji, kao i Ugovora o funkcioniranju Europske unije i Ugovora o osnivanju Europske zajednice za atomsku energiju, čime je preuzela obvezu uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj nakon što budu ispunjeni propisani uvjeti. Onemogućavanje povrata sjemena i sadnog materijala poljoprivrednih kultura dovodi do otežanog poslovanja ovog sektora, limitiranja proizvodnje hrane i prilagođavanja na promjenjive agroekološke čimbenike u poljoprivrednoj proizvodnji. Određivanje minimalne marže određenih proizvodno i tržišno osjetljivih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda i limitiranje njihove akcijske cijene u maloprodaji u trenutnim ekonomskim neizvjesnostima uzrokovanih poremećajima na svjetskim i europskim tržištima, nema opravdanost.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj Zakona je prilagodba Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom zbog uvođenja eura, omogućiti poslovanje sektoru poljoprivrednog sjemenarstva i rasadničarstva u skladu s pravilima struke, omogućiti cjenovnu pristupačnost proizvodno i tržišno osjetljivih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda stanovništvu.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Očekuje se prilagodba Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom zbog uvođenja eura, omogućavanje poslovanja sektoru poljoprivrednog sjemenarstva, slobodno formiranje cijena poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Pretpostavka jest da će se učinci u smislu prilagodbe Zakona na uvođenje eura vidjeti nakon stupanja na snagu predloženih odredbi, a u sektoru poljoprivrednog sjemen
PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA POLJOPRIVREDE ZA 2023. GODINU
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Prijedlog plana zakonodavnih aktivnosti za 2023. godinu
PRILOG 2.
OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI
ZA 2023. GODINU
Stručni nositelj:
Ministarstvo poljoprivrede
Redni broj
Naziv nacrta prijedloga zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske
1.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom
I. tromjesečje
2.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o lovstvu
I. tromjesečje
3.
Zakon o veterinarsko-medicinskim proizvodima (EU)
II. tromjesečje
4.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o drvenastim kulturama kratkih ophodnji
III. tromjesečje
5.
Zakon o veterinarstvu (EU)
IV. tromjesečje
6.
Zakon o morskom ribarstvu (EU)
IV. tromjesečje
7.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o slatkovodnom ribarstvu
IV. tromjesečje
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
2.
3.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: Ministrica poljoprivrede
Marija Vučković
Datum: 3. listopada 2022.
Uputa:
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Obrasci prethodne procjene
Komentirate u ime: Ministarstvo poljoprivrede
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo poljoprivrede
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom
1.3.
Datum:
3. listopada 2022.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Uprava za poljoprivredno zemljište, biljnu proizvodnju i tržište
Sektor za biljnu proizvodnju i tržište
Služba za vinarstvo i uređenje tržišta
Odjel za posebne tržišne mjere
Juraj Orenda, voditelj Službe
juraj.orenda@mps.hr , 01/6106-297
Nives Zemljić Poje, voditelj Odjela
nives.z-poje@mps.hr , 01/6109-446
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
DA
Naziv akta:
Nacionalni plan zamjene hrvatske kune eurom
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Zakon o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom („Narodne novine“, br. 117/17. i 52/21., u daljnjem tekstu: Zakon) sadrži odredbe povezane s kunom koje se odnose na utvrđivanje značajne pregovaračke snage kupca prema njegovom ostvarenom ukupnom godišnjem prihodu kao i na određivanje novčanih kazni za povrede Zakona. Uočen je problem kod poslovanja u sektoru sjemenarstva zbog nemogućnosti povrata poljoprivrednog sjemena i sadnog materijala proizvođačima i distributerima sjemenske robe. Slijedom promjene tržišnih uvjeta na svjetskoj i europskoj razini, odredbe o minimalnoj marži proizvodno i tržišno osjetljivih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda te limitiranje njihove akcijske ponude, u recentnim ekonomskim kretanjima nisu opravdane niti svrsishodne.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Izrada Nacrta prijedloga izmjena i dopuna Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom potrebna je zbog:
- pune prilagodbe hrvatskog zakonodavstva uvođenju eura, pa tako i Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom koji sadrži odredbe povezane s kunom
- olakšavanje poslovanja sektoru poljoprivrednog sjemenarstva i rasadničarstva omogućavanjem povrata sjemena i sadnica poljoprivrednih kultura pod određenim uvjetima
- omogućavanja slobodnog formiranja cijena i tržišnih sloboda.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Republika Hrvatska je potpisivanjem Ugovora o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji postala stranka Ugovora o Europskoj uniji, kao i Ugovora o funkcioniranju Europske unije i Ugovora o osnivanju Europske zajednice za atomsku energiju, čime je preuzela obvezu uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj nakon što budu ispunjeni propisani uvjeti. Onemogućavanje povrata sjemena i sadnog materijala poljoprivrednih kultura dovodi do otežanog poslovanja ovog sektora, limitiranja proizvodnje hrane i prilagođavanja na promjenjive agroekološke čimbenike u poljoprivrednoj proizvodnji. Određivanje minimalne marže određenih proizvodno i tržišno osjetljivih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda i limitiranje njihove akcijske cijene u maloprodaji u trenutnim ekonomskim neizvjesnostima uzrokovanih poremećajima na svjetskim i europskim tržištima, nema opravdanost.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj Zakona je prilagodba Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom zbog uvođenja eura, omogućiti poslovanje sektoru poljoprivrednog sjemenarstva i rasadničarstva u skladu s pravilima struke, omogućiti cjenovnu pristupačnost proizvodno i tržišno osjetljivih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda stanovništvu.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Očekuje se prilagodba Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom zbog uvođenja eura, omogućavanje poslovanja sektoru poljoprivrednog sjemenarstva, slobodno formiranje cijena poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Pretpostavka jest da će se učinci u smislu prilagodbe Zakona na uvođenje eura vidjeti nakon stupanja na snagu predloženih odredbi, a u sektoru poljoprivrednog sjemen