AKCIJSKI PLAN ZA PROVEDBU NACIONALNOG PLANA RAZVOJA SUSTAVA OBRAZOVANJA ZA RAZDOBLJE DO 2027. GODINE , ZA RAZDOBLJE OD 2022. DO 2024. GODINE
listopad 2022.
Sadržaj
Popis mjera s opisom i pripadajućim pokazateljima rezultata
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2019.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
Mjera 1.1. Osigurati potrebnu infrastrukturu kako bi se omogućila dostupnost kvalitetnog RPOO-a
Mjera 1.6. Unaprijediti postupke osiguravanja kvalitete u RPOO-u
Mjera 1.7. Povećati razinu internacionalizacije ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2019.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
Mjera 2.3. Unaprijediti provedbu kurikuluma i kvalitetu poučavanja
Mjera 2.9. Unaprijediti kvalitetu upravljanja odgojno-obrazovnim ustanovama
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2019.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
Mjera 3.5. Podržati jačanje učenja temeljenog na radu
Mjera 3.7. Podizati vidljivost i privlačnost strukovnog obrazovanja i osposobljavanja
Mjera 3.8. Podržati daljnju internacionalizaciju strukovnog obrazovanja
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2020.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
Mjera 4.2. Nastaviti razvoj sustava osiguravanja kvalitete u obrazovanju odraslih
Mjera 4.3. Jačati kapacitete andragoških djelatnika u sustavu obrazovanja odraslih
Mjera 4.7. Povećati razinu internacionalizacije obrazovanja odraslih
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2019.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
Mjera 5.2. Unaprijediti interni i vanjski sustav osiguravanja kvalitete visokog obrazovanja
Mjera 5.4. Povećati razinu internacionalizacije visokog obrazovanja
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2020.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2020.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
Mjera 7.7. Uspostaviti model i mehanizme podrške roditeljima darovite djece/učenika
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2020.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
Mjera 8.3. Pravodobno osiguravati udžbenike u nastavi na jeziku i pismu nacionalnih manjina
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2020.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2020.
CILJNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2027.
Mjera 10.1. Osposobiti obrazovne ustanove za provođenje mješovitih/hibridnih oblika nastave
Mjera 10.2. Kontinuirano razvijati digitalne kompetencije
Mjera 10.4. Uspostaviti digitalnu obrazovnu platformu
Mjera 10.5. Osigurati otvorene digitalne nastavne resurse za kvalitetno visoko obrazovanje
Mjera 10.6. Uspostaviti sustav digitalne zrelosti visokih učilišta
Mjera 10.7. Pružiti podršku obrazovnim ustanovama u području umjetne inteligencije (UI)
PRILOG 1. Tablični predložak za izradu akcijskog plana
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
Posebni cilj broj 1: Omogućiti pristupačnost sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja svakom djetetu
Omogućiti pristupačnost sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja svakom djetetu |
OI.02.2.65 Obuhvat djece od 3. godine do početka obveznog odgoja i obrazovanja (predškolski odgoj) |
79,4% (Eurostat)
|
90% (Eurostat)
|
Posebni cilj broj 2: Poboljšati odgojno-obrazovne ishode učenika uz unaprijeđenu kvalitetu, učinkovitost, efikasnost i pravednost sustava osnovnoškolskog i općeg srednjoškolskog obrazovanja
Poboljšati odgojno- obrazovne ishode učenika uz unaprijeđenu kvalitetu, učinkovitost, efikasnost i pravednost sustava osnovnoškolskog i općeg srednjoškolskog obrazovanja
|
OI.02.2.08 Program za međunarodnu procjenu učenika (PISA), rezultati iz matematike (prema spolu) |
464 boda
|
Dostići prosjek OECD-a |
OI.02.2.09 Program za međunarodnu procjenu učenika (PISA), rezultati iz znanosti (prema spolu) |
472 boda
|
Dostići prosjek OECD-a |
|
OI.02.2.10 Program za međunarodnu procjenu učenika (PISA), rezultati iz pismenosti (prema spolu) |
479 bodova |
Dostići prosjek OECD-a |
|
OI.02.2.48 Duljina vremena kojeg učenici provode u nastavnom procesu (primarno obrazovanje) |
1890 sati |
Dostići prosjek EU-a |
|
OI.02.2.49 Duljina vremena kojeg učenici provode u nastavnom procesu (niže sekundarno obrazovanje) |
2651 sati |
Dostići prosjek EU-a |
|
OI.02.2.78 Udio učenika koji pohađaju jednosmjenske osnovne škole |
39,44% |
70% |
Posebni cilj broj 3: Osigurati višu razinu zapošljivosti osoba s kvalifikacijama povećanjem kvalitete i relevantnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja
Osigurati višu razinu zapošljivosti osoba s kvalifikacijama povećanjem kvalitete i relevantnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja |
OI.02.2.66 Stopa zaposlenosti osoba koje su nedavno završile strukovno obrazovanje i osposobljavanje (osobe od 20. do 34. god. koje su završile obrazovanje 1 – 3 godine prije referentne godine, ISCED 3 - 4) |
73,7% (Eurostat)
|
75% (Eurostat)
|
Posebni cilj broj 4: Povećati udio odraslog stanovništva u procesima cjeloživotnog učenja poboljšanjem kvalitete i relevantnosti programa za obrazovanje odraslih
Povećati udio odraslog stanovništva u procesima cjeloživotnog učenja poboljšanjem kvalitete i relevantnosti programa za obrazovanje odraslih |
OI.02.2.43 Stopa participacije u obrazovanju i osposobljavanju (posljednja četiri tjedna) prema spolu, dobi i razini obrazovanja |
3,5% (Eurostat) |
5% (Eurostat) |
OI.02.2.67 Postotak stanovništva u dobi od 16. do 74. godine koji imaju najmanje osnovne digitalne vještine |
53% (Eurostat) |
73% (Eurostat) |
|
|
POČETNA VRIJEDNOST POKAZATELJA ISHODA 2016. |
|
|
OI.02.2.35 Sudjelovanje u obrazovanju i osposobljavanju po spolu i dobi (posljednjih 12 mjeseci) (dobna skupina 25-64 godine) |
31,8% (Eurostat) |
45% (Eurostat) |
Posebni cilj broj 5: Povećati završnost unapređenjem i osiguravanjem kvalitete, relevantnosti i dostupnosti visokog obrazovanja
Povećati završnost unapređenjem i osiguravanjem kvalitete, relevantnosti i dostupnosti visokog obrazovanja |
OI.02.2.68 Postotak stanovništva u dobi od 25 do 34 godine koji su završili visoko obrazovanje |
36,6% (Eurostat)
|
45% (Eurostat)
|
Posebni cilj broj 6: Osigurati pristup odgoju i obrazovanju učenicima s teškoćama u razvoju i studentima s invaliditetom
Osigurati pristup odgoju i obrazovanju učenicima s teškoćama u razvoju i studentima s invaliditetom |
OI.02.2.75 Broj djece s teškoćama u razvoju uključenih u inkluzivno obrazovanje |
28.390 (baze podataka MZO-a) |
31.000 (baze podataka MZO-a) |
OI.02.2.76 Broj studenata s invaliditetom u sustavu visokog obrazovanja |
229 (baza podataka MZO-a) |
299 (baza podataka MZO-a) |
Posebni cilj broj 7: Povećati dostupnost aktivnostima identifikacije, odgojno-obrazovnog rada, praćenja i podrške darovitoj djeci i učenicima uspostavom jedinstvenog i koherentnog sustava
Povećati dostupnost aktivnostima identifikacije, odgojno-obrazovnog rada, praćenja i podrške darovitoj djeci i učenicima uspostavom jedinstvenog i koherentnog sustava |
OI.02.2.69 Udio djece i učenika uključenih u sustavne aktivnosti identifikacije, rada, praćenja i podrške darovitima |
0% (baza podataka MZO-a) |
2% (baza podataka MZO-a) |
Posebni cilj broj 8: Unaprijediti odgoj i obrazovanje djece i učenika pripadnika nacionalnih manjina
Unaprijediti odgoj i obrazovanje djece i učenika pripadnika nacionalnih manjina |
OI.02.2.70 Obuhvat djece i učenika uključenih u nastavu na jeziku i pismu nacionalnih manjina |
10.219 (baza podataka MZO-a) |
10.350 (baza podataka MZO-a) |
Posebni cilj broj 9: Unaprijediti odgoj i obrazovanje djece i učenika pripadnika hrvatskoga naroda izvan Republike Hrvatske
Unaprijediti odgoj i obrazovanje djece i učenika pripadnika hrvatskoga naroda izvan Republike Hrvatske |
OI.02.2.71 Obuhvat polaznika uključenih u nastavu hrvatskoga jezika u inozemstvu s kojima rade učitelji i lektori upućeni iz Republike Hrvatske |
7.250 (baza podataka MZO-a) |
7.975 (baza podataka MZO-a) |
Posebni cilj broj 10: Nastaviti informatizaciju sustava obrazovanja
Nastaviti informatizaciju sustava obrazovanja |
OI.02.2.72 Broj učenika koji koriste nove i/ili unaprijeđene javne digitalne servise, proizvode i procese |
0 (baza podataka CARNET) |
95.140 (baza podataka CARNET) |
|
OI.02.2.73 Broj studenata koji koriste nove i/ili unaprijeđene javne digitalne servise, proizvode i procese |
0 (baza podataka CARNET) |
31.240 (baza podataka CARNET) |
|
OI.02.2.74 Broj djelatnika u obrazovnim ustanovama koji koriste nove i/ili unaprijeđene javne digitalne servise, proizvode i procese |
0 (baza podataka CARNET) |
15.620 (baza podataka CARNET) |
PRILOG 1. Tablični predložak za izradu akcijskog plana
Predložak za izradu Akcijskog plana za provedbu Nacionalnog plana razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027. godine, za razdoblje od 2022. do 2024. godine (odvojeni prilog u elektroničkom obliku .xlsx) otvorite dvostrukim klikom na ikonu:
Komentari